Jump to content
Ménemszól.hu

A/D

Recommended Posts

Meg kell valljak egy bűnt: láttam megjelenés előtt az AIRA cuccokból hármat. A Roland East Europe-tól Tóth Csaba hívott fel telefonon, hogy lesz nekik valami, ami nekem nagyon fog tetszeni, amit nem mondhat el, de ha aláírok egy titoktartási szerződést kint Budaőrsön, akkor “majd meglátom” mi történik. A kollegákkal rögtön fogadást is kötöttünk: Madhead azt mondta hogy biztos látok majd egy prezentációt vagy valami PR-t. Én egy üveg viszkiben határoztam meg a tétet, hogy az AIRÁt fogom látni. Így lehet tehát jövedelmezővé tenni az optimizmust. Az optimizmus azonban ennyiben ki is merül. A bejelentéskor én is felszisszentem, mikor kiderült, hogy digitális berendezések jönnek, és Csabáék számítottak rá, hogy ha valaki, én azok között leszek, akik ekézni fogják a cuccot, nem mellesleg, hogy vannak gyártók, akikhez lojális vagyok (Nord, Elektron, DSI, Korg, szóval azok, akiknek a terméke már szerepel a Hit Space portfólióban). Azonban szenvedélyesebb típus vagyok annál mintsem hogy ez egy kicsit is zavarjon, és ezt mindjárt látni is fogjátok. Lesz itt hideg/meleg.

 

Kezdeném azzal, hogy lehet, hogy félreértésben vagyok: a címben szereplő szóvicc, lehet hogy nem akkurátus, és inkább "ÉRÁ"-nak ejtendő, mintegy szándékosan utalva valami korszak kezdetére.

 

Bizonyára a véletlen műve, de a Rolandnál gyakorlatilag a könyvelő is ért a szintetizátorokhoz, úgyhogy a budaőrsi teamból pár random kiválasztott fővel és a Szintiklubból is ismert Csavarral zártak be egy szobába, ahol a TR-8, TB-3 és VT-3 volt kiterítve egy pár Dynaudio BM5A kíséretében. 

 

MEET AIRA

 

post-1-0-59879400-1392388130_thumb.jpg

 

A bejelentés óta a Roland profin szervezett marketinget végzett, amit a teljes ködösítés és homályosítás stratégiájára épített: itt azonban nem a megtévesztésünk a cél, hanem az izgalom és a meglepetés fokozása. Óriásira emelték a tétet, felvállalták a kockázatát a kellemetlen kritikáknak: innen lehet nagyot bukni vagy nagyot nyerni. Én most leírok pár dolgot, amit az ügyről tanultam, és azt összekeverem a személyes véleményemmel. Akit a száraz tények érdekelnek, azok elolvashatják a termékleírásokat (de azokat említeni fogom itt is).

 

Elsőként kezdem azzal, hogy az AIRA nem viccnek készül: ez egy elkülönített divízó a Rolandon belül, mondjuk úgy, mint a BMW-nél az “M Division”. Az ottani mérnökök csak ezzel foglalkoznak, elkülönített büdzséből a saját laboratóriumukban. Ezt csak mint érdekesség írom le, mert én ennek nem tulajdonítok többet annál, hogy új dolgot alkothatnak digitálisban, önmagában az eredményt nem determinálja. Nincs okom ezt gondolni, de úgy érzem, hogy analóg cuccot a Rolandtól nem fogunk látni mondjuk úgy, ahogy a Korg esetében ez bekövetkezett, és ezt hibának gondolom, és ezt a konkurrencia nyilván meg is próbálja majd kihasználni. Azért emlékeztetőül, az, hogy valami digitális még nem jelenti azt, hogy automatikusan rossz is. Gondoljunk plug-inben pl. az U-HE-re, vasban a  Nordra, a Prophet 12 digit oszcillátoraira, vagy a legmenőbb underground fejlesztésekre modulárban (Intellijel Cylonix, Shapeshifter, Harvestman Piston Honda, MOTM E350, Mutable Instruments Braids, ésatöbbi ésatöbbi). Új zenéket új hangszerekre lehet kitalálni leginkább. A klasszikus berendezésekre már kitalálták az azokra legjobban passzoló műfajokat, amiket persze lehet házasítani, keverni.

