Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

rootkiller

Kérdés

Van egy nagymembrános kondenzátor mikrofonom, bizonyos Hitec Audio Fat One, leánykori nevén Nady SCM900, de lehetne akár Gauge ECM-87, CAD GXL2200 vagy MXL 909 is. Nem egy nagy történet, anno a Musik Produktiv árulta. Kapásból mondanád rá, hogy egy kínai gönc. Komolytalan.
Van egy ember pesten, bizonyos Karaszek Zoltán, aki többek között mikrofonok építésével és tuningolásával foglalkozik. Akinek van olyan mikrofon amihez neki köze volt az nagyon szokta szeretni. Lényeg, hogy az enyém is hozzá került. Ami a mikrofon tuningolhatóságát adja, az a K67-es kapszula, mint tudjuk az U67/U87 kapszulája, a világon tudomásom szerint a leginkább másolt nagymembrános kapszula. Feltételezéseim szerint nagy szórást mutat ezeknek a minősége, de ha az ember egy jobbat fog ki az komoly tuningpotenciál lehet. Maga a kapcsolástechnika se gagyi, írtak valahol hogy ez a része a Schoeps-től származik. Ami a kényes pont, az az alkatrészek minősége és a munkapontok megfelelő beállítása, itt történt jelen esetben a tuning, illetve még annyi módosítás történt hogy a mélyvágó kapcsolóból PAD lett.

Ő kapott ellenfélnek egy Audio Technica AT4050-et mely szolgáltatásait tekintve (3 karakterisztika, mélyvágó, pad) az AKG C414 és a Neumann U87 konkurense szeretne lenni.
A felvételek egy Furch akusztikus gitárral és egy Roland Studio-Capture hangkártyával készültek, a mikrofonok nagyjából fél méterre voltak a gitár lyukától kicsit feljebb a nyak felé, picit alulról véve. Nem történt semmilyen processzálás, csak normalizálva van.

Várom a tisztelt fórumtársak hozzászólásait, véleményeit, hogy kinek melyik mikrofon milyen.

karaszek.wav

4050.wav

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

"Te hiszel abban a fétisben amit az U47-U67-C12 és társai mikrofonok jelentenek, én pedig nem.."

Hát majd fogsz, ha egyszer ezek is a kezedbe kerülnek párszáz lemez felvétele után, amit olcsóbb cuccokkal csináltál. :)
Abban persze teljesen igazad van, hogy a legtöbb produkció nem ezek hiányán bukik meg.

Ettől függetlenül az említett mikrofonok még U87 után is beszarás kategória, pedig ugye az sem egy rossz mikrofon.

Meg hát amiről már sokszor volt szó, hogy amíg a lehallgatás nem legalább Apooge és Genelec kategóriájú cuccokon történik,
addig semmi hasznos infót nem lehet szerezni semmilyen mikrofonról, vagy cuccról.
Sőt, amióta itt volt az ATC monitor, azóta azt mondom, hogy még Genelecen sem igazán.

Az én értelmezésemben inkább így lesz ez hitéleti kérdés, hogy többnyire kénytelenek vagyunk hinni a tapasztaltabb embereknek,
akik napi szinten ezekkel szórakoznak. Sajnos nem sznobizmusból teszik.

Link to comment
Share on other sites

Szép felvétel. Gratulálok.

A manus nagyon búg az állóhullámoktól. Meg még a levelerek ahova kellenek és tökéletes.

Köszi. Állóhullám? Szerintem inkább a mikrofon proximity effektjére gondolsz...Amúgy meg volt fázva az ember,beszéd hangerőn nyomta csak az éneket.(a többi éneket újra kellett venni emiatt ide meg pont jó volt ez)

Link to comment
Share on other sites

Megvan nyersen is nekem ez az anyag, utólag átbeszélve valóban "túl" lett keverve, nincsenek hozzászokva az emberek hogy egy nyers anyag szólhat teljesen jól. 

Ez még egy jó példa erre, töknyers felvétel, ének-saját C12, sax / dob OH-k saját ribbonok:

http://www.mediafire.com/listen/82b9hkr1wper2rr/blues_no_eq.mp3
 

 

Szép felvétel. Gratulálok.

