Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ének felvétel


Norbee33

Kérdés

Sziasztok!! Elsősorban mindenkinek nagyon boldog új évet kívánok!!!
Van egy kis gondom esetleg ha valaki már találkozott ilyennel.
Nagyon torz a jel amit kap a hangkártyám a mikrofontól.
Pedig a hangkártyámon teljesen 0 a bemeneti érzékenység.
Mic: Rode nt1 ami egy DBX286s előkon keresztül megy a Lexicon U22-es hangkártya mic bemenetébe.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Na it a felvett darab. Bocsi a helyesírási hibáért félre csúszott egy betű. Ne az éneket figyeljétek mert az nagyon szar :). Ami a lényeg hogy ilyen felvételt csináltam a cubase-ben, ezzel a cuccal. Ami szerintem egy sima laptop mikrofon minőségének felel meg.

 

Ez tényleg nagyon gáz lett.
1. Cubase látja a Lexicon driverét rendesen? Driver setup ASIO driver rendben?
2. Lexicon mintavételezési frekvencia/ bit mélység (pl legalább: 44,1kHz/16bit, vagy 44,1kHz/24bit...) jól van beállítva?
3. Először is a dbx-en tekerj minden potmétert balra. Semmi Compressor, de-esser, Enhancer, Expander/Gate!. Az output maradhat 0-nál
Miközben énekelsz, kezd el jobbra tekerni az input gain potit. Mivel a dbx jelszint kijelzője -mondjuk úgy- nem éppen információdús, így addig tekerd a potmétert, amíg a 0dB-t jelző LED elkezd villogni. Pirosba ne menjen. 
4. Látom a Lexicon-nak kombinált bemenetei (XLR/Jack) vannak,post-565-0-08530600-1421056790_thumb.jpg
illetve nem látok külön bemeneti szint választó kapcsolót, csupán az előlapon van egy-egy potméter a bemeneti szint választáshoz 
A lexicon előlapján a stereo gombot kapcsold ki.
Mivel a dbx-nek nincs XLR kimenete csak 1/4" Jack aljzat, -ami szerencsére azért szimmetrikus- így kábelezd át innen a lexicon 2-es bemeneteléhez (az elméletileg csak normál vonal jelszintű bemenet), ezzel nem lesz baj. Ha teheted használj HELYESEN FORRASZTOTT:
post-565-0-22207700-1421060438_thumb.jpg 
szimmetrikus (köznapi nyelven "sztereó", persze ezt itt nem így nevezzük :-) ) 1/4" Jack-Jack kábelt,
 post-565-0-44892500-1421060147_thumb.jpg
vagy szintén HELYESEN FORRASZTOTT  szimmetrikus 1/4"Jack-XLR kábelt:
 post-565-0-76130300-1421060621_thumb.jpg
5. Nyisd meg a Cubase-ben a keverőt, úgy hogy mutassa a bemeneti jelszintet! Fontos: NE mozdítsd el a virtuális potmétereket, maradjon minden 0-án! A kijelzőn jelenjen meg tisztességes bemeneti szint, a leghangosabb énekhangnál legyen lehetőleg max -3db környékén és semmiképen ne menjen pirosba, de ne is legyen túl alacsony ez (pl.: <-20db) Így elméletileg jónak kellene lennie.

 

dbx példa egy felhasználói beállításra:

 

Itt egy másik:

/Ennél például az input gain koppig ki van tekerve, plusz az insert-jében van egy gate/Comp/limiter (pocsékul beállítva...ahogy az hallható) úgyhogy ez NEM mérvadó és követendő!!!!

Viszont ez a felvétel még így sem olyan rossz, mint a tied, úgyhogy tényleg nézz körül mi lehet!

