Jump to content
Ménemszól.hu

Messe2014: a Hit Space beszámolója...


A/D

Recommended Posts

Kint voltunk a kíállításon, most 4-en, és igyekeztünk több információt begyűjteni és azt dokumentálni.  

 

Waldorf stand:

 

Streichfett: az új szintetizátor nálam a best of show egyik esélyese: a szórakozás csúcsa, önfeledt vidámság és kacagás a hangszer, pont olyan, amilyennek kinéz. De ebben a műfajban ez számít komolynak :) Már tudtuk, hogy ki fog jönni egy vintage polifón szőnyegszinti, így az első checkelni valók közé került. Már az árát is tudjuk: vegyük hozzá, hogy a berendezés full analóg, így ilyen szépen megfelelve a kritériumoknak valószínűleg gigasiker lesz.

 

Ki lehetett próbálni a Zarenburgot is, stílusosan ez is pink volt.

 

 

Universal Audio:

 

A cég szép sikerre számíthat a jövőben most a TC Powered Plug-ineket jelentették be UAD platformra! Ha már a Powercore hardver megbukott, a szoftveren még mindig komolyat foghat a dán cég, szóval jöhet végül az MD3-MD4, a VSS3-VSS4 és társai. Szinti plug-int ne várjunk azonban.

 

Ugyancsak bemutatták az új Analog Classics csomagot az Apollo hangkártyáikhoz. A hangkártya úgy lett felépítve, hogy képes legyen valamiképp szimulálni híres előerősítők működését, most a 610-B csöves preamp és EQ mímelésével indul a sor. Ez kiegészül még egy vintage gitár és basszuserősítő szimulátorral a Softtube-tól. Az új csomaghoz továbbá tartozik a Fairchild 670 és az UA Precision Enhancer HZ.

 

Akai stand:

 

Rhythm Wolf: egy újabb analóg dobgép! :) 60k magyar pénzért fognak hozzánk vágni egy nagyon ütőképes kis cuccot, aminek szinti része is van. A kiállított darabot nem lehetett meghallgatni, el is rakták a szemünk elől :) Mindemellett is best of show esélyes.

 

MPX16: egy sample player és felvevő és persze midi kontroller 16 paddel, SD kártya támogatással. Sztereó beépített mikorofonja is van, szóval egy eléf fura összvér

 

APC40 mkII, APC Key 25 és APC mini kontrollerek.

 

EWI5000: egy új fúvós kontroller is ! :)

 

post-1-0-76032200-1394846193.jpg

 

Korg stand:

 

A Korg kihozott egy gitárpedált Nuvibe néven. Eredetileg a Woodstock fesztiválon mutatkozott be óriási sikerrel, most visszahozták. Jó lesz ez szintihez? Az ára 480 font körül lesz, wow.

 

Aztán lesz egy új lagzisszinti, a PA300.

 

 

Moog Stand:

 

A Sub 37 zseniális, pont olyan, mint amilyennek képzeltük. Mint az itteni demók többsége, első találkozáskor készült, fogalmatlan tekergetés, nem mutatja be a hangszer új képességeit (esetünkben a szinkronozható LFO-Envelope-arpeggiatort), mindössze pár preset van a kiállított beta darabban, ezt kérlek ne felejtsétek el mikor a cikket olvassátok.  (Azoknak akartunk kedvezni, akik nem tudnak hónapokat várni a hangszer megjelenéséig)

 

 

A Theremini meghaladta azt, amit ennek a hangszernek a jelentőségéről gondoltunk. A Thereminek tipikusan drágák voltak ahhoz képest, hogy mennyire "egysíkú" hangszínnel bíró hangszerek, és nagyon nagyon nagyon nehéz rajtuk játszani, állandóan hamisak még profi kezekben is. Ez most mind megoldódott.

 

A Theremininek komplex hanggenerátora és effekt processzora is van (a motorja egyébként az iPadról megismert Animoog szintetizátor). A hamisságot el lehet kerülni úgy, hogy be lehet kapcsolni rajta a kvantálást. A kvantálás lehet kromatikus, vagy tetszőleges skála! Akik aggódnának az elvesző theremin jelleg miatt elmondom, hogy a kvantált hang vibrátózása megoldott, ahogy a videóban is látni fogjátok. A presetek elmenthetőek, és mit ad isten, van rajta CV kimenet, lehet vele küldeni más analóg szintetizátorokat is. Kontrollernek is első osztályú, és valljuk be őszintén, ez most minden eddigi színpadi elemnél érdekesebb :) Tehát egy megfizethető, abszolút jól játszható, szerethető hangszer lett a theremin!

