Jump to content
Ménemszól.hu

A/D

Recommended Posts

Sokminden történt mostanság DAW fronton, erről egy rövid összefoglalót adnék. Írhattam volna hírt, teljesen objektívet, de úgy döntöttem, nem ezt választom, hanem a saját tapasztalatomat írom le, így pl. tudok trendeket vázolni. Nem célom a szoftverek bemutatása, már csak azért sem, mert a lentebb szereplő címek mindegyike tökéletesen alkalmas profi zenei produkciók létrehozására.

 

A Logic 10.1-es update még igen friss, viszont kazalnyi új funkcióval és képességgel bővítette az eredeti szoftvert. Ezek közül az egyik, hogy a szoftver képes "belelátni" a támogatott hangkártyák kezelőszoftverébe, pl. gain-t állítani, fantom tápot kapcsolni stb. Nyilván ez elmentődik a sessionnel. A tegnapi nappal az Apogee bejelentette, hogy ők már támogatják is ezt a képességet. (Plusz a Logic Remote Appból így távvezérelhető is).

 

Így néz ki működés közben: 

 

A Logic 10.1 egyébként nagyon vicces update, főleg azért, mert a 9-esben sok kritika szólt amiatt, hogy nem frisítik a szoftvert olya tempóban, mint a többi szoftverhez. Ennek következménye pl. az, hogy más szoftverek már régóta jól működő funkcióit ész nélkül implementálták. Az ész nélküli alatt azt értem, hogy rosszul, illetve gyengébb minőségben. (Pár kivétel azért van). Ékes példája pl. az automatika valaha létező legrosszabb megvalósítása: kapcsolható abszolút és relatív mód között, és a prefben állítható, hogy ha a region v. a track automatika harcolnak egymás ellen, akkor ki győzzön. Ha valaki még mindig bízik a Logic audió képességeiben, az örülni fog annak, hogy valószínűleg a legszemetebb hibát kijavították benne: a clean up funkció, mely a sessionban már nem használt audio fileokat hivatott törölni már nem törli a bounce folder filejait. Ha ezt valaha használtam volna, valószínűleg sosem jöttem volna rá, hogy a Logic a merénylő, és az tehet az összeírt verziók eltűnéséről. A program egyre többet tud, és a sok tudás egyre rendezetlenebb, egyre áttekinthetetlenebb, a tanulási folyamat is egyre hosszabb az efféle "azért nem csinálja, mert emitt azt kapcsoltad be hogy..." típusú megoldásoktól, és ezért fogják a kisebb programok, pl. a Live vagy a Bitwig megtaposni. Gyorsabbak, intuitívabbak, átláthatóbbak. Kevesebb mérgelődés, több sikerélmény. Mondjuk a Logicnak van egy előnye: ha jók az ismereteim nagyon könnyen megszerezhető "ingyen". Azért érdemes átnézni az újdonságok listáját, elég impresszív: https://www.apple.com/logic-pro/whats-new/

A Drum Designer elég jó lesz, benne egy csomó szintetizátor modelling (egyszer talán majd kipróbálom:) ), az új kompresszorok (tényleg jobbak mint a régi, vagy a többi szoftver megoldásai, de még mindig a "kit érdekel" kategória).

 

A ring túloldalán a Live szoftver új verziója, mely ugyancsak időszerű volt. A Live idegesítően gyakran lépett nagy verziószámot, miközben fontos újítások rendkívül lassan érkeztek. Ilyen volt a több kijelző támogatása, vagy a végre megérkezett plugin delay kompenzáció az automatikán, ami miatt a Live eddig gyakorlatilag teljesen alkalmatlan volt komoly felhasználásra. Nem azt mondom, hogy még nincs mit aprítani a tejbe (groupok, VCA automatika vagy a kibemenetek elnevezhetősége fájdalmas hiány), de az alábbi videóból választ kapunk a miértre: főleg hibajavításokon dolgoztak. Ezt nagyon melegen ajánlom a Logic és főleg a Bitwig készítőinek! Érdekes videó arról, hogy dolgoznak:

 

 