 

Elnézést, ha túl gyerekesen írtam le, nem bántásból tettem! :-)

Link to comment
Share on other sites

 

Ez tényleg nagyon gáz lett.
1. Cubase látja a Lexicon driverét rendesen? Driver setup ASIO driver rendben?
2. Lexicon mintavételezési frekvencia/ bit mélység (pl legalább: 44,1kHz/16bit, vagy 44,1kHz/24bit...) jól van beállítva?
3. Először is a dbx-en tekerj minden potmétert balra. Semmi Compressor, de-esser, Enhancer, Expander/Gate!. Az output maradhat 0-nál
Miközben énekelsz, kezd el jobbra tekerni az input gain potit. Mivel a dbx jelszint kijelzője -mondjuk úgy- nem éppen információdús, így addig tekerd a potmétert, amíg a 0dB-t jelző LED elkezd villogni. Pirosba ne menjen. 
4. Látom a Lexicon-nak kombinált bemenetei (XLR/Jack) vannak,attachicon.gifu22 back.jpg
illetve nem látok külön bemeneti szint választó kapcsolót, csupán az előlapon van egy-egy potméter a bemeneti szint választáshoz 
A lexicon előlapján a stereo gombot kapcsold ki.
Mivel a dbx-nek nincs XLR kimenete csak 1/4" Jack aljzat, -ami szerencsére azért szimmetrikus- így kábelezd át innen a lexicon 2-es bemeneteléhez (az elméletileg csak normál vonal jelszintű bemenet), ezzel nem lesz baj. Ha teheted használj HELYESEN FORRASZTOTT:
szimmetrikus (köznapi nyelven "sztereó", persze ezt itt nem így nevezzük :-) ) 1/4" Jack-Jack kábelt,
vagy szintén HELYESEN FORRASZTOTT  szimmetrikus 1/4"Jack-XLR kábelt:
5. Nyisd meg a Cubase-ben a keverőt, úgy hogy mutassa a bemeneti jelszintet! Fontos: NE mozdítsd el a virtuális potmétereket, maradjon minden 0-án! A kijelzőn jelenjen meg tisztességes bemeneti szint, a leghangosabb énekhangnál legyen lehetőleg max -3db környékén és semmiképen ne menjen pirosba, de ne is legyen túl alacsony ez (pl.: <-20db) Így elméletileg jónak kellene lennie.

 

dbx példa egy felhasználói beállításra:

 

Itt egy másik:

/Ennél például az input gain koppig ki van tekerve, plusz az insert-jében van egy gate/Comp/limiter (pocsékul beállítva...ahogy az hallható) úgyhogy ez NEM mérvadó és követendő!!!!

Viszont ez a felvétel még így sem olyan rossz, mint a tied, úgyhogy tényleg nézz körül mi lehet!

 

Elnézést, ha túl gyerekesen írtam le, nem bántásból tettem! :-)

 

Sajnos ezeken a problémákon én már mind túlvagyok. a lexicon driver, írtam a lexicon hivatalos képviselőinek is és küldtek cubase-hez drivert. Próbáltam a dbx-et legalapabb beállítástól szép lassan felfele tekergetni, ahogy a hangkarit is, és ez az eredmény. Kábelt az itteni hangszerboltba vettem. Egyszerűen nem tudom hol a hiba. Tudom nem egy prémium kategóriás se a hangkártyám, se a mikrofon előfok, se a mikrofon. De azért ez a felvétel kicsit kiakasztó.

Link to comment
Share on other sites

Nem, ez sokkal rosszabb annál, mint amit egy laptop mikrofon alapból felvesz.

Na most ehhez azért keményen meg kell küzdeni, hogy ennyire rossz legyen, mert magától sosem lesz ilyen. :)

Gondolom nem dugtad át a vonalbenetre a DBX kimenetét.

Magyarán vonaljelet küldesz mikrofon bemenetre, ami nagyságrendekkel nagyobb, mint amit fogadni tud,

így akármit csinálsz brutálisan széttorzítod.

Először el kellene olvasnod valami nagyon alapfokú oktató anyagot, mert ez így nem fog menni.

