Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

anomalia

Kérdés

Sziasztok!
Egy "szokatlan" témában kérném a segítségeteket. Ugyebár stúdió felhasználásra gyártanak passzív hangerőszabályzókat azoknak akiknek csak e megoldás a kézenfekvő..... Nekem élő zenére kéne egy ilyen egyszerű és olcsó, passzív TEKERőS, STEREO hangerőszabályzó Korg Pa3X-hez.
Miért?
1. Nekem jobban fekszik a tekerős, mint a csúszkás szabályozás.
2. Nagyon érzékenyen reagál a hangszer kis hangerőváltozásokra is.
3. Nem kopik így ki olyan hamar a korg master volume csúszkálya és annak tálya.... :)
Volume pedál, mix nem aktuális, mivel arra már nincs hely.... :) mindenképpen a hangszer panelján szeretném elhelyezni....

Tudom, hogy pl a tc-electronic és pár ilyen cég gyárt ilyeneket, nekem viszont valami hasonló alternatíva kéne.

Elöre is köszönöm szépen!!!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0

Sziasztok!

Egy "szokatlan" témában kérném a segítségeteket. Ugyebár stúdió felhasználásra gyártanak passzív hangerőszabályzókat azoknak akiknek csak e megoldás a kézenfekvő..... Nekem élő zenére kéne egy ilyen egyszerű és olcsó, passzív TEKERőS, STEREO hangerőszabályzó Korg Pa3X-hez.

Elöre is köszönöm szépen!!!

 

Fostex PC-1W  (sajna 3,5 mm jack bemenet, RCA kimenet)

SM Pro Audio NANO PATCH PLUS

 

Vagy egy kicsi, néhány tekerős MIDI kontroller MIDI kimenettel, melyre programozható, hogy a Korg Volume paraméterét vezérelje. pl. behringer BCN44, stb. ...

Szerkesztette oscar
Link to comment
Share on other sites

  • 0

ez az SM PRO megfelel "live" használatra, még nem dolgoztam ilyennel, mennyire érzékeny? Tehát arra gondolok, hogy nem kell 10percig tekerni míg változik 1dB-t a hangerő?

 

Fostex PC-1W  (sajna 3,5 mm jack bemenet, RCA kimenet)

SM Pro Audio NANO PATCH PLUS

 

Vagy egy kicsi, néhány tekerős MIDI kontroller MIDI kimenettel, melyre programozható, hogy a Korg Volume paraméterét vezérelje. pl. behringer BCN44, stb. ...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ez az SM PRO megfelel "live" használatra, még nem dolgoztam ilyennel, mennyire érzékeny? Tehát arra gondolok, hogy nem kell 10percig tekerni míg változik 1dB-t a hangerő?

 

Kb. úgy lehet belőve, a karakterisztika, mint a hifiknél a hangerő gomb. Nem egészen egy fordulat a 0 dB-től a teljes halkítás, a -6 dB ránézésre kevesebb mint egynegyed fordulat lehet visszafelé, és az fele hangerőt jelent. Csak itt fordítva használod, a 0 dB (max hangerő) a lehető leghangosabb jeled, és abból veszel vissza ha kell, vagy azt éred el éppen a legdinamikusabb részeknél (pl. szólóknál).

 

Sajnos személyes tapasztalatom nincs, ki kellene próbálnod. Talán hozzászól majd egy tulaj is ...

Mindenesetre biztosan közvetlenebb, mint a MIDI-n keresztül vezérelni a hangerőt pl. ...

 

Szerintem aki live keyboard hangerőt akar állítgatni, az pedállal vagy kis-/billentyűs keverővel oldja meg inkább. Vagy belövi az összes patch hangerejét előre a műsorhoz, ha van rá lehetőség, és azt még pedállal visszaveheti, ha helyenként túl sok, a szólóknál meg még tolhat rajta ...

Szerkesztette oscar
Link to comment
Share on other sites

  • 0

A kiskeverős megoldás sem elvetendő azért: pl. a Mackie legkisebb keverője (Mix5) alig kerül többe, és sok egyébre is használható még a ház(i stúdió) körül. Kisebb, mint egy A/4-es lap fele, igaz a tekerői is kisebbek ... ki kellene próbálnod ezt a módszert is, ha van rá mód ...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

a mix adott, de nekem tekerős kell, mert a hangszer csúnykája viszonlyag rövid magasságú, és érzékeny, nekem nem kényelmes, mindenképpen tekerős kéne, koszonom az információdat, egyébként minden be van némileg arányozva, de itt-ott előfordul hogy pár db-t fel/le kell korrigálni..... sajna olyan nincs hogy 10-12 órán át minden "dal, hanganyag" megfeleo hangosan fog szólni..... MIDI megoldás engem sem érdekel....