 

 

Manley stand:

 

Meghallgattam a Core Channelt. Vállalom, hogy ez a cucc soundban pariban van a Voxbox-szal, úgy is szól. Legalábbis az EQ és a kompi biztosan. A fülhallgatót nem ismertem, annak karakterisztikáját nem vágom hogy most a preamp milyen, de nemigen tudtam belekötni egy dolgot leszámítva. Az EQ-n nincs bypass kapcsoló! ARRGH! Nem is értem.

 

post-1-0-79516600-1394846219_thumb.jpg

 

És volt még egy másik dolog, amit nem értettem: ez pedig a GOLD REFERENCE mikrofonjuk. Hát ez elcseszett jó volt, te jó ég.... Most hallottam először a saját hangomon.

 

AMS-Neve stand:

 

Még most sem hiszem el, de egy Genesys Blacken engedték hogy keverjek egy dalt. Ez egész pontosan Stevie Wonder Superstition multitrackje volt, mert mi más lett volna??!? LOL. Itt egy turpisság is volt: a konzol közepén látható monitoron egy pro tools játszotta az alapot, arra volt kötve egy UA Apollo Twin...és mit ad az ég, van rajta egy olyan UA plug-in, amiről sehol sem hallottunk eddig: a vintage Neve RMX 16-os zengető! Megkérdeztem UA-t, megerősítették hogy hát igen, ez majd jön. Na. Ez már valami :) A Genesys Blackről a fő tudnivaló, hogy a 1084-es és az 88RS EQ-ja választható hozzá (analóg természetesen). A 88-as EQ-ján annyi a turpisság, hogy a parametrikus szélessége nem állítható. És itt jön a döbbenet: drámaian hasonlít az UAD-on megismert 88RS csatorna EQ-jára :)

 

post-1-0-50955300-1394846288_thumb.jpg

 

Nord stand:

 

Kipróbáltuk az A1-et és végre kiderítettük mi akar ez lenni! A hangszeren amúgy variáltak a NAMM óta. Szerintem teljes tragédia a termék eddigi marketingje, nem lehet kihámozni hogy mi is akar ez lenni.

 

A Nord Lead 4 egy teljesen új, modern hang. Ennél akartak egy egyszerűbb szintetizátort, azonban a motor teljesen más: az A1 klasszikus szinti hangokat próbál modellezni, a Nord Lead 4 viszont nem. A NL4-en pl. a formáns meg wavetable cuccok letároltak, az A1 számolja. Egyébként az A1 tekinthető a Nord Lead 2x hivatalos utódjának, csak hogy még komplikáltabb legyen a dolog, és árban is a 2x-hez fog közelíteni. A NL4 és A1 szűrőjük nagyon hasonlít, a két hangszer oszcillátorainak köze nincs egymáshoz. Megtudtuk, hogy a Nord Lead 4 egyébként Nord Wave 2-nek indult eredetileg, és egy új jövőt vetít előre: szakítottak a Motorola platformmal, egy teljese új (SHARC?) DSP hajtja most a NL4-et és az A1-et is. Az A1 júniusra fog Magyarországra érkezni, és ezévben nem lesz új Nord termék több. 

 

Pár felmerülő kérdést szeretnék tisztázni asap :) 

  • A NL4 és az A1 teljesen másképp szólnak, nem egymás vetélytársai, és emiatt az, hogy entry level Nord az A1 teljesen képtelen marketing megközelítés.
  • Az A1 JÓL SZÓL, és bár a Clavia azt hangoztatja hogy ez analóg szimuláció, én mégis azt javaslom, hogy kezeljük önálló műfajként. (Igen, a 2X-hez képest sokkal analógabbul szól :) )
  • Egyre jobb preseteket csináltak hozzá, egyre jobban hallani lehet majd miben erős a hangszer.
  • Ennek is lesz rack változata (A1r)

 

 

post-1-0-49817400-1394846303_thumb.jpg

 

Focal stand:

 

Alpha széria monitorok. Ezek a CMS alatt lesznek  árban, tehát az alsó szegmenset célozzák. Sajnos nem volt időnk meghallgatni, de ami késik nem múlik...

