Jump to content
Ménemszól.hu

A/D

Recommended Posts

  • Válaszok száma 75
  • Created
  • Last Reply

Értem, én csak kussoljak és lássam be, hogy piciny országunk egy mélyen alulértékelt zenei nagyhatalom volna, csak az a szemét angolszász zenei világ elnyomja a kibontakozásunk lehetőségét, mert minden dicsőséget maguknak akarnak és különben is, hogy jövök én ahhoz, hogy bármit is megkérdőjelezzek ugye. A szent magyarság zenei affinitásának legparányibb kritikája is megtorlásért kiált, hisz annyi könnyűzenei stílus teremtődött már hazánkban, hogy a felsorolásuk is órákat venne igénybe. Tudom-tudom, az egész világ tele van szakbarbárokkal, akiknek minden jó amit eléjük tesznek, mert konzumidióták, de mi itt, nos mi vagyunk a kivételezettek, a kiválasztottak, akik átlátják, hogy az ableton live egy szánalmas szar, meg a többi daw program is. (Nos, most szándékosan pont ugyanolyan aljasan és manipulatívan félreértelmeztem amit írtál, ahogy te is azt, amit én, hogy ezzel mások szemében jobb fejnek tűnjek)

Már elnézést hogy az ismertlen kis senki (Én) beleszolok mert elegemvan a hozzád hasonló .... nem elég nem folytatni jöttem hanem befejezni.

TE kezdesz szemelyeskedni. Tény. Utana leugatod valakinek a véleményét amibez minden jogod megvan de amikor visszavagnak szinten joggal mivel csak ugatsz és frocsog a rosszindulat az.irasodbol akkor a másik a kcsg és te vagy az angyal pedig ... mivel nem folytatom .. annyi lenne a megoldás hogy ha valakivel nem értesz egyet akkor érvekkel racafolsz. Pl. Állítás: Gyerekes az ableton ui.

Cáfolat: az lehet hogy gyerekes de megis letisztult a maga módján és a hulye is elpotyograjta nem úgy mint a protoolsal...

Ennyi es nem.is volt nehez csak eroszakkal és undorral lenni a vilaggal jólesik csak nem vezet sehova... és még én kérek elnezest hogy emberisegbol leckét kell adni.

Ui.: helyesirasi hibakat nézzétek el legyetek szívesek telefonról nagy hévvel irtam

Link to comment
Share on other sites

Az honnan jött hogy én vagyok valaki ? Én is ugyanolyan "kis senki" vagyok mint bárki ezen a fórumon, ebben az országban, ezen a világon. Elnézést kérni meg nem fogok senkitől. Akinek a lelkébe tiportam, majd túléli valahogy. És az, hogy én vagyok az angyal ? Ti mindannyian kimaradtatok a szövegértelmezés órákról ? Direkt geciztem Tetsuoval, mert úgy véltem, hogy szándékosan félreértelmez/próbál behúzni a málnásba. Ha eleged van, hát legyen, majd lecsillapodsz.

Link to comment
Share on other sites

Ott a baj hogy direkt geciztem vele. Figy én csak hivatalosan arra kérlek téged és mindenkit aki ezt olvassa hogy szokjunk le a fricskarol a fanyarkodasrol. Ez a fórum rengeteg inteligens művelt zene muveszetehez köthető erős ember gyűjtő helye.

Rajtatok áll a hazai zeneipar jövője és ha valaki nem mondja ki ezeket akkor sose fog tudatosulni a felelosegetek a jövőért.

Sajnalom de ezeket ki kell mondani és ha hulyeseget mondtam javitsatok ki

Link to comment
Share on other sites

Pár rövid reakció:

 

1) szerintem minden létező daw-t elsajátítani nem célravezető. Én akkor ugrok át egy másik szoftverre, milkor az egyiknek vagy van valami nagyon frenetikus képessége, vagy valamivel nagyon elégedetlen vagyok.

