Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdiómonitor hangfal a félmillás határ körül


saintpo

Kérdés

Szeretnék feldobni egy kérdést. Kíváncsi vagyok a többség véleményére.
Ki milyen monitor hangfalat ajánlana, használna, használ, vagy milyen hangfalra esküszik a kb. 500-600e/pár árkategóriában?
Aki szívesen kifejtené annál a miértekre is kíváncsi vagyok.

- Genelec 8040
- Dynaudio BM6A
- Dynaudio BM6A mk2
- Focal CMS65
- Focal Solo 6 Be
- Neumann KH 120A
- Mackie HR824 mkII
- Más?

Olyan választ és tanácsot nem szeretnék, hogy hallgassam meg őket és úgy döntsek. :)
A nagy hangfalcsekkolás megtörtént azokkal a hangfalakkal amikre volt lehetőség. 
A mérlegelés közepette szeretnék egy kis sugallatot mindenkitől. Köszi!
Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 121
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

 

 
Az igényeim: Drum&Bass, Dubstep, Breakbeat, Electro, Ambient, Experimental stílusú zenéket csinálok. Ezek legtöbbjénél fontos, hogy elég mélyre lemenjen a hangfal. 

 

Ezekhez a zenékhez bármelyik hangfal jó, csak legyen hozzá sub. Akár a JBL is :-)

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk azt kalkuláld bele, hogy a 8050-et legalább 2 méterről kell hallgatni, hogy jó legyen az alja.

Szóval jó nagy hely kell neki, mert ugye a falakhoz sem jó közel rakni.

Ebbe a szobába lesz: 

 

 

 

Wheel:

 

Tehát szerinted jobban járok egy kisebb ládával, aztán majd később egy sub-al? 

Sub-ot azért nem akartam mert rengetegen mondják, hogy nem lehet normálisan belőni és inkább jobb a kicsit nagyobb láda.

 

Link to comment
Share on other sites

Nem tudom mennyit segít, de anno Pécsen 8040-en demoztam.

A Genelec jó hangfal, föleg a ár/érték viszonyban. Lehet szeretni és utálni, de olcsóért általában ez a legjobb.

A KRK-ból a v8-as széria nem rossz, de soha nem használják sub nélkül (én még sehol se láttam), s föleg valami miatt 5.1-es mozi keveréseknél találkoztam vele föleg. Én annyira nem szeretem, de lehet rajta dolgozni.

JBL-ekkel is kizárólag mozi hangnál találkoztam. Nincs róla rossz véleményem, én tudtam rajta elég jót csinálni, de nem estem hanyatt a hangjától. Az ára semmiképp se indokolt szerintem.

 

Ha késöbb sub ládával lesz lehetöség a bövítésre, akkor a 8040-esnél nem kell nagyobb véleményem szerint.

Ha hosszabb távon goldolkodsz (s komolyan gondolod), akkor én továbbra is az ATC-t favorizálom, s a gyüjtögetést javaslom. Az egy sokkal magasabb kategória a fentebb emlitetteknél.

Link to comment
Share on other sites

Csatlakozom az előttem szólókhoz, ha 8040 és 8050 között kell választani, akkor egyértelműen a 8050 a jobb választás. Az élet a 8" membránnál kezdődik a tapasztalataim szerint. 

 

Ha szubbal akarod kiegészíteni a 8040-et, mondjuk 7050-esekkel, és mondjuk darabját használtan 120-ért megszerzed (még az első verziót), akkor is sztereo-ban ajánlom, mert bár alacsony frekvenciáknál nincs a hangoknak irányultsága, valójában mégis hallani fogod egy idő után és zavarni fog a kevert mono basszus. 320+120+120= 560 ezerből kijön a 8040 és a 7050 szubládák, ha szerencséd van. Ez kb a 8050-es ára, ami nem fog olyan mélyre menni, cserébe nem is foglal sok helyet. Ha nem dinoszaurusz lépteket keversz, akkor nem is fog annyira hiányozni a szub. 

Link to comment
Share on other sites

És még azóta se kelt el 1800 euróért LOL! :)))

 

A 8050-es hangfalban lévő hangszórók ára újonnan kb 70 ezer Ft, messze nem a legszofisztikáltabb alkatrészek. Valószínűleg a piac ezt most beárazta. Valamint az is szempont, hogy már elég sok versenytárs jelent meg hasonló vagy jobb kvalitásokkal, ami szintén lenyomja az árát.

Egy viszont biztos, az alu öntvény ház nagyon nagy ötlet volt a Genelec-től, én nem hagynám veszni.

