Jump to content
Ménemszól.hu

Kérdés

Üdvözletem!

600 USD nálam az a lélektani határ amennyit hajlandó vagyok kifizetni egy összegben egy pro audio termékért mikor apránként fejlesztgetem egyre gyarapodó kis home-stúdiómat. Mindig ezt a keretet sikerül meghatároznom, valahogy úgy vagyok vele, hogy ez alatt nem igen érdemes, e felett nekem nagyon fájó :)
Így volt ez a lehallgatással, előfokkal, mikrofonnal, de még a PC-vel is amin dolgozom és így lesz most a konverterrel is.
Egy fél éve nézegetem ebben az árkategóriában mozgó termékeket, de akárhogy csűröm csavarom, mindig az Apogee Duet (2) irányában lyukad ki a kutatás, fórumozás. 

Én egy "hangkártyától" a kiváló hangminőséget várom el elsősorban és csak utána nézem a szolgáltatásait, ki-bemeneteit, extra szolgáltatásait, ezért is tetszett meg az Apogee Duet végül nekem is, hiszen rengeteg extrája nincs ugyan, de a konvertereinek minősége TOP. Viszont mióta beruháztam egy háromutas lehallgatórendszerre és egy komolyabb fejhallgatóra, feltárult előttem mennyire hiányzik az összképből egy monitor controller, a fülhallgató erősítőről nem is beszélve. Ekkor kezdtem el kutatni olyan eszközt, melynek A/D-D/A konverziói hibátlanok mindamellett, hogy kínálnak extraként monitor kontrollt és minőségi, külön D/A jelúttal rendelkező headphone ampot. Lényeg a lényeg, újra fórumozásba kezdtem és lassan de biztosan 2 termék rajzolódott ki a hozzászólók és lelkes tesztelők irományaiból:

1.) Audient iD22
 

  • 10-in, 14-out Desktop Interface
  • 2-in, 6-out high performance 24-bit/96kHz AD/DA converters
  • 2 superb class-A mic preamplifiers & 1 discrete JFET instrument input
  • Fully balanced insert points for integrating outboard gear
  • High current headphone amplifier fed by an independent DAC
  • Low latency DSP mixer for artist mixes
  • Main and alternative stereo outputs
  • User defined monitoring functionality with hardware control
  • USB2.0 class compliant connectivity - Mac OS10.6.8 or later
  • Multi-application ASIO and WDM drivers for Windows 7 and later

    Kicsomagolós videó: 

    Zenélgetős videó 1#: 

    Zenélgetős videó 2#: 


    idid_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



    2.) SPL Crimson

    •  Max. six recording and six playback channels
    •  10 source connections, 20 monitoring channels
    •  34V operational voltage for pro levels up to +22 dBu
    •  Two discrete mic preamplifiers
    •  Two instrument preamplifiers (Hi-Z, +22 dBu)
    •  Two separate headphones amps
    •  Connect and control two stereo speaker sets
    •  Monitor mix from recording and DAW return paths
    •  Individual artist monitoring signal, with talkback option
    •  Hot-plugging iPad recording/monitoring (Class 2 compliance)
    •  Hi-Speed USB 2.0 (480MBit/s), MIDI I/O, SPDIF I/O
    •  WIN XP, Vista, 7 and 8 (32/64 Bit), MAC OSX 10.4/higher, iOS 6/higher
    •  Driver for MAC OSX Mavericks
    •  24Bit/192kHz converter
    •  HxWxD: 60x330x207 mm
    •  Made in Germany

    Nyomkodós videó: 

    Zenélős videó #1: 

    YT összehasonlító videó: 


    idid2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


     

Fórumbejegyzések arról tanúskodnak, hogy a 2 eszköz minőségben és tudásban minimális eltéréseket mutat, de a Youtubeos agyonkompresszált tesztekből nem sok minden derül ki, így hálás lennék ha a Hitspace csapata valahogyan beszerezné az említett eszközöket, és csinálna egy tesztet a Duet 2-t is bevonva, így azok a vásárlók akik ebben az árkategóriában gondolkoznak, kapnának 2 jó alternatívát a neves gyártók termékei mellett, illetve ha a teszt sikeresnek bizonyul és valóban megállja a két termék a helyét a már jól bejáratott modellek között, esetleg megjelenhetnének a webshop kínálatában is.
Ha bárkinek van tapasztalata a két eszközt illetően, ossza meg bátran a hozzászólásában.

