Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Liveact készítés


wendelmar

Kérdés

Néztem egy figurát, 8 csatorna van neki bepakolva és úgy van megoldva, hogy egy akai ableton kontrollerrel van izgatva a 8 csatorna, dj keverőre meg 2 csatorna van kivezetve neki.

Ha félremegy és nem csinál semmit, egybe van húzva a dj keverőn a két csatorna akkor automatikusan vált a zene, a váltásokat a szoftver csinálja nem ő...

Mi a trükje? Igaz Ableton-os ő még, nem Bitwiges, de valaki aki fejes ebben a témában tudna-e segíteni?

Csak példának mutatom.

--

Nállam egyébként az a helyzet, hogy live-ra bitwig zenélésre meg minden más vagy néha bitwig.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

De személyesen beszéltél vele, és elmondta Neked, hogy az ő live setupját bizony egy számítógép hajtja? Vagy leírta ezt valahol? Mert attól, hogy a stagen van egy laptop, még nem jelenti azt, hogy az hajtja a setupot. Nekem is fent van a noti az MPC mellett, de csak mint egy hangszer, amit az MPC hajt.

Meg fogsz lepődni, nekem is szinkronba fut a yamaha su700 a seq-val.

Amúgy igen, Natus-t bármikor meg lehet kérdezni, ő tuti nem gurít ócskával :)

Részletekből is össze lehet tenni, másik videóban elég nyilvánvalóan látszódik, hogy a macbook air és a powerbook midin van szinkronizálva nekik.

Link to comment
Share on other sites

Természetesen tudom, hogy tudod; Csak próbálom használni a magyar szavakat. :-)

 

Igen, értem és biztos úgy is van, de... :-) szerintem ha a vas megbízhatóbb, akkor én azt használnám, ugyanis élőben, sok-sok ember előtt -még ha ritkán is- elég ciki lehet, ha lefagy a PC vagy kijön a ritmusból, esetleg megbolondul. :-)  Én nem vállalnám be még Mac Pro-val sem - bár kétségtelen, hogy ha már számítógép, akkor az.

 

Az analógot azért is írtam, mert az más is lenne. Kihat a hangzásra és a látványra is. Ez utóbbi egy live act-en talán nem utolsó.

Szomorú látni és hallani, hogy komoly együttesek is már laptoppal tolják. Hasonlóan, ahogy a DJ-k leszoktak a bakelitről. Mert például -szerintem- a techno szubkultúra része is a hanglemez.

Az analóg dalszerkesztő pedig nagyon szépen illik az analóg dobgépekhez, ha tehetném, azt használnám. ;-)

 

Jah, meg ezt a BitWiget sem értem. Elég bátor dolog egy (nagy jövő előtt álló, de még) kezdetleges DAW-ot élő előadásra használni. :-)

Le van tesztelve, ami linuxon fut stabilan na az fut :D Volt hogy egész délután játszottam vele és érdekes mód 6 óra alatt 2 ugrás volt.

Tudom miről beszélsz, én se mondtam le a pc mentes live actomról, szimplán közeltávon ha fellépek akkor muszáj lesz megoldást találnom.

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem az Orbital videót most, a legutolsót. Szerintem a timeingot egy masterclockról kapja az összes gép, ami az asztalon van. Az egy dolog, hogy a Live szekvenszere engedi el a klipeket, de a Live is külső jelhez igazodik. Csak nézzétek meg a vezetékelést, a notik valami közös kábelen kapják a szinkronjelet.

 

Nekem az a bajom, hogy közelebbről ismerem a számítógépek működését, EZÉRT nem bízok a szoftverekben. Az alap gond az Intel processzor, és onnan fölfelé már csak a szar dagasztása megy, hogy minél kevesebb legyen a probléma. A Windows fejlesztői nem gyúrtak rá a szinkronkiesés problémáira, helyettük dolgoznak a hangkártya gyártói, hogy az ASIO driverekkel megfelelően el tudják fedni a bajt. Az Apple nem szarozott, egy komplett céget vett erre a feladatra, akik kifejlesztették a Core Audiot. Mindegy, melyik irányból nézzük, mert eleve olcsó, rossz minőségű jelgenerátor adja a szinkronjelet a processzorokban, ami miatt valósidejű timecodera nem alkalmasak. Ezért vannak a clock generatorok, amikben egy komolyabb ketyegő - csak maga az alaktrész úgy összerakva - többezer dollárba is kerülhet, és nem azért, mert menő.