A manus nagyon búg az állóhullámoktól. Meg még a levelerek ahova kellenek és tökéletes.

Link to comment
Share on other sites

Megvan nyersen is nekem ez az anyag, utólag átbeszélve valóban "túl" lett keverve, nincsenek hozzászokva az emberek hogy egy nyers anyag szólhat teljesen jól. 

Ez még egy jó példa erre, töknyers felvétel, ének-saját C12, sax / dob OH-k saját ribbonok:

http://www.mediafire.com/listen/82b9hkr1wper2rr/blues_no_eq.mp3
 

 

Ennyire nem lehet valami jó nyersen :D !!! Ez nagyon-nagyon ott van! Én csak éneket nézek, de az mindent visz szerintem! Hát a pasi hangszálainak a rezgéseit meg lehet számolni konkrétan.

Link to comment
Share on other sites

Rajongójuk lettem.

Amúgy a magasak idegesítően verdesik az aurámat. Érdemes lenne újrakeverni. Jó zene.

Megvan nyersen is nekem ez az anyag, utólag átbeszélve valóban "túl" lett keverve, nincsenek hozzászokva az emberek hogy egy nyers anyag szólhat teljesen jól. 

Ez még egy jó példa erre, töknyers felvétel, ének-saját C12, sax / dob OH-k saját ribbonok:

http://www.mediafire.com/listen/82b9hkr1wper2rr/blues_no_eq.mp3
 

 

Link to comment
Share on other sites

Micsoda szép sorozat :) Ez igen,saját logó ha jól látom? Gratulálok!!! Lassan az árlistát is prezentálhatnád már :) U47 teljesen kivégezve?

U47fet is van,de az az alkatrészellátás miatt bonyolultabb mint a csöves(sokmindent kell válogatni), ott még kísérletezek, ez az olcsóbb verzió(ének, akusztikus gitár, dob OH(amire elvileg a 47fet nem való:):

https://www.youtube.com/watch?v=TNEJm6EoGCY&feature=youtu.be

Link to comment
Share on other sites

Van egy srác pesten itt Noise Labs Studio néven van fent (nevét nem írom le mert nem illik a tudta nélkül leírni) vagy én vagyok süket vagy tényleg iszonyat jó mikrofonokat épít. 200-350 ezer között van nála AKG C12 és Neuman U47 kopi ami szerintem mindent megaláz. EQ nélkül is szép a hangja. 

Majd szolok neki jöjjön ide és dobja be a felvételeket.

Köszi, rég jártam erre. Közben mennek a fejlesztések lassan,segít több hangmérnök is,mert valóban csak technikai szemszögből nem lehet fejleszteni(vagy nem szerencsés,mert a hangmérnöknek kell használni a végén) C12-ből már van saját akril verzióm,többféle változatban,prémium kapszulákkal, a kivitelezés is vállalható szerintem:) U67 lesz a következő:)

 

DSC02478.jpg

DSC02444.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ellentmondanék mégpedig első kézből származó infó alapján. 2008-ban (Sashalmon a Szabikáék stúdiója volt ez, ami azóta megszűnt) több profival együtt teszteltünk mikrofonokat (mi is csak meghívottak voltunk, nem vezettük a tesztet), ott az utolsó helyen végzett Karaszek cucca. A SE Gemini II-től kezdve amit el tudtok képzelni minden megverte, konkrét utolsó hely volt. Ennek persze már jó ideje. A SIlk, RB, Moldvai Márk tutira ott voltak még, szóval öreg rókák, akik időtlen idő óta vezető hazai felvételeket készítenek. Az a szép kéken világító mikrofon a Karaszek-féle, a teszten a Telefunken ELAM-tól kezdve az orosz Oktaván át a Brauner, SE, Blue márkákig minden volt amit el tudtok képzelni. Preamp 1081, Avalon 2022, nagy Dynák, Amek Media 51 pult. Képeket csatoltam.