Link to comment
Share on other sites

Ha szubbal akarod kiegészíteni a 8040-et, mondjuk 7050-esekkel, és mondjuk darabját használtan 120-ért megszerzed (még az első verziót), akkor is sztereo-ban ajánlom, mert bár alacsony frekvenciáknál nincs a hangoknak irányultsága, valójában mégis hallani fogod egy idő után és zavarni fog a kevert mono basszus. 320+120+120= 560 ezerből kijön a 8040 és a 7050 szubládák, ha szerencséd van. Ez kb a 8050-es ára, ami nem fog olyan mélyre menni, cserébe nem is foglal sok helyet. Ha nem dinoszaurusz lépteket keversz, akkor nem is fog annyira hiányozni a szub.

Ha már mindenképp (jobb esetben ketttő darab) szubbal egészíti ki, akkor nem elég a 8030 neadj isten a 8020?

Itt tenném fel azt a kérdést is, hogy melyik eset a szerencsésebb? Az, ha inkább a SUB megy valamivel feljebb, és a szatelit driverének kell kevesebbet erőlködnie (kisebb/"keskenyebb" frekvenciatartományban helytállnia), avagy inkább amit lehet oldjon meg a szatelit, és a lehető legalacsonyabb legyen a szub crossover?

Azt értem, hogy subnál rengeteget számít az akusztikai környezet, kiváltképp a szoba méret (minél kisebb a szoba, annál szélesebb a problémás mélytartomány), és azt is, hogy ezek a tartományok hagyományos elnyelő panelekkel nem kezelhetők. Kérdés, hogy - a speciális rezonátor panelektől/falaktól eltekintve - a kiemeléseket (akár több, parametrikus) EQ-val, esetleg úgy összességében a szub tartományt diffúzorokkal (létezik olyan, hogy sub-diffúzor?) mennyiben lehet orvosolni?

Link to comment
Share on other sites

Ezt kifejtenéd picit bővebben, ha megkérhetlek rá? :) Érdekelne erről a véleményed. Gondolom mást is. És talán Krisztiánnak is segít. Köszönöm.

Természetesen kifejtem, hogy mire is gondolok :-)

 

A Krisztián által felsorolt műfajokba sorolt zenéket többnyire olyan szerkezetekkel állítják elő, ahol már a hang készen van. "Csak" össze kell rakni. További ismertetője azoknak a zenéknek, hogy az alja nagyon fontos. Ezért kell hozzá sub. Hallani kell, hogy mi történik 60Hz alatt, mert esetleg dicoban falat bontanak vele később.

A precíz monitorok akkor érik meg igazán az árukat, ha hagyományos módszerekkel rögzített hangot igyekszünk mindenféle eszközzel úgy manipulálni, hogy az a mixben is jó legyen és ne haljon ki belőle az élet. Ekkor egész máshogy kell fülelni és mást is kell meghallani. A sokat említett tranziensek, felharmonikusok (nem zenei) kavalkádja:-)

Nem azt akarom mondani, hogy a jó monitor szükségtelen a Krisztiánnak. A zene, amit készíteni akar rajta, nem fog múlni azon, hogy Genelec vagy ATC, de az SCM25 is kevés lesz sub nélkül. 

Link to comment
Share on other sites

Silk:
Köszi! Sokat segít, mert azon ott ledöbbentem hogy szól. 

 

emzéperiksz:
A diffúzorokat most tervezem a szobához, hogy még jobban kipofozzam. A mély kérdést nem igazán lehet ésszerű keretek között megoldani vele. Abban viszont segít, hogy természetesebb hangzású legyen a szoba. Ugyanis ha olyat akarnék ami 75Hz-365Hz-ig müxik, akkor 1m-es mélységüt kellene csinálni 7db-os QRD-ből. 11-esből, meg 1,5m-est. Ez érdekes lenne egy 3,44 széles szobában :D 3-400Hz-től 2-3kHz-ig még OK. 

 

Wheel és Töfi:

Én maczohista vagyok ilyen tekintetben és minden egyes hangot magam tekerek ki (ez lehet, hogy fontos momentum) és one shot dobmintákból rakok össze saját break-eket. Egyéb samplinget csak szövegeket használok és akusztikus mintákat. Pl. nagybőgő. Akkor is ez a helyzet? Vagyis adjam egy kicsit lejjebb, mert elektronyos zenénél ez annyira nem számit, holott minden hangot magam keverek össze? Ha gyönyörűen megszólal rajta egy nagybőgő, akkor az nekem már jó. 

 

Nem akarok abba a hibába sem esni, hogy feleslegesen veszek méregdrága cuccot, mert esetleg a maradékot másba is (további szobakusztika, hangszer) be tudnám fektetni.

Link to comment
Share on other sites

Nehéz jó tanácsot adni. Rábeszélhetünk nagyon drága és jó hangfalakra, miközben ugyanazt a pénzt fordíthatnád a zenei oldalra. Hangszerre, kiegészítőkre. 