 

A furcsa helyzetet azonban az eredményezi, ha a Roland cég folyamatosan hivatkozik ezekre a klasszikusaira, amit az ügyfelek jó része -szerintem jogosan- vett zokon. Pl. a MC303, Gaia SH-01, a Jupiter vagy Juno hívószavak alkalmazása. Most orvosolták ezt azzal, hogy az új dobgép már más számot kapott, de csak ott van emlékezetünkben az, hogy az eddigi próbálkozások másodrendűek voltak az eredetihez képest. Ezen most túl kell tenni magunkat.

 

Valójában azonban ezen mindenki túl fog lépni, és csak kíváncsi lesz arra, hogy mi az, amit a Roland most gondol az új termékeiről.

 

A ROLAND szó hallatán nekem mostanában a túlárazott, majdnem tökéletes kivitelű, középszerű hangszerek ugrottak be, melyeket kicsit talán “túl interaktívan” segítik a használóját a zenélésben. Ezért mikor nekikezdtem három dolgot szerettem volna látni: 1) kíméletlenül jó hangot 2) intuitív kezelőfelületet 3) újdonságot bárminemű megközelítésben.

 

Nademielőtt belecsaptam volna, rögtön elhangzott a Roland részéről a marketing hívószó: Component-Modeled analóg. Meg Analog Circuit Behavior (ACB). Ezt már eddig is hallottuk, és egy igazi neszesemmi fogdmegjól. Mindkét kifejezés jelentheti azt is, hogy alkatrészek elektornikus specifikációjának, karakterének fizikai modellje (mondjuk úgy, ahogy az áramkörszimulátorok teszik a mérnöki világban), vagy hogy az egyes tetsztőlegesen összetett elemek működésének jellegzetességeit, pl. a szűrő karakterisztikáját, vagy burkológörbe karakterisztikáját. Az előbbi dolog lenne a profi, ezt azonban bátran zárjuk ki. A jelenleg elérhető számítási teljesítmény mellett ez nem lehetséges.  Ezért van az, hogy majdnem olyan mint az eredeti, mert egyébként ugyanolyan lenne, és akkor erről most nem futnánk fölösleges köröket.. A lényeg, hogy aki modellezik bármit is, az kb. pont ugyanígy csinálja, mérnöki skill kérdése elsősorban hogy ez mennyire sikerül. (pl. Arturia esetében a TAO). Na mindegy, értjük mit akarnak mondani: nagyon szofisztikált szintézis motort fejlesztettek.

 

Roland TR-8

 

Ő a dobgép. Hogy tesztelünk dobgépet? Hát én úgy, hogy rögtön play gombot nyomok. A masina játszik, közben nézem, milyen funkciók, és hogy lettek elhelyezve az előlapon, mennyire adja magát, hogy mit kell vele csinálni. Közben feltették nekem a kérdést, hogy ismerem-e a Roland hasonló cuccainak működését, ami azt jelenti, szerintük jól jön a használatához valami korábbi ismeret. A hang jónak tűnt. Itt megállítottam a szekvenciát, hogy meghallgassam az egyes soundokat külön is: elsőre nem adta magát, hogy ez hogy fog történni, de kevés találgatás után megtaláltam a helyes gombot. Számomra tehát nem volt tökéletesen intuitív a használata, de itt jön a mihez képest: az Elektron Machinedrumján percek elteltével úgy döntöttem, inkább elolvasom a gépkönyvet. Végülis nincs ellene kifogásom, meg amúgyis, semmi nem tökéletes.

 

post-1-0-91842500-1392385799_thumb.jpg

 

A hangjáról azt kell mondjam, MEGLEPŐEN JÓ. Még nem A/B-zve az eredetivel meglehetősen autentikusnak tűnt. A Machinedrum gyári TR készleténél egyértelműen jobb, simán van ott mint mondjuk a birtkomban levő TipTop Audio 808-909 szériája vagy az Analogue Solutions Concussor 808 családja (mindkettő analóg és sajnos utóbbit most vettem észre hogy nincs is a webshopban), és EGYÉRTELMŰEN JOBB a neten hallható Acidlab Miami-féle 808 klónnál. Az MFB-522-t vagy a Korg Volca Beatset elfújja. A DSI Tempest és a Nord Drum nem tud autentikus 808-909-et (hacsak nem samplinget használ, amire ugye a Machinedrum-UW is képs). A boltban van Vermona DRM1, ami megintcsak nem 808 de nagyon jól szól, illetve jövő héten érkezik MFB Tanzbar, amivel érdemes lesz összehasonlítani. Le se lehetne tagadni, hogy 2014-ben a dobgépek reneszánszát éljük.

