Jump to content
Ménemszól.hu

Bemutatkozik: Arturia Keylab 88


spacechimp

Recommended Posts

A KeyLab 88-as első látásra tűnhet “szimplán” az Arturia hibrid (szoftver+kontroller) széria legújabb tagjának, de sokkal inkább minőségi hiánypótló eszköz egy elég érzékeny kategóriában.
A kategória pedig nem más, mint a kalapácsmechanikás USB/MIDI kontroller-billentyűzetek világa, ahol nagyon sok felhasználói elvárásnak kell egyszerre megfelelni: a mechanika minősége, játszhatósága, tekerő, és tolópotméterek száma, kezelőfelület átláthatósága, kijelző, dob pad-ek érzékenysége, tartósság, “testsúly”, a szoftverek kompatibilitási paraméterei, programozhatóság, univerzalitás, stb.

 

post-10-0-82897000-1428945416_thumb.jpeg

Mostanában aki minőségi, kalapácsmechanikás, címezhető kontrollerekkel is felvértezett, hordozható mesterbillentyűzetet keres, annak nincs könnyű dolga, nagyjából a következő dilemmákkal találkozik: jó kalapácsmechanika, 88 billentyű (=nehéz eszköz), ha ehhez kontrollerek kellenek (=külön megvásárolandó), dobpadok vannak-e, pedálbemenetek, lehet-e mindezt egyből használni megvásárlás után beüzemelve, van-e WIN / OSX szoftver hozzá, ami értelmes, és valóban működik, és lehetséges-e a funkciókat adaptálni a már meglévő saját DAW környezethez?

A látszólag teljesen organikusan a KeyLab széria hagyományait követő KeyLab 88 a fent említett néhány alapvető igényt kielégítő tulajdonságai révén lett hiánypótló eszköz.
Merész, de logikus lépés volt, hogy a kifejezetten virtuális szoftver- szintetizátorokat fejlesztő, majd később a számítógépből kiszabadulva, a nagyérdeműt “kőanalóg” szintikkel (MiniBrute, MicroBrute), majd a CV/MIDI szekvenszerekkel (BeatStep) bombázó Arturia leteszi a névjegyét a  kalapácsmechanikás pro Masterkeyboard kategóriában is. Szoftvereiken keresztül ugyanis első kézből találkoztak a felhasználók igényeivel, felismerték a piac hiányosságait, volt mit bepótolni errefelé, hát megtették.
A szoftverek, és a tapasztalat adottak voltak, már csak egy jó mechanikát kellett behúzni, és ezt a Fatar biztosította az Arturia számára.

 

A legtöbb stúdióban, -ahol valóban szükség van minőségi kalapácsmechanikás MIDI billentyűre - javarészt levitézlett kalapácsos workstation-t, digitális zongorát, vagy egy megbízható, de koránál fogva lassan már elhasználódó, de sem USB-vel, sem pedig egyéb kontrollerekkel (pl aftertouch-csal) nem rendelkező Fatart, vagy más gyártók (AKAI) súlyuknál fogva nehezen mozdítható darabjait alkalmazzák master keyboard gyanánt. Mostanában az élő koncertekre, és otthoni felhasználásra “kettő az egyben” keresnek zenészek a számítógéphez, vagy iPad-hez (vagy másik szintetizátorhoz, szintiagyhoz) csatlakoztatható univerzális, profi mechanikájú, de még hordozható súlyú megoldást.
Kifejezett előnynek számít, ha univerzális a keyboard (mindennel működik), adnak hozzá jó szoftvereket, kotta-, ne adj’ Isten laptoptartót, iPad kompatibilis, és nem utolsó sorban szép. Nagyjából az ezen igények keltette űrt tölti ki a KeyLab 88.

post-10-0-76710500-1428945420_thumb.jpeg

Az Arturia KeyLab 88 egy Fatar (TP 100 LR) aftertouch-os kalapácsmechnanikával szerelt fémházas, masszív, hagyományosan fa oldallapokkal bíró, könnyű, univerzális (!) USB/MIDI eszközként működő profi mesterbillentyűzet, dob pad-ekkel, és elképesztő mennyiségű előlapi kontrollerrel, és csak a prémium kategóriára jellemző hátlapon található kontroller-csatlakozó arzenállal (még breath-controller is van!). Súlya mindössze 13 kilogramm. 

 

Mechanikája ( a Fatar TP10 LR) nagyon jól játszható, kényelmes, nem lomha kalapácsmechanika, teljesen jól lehet vele dinamikázni, staccato-kat játszani, egyáltalán nem fárasztó, ugyanez a mechanika van a legtöbb könnyű színpadi hangszerben is. A dobpad-ek ugyanilyen barátságosak, szintén nagyon széles dinamika tartományok üthetők velük, kényelmesen. 

Nem elhanyagolandó a szoftvercsomag, ami jár a KeyLab 88-hoz: az Analog Lab - az Arturia által modellezett analóg szintik szoftveres változatainak legjobbjai, 5000 válogatott presettel - szerkesztési lehetőségekkel, Split és Layer móddal. A multi módban is van 200 előre programozott beállítás, a hangszínek egymásra drag’n drop módszerrel  húzhatók, és pofonegyszerűen szerkeszthetők.