Eszembe jutott 1-2 dolog. Ugyebár volt ez a teszt, mely sejtéseim szerint egy énekcélú megmérettetés volt, ami szép és jó. Ez a Karaszek mikrofon egy MS sztereo mikrofon, nem feltétlenül arra készült, amire ott használva volt. Kérdéses, hogy milyen szempontok alapján maradt alul! Zajos volt, rossz volt a tranziensátvitele/frekvenciaátvitele/dinamikaátvitele? Ronda, fülsértő, triviálisan rossz hangja volt? Olcsó nyomi magasak és folyós mélyek jellemezték? Ezek lennének az objektív paraméterek. Ha a mikrofon korrektül megszólal utána jön a "sound" kérdése. Ha nem tetszik attól ez nem egy gönc. Lehet hogy te tarjából szereted a vasárnapi rántott húst én meg karajból. Ezt a mikrofont egyébként klasszikus felvételekhez tudnám elképzelni. Miről is beszélünk?

Arról, hogy a teszt más aspektusból nézve "szűk látókörű" volt. Ti énekmikrofont kerestetek, ez nem az! Te úgy tálaltad a sztorit, hogy az neked legyen jó. Úgy állítottad be a dolgot hogy "ez az Karaszek mit képzel magában hogy mikrofonokat mer csinálni". Ő konkurencia. Ezért nem nyilatkoztál a lényegről: hogy szólt a topic indítása okán belinkelt felvételen a két mikrofon. Ezért volt neked jó elővenni a régi sztorit, mely olyan megvilágításba helyezi Karaszeket hogy "ő nem tud komoly mikrofont építeni".

A mikrofonomnak jobb hangja van jelen környezetben mint a nálad 222 900 Ft-ért megvásárolható AT4050-nek. Ezt nem csak én mondom, különböző tudású és ízlésű kollégák egyöntetű véleménye. Ez egy nagyságrendileg 100 €-s mikrofon volt a Musik Produktivban, melyet a bolt körülbelül 30€ áron szerzett be. Én ezt a mikrofont ingyen kaptam, egy barátomnál hömbölgött. Szétkaptam, utána néztem mi is ez, felismertem benne azt, hogy érdemes odaadni ennek az embernek, mert bíztam benne hogy jobbat fog belőle csinálni. Így is lett. Kicserélte a gyenge minőségű áramköri alkatrészeket, megemelte a kapszula polarizációs feszültségét (U87-U87Ai differencia pl), beállította a munkapontot. A HPF-ből PAD lett. A mikrofon hangját legnagyobb részben a kapszula határozza meg, ezután jön az áramköri minőség. Törekedett kihozni a maximumot a kínai K67 kapszulából. Ezért fizettem neki 10 000 Ft-ot.  A mikrofon megszólal, lehet vele tisztességes éneket és hangszert felvenni. Jó szövegérthetőséget produkál, szerethető hangja van, halk éneknél se zajos. Nem lett belőle Neumann, ez nem volt elvárás. Nincs lehetőségem komolyabb előfokba dugdosni mint az Apollo Twin-é.

Nem fogsz véleményt nyilvánítani jelen tesztről. Kényelmetlen neked. Írj, ha nem így van! Írd le, hogy szerinted melyik mikrofon a jobb és milyen hangzásbeli tulajdonságaiból adódóan.

Link to comment
Share on other sites

Te mondtad, hogy a mikrofon ízlés kérdése is. A témában leírtad a korábbi tapasztalatodat, de ennek ellenére a két sávot gondolom nem hallgattad meg, mivel erről nem szóltál. Nem tudom mi a jobb verzió: hogy ha véleményt nyilvánítasz, vagy ha nem. Te egy kereskedő vagy aki prémium kategóriás termékeket árul. Jártam az egyetemen Akusztika tárgyra, ahol az előadó mindig azt mondta hogy "hitéleti kérdés". Te hiszel abban a fétisben amit az U47-U67-C12 és társai mikrofonok jelentenek, én pedig nem annak ellenére hogy jó néhányszor végighallgattam a Bereczki féle mikrofontesztet. Kétségtelenül vannak differenciák, ezt nem vonom kétségbe. Én egy olyan környezetben dolgozom ahol ezek a dolgok nem elsődlegesek a produkció sikerességének ügyében, az ember megtanulta megoldani abból ami van. Én a földön járok, te nem. Én jelen pillanatban ezt a mikrofont tudom kifizetni, nekem tetszik, és a lehetőségeimhez mérten tudok vele jól dolgozni és jó felvételt készíteni. A következő nagy membrános mikrofon a piacon amiért pénzt adnék az a TLM67. Egyébként készült énekfelvételem versenytársként SM7-et illetve NT1-A-t állítva, mindkét helyzetből a Karaszek féle megoldás került ki győztesen.