 

post-1-0-16223500-1394846332.jpg

 

ATC stand:

 

SCM20A PRO MKII monitor hangfal. a cég akinek a hangfalaira most a fél világ fél stúdiói upgrade-elnek. Ehhez képest elég szerénynek mondható a jelenlétük. A standon volt 3 pár hangfal, meg egy ember. Nem egy titkárnő, nem booth babe, nem sales-es, nem marketinges. Hanem Ben Lilly, a kutatás/fejlesztésről az egyik főmérnök. Nem tudom hangsúlyozni a jelentőségét annak, hogy mekkora dolog az, hogy ilyen kiélezett technikai színvonalú termékről egy közvetlen érintettől lehet érdembeli információt megtudni. Ennek megfelelően itt sem mellébeszélés, sem marketing nem volt, csak tárgyilagos és világos válaszok a kérdésekre. Az ismert SCM100 és SCM25 mellett egy új modellt mutattak be: az SCM20 update-elt változatát. A cégnek két kétmembrános hangfala van, ez a nagyobbik, ami számos újdonságot mutat be: egyrészt, megszűnt az alumínium ház, amit nagyon költséges és nehéz volt gyártani. Most zárt fadobozt kapott ÉS egy igazi különlegességet: egy saját gyártású magas sugárzót! Az ATC korábban nekem azt mondta, hogy nagyon dolgoznak saját magassugárzón, de addig nem fogják alkalmazni, míg nem tudnak jobbat gyártani a piacon kapható modelleknél. Úgy tűnik, ezt most elérték :) Úgyhogy a gigapresztizs superlinear középdómjuk mellé most ez került. Egy új A/B osztályú erősítőt kapott, és a rendszer most kb 10dB-vel jobb torzítási és zajmutatókat tud, ha ezt egyáltalán el lehet képzelni, mivel az ATC-k tisztasága eddig is teljesen más kategória volt minden eddigi hangfalhoz képest amit hallottunk. Volt már, hogy monitor méretét meghazudtoló mélyekkel rendelkezett, na az SCM20 minden eddigihez képest más nagyságrend. Érthetetlenül mélyre megy, de rettenetes precízek, feszes, gyorsak, nem dünnyög, nem buhog, csak üt. Májustól szállítják és az ára 1.3-1.4M forint lesz csak (az előző változat 1.9M volt!!!)

 

post-1-0-30822400-1394846414_thumb.jpg post-1-0-37777400-1394846417_thumb.jpg

 

 

Dynaudio stand:

 

A BM sorozat harmadik, a BMS második frissítése. Nem volt alaklmunk megfülelni, reméljük, hamarosan megérkezik hozzánk.

Az érintettek: BM mkIII, BM5 mkIII, BM6 mkIII, BM12 mkIIII, BM9S II, BM14S II. (A BM15A nem lesz ha jól látom, a BM12 pedig 8"-os méllyel rendlekezik, szembern a 10"-es BM15-tel jön, az erősítője 150 watt. Ez teljesítmányben pont fele a BM15A-nak). 

 

Ami a fő érdekesség, hogy a hangfalaikat ISOACOUSITC tartókkal szállítják! Árak még nem ismertek itthon (US: 630 dollártól indul a Compact) és májustól kaphatók.

 

post-1-0-46410100-1394846471.png

 

Kurzweil stand:

 