 

A hangminőséget (mégegyszer mondom nem A/B-zve) simán a top of the line-ba sorolom, nem találtam rajta fogást. A paraméterek a teljes tartományban értelmesek, végig autentikusak, a hang dinamikus, teljes spektrumú, nincs harákolás, digitális csörgés. A videóból is nyilvánaló lesz ez.

 

 

Azonban itt szögezem le, hogy nyilvánvalóan egy csomó hangszer nem azért lesz sikeres, ahogy szól. Ha ez így lenne, a Volca Beats, a Miami nem rúgna labdába, ahogy a Machinedrum a rettenetesen ízléstelen gyári presetjei miatt sem (ettől függetlenül nagyon szeretjük!). A workflow a helyes megfejtés, esetünkben a szintimotorhoz hozzávarrt szekvenszer.

 

Itt a tradícionális 808-909 pattern szekvenszer van gyönyörűen megcsinálva, tényleg 10 pont. Nem tudom, hogy az eredeti hangszerek tudták-e ezt, de itt trigger és gate szekvenszer is van: megadható, hogy egy dobhang mikor indul újra (trigger), és az is, hogy mely pozíciókon szóljon (gate). Ez kitartott hangok ritmizálására jó.

 

post-1-0-90355300-1392385823_thumb.jpg

 

Észrevehetünk egy “Comp” nevű tekerőt a lábdob és a pergő helyén. Gondolom a kompresszorra akart hivatkozni: nagyon jól működik, de egyáltalán nem úgy szól, mint egy kompresszor :) Kegyetlenül hangosra tudja húzni a hangot, illetve hosszabbodik is a feltekerésével, amit szerintem kombinálva érhettek el (burkoló és valami dinamikaprocessz) mert ahogy mondtam, nem úgy szól mint amit egy kompresszor csinálna. Kimondottan hatásosnak tűnt.

 

Izgalmas, hogy az effektek szintén szekvenszelhetők, ami bizonyos műfajoknál nagyon jól jön: pl. egy hang a sorban zengetőt vagy delay-t kap. Mert hogy ez be van építve. A zengető minősége szerintem a szokásos Roland: kis mértékben orvosság, nagy mértékben méreg, hogy valami középszerűvel illusztráljam az élményt. A delay teljesen oké, és mindkettő nagyon hasznos hogy van.

 

Figyelemre méltó, hogy a berendezésnek van bemenete, ami sidechainként használható a meglevő műsorunk további ritmizálására (ducking). Rendkívül kreatív potenciál van ebben. És persze arra is hasznos (ami mindjárt látható lesz), hogy keverő alkalmazása nélkül össze tudjuk keverni hangját más AIRA (vagy egyéB) hangkeltőkkel.

 

A jobb felső sarkában láttok egy scatter effekt részt, ami ilyen ismétlődő-glitch effektet csinál a masteren. Itt látszik, hogy mennyire élőzés irányba orientálják a berendezést.  Nekem ez ilyen “na jólvan, haladjunk”, de biztos lesz, aki ezt élőben nagyon jól fogja tudni használni. Baja nincs amúgy, csak mindenki mástól jön lázba.

 

A TR-8 természetesn ismeri a TR-808 és 909 hangjait IS (ez nagyon nem mellékes dolog!). A két gép hangjai össze is kombinálhatók.

 

Még két gondolat: a kivitelezés első osztályú, a Nord Lead 3-ra emlékeztető szinte túldimenzionált visszacsatolás hogy éppen mit állítasz (még a faderek nyomtáván levő világítással is visszajelez, az eddigi legkirályabb megoldás amit eddig láttam a műfajban). A gombok nagyon jó érzésűek, a tekerők mechanikai ellenállása és feszessége ideális és nagyon nagyon jól néz ki az egész szerkezet. Meglepően nagy tepsi élőben, ami könnyű kezelhetőséget ígér, viszont nagyon kis sukár, úgyhogy nagyon jól szállítható.

 

A berendezésnek van még egy extra pár sztereó kimenete (összesen 4 független kimenet), és egy MIDI csatolója. A károgókat megelőzendő: úgy tudom lesz hozzá analóg GATE és DINSYNC interfész :). Van itt még egy kensington lock és egy füles kimenet és….