Vonal bemenetre dugtam nem mikrofon bemenetre. A hangkártya vonal bemenete jack-es. Az a baj ha kihagyom a dbx-et akkor is hallok egy kicsi torzítást. és ezt csak felerősíti az elősok

Link to comment
Share on other sites

Mindegy, valamit nagyon rosszul csinálsz.

A szoftverben be is van hívva az a Lexicon driver?

Nem a Windows vackával megy véletlenül?

Ha igen, abban simán el lehet állítva a hangerő.

A hangkártyán is elállíthattad, akár véletlenül is.

A lényeg, hogy a digit bemenő hangerőkhöz nem szabad nyúlni sehol.

Link to comment
Share on other sites

Mindegy, valamit nagyon rosszul csinálsz.

A szoftverben be is van hívva az a Lexicon driver?

Nem a Windows vackával megy véletlenül?

Ha igen, abban simán el lehet állítva a hangerő.

A hangkártyán is elállíthattad, akár véletlenül is.

A lényeg, hogy a digit bemenő hangerőkhöz nem szabad nyúlni sehol.

Nem ez az első hogy felvételt készítek. Azóta ilyen hogy a DBX-et közbe kötöttem.

Link to comment
Share on other sites

Akkor a kábeleket meg kéne még nézni,

Szimmetrikus kábelen megy minden?

Lehet, hogy +4-es jelet nyomsz be a -10-es bemenetre.

Meg persze nem zárható ki az sem, hogy valamelyik készülék elromlott.

A kábelek rendben vannak. Szimetrikus mindegyik. A jelerősséget a minimálisra vettem. A DBX-et 2 hete csomagoltam ki.

Link to comment
Share on other sites

Nem, ez sokkal rosszabb annál, mint amit egy laptop mikrofon alapból felvesz.

Na most ehhez azért keményen meg kell küzdeni, hogy ennyire rossz legyen, mert magától sosem lesz ilyen. :)

Gondolom nem dugtad át a vonalbenetre a DBX kimenetét.

Magyarán vonaljelet küldesz mikrofon bemenetre, ami nagyságrendekkel nagyobb, mint amit fogadni tud,

így akármit csinálsz brutálisan széttorzítod.

Először el kellene olvasnod valami nagyon alapfokú oktató anyagot, mert ez így nem fog menni.

Link to comment
Share on other sites

A következő a szituáció. Stoner zenekarnak fog készülni EP, és úgy ítélem hogy az ének felvétel fog leginkább kihívást okozni, főleg azért mert elég limitált az eszközpark.

 

Egyrészt az a problémám hogy két verzió van "felvételi láncra", az egyik hogy dbx 286a-t tudnék szerezni kölcsönbe, majd ezután menne a Roland Quad-Capture kártyába, nyilván ennek az előfokát "nem hajtva". B verzió, hogy direktbe kapja a Roland és azt hajtom. A dbx-nek állítólag nem túl jó a compressora, de van exciter benne és el tudom képzelni hogy egy kis magas frekis babrálás esetleg jól állhat a dolognak, plusz nem lenne rossz kellő compressort használni a konverzió előtt.

 

A probléma másik része a mikrofon kérdése. Az SM7-et tartanám "érzésre" szerencsésnek, viszont a környéken az csak egy rádiós kollégának van természetesen napi használatban, így szerintem bukta. Van egy transzformátormentes SM57 amivel szimpatizálnék, a másik pedig egy AT4050 lenne kölcsönben, ezen kívül Sennheiser e914 illetve Avantone CK-1 elérhető, de ezek kismembránosak, valamint van SM57-58 illetve Beta57-58 (nem érzem sanszosnak) illetve egy nagy membrános dinamikus Beyerdynamic (M59 n©). Felvételre nincs jobb sajnos mint egy kitojástartózott próbaterem.

 

Szóval ez a feladat áll megfejtésre, úgy érzem a dobokból és a gitárokból egyszerűbben hozok ki korrekt munkát. Köszi!

Link to comment
Share on other sites

A következő a szituáció. Stoner zenekarnak fog készülni EP, és úgy ítélem hogy az ének felvétel fog leginkább kihívást okozni, főleg azért mert elég limitált az eszközpark.

