Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Zeneszerkesztés Vsti vs. AVst


Csuzlee

Kérdés

Sziasztok,

 

vásároltam egy Yamaha MX49 szintit, egy olyan céllal, hogy szeretném kiváltani a Vsti-ket (főleg NI Komplete), amiket csak lehet! Ez ugye nagyban módosítja az eddigi zeneszerkesztés menetét, módját, mivel az eddigi Instrument trackekek helyett, most audio csatornák lesznek! A cél az lenne, hogy kicsit karakteresebb, egyedibb legyen a zene! A véleményetekre lennék kíváncsi, mennyire változik a zeneszerkesztés menete, nehézségek, stb., ilyesmik! Pl. ugye most nem tudom megcsinálni, hogy feljátszok valamit, és a véletlenül leütött hangot simán kitörlöm :) Esetleges tapasztalatokra is kíváncsi vagyok!

 

Köszönöm,

Kristóf

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Sziasztok,

 

vásároltam egy Yamaha MX49 szintit, egy olyan céllal, hogy szeretném kiváltani a Vsti-ket (főleg NI Komplete), amiket csak lehet! Ez ugye nagyban módosítja az eddigi zeneszerkesztés menetét, módját, mivel az eddigi Instrument trackekek helyett, most audio csatornák lesznek! A cél az lenne, hogy kicsit karakteresebb, egyedibb legyen a zene! A véleményetekre lennék kíváncsi, mennyire változik a zeneszerkesztés menete, nehézségek, stb., ilyesmik! Pl. ugye most nem tudom megcsinálni, hogy feljátszok valamit, és a véletlenül leütött hangot simán kitörlöm :) Esetleges tapasztalatokra is kíváncsi vagyok!

 

Köszönöm,

Kristóf

 

Szerintem a zenei alapoknál MIDI-ben kéne gondolkozni. Az MX49 egy 16 Multitimbrális hangszer 128 hang polifóniával, azaz 16 sávos zenét simán le tudsz vele evele játszatni. Amíg a zenét készíted, addig használhatod ezt a 16 timbrált, a félreütött hangjegyeket MIDI-ben símán tudod szerkeszteni, a zenét pedig egyben hallhatod vázlatos szinten. Ebben a fázisban még minden sáv MIDI utasításaiba, kontrollerparamétereibe belenyúlhatsz, másolhatsz, duplikálhatsz, sokszorozhatsz illeszthetsz míg egy egésszé összeteszed a zenei sávokat.

Csak ezután kéne áttérni a sávok külön-külön Audio rögzítésére. Amikor ez az Audio rögzítés történik, akkor már használhatsz komplexebb hangszíneket, vagy effekt-kötéseket hiszen külön-külön rögzítheted az egyes sávokat, így nem kell a 16 timbrál teljes hangszerelésére felhasználni a hangszer erőforrásait.

Én ezt a módszert javasolnám tisztelettel :)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a zenei alapoknál MIDI-ben kéne gondolkozni. Az MX49 egy 16 Multitimbrális hangszer 128 hang polifóniával, azaz 16 sávos zenét simán le tudsz vele evele játszatni. Amíg a zenét készíted, addig használhatod ezt a 16 timbrált, a félreütött hangjegyeket MIDI-ben símán tudod szerkeszteni, a zenét pedig egyben hallhatod vázlatos szinten. Ebben a fázisban még minden sáv MIDI utasításaiba, kontrollerparamétereibe belenyúlhatsz, másolhatsz, duplikálhatsz, sokszorozhatsz illeszthetsz míg egy egésszé összeteszed a zenei sávokat.

Csak ezután kéne áttérni a sávok külön-külön Audio rögzítésére. Amikor ez az Audio rögzítés történik, akkor már használhatsz komplexebb hangszíneket, vagy effekt-kötéseket hiszen külön-külön rögzítheted az egyes sávokat, így nem kell a 16 timbrál teljes hangszerelésére felhasználni a hangszer erőforrásait.

Én ezt a módszert javasolnám tisztelettel :)

Szia,

 

köszi a hozzászólást! Érdekes, hogy sokan ajánlják ezt a módszert, viszont nem igazán értem, mi értelme először feljátszani midivel, amit utána végül is dobok ki, mert feljátszom audióban! Esetleg azért, hogy az audió feljátszása közben halljam a komplex zenét? Az segít? Vagy valamit nagyon félre értek :)

Link to comment
Share on other sites

Szia,

 

köszi a hozzászólást! Érdekes, hogy sokan ajánlják ezt a módszert, viszont nem igazán értem, mi értelme először feljátszani midivel, amit utána végül is dobok ki, mert feljátszom audióban! Esetleg azért, hogy az audió feljátszása közben halljam a komplex zenét? Az segít? Vagy valamit nagyon félre értek :)