 

post-1-0-01771400-1392385840_thumb.jpg

 

USB… szerintem senki nem számított rá, de az AIRA hardverek tudnak AUDIO OVER USB-t, tehát a szekvenszer fel fogja tudni közvetlenül küldeni ezek hangját, feltételezhetően egy, a hoston futó plugin segítségével, amit automatizálni is lehet, pl. ahogy a VIRUS TI esetében láthattuk. (Ezt utóbb vettem észre a gyár honlapján látható specifikációban).

 

Már csak az árról kell beszélnünk, itthon 155k bruttó forintról indul. Milyen alternatívája van? A sokkal nehezebben kezelhető, de samplinget és parameter lockokat is támogató Elektron Machinedrum, drágább is jóval, illetve a DSI Tempestje, ami analóg digitális hibrid: jobban bele lehet szólni a szintézisbe, de most mondom, hogy nem szól jobban. Padekkel operál, visszacsatolás szempontjából gyengébb, és a szekvenszere a TR-nek érdekesebb. MFB Tanzbar: még hallanom kell milyen minőség, viszont kezelhetőség, variációs lehetőségek és feature szempontjából a TR tűnik nyerőnek. (Ma egy analóg berendezés melletti elsődleges érv természetesen a hangzás szokott lenni, cserébe a szerényebb feature setért)

 

Verdikt: ha a Roland emiatt döntött a digitális megoldás mellett, azt teljesen elfogadhatónak gondolom. Ideális stúdió eszköz (audio over USB) és élőző hangszer lehet, szerintem nagyon fogjátok szeretni.

 

Roland TB-3

 

Hát hogyne porolták volna le az eredeti TB-303-at! Amit tudni kell, hogy a TB-303 manapság nagyon hülye termék lenne, ugyanis a legnagyobb szenvedés árán programozható szintetizátor bajnoki címet valószínűleg csont nélkül vinné, megszégyenítve a rég Kurzweil K családot is. Senkinek ne legyen illúziója, totálisan unintuitív, rettentő kuli munka. Ezt úgy oldották meg, hogy a TB-3-nak XY érintőképernyője van, mellyel az egyéb paramétermozgásokat is vezérelhetjük, tehát burkolót, rezót, cutoffot stb is módosíthatjuk ilyen ujjhuzogatással. A szerencsés kezűeknek tervezhették az automatikus és véletlenszerű pattern generáló funkciókat. 

 

post-1-0-77812400-1392388185_thumb.jpg

 

Hang: egyértelmű, hogy ez nagyobb kihívás, mint a TR-8 színvonalas kivitelezése. Szerintem nem teljesen autentikus, de ezt a véleményemet akkor tudnám megerősíteni, ha itt lenne nálam, és össze tudnám nézni az eredetit rendkívül korrektül megközelítő Mode Machines XOXBOX-szal (fel is vettük hogy a TB-303-hoz képest milyen, tényleg olyan). Inkább így fogalmazok: hangminőségre gyengébbnek tűnt mint a vetélytársak, pl. mint a Novation Mininova vagy a Korg Microkorg, amik viszont nem autentikusak (nem is akarnak azok lenni). Ha erről korrektül akarnék nyilatkozni, akkor meg kéne vizsgálni nem TB-303 szemlélettel az eszközt, ami azért is lenne lehetséges, mert az oszcillátora nem csak fűrészt és négyszöget, hanem mindenféle egzotikus hullámformákat is tud. Meg kellene nézni pl. azokkal a torzítókkal, amikkel az eredeti 303-at használták (pl. RAT, Ibanez TS808, stb). Annyi biztos, hogy akinek van eredeti 303-asa, az nem fogja most ész nélkül eladni, ezért a TB-3-at majd úgy kell megvizsgálni, mint saját jogú, önálló hangszert. 

 

post-1-0-89856400-1392388184_thumb.jpg

 

A működése viszont nagyon intuitív, sokaknak fog “wow!” élményt okozni ahogy egészében nézve működik, és ezt már csak azért mondom, mert pl. a Korga Volca Bass-nál kb. 2x drágább (92.500.-), viszont annál semmiképp sem gyengébb hangban, funkcióban pedig…

 

Itt is van egy scatter funkció, és szándékosan úgy lett tervezve, hogy a TR-8-as analóg bemenetére kötve, MIDI-vel szinkronban ritmikus effekteket lehessen a kettővel EGYÜTT csinálni, mely szintén egy újabb érv a beszerzése mellett.