Audient iD22 - $554
SPL Crimson - $542
Apogee Duet 2 - $532

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

"600 USD nálam az a lélektani határ amennyit hajlandó vagyok kifizetni egy összegben egy pro audio termékért..."

 

Ez oké, meg érthető is adott esetben, de azt jó lenne végre leszögezni egyszer és mindenkorra,

hogy ennyi pénzért általában nincsen "pro audio" termék. Ebben az árban csak home cuccok vannak.

Illetve pro DI-boxot lehet venni ennyiért, meg kábelt is. :)

 

Mindezt csak azért mondom, mert állandóan visszatérő probléma, hogy home kategóriájú előfokokkal, mikrofonokkal,

konverterekkel akar valaki pro felvételt csinálni. Nem fog. Bármilyen ügyes, bármilyen jó füle van.

Ha ilyen árú lehallható rendszeren hallgatja, akkor meg főleg nem.

 

Addig nincs ezzel baj, amíg ezekkel a cuccokkal csak demókat akar valaki készíteni,

de sajnos sokan úgy gondolják, hogy ezekkel márpedig olyat lehet csinálni,

mint a sok millióba kerülő amerikai lemezek. Sajnos nem lehet.

Az idézett mondat iskolapéldája ezeknek a tévedéseknek.

Erről persze sokszor a gyártók tehetnek, mert megy a kamu ezerrel a home kategóriában

és mindenki megpróbálja pro-nak feltüntetni az abszolút középkategóriás dolgait.

Néha ez az árkategória talán be-becsúszik a pro legaljába, de szerintem elég ritkán.

Link to comment
Share on other sites

Ki beszél itt amerikai lemezekről, a kérdés arra irányult, hogy a 2 említett megállja e a helyét az említett árkategóriában. Van e a Duet 2-nek ellenfele a konverterek minőségének tekintetében úgy, hogy extra funkciókat is kínálnak hasonló árban. Abszolút nem célom, hogy top label minőséget rögzítsek otthon, ez rengeteg ponton elvérzik, főként az akusztikán, tekintve, hogy egy panellakás félszobája, illetve a keverésben szerzett halvány jártasságomban.
Amikor én pro audiot említek (nyilván ez szubjektív) azzal csak próbálom megkülönböztetni az AKAI, SOUNDBLASTER meg mindenféle gányolás közül azokat a termékeket, amelyek ugyan nem a felső kategória üdvöskéi, de baromira minőségi felvételeket képesek produkálni. SM7B 119.000, Michael Jackson több lemezt készített vele. ISA One 140.000, standard cucc! Ezek 600 USD alatti motyók, Én ezekkel rendelkezem és hidd el, csinálok vele több mint kielégítőt, így ez PRO AUDIO!  
A kérdésre kell válaszolni ÉRDEMBEN nem tizenkettőezredjére leírni, hogy ha nem vagy milliomos akkor felejtős a pro audio mert ez nagyobb baromság mint olcsó cuccal zenélni...

Link to comment
Share on other sites

Ki beszél itt amerikai lemezekről, a kérdés arra irányult, hogy a 2 említett megállja e a helyét az említett árkategóriában...

Valószínűleg ezeket a termékeket itt senki nem ismeri. Ezért adhatott Töfi is általános választ, ami talán nem is konkrétan neked szólt.

Link to comment
Share on other sites

Mint én is mondtam, néha be-becsúszik a pro aljába ez az árkategória, de pl. monitornál soha.

Az konkrétan az abszolút home kategória, amit azért ne akarjunk már pronak nevezni.

Meg úgy egyébként is, aki kicsit is jártas a témában az pontosan tudja, hogy vannak keverők 100 milliás kategórában is,

monitorok több millás kategóriában, meg mikrofont is hamar lehet találni millió felett.

Az ezekhez használt vasak jó része szintén milliós tétel.

Ez az igazi pro kategória, nem a 600 USD és ez nem túl szubjektív dolog.

Ennek sokkal több köze van a szemlélethez és a tájékozottsághoz, mint a miliomossághoz, vagy a csórósághoz.

Ne akarjuk becsapni se magunkat, se azokat akiknek felvételeket készítünk.

Csak pár dolog, amiből teljesen biztos, hogy ezen az áron nincs pro cucc:

monitor, soksávos konverter, keverő, EQ, kompresszor, nagymembrános kondi, csöves előfok, stb,

Link to comment
Share on other sites

A szóban forgó kategória amúgy leginkább a középkategória.

