A/D Létrehozva January 9, 2014 Share Létrehozva January 9, 2014 Érdekes cikk számlákról. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta January 10, 2014 Share Válaszolta January 10, 2014 Szép! Én fele ennyiért is szívesen összekeverem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technox Válaszolta January 10, 2014 Share Válaszolta January 10, 2014 Én meg a világ minden pénzéért SEM!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 10, 2014 Share Válaszolta January 10, 2014 Én meg a világ minden pénzéért SEM!!!:-)Nem könnyű a hangmérnökök élete. Egyezséget kell kötniük Mephistóval. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta January 10, 2014 Share Válaszolta January 10, 2014 :-) Nem könnyű a hangmérnökök élete. Egyezséget kell kötniük Mephistóval. ;-) Szerintem ez butaság és ti sem gondoljátok komolyan, amit írtatok. Minden zenével foglalkozó ember vágya, célja, hogy ilyen nívós profi produkcióban dolgozhasson. Nem hiszem, hogy van olyan hangmérnök, aki szenved tőle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta January 10, 2014 Share Válaszolta January 10, 2014 Először is, ott vannak a smile-k. Másodszor, nem gondolom, hogy sokan kínoznák magukat, viszont én, ha fullos szakmai tudásom és tehetségem is lenne, nem tudnék részt venni olyan produkcióban (vagy szenvednék nagyon), ami nem azt a "zenei oldalt" képviseli, amit én.Hogy mi az a zenei oldal, azt nehéz elmagyarázni, de ha megengeded, nekem nem tetszik egyetlen egy mai gigamega könnyűzenei produkció sem, a' la szubjektíve, morális és izlés okokból.Más mércével mérünk. Szerintem sok vérprofi ember munkája lehet nagyon rossz, visszataszító, manipulatív, romboló, aljas stb. is, főleg a mai "kapitalista" "rencerben".Világi oldalról pedig, a nagy produkciókat félretéve, azért -gondolom- tényleg sok sz@rt meg kell hallgatnia egy hangmérnöknek, hiszen különben nem sok munkája lenne. Ok, hogy kihívás a várépítés meg a fejlődés folyamata minden együttesnél, de lássuk be, a rossz produkciók többségben vannak. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technox Válaszolta January 10, 2014 Share Válaszolta January 10, 2014 Először is, ott vannak a smile-k. Másodszor, nem gondolom, hogy sokan kínoznák magukat, viszont én, ha fullos szakmai tudásom és tehetségem is lenne, nem tudnék részt venni olyan produkcióban (vagy szenvednék nagyon), ami nem azt a "zenei oldalt" képviseli, amit én. Hogy mi az a zenei oldal, azt nehéz elmagyarázni, de ha megengeded, nekem nem tetszik egyetlen egy mai gigamega könnyűzenei produkció sem, a' la szubjektíve, morális és izlés okokból. Más mércével mérünk. Szerintem sok vérprofi ember munkája lehet nagyon rossz, visszataszító, manipulatív, romboló, aljas stb. is, főleg a mai "kapitalista" "rencerben". Világi oldalról pedig, a nagy produkciókat félretéve, azért -gondolom- tényleg sok sz@rt meg kell hallgatnia egy hangmérnöknek, hiszen különben nem sok munkája lenne. Ok, hogy kihívás a várépítés meg a fejlődés folyamata minden együttesnél, de lássuk be, a rossz produkciók többségben vannak. ;-) Jól leírtad.Én Veled értek egyet! És én tényleg olyat nem csinálnék, soha nem is csináltam, amit rossz, visszatetszőnek érzek/tartok! Nem vagyok rászorulva, ha rá is lennék sem csinálnám, az meg, hogy xarból gazdagodjak, mint a mai sztárocskák...az Pfúúúj!!!!! Mint pl. a politikában sem vennék részt, vagy a bűnözésben sem, bár eme 3 dolog, beleértve a mai agyromboló gigamegagagyi zene-bonát mind az..BŰN!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta January 11, 2014 Share Válaszolta January 11, 2014 Amatőr gondolkodás. Ezen a szinten rossz produkciót nem találtok, de még közepszerű zenészt sem. Nagyon kevés magyar muzsikus férne be egy ilyen csapatba....