A kiállítás legbénább demója címért indulhat az új Forte szintetizátor. Az Artistól külsőleg leginkább (nagy és színes!) LCD-ben eltérő Forte valami rafinált állat kell legyen. 16GB flash memóriával operál, és annak (szerintünk egyébként a legjobb) zongorahangnak a full változata van benne, amit az Artisban hallhattunk (+egy nagy Yamaha akusztikus). Emellé rendkívül meggyőző új rhodes és egyéb eletromechanikus hangok. A Forte technikai értelmeben messze az eddigi legfeljettebb szinti, amit valaha láttunk: 128 hang polifónia DE úgy 128 hang, hogy a zongora minták release hangja nem vesz le a többi hang polifóniájából, plusz ehhez teljes polifónia orgona szimuláció EGY IDŐBEN. 4 darab MARA chip hajtja (!!!!) és egy ötödik zsír új fejlesztésű proci. Egy új technológiát alkalmaznak, Flashplay néven védették le, az öreg Hal Chamberlain követte el. Gondolom a Kurz úgy érezte, hogy végül ő is kedvezni szeretne a nagyméretű samplememória híveinek, viszont el akarták kerülni a Kronos-féle vég nélküli boot időket, az érezhető latencyt játékkor, a lassú programváltást. Ehhez egy teljesen más módszert kellett kifejleszteni mint amit a mostani streaming technológiájú lejátszók használtak, ez tehát a Flashplay. A Forte ennek megfelelően azonnal bootol, nem érezni késést játék közben, és villámgyorsan vált presetet. Egyáltalán nem érezni benne az amúgy zenei célra még mindig lomha SSD-re, számítógépekre jellemző akadozást.  A hangja tényleg fenomenális, de az ára kevesek számára teszi elérhetővé: majd duplája lesz az Artisnak, tehát drágább lesz a Kronosnál vagy a Nord Stage-nél is. Bizonyos feladatok megoldása drága technológiát igényel, ez van.

 

CUP-110: kihoztak egy új bútor kinézetű zongorát, és ebbe az Artis új Steinway-D-jét rakták. Ez így pusztító.

 

Sajnos a mi videóink hangja nem sikerült, így csak ezt tudom róla mutatni: 

 

 

Elektron stand:

 

Overbridge: egy speciális upgrade fog kijönni, mely lehetővé teszi, hogy az Analog Four, Analog Keys és Rytm termékek audiót tudjanak küldeni és fogadni USB kábelen. Ilyet már láttunk (Virus TI) csakhogy itt ANALÓG eszközzel történik mindez. Előnyök:

  • a hangszer automatizálható DAW-ban könnyen
  • a sessionökkel mentődnek a releváns file-ok, presetek
  • a szekvenszer sávjait processzálni lehet analóg szűrőkkel, digitális külső effektekkel

Az update nem igényel extra hardvert, bővítést, és ingyenes lesz a meglelőv júzerek számára is!

 

 

RME stand:

 

Megújult a Fireface 800, most 802-nek hívják. Immár USB ÉS firewireccsatolója is van, illetve a TotalMix tudja a valós idejű dinamika, EQ és zengető-visszhang effekteket akár 192kHz-en is. A külseje is megújult.

 

Arturia stand:

 

Minibrute SE: korlátozott (3000 darab) kiadású Minibrute, mely szép világos, és az arpeggio helyett a Microbrute-ban megismert step sequencer van.

 

 

KeyLab 88: 88 billentyűs mesterbillentyűzet mely az Analog Lab szoftverrel van összecsomagolva. 

 

 

SchneidersLaden stand:

 

Számos újdonságot láttunk ezen a standon, ami a kiállítás egyik legmenőbb része volt egyértelműen. Csavartuk a nagy Buchlákat, láttunk új érdekes modulokat. Ezek közül az egyik legkúlabb a Verbos Electronics cég új Eurorack moduljai, amik nemsokára várhatók a Hit Space-be is:

 

 

Mark Verbos nagy elánnal magyarázta el nekünk a moduljaiban rejlő elgondolásait:

 

post-1-0-96562400-1394847020_thumb.jpg

 

Természetesen nem tudtam mindent felsorolni amit láttunk, de nagyjából lefedtem azokat a témákat, amik a jövőben nagyobb mozgolódást fognak kiváltani. A jó hír egyértelműen az, hogy ezek szinte mind meg fognak érkezni a Space-be, kipróbálhatók és megvásárolhatók lesznek. (Hamarost érkeznek a Roland AIRÁk, az Elektron Analog Keys, aztán szépen sorban a többiek, főleg május-júniusban lesz nagy termékzápor)

 

A kiállítás jó volt, de sok dolog kipróbálatlan maradt. 1-2 napot még simán el lehetett volna tölteni, és akkor még mindig csak a szintetizátorokon lettünk volna túl :)

 

Nektek mi tűnik ebből izgalmasnak?

Link to comment
Share on other sites

Kurzweil Forte:

Értem én, hogy zongora, meg zongora, meg zongora, meg zongora...

De könyörgöm: egy S Z I N T E T I Z Á T O R T nem CSAK zongora hangokkal kell(ene) demonstrálni. (Tudom, NEM Hitspace felvétel...)

