A/D Létrehozva January 28, 2014 Share Létrehozva January 28, 2014 Új tagokkal bővült a BOOMSTAR szintetizátorcsalád. Itt a Yamaha CS80-as szűrőjét nyomatták bele a kis dobozba, ami egy LP-HP duál szűrő konfiguráció. Jóság. A másik a Minikorg 700-as szűrője. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Burucs Válaszolta February 8, 2014 Share Válaszolta February 8, 2014 Fincsi! A videó első felében mintha formant / vokál jellege lenne a szűrőnek. Vagy össze van linkelve a HP / LP ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bunni Válaszolta February 9, 2014 Share Válaszolta February 9, 2014 ha jól értettem dupla rezonáns szűrővel van ellátva a jószág (tehát külön HP és külön LP egymás után), úgyhogy ez lehet az oka Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta February 10, 2014 Szerző Share Válaszolta February 10, 2014 Ez az SE-80 nekem az egyik legnagyobb meglepetés. Óriás sound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta February 10, 2014 Share Válaszolta February 10, 2014 Ez tényleg jó! Nem értem én ezeket a szűrőket. A jobbaknak van egyéni karaktere meg nagyon jó hangminősége, de nem az áramkör a nagy dobás, hiszen az nem egy bonyolult dolog, ráadásul sok esetben nyilvános (pl. a Moog is közreadja), tehát az alkatrészek minőségében lehet a "titok", az árak meg gondolom egyenesen arányosak az értékkel. Tehát mindenki beszerezheti azt a minőséget, amit hajlandó megfizeti. A karakter is ehhez kapcsolódik, hogy pl. a germániumdióda máshogy szól, mert más az áteresztett spektruma ill. más karakterisztikával működik mint a "másik" stb. valami ilyesmit képzelek, de ezeket minden elektronikus szakember vágja, nem? Vagyis otthon, de akár bármely gyártó is csinálhat bármilyen magas színvonalú szűrőt... Ha drágább, válogatottabb alkatrészeket, forraszanyagot stb. használ egy átlagszaki, akkor simán komolyabb szűrőt fabrikálhat, mint egy Moog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brevis Válaszolta February 10, 2014 Share Válaszolta February 10, 2014 A jobbaknak van egyéni karaktere meg nagyon jó hangminősége, de nem az áramkör a nagy dobás, hiszen az nem egy bonyolult dolog, ráadásul sok esetben nyilvános (pl. a Moog is közreadja)Az alkatrészek tulajdonságai és a kapcsolás is egyaránt fontos. Pl. a Moog létraszűrő esetében éppen a kapcsolás egyedisége az ami karaktert ad a szűrőnek, nincs benne semmi különleges vagy drága alkatrész. Attól meg, hogy egyszerű és "nyilvános" még simán lehet szabadalmi védelem alatt.Vannak persze alkatrészek amik kevésbé lineárisak, amik használatával már alapból "szinezett" lesz a hang. De akár szándékosan is ki lehet egy áramkört (ami egyébként nem tartalmaz egzotikus alkatrészeket) úgy alakítani, hogy "rossz" legyen a hangzás, jó értelmben Vagyis otthon, de akár bármely gyártó is csinálhat bármilyen magas színvonalú szűrőt... Ha drágább, válogatottabb alkatrészeket, forraszanyagot stb. használ egy átlagszaki, akkor simán komolyabb szűrőt fabrikálhat, mint egy Moog?Egy moog szűrő alkatrészárban nagyon olcsó. "Standard" alkatrészekből összerakva is teljesen jó minőségű lesz. Otthon is összerakható akármi ha rendelkezésre áll a megfelelő felszerelés. XY gyártó is készíthet szűrőt természetesen, igazából az a kérdés, hogy tud-e újat és a zenében jól alkalmazhatót alkotni. Ha van egy jó ízléssel megáldott mérnök aki megtervezi a "jó" és új szűrőt, akkor igazából csak a cég menedzsmentjén múlik, hogy mennyire olcsón akarja legyártani a terméket. Egy Moog szűrőt is össze lehet rakni átlagon aluli selejtekből...Az meg, hogy mi számít komolyabb szűrőnek mint egy Moog az meg ugye már szubjektív, hacsak itt nem arra gondoltál, hogy pl. több alkatrészből áll vagy jobb a jel-zaj viszonya stb.Egyébként valahogy manapság nem tendencia a minőségre gyúrás. Tisztelet a kivételnek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta February 10, 2014 Share Válaszolta February 10, 2014 Az alkatrészek tulajdonságai