Bitwig: egy karácsonyi akció keretén belül beruháztam egyre hirtelen felindulásból, aztán ezt is megtanultam. Már elkezdtek "dawhopper"-nek csúfolni az ismerőseim. De mit tegyek, megszerettem a Bitwiget. A cégen belül rendeztünk egy rövid vitafórumot Bitwig vs Live kérdésben. A véleményem az, hogy a Bitwig kb. tartalmazza azt, amit a Live-nek már meg kellett volna lépnie. Nem a fancy modulációkra gondolok, hanem pl. a clipek és a lineáris nézet ésszerű, intuitív összekombinálására. Szerény véleményem szerint a Bitwignek eszméletlen sok időre lesz szüksége amíg beéri a Live jelenlegi tudását, főleg hogy most ez toronymagasan a legbugosabb szoftver az összes közül (és nem, a sandboxing se segít, sikerült olyat produkálnom vele, hogy az elmentett sessiont visszahívva már soha nem tudott élő audio inputot csinálni). Bitwigesek majd mondani fogják hogy "de nekik nem". Nos, én két sávval bármikor elfektetem pusztán olyanokkal, hogy túlzottan nagyra stretchelek egy audio clipet. Szóval amíg ennyire durván tele van elhasalással, fixen nem fogják kivinni színpadra, és addig szerintem kár is feature-öt fejleszteni, mert az biztos csak tovább ront a helyzeten. Zárójelben jegyzem, hogy a gépemet kizárólag zenei célra használom, csak legális szoftverek vannak rajta, tehát amikor arra hivatkozom, hogy a Bitwig összezuhan, akkor az úgy értendő, hogy a többi szoftver (Live, DP, Pro Tools) hibátlanul működik, tehát van mihez képest néznem. Rendkívül idegesítő, hogy csak VST-t támogat, AU-t nem. A time stretch minősége abszolút Live alatti, akárki akármit mond, főleg ha dobokról van szó, mivel nem ismeri a Live Beat stretch algoritmusát. Minden stretchelt dob surrog, phase-el, pedig ezen már a Recycle időkben túltettük magunkat jó évtizede. Mindezek mellett én most speciel pont Bitwigben  próbálkozom a jelenlegi munkámmal, mert érdekel a kérdés, illetve mert a clip kezelése ennek olyan, hogy nagyon ügyesen tudom használni ötletelésre. Ha ezt a vertikális-konszolidált megjelenítést ellopná az Ableton, nem haragudnék érte! (Azért gyakran átugrom Live-ba is, ott is dolgozom). Ja igen, és az ára is példás, már szóltam a kollegáknak, hogy el kéne kezdenünk árulni.

 

Pro Tools 12: óriási port kavart az új Pro Tools, ami még mindig nem jelent meg. Lehet vitatkozni az új modell létjogosultságán. Apropó, a Pro Tools tudta már azt a hardveres audio interface supportot, amit a Logic 10.1 vezetett be. (Természetesen a saját PRE interfészével). A Pro Toolsnak jelenleg baja nincs szerintem. Átlátható, és bármit meg lehet vele csinálni. Szuperek a pluginjei, jó a hangja, hibátlanul dolgozik videóval.

 

Digital Performer 8.07 : a MOTU igazi különcnek számít DAW kérdésben. A DP egészen kítűnő szoftver számos egyedi megoldással. Az egyik kedvenc újításom, hogy ugyanaz a dal teljesen más mixerállással is meghallgatható. A Cubase is tudott ilyesmit, de itt minden szinten váltható a mixer, az összes pluginnel, busszal stb. Az új V-racks funkció is zseniál. Jók az új pluginek is, pontos, szép, jó. Ezt a szoftvert nem lehet nem szeretni (ráadásul egy ideje Windowsra is létezik). Azért itt is van pár idegesítő dolog (trackheight, szoftver instrument két sáv stb stb), dehát semmi sem tökéletes. A Pitcher algoritmusa nincs ott mint a Bitwig-Live vagy Pro Tools szoftvereknél. Én végül bennragadtam az utóbbi pár hónapban az előző kettőnél, bár dobot kvantálni még át szoktam jönni csinálni, mert az ebben a szoftverben bizonyosan verhetetlen.

 

Cubase: tudom, tudom...új Cubase jött. Na ez az ami nekem évek óta kimaradt. Így véleményt se tudok róla mondani.

 

Reason: a legmegbízhatóbb szoftver, mely a sok új modul mellett hozza a rendkívül kényelmes, jól átgondolt kollaboráció lehetőségét (ha minden igaz, hasonlót fogunk látni az új Pro Toolsban is, de itt nagyon működik):

 

 

A tapasztalatom szerint ő a legstabilabb szoftver az összes közül. Szintén aranyos funkció az, ahogy az elnevezésben segít, így az olyanok, akik viszonylag kevés idővel rendelkeznek zenélésre, hónapokkal később visszatérve is meg fogják találni a munkájukat ennek köszönhetően.  

