Jump to content
Ménemszól.hu
DeMarco

Már csak ez hiányzott!

Recommended Posts

Clipboard01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

A kilencvenes évek klasszikus General MIDI hangszere, a Roland Sound Canvasa sem kerülte el végzetét, belőle is app lett, telefonon és táblán is fut. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb, SC-88-as modulig bezárólag tud mindent, amit ezek a kis szintimodulok nyújtottak annó, 1600 hangszínnel, 63 dobkészlettel. Bevezető ára 15 dollár.

Hihetetlen a Roland mennyire nem tud elszakadni ettől az idejétmúlt hangzásvilágtól! Hányszor keltik még életre???

 

store

 

screen640x640.jpeg

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

ezen dolgoztam sok-sok évig, és bermennyire is gagyi már, sosem tudják kiszedni a fejemből a kompakt, sík hangzását, egyszerüen bele égett az agyába Roland SC hangzás = MIDI standard hagzás, ezzel szerintem mindenki így van.... támogatom, mert aki amator kategoriában "jol" akart megszolaltatni midiket, arra még mindíg ez volt a legegyszerübb, leggyorsabb, legkompaktabb megoldás!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Anno az első hangszerem egy kölcsön Roland E15 volt, azzal együtt megismertem a SC hangzásvilágot is.... Olyan mély sebet hagyott bennem, hogy miután sikerült egy másik hangszert választanom, teljesen elfordultam a Rolandtól. Legalább is a '90 utáni modellektől. Ennek már lassan húsz éve. Kb. 1-2 éve már meg merek bottal piszkálni egy Rolandot de ennyi, amint meghallom, elszaladok. 

Szerkesztette gygaabor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Mi annak idején boldogan nyomkodtuk a Roland JV30-at.  Nem volt akkor más alternatíva az "olcsó" (kb. 3 havi fizetés) kategóriában ami képes volt 16 part multira, effektre. Zongora hangszíne jobban hasonlított a zongorára, mint akár a D20-asé pl. Abban az időben nem volt annyi alternatíva mint most. Nem volt ekkora információ halmaz stb. ami útmutató lett volna, hogy mit érdemes venni és mit nem. Úgy gondolom, hogy abban az időben akkor igen jó készüléknek számított a maga kategóriájában. Sajnos nem mindenki ülhetett  stúdióban és nem férhetett hozzá Emulátorokhoz, meg Yamahákhoz és Ensoniqokhoz stb. Kialakításra, kivitelezésre szerintem egész jól le lettek gyártva. A mai műanyag zéró minőségű billentyűkhöz képest mindenképp. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Emlékszem,mikor az első GM kompatibilis Korg megjelent kb. újra kellett írni vagy a MIDI fájlt,vagy a Korg hangszíneit,mert "kiordított" belőle minden a Rolandhoz képest.

Lássuk be,iparági standard volt a Sound Katyvasz,akármilyen mosottf.s hang jött is ki belőle.

Szerkesztette Bakóimi

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

16partos gepeknel sztenderd volt akkor hogy GMidi hangkiosztasra epulnek. A yamahak, kawai, stb ua fosok voltak mai szemmel, de akkor az volt elerheto szamunkra. Volt persze 92tol Kurzweil K2000 is 5000DM-ert, ami szinten 3havi fizu volt . . . Nemetorszagban :)

Nekem apam vett 92es megjelenesekor egy JV30at (1600marka volt) es volt mar rajta kulon tolopoti cutoffra meg resora. Imadtam. C64 + c-lab 16savos seq progival toltam kis fekete-feher tv-re kotve :)

Szerkesztette syngular

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Mi annak idején boldogan nyomkodtuk a Roland JV30-at. Nem volt akkor más alternatíva az "olcsó" (kb. 3 havi fizetés) kategóriában ami képes volt 16 part multira, effektre. Zongora hangszíne jobban hasonlított a zongorára, mint akár a D20-asé pl. Abban az időben nem volt annyi alternatíva mint most. Nem volt ekkora információ halmaz stb. ami útmutató lett volna, hogy mit érdemes venni és mit nem. Úgy gondolom, hogy abban az időben akkor igen jó készüléknek számított a maga kategóriájában. Sajnos nem mindenki ülhetett stúdióban és nem férhetett hozzá Emulátorokhoz, meg Yamahákhoz és Ensoniqokhoz stb. Kialakításra, kivitelezésre szerintem egész jól le lettek gyártva. A mai műanyag zéró minőségű billentyűkhöz képest mindenképp.

Sztem az akkoriban kijött Korg X3, X2, X5 hasonlóan alacsony árral kezdtek. Emléxem az X3 tesztjére az akkori hazai szaklapban, így kezdődött: "mit szólnál hozzá ha mindenből a dupláját kapnád jóval kevesebb áron mint egy M1-es?" (asszem ez 1993-ban 195.000.- forintot jelentett)

Szóval a kis X5 is nagyon néphangszer lett utána, tán mai napig, szinte most is azon kezd el a kis pénzű falusi ember ismerkedni "a szintetizátorral" az ő olvasatában és azért a Korg combi hangzása itt most is leveri a diót a fáról hogy úgy mondjam. Sztem lényegesen minőségibb hangzást tudott akkor is mint a Roland, de abban igazatok van, hogy aki uniformizált GM zenéket tolt anno flopiról, azok az E szériás Rolik elég egységes hangképen, kiegyenlítetten szóltak úgymond "keverés" nélkül vol.100 érték mellett minden csatornán. De higyjétek el, nincs annál ma sokkal borzasztóbb ha egy színházi musical vagy egy "Szenes Iván írta" műsorban az énekes alatt playbackben ilyen canvas hangzáson szólal meg a zenei alap! :D

Az hogy az Ensoniq, EMU, Kurzweil anno miért nem csinált hasonló olcsó cuccokat, sztem pont olyan mint hogy ma miért nincs 200-ért egy kis Nord mint ahogy van Yamaha MX49 stb...

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Amúgy ott volt még a Kawai Spectra meg K1 is a low budgetbe. Érdekes viszont hogy az akkori 4-6MB wave ROM-ba azt a több mint 100 multisamplet az mp3-hoz képest is jóval durvábban kellett beletaposni ezekbe a vasakba!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...