 

2) a teljes összehasonlítás csak akkor lehetne lehetséges, ha feature-by-feature mennék, de az egy könyvnyi lenne, semmi értelme

 

3) már csak azért sem, mert ahogy írtam is, egyik szoftver se "szar". aki azt gondolja, hogy a Live, vagy a Reason, vagy bármelyik szoftver "gyerekjáték", arra inkább nem írok semmit, mert csak sértődés lenne.

 

4) megközelítés szintjén már vannak gondok. a Logic kicsit átment kisérőautomatikába. Idioty, mikor azt mondom, hogy egy szoftver átláthatatlan, akkor nem azt értam azalatt, hogy nem lehet benne megoldani ezt vagy azt, hanem azt, hogy rendkívül körülményes más megoldásokhoz képest. Ha valaki élesben zenél, akkor bizonyos funkciókra nem pazarolhat el X időnél többet. Az automatika egy elég jó példa. Te próbáltál már Live-ban pl. automatikát írni? Soha többet nem akarsz majd se Hyperedizetni, se egyéb turpisságokat csinálni Logicban, ahol eleve teljes káosz az, ahogy a MIDI üzeneteket és a sample pontos automatikát megoldja, az új track/region based dologról már nem beszélve. Nem tudom te mikor jöttél Logic platformra, de én még emlékszem, hogy már minden szoftver tudott 24 bites sample pontos automatikát, mikor Logicban még mindig Hyperdraw-olni kellett az audiót 7 biten, amit egyébként nem lehetett sample pontosan mozgatni az arrange ablakban, LOL. (Ez volt az egyik fő újítás a 6-os vagy 7-es verzióban). Csak azt mondom, hogy akkor a Logicosokat ez "látszólag" nem különösebben zavarta, ahogy téged sem zavar most az, hogy amúgy Live-ban azokat az újításokat hogyan és mire lehet használni. Azért mondom ezt, mert én is nagyon nehezen fogtam fel, egyszerűen túl sok időt töltöttem lineáris DAW-okban, hogy ezt megértsem. Most jött hozzám egy ügyfél, de majd lövök valami videót, ami frappánsan bemutat egy pár igen klassz funkciót, bár pont egyik sem foglalkozik azzal, hogy kreatív folyamat közben hogy működik a clipek és a lineáris editor használata, mert az az igazi trúváj. Nem a fancy arpeggiók (amik szerintem mind rosszak amik a  Logickal jönnek, de nézd meg pl. a Max for Live-ra létező megoldásokat! Csipkerózsika, ébresztő!), hanem hogy pl. van egy zenei ötleted, és ahhoz nem kell elvagdosnod függőlegesen a zenédet, beszúrni üres időt, vagy a session "mögé" venni időben stb, hanem csak nyomsz egy recordot, és a kis clip részleted meg tud szólalni a sessionnel együtt időhelyesen. vagy pl. a drumrack. hogy egy sávban látod különböző típusú csatornák generálta midi eseményeket. ezek a nagy trúvájok, nem a dögunalmas töknyilvánvalóan gépi kisérőautomatikás dobos (amiről ordít hogy mű, és hogy ötforintos) vagy a harmadrangú arpeggiator. A másik, hogy a Logicot nem a piaci körülmények alakítják, és az Apple ebből a szempontból kegyetlen. Vágod ugye, hogy most meg fogják szűntetni az Aperture-t, vagy azt, hogy megvették a Redmaticát, szarban hagyva az összes júzert? Nekem pl. megvolt az összes Redmatica cuccom, majd 200k-t fizettem értük, és most authorizációs szerver sincs hozzájuk. Persze most beépítették az Autosamplert a Mainstage-be, na köszi. Speckó pont a Logic volna az a szoftver most szerintem, amit bármilyen kombinációval ki lehet könnyen váltani (Pl. Live + Pro Tools). De amit a Pro Tools vagy Live tud, azt te Logickal kiváltani...hát komoly kihívás lenne.

