Jump to content
Ménemszól.hu

A Roland folytatja a klasszikusaik digitalizálását


V László

Recommended Posts

Az Aira sikere után itt a Boutiqe.
"Ez sem virtuál analóg, hanem Analog Circuit Behaviour technology. Sőt, limited edisön, márcsak kb. 46.000.000 darabot fognak gyártani belőlük.
Ahogyan a GAIA SH-01, az SH-101, Juno-106 méltó utóda, ezek is autentikus másai lesznek a klasszikusoknak."  :D
Ja nem: https://www.youtube.com/watch?t=3&v=C1zdcqoe8qg
Mindenesetre marketingből ismét 5-ös!

Viszont kicsi, olcsó.

butik.jpg

Szerkesztette Kilobeat
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Igaz, hogy francia nyelvű az írás, de a demo hangok jól hallgathatóak. Szerintem ígéretes cucc a JP-08-as az alapján, ami hallható.

http://fr.m.audiofanzine.com/synthe-numerique/roland/jp-08/editorial/tests/jupiter-de-poche.html

Ha jól értem, akkor az első öt minta egyfajta quíz, hogy vajon melyik melyik: JP8 vs JP-08

Szerkesztette Bendi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tegnap óta boldog tulajdonosa vagyok egy JP-08-nak. 

Nekem rettenetesen bejön. Szerintem nagyon jó hangja van. Azt nem tudom, hogy az eredetivel összevetve mennyire más, de önmagában mint hangszer, nagyon "fincsi". A különböző fórumokon megoszlanak a vélemények, a legtöbben azt az álláspontot képviselik, hogy persze, nem ugyanolyan, de nagyon-nagyon közel van hozzá.

Szerintem még ha csak annyira szól is jól, mint egy jó hangú vst, a "közvetlen vas élmény", a "minden funkció egy dedikált poti" tulajdonságok bőven a szoftok fölé helyezik. De szerintem sokkal jobban szól, mint a szoftok.

Ami nagyon fontos - szerintem - a JP-08 esetében, hogy igazából a "dual mode"-ban fickándozik, sajnos ekkor a "virtuális" polifónia csak 2 (2x2 hang).   

Alapvetően - határozottan így gondolom - ezt az eszközt egy szóló és basszus szintinek kell használni. (Vagy kell venni még egy darabot, és sorba kötni, ha valaki a sokhangú "szőnyegeket" szeretné kicsiholni az eszközből.)

Link to comment
Share on other sites

Fontos lehet másoknak is:

A "kézikönyvben" elég "sután" van leírva, hogyan kell tárolni egy patchet. (Legalábbis nekem elég "kusza" volt.)
A lényeg: A bal oldalon lévő számbillentyűket használva a beállított "presetet" úgy kell eltárolni, hogy az első számjegynek megfelelő  (tizes helyiértéken lévő) számbillentyűt röviden megnyomjuk, majd a második számjegynek megfelelő (egyes helyiértéken lévő) számbillentyűt hosszan nyomvatartjuk, amíg meg nem jelenik újra a "patch kód".

Tehát pl. ha a beállított fantasztikus patchet a 35-ös "pozícióra" szeretnénk menteni, akkor röviden megnyomjuk a 3-as gombot, majd hosszan az 5-öst.

Azt kavarták össze a drágák, hogy folyamatosan "lower digitről" beszélnek, pedig az "upper digitet" kell hosszan nyomni, miután(!!) a "lower digitet" röviden megnyomtuk. Vagy az upper-lower feliratot cserélték fel. 


1. Use the PATCH NUMBER [1]–[8] buttons to specify the upper and
lower digits of the save-destination patch number. When you longpress
the lower digit while selecting the lower digit, the patch is saved.

lower_upper_digit.png

Szerkesztette Bendi
Link to comment
Share on other sites

én amit a Roland JU06-ból hallottam, hát meglepődtem, van eredeti 106-om, és durván hasonlít! Ritkán lepődöm meg ilyen dolgon, de már ideje volt, hogy ezt a hangszert is újradobják, szerintem most sokan örülnek, nem beszélve hogy rettenetesen olcsón beszerezheti mindenki, és nem kell a karbantartásokkal és egyebekkel bajlódni, ha esetleg valaki szerezne egy eredetit. u.i. Azért az eredeti mindíg eredeti marad. Like a Rolandnak!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Alapvetően - határozottan így gondolom - ezt az eszközt egy szóló és basszus szintinek kell használni. (Vagy kell venni még egy darabot, és sorba kötni, ha valaki a sokhangú "szőnyegeket" szeretné kicsiholni az eszközből.)