Az Analog Lab szoftver stand-alone módban is fut, kompatibilis WIN, és OSX oprendszerekkel egyaránt, grafikus felülete egy az egyben megegyezik a KeyLab fizikai kezelőfelületével, egyértelműek a kontrollerkiosztások: azt változtatjuk valós időben, amit látunk a kijelzőn is. Nincs szükség egérre sem, ha a szoftverben hangszínt keresünk, kapcsólós encoder-rel ki is választhatjuk ki a preseteket, amelyek elnevezését a kék háttérvilágítású 32 karakteres LCD kijelző meg is jeleníti. Az Analog Lab szoftvert automatikusan kezeli a KeyLab 88, az összes funkciót előre hozzárendelték kontrollerekhez, nincs szükség utólagos beállításokra.

post-10-0-64003200-1428946180_thumb.png

A grafikus felület elég kifejezően jeleníti meg az összes szintetizátort, amit a szoftver modellez, rendkívül gyors, és hatékony beavatkozási lehetőségek vannak, multi módban pedig elképesztően izgalmas kombinációk hozhatók létre.

A csomag részei továbbá a PianoTeq 5 Stage, és az UVI Grand Piano Model D virtuális zongorái, hogy kiaknázhassuk egyből a mechanika nyújtotta lehetőségeket.

Összességében a legfontosabb jellemzője a KeyLab 88-nak az univerzalitása, jelesül: a legtöbb szoftverszintetizátorral, és DAW-val komfortosan működik, de a hozzá tartozó MIDI Control Center szoftvernek köszönhetően a legapróbb részletekig programozhatjuk a kontrollerek címezését, viselkedését. 

 

Itt fontos felsorolni, és egyben összegezni, milyen fizikai paraméterekkel is bír a KeyLab 88, hiszen nem csak saját szoftvere vezérlésére találták ki, hanem valóban univerzális master-keyboard, többet tud, mint kortársai. 

A kezelőfelület majdnem teljesen olyan, mint a KeyLab 49 vagy  61-é -, áttekintve balról jobbra- : pitch-, és modulációs kerék, alattuk oktávváltó kapcsolók, jobbra a 32 karakteres kék háttérvilágítású LCD kijelző, a programválasztó potméterekkel, 10 végtelenített forgópotméter (2 bank váltóval, így összesen 20 paraméter mozdítható), a 9 tolópotméter, transport vezérlők (felvétel, lejátszás, stb), és 16 kék háttérvilágítású MPC stílusú dobpad.

 

A hét oktávos köszönhetően széltében “maradt” hely a jobb kéznél letenni egy 13”-as laptopot a billentyűzet felett, ehhez biztosítottak egy nagyon kulturált, felszerelhető konzolt, de a kottatartó is alkalmas (kábelelvezető résekkel) egy tablet (iPad) álló, vagy akár fektetett pozíciójú elhelyezésére. 

post-10-0-76710500-1428945420_thumb.jpeg

 

A hátlapon USB, MIDI IN/OUT, Sustain, Expression pedál, Breath kontroller, és a táp csatlakozók találhatók. 

post-10-0-68235800-1428945411_thumb.jpeg

Az Arturia honlapján a legfontosabb frissítések, és ingyenes szoftverek elérése érdekében érdemes regisztrálni eszközeinket. Időről időre feltűnnek kedvezményes szoftvercsomagok, szoftverszintetizátorok. 

Az Arturia KeyLab 88-at ajánlom mindazoknak, akik érthető okokból az elmúlt pár évben nem találtak kontrollerekkel kellően felszerelt, jó mechanikájú, egyszerűen kezelhető, hordozható kalapácsmechanikás master-keyboardot megfizethető áron. A sok szoftver hozzá extra, de a valóban használható-extra kategóriából. 

 

Az Arturia KeyLab 88 kapható, és kipróbálható a Hit Space-ben teljes szoftverarzenállal, a legtöbb DAW-val is akár. Általában komoly producerek, színpadi zenészek vásárolják egyelőre, de áránál, és minőségénél fogva ott a helye minden házi stúdióban is!

post-10-0-68365200-1428945414_thumb.jpeg

post-10-0-74754900-1428945418_thumb.jpeg

post-10-0-77767600-1428945422_thumb.jpeg

post-10-0-78158500-1428945424_thumb.jpeg

post-10-0-82083700-1428945426_thumb.jpeg

post-10-0-68953500-1428945428_thumb.jpeg

post-10-0-08988200-1428945431_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Egy bizonyos szintig mindenképpen tökéletesen elegendő. (Mondjuk az első 6-7 évben). Ha a "delikvens" aztán komolyzenei (művész) pályára szeretne menni, akkor sajnos el kell gondolkozni egy igazi zongorán (vagy egy jobb pianínón). 

Ugyanakkor ha valaki "csak" azért tanul zongorázni, hogy meglegyen a zenei alapműveltsége, akkor "élete végéig" megfelelő. 

Két lányom is egy Fatar kalapácsoson tanult zongorázni  (először SB AWE 32 / 64, majd Live, Audigy kártyákkal, utána külső modullal és szoftokkal) 11 évig. 

Egyik sem lett zeneművész ;) . (Orvos illetve építészmérnök.)

Azért ha szoftver a hangkeltő, akkor érdemes olyan hangkártyával támogatni, aminél tényleg minimális (2-3 ms) a latency. Ez az a határ, amire nagyon profi zongoristák már "érzékenyek", de átlagos halandó zenész számára gyakorlatilag 0.