Elképesztő ez a - nemtudomminekhívjamegybitesség.

Mintha mondjuk az új SUB37-ről valaki úgy készítene majd perces demót, hogy CSAK a sinus hangot "demonstrálja". No Filter, No VCO, No LFO...

Ja, egyébként köszönjük az összefoglalót. Gondolatébresztő.

Link to comment
Share on other sites

Ebbe az Arturia 88 masterbe nem belül is van vmi VA cucc? Mint ha úgy rémlene... Boltban várható amúgy majd belőle a nyárra?

Más: a Streitchfett termékleírásában az vmi új szakkifejezés hogyaszongyahogy "parafón"???

http://www.waldorf-music.info/pulse-2-overview

"...together with Paraphonic and Unison modes allowing up to eight-voice chords..."

Link to comment
Share on other sites

Kurzweil Forte:Értem én, hogy zongora, meg zongora, meg zongora, meg zongora...De könyörgöm: egy S Z I N T E T I Z Á T O R T nem CSAK zongora hangokkal kell(ene) demonstrálni. (Tudom, NEM Hitspace felvétel...)Elképesztő ez a - nemtudomminekhívjamegybitesség.Mintha mondjuk az új SUB37-ről valaki úgy készítene majd perces demót, hogy CSAK a sinus hangot "demonstrálja". No Filter, No VCO, No LFO...Ja, egyébként köszönjük az összefoglalót. Gondolatébresztő.

A lengyel gyereknek mindenre kiterjedő órás hangszerbemutató videói vannak a csatornáján, nézz át oda! Ez nyilván kedvcsináló csak itt a hangszer legújabb, legfőbb erősségéről a zongikról, nem egy teljes termékdemonstráció.

De ha már itt tartunk, sosem értettem zongora mechanikához miért kell szinti részt is rakni! Az arra való hogy zongorázzunk és kész. Pont olyan mint ha a Moogokban meg gigás Steinway mintákkal bohóckodnának. Nem az a vonal, "suszter legyen a kaptafánál"!

Azért a dupla Artis ár erős! Hangszer ne legyen már 1 misi felett, főleg hogy amúgy ez is egy PC3 csak "szétszteroidozva".

Link to comment
Share on other sites

Akai Rhythm Wolf!

"A kiállított darabot nem lehetett meghallgatni, el is rakták a szemünk elől "

 

Már kibeleztem az internetet egy árva hangfoszlányért, de mindezt sikertelenül. Már értem.... :(

 

A Waldorf Pulse 2-nél volt ilyen, Több mint egy évig csak mutogatták. Várhatóan ez nem lesz akkora durranás mint a Pulse2, de azért ez nem fair...

Link to comment
Share on other sites

A lengyel gyereknek mindenre kiterjedő órás hangszerbemutató videói vannak a csatornáján, nézz át oda! Ez nyilván kedvcsináló csak itt a hangszer legújabb, legfőbb erősségéről a zongikról, nem egy teljes termékdemonstráció.

De ha már itt tartunk, sosem értettem zongora mechanikához miért kell szinti részt is rakni! Az arra való hogy zongorázzunk és kész. Pont olyan mint ha a Moogokban meg gigás Steinway mintákkal bohóckodnának. Nem az a vonal, "suszter legyen a kaptafánál"!

Azért a dupla Artis ár erős! Hangszer ne legyen már 1 misi felett, főleg hogy amúgy ez is egy PC3 csak "szétszteroidozva".

Egy 4 perces kedvcsinálóba bele kellett volna férnie másnak is, nem csak a zongoráknak. Szerintem...

A kalapácsmechanikás szintikkel nekem nincs semmi bajom, miért kényszerítsünk rá valakit, hogy megvegyen egy kalapácsos "csakzongorát" ÉS egy szintit, hogy mindkettő előnyeit élvezhesse. Az más kérdés, hogy aki nem szokott hozzá a zongorabillentéshez, annak kicsit furcsa lehet, de az meg valószínűleg nem a kalapácsos verziót veszi meg...