Hmm, közben kicsit gondolkoztam :) Úgy gondoltad, hogy feljátszom a MIDI-t, beállítom minden paraméterét, majd beállítom a szintin a hangot, és végül is lejátszás közben felveszem audióban? :) 

Link to comment
Share on other sites

Szia,

 

köszi a hozzászólást! Érdekes, hogy sokan ajánlják ezt a módszert, viszont nem igazán értem, mi értelme először feljátszani midivel, amit utána végül is dobok ki, mert feljátszom audióban! Esetleg azért, hogy az audió feljátszása közben halljam a komplex zenét? Az segít? Vagy valamit nagyon félre értek :)

 

Ezt az egész folyamatot úgy képzeld el, mint manapság a könyvírást. Ha úgyis ki lesz nyomtatva, akkor miért Word-ben írják be? Azért, mert az javítható, szerkeszthető, átírható, pontosítható, újratördelhető stb. Ha kész, akkor kinyomják papírra. Szerintem ezt felesleges sokat ragozni. Amíg 16 timbrálon MIDI-ben komponál az ember, addig hallja egyben a kompozíciót, aztán a hangszereléshez lehet külön venni audió sávonként és bonyolultabb hangzásokat létrehozni. Ha valamelyik hangszín mégsem tetszik, akkor kicseréled és ugyanúgy bármikor le tudod játszatni, hiszen megvan MIDI-ben.

 

Ha pedig már eleve elég jól sikerül a 16 timbrálon a hangszerelés, akkor kapásból felveheted sztereóban egyben az egészet és kész is vagy, nem kell külön audio sávonként rögzítgetni. Ha pedig mégis valamit változtatni akarsz, akkor ott van a MIDI. És nem utolsó sorban a MIDI-t el tudod tenni magadnak és akár évek múltán előveheted és újra meghangszerelheted anélkül hogy elkezded elölről feljátszani az összes sávot.

Link to comment
Share on other sites

hm, a szemelyes velemenyem az, hogy talan a yamahaval lesznek karakteres hangjaid, de minden zened egykaptafa hangzasu lesz. mivel a szinti beepitett hangszinei mindig ugyanazok, hiaba effektezed.

a vsti-nek meg pont az a lenyege, hogy azt hasznalsz, amit nem szegyellsz :) es igy mindig olyan hangzast erhetsz el, amit csak akarsz.

 

de nyilvan az is szamit, hogy mi is pontosan a celod. ha egy meghatarozhato es felismerheto stilust es hangzast akarsz elerni, akkor egy szinti es a hangjai megfeleloek erre.

ha meg a valtozatossag is fontos, akkor ne dobd ki meg a komplete-t es szerezz be hozza tobbfele hangszert is, amit mondjuk a kontakt-ba betoltve barmikor, barmilyen formaban hasznalni tudsz, ha eppen olyanod van.

Link to comment
Share on other sites

hm, a szemelyes velemenyem az, hogy talan a yamahaval lesznek karakteres hangjaid, de minden zened egykaptafa hangzasu lesz. mivel a szinti beepitett hangszinei mindig ugyanazok, hiaba effektezed.

a vsti-nek meg pont az a lenyege, hogy azt hasznalsz, amit nem szegyellsz :) es igy mindig olyan hangzast erhetsz el, amit csak akarsz.

 

de nyilvan az is szamit, hogy mi is pontosan a celod. ha egy meghatarozhato es felismerheto stilust es hangzast akarsz elerni, akkor egy szinti es a hangjai megfeleloek erre.

ha meg a valtozatossag is fontos, akkor ne dobd ki meg a komplete-t es szerezz be hozza tobbfele hangszert is, amit mondjuk a kontakt-ba betoltve barmikor, barmilyen formaban hasznalni tudsz, ha eppen olyanod van.

Közben haza jöttem, kipróbáltam értem a folyamatot :)

 

Hangzás:

hát igen, tudom, hogy a yamahához nem annyira lehet hozzá nyúlni, de a hangjai nagyon tetszenek, sokkal karakterisztikusabbak nekem, mint egy Vsti! Olyan élő! És a cél egy Korg Krome 61, aminél már azért lehet szerkeszteni rendesen a hangot! A Vsti-vel nagyon jól el voltam 3 éven keresztül, de ott is meg vannak a bevált hangszerek / hangzások, és hiába csűröm csavarom, nem lesz olyan élő hangzása mint a szinti hangjainak (de lehet még elfogult vagyok) :)! Pl. ott van a Session Strings Pro! Gyönyörű hangjai vannak és nagyon kombinálható, de még is sokszor, nagyon nehezen vagy sehogy sem tudom belőle azt kihozni amit hallani szeretnék, még production módban sem!

 

Nah mind1, próbálgatom, de azért a Komplet NI-t nem dobom ki, ha már meg vettem :)

 

Köszi a segítséget :) 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...