 

Szóval igen, lehet, hogy eddig még soha nem történt baj a fellépések közben, de ne feledjétek el, hogy amíg egy analóg szekvenszer vagy akár egy direkt erre a célra összeállított digitális géppel biztos, hogy a jövőben sem veszíti majd el a szinkront, nem ugrik meg a jel, nem történnek előre nem látható, "feature"-ből adódó kellemetlen meglepetések, addig a számítógépek birodalmában ennek az esélye jelentős, mondhatni, szinte biztos! Csakis a szerencsében bízhattok, hogy továbbra is mellétek áll minden fellépésen.

 

Egyébként no offense részemről, maximálisan tisztelek minden előadót, aki bármilyen módon élő hangszeres előadásokat tart, és azok nem csak rendben lemennek, de izgalom nélküli, örömzenélésben is része lehet az illetőnek. Én ezt csak azóta tudom megtenni, amióta nincs számítógép a live setupban, vagy ha van, akkor csak az van.

Link to comment
Share on other sites

Le van tesztelve, ami linuxon fut stabilan na az fut :D Volt hogy egész délután játszottam vele és érdekes mód 6 óra alatt 2 ugrás volt.

Tudom miről beszélsz, én se mondtam le a pc mentes live actomról, szimplán közeltávon ha fellépek akkor muszáj lesz megoldást találnom.

 

Na én is azt tapasztaltam, hogy nem túl gyakran, de van ugrás. Nekem az nem mentség, hogy "csak" óránként 0.1-szer ugrik meg, de ha az esemény pont a fellépés közben történik, az baj. Tehát ha van rá esély, akkor részemről felejtős.

Link to comment
Share on other sites

Na én is azt tapasztaltam, hogy nem túl gyakran, de van ugrás. Nekem az nem mentség, hogy "csak" óránként 0.1-szer ugrik meg, de ha az esemény pont a fellépés közben történik, az baj. Tehát ha van rá esély, akkor részemről felejtős.

Lehet itt feszíteni, windows alatt nem volt ilyen alacson latency-m ezzel a kártyával, nem tudom, hogy mennyi volt ott az ugrás az alaplapival (ami fényévekkel jobb), de ott is volt ugrás tudtommal. Még ha nem is hallottam, de ezt kár tagadni, tuti, hogy még az osx is ugrik.

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem az Orbital videót most, a legutolsót. Szerintem a timeingot egy masterclockról kapja az összes gép, ami az asztalon van. Az egy dolog, hogy a Live szekvenszere engedi el a klipeket, de a Live is külső jelhez igazodik. Csak nézzétek meg a vezetékelést, a notik valami közös kábelen kapják a szinkronjelet.

 

Nekem az a bajom, hogy közelebbről ismerem a számítógépek működését, EZÉRT nem bízok a szoftverekben. Az alap gond az Intel processzor, és onnan fölfelé már csak a szar dagasztása megy, hogy minél kevesebb legyen a probléma. A Windows fejlesztői nem gyúrtak rá a szinkronkiesés problémáira, helyettük dolgoznak a hangkártya gyártói, hogy az ASIO driverekkel megfelelően el tudják fedni a bajt. Az Apple nem szarozott, egy komplett céget vett erre a feladatra, akik kifejlesztették a Core Audiot. Mindegy, melyik irányból nézzük, mert eleve olcsó, rossz minőségű jelgenerátor adja a szinkronjelet a processzorokban, ami miatt valósidejű timecodera nem alkalmasak. Ezért vannak a clock generatorok, amikben egy komolyabb ketyegő - csak maga az alaktrész úgy összerakva - többezer dollárba is kerülhet, és nem azért, mert menő.

