Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Analóg keverők házi stúdió illetve kisebb projekt stúdió célra


draco draconis

Kérdés

Nem nagyon van ilyen téma és úgy látom hogy manapság már nem annyira használatos hangosítási feladatokon kívül nagyobb keverőt otthoni vagy kisebb projektek megvalósításához tartani.

 

De hátha van aki még ilyen módon készít felvételeket. Pl. a Gearslutzon is akadnak még szép számmal olyanok, akik felvételi célokra is használnak nem abszolút high end márkákat mint amilyenek a jól hangzó Amek, SSL, Neve, Harrison, Studer és társai.

 

Kinek mik a tapasztalatai, melyek azok a szériák vagy konkrét típusok, amelyekkel ilyen szinten érdemes áldozni és foglalkozni.

 

(Szóval ez nem a kompakt analóg mixerek témaköre lenne, abból azt hiszem már van nyitva egy).

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Szerintem abszolút van létjogosultsága kis keverőknek, én egy Yamaha PM430-ast használok némi átalakítással. A csatornánkénti pre fader aux potikról direkt kimenetket faragtunk, így van 8 db trafós vintage előfokom. :) A másik szuper dolog benne, hogy a master busra - API 2520 stílusú op amp, kimenőtrafó - van direkt bemenete, erre szoktam kiküldeni a daw kimentét, kvázi összegzésre. Nagyon kellemes színezést ad, valahogy térbelibb és életszerűbb mint az ITB összegzés. Amit még nem próbáltam, hogy csoportonként megyek ki a pultba, majd onnan a Finalizer, de a mi késik nem múlik... :) 

Link to comment
Share on other sites

Azt hiszem egy ilyent sikerült már egyszer meghallgatnom, de egy alkalommal meg láttam másnál is, még az sem kizárt hogy pont nálad, valahol a Csepel Művek területén...

 

Nekem most sikerült egy Allen&Heath GS3-ast szereznem megint, ami nagyjából totálisan fel lett újítva. Volt már egy GS3-as ami talán a Denevér hangstúdióból volt, de azt később eladtam, aztán volt pár 8 buszos mint Mackie és Soundcraft Spirit, de abból a Mackie volt használhatóbb. Soundcrafttal nem voltam elégedett, bár nem rossz az sem. Meg volt pár kisebb mint a Makie VLZ ami nem rossz, de nem is jó az kevesebb csatornával a Spirit Studio szintjén van.

 

A GS3-as egészen jó minden területen, főleg a "hasznos headroomban" ami a gagyibb keverőknek ritkán van. Zajosabb talán mint a Mackie és Soundcraft, de sokkal szebben szól a legtöbbnél. Kíváncsi lennék hogy a régebbi pultok a most piacon lévőkkel szemben miben jobbak vagy rosszabbak az árukon kívül.

 

Van egy-két live-os pult is ami állítólag használható akár felvételre is, legfeljebb kevés kimenete van és így kényelmi szempontból nem az igazi.

Link to comment
Share on other sites

Azt hiszem egy ilyent sikerült már egyszer meghallgatnom, de egy alkalommal meg láttam másnál is, még az sem kizárt hogy pont nálad, valahol a Csepel Művek területén...

 

Nekem most sikerült egy Allen&Heath GS3-ast szereznem megint, ami nagyjából totálisan fel lett újítva. Volt már egy GS3-as ami talán a Denevér hangstúdióból volt, de azt később eladtam, aztán volt pár 8 buszos mint Mackie és Soundcraft Spirit, de abból a Mackie volt használhatóbb. Soundcrafttal nem voltam elégedett, bár nem rossz az sem. Meg volt pár kisebb mint a Makie VLZ ami nem rossz, de nem is jó az kevesebb csatornával a Spirit Studio szintjén van.

 

A GS3-as egészen jó minden területen, főleg a "hasznos headroomban" ami a gagyibb keverőknek ritkán van. Zajosabb talán mint a Mackie és Soundcraft, de sokkal szebben szól a legtöbbnél. Kíváncsi lennék hogy a régebbi pultok a most piacon lévőkkel szemben miben jobbak vagy rosszabbak az árukon kívül.

 

Van egy-két live-os pult is ami állítólag használható akár felvételre is, legfeljebb kevés kimenete van és így kényelmi szempontból nem az igazi.