 

Szerintem a tekergetős zenék nem igénylik a top kategóriás monitorokat. A sub-ot viszont nem lehet kihagyni, mert ott tényleg az az alap.

Bármennyire is utálom a Gernelec-et, nem hiszem hogy találsz jobb választást. Máris rájöttem a Genelec létjogosultságára, magamtól:-)

Link to comment
Share on other sites

Írtam egy verset a témában...gondoltam örölni fogtok:

 

A digitális hangfalakhoz

 

Ó hangfalak, ó hangfalak,

De nem szeretitek a falat,

Föképpen a sarkokat,

Hiába hogy SHARC dohog

A klasszik crossover helyett.

 

DSP-vel operáltok,

Marketinggel leoltjátok,

Az egyszerü népeket,

Igérve szépeket

De a haszon minden felett!

Link to comment
Share on other sites

Ha már mindenképp (jobb esetben ketttő darab) szubbal egészíti ki, akkor nem elég a 8030 neadj isten a 8020?

Itt tenném fel azt a kérdést is, hogy melyik eset a szerencsésebb? Az, ha inkább a SUB megy valamivel feljebb, és a szatelit driverének kell kevesebbet erőlködnie (kisebb/"keskenyebb" frekvenciatartományban helytállnia), avagy inkább amit lehet oldjon meg a szatelit, és a lehető legalacsonyabb legyen a szub crossover?

Én azt gondolom, hogy ez részben attól függ milyen a szatelit. Ha nem megy relatíve mélyre akkor nem lehet rábízni a mélyebb frekiket ergo a subot kicsit magasabbra érdemes engedni. Ha viszont eleve mélyebbre megy a szatelit akkor mélyebben is lehet váltani a subbal. Másrészt függ attól is milyen a szobaakusztika, hol vannak kiemelések, elnyelések. A válasz többi része lentebb lesz mert az részben oda kapcsolódik.

 

Azt értem, hogy subnál rengeteget számít az akusztikai környezet, kiváltképp a szoba méret (minél kisebb a szoba, annál szélesebb a problémás mélytartomány), és azt is, hogy ezek a tartományok hagyományos elnyelő panelekkel nem kezelhetők. Kérdés, hogy - a speciális rezonátor panelektől/falaktól eltekintve - a kiemeléseket (akár több, parametrikus) EQ-val, esetleg úgy összességében a szub tartományt diffúzorokkal (létezik olyan, hogy sub-diffúzor?) mennyiben lehet orvosolni?

A kiemeléseket (de csakis azokat!) lehet kezelni EQ-val egy adott nagyságú (relatíve kicsi) területen a szobában. Általában a hallgatási pozícióban megfelelően egyenletes átvitelt el lehet érni. Ennek az az ára, hogy másutt viszont egyáltalán nem lesz kiegyenlített mélyben a helyiség. Ahhoz, hogy a szoba nagyobb területén kiegyenlítettebb mélyátvitelt el lehessen érni 2 v. 4 subot kell megfelelően használni (többet is lehet csak nem érdemes mert nem nyer vele sokat az ember). Az előző részhez ez úgy kapcsolódik, hogy ha több subot használunk az egyenletesebb mélyátvitel érdekében akkor a váltás a szatelitekkel attól is függ, hogy milyen frekvenciáig tudjuk a több subbal egyengetni a mélyeket.
Link to comment
Share on other sites

Mindig a leggyengébb láncszem határozza meg az egész lánc minőségét….

Adott esetben ez lehet maga a zene, vagy a zenész is.

 

Természetesen ezt nem Krisztiánnak szánom, hanem inkább abban az összefüggésben, hogy alapvetően telefonos hallgatásra szánt zenét kár többmillás lehallgató rendszeren keverni.

 

A véleményem annyiban vág ide, hogy a nagyon drága monitorok talán inkább akusztikus, vagy legalábbis nem teljesen elektronikus műfajokhoz kellenek.

Jómagam olyan 80%-ban vagyok "elektronikus zenész" és KRK-kon tolom. Nekem "elegek", és a hallgatóságom se a mixeim hangképébe köt bele… Nekem az az elvem, hogy a hangnak már a hangszerből jól kell kijönnie, régen rossz, ha a mixnél kell összebindzsizni.

Link to comment
Share on other sites

"A kiemeléseket (de csakis azokat!) lehet kezelni EQ-val egy adott nagyságú (relatíve kicsi) területen a szobában. Általában a hallgatási pozícióban megfelelően egyenletes átvitelt el lehet érni. Ennek az az ára, hogy másutt viszont egyáltalán nem lesz kiegyenlített mélyben a helyiség."