Általában ezen kell a legtöbbet agyalni.

Az igazi pro cuccoknál nem nagyon van kérdés, max az, hogy mit mire érdemes használni.

A legolcsóbbaknál, aztán főleg semmi kérdés. Arra futja és kész.

A középkategória viszont már épp elég drága ahhoz, hogy ne legyen mindegy, mit vesz valaki.

A gond az, hogy a mi fizetéseinkhez képest ezek már drágák és emiatt szerintem gyakran túl sokat várnak tőle az emberek.

Nem volt ez másképp velem sem régebben.

Az eredeti Octopre pl. vagy 450eFt volt, amikor megjelent, ami akkor nagyon sok pénz volt, sőt még most is az.

A pro cuccoktól viszont még messze van.

Nekünk folyamatosan olyan munkáink voltak, ahol ez a szint már nem volt kielégítő, így valamikor 8-10 éve át kellett

ugranunk ezt a szintet, de a gatyánk ráment. Azóta is fizetjük a hiteleket, úgyhogy pontosan tudom,

hogy mennyire nehéz ezeket, megvenni. Akkoriban lett nekünk nagyobb Genelec, Apogee, ISA 430, RED1,

majd később Neve8816, stb. Iszonyat pénzek ezek és még ezzel is éppen hogy csak benéztünk a pro cuccok közé.

Viszont egészen más ezekkel dolgozni, mint a középkategóriás dolgokkal.

Erre persze jobb lett volna hamarabb rájönnöm, mert nagyon sok pénzt megspórolhattam volna a félmegoldások kikerülésével.

Link to comment
Share on other sites

így hálás lennék ha a Hitspace csapata valahogyan beszerezné az említett eszközöket, és csinálna egy tesztet a Duet 2-t is bevonva, 

 

 

Nem hiszem hogy megéri nekik beszerezni 2 újjab gyártó eszközét. Jelenleg most néztem meg 22 gyártó hangkártyáját árulják. Hangkártyába és konverterbe ami verhetetlen az a Apogee (Én se értettem mikor A/D mondta milyen jó az apogee Symhpony még nem böjtöltem ki és nem szereztem be. Teljesen máshogy szól rajta mondjuk egy jel kiküldve egy compressorba majd visszaküldve a DAW-ba. Nincs veszteség nincs olyan mintha a felvétel úgy készült volna nem lenne digitális rögzítés.)

 

Én is kíváncsi lennék egy két gyártó cuccára mit tud pl: http://www.retroinstruments.com/products.php de magyarországon szerintem nem éri meg ezeket forgalmazni hisz ami kell ahoz hogy a zene igazán jól szoljon azt meglehet venni így is.

 

Az ISA one ami szerintem már pro kategória és 600USD alatt van. 

 

Én biztos apogee duet2 vennék vagy Silk álltal melített Apollo Twin-t. 

Link to comment
Share on other sites

Véleményem szerint a monitorkontroller kérdés akkor jön számításba, ha a munkamódszer kérdés jól definiált. 

 

Azt borítékolom, hogy sem a Crimson sem az Audient nem fogja elérni a Duet 2 minőségét, de nem állítanám, hogy azok nem elég jók.

 

A példa kedvéért én egy Symphony IO-t használok egy Mackie Onyx mixerrel . Rontja a Mackie a Symphony kimenetét? Mint az állat. Akkor? Nekem fontosabb prioritás az, hogy a cuemixet (DAW és mikrofon lánc külön kezelve, aux gomb, EQ, mute) hatékonyan tudjam kezelni mint a playback minősége. Ezért írtam fentebb a munkamódszer kérdést. Azért a felvétel minőséggel nem lesz probléma, a SYM IO "elég jól" vesz fel. Az én példámban se az iD22 sem a Crimson nem lenne előrelépés.

 

Viszont jó lenne az Apollo, amin remek ilyen funkciók vannak. Viszont ahhoz gépet is kellene cserélnem, amihez nem füllik a fogam.

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a hozzászólásokat. Az apollo-n már gondolkodtam sokat mióta megláttam a NAMM-on készült videókon és itt a tesztben, de Win alapokon zenéltünk idáig így ez a vágyam el is halványodott, viszont jelenleg egy nagyon stabil Hackintosh rendszerem van ToMac jóvoltából, úgyhogy ismét elgondolkodom rajta hogy egy kicsit kijjebb tolom a kis pénzügyi határvonalam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...