 

Roland SYSTEM-1

 

Na őt nem volt szerencsém látni, csak meséltek róla háttérinfókat. Egy virtuál analóg szinti lesz, ami legfőbb innovációja a Plug-Out (hivatkozva a Plug-In-ek intézményére). Ha jól értem lesz egy szoftver, ami ebben is tud futni meg a számítógépen is: ilyen értelemben ő inkább egy platform. Szó esett System 100m és SH szintikről, ami a júzer interfészt tekintve nem érthető számomra, miként képzeljem el. 4 hang polifón tud lenni alaphelyzetben, és a struktúrája semmi új elemet nem tartalmaz. De mivel digitális, ez nyilván bármikor változhat, most viszont még nem éri el mondjuk a népszerű Pulse 2 tudását.

 

post-1-0-25811500-1392388374_thumb.jpg

 

Viszont ha a Roland nem akar ezzel pazarul FIXEN nagyot zakózni,  akkor egy paraméteren a júniusi megjelenés előtt még mindenképp gondolkozzon el, idézem:

 

Keyboard: 25 keys (without velocity)

 

 

Ára 185.000.- bruttó forint lesz.

 

post-1-0-06844500-1392388376_thumb.jpg

 

post-1-0-16320700-1392388375_thumb.jpg

 

Érdemi dolgok ebben a videóban:

 

 

Roland VT-3

 

Ismét személyes élményről számolhatok be. A korábbi (digitális) VT-1-es nagyon népszerű volt, teljesen jogosan fejlesztik tovább. Ez egy speciális, élőzéshez való effekt processzor. Robot-pitchshift, megafon, és egyéb hasonló destruktív effektekre (plusz zengetőre) képes elég meggyőző minőségben. Én ezt az egyik legerősebb terméknek gondolom amiatt, mert eléggé eredeti, és annyira jól működik, hogy simán kipróbálnám bármin, nem csak énekre vagy szövegre. Bizonyos vagyok benne, hogy meglepő eredményeket mutatna. Nagyon olcsó, 62.000.- forintba fog kerülni, szerintem minden háztartásba elkellhet egy ilyen.

 

post-1-0-88998400-1392388485_thumb.jpg

 

VÉGÜL...

 

Az összbenyomásom az, hogy általában kiemelkedő hangot kapunk nagyon szórakoztató, intuitív kivitelezés mellett, és emiatt a felhasználó nagyon pozitívan fogja megélni ezeknek a hangszerknek használatát. Egyértelműen sikeresek lesznek.

 

post-1-0-36664100-1392388488_thumb.jpg

 

A TR-8, TB-3 és VT-3 már márciustól kapható lesz, és a nagyon érdeklődőknek lehetősége lesz kipróbálni ezeket megjelenés előtt. Akit ez érdekel, bátran keressen meg bennünket személyesen.

 

Na most szóljatok hozzá!

Link to comment
Share on other sites

TR 808 vs TR 8

 

 

namármost ez így nem valid. Se hangerőbe nincsenek összehúzva se nincsenek ugyanoda hangolva. Hogyha nem hangolják össze hangmagasságban, nem várható el hogy a decay és egyéb szintértékeket összelőjenek. Inkább a snare-hihat horizont lehet a mérvadó, a lábdobot simán össze lehet húzni úgy, hogy nem mondjátok meg mi van.

 

Így nem lettünk okosabbak. 

 

Ha lesz TR-8-unk össze fogjuk nézni a többiekkel is, úgy lesz teljes a kép.

Link to comment
Share on other sites

Igen ez teljesen mellément :D teszt volt szerintem.

Ha ez így lenne a roland be is zárhatna :D hahahah

 

Jó kis vasak lesznek ezek, en szemály szerint nagyon várom őket.. bár sokallom 400usd - 115E re azt a 155E plusszt de hát meg kell élni valamiből.. 

viszont az biztos hogy tübbet nem nagyon érnének ezek a kis digital cuccok... talán még igy is drága a TR08  és a TB3 nem? Bár roland túlárazott dolgaihoz képest nem.

 

 

TR 808 vs TR 8

 

 

namármost ez így nem valid. Se hangerőbe nincsenek összehúzva se nincsenek ugyanoda hangolva. Hogyha nem hangolják össze hangmagasságban, nem várható el hogy a decay és egyéb szintértékeket összelőjenek. Inkább a snare-hihat horizont lehet a mérvadó, a lábdobot simán össze lehet húzni úgy, hogy nem mondjátok meg mi van.

 

Így nem lettünk okosabbak. 

 

Ha lesz TR-8-unk össze fogjuk nézni a többiekkel is, úgy lesz teljes a kép.