"gondolom nem hallgattad meg" , "Akinek van olyan mikrofon amihez neki köze volt az nagyon szokta szeretni.", "Feltételezéseim szerint nagy szórást mutat"

ez három feltételezés, te írtad. mindhárom hamis, ez tény. (még jó hogy meghallgattam)

"Te egy kereskedő vagy"

klasszikus érvelési hibát vétettél, esetünkben a személyeskedést. mivel az állításom tényleges helyességét nem tudod megkérdőjelezni, a feltételezett érdekeimmel próbálsz hitelteleníteni, ezt próbálod érvként felhasználni.

amit leírtam, annak egy része vélemény, amit írtál is, ízlés kérdése, felesleges rajta vitatkozni. 

"Én a földön járok, te nem."

ugye ennek semmi köze az egészhez. hasonlóan parttalan lett volna, ha én meg azzal jövök, hogy a te véleményed meg amatőr. de akkor ez nem vita lenne, hanem óvodások civakodása. kerüljük ezt!

"mindkét helyzetből a Karaszek féle megoldás került ki győztesen."

korrekcióra szorul: neked az tetszett jobban. (az most mellékes, hogy abban a mezőnyben ténylegesen melyiket gondolnám alkalmasabbnak, hiszen nem ez volt a kérdés).

Én nem akarok beleszólni abba, hogy ki milyen mikrofont használ, nem akarok senkit megtéríteni, leírtam a véleményem a fenti két felvételről, és pár állításodról bizonyítottam, hogy azok erős túlzások. 

Ha úgy érzed hogy hülyeség, hagyd figyelmen kívül. Ha viszont vitatkozni akarsz, akkor be kell tartanod az alapvető érvelési szabályokat. 

ui: a TLM67-et nem tudom hallottad-e. Eléggé fostos. Szerezz te is egy U87Ai-t Ebayről, ezt szoktam az ügyfeleimnek javasolni. Én, a kereskedő, hah...

Link to comment
Share on other sites

Te mondtad, hogy a mikrofon ízlés kérdése is. A témában leírtad a korábbi tapasztalatodat, de ennek ellenére a két sávot gondolom nem hallgattad meg, mivel erről nem szóltál. Nem tudom mi a jobb verzió: hogy ha véleményt nyilvánítasz, vagy ha nem. Te egy kereskedő vagy aki prémium kategóriás termékeket árul. Jártam az egyetemen Akusztika tárgyra, ahol az előadó mindig azt mondta hogy "hitéleti kérdés". Te hiszel abban a fétisben amit az U47-U67-C12 és társai mikrofonok jelentenek, én pedig nem annak ellenére hogy jó néhányszor végighallgattam a Bereczki féle mikrofontesztet. Kétségtelenül vannak differenciák, ezt nem vonom kétségbe. Én egy olyan környezetben dolgozom ahol ezek a dolgok nem elsődlegesek a produkció sikerességének ügyében, az ember megtanulta megoldani abból ami van. Én a földön járok, te nem. Én jelen pillanatban ezt a mikrofont tudom kifizetni, nekem tetszik, és a lehetőségeimhez mérten tudok vele jól dolgozni és jó felvételt készíteni. A következő nagy membrános mikrofon a piacon amiért pénzt adnék az a TLM67. Egyébként készült énekfelvételem versenytársként SM7-et illetve NT1-A-t állítva, mindkét helyzetből a Karaszek féle megoldás került ki győztesen.