 

Szóval igen, lehet, hogy eddig még soha nem történt baj a fellépések közben, de ne feledjétek el, hogy amíg egy analóg szekvenszer vagy akár egy direkt erre a célra összeállított digitális géppel biztos, hogy a jövőben sem veszíti majd el a szinkront, nem ugrik meg a jel, nem történnek előre nem látható, "feature"-ből adódó kellemetlen meglepetések, addig a számítógépek birodalmában ennek az esélye jelentős, mondhatni, szinte biztos! Csakis a szerencsében bízhattok, hogy továbbra is mellétek áll minden fellépésen.

 

Egyébként no offense részemről, maximálisan tisztelek minden előadót, aki bármilyen módon élő hangszeres előadásokat tart, és azok nem csak rendben lemennek, de izgalom nélküli, örömzenélésben is része lehet az illetőnek. Én ezt csak azóta tudom megtenni, amióta nincs számítógép a live setupban, vagy ha van, akkor csak az van.

Intel procin lehetne vitatkozni, tény, hogy $z@r, de használható egyenlőre.. Apple nagy mellélövése a power pc kihajítása volt.

Windows használatával nekem az volt a baj, xp-s korszakban sehogy nem akart működni normálisan a dolog laptopon windows 7 alatt jó volt, csak én pont a külső hangkártyámat láttam úgy hogy hibásan kezeli, normális hang szerver egyáltalán nincs asio-t nem mondanám annak.

Linuxék se szaroztak ugyanis Molnár Iringónak köszönhetően van real time patchünk. Alsa a Redhat jóvoltából elég jól teljesít, Jack meg olyan amilyen, ha megfelelően van összegyúrva a rendszerrel akkor tökéletes.

 

"Mindegy, melyik irányból nézzük, mert eleve olcsó, rossz minőségű jelgenerátor adja a szinkronjelet a processzorokban, ami miatt valósidejű timecodera nem alkalmasak."

Tök mindegy uyganis szoftveresen van uralva a jelgenerálás mármint nállunk egy így működik, tök mindegy mennyi az anyi vas szinten. Meg szerintem nincs az több ezer dolláros, főleg nem egy órajel generátor. Hálózati 50 hz-n is gondolkoztam, hogy abból csinálni órajelet, csak az sem fix 50 hz még ha annak is kéne lenni ugyanis ott is .1 hz-t váltakozik és ha ezt felszorozzuk akkor csak a hiba fog nőlni.

Link to comment
Share on other sites

Tök mindegy uyganis szoftveresen van uralva a jelgenerálás mármint nállunk egy így működik, tök mindegy mennyi az anyi vas szinten. 

 

Ezt nem értem, hogy gondolod. A szoftver (ami a hardveren működik), befolyásolja az órajelet? (amit egy hardver generál mindentől függetlenül?)

 

 

 

Meg szerintem nincs az több ezer dolláros, főleg nem egy órajel generátor. 

 

Nem-e? 

 

http://www.apogeedigital.com/products/big-ben

 

Ez egy alapgép, és hidd el, hogy a doboz, meg a generátor köré épített elektronika nem tesz ki 200 dollárnál többet. Ennél vannak sokkal pontosabb, sokkal drágábbak is.

Link to comment
Share on other sites

Ezt nem értem, hogy gondolod. A szoftver (ami a hardveren működik), befolyásolja az órajelet? (amit egy hardver generál mindentől függetlenül?)

 

 

Nem-e? 

 

http://www.apogeedigital.com/products/big-ben

 

Ez egy alapgép, és hidd el, hogy a doboz, meg a generátor köré épített elektronika nem tesz ki 200 dollárnál többet. Ennél vannak sokkal pontosabb, sokkal drágábbak is.

Én 100-1300 között találtam.

De amit te belinkeltél annak mi köze a midihez? Mert én egy din csatlakozót nem látok rajta.

Amúgy igen realtime rendszerek tudják a pontos órajelet. Ennyi erővel csinálhatnék egy uC-s sequencert és csak az órajelét használnám, ugyanis egy uC baromi pontos.(méréssel is igazolható)

Link to comment
Share on other sites

Minden tiszteletem az ORBITALnak, de ez a címben is ott van: performance.

A Hardfloor-t is láttam 2012ben az Akváriumban, ami szintén csalódás volt kicsit...........

Számomra ha valaki laptop képernyő nézegetésével és áj-lapok simogatásával  csinálgat zenét az inkább tartozik a Live-Set-be.