Link to comment
Share on other sites

A dobgép egész jónak tűnik. Bár neten a 808 tulajok már nyomják az anti-promót, hogy úgy szól mint egy régi electribe 808 kitje (nyilván nem szeretnék, hogy a 2000+ euróért vett cuccuk értéke a felére essen a használt piacon) de sztem annál azért jobb.. legalábbis így videón keresztül.

Link to comment
Share on other sites

A VT1-en az összes hangvariáció kitekerhető 1 percen belül.

A VT3, bár többet tud, de előbbi miatt azért szolgáltatásban még többet vártam volna tőle. Az ára viszont a tudásához mérten korrekt, amit a Roland árazási politikájára sosem tudtam még mondani, de ami a System1-nél meg egyenesen újra visszaköszön. (Legalábbis én sosem adnék érte 185ezret)

A VT3-on kívül nem látok igazán lázba hozót. Egy-egy apró, újított, technikai trükk ellenére is tucat érzésem van velük szemben. 

Link to comment
Share on other sites

A/D Köszi a cikket! A felsorolt eszközök egyike sem győzött meg az eddigek alapján... Kivéve egyvalamit: a VT-3, erre azonban nagyon kiváncsi leszek.

Engem sem győzött meg a Roland. Bár tudom, hogy minden embernek más igénye van és a mai zenék nagyrészében végülis annyira nem számít a minőség.

Eladhatóság ill. a profit szempontjábol pedig sokkal fontosabb a marketing meg hogy éppen milyen trendek vannak/lesznek. Az adott korosztálynak pedig a legfontosabb szempont, hogy mi, mennyire "cool".

Kétségtelenül ezek az eszközök újnak hatnak és autentikusnak, hasonlóan a Korg eddigi játékszereihez.

A videók nem sokat mutattak ill. jobbféle hangdemókat is el tudnék viselni a pontosabb véleményformáláshoz, de eddig az van, amire számítottam kicsit szkeptikusan.

Ellenben nagyon remélem, hogy bejön a Rolandnak és legalább erősödik a verseny, lesznek újabb fejlesztések.

Link to comment
Share on other sites

Nekem abszolút tetszik, mind a TR-8, mind a SYSTEM.

A hangjuk is jó és az áruk is.

Már amúgy is elég volt, hogy a régi 808-at olyat drágán adták-vették.

Én biztos mind a két hangszert beszerzem, ugyanúgy, mint az új MS-20-at.

A gusztustalan ebay-es üzérektől meg vegyenek a sznobok.

Sokan akiknek amúgy van eredeti 808/909, nem is használják, vagy xarul, xar zenében, de jó státusz-szimbólum, verik rá a nyálukat.

A lényeg, hogy jók ezek, csak ügyesen kell használni!!!

Link to comment
Share on other sites

Én mint "Volca user" a scatter effectről egyből a Beats-en lévő Stutter effektre gondoltam, de amúgy is eléggé nyilvánvaló a hasonlóság.Úgy látszik a klónok támadását éljük napjainkban :) Viszont ahogy az élő akciót demonstráló videóban látszik a Roland workflowban messze lekörözi a Volca szériát, mire azon összeraksz egy olyan akció tervet akár daw bevonásával is alsó hangon is kétszer eljön a kínai újév.

Szerintem a volca egyértelműen megmarad a maga közönségének, viszont a profiknak sem kell irigykedniük mert most már nekik is meg van a játék kollekciójuk az ő igényeikhez szabva, ez nyilván egyből árban is megmutatkozik, de mint tudjuk "what you pay is what you get" - gondoljatok csak a stúdió monitorokra pl. Az megint más tészta hogy amikor valaki 17 évesen vst-vel összerak egy anthem house zenét egérhuszárkodva kalóz szoftverrel 0-ft befektetéssel és pillanatok alatt beatport no1 lesz azon kicsit hőbörgünk mi vas pártiak- najó én legalább is- azonban tény hogy akár így is lehet, de itt szerintem a lényeg elvész, számomra legalábbis. Nekem kell hogy megtudjam fogni legyen rajta rendes poti, ne egy programban kelljen kattingatni, én azt szeretem ha már megvan a kotta és csak felvétel közben kell csavargatni a potikat automatizációs görbék rajzolása helyett. A TB3 érintőkijelzős panele emiatt nekem elég idegennek tűnik ettől függetlenül baromi kíváncsi vagyok rá, sőt most jut eszembe hogy a Kaoss Padom is tapizós...

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...