Link to comment
Share on other sites

"Akinek van olyan mikrofon amihez neki köze volt az nagyon szokta szeretni."

Ellentmondanék mégpedig első kézből származó infó alapján. 2008-ban (Sashalmon a Szabikáék stúdiója volt ez, ami azóta megszűnt) több profival együtt teszteltünk mikrofonokat (mi is csak meghívottak voltunk, nem vezettük a tesztet), ott az utolsó helyen végzett Karaszek cucca. A SE Gemini II-től kezdve amit el tudtok képzelni minden megverte, konkrét utolsó hely volt. Ennek persze már jó ideje. A SIlk, RB, Moldvai Márk tutira ott voltak még, szóval öreg rókák, akik időtlen idő óta vezető hazai felvételeket készítenek. Az a szép kéken világító mikrofon a Karaszek-féle, a teszten a Telefunken ELAM-tól kezdve az orosz Oktaván át a Brauner, SE, Blue márkákig minden volt amit el tudtok képzelni. Preamp 1081, Avalon 2022, nagy Dynák, Amek Media 51 pult. Képeket csatoltam.

Címszavakban:

1) nem kevesen vannak a világban olyanok, akik meg akarják törni a vintage hegemóniát vagy újat akarnak dobni. mi kispályások vagyunk méretünkből adódóan, és mivel alig látunk rá a világra, elhisszük, hogy bírunk akkorák lenni.ez tervezői szempontból ideális, vevő szempontból pedig jobb ezzel tisztában lenni.

2) vegyük tudomásul, hogy a nyugati kultúrában mind művészetben, jópár évtized a lemaradásunk. ezen ne ugorjunk át, gondoljuk ezt végig.

3) egy mikrofon gyártása nem pusztán technikai, hanem nagyrészt ízlés kérdése, az ízlés pedig kultúrális kötődésű valami, lásd 2-es pont.  Valószínűleg Karaszek úr és én teljesen mást gondolunk arról, milyennek kell lennie egy mikrofonnak. Ezzel nincs is baj.

Tapasztalatom szerint kevés gyakorlattal rendelkezők szoktak az efféle mikrofonokba beleszeretni ami általában a tervezőhöz fűződő szimpátiának köszönhető, idővel azonban rájönnek, hogy mi az, ami hiányzott akkor, mikor a mikrofont először hallotta (a rutin). Egy példát említenék: itthon kíméletlen mennyiségű AKG Solidtube-ot adtak el. Még én is vettem akkor zöldfülűként (meg se hallgattam,úgy. csöves mikrofon, csak jó lehet, nem?). Ma sem értem, hogy mindez hogy volt lehetséges. Aki ismeri a Solidtube-ot, tudja miről beszélek.

"Feltételezéseim szerint nagy szórást mutat ezeknek a minősége,"

Így is lehet mondani, de másképp fogalmazva közelebb kerülünk az igazsághoz: a nagymembránosok között ennek legkisebb a szórása. Ha ez így érthető. Amit nem értek, az a "feltételezésem szerint". 

 

DSC00060.jpg

DSC00052.jpg

DSC00053.jpg

Link to comment
Share on other sites

én meghallgattam, de nem igazán hallok különbséget... ha meg kellene magyaráznom, hogy mit hallok, akkor az talán annyi lenne, hogy a pimpelt mikrofonnak mintha kicsit több közép-magas tartománya lenne. meg ránézésre tömörebb a hullámformája is. de ennyi, igazából ez jelentheti azt, hogy süket vagyok mert nem hallom a különbséget :) vagy pedig annyira jól sikerült a módosítás, hogy nincs különbség a két mikrofon között.

Link to comment
Share on other sites

Van egy srác pesten itt Noise Labs Studio néven van fent (nevét nem írom le mert nem illik a tudta nélkül leírni) vagy én vagyok süket vagy tényleg iszonyat jó mikrofonokat épít. 200-350 ezer között van nála AKG C12 és Neuman U47 kopi ami szerintem mindent megaláz. EQ nélkül is szép a hangja. 

Majd szolok neki jöjjön ide és dobja be a felvételeket.