Link to comment
Share on other sites

Bendi, a Kurzweil Forte egy high end stage piano akar lenni, ami egy igen népszerű termékfajta, és sokan terveznek arra a piacra. Nagyon sok embernek fontos hogy milyen zongora, rhodes van ezekben a cuccokban, milyen a mechanikája (hú ezt talán elfelejtettem beleírni de valami igen jó mechanikát raktak bele), és nagy a verseny, mert az eddig létező termékeken még bőven lehet mit javítani. Az, hogy pl. ez full 128 hang polifónia, egyáltalán nem lényegtelen, a Nord Stage 2 pl. csak 40, ha érted mire gondolok. Olyan környezetről beszélünk, amikor előadás közben hangszínt kell váltani úgy, hogy az előző hang kitart effektestül mindenestül. Ez egy teljesen alap elvárás, de nagyon nehéz megcsinálni, elképesztő technikai hátteret igényel.  

 

Ami a videót illeti: a Forte nincs kész, a felvételt a disztribútori találkozó helyszínén elhelyezett konferenciateremben lehetett próbálni egy kis időre. Full béta, még itt ott voltak is gondjai. Senkinek nincs még birtokában a hangszer, ezért ahogy az itteni összes többi videó teljesen felkészületlen, tényleg ilyen nekiesek és próbálok valamit csinálni jellegű matéria, azoknak akik képtelenek hónapokat várni :)

 

Ez különben igaz szinte minden fenti videóra: fogalmatlan gombcsavargatás, nincs kitalálva, nincs feltérképezve az amúgy is pár presettel rendelkező beta hangszer. Inkább figyelemfelkeltő, meg érdekes olvasmánynak készült a reggeli kávétokhoz.

 

Amin csodálkoztam, hogy a Theremini senkinek nem jött be? Akkor rájöttem, hogy végül nem csatoltam be a videót. Meg nem említettem hogy van beépített hangfala :) Mindjárt pótlom.  

Link to comment
Share on other sites

Bendi, a Kurzweil Forte egy high end stage piano akar lenni, ami egy igen népszerű termékfajta, és sokan terveznek arra a piacra. Nagyon sok embernek fontos hogy milyen zongora, rhodes van ezekben a cuccokban, milyen a mechanikája (hú ezt talán elfelejtettem beleírni de valami igen jó mechanikát raktak bele), és nagy a verseny, mert az eddig létező termékeken még bőven lehet mit javítani. Az, hogy pl. ez full 128 hang polifónia, egyáltalán nem lényegtelen, a Nord Stage 2 pl. csak 40, ha érted mire gondolok. Olyan környezetről beszélünk, amikor előadás közben hangszínt kell váltani úgy, hogy az előző hang kitart effektestül mindenestül. Ez egy teljesen alap elvárás, de nagyon nehéz megcsinálni, elképesztő technikai hátteret igényel.

Ami a videót illeti: a Forte nincs kész, a felvételt a disztribútori találkozó helyszínén elhelyezett konferenciateremben lehetett próbálni egy kis időre. Full béta, még itt ott voltak is gondjai. Senkinek nincs még birtokában a hangszer, ezért ahogy az itteni összes többi videó teljesen felkészületlen, tényleg ilyen nekiesek és próbálok valamit csinálni jellegű matéria, azoknak akik képtelenek hónapokat várni :)

Amin csodálkoztam, hogy a Theremini senkinek nem jött be? Akkor rájöttem, hogy végül nem csatoltam be a videót. Meg nem említettem hogy van beépített hangfala :) Mindjárt pótlom. Szerintem az a "best of show" :)

Ja! Pár éve még konkrétan 0 azonnali videós betekintés volt a hangszerek megjelenése pillanatában, sőtt később is csak az esetenként fél évvel később lejött szaklapi postokra csurgathattuk a nyálunkat. Örülhetünk annak ami van, nem kell elégedetlenkedni, pláne ahogy volt szó róla, a Forte is csak egy PC3 belül extrákkal. Amúgy Fatar TP40-et írnak bele a honlapjukon mehát mint a PC3x-ben is!

Szóval Arturia 88 lesz majd?

Link to comment
Share on other sites

Ja! Pár éve még konkrétan 0 azonnali videós betekintés volt a megjelenés pillanatában, sőtt később is csak az esetenként fél évvel később lejött szaklapi postokra csurgathattuk a nyálunkat. Örülhetünk ami van, nem kell elégedetlenkedni, pláne ahogy volt szó róla, a Forte is csak egy PC3 belül extrákkal. Amúgy Fatar TP40-et írnak bele a honlapjukon mehát.

Szóval Arturia 88 lesz majd?

 

Keylab 88 biztos lesz.