Ezenkívül rengetegen tolnak Dj-Set-et! Úgyszintén laptop előtt valami "traktor-ba" lejátszva saját számaikat /és ezt gyakran eladják Live Act-nek! kétszer annyiért/ egy az egyben. Legalább valami más verziót adna le. A legsúlyosabb amikor még ez is "lefagy" /volt rá példa!/.

 

Tényleg rengeteg "live actet" megnéztem itthon és külhonban is.

Nagyon sok "lefagyást" hallgattam meg, hol csak 50 emberrel együtt, hol pedig vagy 1000 emberrel együtt. Tényleg ciki!

Főleg mikor az egyik kedvencedből ábrándulsz ki.

Ha lehet mellőzétek a laptopot. Live Act -nél.

Link to comment
Share on other sites

Na majd várható lesz tőllem, egy egyszerűbb bitwig öszefoglaló, vst kezelés live act készítés pluginek stb.

+egy elkészült schranz mellékelve lesz majd :)

Ha megtalálnám az egyik régi projektemet amit ardour 3 alatt dobtam össze akkor azt is átírnám bitwig alá+ majd a félkész cuccaimat is importálom bitwig alá, ugyanis fl studióból már elegem lett :D

Amit hiányolok az a drumazon és a sytrus. (winvst)

Link to comment
Share on other sites

Utóbbival értek inkább egyet, mert elcsúszás kb 12 ms-utánn jön elő.

Alábbi képen is virus az abletonal van vezérelve.

 

De láttam oylat is, hogy 2 mac és egy nord micro volt midivel összekötve és működött.

Nem tudom, miért van ezen 2 mínusz, kompenzálok egyet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Egyébként nehéz elkülöníteni, hogy honnantól liveact. Láttam olyan setupot, ahol az arrangement ugyan megvolt, de a statikus sávokon kívül minden más clipet az előadó indítgatott + realtime effekt tekerés. Az én liveactem is hasonló, csak én nem laptopon tolom, hanem MPC5000-en, és azt basztatom külső kontrollerrel + élőben tolok alá effekt hangokat kp3-al. Nem tudom, ez nevezhető-e liveactnek. :D

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a DJ Set/LiveAct között nagyjából ott van a határvonal, hogy komplett, más által készített "konzerveket" tologat-e össze valaki, akár meglehetősen komplexen is (DJ Set), illetve legalább részben saját maga által előállított sávokat (SÁVOKAT!!!) rendezget össze, meg vissza realtime, ezzel sokkal lényegesebben belenyúlva a zene szerkezetébe. Innentől kezdve meg mindegy, hogy ezt tulajdonképpen min teszi (laptop, célhardver, urambocsá" hangszer...) ez már inkább bátorság, és tudás kérdése. Mint ahogy egy DJ Setnél is mindegy, és ott is inkább izlés és tudás kérdése a minőség, ami még akár jó is lehet néha.

Link to comment
Share on other sites

És valahogy a "törzsfejlődés" is így van: Dj Set (konzervzene szabad összeállítása esetleg kisebb kiegészítésekkel) > LiveAct (saját, de előre rögzített anyag tervezetten, vagy improvizatívan realtime előadva) > Koncert (mint a LiveAct, de már komplexen megírt trackekkel, és jelentős élő hangszerhasználattal) > full élő koncert.

 

Az elektronikus alapokon nyugvó saját zene élő előadása valahogy mindig a LiveAct és a Koncert között mozog vagy az egyik, vagy a másik irányba elmozdulva az előadők szándékától, és képességétől függően. Már a Kraftwerk is LiveAct beütésű koncerteket adott annó, de pl egy Rammstein koncert is félig meddig LiveAct.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a DJ Set/LiveAct között nagyjából ott van a határvonal, hogy komplett, más által készített "konzerveket" tologat-e össze valaki, akár meglehetősen komplexen is (DJ Set), illetve legalább részben saját maga által előállított sávokat (SÁVOKAT!!!) rendezget össze, meg vissza realtime, ezzel sokkal lényegesebben belenyúlva a zene szerkezetébe. Innentől kezdve meg mindegy, hogy ezt tulajdonképpen min teszi (laptop, célhardver, urambocsá" hangszer...) ez már inkább bátorság, és tudás kérdése. Mint ahogy egy DJ Setnél is mindegy, és ott is inkább izlés és tudás kérdése a minőség, ami még akár jó is lehet néha.

