Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Audio interface-k Control szabályzója


fulton

Kérdés

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne. Van ugye a következő megállapítás: D/A után érdemes szabályozni ahangerőt. (a bitek miatt...stb)

Akkor a következő hangkártyák, mint Focusrite Forte, RME 400 (stb), Apogee Duet , Apogee quartet... ezeknél mi a helyzet?

A Forte-ról tudom: hogy még D/A előtt szabályoz, tehát digitálisan, és csak utána küldi át analog-ba. De gondolom akkor a többi hangkártya is ilyen elven működik. Tehát akkor aki ilyen kártyákkal rendelkezik normál esetben borul a fenti "diagnózis".

 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Nem borul, de más a logika. Azért, hogy ezen berendezések digitális kijáratait is lehessen használni, azért szabályoz még abban a tartományban a master. De ez nem is arra való, hogy a lehallgató rendszerünk aktuális megszólalási hangerejét azzal lőjük be, hanem arra, hogy a hangkártya főkimenetének a kivezérlését optimálisra állítsuk. Pont a bitek miatt. Se sok ne lkegyen, se kevés a jelszint.

Ez természetesen általában túl nagy hangerőt jelent egy normális lehallgatásnál (hiszen elvileg "csőhengerő" közeli állapotról van szó...) Ehhez szokás monitorvezérlőt alkalmazni a maga analóg masterpotijával. Tehát az audió ainterface kimenetének mind a digitális, mind az analóg tartományban a -0,3-0,0 dB környékén kell mozognia mivel ezzel a jellel lehet bármit is kezdeni a továbbiakban, de ahhoz, hogy ez a stúdiókörülmények között elviselhető hangerő legyen a monitorokban, oda kell egy dobozka egy (analóg) potival, ami már csak a monitorok ELŐTT (de nem okvetlenül közvetlenül az interface UTÁN, hiszen oda még bármi chainelhető elvileg, aminek kell a 0,0 db környéki jelszint) ad lehetőséget az éppen aktuális/kivánatos hangerőszint beállítására.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...