A "Reason nem szól elég jól" szólamokat szerintem hagyjuk. Elég jó ez e proggy.

 

Oké, meg vannak szoftverek, mondták a Studio One-t pl. profik. Biztos jó, de első blikkre nem mutatott nekem olyat, ami miatt érdemes lett volna még egy szoftvert megtanulnom.

 

Véleményem szerint, a non-lineár szoftverek a legizgalmasabbak jelenleg, így a Live és a Bitwig (fontossági sorrendben), és kell még valami, ami minden körülmények között profi, ez lenne a Pro Tools. Szerintem popzenei produkcióban aki kettő ilyen szoftvert ismer és használ, az feltétlen előnyben van. A cikkben pedig kifejtettem a véleményem a trendekről, mert egy dolog azért fontos: lehetőleg kerülni kell az olyat, hogy egy szoftvert nagyon megtanulunk, megszokunk, majd később cserben hagynak bennünket. (A Logicot ilyennek gondolom).

 

A végére pedig egy érdekesség, a Waves Tracks Live nevű szoftvere, ami valamilyen értelemben DAW volna, de inkább csak ilyen élő multitracker. Főleg, hogy erről ne kelljen külön hírt adnom, itt egy videó róla :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 75
  • Created
  • Last Reply

Érdekes hogy a Samplitude/Sequoia vonal mindig kimaradt a hitspace tudósításokból!

Aztán az is érdekes hogy régebben profibbak voltak a profi szoftok is. Persze nem volt akkor ennyi funkció, rendben, de e cikk alapján könnyen letargiába eshet aki frissíteni akar, hogy most új verziót akar vagy új bugokat?! ;)

Link to comment
Share on other sites

"könnyen letargiába eshet aki frissíteni akar, hogy most új verziót akar vagy új bugokat?! ;) "

 

Hát ez sajnos állandóan így van. Az igazi patkányság az a dologban, hogy általában rákényszerítenek

a frissítésre. Valódi fejlesztés ritkán van, inkább csak felesleges marhaságok, amit a kutya se kért tőlük.

Fontos dolgokért meg van, hogy 10 évig kell könyörögni, mire megoldják.

Ha szerencsénk van, akkor jó sok pénzért kijavítják az előző verzió legdurvább hibáit,

csak persze csinálnak mellé egy rakás újat. 

Én már jó ideje nagyon ki vagyok akadva ezek miatt.

Most jön ki a Nuendo7, amit kénytelen leszek megvenni, annyira el van barmolva a 6-os.

És ezzel megint kezdődik elölről a cirkusz, hogy most éppen mi nem működik.

Semmi szükség nem volt az utóbbi évek verzióira. A Nuendo 4-et kellett volna megcsinálni 64 bitre,

amire nem voltak hajlandóak. Pedig azzal még lehetett dolgozni.

Link to comment
Share on other sites

A/D "DAWhopper" mivolta melléktermékeként egy beszélgetés után én is beruháztam a BitWig-re. Engem az fogott meg ebben a programban, hogy első látásra minden átgondolt, minden ott van benne, ahol gondolom, hogy lennie kéne, ami meg nem, az elsőre meggyőz, hogy így még jobb. A "barátságos" interfész egyből megnyert magának. Valahogy úgy érzem 2 hét BitWig-ezés után, hogy most már, ha nem alkotok semmit, azt nem lehet majd a szoftver okozta frusztrációkra kenni, innentől csak rajtam múlik. Én a BitWig-re úgy tekintek (az összes hibájával együtt), mint egy jó szerszámra, amivel öröm dolgozni.

 

Korábban a Logic-ot gyűrtem éveken át, de mivel nem használok DAW-ot napi szinten, így minden alkalommal újra és újra meg kellett küzdenem a szoftverrel, folyamatosan újra kellett tanulnom a triviális funkciókat, mindíg meg kellett fejtenem valamit és ez az egyre inkább elbonyolított szoftver egyre kezelhetetlenebbé vált számomra. A sok frusztráció miatt elkezdtem tanulni a Live-ot, aminek az elgondolásai nagyon tetszettek, de valahogy ott sem éreztem "otthosan" magam.