Dj set: 2 bakelit lemezlejátszó és tsa...

playback dj szet:tracktor

live act meg tudtommal az élő zene és az un elektronikus zene között mozgó élő előadás

2 példát tudok mondani és sajnos mind a kettő ugyan az a személy, viszi a hardwereit, mindent élőben tesz össze a dobgépen, egyedül talán 1-2 hanginta és a szinti alapok azok amik rögzítve vagy éppen előre bekonfigurálva van, dob alapot tök élőben teszi össze, élőben kever...

másik ellenpélda, hogy ableton+egy keverő és un dj szet szerű live actot csinál, félre hívják sörözni és magától vált az ableton...

két véglet, mégis mind a kettőt live actnak hívjuk, szerintem meg pont, hogy eltolódás van, mert az előbbi inkább egy zenekrai fellépés is lehetne

neadj isten Jean Michel Jarre, igaz neki van x technikusa, de ugyanaz az előadás mód és mégse mondjuk rá, hogy live act, a másik meg valahogy a kettő között van, merten esetleg élőben keveri össze a csatornákat, netán 1-2 elektronikus hangszert beiktat meg a többi, de mégse zenekari és mégse dj szet.

Szoftver meg tök mindegy, hogy mi mert fl studióból és egyéb programból is hallottam már odaverőset.

Meg lehet kövezni, ez a személyes véleményem de egyébként tudtommal a live act meghatározást pont a zenekar és a dj szet közötti átmenetre találták ki.

Link to comment
Share on other sites

másik ellenpélda, hogy ableton+egy keverő és un dj szet szerű live actot csinál, félre hívják sörözni és magától vált az ableton...

két véglet, mégis mind a kettőt live actnak hívjuk,

Ezt hívják LIVE SET-nek manapság /bár ezt nem szeretik kiírni-kiíratni az előadók/

Link to comment
Share on other sites

na most beszállok én is :D
Orbitálos performancera: oké használnak szaros ipadeket nyomizásra, meg van pc is (apple márkájú pc) , lényegtelen ki mivel oldja meg magának a dolgot, de ez az Orbitál live mennyire ovodás amiga hangzással szól, na a hangzás teljesen hulla szerintem.. nyilván nem minden jön a szintikből főleg ha monofonok, de itt a hangzás rovására ment a pck

Brianel értek egyet a midi latency probláméval, foled a windowsos pcről van szó. ott sokkal több mint *5ms lesz a ki-be menet közötti késés. nyilván sokkal több mivel hallható 5mset meg senki nem hallja. (0.005 másodperc)!

Egy jó Sampler és egy Grooveboxal már mindent meg lehet oldani amit pcvel. Főleg a mai irányzatokra igaz ez. Ha még van egy jó kis Synth is a képben akkor már Nincs határ. Ja de a Komoly Zenei elemek... (E-mu Proteus Virtuoso/ http://www.vintagesynth.com/emu/virtuoso.php"  ja de mégis :D

 

Értem azokat akik Abletonoznak, mert elég egy laptop és minde am iwarez elfut a gépen (ha birja) , kell még egy warez Ableton és a *Centrum-zacskó amibe rakod. :D haha (viccelek)
Szemben a sok hardware cipelése nem ilyen egyszerű, ez tény! Én is szopok vele.

https://www.dropbox.com/sc/9acycusatgwp1rj/AADRAGeg7S1nBcb_0_UIy49ma
 

de nem kell két naponta :D

Link to comment
Share on other sites

ez "talán" egy másik véglet:

/kevesen pakolnak ki ennyi mindent....még ha meg is tehetnék/

 

http://www.youtube.com/watch?v=H9UzNh_2TXk#t=1910

Na na maradjunk annyiba, hogy amit hangszerrel össze tudok rakni azt azzal fogom, egyébként szintihez előreprogramozott seq, dobot meg élőben :)

Nem kell nekem másik 3 ember, elég vagyok én is a saját zenémhez.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...