én nem tudok egyet sem. A hangmérnök meg nem szenved, mert a producer két lábbal rúgná ki azt, aki nem hozza a szintet. Nálunk nincs verseny helyzet a zenészek között. Nyugaton az "öreg" zenészek is gyakorolnak, fejlődnek, különben nagyon hamar kiesnének. A hangmérnök pedig élvezi, hogy ilyen emberekkel dolgozhat. Lehet egy műfajt nem szeretni, de a színvonal ezeknél is sokkal magasabb, mint azt gondolnátok :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta January 11, 2014 Share Válaszolta January 11, 2014 Főleg underground elektronikát csinálok, de még én is bevállalnék egy ilyen projektet. A változatosság pedig nekem tetszene ebben az esetben. Nyilván akkor vállalok el egy ilyet, ha végig tudom hallgatni a dalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
_cutoff Válaszolta January 11, 2014 Share Válaszolta January 11, 2014 Ezen a szinten rossz produkciót nem találtok, de még közepszerű zenészt sem. Szerintem te összemosod a jó zenei tartalmat a professzionális termékelőállítással, a kettő azt hiszem mondanom sem kell igen távol áll egymástól. Rihanna és társai nagyon sok ember szemszögéből nem tekinthető értékes produktumnak, akkor sem ha dollármilliókat ölnek az előállításba és a promócióba. Az én szemszögemből ez nem egy ördögtől való dolog, ahogy itt fentebb ecsetelik, csak simán tömegszórakoztatás, mint a cirkusz vagy a jerry springer show. Persze a hangszerelés és megszólalás minősége, a slágerfaktor és egyéb, kimondottan kommersz zenei produkciókra ráhúzható minőségi elvárások alapján akár jó is lehet egy ilyen dal/előadó, de én inkább a rossz értelemben vett "profi" kifejezést használnám. Kiszámított, kidekázott, mentes minden eredetiségtől, spontaneitástól, újító szándéktól, az egyetlen cél minél tágabb csoportnak értékesíteni a terméket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta January 11, 2014 Share Válaszolta January 11, 2014 A popzene mindig is árucikk volt. Az eredetiség és újítás pedig folyamatosan jelen van, különben most is úgy szólnának a dalok, ahogy húsz éve. Aki nagyobb művészi értékekre vágyik, más zenét hallgat, de ennek is meg van a létjogosultsága. Egyébként a klasszikus zene pl. sokkal inkább "kidekázott", "kiszámított". Link to comment Share on other sites More sharing options...
_cutoff Válaszolta January 11, 2014 Share Válaszolta January 11, 2014 A popzene mindig is árucikk volt. Ez nem vitás. Az eredetiség és újítás pedig folyamatosan jelen van, különben most is úgy szólnának a dalok, ahogy húsz éve. Ha azt eredetiségnek vagy újításnak hívjuk, hogy alulról jövő műfajok elemeit ellopkodják és szépen lekerekítik, kommercializálják, valamint jobb (?) megszólalással látják el, akkor valóban. Példa erre selena gomez - love you like a love song című számában hallható "majdnem dubstep" basszusvonal, ami oly' szépen le van finomítva, hogy még egy nagyszülő korú hallgató sem mondaná rá, hogy túl durva lenne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta January 11, 2014 Share Válaszolta January 11, 2014 Van amikor a zene (zenész) csak egyszerűen szórakoztatni akar. Nincs mélység és nincs mögöttes tartalom. Ha pedig "csak" szórakoztat, miért ne tegye világszínvonalon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 Nincs ezzel baj, és bárki bármit tesz, azt lehetőleg világszinvonalon tegye, vagy, ha erre nincs módja, akkor legalább igényesen. Mindig az undergroundban születik az "új", ami tartalmat és formát is jelent egyben. Aztán siker, vagy "telitelálat" esetén az "újnak", van közérthető, széles tömegekhez is szólni tudó, értelem szerűen