Link to comment
Share on other sites

Egy bizonyos szintig mindenképpen tökéletesen elegendő. (Mondjuk az első 6-7 évben). Ha a "delikvens" aztán komolyzenei (művész) pályára szeretne menni, akkor sajnos el kell gondolkozni egy igazi zongorán (vagy egy jobb pianínón). 

Ugyanakkor ha valaki "csak" azért tanul zongorázni, hogy meglegyen a zenei alapműveltsége, akkor "élete végéig" megfelelő. 

Két lányom is egy Fatar kalapácsoson tanult zongorázni  (először SB AWE 32 / 64, majd Live, Audigy kártyákkal, utána külső modullal és szoftokkal) 11 évig. 

Egyik sem lett zeneművész ;) . (Orvos illetve építészmérnök.)

Azért ha szoftver a hangkeltő, akkor érdemes olyan hangkártyával támogatni, aminél tényleg minimális (2-3 ms) a latency. Ez az a határ, amire nagyon profi zongoristák már "érzékenyek", de átlagos halandó zenész számára gyakorlatilag 0.

 

Köszönöm és mi a vélemény konkrétan a hardver mellé adott szoftverzongoráról?

Link to comment
Share on other sites

Személyes tapasztalatom nincs egyikről sem, de az AIR mini grandjánál biztosan jobbak (ami a ProToolshoz ingyen jár), márpedig az egészen tisztességes zongorahangot produkál.

Elvileg mindkettő ígéretes. A PianoTeq-et többen is dícsérték, az UVI meg általában jó dolgokat csinál.

Valószínűleg kisebb különbség van a MiniGrand és az Arturiához adott két szoft zongora között, mint bármelyikük és egy valódi (jó) zongora között :D

Link to comment
Share on other sites

Igen így van, de egy zongora vagy bármi más hangszer könyvtár elvileg!! a megtévesztésig szólhat úgy , mint az eredeti. Nagyban a felvételtől függ, de nem várható el mondjuk két studióban használt  hangsugárzótól, hogy visszaadja térben is egy igazi testes akusztikus zongora hangját,... Gondoljatok csak az igazi high end hifisekre (én ismerek ilyet), akik spéci termekben elképesztő "hókuszpókuszokkal" szólaltatják meg sok milliós!! cuccaikat. ( szigorúan csak akusztikusat )Persze már-már tökéletesnek tűnik a hangzás,  -de sose hallják az eredetit...

Nem tudom tesztelt e bárki ilyet, de ha a felvétel nagyon jó - persze 100% nem lehet-, ( és tételezzük fel, hogy az adott library jó minőségű ) akkor még a lejátszásnál csúnyán elvérezhet a dolog

Link to comment
Share on other sites

Tetsuo, sztem ha zongorázni akarsz, válaszd a Numa Staget. Egy bő 50-essel ugyan drágább, de beépített hangszínei vannak + ott a Fatar Touch funkció ami "kitalálja" neked milyen a billentésed és ua mech. van benne mint hallottuk.

Amúgy én még az Maudio Oxigen 88-ra volnék kíváncsi hol van ezekhez. Valahogy ezt sosem volt sehol lehetőség kipróbálni a boltokban. Csak 130 körüli árban és vannak akik dicsérik.

???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nem eszik olyan forrón a kását... ahogyan szokták mondani. Sajnos az Arturia ügynek vannak nehéz és bosszantó oldalai. Az indító cikkel egyébként egyet értek, a Fatar billentyűzet valóban kiváló, a leütés nehézsége, a visszajelzés dinamikája, az aftertouch mind az érzékletes, kifejező zenei előadásmódhoz járul hozzá. A kezelőszervek funkcionalitásának sokoldalúsága magáért beszél. De amíg a zenész egy ilyen "hangszer" birtokában eljut odáig, hogy teljes értékűen használja, addig vért izzad, és meg van az esélye arra, hogy tartós feszült idegállapotba jutva feladja. (Olvastam valahol egy hozzászólást erről: "Elegem van az Arturiából, nálam leszerepelt!") Pedig a rendszerben óriási lehetőségek vannak, a sound brutálisan jó, DE...

Kezdem az elején. Az Arturia Keylab 88 egyik példányának birtokosa lettem a "hozzá adott" szoftverekkel (Analog Lab, Pianoteq 5 Stage, Uvi Grand Piano). Az idézőjel nem véletlen: aki telepítő CD-t vár, felejtse el; nem "adnak" ilyet már - a szükséges szoftverek, driverek telepítése az interneten keresztül a honlapokról történik. (A felhasználói kézikönyvek - User Manuals - szintén ekképpen szerezhetők meg.) Vagyis: honlap megnyitás, regisztrálás (jelszók, e-mail cím, lakhely, születési adatok, anyja neve hét példányban...), szoftver kiválasztás, letöltés, kódszám beütés, telepítés, aktiválás. Nem egy esetben brutálisan hosszú és indokolatlanul bonyolult folyamat, melyen belül "licence" aktiválás, szövegek és kódszámok "drag and drop" áthúzása, plug-in letöltés és sok más őrület szükségeltetik, mi közben a zenélni vágyó szerencsétlen felhasználó egyre távolabb érzi magát a hangszer megszólaltatásának örömteli pillanatától. Mert mielőtt zenészként szeretnéd "beüzemelni" magad egy ilyen "hangszer" birtokában, három kvalitásra szükséged lesz: végtelen türelem, profi angol nyelvtudás és magas szintű informatikai, számítógépes ismeret!!! Ezek hiányában ne is álmodj ilyen készülékről, meg VST-kről, meg DAW-okról, meg MIDI programozásról... Nos, mi a gond ezek vonatkozásában az Arturiával?

