Jump to content
Ménemszól.hu

Test Drive 10: Kismembrános mikrofonok!


A/D

Recommended Posts

Press: a Hit Space a mai nappal büszkén szállítja le a népszerű Test Drive sorozat jubileumi, 10. epizódját, melyben 3 nagyon komoly kismembrános kondenzátor mikrofon összehasonlítása hallható.

 

Szakmai videóink eleje nemsokkal a Youtube születésésvel egyidős, ennek az evolúciónak az eredménye a most bemutatásra kerülő anyag, mely egy új irányzat: a mikrofonok hangja nem nyeresen, hanem processzáltan hallható!

 

A célunk az volt, hogy minden mikrofonnak az erősségét mutassuk, azt a karaktert, amit érdemes lehet rajta keresni, ami jól áll neki. Tehát az hallható, ahogy egy hangmérnök azt használja. A kísérletezők illetve a kételkedők kedvéért azonban megőriztük a nyers, processzálatlan felvételeket is, melyeket a lenti linkről letölthetnek, kedvükre állítgathatják.

 

Külön köszönettel tartozunk a művészeknek: Szirtes Edinának, Dudinszky Zoltánnak és Madarász Gábornak, akik fantasztikus játékukkal a videót még szórakoztatóvá is teszik. A hangot Silk rögzítette és engineerelte, a képet Petroff vette fel és editálta. Köszönjük továbbá Árok Sándornak a szíves közreműködését és a felvétel helyszínét..

 

A videó először itt, a MÉNEMSZÓLON kerül publikálásra.

 

Jó szórakozást.

 

 

A fileok: 

 

Link to comment
Share on other sites

Press: a Hit Space a mai nappal büszkén szállítja le a népszerű Test Drive sorozat jubileumi, 10. epizódját...

Elég szomorú, hogy 4 év kellett a tizedikhez :P

Ettől függetlenül örülök neki, és köszi! :D

 

Na végre normális ember gitározik, nem úgy mint amikor az a musicales **** énekelt akit úgy nem bírok... :D

Én meg pont hogy örültem neki. Eleinte én sem csíptem, most már jobban kedvelem. De az biztos, hogy profi énekes. Szóval igen is megérdemelten lett ő a tesztalany akkoriban (szerintem).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nekem valahogy nem jött be ez a videó (bár én nem is dolgozok aktívan a "szakmában"...)
A bajom az volt, hogy mire mindig sor került a Neumann-ra, addigra mindig más téma jött és nem igazán lehetett összehasonlítani az előzővel.
Érdekes volt számomra, hogy a szaxofonnál egyértelműen a Josephson után úgy éreztem, hogy kinyílt a hangja mikor meghallottam a DPA-t, viszont gitár esetében meg már túl sok volt számomra a DPA, jobban tetszett a Josephson...

Link to comment
Share on other sites

Én meg pont hogy örültem neki. Eleinte én sem csíptem, most már jobban kedvelem. De az biztos, hogy profi énekes. Szóval igen is megérdemelten lett ő a tesztalany akkoriban (szerintem).

 

Lehet hogy profi de hogy miért van szükség erre a férfiatlan hangra? Én a komoly műfajokat szeretem nem ezt a musical vacakolást, ezek már port nélkül nem is tudnak énekelni mert kevesek mint az operaházban a hangmérnök :D :D

 

Egyébként még nem volt időm normális körülmények között meghallgatni de tényleg jó lenne tudni a láncról is...

Link to comment
Share on other sites

Nekem valahogy nem jött be ez a videó (bár én nem is dolgozok aktívan a "szakmában"...)

A bajom az volt, hogy mire mindig sor került a Neumann-ra, addigra mindig más téma jött és nem igazán lehetett összehasonlítani az előzővel.

Érdekes volt számomra, hogy a szaxofonnál egyértelműen a Josephson után úgy éreztem, hogy kinyílt a hangja mikor meghallottam a DPA-t, viszont gitár esetében meg már túl sok volt számomra a DPA, jobban tetszett a Josephson...

 

A letölthető fileok ha minden igaz teljes méretűek, tehát ott kapcsolsz közöttük ahol akarsz. Én nem voltam ott a felvételen, de nekem a videó ebben a formában megfelelő információ tartalmú. Úgy értem, hogy kapcsolástól függetlenül is ugyanaz a karakter mindenütt. Külön plusz, hogy nagyon jól választottak a teszthez (!) zenei témát.

Link to comment
Share on other sites

A letölthető fileok ha minden igaz teljes méretűek, tehát ott kapcsolsz közöttük ahol akarsz. Én nem voltam ott a felvételen, de nekem a videó ebben a formában megfelelő információ tartalmú. Úgy értem, hogy kapcsolástól függetlenül is ugyanaz a karakter mindenütt. Külön plusz, hogy nagyon jól választottak a teszthez (!) zenei témát.

Azt hiszem kicsit erősen fogalmaztam, mert valójában tetszik a videó és a munka is nagyon jó, csak volt az az egy dolog, ami miatt nem tetszett :)

Sőt, igen a téma is nagyon nagyon jó, tehát a teszt zenével, hangszerekkel, zenésszekkel sincs bajom!