 

Egyrészt az a problémám hogy két verzió van "felvételi láncra", az egyik hogy dbx 286a-t tudnék szerezni kölcsönbe, majd ezután menne a Roland Quad-Capture kártyába, nyilván ennek az előfokát "nem hajtva". B verzió, hogy direktbe kapja a Roland és azt hajtom. A dbx-nek állítólag nem túl jó a compressora, de van exciter benne és el tudom képzelni hogy egy kis magas frekis babrálás esetleg jól állhat a dolognak, plusz nem lenne rossz kellő compressort használni a konverzió előtt.

 

A probléma másik része a mikrofon kérdése. Az SM7-et tartanám "érzésre" szerencsésnek, viszont a környéken az csak egy rádiós kollégának van természetesen napi használatban, így szerintem bukta. Van egy transzformátormentes SM57 amivel szimpatizálnék, a másik pedig egy AT4050 lenne kölcsönben, ezen kívül Sennheiser e914 illetve Avantone CK-1 elérhető, de ezek kismembránosak, valamint van SM57-58 illetve Beta57-58 (nem érzem sanszosnak) illetve egy nagy membrános dinamikus Beyerdynamic (M59 n©). Felvételre nincs jobb sajnos mint egy kitojástartózott próbaterem.

 

Szóval ez a feladat áll megfejtésre, úgy érzem a dobokból és a gitárokból egyszerűbben hozok ki korrekt munkát. Köszi!

 

A dbx 286a-nál enhancer van, nem exciter, rosszat írtam.

Link to comment
Share on other sites

Mármint előfoknak mehet a DBX, mert nyilván jobb, mint a hangkártya, de nem érdemes széttekerni.

Max egy minimális kompresszor, de csak kis ratioval.

És mikrofon kérdésében? Az sm57 paraszt megoldás? Lehet hogy a dbx-et elvetem teljesen, szerintem a roland preamp is van olyan jó. Na meg kuncsorogni a főnöknek, kikotorni a rackből.
Link to comment
Share on other sites

Ki kell próbálni, hogy melyik a jobb előfok .

Csak erre mondjuk otthon aligha van lehetőség.

Ha küldesz egy-egy mintát, akkor szívesen megnézem, hogy melyik a jobb,

Az SM57 igen, paraszt megoldás. :)

Akkor már inkább Beta 58, ha nincs SM7.

Össze kell nézni az AT-vel, aztán kiderül.

Kismembránosat nem javaslom, de végül is egy próbát az is megér talán.

Link to comment
Share on other sites

Ki kell próbálni, hogy melyik a jobb előfok .

Csak erre mondjuk otthon aligha van lehetőség.

Ha küldesz egy-egy mintát, akkor szívesen megnézem, hogy melyik a jobb,

Az SM57 igen, paraszt megoldás. :)

Akkor már inkább Beta 58, ha nincs SM7.

Össze kell nézni az AT-vel, aztán kiderül.

Kismembránosat nem javaslom, de végül is egy próbát az is megér talán.

Lennének ötleteim preampra amúgy. Az egyik verzió 40-ed magával van (verona), a másik is keréken gurul (pro2). Sajnos nagyon kevés a saját erőforrás és sok a kuncsorgós. A beyert be fogom próbálni. Sorba jutnak eszembe amúgy a parasztságok, dpa 4099+duct tape állványra, kezdek bele bolondulni a modellezésbe. Ennél már csak az lenne parasztabb ha trombita rögzitövel menne direktbe a cinre. Na húzok aludni, beszámíthatatlan vagyok.