 

Most megvárom mit hoz a BitWig közelgő 1.2-es verziója, addig nem kritizálom. Meglátom miket javítanak a meglévő hibákból, s ha nem mindent, akkor letesztelem az állítólag elég jól működő Support-jukat.

Link to comment
Share on other sites

Érdekes hogy a Samplitude/Sequoia vonal mindig kimaradt a hitspace tudósításokból!

Aztán az is érdekes hogy régebben profibbak voltak a profi szoftok is. Persze nem volt akkor ennyi funkció, rendben, de e cikk alapján könnyen letargiába eshet aki frissíteni akar, hogy most új verziót akar vagy új bugokat?! ;)

Valószínűleg azért nem esik szó a Samplitude/Sequoia "családról", mert csak Windowsra létezik. (Nem is értem egyéblént, hogy miért...Ha akkora királyság, miért nem készítik el OSX-re is? Komolyan "kérdem", engem is érdekelne... talán...)

Link to comment
Share on other sites

"Véleményem szerint, a non-lineár szoftverek a legizgalmasabbak jelenleg, így a Live és a Bitwig (fontossági sorrendben), és kell még valami, ami minden körülmények között profi, ez lenne a Pro Tools. Szerintem popzenei produkcióban aki kettő ilyen szoftvert ismer és használ, az feltétlen előnyben van. A cikkben pedig kifejtettem a véleményem a trendekről, mert egy dolog azért fontos: lehetőleg kerülne kell az olyat, hogy egy szoftvert nagyon megtanulunk, megszokunk, majd később cserben hagynak bennünket. (A Logicot ilyennek gondolom)."

 

Ebben lehet igazság, bár továbbra sem gondolom, hogy a Logic annyira szar lenne, igaz, én a 9-est gyűröm., De az, hogy nem lehet csak egyet ismerni és megszokni az igaz. Az a baj, hogy nekem a Live olyan mértékben idegen, hogy még megszólaltatni se tudom. A Reaperről sok jót hallottam már, de aztán lehet, hogy ProTools lesz a  vége.

 

Logicban komponálok, ProToolsban keverek. Talán ez lesz a legjobb. Aztán a fene tudja.

Link to comment
Share on other sites

Én Logic rajongó vagyok. Nem tudom megmondani miért, talán nekem egyből kézenfekvő és átlátható volt a felülete, no meg számomra mindent tud, amit kell. A másik, hogy én nem dolgozok illetve zenélek aktívan a szakmában, tehát csak hobbi zenészként foglalkozok vele. És valahogy az új Logic Pro X megfogott. Azóta úgy érzem, hogy jobban szeretek vele alkotni, mint előtte, valahogy inspirál. Valószínű az egyik ilyen az arpeggiátora (ami előtte is volt, csak szinte használhatatlan/kényelmetlen volt). A másik a script írása, így bármilyen hülyeségemet meg tudom valósítani, amit korábban nagy nehézségek/kötözgetés árán csináltam meg....
 

A másik dolog, hogy rengeteg zenei szoftverem van iOS-re, több profi cucc (mind ingyen volt :D), de eddig valahogy az iPhone4 nem volt alkalmas zenélésre (főleg meg nem egy iPad1). Most vettem iPhone6 Pluszt, amin van bőven hely, és feltettem rá minden programot ami korábban megvolt, és kezdem élvezni végre a mobil eszközzel való zenélést. A Logic-ot emiatt is szeretem, hogy számomra tök egyszerű összekötni a mobil szintetizátorokkal.
 

Viszont az a Propellerhead videó igen zseniális, nagyon kedvcsináló. Korábban kb 6 éve használtam Reason-t, azóta sokszor olvastam róla, hogy fejlesztették, de valahogy nem vitt rá sosem a lélek. Főleg meg, hogy a Logic kielégítette minden igényemet, így elég volt egy szoftver kettő helyett: Reason és Cubase-t használtam Windowson, mert akkor még nem volt Reason-nek hangrögzítő képessége.

