Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

anomalia

Kérdés

Sziasztok! Egy kérdésem lenne azokhoz akik értelmes és valós választ tudnak adni SPECIFIKUS magyarázatokkal az alábbi példára:

Adott pl egy Nord C3 *VAS keyboard, a sima gyári grand piano ami benne van bexarásul szúl, pedig tudtommal nem több gigabájtnyi mintákkal van felvértelze..... (ez igaz az vintegebb szintikre is)
Miért van az, hogy kipróbálok sok ezer plugint, amihez több gigányi zongora *bank van, és messze nincs olyan hangjuk...... mi itt a titok, ergo egy régebbi vas szinti 45, 50 Mb-s GM kiosztású bankkal, és jó hangszínekkel - mégis jó pl a grand zongora, egy 5-6Gb-s piano plugin pedig csak amolyan "elmegy szinten van" ?????? Köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

valami hasonló ez mint a FLAC?

Jóval egyszerűbb - a hangmintában a diszkrét értékek helyett csak a mozgás irányát kódolja amit 4-7 biten ír le, már ezzel is kb. negyedére lehet csökkenteni egyes mintákat.  A Korg M3-mat megnézve abban is hasonlóan vannak kódolva a hangok (a feltölthető bankokat hangeditorba betöltve legalábbis nagyon úgy hangzik). De mondom ez csak egy a sok lehetséges alternatíva közül, a Nord valószínűleg ennél kacifántosabb megoldást használ... csak azért hoztam fel példaként hogy a nyers wav-hoz képest elég egyszerű módszerekkel is lehet jó tömörítési arányt elérni.

A FLAC valószínű számítási idő miatt felejtős realtime alkalmazásoknál.

Link to comment
Share on other sites

kipróbáltam régebben a nord sample editort. kb. 80mb nyers wav adatot lekonvertált a saját formátumába, lett belőle 11mb. és a szintiben megszólalva nem hallatszott semmiféle tömörítési artifact (nyilván).

valami elképesztő algoritmusuk lehet rá :)

Nyers wav 1:4-hez tömöríthető már csak delta algoritmust használva is, ez nem meglepő és korántsem elképesztő.

Keress rá az ADPCM szóra :-) Mivel ez a tömörítés is veszteségmentes, semmi artifactet nem fogsz hallani.

Link to comment
Share on other sites

kipróbáltam régebben a nord sample editort. kb. 80mb nyers wav adatot lekonvertált a saját formátumába, lett belőle 11mb. és a szintiben megszólalva nem hallatszott semmiféle tömörítési artifact (nyilván).

valami elképesztő algoritmusuk lehet rá :)

Link to comment
Share on other sites

ez valóban így lehet, de digitálisan pluginban is mennie kéne, és erőforrás dolog manapság már nem akadály, ezért nem értem. A Nordot inkább élő zenére gondolom, nem is már mixbe helyezve..... szóval érdekes mindenképpen, de kétlem hogy a Nord mintái 96kHz 24Bit-nél nagyobbak lennének... nem itt lesz a kutya elásva.... nemtudom de legjobban a stenberg the grand 2, pianoteq3 és a pro tools minigrand zongorái tetszettek eddig nekem natúr zenélésre, tud valaki ezeknél jobbakat?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! Egy kérdésem lenne azokhoz akik értelmes és valós választ tudnak adni SPECIFIKUS magyarázatokkal az alábbi példára:

Adott pl egy Nord C3 *VAS keyboard, a sima gyári grand piano ami benne van bexarásul szúl, pedig tudtommal nem több gigabájtnyi mintákkal van felvértelze..... (ez igaz az vintegebb szintikre is)

Miért van az, hogy kipróbálok sok ezer plugint, amihez több gigányi zongora *bank van, és messze nincs olyan hangjuk...... mi itt a titok, ergo egy régebbi vas szinti 45, 50 Mb-s GM kiosztású bankkal, és jó hangszínekkel - mégis jó pl a grand zongora, egy 5-6Gb-s piano plugin pedig csak amolyan "elmegy szinten van" ?????? Köszönöm!