1. A készülékhez nyomtatványon mellékelik a négy letöltési útmutatót a termékkóddal. Ezek roppant hiányosak, szűkszavúak, és az egyszerűség látszata alatt a felhasználó belefut a fent említett bonyodalmakba. MAGYAR LEÍRÁS SEMMIHEZ NINCS, és nem is lelhető fel sehol! (Az, hogy ezért minden forgalmazót fel lehetne jelenteni a Fogyasztóvédelemnél, egy másik történet.) Még egyszer mondom: aki nem tud angolul, annak az egészbe már az elején beletörik a bicskája. Azt is meg kell jegyeznem, hogy ha egy billentyűs korábban "normál" hardver szintetizátorokon játszott, azok kezelésének angol szakszövegét elsajátította, a beállítások és kezelőszervek rövidítéseivel, a funkciókat lefedő kifejezésekkel tisztába lett, az egy VST esetében, vagy történetesen az Arturia vonatkozásában bizony "összehúzza a szemöldökét". Egészen más koncepció, teljesen más terminológia, más szó és rövidítéshasználat, más funkciók, vagy ugyan azok, csak más néven. Más nyelvezet az egész. Ha már szótárazásba kezdtél, komoly esélyed van arra, hogy eljutsz addig a pontig, ahol elkéred a pszichiáterem telefonszámát. (Csak egy példa: folyton bele fogsz ütközni egy kifejezésbe: "default". Ez a hagyományos szintik világában nem jelenik meg. Alapból "hiányt" jelent. Itt viszont az "alapértelmezett" fogalmát takarja, amit nem fogsz megtalálni az Országh-féle nagyszótárban.)

2. A számítógépes háttérről. Az Arturia honlapján (és a mellékelt nyomtatványon) meg van adva a PC háttér minimális kondíciója. Ezt felfelé igazítanám, vagyis: 2,20 GHz órajel minimum, 4 GB RAM, 500 GB háttértár, WIN7 vagy jobb operációs rendszer. (A szoftver más rendszerek alatt is fut, ezeket letöltéskor kell kiválasztani.) Az gondolnánk, hogy ez az infó elég. Pedig nem. 

Link to comment
Share on other sites

2/a. Windows XP-n nem fut a rendszer. 

2/b. A használt PC-nek internetkapcsolattal kell rendelkeznie.

2/c. Arra a PC-re (laptopra) telepíts le mindent, amelyiket a billentyűzettel majd használni fogsz! Különben az áttelepítésekkel megnehezíted az életedet.

2/d. Azt a PC-t, amelyiket az Arturia szoftvereivel szeretnél használni, semmi másra ne használd, semmilyen más, ebben a vonatkozásban felesleges program ne legyen rajta. Sőt! Mivel a procit terhelő programok befolyásolhatják a rendszer működését, gyorsaságát és a megszólaló hang minőségét (aki nem hiszi, járjon utána!), ezért minden felesleges dolgot inaktiválni kell! WiFi kikapcs, háttérkép töröl, bekapcsoláskor az automatikus programindítások kikapcs, a megjelenítés és az egérfunkciók minimális, Aero rendszersémára állítása kötelező, webcam kihúz, sőt, a hangszer használatakor minden hálózati és internetes funkciót le kell tiltani. (Hasznos pl. egy késlekedésmérő program letöltése és használata, mely kimutatja, hogy a PC melyik szekciója túlterhelt, vagy hol van akadályozva a gyors adatmozgás.) Mindez túlzásnak tűnik? Próbáld ki, majd meglátod! Ha a fentiek nem teljesülnek, a következőkkel szembesülhetsz: a rendszer nem szólal meg; a rendszer lefagy; a hang késlekedve szólal meg; a megszólaló hangban zajok, a túlvezéreltséghez hasonló bosszantó zörejek jelennek meg (ez a "bug" ("rovar"), melyet az angol terminológia ennek kifejezésére használ).

Hogy mi a gond? Az, hogy minderre semmilyen instrukciót nem találsz a használati útmutatókban, gépkönyvekben, bemutató filmekben! A neten fent lévő tutorial-ok ebben a vonatkozásban pedig röhejesek: virtuóz billentyűsök villognak a rendszer hangjával és használhatóságával, bemutatják és elmagyarázzák mindazt, ami egyértelmű, köztudott és könnyen megérthető, a valódi problémákat, a telepítés és beüzemelés nehézségeit pedig még csak meg sem említik. Ez nagyon gáz. Könnyű egy felállt, kész rendszerrel virítani! 