Amúgy azon röhögök, hogy A/D mindig olyan kesernyésen írsz a Logickról. Már évek óta tapasztalom ezt, ami nem baj, hanem csak érdekesé. Úgy érzem, hogy mindig megpróbálsz neki adni még egy esélyt, vagy sajnálod azt, hogy mekkora lehetőség van benne, de még sem képes az Apple komolyan foglalkozni vele. :) Mintha mindig visszavágynál, mert valahogy visszahúz hozzá a szíved :D

Link to comment
Share on other sites

Valószínűleg azért nem esik szó a Samplitude/Sequoia "családról", mert csak Windowsra létezik. (Nem is értem egyéblént, hogy miért...Ha akkora királyság, miért nem készítik el OSX-re is? Komolyan "kérdem", engem is érdekelne... talán...)

Nekem egy ismerősöm évek óta azzal dolgozik élő felvételek utómunkájánál is és a rádióban ahol dolgozik, ott is Sequoian nyesnek stb. Még nem kérdeztem ugyan hogy keveredett ide, de azt tudom hogy neki meg macje nincs, így Logic, D.Performer sem volt neki előtérben, Cubaset, Nuendot ki sem akarta próbálni. Vhogy a Samplitude elsőre bejött neki, aztán pár éve váltott Sequoiara.

Én is kipróbáltam de nekem marha macerás. Vágni nekem a SoundForgenál még semmi se volt kényelmesebb és Cubaset használva néha ha több sáv kell is rettenetesen hiányzik a Forge, bár biztos be lehet állítani hogy wave editorként abba nyissa meg a hangfájlt.

Egyszer ezt a windowsos D. Performert akarom már megnézni milyen. Egy maces haverom már vagy 15 éve esküszik rá stabilan!

Link to comment
Share on other sites

Én még még

Nekem még a Tracktion pisztkálja a csőrömet, mert sokan dícsérik, és tulajdonképpen fillérekért adják. Ki kellene próbálni, de egyszerűen nincs időm az utóbbi egy-két évben... ;)

Mi használtuk 2008-ban még a kettest, de akkor a Mackie annyira nem foglalkozott vele, hogy a két magot már nem akarta rendesen.kezelni. Így az év végén, amikor több lemezt készítettünk éppen kénytelenek voltunk átállni a Reaperre, mert szépen kezelte a két magot. Pedig nagyon tetszett a Tracktion vektorgrafikája és tudott szinte mindent. Azóta újra az eredeti srác fejleszti, illetve néhány volt Mackie-s srác. A Behringer beállt mögé és azóta jobban mennek a dolgok, mint a Mackie-val.

Megjegyzem a Reapert 2009-ben vettük meg, amikor kijött a 3.0-ás és azóta is kapjuk frissítéseket, lévén a licenc a 4.99-ig érvényes... . Most tart a 4.77-nél. Azért ez brutális szerintem, hogy lassan 6 éve nem kértek pénzt a frissítésekért.

Link to comment
Share on other sites

En 1.8-as verzio ota hasznalom es nagyon szeretem. Olcso, mindent tud. Aki meg beleassa magat a custom action-okbe iszonyat miket ki nem lehet hozni belole egy gombnyomasbol...

 

 

A/D! egyszer próbáld ki a Reaper-t is, mert szerintem nagyon szépen fejlődik. Nagyon stabil, kicsi az erőforrás igénye. Gyakran jön frissítés és nagyon kedvező áron évekig kapsz támogatást.

Link to comment
Share on other sites

Adobe Audition a volt Cool Edit Pro folytatása. Utóbbit egy kanadai rádiós hangmérnök fejlesztette csapatával, amit az Adobe megvett utána és gondolom felhizlalta jól a telepítőjét. Inkább a Premier videószerkesztőhöz idomították, lett egy egyen GUI is neki ennek mintájára, de szerintem  ilyen ProTools stb. cuccok mellett nagyon kevés jelentősége lehet. Max aki videókat vág esetleg az egymásba integráltság miatt szeretheti, hogy gombnyomásra egy szoftból elérhető a Photoshop mellett ez is a hangra.

Link to comment
Share on other sites

Hát igen, a Cool Edit volt a kedvencem 15 éve. Mikor átvette az Adobe, onnantól kezdve ugyanaz a projekt ugyanazon a gépen iszonyatosan akadt. Nem beszélve arról, hogy akkoriban házilag felvételeket készítettem saját magunknak, így több hangkártyát használtam egyszerre. A több hangkártya kezelést egyből kivette az Adobe...
Szóval átvette, de jó szart csinált belőle, legalábbis szerintem egyáltalán nem fejlesztette.