 

A Forte nem PC3, hanem Artis felextrázva. (Amúgy ez is egy fejfájás, mert az Artis új hangszínei ütik a drágább és nagyobb tudású PC3-at). Még ez se pontos. Valójában a Forte-ból kivonva a Flashplayt kapod az Artist, csak nyilván előbb piacra tudták dobni.

 

A technikai különbség azonban, ami lehetővé teszi, hogy a Forte ilyen feltételekkel lejátszon gigabájtnyi mintákat úgy, mintha misem történt volna olyan kaliberű dolog kb. mint ha kitaláltak volna egy új szintézist. Egyben előfeltétele annak, hogy lehessen egy következő generációs workstationt fejleszteni rá. Mondom, egy full új processzort kellett tervezniük, amiből más cégek soksok szintetizátort ki tudnának fejleszteni, dollármilliókról és sok évnyi munkáról van szó. Mindenesetre a Nordot vagy a Kronost akármivel nem lehet megfogni, erre akárki nem képes és nem kis effortról van szó.

 

Szintén a die hard érdeklődők kedvéért: újfent aláhúznám, hogy a Kronos és más streaming sample lejátszó ugyanazt az egyébként védjegy oltalom alá eső technikát használja, és többen közülük konkrétan nem legálisan teszi ezt. A Kurzweilnek tehát több oka is volt egy teljesen új eljárást kidolgozni, amivel megint arra céloznék, hogy milyen horderejű újításról van szó, mert tény, hogy önmagában attól, hogy valami gigabytenyi hangot játszik le, ma senki nem esik már hasra. Itt már csak azzal lehet villantani, hogy minőségben és módszerben magasabb szinten teszi. Ha a Fortéból indulok ki, akkor látszik hogy bizony itt még volt teendő.

Link to comment
Share on other sites

Készült itt egy magyar feliratos demo / interjú Verbos-szal.

 

Hasznos videó, amíg az ember nem kapcsolja be a feliratot, mert akkor instant agyfaszt kap. Találomra beletekertem valahova, kíváncsi voltam, hogy vizuálisan hogy mutat:

 

"A második oszcillátor egy harmonikus oszcillátor ami ugyanaz a tranzisztor alapú triangle-core, mint ez a másik, de a triangle, square és saw hullámformák mellett rendelkezik egy waveshaperrel, ami mindegyik első 8 felharmonikussal rendelkezik (szinuszhullámokként). Így itt a root frekvencia, aztán ugyanez a frekvencia 2x, 4x, 8x stb. "

 

Az első részt szerintem a szerző sem érti, illetve lépjünk túl hogy ilyeneket fordít hogy root frekvencia. Azok a frekvenciák pedig helyesen 2x, 3x, 4x (a szokásos oktáv, kvint, második oktáv stb) a 8. felharmonikusig (ez lenne a lényeg).

 

"Egy feszültségvezérelhető mixer segítségével összekeverhetők ezek a felharmonikusok. Beleértve a slidereket az előlapon, külön CV bemeneteket mindegyik felharmonikus vezérlésére és potmétereket, amik segítségével átúszhatunk és kinyithatunk több felharmonikust is a rendszeren belül. Ezt a feszültségvezérlő mixert használva lehetségessé válik hogy néhány hangot hozzunk létre, amiket egy oszcillátor és egy filter kombinációjától várhatnánk."

 

Csodás. Máskor is cikiztem már "szakszerű" magyar cikkeket, függetlenül a készítőtől. Igenis kapják magukat össze!

 

+1 modulár témában vannak még meleg fejlemények, de ezt az ügyfeleinkkel fogom megosztani személyesen. Ugyanígy a Verbos-szal kapcsolatos in-depth infókat.

 

(az érdeklődők kedvéért a transcript: The second oscillator is a harmonic oscillator which is the same triangle core discrete transistor based oscillator as this one but with an addition to the triangle, square and saw output has a waveshaper that has each of the first 8 harmonics in sinewave so the origi root frequency and that frequency times two, times three, times four etcetera up to eight. And a voltage controlled mixer that allows some techniques for blending those harmonics together. Including sliders on the front, individual CV inputs for controlling each harmonic and controls to sweep across and open up multiple harmonics within the system. Using this voltage controlled mixer is possible to create some of the tones we'd expect from a combination of an oscillator and a filter.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...