3. Tegyük fel: megvetted a cuccot és sikerült mindent letölteni, feltelepíteni. Tiszta és erős a PC-d, mindent bedugtál, USB csatlakoztatva, és  semmi nem történik... persze, mert kell egy külső hangkártya ahhoz, hogy az Arturia és pl. az Analog Lab szoftver analóg hangja egy keverőbe vagy közvetlenül egy aktív kontrollhangfalba jusson és megszólaljon. (Ha már van ilyen, akkor jó.) Irány ismét a bolt, újabb tízezrek csúsznak ki a rendszer érdekében. Megveszed a hangkártyát (pl. Focusrite Scarlett 2i2), és kezdhetsz mindent elölről: honlap, regisztrálás, jelszó, kódszám, driver letöltés, aktiválás, stb. Ha megvan, újra nekifuthatsz: bekapcs, összedug, USB. Ha mindezeken túl vagy, nagy esélyed van arra, hogy végre megszólaljon a hang.

4. Az instrukcióknak megfelelően letöltötted a Pianoteq 5 Stage programot is. Ha érdeklődő vagy, megnézed a neten az útbaigazító filmeket, aztán csodálkozhatsz, hogy nagy a zűr. A Pianoteq-nek több változata van, először be kell azonosítani azt, amelyiket az Arturiához adtak. (Pianoteq 3, Pianoteq 4, Pianoteq 5 STD (=standard), Pianoteq 5 Stage.) Mert hogy mindegyiknek más kezelőfelületei vannak, és nehogy keress valami olyat, ami neked nincs. Aztán keresel egy User Manual-t, s ha sikerült találni, letöltöd (mint a Keylab-nál, az Analog Lab-nál, a hangkártyánál vagy az Arturia szerint kötelezően letöltendő MIDI Control Center-nél.) Megtanulsz angolul és elolvasod. Letöltötted tehát a szoftvert, megnyitod, aztán megint csodálkozol (és bosszankodsz): hiába jutottál el odáig, hogy sikerült "leokéznod", aktiválnod a szoftvert, mégis csak a demo változata fut! Hogy a manóba? Ismét az eligazítások és az útmutatások teljes hiányát kell konstatálnunk a gyártó részéről!  Nem kevés utánajárásomba került, amíg kiderítettem az igazságot: letöltve a teljes szoftver van, azonban csak néhány hangszerből (pl. a tízből csak négy) van aktiválva (ezt a zöld OK felirat jelzi), és nem is tudod aktiválni, amíg meg nem veszed azokat!!! Vagyis: vettél egy Audi 6-ost, de a két hátsó kereke nincs rajta, azért külön fizetned kell! Hihetetlen, de így van: az Instruments ablakban meg is találod azt az opciót, mely segítségével huszonharminc euróért "megveheted" az inaktív hangszerek hangjait. Csodás. Az inaktív hangszerek is megnyithatóak egyébként, csak mivel DEMO verzióban futnak, ezért húsz perc múlva elnémulnak, és egyébként is: több fekete billentyű a fenti okokból meg sem szólal! Érthetetlen - és profitorientált, vadkapitalista - koncepció. Van a neten egy bemutató film, ahol jóképűkém virít a Pianoteq 5 STD-vel, egy  irigylésre méltó Kawai MP 11 csúcsszintivel hajtja, és 6:30-tól figyeld meg, hogy mit mond! Konstatálja, közli, hogy vannak demo hangjai a letöltött és aktivált szoftvernek, ami miatt húsz perc múlva inaktívvá válik még az a pár egyébként sem szóló fekete billentyű is, de milyen gyönyörű, csodás hangja van! Na ez a nagy gáz! Arról, hogy ez miért van így, és hogy mi a megoldás, egy szót sem ejt!!! Itt láthatod:

 

https://www.youtube.com/watch?v=426eTR-Tpw8

 

5. Az UVI Grand Piano programról már nem is szeretnék most írni. Itt sem egyszerű a dolog, az ikonográfia és a piktogrammok új világa tárulkozik fel egy olyan ablakban, amit nem lehet teljes képernyőre kitenni...

Egyébként más megvásárolt VST-t szolgáló hardver eszközöknél is belefuthat az ember abba, hogy vannak inaktivált funkciói, melyekért külön fizetni kell! 

Link to comment
Share on other sites

Basszus, sztem kifelejted a litániából azt is hogy rendelkezned kell egy helyi áramszolgáltatóval érvényes szerződéssel és villanybekötéssel, mitöbb egy lakó ingatlannal, hangfalakkal, kábelekkel, székkel, asztallal vagy egy szülőanyával aki x évvel ezelőtt világra hozott kb. :D

A szemét Arturia meg ezeket is mind elsumákolja a galád... :D

Akinek mindez gond és a bolttól sem tud segítséget kérni ha elakad az ne akarjon zenélni vagy hangszert venni, legfeljebb mély levegőt szvsz. ;)

Gratulálok!

