Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Roland MT-200 vagy Kawai Q-80EX


Ligárt Zoltán

Kérdés

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Szia! Ha számít bármennyire is hogy legyen hangja, akkor a Roland MT-200-at lehet csak megvenni, de annak csak 4+1 TRACK-je van!

 

Ha komponáláshoz, zenei munkálatokhoz kell, akkor egyértelműen a KAWAI Q-80EX a nyerő, mert annak 32 TRACK-je van. Én személy szerint még a hangjával együtt sem venném meg az MT-200-at, mert nagyon karcsú mint szekvenszer. Ha feltételezzük, hogy megvan a hangszered amihez használni szeretnéd, akkor csakis a KAWAI-val lehet rendesen dolgozni kettejük közül.

 

Szóval adódik a kérdés: mihez és hogyan szeretnéd használni?

Link to comment
Share on other sites

Szia!

 

Itt szépen le van írva: http://www.vintagesynth.com/misc/sequencers.php#q80

 

Nekem van egy Q80-asom, nemrég vettem (az itthoni solution pc-mentesítésének céljából) és azt kell mondanom, hogy nagyon kezesbárány, nagyon "szerethető" kis kütyü. Eleve az, hogy nem kell bootlemez meg mindenféle varázslás, hogy életre keljen. Ja, és bekapcs után pontosan ott folytathatod, ahol befejezted kikapcs előtt (ez szinte hihetetlen képessége volt, legalábbis számomra)!!! Szerintem nem sok korabeli (meg mostani) seq tudja ezt. A 48 sáv könnyen ki-be kapcsolható, akár live-hoz is (persze korlátozottan). Nyilván live quantize és overdub nincs, de hát 1988-at írunk.  Viszonylag nagy a belső memóriája így a floppyval sem kell szórakozni. 

 

Gyenge pontja a floppy, ja meg a sys-ex-ek, amiket nagyon nehézkesen kezeli, vagy inkább sehogyse. Ezutóbbi hiányosága miatt nálam kicsit buxázott, de ha csak dallamszerkesztésre kell (miremásra is kellhet egy seq ;) ) tökéletes választás. Persze kell hozzá türelem, vagy inkább egy kis kézügyesség.

 

Üdv.:

P.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Szia!

 

Itt szépen le van írva: http://www.vintagesynth.com/misc/sequencers.php#q80

 

Nekem van egy Q80-asom, nemrég vettem (az itthoni solution pc-mentesítésének céljából) és azt kell mondanom, hogy nagyon kezesbárány, nagyon "szerethető" kis kütyü. Eleve az, hogy nem kell bootlemez meg mindenféle varázslás, hogy életre keljen. Ja, és bekapcs után pontosan ott folytathatod, ahol befejezted kikapcs előtt (ez szinte hihetetlen képessége volt, legalábbis számomra)!!! Szerintem nem sok korabeli (meg mostani) seq tudja ezt. A 48 sáv könnyen ki-be kapcsolható, akár live-hoz is (persze korlátozottan). Nyilván live quantize és overdub nincs, de hát 1988-at írunk.  Viszonylag nagy a belső memóriája így a floppyval sem kell szórakozni. 

 

Gyenge pontja a floppy, ja meg a sys-ex-ek, amiket nagyon nehézkesen kezeli, vagy inkább sehogyse. Ezutóbbi hiányosága miatt nálam kicsit buxázott, de ha csak dallamszerkesztésre kell (miremásra is kellhet egy seq ;) ) tökéletes választás. Persze kell hozzá türelem, vagy inkább egy kis kézügyesség.

 

Üdv.:

P.

Sajtóhiba az a 48 sáv csak 32 sorry, de az is elég sok.

Link to comment
Share on other sites

Szia! Nagyon köszönöm a kedves és magyarázó válaszod. Igazából nekem egy Casio LK-220-hoz kellene csak zenélgetni szeretnék hobbi szinten.

A KAWAI Q-80EX és a KAWAI Q-80-as között mi a különbség?

Üdv!

 

Nagyon szívesen!

 

A KAWAI Q-80EX annyiban több, hogy a rögzíthető események számát megduplázták 26 ezer-ről 52 ezerre, illetve a rögzíthető zenei frázisok számát megnövelték 100-ról 1000-re.

Ezek nagyon jó értékek, bár szerintem hobbizenélgetés szinten nem igazán érzi meg az ember ezt a különbséget. Hacsak nem kezdesz el komolyabb melót készíteni, akkor elég az a 26 ezer esemény is.

 

Hanem azt tudni kell az ilyen és hasonló MIDI szekvenszerekről, hogy a megvásárlásuk, még sokmindent nem old meg. A CASIO LK-220 esetében például meg kell ismerni az LK-220 MIDI felépítését, hogy az automata kíséretet hogyan használja, hogyan küldi ki a MIDI-n stb. Mert például ha fel szeretnéd használni a CASIO-d automata kíséretét, akkor könnyen megeshet, hogy A: nem küldi ki MIDI-n az egyes zenei sávokat, hanem csak a harmónia lefogást... B: kiküldi az automata kíséret összes zenei sávjának az összes zenei adatát, de előre meghatározott MIDI csatornákon.

 

Az LK-220 General Midi-s, tehát feltételezhetően 16 PART Multitimbrális, ezeknek a PART-oknak egy részét foglalja le az automata kíséret. Ha viszont nincs szükség az automata kíséretre, akkor azt ki kell iktatni és a hangszer 16 PART-jával szabadon kell rendelkezni és rögzíteni a Q-80EX-re.

 

Tehát a sok kotyogásomnak az a lényege, hogy az LK-220 alapvető MIDI struktúráját először fel kell térképezni, meg kell tanulni ahhoz, hogy egy szekvenszerrel megfelelően kiegészíthessük.

 

Ezen kívül már csak arra kell figyelni, hogy az ilyen régi szekvenszereknek már elromolhat a Floppy-meghajtója, tehát célszerű annak az állapotára is odafigyelni hogy működjön amikor megvesszük, illetve nem árt utána olvasni, hogy egy ilyen KAWAI szekvenszer ki tudja-e küldeni egy dal adatait sys-ex üzenetben MIDI-n keresztül, mert akkor például egy PC segítségével ki lehet kerülni a floppy-t és megoldódhat az adatok biztonságos tárolása. Ja meg drágán sem érdemes ilyen szekvenszert venni (néha az eladók túlgondolják, túlárazzák az értékét... ha például van a háztartásban egy jó teljesítményű PC, vagy laptop, lehet, hogy érdemes inkább egy jobb MIDI interfészre költeni).

 

Azaz, kell hozzá türelem! Légy türelmes hozzá, ha ilyenre vállalkozol! Aztán ha már megy, akkor megérte az egész :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...