A fájlok viszont nem letölthetőek ebben a formátumban :P Pontosabban fogalmazva a tiszta, processzálatlan felvételt lehet meghallgatni így, viszont én kíváncsi lennék a processzált hangra is, amit kihoztatok belőle és amit szerintetek ki lehet hozni belőle! Szóval ha azt is megkapom akkor nagyon nagyon elégedett leszek! :D

Link to comment
Share on other sites

Nincs nagy büvészkedés a felvételnél. Egy PrismSound preampot használunk:

 

http://hitspace.hu/prism-sound-maselec-mma-4xr.html

 

A processzálást pedig az UAD Neve 88RS pluginjével csináltam. Föleg EQ-zás egy nagyon laza kis compival azért, hogy érdemben lehessen hasonlítani a mikrofonok "valós teljesítményét" a "halandó" embereknek is, ne csak a rutinos hangmérnököknek.

Link to comment
Share on other sites

Köszi A/D!

 

Nekiálltam hallgatni. Szaxofonnál nekem az jött le hogy a Josephson kevésbé dögös, viszont gitáron nyitottabb mint a másik kettő. Mókusnak nagyon durván mély tónusú hegedűhangja van, ott a DPA áll a legközelebb ahhoz amit hallani akarok. Tehát ha hárman együtt játszanának akkor a DPA kerülne a Mókus hegedűjére, a Josephson a Madi gitárjára, és a Neumann a Zoli szaxijára...ja, nem, DPA 4099 kerül mind a három hangszerre mert abból van 4db-unk és azzal kell dolgozni ami van :D

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Köszi a tesztet! Hasznos volt. Ízlések és pofonok továbbra is!

A Josephson nagyon tetszett, mert kevésbé színez - legalábbis fülesben meg ott se voltam ugye - és elég ütős is. A DPA nagy királyság, de a V EQ nem jöt be... szerintem magas és mély emelés történik benne, ami "psziho-akusztikailag" csalóka (Hallod? Ugye jól szó? Ja. És ez? Ez méjg jobban-e ugyi? Ja télleg!...stb) egyébként akusztikusra (MAGÁBAN!) jó volt, bár zenekari megszólalásban érdekes lehet neki helyet találni. A Neumann hegedűre tetszett - megjegyezném, hogy az összes KM184-emet eladtam már évekkel ezelőtt, mert találtam sokkal jobbat! Szaxira nekem Josephson jött be.

Kíváncsi lettem vón egy Behringer C2-esre a nagyok mellett, ugyanis engem mostanában ez foglalkoztat: K.rva drága miki vs moddolt ócsó???

Kövezzetek meg, de saját fülemmel hallottam nagy, vintage, megfáradt, marha drága mikiket lealázni kb huszad annyi értékű, moddolt kínai miksik által!

Moddolás: csöcsere, kondi csere, belső kábelezés, esetenként trafó és kapszula csere is + komplett táp!!! Érdekes téma ez...

 

Viszont hallásra!

Gaben

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Köszi a tesztet! Hasznos volt. Ízlések és pofonok továbbra is!

A Josephson nagyon tetszett, mert kevésbé színez - legalábbis fülesben meg ott se voltam ugye - és elég ütős is. A DPA nagy királyság, de a V EQ nem jöt be... szerintem magas és mély emelés történik benne, ami "psziho-akusztikailag" csalóka (Hallod? Ugye jól szó? Ja. És ez? Ez méjg jobban-e ugyi? Ja télleg!...stb) egyébként akusztikusra (MAGÁBAN!) jó volt, bár zenekari megszólalásban érdekes lehet neki helyet találni. A Neumann hegedűre tetszett - megjegyezném, hogy az összes KM184-emet eladtam már évekkel ezelőtt, mert találtam sokkal jobbat! Szaxira nekem Josephson jött be.

Kíváncsi lettem vón egy Behringer C2-esre a nagyok mellett, ugyanis engem mostanában ez foglalkoztat: K.rva drága miki vs moddolt ócsó???

Kövezzetek meg, de saját fülemmel hallottam nagy, vintage, megfáradt, marha drága mikiket lealázni kb huszad annyi értékű, moddolt kínai miksik által!

Moddolás: csöcsere, kondi csere, belső kábelezés, esetenként trafó és kapszula csere is + komplett táp!!! Érdekes téma ez...

 

Viszont hallásra!

Gaben

 

Furcsa amit a DPA-ról mondasz mert elvileg 40-20.000 között +/- 2dB-t kéne tudnia. Az a helyzet hogy szerintem nincs sok köze a specifikációnak ahhoz amit hallasz, mert az nem írható le specifikálva. Nem tudom jobban megfogalmazni. 1-2 éve még bőszen nézegettem a specifikációkat, most már ezt kinőttem és nem érdekel.

Link to comment
Share on other sites

Furcsa amit a DPA-ról mondasz mert elvileg 40-20.000 között +/- 2dB-t kéne tudnia. Az a helyzet hogy szerintem nincs sok köze a specifikációnak ahhoz amit hallasz, mert az nem írható le specifikálva. Nem tudom jobban megfogalmazni. 1-2 éve még bőszen nézegettem a specifikációkat, most már ezt kinőttem és nem érdekel.

Szia, én a fülemre hallgatok és csak azt írtam le, amit hallok... a specifikációt nem értem miért vonod bele abba a ténybe, hogy különböző az ízlésünk és valahol máshogy is hallunk... A DPA-nak a többihez képest több a teteje és a mélye. Ez tény. Nekem nem tetszik ettől függetlenül a világon egy elismert miki és sokan használják, de az én elképzeléseimhez nem illeszkedik, remélem nem baj... :) Megjegyezném papíron majdnem minden miki +-2dB-t tud! Szal a színezést és az egyedi karaktert hallani kell... 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...