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A kiskeverős megoldás sem elvetendő azért: pl. a Mackie legkisebb keverője (Mix5) alig kerül többe, és sok egyébre is használható még a ház(i stúdió) körül. Kisebb, mint egy A/4-es lap fele, igaz a tekerői is kisebbek ... ki kellene próbálnod ezt a módszert is, ha van rá mód ...

van erre a megoldásra is egy igyen kis keverőm, sőt jobb mint a mackie, de egy attenuator más mint egy poti+a keverőnek táp kell, és én azzal már nem szorakozom + egyéb gondok is adódhatnak ha 2nél tobb keverő össze van kotve, és mivel így már használtam, tudom hogy sok bukik a minőségen...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ezt már csak akkor fogom tudni ha be lesz kötve, de szerintem, ha a billentyünk csutkára teszem a mastert, utána, már az SM PRO-n fog mulni az egész.... Koszonom a segítségeteket! :)

Annyit még nem tudok, hogy az SM PRO-n van mini JACK ki/be menet, de tudom, hogy ezek gagyik és nem PRO felhasználásra találták ki őket, de lehet hogy nem csinálni nagy "bajt" ha oda egy ilyen kábellel mennék BE a hangyszerből..... meglátjuk, így sporolnák 2db PRO JACK kábelt....
 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Egy passziv attenuator pont megoldaná a dolgot, nekem pl van ilyen amcsi Grayhill kapcsolóm: full szimmetrikus, sztereó, fix600ohm minden állásban,20lépéses 0-62db csillapítással:

grayhill_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sziasztok!
Egy "szokatlan" témában kérném a segítségeteket. Ugyebár stúdió felhasználásra gyártanak passzív hangerőszabályzókat azoknak akiknek csak e megoldás a kézenfekvő..... Nekem élő zenére kéne egy ilyen egyszerű és olcsó, passzív TEKERőS, STEREO hangerőszabályzó Korg Pa3X-hez.
Miért?
1. Nekem jobban fekszik a tekerős, mint a csúszkás szabályozás.
2. Nagyon érzékenyen reagál a hangszer kis hangerőváltozásokra is.
3. Nem kopik így ki olyan hamar a korg master volume csúszkálya és annak tálya.... :)
Volume pedál, mix nem aktuális, mivel arra már nincs hely.... :) mindenképpen a hangszer panelján szeretném elhelyezni....

Tudom, hogy pl a tc-electronic és pár ilyen cég gyárt ilyeneket, nekem viszont valami hasonló alternatíva kéne.

Elöre is köszönöm szépen!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Annyit még nem tudok, hogy az SM PRO-n van mini JACK ki/be menet, de tudom, hogy ezek gagyik és nem PRO felhasználásra találták ki őket, de lehet hogy nem csinálni nagy "bajt" ha oda egy ilyen kábellel mennék BE a hangyszerből..... meglátjuk, így sporolnák 2db PRO JACK kábelt....

 

 

Szerintem a 3,5-ös aljazatokat nem érdemes használni rajta, előbb utóbb gyenge pontja lesz neki ha sokat van dugdosva. Vészmegoldásnak elmegy, de Inkább csak arra van, hogy szükség esetére vagy pluszban olyan is legyen rajta...

A 6,3-as combo bemenetet használd. Nem kell a legdrágább kábel (ez nem gitár vagy mikrofon), viszont sosem árt, ha van veled 1 pár tartalék ... ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2015. 01. 27. at 14:49 írta NLS:

Egy passziv attenuator pont megoldaná a dolgot, nekem pl van ilyen amcsi Grayhill kapcsolóm: full szimmetrikus, sztereó, fix600ohm minden állásban,20lépéses 0-62db csillapítással:

grayhill_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

szia,

Ez a passzív kapcsolós dolog még aktuális? :) Készíteni, gyártani, csinálni is tudsz ilyet esetleg? Ha aktív áramkörűt tudsz csinálni, az még szuperebb lenne :) (impedancia-korrekciós op-ampokkal)

GG

Szerkesztette Galgogergo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...