Ez a sorbakötés csak azonos Boutique szintiknél megy, vagy pl. a JP-08 után beköthetek egy JU-06-ot, hogy annak a processing powerjét használja a JP-08 polifóniájához? Mert ha így lenne, azt preferálnám, és technikailag elvileg nem kéne, hogy akadája legyen.

Link to comment
Share on other sites

Úgy gondolom, hogy a sorba kötésnél nem használja a master eszköz a slave-nek a processzor erejét, hanem egyszerűen amikor elfogy a "polifonia", akkor "szól a slave-nek", hogy most te jössz. Tehát ha egy JU-06 van a JP-08 mögött, akkor - feltételezésem szerint - a JU-06-on beállított patch fog megszólalni az 5. hangként.

Nincs módom kipróbálni (még). Remélem, hogy sikerül egy JX-03-at beszerezni még a JP-08 mellé.

Csak és kizárólag demonstratív jelleggel összedobtam egy kis "sessiont" JP-08 (szóló hangszerek plusz bass arpg) + Kirzweil PC3 (hammond + akusztikus gitár)  + Waldorf Pluse2 (arpg + sub bass) + NI-Kontakt (dobok). 4 óra alatt készült el nulláról, ezért senki ne várjon csodát sem mix sem master terén. Gondoltam, hogy feltöltöm, de valamiért nem tudja fogadni az oldal.

 

Szerkesztette Bendi
Link to comment
Share on other sites

Én most fanyalgok egy sort.

Csak én látom hogy mindenki egyre inkább gagyibb és ratyibb cuccokkal rukkol ki? Egyre kisebb és silányabb minőségű billentyűk, kínainak is silány műanyag gépházak, monotimbrál cuccok, 10 alatti polifónia fok... stb.

Ez olyan mint a Coca-Cola és tsai üdítők ahol ugyanazért a pénzért kapsz most 1.5 vagy 1.75-ös kiszerelésű üdítőt (nem mintha nagy kóla rajongó lennék).

Ez biztos hogy jutalmazandó dolog a vásárlók részéről?

Anno amikor valaki kijött egy mikro szintivel - lásd MicroQ - akkor az 16 timbrál 25 polifóniás volt és FÉMHÁZZAL - amit most Blofeldként adnak. Jó, annak az ára akkor 500-600€ vagy ennek megfelelő márka volt. De azóta azért olcsóbb lett a DSP és chip gyártás. Mondjuk a töredék árába fáj az akkori teljesítményt hozni. A fémház készítése meg az igényesség gondolom nem lett drágább, nem?

Hallgatom a demókat és hangosan röhögök a demonstrátorokon akiknek egy primitív dupla oszcillátoros digit sawtooth hangra egy filterrel megfűszerezve kell vinnyognia és mutatni hogy ez mekkora sirályság. Közben lehet látni az arcukon hogy ez az egész egy nagy bullshit.

Pont most lehetne normálisan megcsinálni az olyan szintiket mint a V-synth, mert olcsóbb a konverter és a DSP is ahhoz hogy normálisan szóljon.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Szerintem nem jól látod a kérdést. Az van, hogy ma sokkal szélesebb rétegek vesznek hangszert. Tehát diverzifikáltabb a vevőkör, és nekik is terveznek hangszert.

Ma is gyártanak kifogástalan hangszereket. Prophet 06, Boomstarok, minden Moog. Szerintem az Odysseynek kutya baja. Vannak olcsó és jó szintik (pl. Microbrute), meg vannak nagyon drágák (Schmitt, SE Omega 8). A Nordok kifogástalan minőségben készülnek. Ma több szintit kapni sokkal mint valaha. A skála lefele, felfele és mélységében is bővült, lásd DIY. Még igazi retró is van, lásd Oberheim SEM és Two Voice. Az innováció viszont leginkább Eurorack világban bombasztikus.