már csak a tartalom nélküli formavilágot tükröző folytatása, amit popnak nevezünk. Aztán ennek a popnak letisztul, kikristályosodik egy szelete, ami az egyedfejlődés során entartainment lesz, és így az emberiség egyetemes, de már sztenderdizált kultúrkincsének a része, ami ismét csak a letisztult forma, de ahhoz a formához már ismét tartozik egy picike szelet az eredeti tartalomból, de már nem mint "forradalom" (mint az undergroundban), hanem mint történelem. Ezen az egyedjelődésen majd minden stílus végigmegy, ami alkalmas erre, természetesen úgy, hogy az underground nagyon kis szeletéből lesz pop, de amiből pop lesz, abból már jó esetben lesz entartainment, sokkal később. Ennek ellenére az igazán korszakos előadók (vagy a műveik) majd mindegyike végigjárta, végigjárja ezt a sort. Elvistől kezdve, aki már mindhárom volt, egy személyben, de gondoljunk a Beatles számaira manapság, nagyzenekari, electro, stb. verziókban. Az underground nagymértékben alkotó, és jó esetben elóadóművészet. Sok szereplővel, aki mind mást, és máshogy játszanak. Van akinek a formavilágára, van akinek az előadásmódjára, és van akinél mindkettőre felfigyenek és pop lesz belőle. A pop már csak kismértékben alkotó, és inkább elóadóművészet, tömeges méretekben, tömegtermelési jellemzőkkel, sok-sok selejttel, vagy egyszer használatos árucikkel. It mindenki ugyanazt, és ugyanúgy játssza, legfeljebb különböző szinvonalon az übergagyitól a vérprofiig. Aztán a pop maradandó darabjaiból a már tisztán csak előadóművészet jellegű entartainment lesz, amikor bárki, bármilyen felfogásban játszhatja a sztenderdeket, a közönség úgy is felismeri, és örömmel nyugázza a Yesterdayt, vagy akár a Whola Lotta Love-ot. És kikéri a következő sörét, vagy odébblép a kovetkező polchoz a szupermarketben. Ezek persze összefolyhatnak. Ma rock&roll zenekart alapítani "új" számokkal "popzene", (ami igen keveseket fog érdekelni) míg a szabvány bluesrock repertoárt játszani akár egy kocsmában is "entartainment". Még akkor is, ha az rendkívül autentikusan is sikerül, az akkor is "csak" a Mannish Boy, vagy a Foxy Lady. Vagy egy diszkószám 78-ból, vagy a The Model, akármi. Ott már az ismert mű, és annak a minnél professzionálisabb előadása a lényeg. Ebből már meg is lehet élni, bárzenészként, cover-band-ként, vagy show műsorokban, ami talán a csúcsot jelenti, bár oda az eredeti elóadót szokás hívni, ha él még. Még annyi, hogy nagyon-nagyon sokan hiszik magukat undergroundnak, mert, hát ugyebár az az "alkotás", ami imponáló. De azért az is kijelenthető, hogy az öndefiniált "underground" nagy része is vagy pop, vagy entartainment, vagy csak egyszerűen szemét. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 Egyébként meg tényleg érdekes cikk. Kiderül belőle, hogy egy popslágernek szánt darab fullos előállítási költségei (amik valszeg jó keresetnek számítanak a résztvevőknek) a 10%-át sem érik el a befuttatási pr költségeknek. Az is elgondolkoztató, hogy egy ilyen szintű produkció keverési és mastering ára nem éri el, vagy éppencsak egy darab professzionális outboard árát. Amiből valószínűleg nem egyet használtak, és valakinek már lenni kell ahhoz, hogy egy ilyen produkciót hozzád vigyenek keverésre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 USD 10-15 000,- elég több outboardra is, de ez a hasonlítás egyébként is sántít. Hazai produkcióban egy egész lemezre van 5MFt, de ebben benne vannak a bérelt zenészek is. Ez a költségvetés egy ismertebb előadó lemezénél volt és zsebből fizette. A kiadó a lemez elkészítésébe nem tett semmit. A reklám és a forgalmazás volt a kiadó költsége. Link to comment Share on other sites More sharing options...