De hogy konkrétan a kérdésre válaszoljak:

A nordnál a sample adatok valószínűleg csak bemenetként vesznek részt a szintézisben, egyfajta fizikai modellezéshez felhasználva (mondom ezt úgy hogy csak találgatok a publikus leírások alapján, a konkrét részeivel nem foglalkoztam), de pl. a pedál zaját is külön nüanszként kezelik - ez lényeges különbség az egyszerű mintalejátszással szemben, aminél azért pl. a stretching és a blending módja se mindegy hogyan van megvalósítva (ahogy a külön minták egymásba olvadnak vagy szükség szerint meg lesznek nyújtva). Vagy pl. ott van a pianoteq pluginja: alig pár száz kb. és egész meggyőzően szól (ez viszont nem mintákon hanem pusztán fizikai modellezésen alapul).

Link to comment
Share on other sites

igen ez is nagyban benne van, de azért itt többről van szó.... pl egy nord és egy komoly zongora plugin között nagy a külömbség, mert ugye akkor sokunk vst-ken játszana pl egy nord helyett..... csak érdekelne hogy mitől ez a drasztikus külömbség...

Én azt vettem észre hogy elég csalóka tud lenni a dolog. Sokszor Nord számlájára van írva ami más hangszerrel/pluginnal készült és viszont. Mixben meg annyira átalakul a hangzás hogy nem is hallani a különbséget (szélsőséges esetekben persze igen).

Link to comment
Share on other sites

Szerintem van az emberben egy önkéntelen pszichikai hatás "ez jobban szól mert vas". Mindaddig amíg nincs mérhető különbség inkább ennek a számlájára írnám a dolgot.i

igen ez is nagyban benne van, de azért itt többről van szó.... pl egy nord és egy komoly zongora plugin között nagy a külömbség, mert ugye akkor sokunk vst-ken játszana pl egy nord helyett..... csak érdekelne hogy mitől ez a drasztikus külömbség...

Link to comment
Share on other sites

Hi, majd jópáran beszólnak, de ne foglalkozz vele, mert csak a DIGITÁLIS/ANALOG (D/A minősége) miatt szól jobban. Én egy csomó Nord bankban található mintáról csináltam wave multisample-ket eladásra, konverzióra és amint bekerült egy vintage samplerbe, vagy bármilyen vasba, vagy Apogee hangkártyával játszottuk ki és vettük fel, hasonló élmény és dinamika jellemzte, mint az eredeti (itt Nord) mintáit.

 

Pl Akaiba, Octatrackbe bepakolva a Trilian, Nord, wavvé lopott mintáit az van, hogy úgy szól mint egy felvett analog szinti: nincs analog drift és mindig változó véletlen minták, de megvan a minták spektrum és dinamika-gazdagsága.

hát igen...

Link to comment
Share on other sites

Wheel, azért nem kell ilyen lenézően és

 

A C3 nem a C1 orgona volt? Hogy kerül abba piano hangszín?

A Nordot nem lehet egy kalap alá venni a többi régi szintetizátorokkal. Saját mintákkal dolgoznak és a tudnak valamit, amit a többiek nem.

Zongora hangszínekben (is) verhetetlen. 

A D/A -nak semmi köze hozzá, szerintem. Nem azon múlik.

Egyébként tényleg vasból vannak? Nehéz lehet rajta játszani is nagyon hidega vas billentyű télen :-)

Wheel, azért nem kell ilyen lenézően írni.....

Link to comment
Share on other sites

A C3 nem a C1 orgona volt? Hogy kerül abba piano hangszín?

A Nordot nem lehet egy kalap alá venni a többi régi szintetizátorokkal. Saját mintákkal dolgoznak és a tudnak valamit, amit a többiek nem.

Zongora hangszínekben (is) verhetetlen. 

A D/A -nak semmi köze hozzá, szerintem. Nem azon múlik.

Egyébként tényleg vasból vannak? Nehéz lehet rajta játszani is nagyon hidega vas billentyű télen :-)

Link to comment
Share on other sites

Hi, majd jópáran beszólnak, de ne foglalkozz vele, mert csak a DIGITÁLIS/ANALOG (D/A minősége) miatt szól jobban. Én egy csomó Nord bankban található mintáról csináltam wave multisample-ket eladásra, konverzióra és amint bekerült egy vintage samplerbe, vagy bármilyen vasba, vagy Apogee hangkártyával játszottuk ki és vettük fel, hasonló élmény és dinamika jellemzte, mint az eredeti (itt Nord) mintáit.

 

Pl Akaiba, Octatrackbe bepakolva a Trilian, Nord, wavvé lopott mintáit az van, hogy úgy szól mint egy felvett analog szinti: nincs analog drift és mindig változó véletlen minták, de megvan a minták spektrum és dinamika-gazdagsága.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...