"Közben lehet látni az arcukon hogy ez az egész egy nagy bullshit."

Csak konkrét példákra tudnék reagálni, de ezt én nem tapasztaltam. Pl. a MusicExpón a Roland külföldi demonstrátora meglehetősen meggyőzően tolta.

Öregszel, Draco :)

Link to comment
Share on other sites

Állítólag hasonló hardware van benne, mint a System 1-ban, és az is csak 4 hang poly volt. De ettől ez még mindig kicsit érthetetlen egy VAnál, sokkal olcsóbb szintik is hoznak ennél sokkal többet, pl. a fent említett Blofeld, vagy a Mininova. Vagy az lenne a cél, hogy ne egyesével vegyék a Boutique szintiket az emberek?

Link to comment
Share on other sites

Az biztos, hogy sokat spórolnak minden téren, ezek a kis Rolandok biztos, hogy otthonra lettek gyártva, gondolom a Yamaha "kicsiket" akarták ezzel überelni. Nekem sem tetszenek dízájnra, és mint mindenki én is az eredetiket tartom királynak, de egy fiatal, aki otthon szeretne zenélni a 2x2-es szoba sarkában akár egy laptoppal meg a 2 oktávos mas.keyb.-al annak optimális lehet hely és ár szempontból az ilyen kütyü! - és valójában teljesülhet egy régi álma, hogy egy legendás szintin zenél olcsón, és nem tört gagyi pluginen.... szerintem ezeknek is lesz otthonuk/gazdájuk (már mint ezeknek a pici Rolanadoknak)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 11/17/2015, 8:25:49 írta draco draconis:

Én most fanyalgok egy sort.

Csak én látom hogy mindenki egyre inkább gagyibb és ratyibb cuccokkal rukkol ki? Egyre kisebb és silányabb minőségű billentyűk, kínainak is silány műanyag gépházak, monotimbrál cuccok, 10 alatti polifónia fok... stb.

Ez olyan mint a Coca-Cola és tsai üdítők ahol ugyanazért a pénzért kapsz most 1.5 vagy 1.75-ös kiszerelésű üdítőt (nem mintha nagy kóla rajongó lennék).

Ez biztos hogy jutalmazandó dolog a vásárlók részéről?

Anno amikor valaki kijött egy mikro szintivel - lásd MicroQ - akkor az 16 timbrál 25 polifóniás volt és FÉMHÁZZAL - amit most Blofeldként adnak. Jó, annak az ára akkor 500-600€ vagy ennek megfelelő márka volt. De azóta azért olcsóbb lett a DSP és chip gyártás. Mondjuk a töredék árába fáj az akkori teljesítményt hozni. A fémház készítése meg az igényesség gondolom nem lett drágább, nem?

Hallgatom a demókat és hangosan röhögök a demonstrátorokon akiknek egy primitív dupla oszcillátoros digit sawtooth hangra egy filterrel megfűszerezve kell vinnyognia és mutatni hogy ez mekkora sirályság. Közben lehet látni az arcukon hogy ez az egész egy nagy bullshit.

Pont most lehetne normálisan megcsinálni az olyan szintiket mint a V-synth, mert olcsóbb a konverter és a DSP is ahhoz hogy normálisan szóljon.

Draco, szerintem nem az a baj, hogy gyengék lennének ezek a cuccok - szerintem nem gyengék, nekem pl. a JP-08 kifejezetten tetszik -, inkább az a baj, hogy a legtöbb "demonstrátor" (bocsánat előre is) síkhülye a demonstrációhoz. Nem értenek ahhoz, amit csinálnak. (Ez sajnos sok más területen is így van a neten. Óriási a "zaj".)