és a kapcsolás is egyaránt fontos. Pl. a Moog létraszűrő esetében éppen a kapcsolás egyedisége az ami karaktert ad a szűrőnek, nincs benne semmi különleges vagy drága alkatrész. Attól meg, hogy egyszerű és "nyilvános" még simán lehet szabadalmi védelem alatt. Vannak persze alkatrészek amik kevésbé lineárisak, amik használatával már alapból "szinezett" lesz a hang. De akár szándékosan is ki lehet egy áramkört (ami egyébként nem tartalmaz egzotikus alkatrészeket) úgy alakítani, hogy "rossz" legyen a hangzás, jó értelmben Egy moog szűrő alkatrészárban nagyon olcsó. "Standard" alkatrészekből összerakva is teljesen jó minőségű lesz. Otthon is összerakható akármi ha rendelkezésre áll a megfelelő felszerelés. XY gyártó is készíthet szűrőt természetesen, igazából az a kérdés, hogy tud-e újat és a zenében jól alkalmazhatót alkotni. Ha van egy jó ízléssel megáldott mérnök aki megtervezi a "jó" és új szűrőt, akkor igazából csak a cég menedzsmentjén múlik, hogy mennyire olcsón akarja legyártani a terméket. Egy Moog szűrőt is össze lehet rakni átlagon aluli selejtekből... Az meg, hogy mi számít komolyabb szűrőnek mint egy Moog az meg ugye már szubjektív, hacsak itt nem arra gondoltál, hogy pl. több alkatrészből áll vagy jobb a jel-zaj viszonya stb. Egyébként valahogy manapság nem tendencia a minőségre gyúrás. Tisztelet a kivételnek. Ok, de mint láttuk a Rolandnál, azért nem teljesen úgy tervezik a hangzást, hanem valamikor tök más az elgondolás, mint a végeredmény. Szerintem sokszor van, hogy nagyjából raknak bele ezt-azt, majd figyelgetik mi az eredmény. A legendákat meg a technikafétist félretéve, azt nem hiszem el, hogy Moog papa már a tervezőasztalon tudta, hogy a szűrő hogy fog hatni a 3. harmónikusra, talán azt sem tudta, hogy melyik terve lesz jobb, csak megépítés után kiderült, ugye. Nagy örömünkre. A szabadalmak meg előbb-utóbb lejárnak ill. felhasználhatók fizettség ellenében, otthoni szinten pedig ingyen. A nagy EQ-kban talán van durva anyag, Fairchild, Mutronics Mutator meg hasonlók... mert ugye a "sima" EQ kapcsolása sem nagy durranás... mint laikus gondolom ezeket, hozzáteszem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brevis Válaszolta February 11, 2014 Share Válaszolta February 11, 2014 Ok, de mint láttuk a Rolandnál, azért nem teljesen úgy tervezik a hangzást, hanem valamikor tök más az elgondolás, mint a végeredmény. Szerintem sokszor van, hogy nagyjából raknak bele ezt-azt, majd figyelgetik mi az eredmény. A legendákat meg a technikafétist félretéve, azt nem hiszem el, hogy Moog papa már a tervezőasztalon tudta, hogy a szűrő hogy fog hatni a 3. harmónikusra, talán azt sem tudta, hogy melyik terve lesz jobb, csak megépítés után kiderült, ugye. Nagy örömünkre. A szabadalmak meg előbb-utóbb lejárnak ill. felhasználhatók fizettség ellenében, otthoni szinten pedig ingyen. A nagy EQ-kban talán van durva anyag, Fairchild, Mutronics Mutator meg hasonlók... mert ugye a "sima" EQ kapcsolása sem nagy durranás... mint laikus gondolom ezeket, hozzáteszem. Bármi elképzelhető. Moog bácsi idejében szerintem sem volt annyira tudatos a "sound"-ra tervezés. Manapság már inkább jellemző a tudatosság egy készülék tervezésekor mert nagyon nagy a konkurencia és a "belerakunk ezt azt és vagy jó lesz vagy nem" elv követése veszélyes játék lehet egy cég számára. Az is lehet, hogy a nem túl jól sikerült termék hiányosságait marketing-el pótolják bizonyos esetekben Nagy EQ-val nincs tapasztalatom, konkrétat akkor tudnék mondani ha látnám mi van bennük. Manley massive passive belsejéről néztem pár képet, így ránézésre a sok spéci forgókapcsoló, elektroncsövek és a trafó lehet a legköltségesebb benne. Meg eleve az egész cucc ahogy össze van rakva az valami csodás Látszik az igényesség, az odafigyelés. Csak egészében lehet egy ilyen cuccot elemezni szerintem, a bemenetétől a kimenetéig, alkatrészeivel és kapcsolástechnikájával együtt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.