Link to comment
Share on other sites

Nekem egy ismerősöm évek óta azzal dolgozik élő felvételek utómunkájánál is és a rádióban ahol dolgozik, ott is Sequoian nyesnek stb. Még nem kérdeztem ugyan hogy keveredett ide, de azt tudom hogy neki meg macje nincs, így Logic, D.Performer sem volt neki előtérben, Cubaset, Nuendot ki sem akarta próbálni. Vhogy a Samplitude elsőre bejött neki, aztán pár éve váltott Sequoiara.

Én is kipróbáltam de nekem marha macerás. Vágni nekem a SoundForgenál még semmi se volt kényelmesebb és Cubaset használva néha ha több sáv kell is rettenetesen hiányzik a Forge, bár biztos be lehet állítani hogy wave editorként abba nyissa meg a hangfájlt.

Egyszer ezt a windowsos D. Performert akarom már megnézni milyen. Egy maces haverom már vagy 15 éve esküszik rá stabilan!

Azért tűnhet macerásnak elsőre a Samplitude, mert eléggé eltér a logikája, felépítése a legnépszerűbb dawoktól. Kell egy kis idő amíg el kezd kézre állni. Három négy éve nem is próbáltam ki mást, mert minek... A Cubase után úgy éreztem anno, mint aki a sövényvágó ollóját motorosra cserélte (ha már itt a tavasz).

Link to comment
Share on other sites

Hát igen. A legjobban a SForge után az az erőszakos project gondolkodása dühített a Samplitudeban. Hiába volt beállított temp folder, minden record előtt felesleges köröket kellett futni a kattintgatásokkal mire kezdődhetett a tényleges felvétel. Ellenben sok próbálkozás után annyi temp fájlt csinált audio másolatokkal, hogy ripsz-ropsz fogyott a tárterület érthetetlenül. A zoomolása sem ment ahogy szokás, egérgörgő, ctrl kombináció stb. S akkoriban még tán a vst cuccokat sem kezelte normálisan. Azóta (kb. 10 éve) nem használtam, de gondolom fejlődött a témában. Ezért is vetettem fel hogy ott is lehetne kémlelődni még az újabb verziók körül. De érdekes még ez a Studio One is, hogy miben szebb vagy jobb vagy gyengébb másnál.

Emléxem a hitspace nagyon tolta a Logicot mikor még windowsra is volt, s mikor már csak Applere. A Cubase fő bűne az volt hogy nem pontos eléggé a midiben és nem elég jól összegez a mixere. Mindenre van persze pro/kontra... ;)

Link to comment
Share on other sites

Még nem próbáltam, de a Studio One-t állítólag az a csapat csinálta, aki a Nuendo 2.2-őt már jó régen.

Editálásra verhetetlen volt az N2. Nagyon gyors, logikus, mindent a lehető legegyszerűbben

csinált, nem csinált ökörségeket. Nem lassította a munkát semmivel sem.

Nem kellett 3-4-et kattintani, ha valamit egyel is el lehetett intézni, stb.

Látszott rajta, hogy olyanok csinálták, akik értik a szakmát és nem csak szórakoznak a szoftverrel.

Link to comment
Share on other sites

Nekem van Audition-om (jar a Creative Cloud elofizetesemhez), de utalom. Mikor kesz egy munka akkor inkabb az egesz timeline-t exportalom valami olyan codec-el ami kevesbe izzasztja meg a gepet es Reaper-ben elkeszitem a teljes mix-et a videohoz. Ilyen szempontbol nagyon jo lehet a Media Composer + Pro Tools egyutt...

Link to comment
Share on other sites

Keveritek a vágó programokat a DAWokkal. Az Adobe Auditionba ugyan raktak midit, de hibás volt és használhatatlan, ráadásul 10 évig nem fejlesztettek rajta semmit. Az nem DAW.

A Sonar valóban méltatlanul maradt ki, hiszen egyike a kevés jól használható, multitouch-os DAW-oknak. A live nézetében is megfelelően vannak méretezve a klipp indító gombok. Az Abletonból ez az ami nagyon hiányzik, de soha nem is lesz benne.
(Ha megcsinálnák, akkor ugye ki venné meg a kontrollereiket. Engem nagyon felbasz, hogy az audio ipar mennyire nem fejlődik, mondjuk a videóhoz képest, és mégis milyen pofálanul árazzák a 15-30 éves technológiájukat.)
Létezik egy FL is ugye :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...