Szerkesztette Bendi
Link to comment
Share on other sites

Szerintem a 4 hang poli csak részben "üzletpolitika". Valahol volt erről szó, hogy egyrészt így tudják garantálni a problémamentes üzemelést, másrészt a technológiából adódó valamiféle korlátot is emlegettek. Lehet, hogy bullshit, lehet, hogy nem. Az biztos, hogy - számomra - nagyon jó "valóságérzete" van a JP-08-nak, azzal együtt, hogy tényleg nagyon kicsi. Viszont így elfér az iróasztal szélén, nem kell még egy emelet a szintiállványra.

Ha - az előzetes ígéreteknek megfelelően - meg tudják oldani, hogy a kontrollerek CC-üzenetekkel is vezérelhetőek legyenek DAW-ból és külső billentyűzetről, akkor "nagy királyság lesz" :)

Egyébiránt - ezt már korábban is írtam - szerintem a JP-08-at kifejezetten DUAL módban kell használni. Akkor "virít". Vagy jó "külső effektekkel" megtámogatni a hangot. (Egy csipet reverb, delay, chorus nem árt :) )

A Waldorf Pulse 2 is - azzal együtt, hogy önmagában is csuda dolgokat tud - egy jó kis effektlánccal megtámogatva életre kel. Órákra bele lehet feledkezni.

Szerkesztette Bendi
Link to comment
Share on other sites

4 órája írta anomalia:

Az biztos, hogy sokat spórolnak minden téren, ezek a kis Rolandok biztos, hogy otthonra lettek gyártva, gondolom a Yamaha "kicsiket" akarták ezzel überelni. Nekem sem tetszenek dízájnra, és mint mindenki én is az eredetiket tartom királynak, de egy fiatal, aki otthon szeretne zenélni a 2x2-es szoba sarkában akár egy laptoppal meg a 2 oktávos mas.keyb.-al annak optimális lehet hely és ár szempontból az ilyen kütyü! - és valójában teljesülhet egy régi álma, hogy egy legendás szintin zenél olcsón, és nem tört gagyi pluginen.... szerintem ezeknek is lesz otthonuk/gazdájuk (már mint ezeknek a pici Rolanadoknak)

Én egy Kurzweil PC361 billentyűzettel hajtom a JP-08-at. A KM-25 tényleg csak "szükségmegoldás", csak és kizárólag akkor érdemes gondolni rá, ha valóban minden cm és minden gramm megtakarítás életbevágó. Szerintem pont ezért nagyon nagy húzás a Rolandtól ez a megoldás. A legtöbbünknek ez a kis Roland nem az egyetlen hangszere, inkább kiegészíti a hangszerparkot. Ebben az esetben viszont tökéletes ötlet, hogy nem "kényszerítik" rá az embert még egy billentyűzet megvételére. 

Szerintem nem csak a "csóró hobbi zenészeknek" lesz ez "pálya". A külföldi fórumokon az látszik, hogy nagyon sokan sokadik eszköznek veszik meg, komoly hangszerparkok mellé. Másrészt - szintén a fórumok alapján - nagyon nagyot tarol ezzel a Roland, tehát nagyon "beletalált", hogy mire harapnak az emberek. (Főleg azok, akiknek sajnos nem fussa Moog Sub 37-re, Nordra. De nem tartom valószínűtlennek, hogy komoly(?!) zenészek is kedvet kapnak valamelyikhez.)

És azért tegyük a kezünket a szívünkre, ennek az eszköznek az ára versenyben van a szoftver hangszerek árával, és bizony az ember már csak olyan, hogy szereti fizikai valójában birtokolni pl. a hangszereit. Sokkal élvezetesebb ezen a kis Boutique-on játszani, mint bármilyen (akár "überfrankó") szoftver szintin. Nem tudom egzaktul megmagyarázni, hogy miért, de így van.

A másik, hogy - félretéve, hogy mennyire ugyanúgy szól, mint az eredeti -, a JP-08-cal, mint "önálló entitással" élmény zenélni. Az első este kb. 2 órát "játszadoztam" vele úgy, hogy csak tekergettem-csavargattam, miközben a billentyűkön játszottam a Kurzweilen. (Nekem nem áll rá a kezem a mini billentyűkre, én biztosan nem veszek ilyet. A súlyozott szinti mechanikát is meg kellett szoknom az igazi zongora billentyűk után.) 

Szerkesztette Bendi
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...