Link to comment
Share on other sites

No, pont ez az! „Segítség a bolttól…” Itt is „sajátos” a helyzet. Egy olyan nemzetközi DJ-hangszer-stúdiókütyü hálózat magyarországi kirendeltségétől vettem az Arturiát és kiegészítő eszközeit (az árát tekintve kissé lefaragott „akciós”, baráti összegért), akikkel már rég jó kapcsolatom van, több eszközt vásároltam már náluk, személyes kapcsolatban vagyok az üzlet vezetőjével, ő egyébként mindenféle segítséget megígért. Kedvelem őket egyébként, velem mindig korrektek voltak – kereskedelmi szinten. De… Több levélváltásunk volt az ügyben, egyszer az egyik szakértő kollégája telefonon adott tanácsokat a használandó PC kalibrálásának ügyében, azonban – mivel kezdtem a „nyakukra járni” problémáimmal - közölték, hogy az ő fő profiljuk a termékek forgalmazása és eladása, a beüzemelésekkel kapcsolatos mindenre kiterjedő részletkérdésekkel, tanácsadással és eligazítással nem áll módjukban mélyrehatóan foglalkozni. Adminisztrációs többletmunkára, időhiányra hivatkoznak, pedig egyik levelemben még azt is megjegyeztem, hogy fizetnék szívesen egy részletes eligazításért. (Bevallom, kissé feszült voltam a fentiek okán.) Ennek ellenére semmiképpen nem török pálcát felettük, mint ahogy az Arturia felett sem; annyit nem ér az egész, hogy helyreállíthatatlan zavar keletkezzen, mert zenészként jónak látom a rendszert, és szeretném most már végig csinálni az egészet. Ez összefüggésben van azzal, hogy regisztráltam ezen az oldalon, és elkezdtem az Arturia ügyében bejegyzéseket tenni. Hátha hozzáfér más is, aki hasonló eszközt használ (és így én is kérhetek és kaphatok eligazításokat), vagy a sok hasznos, máshol fel nem lelhető tanács és problémamegoldás segíthet az Arturia felhasználóknak elkerülni a beüzemelési gyötrődések útvesztőjében történő elhalálozást… A továbbiakban készülök sok mindent leírni az üggyel kapcsolatban ezen a fórumon, mely ettől kezdve hivatkozási pontként „üzemelhet”.  Mert az a nagy kérdés, hogy ha van olyan, aki az Arturia Keylab 88 használója az AnalogLab szoftverrel, és megismerte mindenre kiterjedően a rendszert, vagyis mindent tud, az honnan tudja? Vagy teljesítette az első bejegyzésemben említett három kvalitást, vagy heteket és éjszakákat küzdött és gyötrődött végig a részletes információk számtalan úton történő megszerzéséért (mint én), vagy az Arturia beépített embere. Mert elképesztőnek találtam, hogy a XXI. században veszek egy csúcskészüléket, összekötöm őket csúcskábelekkel, csúcsszoftvert és drivert feltelepítek (csúcsbonyolult lebonyolítással) egy csúcslaptopra (feltuningolt IBM Lenovo T 400), és a végén nem jelenik meg a csúcshang.

Tehát mindenképpen keresek olyanokat, akik szintén ezt a rendszert használják, a kölcsönös segítségnyújtás reményében.

Legközelebb az AnalogLab – egyébként végtelen lehetőségekkel és brutálisan jó hangokkal rendelkező – szoftveréről fogok részletes bejegyzéseket tenni, mert ott is vannak zűrök és hiányosságok, legalább is szeretnék valamiféle visszaigazolásra lelni annak vonatkozásában, hogy tényleg baklövéseket követett-e el az Arturia, vagy én vagyok a tudatlan hülyegyerek. Ez utóbbin szívesen igazítok jó irányba.

Link to comment
Share on other sites

Javaslom egy zongora beszerzését. Se számítógép, se internet, se letöltögetés, se regisztráció, se konfigurálás, se hangkártya, se kábel, se nyelvtudás nem kell hozzá. Utánazhatatlanul valósághű a billentése és a hangja.

Link to comment
Share on other sites

Jogos! Csak zenészként arra vetemedtem, hogy valami más megvalósítására is törekedjek.

Egyébként én is meglepődtem kicsit, amikor először vettem olyan cuccot, ahol a mellékelt szoftwereket le kellett töltögetni, de szerintem nem annyira macerás, mint ahogy leírod. Én spec szeretem, hogy bármikor bárhol hozzáférhetek az adott termékhez, nem kell telepítő CD....no nem mintha egynél többször szükségem lett volna erre :D Regisztrálni meg amúgy is szoktam mindent, amit megveszek, úgyhogy nem jelent extra terhet.

Az, hogy nincs magyar leírás (sajnos/nem sajnos) teljesen megszokott... nem is emlékszem, hogy az utóbbi 20 évben bárminek, amit vettem, lett volna magyar leírása.

Ha azt mondják, minimum Win7-kell, akkor kár XP-vel próbálkozni.-...persze lehet, ha van időd :)

Nyílván ment volna a beépített hangkártyával is, ha felraksz hozzá egy ASIO drivert, de azért érdemes egy jobb hangkarit beszerezni, ha már zenél az ember.

Stb stb..

No de mindegy, ha most találkoztál ezekkel a "gondokkal", akkor gondolom, most kezded a számítógápes zajongást. Majd megszokod :) Néha nem minden egyértelmű, de az egy csoda mikor kigyün a hang :)

Link to comment
Share on other sites

Egyébként én is meglepődtem kicsit, amikor először vettem olyan cuccot, ahol a mellékelt szoftwereket le kellett töltögetni, de szerintem nem annyira macerás, mint ahogy leírod. Én spec szeretem, hogy bármikor bárhol hozzáférhetek az adott termékhez, nem kell telepítő CD....no nem mintha egynél többször szükségem lett volna erre :D Regisztrálni meg amúgy is szoktam mindent, amit megveszek, úgyhogy nem jelent extra terhet.

Az, hogy nincs magyar leírás (sajnos/nem sajnos) teljesen megszokott... nem is emlékszem, hogy az utóbbi 20 évben bárminek, amit vettem, lett volna magyar leírása.