Link to comment
Share on other sites

A fórumot olvasgatva az AT5040 tesztnél lettem figyelmes, hogy a lánc amibe bele lett dugva mindkét esetben úgy nézett ki hogy:

preamp - eq - leveller - compressor - a/d

 

Az alábbi dolgot nem értem mivel valószínűleg nem vagyok hozzá még elég tapasztalt, de érdekelne miért van így. Mégpedig az a tény hogy a képletet átalakítva azt kapjuk hogy:

előerősítés - hangszínszabályzás - dinamikaszabályzás - dinamikaszabályzás - konvertálás

 

Tehát magyarán mondva miért van szükség arra hogy két különböző eszközzel szabályozzuk a dinamikát. És ha kétféle eszközt használunk a dologra akkor melyik mit fog csinálni? Mekkora csúcsok megfogására használjuk az LA-2A-t illetve milyen jellegű kompresszióra a hagyományos értelemben vett threshold/ratio/attack/release szabályzású kompresszort? A levellerrel megfogjuk a "vége" csúcsokat és a másikkal egyengetjük? Esetleg fordítva?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a felvételből tegyél fel egy kis darabot netre, hogy meg lehessen hallgatni, és linkeld be ide, hogy a szakik jól meghallgathassák. Amúgy: külöNbség.

Na it a felvett darab. Bocsi a helyesírási hibáért félre csúszott egy betű. Ne az éneket figyeljétek mert az nagyon szar :). Ami a lényeg hogy ilyen felvételt csináltam a cubase-ben, ezzel a cuccal. Ami szerintem egy sima laptop mikrofon minőségének felel meg.

proba ének.wav

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen!!!! Végre sikerült beállítani a segítségetekkel, de a felvétel az használhatatlan :(

Most már nem torzít nagyon jól szól a mikrofon énekre ,beszédre egyaránt. De viszont a felvétel az teljesen más.

Egyszerűen akkora külömbség van a megszólalás és a felvétel közt hogy az hihetetlen.

Ez mitől van?

Előszőr állíts mindent off-ra, és úgy - kvázi tisztán - rögzítsd a jelet. Valószínűleg nem csak a jelszint volt rosszul beállítva. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen!!!! Végre sikerült beállítani a segítségetekkel, de a felvétel az használhatatlan :(

Most már nem torzít nagyon jól szól a mikrofon énekre ,beszédre egyaránt. De viszont a felvétel az teljesen más.

Egyszerűen akkora külömbség van a megszólalás és a felvétel közt hogy az hihetetlen.

Ez mitől van?

 

Szerintem a felvételből tegyél fel egy kis darabot netre, hogy meg lehessen hallgatni, és linkeld be ide, hogy a szakik jól meghallgathassák. Amúgy: külöNbség.

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen!!!! Végre sikerült beállítani a segítségetekkel, de a felvétel az használhatatlan :(

Most már nem torzít nagyon jól szól a mikrofon énekre ,beszédre egyaránt. De viszont a felvétel az teljesen más.

Egyszerűen akkora külömbség van a megszólalás és a felvétel közt hogy az hihetetlen.

Ez mitől van?

Link to comment
Share on other sites

jaja, nyilvan attol is fugg, mi lesz utana az enekkel. suttog-e vagy uvolt. a lenyeg mindenkeppen az, hogy pirosba ne menjen.

 

amugy igy hirtelenjeben rakerestem a dbx-re, es egyreszt eleg hasznalhatatlan tutorialok vannak youtube-on, masreszt azt neztem, hogy szinte mindegyiknel legalabb +30db-re ki volt tekerve a gain.

na ez vajon miert..? koze van a +4 -10 dbu-nak ehhez?

Link to comment
Share on other sites

valamint a +5 output gain sem sejtet sok jot, bar az a kompresszio miatt meg akar szukseges is lehet.

 

1. dbx gain leteker minimumra

2. elkezdesz beszelni a mikrofonba es figyeled azt a szep szines ledsort, kozben tekered fel a gaint

3. ha elkezd sargaba-pirosba menni, akkor tultoltad, vedd vissza

4. ezek utan mar lehet jatszani a kompresszorral es a tobbi csecse-becse gombbal es tekerovel a dbx-en :)

5. ezek utan a lexiconnal hasonloan el kell jatszani a szintezest

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...