Link to comment
Share on other sites

Kinek mire kell. Amire nekem kell, arra tökéletes a Logic. Jó, a logic-ot a 9-es verzióval kezdtem, de csak házi felvételeket kevertem vele, semmi komoly munkám sem volt. És most sincs. Amire nekem kell egy szoftver, azt pont tudja a Logic. Na nem az arpeggiator, mert az rohadtul nem érdekel :), csak úgy írtam. Egyébként értem én, hogy mindenre van jobb megoldás. De milyen áron? Elhiszem, hogy van jobb zongora hang, komresszor, kísérőautomatika, dobos... csak amennyit dolgozok vele, kb havi egyszer, oda totál felesleges pénzt ölnöm.
Egyébként elhiszem, hogy a Live az istenkirály, csak nem nekem. De nem is szidtam sohasem, hanem csak írtam, hogy nem nekem való. A funkciókat amiket tud, az pont nem nekem való. Nekem pont, hogy "lineáris" szoftverre van szükségem. Nem elektronikus zenéket írok...

Az, hogy nem sample pontos a logic, kit érdekel? Na jó, nyilván a profi felhasználókat... :D

De addig, amíg meg tudok vele valósítani mindent amit akarok, akkor miért használnék másikat? (mint ahogy írod az egyes pontban...)

Link to comment
Share on other sites

hanem hogy pl. van egy zenei ötleted, és ahhoz nem kell elvagdosnod függőlegesen a zenédet, beszúrni üres időt, vagy a session "mögé" venni időben stb, hanem csak nyomsz egy recordot

és ahogy írtad is a Bitwig osztott launcher/arrangement nézete még előrébb is van mint a Live-é

Link to comment
Share on other sites

Kinek mire kell. Amire nekem kell, arra tökéletes a Logic. Jó, a logic-ot a 9-es verzióval kezdtem, de csak házi felvételeket kevertem vele, semmi komoly munkám sem volt. És most sincs. Amire nekem kell egy szoftver, azt pont tudja a Logic. Na nem az arpeggiator, mert az rohadtul nem érdekel :), csak úgy írtam. Egyébként értem én, hogy mindenre van jobb megoldás. De milyen áron? Elhiszem, hogy van jobb zongora hang, komresszor, kísérőautomatika, dobos... csak amennyit dolgozok vele, kb havi egyszer, oda totál felesleges pénzt ölnöm.

Egyébként elhiszem, hogy a Live az istenkirály, csak nem nekem. De nem is szidtam sohasem, hanem csak írtam, hogy nem nekem való. A funkciókat amiket tud, az pont nem nekem való. Nekem pont, hogy "lineáris" szoftverre van szükségem. Nem elektronikus zenéket írok...

Az, hogy nem sample pontos a logic, kit érdekel? Na jó, nyilván a profi felhasználókat... :D

De addig, amíg meg tudok vele valósítani mindent amit akarok, akkor miért használnék másikat? (mint ahogy írod az egyes pontban...)

 

Persze, épp ezt mondom, hogy nincs olyan dolog, amit ne lehetne egyik vagy másik DAW-ban megoldani (sőt, a Logic 7-re vagy a Cubase 5-re vagy a Pro Tools 8-ra is igaz ugyanez - például). Célom az volt, hogy kicsit felkeltsem a kalandvágyóbbak érdeklődését, hogy érdemes lehet komolyabb energiát belefeccölni megismerni más proggykat.

 

A funkciókat amiket tud, az pont nem nekem való.

 

 

 

A Logic X-re átállásod az kivétel volna? :) 

 

De addig, amíg meg tudok vele valósítani mindent amit akarok, akkor miért használnék másikat? (mint ahogy írod az egyes pontban...)

 

 

 

Részint az előző kérdésedre adott válaszom most is érvényes. A 9-esben is meg tudtál mindent csinálni, miért használnál másikat?

 

Erre építve az érvelést mondom, hogy a Logic 10.1.1 új funkcióinak java része TÉNYLEG lopás más DAW-okból. Most, hogy a Logicban benne van, mitől jobb, mintha más szoftverben már eleve benne van és jobban kivitelezve?