Ha azt mondják, minimum Win7-kell, akkor kár XP-vel próbálkozni.-...persze lehet, ha van időd :)

Nyílván ment volna a beépített hangkártyával is, ha felraksz hozzá egy ASIO drivert, de azért érdemes egy jobb hangkarit beszerezni, ha már zenél az ember.

Stb stb..

No de mindegy, ha most találkoztál ezekkel a "gondokkal", akkor gondolom, most kezded a számítógápes zajongást. Majd megszokod :) Néha nem minden egyértelmű, de az egy csoda mikor kigyün a hang :)

Igen, ebben a vonatkozásban kezdő vagyok, és nyilván látszik, hogy a fennakadásaim ebből fakadóak. Mindenféle kiigazítást örömmel veszek!

Link to comment
Share on other sites

Modern korunk egyik ismérve hogy lépést kell tudni tartani a dolgokkal. Ezt most nem úgy írom még ha úgy hangzik is, hogy szeretnék nagyképű lenni, hanem felesleges gondot ne vegyen az ember a nyakába amihez nem ért, főleg hogy előtte nem tájékozódik körültekintetően. Á la tanulópénz. Gondolom a Friendlyhousenál vetted, ha tévednék bocs, bár ennyit a supportukról.

Ha vétel előtt jössz ide és kérdezel, most nem lennél pácban. Sajnos az "anyám én nem ilyen lovat akartam" helyzet régóta ismert más területen is.

Valóban, ha egy Yamaha P115-öt veszel mondjuk ennyiért, ott egy gombnyomás után már muzsikálhatsz is. Ezzel a termékkel annyi a gond, hogy mivel új, így relatíve kevés a felhasználó is.

 

Jelen esetben pedig, már belül a kerítésen, azt javaslom menj be a Hitspace üzletébe és ott megmutatják mit hogy kell használni, esetleg le is videózhatod szerintem.

 

A képfeltöltéssel sztem fordulj szintén hozzájuk ha vmi nem megy.

 

Más iránt, én egyszer egy ismerősömnek segítettem jogtiszta Cubaset instalálni, regisztrálni. Mondjak valamit? Az illegális tört verziót gyerek játék ahhoz képest felrakni!  :D Ezt nem mi irányítjuk, a gyártó ránk kényszeríti, vagy elfogadod, vagy nem. Ezért is mondjuk, zenéléshez konkrét dig.zongora, szinti stb. A számítógépes, szoftveres dolgokkal bizony sokan sok év alatt ismerkedünk, ismerkednek még oda jutnak hogy minden klappol. A reklámoknak meg nem szabad hinni, hogy "csak dugd be és játsz!" Ismerek olyat, akinek mindene van, keverők, hangkártya, 3 szinti, sampler, de semmit nem tud velük kezdeni, mert nem tanult zenélni, nem tud angolul, nem érti a szakterminológiát és sajnos erre nem írnak ált. iskolában már könyvet hogyezt mega azt így kell használni. A gyári használatik meg eleve feltételeznek egy alap lexikális tudást, így nagy szükség van az önképzésre is előtte, mellette. Ez egy ilyen szakma.

 

Úgyhogy sztem menj be a Hitspacebe! Este 7-ig nyitva vannak és forgalmazzák a terméket + értenek is hozzá.

Link to comment
Share on other sites

Modern korunk egyik ismérve hogy lépést kell tudni tartani a dolgokkal. Ezt most nem úgy írom még ha úgy hangzik is, hogy szeretnék nagyképű lenni, hanem felesleges gondot ne vegyen az ember a nyakába amihez nem ért, főleg hogy előtte nem tájékozódik körültekintetően. Á la tanulópénz. Gondolom a Friendlyhousenál vetted, ha tévednék bocs, bár ennyit a supportukról.

Ha vétel előtt jössz ide és kérdezel, most nem lennél pácban. Sajnos az "anyám én nem ilyen lovat akartam" helyzet régóta ismert más területen is.

Valóban, ha egy Yamaha P115-öt veszel mondjuk ennyiért, ott egy gombnyomás után már muzsikálhatsz is. Ezzel a termékkel annyi a gond, hogy mivel új, így relatíve kevés a felhasználó is.

 

Jelen esetben pedig, már belül a kerítésen, azt javaslom menj be a Hitspace üzletébe és ott megmutatják mit hogy kell használni, esetleg le is videózhatod szerintem.

 

A képfeltöltéssel sztem fordulj szintén hozzájuk ha vmi nem megy.

 

Más iránt, én egyszer egy ismerősömnek segítettem jogtiszta Cubaset instalálni, regisztrálni. Mondjak valamit? Az illegális tört verziót gyerek játék ahhoz képest felrakni!  :D Ezt nem mi irányítjuk, a gyártó ránk kényszeríti, vagy elfogadod, vagy nem. Ezért is mondjuk, zenéléshez konkrét dig.zongora, szinti stb. A számítógépes, szoftveres dolgokkal bizony sokan sok év alatt ismerkedünk, ismerkednek még oda jutnak hogy minden klappol. A reklámoknak meg nem szabad hinni, hogy "csak dugd be és játsz!" Ismerek olyat, akinek mindene van, keverők, hangkártya, 3 szinti, sampler, de semmit nem tud velük kezdeni, mert nem tanult zenélni, nem tud angolul, nem érti a szakterminológiát és sajnos erre nem írnak ált. iskolában már könyvet hogyezt mega azt így kell használni. A gyári használatik meg eleve feltételeznek egy alap lexikális tudást, így nagy szükség van az önképzésre is előtte, mellette. Ez egy ilyen szakma.