 

Pl. ezért mondjuk, hogy ez nem nagyon működik a gyakorlatban.A hallgatási pozícióban egy ember ül, az összes többi máshol.

Innentől kezdve zenekarral nem tudsz így dolgozni, mert már az is tök mást hall, aki csak egy méterrel arrébb ül.

Link to comment
Share on other sites

"Nekem az az elvem, hogy a hangnak már a hangszerből jól kell kijönnie, régen rossz, ha a mixnél kell összebindzsizni."

 

Ez így van, de egy mix magától ritkán lesz egységes kerek egész, akármilyen jó hangszerekből is jönnek a hangok.

Szóval általában nem csak a rossz hangszereket kell bindzsizni, hanem a jókat is.

Link to comment
Share on other sites

Ha már mindenképp (jobb esetben ketttő darab) szubbal egészíti ki, akkor nem elég a 8030 neadj isten a 8020?

Itt tenném fel azt a kérdést is, hogy melyik eset a szerencsésebb? Az, ha inkább a SUB megy valamivel feljebb, és a szatelit driverének kell kevesebbet erőlködnie (kisebb/"keskenyebb" frekvenciatartományban helytállnia), avagy inkább amit lehet oldjon meg a szatelit, és a lehető legalacsonyabb legyen a szub crossover?

Azt értem, hogy subnál rengeteget számít az akusztikai környezet, kiváltképp a szoba méret (minél kisebb a szoba, annál szélesebb a problémás mélytartomány), és azt is, hogy ezek a tartományok hagyományos elnyelő panelekkel nem kezelhetők. Kérdés, hogy - a speciális rezonátor panelektől/falaktól eltekintve - a kiemeléseket (akár több, parametrikus) EQ-val, esetleg úgy összességében a szub tartományt diffúzorokkal (létezik olyan, hogy sub-diffúzor?) mennyiben lehet orvosolni?

 

 

A szubot tapasztalatom szerint hagyni kell minél mélyebb tartományokban dolgozni, a Genelec nem véletlen állította be az összes szubját 85 Hz-es törésponttal. Én legszívesebben még egy kicsit lejjebb is tolnám.

A kis membrános közepek nem adják vissza élethűen a hangszerek testét, a 8030 122,6 cm2, a 8050 314 cm2 területű membránnal rendelkezik, több mint kétszeres a különbség, ugyanolyan légtömeg megmozgatása a kettő közötti arány-szorosával nagyobb kitéréssel dolgozik. A nagyobb kitérés nagyobb Doppler hatással és akusztikai pontatlansággal dolgozik, és ez már bizony hallható. Ezért mondtam, hogy az élet 8"-nál kezdődik, de még jobb, ha 2x8" áll rendelkezésre. Persze ezek se kompromisszummentes megoldások, de talán kevesebb galibát okoznak.

 

A szub hangok mindig problémásak szobai környezetben. Adott lehallgatási pozícióban az EQ-zást a lehető leglineárisabbra kell csinálni (mivel elég nagy fektetett S hullámot fogsz mérni 200 Hz alatt, ez nem is teljesen egyértelmű, hogy hogyan), illetve lehet kicsit "dögös"-re hangolni, valamennyire ez már szubjektív megítélés kérdése.

Link to comment
Share on other sites

Most egyelőre itt tartok kérdésügyileg:
 
1., 
- Genelec 8040 (ezt hallottam és nagyon bejön)
- de a 10-es szubra (ha valóban kell) gyűjthetek vagy 3 évig :)
 
2.,
- Dynaudio BM6A (nem hallottam, de jók a vélemények róla és gyönyörűség :)
- és a 10-es szubra gyűjthetek 1,5 évig (azt mondják a Dyna szubok kívállóak)
 
3., 
- Focal CMS65 (nem hallottam, de nagyon jónak tűnik, épp találtam használtan)
- a 11-es szubja is elfogadható áron van
Azt mondják ár/érték arányban ebben a kategóriában ez a tuti.
 
4., 
- kitolom az egész komolyabb vásárlást, gyűjtögetek a komplett első pontban megadottra és addig veszek egy kicsi, de elfogadható cuccot a HIFI helyett és azzal addig elvagyok.
Pl. Tannoy Reveal 601A vagy 501A. Hozza a Dynás hangzásvilágot, persze kompromisszumokkal. Pár helyen jól le van akciózva kb. fél árra.
 
Szerintetek?
 
Link to comment
Share on other sites

Ha a 8040-et ismered és ráadásul tetszik is, akkor szerintem ne sokat gondolkozz, mert a pénz általában úgyis talál más helyet magának: gyerek/autó/nyaralás/stb... legalábbis amikor én végre sok halogatás után megvettem a hangfalaimat, akkor az első gondolatom az volt hogy mégis mi a fenének vártam ezzel ennyit.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...