 

Alapvetően azonban két nagyon frappáns érvem (vagy inkább elméletem) van:

 

1) ha egy funkció jobb, hatékonyabb zeneibb, akkor annak elsajátítása után egyértelműen előnyhöz jut a kezelője. Ha valami nem használható, nehézkes, azt nem fogod használni. Én pl. az automatikát kerülöm Logicban. Ami pl. Live-ban egy konkrét zenei, kreatív eszköz. Hogy csak egy példát említsek, de mondhatnék még száz ilyet: pl. a slicing funkciótól megőrülök, és a Logic sample editorától is. Ha lehet, nem próbálok audiót editálni Logicban. Ha lehet, kerülöm az EXS24-et (konkrétan mert fosul szól, sajnos, és ha bele kell nyúlni a patch editálásba, kiráz a hideg: a numerikusan állítható start-endpointok, meg egyáltalán a másik ablakban megnyíló layer editing). Aki pl. hardverben használt resamplinges kreatív trükköket, nem fogja ugyanezt tenni Logicban. Persze Live-ban vagy Bitwigben egy szimpla drag n droppal ugyanazon a képernyőn azonnal hangszerként kezelhető bármely sáv audio része. Ilyen esetekben pl. a Logic júzer szimplán nem fog élni alap szintű kreatív eszközökkel. Én már a track stackektől is megtéptem magam mikor kijöttek. Ja igen. Én 13"-os laptopon pl. klausztrófóbiát kapok a Logictól. Azért álljunk meg egy szóra, nem akarom úgy lefesteni a Logicot mint a szerencsétlenség netovábbját, de muszáj volt pár dolgot kiemelni az érvelésem érthetőségének okán. A Logicnak is rengeteg előnye van más szoftverhez képest.

 

2) a megszokás a kreativitás gyilkosa :) időnként érdemes eszközöket cserélni pusztán annak okán, hogy a gondolkodásra, átgondolásra kényszer kreatív katalizátorként szolgáljon. ha az agy megszokik valamit, akkor abból rutin lesz, lásd házaspárok, akik halálra únják egymást :) a kalandozás, új sikerélmények nagyon inspiráló tud lenni, persze ezt embere válogatja, mert adott esetben komoly kurázsi kell egy ilyen döntéshez.

Link to comment
Share on other sites

Abszolút egyetértek a 2-es ponttal! Néha pont a változástól lesz ihlet vagy a szokatlan/új munkamódszertől.

Amúgy tök mindegy a daw mivel egyrészt mind profi, másrészt a zene vagy a fejben születik meg vagy játszogatás és a hangszer által. Ezek után tök mindegy, hogy acid vagy pro tools (csak a 2 véglet kedvéért :P).

Aztán, hogy kinek mi tetszik ízlés dolga.

Szerintem pl. a legegyszerűbben kezelhető guija a sonarnak van, a legmacerásabb pedig dp-nek. Még mindig a cubase ami a cserépkályhától kezdve kezel minden vst-t . A reaper meg a legolcsóbb. És így tovább...

Link to comment
Share on other sites

A Logic X-re átállásod az kivétel volna? :) 

 

Ezt nem értem hogy érted. Nincs akkora különbség a Logic Pro 9 és Logic Pro X között kezelésileg.

Egyébként nem azt mondtam, hogy sosem próbáltam ki másokat, mert korábban írtam, hogy próbáltam megszeretni a Live-ot, de nem nekem való. És a Logicot kipróbálva meg szinte minden egyből kézreállt, megtaláltam benne mindent amire szükségem van...

 

Egyébként a kreativitáshoz annyit, hogy nekem pont a Logic Pro X hozott olyan újításokat, amitől jött az ihlet. Tetszett benne minden egyes újítás, rengeteg ötletet írtam akkoriban. Az más kérdés, hogy most nincs időm játszani (sajnos).

Egyébként meg értettem, hogy azért indult a topic, hogy felhívd az emberek figyelmét arra, hogy igenis lehet még élet az általunk ismert Daw után. A Propellerhead cuccaihoz meg is jött a kedvem kb 8 év kiesés után. A logic-ot meg nem akartam ennyire kivesézni, csak hát mit írjak, ha nekem az a kedvencem??? :)

Link to comment
Share on other sites

ha az agy megszokik valamit, akkor abból rutin lesz, lásd házaspárok, akik halálra únják egymást :) a kalandozás, új sikerélmények nagyon inspiráló tud lenni, persze ezt embere válogatja, mert adott esetben komoly kurázsi kell egy ilyen döntéshez.