 

Úgyhogy sztem menj be a Hitspacebe! Este 7-ig nyitva vannak és forgalmazzák a terméket + értenek is hozzá.

Köszönöm a hozzászólás! Igen, ez egy olyan világ, amibe vakon ugrottam bele, és ha a leírt problémákba bele is ütköztem, egyenlőre úgy látom, hogy jól ki fogok jönni belőle, vagyis látszik a fény az alagút végén... Igen, a Friendlyhouse-nál vettem. De mindezek ellenére nem bántam meg. Egyébként régóta zenélek, együttesben is muzsikálok (Anonymus Retro Band, a Facebook-on van rólunk egy-két dolog), saját zenei anyagokat is készítettem már, vagy nyolcat. Hagyományos hangszerem ezért már több is van, vagy egy tucattal, a Yamahától a DGX 630-as van meg, a Kurzweiltől egy SP 4-7 van a birtokomban, tehát van olyan hangszerem, ami "bekapcs és játszom" alapon működik. És ezek jól is szólnak. Viszont szeretem a hagyományos analóg szintetizátorok hangjait és szeretek velük kísérletezni, új hangzásokat létrehozni. És valóban, amikor döntöttem az Arturia megvásárlásánál, nyilván én is a reklámok és promóciók délibábos, fényezett marketing-kábításának a hatása alatt is voltam, mert a hangzások és a lehetőségek eldorádója tárulkozott fel benne lelki szemeim előtt. De hát a felkészületlenség és  tudatlanság okán, amivel biztosan nem vagyok egyedül, meg kell küzdenem most már azzal, hogy zenészként eljussak a rendszer adekvát használatáig. Olyan ez, mint amikor a lehetőséget kihasználva marha olcsón egy szuper jó autót vásárol az ember, és amikor átveszi, akkor derül ki, hogy neki kell összeraknia. A kereskedelemnek pedig csak az a fontos, hogy vedd és vidd. 

A Hitspace-t meg fogom keresni.

Link to comment
Share on other sites

Viszont szeretem a hagyományos analóg szintetizátorok hangjait és szeretek velük kísérletezni, új hangzásokat létrehozni. 

 

De gondolom az megvan, hogy ez az arturia nem analóg, sőt nem is szintetizátor. A helyedben én visszavinném, szívjanak vele ők és vennék egy valódi analóg szintetizátort. Ennyiből már elég jót lehet vásárolni. Ha vst szintiket akarsz használni, ahhoz nem feltétlenül kell ilyen drága dedikált kontrollert vásárolnod, elég bármilyen midibill a "meghajtásukhoz", vagy az egyik régebbi szintid, ami midivezérelhető. A számítógépedre feltelepítesz párat a sokezer ingyenes vagy pénzért kapható szoftversztinti közül és voila, ugyanaz a világ tárul eléd, mint az arturia szoftvereivel. Ha a billentyűk minősége és a kezelőszervek miatt - azaz elsősorban a kontrollerfunkciók miatt döntöttél ennek a darabnak a megvásárlása mellett, akkor nem szóltam, de a leírtakból nem ez derül ki.

Link to comment
Share on other sites

De gondolom az megvan, hogy ez az arturia nem analóg, sőt nem is szintetizátor. A helyedben én visszavinném, szívjanak vele ők és vennék egy valódi analóg szintetizátort. Ennyiből már elég jót lehet vásárolni. Ha vst szintiket akarsz használni, ahhoz nem feltétlenül kell ilyen drága dedikált kontrollert vásárolnod, elég bármilyen midibill a "meghajtásukhoz", vagy az egyik régebbi szintid, ami midivezérelhető. A számítógépedre feltelepítesz párat a sokezer ingyenes vagy pénzért kapható szoftversztinti közül és voila, ugyanaz a világ tárul eléd, mint az arturia szoftvereivel. Ha a billentyűk minősége és a kezelőszervek miatt - azaz elsősorban a kontrollerfunkciók miatt döntöttél ennek a darabnak a megvásárlása mellett, akkor nem szóltam, de a leírtakból nem ez derül ki.

Igen, ezekkel nagyjából tisztában vagyok. Az, hogy kellett egy jó billentyűzet, az is közre játszott, hogy a Yamahát és a Kurzweilt "be kellett vinnem" a zenekarba, azok folyamatosan a próbateremben vannak, így az otthoni kis stúdiómban nem maradt ilyen szintű keyboard. (A kisebb, 5 oktávos szintijeim billentése nem ütik ezt a szintet.) Egyébként az Arturia Keylab 88 klaviatúrájával maximálisan elégedett vagyok. (Nyilván tudod, hogy az meg Fatar gyártmány.) A sok ezer hangszínnek végül is örülök, a szerkeszthetőség elég jó. Augusztusban fogok még kapni VST-ket, meg már le is töltöttem ilyeneket, úgy hogy lassan eljutok odáig, hogy csak a zenére koncentráljak. (Az Arturia billentyűzettel a MIDI kimeneten keresztül egy Waldorf modult is meghajtok.) Az egyik zenémet itt meg tudod hallgatni: 

 

https://soundcloud.com/aurateam/sungreeting

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...