comp Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 Mint minden profi szinten űzött szakmához ehhez is első sorban nyitottság és alázat valamint maximalizmus kell. Minden más csak mellékes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
comp Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 Mondjuk egy olyan felosztás érdekes lenne hogy a pr rész ami indokolatlanul drága hogyan oszlik meg (malacsütés, kenőpénz stb.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
comp Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 USD 10-15 000,- elég több outboardra is, de ez a hasonlítás egyébként is sántít. Hazai produkcióban egy egész lemezre van 5MFt, de ebben benne vannak a bérelt zenészek is. Ez a költségvetés egy ismertebb előadó lemezénél volt és zsebből fizette. A kiadó a lemez elkészítésébe nem tett semmit. A reklám és a forgalmazás volt a kiadó költsége. Valószínű az outboardot nem egyetlen pordukcióra veszi az ember és nem csak egy produkcióból várja vissza az árát. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technox Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 Amatőr gondolkodás. Ezen a szinten rossz produkciót nem találtok, de még közepszerű zenészt sem. Nagyon kevés magyar muzsikus férne be egy ilyen csapatba....én nem tudok egyet sem. A hangmérnök meg nem szenved, mert a producer két lábbal rúgná ki azt, aki nem hozza a szintet. Nálunk nincs verseny helyzet a zenészek között. Nyugaton az "öreg" zenészek is gyakorolnak, fejlődnek, különben nagyon hamar kiesnének. A hangmérnök pedig élvezi, hogy ilyen emberekkel dolgozhat. Lehet egy műfajt nem szeretni, de a színvonal ezeknél is sokkal magasabb, mint azt gondolnátok :-) Már miért lenne amatőr??? Hadd döntsem el én, hogy miben vennék részt és miben nem!!! Én ilyenben soha, semmiért!Ennyi! A popzenét ki nem állhatom, ráadásul az csak és kizárólag az undergroundból lop orrba-szájba!!! És én nem üzleti zenész stb. vagyok, hanem underground kísérletező művész. Az pedig, hogy magyarok ne férnének bele...megint csak megcáfolom, mert rengeteg jazz, stb. zenész dolgozik külföldön. Sőt!Nagy filmeknél idejönnek a zeneszerzők magyar zenekarral feljátszatni a filmre a zenéket...ez már ősidők óta így van...sok nagy produktum így és itt készült.Világhíres zenészeink vannak kint külföldön...Akiket én is-annak ellenére nem műfajom, nem szeretem- elismerek. Téma nálam zárva...Nem is érdemel többet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mekunekud Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 valahol meg lehet hallgatni a műveidet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 "Hazai produkcióban egy egész lemezre van 5MFt" Az sajnos nagyon ritka, hogy ennyi jut egy lemezre. Sokan 3-4-500eFt-ból akarnak manapság lemezt csinálni és még ezt is sokallják. Ezek persze nem pop produkciók, hanem főleg rock-metal dolgok. Az élvonalban néha jut rá 1-2 millió, de az már kuriózumnak számít. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Technox Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 valahol meg lehet hallgatni a műveidet? Tőlem kérded? Igen, vagy a stúdiómban, vagy a klubban, amit most építünk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 "Hazai produkcióban egy egész lemezre van 5MFt" Az sajnos nagyon ritka, hogy ennyi jut egy lemezre. Sokan 3-4-500eFt-ból akarnak manapság lemezt csinálni és még ezt is sokallják. Ezek persze nem pop produkciók, hanem főleg rock-metal dolgok. Az élvonalban néha jut rá 1-2 millió, de az már kuriózumnak számít. Ez valós költésgvetés volt. Mivel énekesről van szó, a zenészek díja is benne volt. A dobos volt teljes költségvetés 1/5-e. Igaz, hogy az egyetlen olyan magyar dobos, aki a nemzetközi élvolnaban is megállná talán a helyét :-). Egyetlen délután játszott fel 12 dalt, úgy hogy akkor hallotta először. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mekunekud Válaszolta January 12, 2014 Share Válaszolta January 12, 2014 Tőlem kérded? Igen, vagy a stúdiómban, vagy a klubban, amit most építünk... Aha, tőled. Reméltem, hogy neten fent van valahol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.