Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Analóg kábelezés


99mado99

Kérdés

Sziasztok!

 

Kezdő vagyok a stúdiózás témában, és érdekelne, hogy stúdiókban hogyan kötik össze a keverőpultot, kompresszorokkal, EQ-kal stb. és számítógéppel.Mire való a kompresszor, EQ, előerősítő, végfok,Reverb,Delay. Mi szerepet játszanak ezek a felvételnél ? Ha vannak olyan plugin-ek (mint pl.: Waves, Universal Audio) akkor minek kellenek ezek vasban? A másik ami érdekelne, hogy hogyan történik egy profi stúdióban a mastering. Mert egy kicsit utána néztem és ott nem gépen csinálják. Hanem mindenféle más eszközzel. (Például:

). Tehát ezek hogyan működnek? 
Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

helló, kicsit konkrétabb kérdésekkel több segítséget tudunk adni.

 

némi előremutatásként visszakérdezek: milyen munkafolyamatok érdekelnek?

- a házi/pro studiók technikai felépítése, lehetséges eszközök és ezek összekapcsolása?

- produceri munka részletei, hangszerelés, vagy hangtechnika/mix/master?

- számítógépes zenekészítés, vagy hangszeres dolgok felvétele?

 

amit írtál, az azért elég általános, nagyjából egy kérdő mondatban a "légyszi magyarázzatok el mindent".

szeritem ez a fórum a legalkalmasabbak egyike a hasznos infók megszerzésére, én is itt kezdtem el megtanulni az alapokat, de nem árt specifikusabbnak lenni:)

Link to comment
Share on other sites

oké, így könnyebb:)

bár ezekben - részleteibe menően - én nem tartom magam kompetensnek, de pl. Silk vagy Töfi biztosan tud pontos infóval szolgálni.

 

addig is, amíg idetalálnak, mondj már nekem egy konkrét példát arra, hol nem világos a "mit-hova-dugok"?

Link to comment
Share on other sites

Töfi nem akar könyvet írni. :)

Van egy zsák oktató anyag a neten.

El kell olvasni, meg kell nézni és utána már lesz mit kérdezni konkrétan,

mert ez így több száz oldalnyi anyagot ölel fel, amire aligha van bárkinek is kapacitása,

hogy összefoglalja.