 

Akkor én már mindent értek! Itt a tavasz, egekben a libidó, sok év Logic-ozás után félre kefélek a Bitwiggel :-D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jó reggelt!

Nem esett szó a Pyramix-ról. Valakinek valakinek tapasztalata vele?

Az meg, hogy az összes DAW ugyan azt tudja, remélem nem igaz, mert összegzésnél pl a 4-es nuendo olyat mos, hogy abból soha többé nem lesz zene.

Én is most vagyok ott, hogy keresnem kell valami jó programot, amellett, hogy lassan átállok analóg keverésre.

Link to comment
Share on other sites

"összegzésnél pl a 4-es Nuendo olyat mos, hogy abból soha többé nem lesz zene."

 

Összegzésről már sokszor volt szó, de mindig sok a félreértés.

Ha összegzés alatt azt értjük, hogy összeadunk akárhány audio sávot, akkor az tök ugyanaz lesz minden DAW-ban.

Nem is lehet más, max. ha hibásan működik.

Komplett keverés, egy rakás pluginnel, buszokkal, effektutakkal viszont már nem szól egyformán.

Csak épp ezt a tesztet tudtommal még senki nem volt hajlandó egzakt módon elvégezni,

mert meglehetősen sok idő hajszál pontosan ugyanazokat a paramétereket beállítani

a különböző DAW-okban az összes plugin esetében.

Különböző verziójú Cubase vagy Nuendo esetén még viszonylag könnyen megnézhető a dolog,

mert egy kis szerencsével teljes egészében megnyithatók a projectek a későbbi verziókban.

Az N4-N5 pl. teljesen megegyezik hangilag, de az N6 már nem. Ahogy a korábbi nagy verziók is mind mások voltak kicsit.

Link to comment
Share on other sites

Pontosan a sávok összeadását értem alatta. Akkor hiába veszek egy 6-os, 7-es nuendot, vagy egy logic-ot, protools-t, bármit, ha adott szintre adott panorámával betolok pár sávot, mindegyikben ugyan ugy fog szólni?

Szomorú lennék!

És az miért van, hogy amig felvétel közben monitorozok direkt out-ban (r-go a hangkártya összegez), sokkal jobb hangja van, mint amikor visszajátszom a felvételt ugyan azokkal a "fader állásokkal".

Link to comment
Share on other sites

"És az miért van, hogy amig felvétel közben monitorozok direkt out-ban (r-go a hangkártya összegez), sokkal jobb hangja van, mint amikor visszajátszom a felvételt ugyan azokkal a "fader állásokkal". "

Nem tudom, én meg az RME hangkártya keverőjét hallom szarnak, amióta analóg monitorozásról átálltunk belsőre.

 

"Akkor hiába veszek egy 6-os, 7-es nuendot, vagy egy logic-ot, protools-t, bármit,

ha adott szintre adott panorámával betolok pár sávot, mindegyikben ugyan ugy fog szólni?"

Ha a Pan Law egyformán van beállítva, akkor igen, de nem ez a lényeg, hanem hogy a full mix hogy szól.

Ott már bőven lehetnek eltérések és az jobb is a 6-oson.

Nuendo7-es még nincs, de szerintem most nem lesz előrelépés soundilag.

Örüljünk, ha egyáltalán valamire használható lesz, mert már a 6-os is annyira szar.

A Protools HD annyiból más, hogy ott nem natív 32 bit float keverés van, hanem 48 bites DSP-s keverő.

Az szólhat másképp, bár mások szerint meg nem.

A nativ Protools meg ugyanúgy 32 bit float, mint a többi natív DAW, tehát elvileg nem lehet eltérés az összegzésben.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy ha komoly vasakkal, tök jól felvett sávok vannak berakva a Nuendoba, akkor már rögtön nem akkora maszat az egész.

Szóval gyakran a sávok nem is olyan jók, mint ahogy azt gondolja az ember.

Főleg ha egy ATC monitoron is megnézzük, akkor sok minden átértékelődik, hogy mi jó és mi nem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...