 

Én kapuvári vagyok, a Csepel Művekben nem sokszor fordulok elő, bár voltam ott egy próbahelyen valami bunkerben Celestion-t venni. :) Attól tartok, hogy a régebbi pultokból  lehet kifogni olyant, ami karakter, mojo. Az újak nekem jellegtelenek, volt régen Soundcraft ES pultom, de repült, nem érte meg kijönni a gépből, és vállalni az analóg összegzéssel járó nyűgöt. Most van még egy Presonus 16.4.2. de próbán kívül maximum külsős felvételekre használom. (az meg nincs valami sok) A hangja meg sem közelíti a Yamahát. 

Link to comment
Share on other sites

Érdekes, hogy most jött fel a téma...éppen pult beszerzését tervezem:-)

Arra jutottam, hogy a kommersz, live/recording pultok (soundcraft, allen and heath...stb) a felvételen inkább ront, mint használ. Egyetlen hasznuk a direkt out, ami monitorozni hasznos.

A másik kategória a DAW controller, ami a hangon nem ront, nem segít, de nagyon szépen jönnek-mennek a potméterek. Biztos van, akinek ez jó.

Marad a kis profi pult, de két új autó kijönne az árából:-)

Link to comment
Share on other sites

Én egy éve jutottam hozzá az egyik régebbi álmomhoz, ami egy Midas Venice 24-eshez. 2003-ban ajánlották figyelmembe, de akkor egy ilyen számomra a megfizethetetlen kategória volt. (mintha most kellene vennem kettő db ISA828-at, amivel érzésem szerint megint lépnék egyet előre). Most sem olcsó, de a kategóriájában szerintem messze ver mindent. Tudom, mert előtte lépésről-lépésre haladtam felfele (Boss- Behringer-Soundcraft-Yamaha-Allen&Heath-Nagyobb Soundcraft).

Eredetileg élő keveréshez találták ki kisebb helyekre, de egy olyan kis stúdióba, mint amilyen az enyém is hibátlanul helytáll, mivel minden csatorna külön kimenettel és kapcsolható fantom táppal rendelkezik. Szinte semmi zaj, az előfokok tökéletesek, átlátható, az eq nagyon színez.

Nagyon nagy szerencsém volt, Sikerült eladnom az előző keverőmet egy barátomnak, volt is megtakarított pénzem, így körülnéztem a német ebay-en. Főleg 32 sávos volt, kevés 24-es. A képeken és a leírásban jól nézett ki, de amikor kicsomagoltam jött a pozitív meglepetés: tökéletes, szinte újszerű állapot.. Nagyon szeretem, nagy előrelépés volt. 

/Egyszer viccből csinálok a régi pultjaimmal egy Behringer-Soundcraft-Midas tesztet, dobot veszek fel, csak az előfokokat hasaználom :) :) :)/

Link to comment
Share on other sites

Jómagam is használok analóg keverőt (24 sáv), de nem a felvételi szakaszban. Mivel nagyon ritkán fordul elő, hogy két sávnál többet veszek fel egyszerre, erre egy 2ch outboard van, ami egyben az A/D-t is megcsinálja. (24/44.1)

Innentől alapvetően a DAW-ban keverek olyan "cca végeredményig", de a legvégén kitolom egy 24-es D/A-n az egész anyagot (24/44.1) az analóg keverőre, ahol analóg összegzés történik L+R. Ez természetesen vissza is van véve ugyanazon a 2ch outboardon "master L+R"-ként (24/44.1), ami már szintén a DAW-ban megkapja a bounce-ot és a dithert. (16/44.1)

Hosszas tapasztalati út vezetett ehhez a workflow-hoz, persze én is vettem fel keverőn keresztül, de nyűglődés volt. Ebben a rendszerben minél natúrabb felvételi lánc van, és csak a végső mix van analógban megkeverve.

Járulékos tényezőként a 24 sáv megfelelően korlátozza a komponálási elszállást... :D (Abban a fajta zenében amit csinálok elégnek KELL lennie 24 sávnak...-)

Link to comment
Share on other sites

Természetesen a keverőn belenyúlok a hangszínekbe, és kisebb mértékben a faderekbe is, bár elvileg a DAW-ból hangerő ügyileg "megkevertet kap" (tehát cca minden analóg fadernek a 0,00 környékén kellene állnia), de valahogy majdnem mindig állítgatni kell egy kicsit a sávok hangerejét a pulton. Valszeg ez benne a "varázslat"...:DDD

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...