Én már hallottam azokat is....hát az valóban odab.sz. Nagyon jól szólnak a mikrofonjai. Javít is és gyárt is. Nyersen is úgy szól, hogy bámulatos. Én az U47 copyt hallottam. És mutatott olyan kész anyagot is, amiben az ő mikrofonjaival lettek felvéve az ének sávok. 

Link to comment
Share on other sites

Van egy srác pesten itt Noise Labs Studio néven van fent (nevét nem írom le mert nem illik a tudta nélkül leírni) vagy én vagyok süket vagy tényleg iszonyat jó mikrofonokat épít. 200-350 ezer között van nála AKG C12 és Neuman U47 kopi ami szerintem mindent megaláz. EQ nélkül is szép a hangja. 

Majd szolok neki jöjjön ide és dobja be a felvételeket.

Link to comment
Share on other sites

Ami nekem érdekes, hogy amíg ha a a karaszekbe elkezdek beleemelgetni magasat meg magasközepet (Burnley 73-al 12k meg 3k2) akkor azt szebbé tudja tenni, az AT-n meg ront, olyan nyominak éreztem EQzás után, próbáld ki, kíváncsi vagyok mit mondasz

Pontosan ezt fogom tenni :) Tegnap eldöntöttem, hogy ma majd kipróbálom, hogyan reagál EQ-ra. Ha kipróbáltam, jelzem.

Link to comment
Share on other sites

Második hallásra Genelec 8030-on hallgatva a tuning mikrofonnak csengősebb hangja van. A pengetés jobban cseng. Fényesebb. Szívesen meghallgatnám énekkel is a mikrofonokat.

Ami nekem érdekes, hogy amíg ha a a karaszekbe elkezdek beleemelgetni magasat meg magasközepet (Burnley 73-al 12k meg 3k2) akkor azt szebbé tudja tenni, az AT-n meg ront, olyan nyominak éreztem EQzás után, próbáld ki, kíváncsi vagyok mit mondasz

Link to comment
Share on other sites

Van egy nagymembrános kondenzátor mikrofonom, bizonyos Hitec Audio Fat One, leánykori nevén Nady SCM900, de lehetne akár Gauge ECM-87, CAD GXL2200 vagy MXL 909 is. Nem egy nagy történet, anno a Musik Produktiv árulta. Kapásból mondanád rá, hogy egy kínai gönc. Komolytalan.
Van egy ember pesten, bizonyos Karaszek Zoltán, aki többek között mikrofonok építésével és tuningolásával foglalkozik. Akinek van olyan mikrofon amihez neki köze volt az nagyon szokta szeretni. Lényeg, hogy az enyém is hozzá került. Ami a mikrofon tuningolhatóságát adja, az a K67-es kapszula, mint tudjuk az U67/U87 kapszulája, a világon tudomásom szerint a leginkább másolt nagymembrános kapszula. Feltételezéseim szerint nagy szórást mutat ezeknek a minősége, de ha az ember egy jobbat fog ki az komoly tuningpotenciál lehet. Maga a kapcsolástechnika se gagyi, írtak valahol hogy ez a része a Schoeps-től származik. Ami a kényes pont, az az alkatrészek minősége és a munkapontok megfelelő beállítása, itt történt jelen esetben a tuning, illetve még annyi módosítás történt hogy a mélyvágó kapcsolóból PAD lett.

Ő kapott ellenfélnek egy Audio Technica AT4050-et mely szolgáltatásait tekintve (3 karakterisztika, mélyvágó, pad) az AKG C414 és a Neumann U87 konkurense szeretne lenni.
A felvételek egy Furch akusztikus gitárral és egy Roland Studio-Capture hangkártyával készültek, a mikrofonok nagyjából fél méterre voltak a gitár lyukától kicsit feljebb a nyak felé, picit alulról véve. Nem történt semmilyen processzálás, csak normalizálva van.

Várom a tisztelt fórumtársak hozzászólásait, véleményeit, hogy kinek melyik mikrofon milyen.

karaszek.wav

4050.wav

Második hallásra Genelec 8030-on hallgatva a tuning mikrofonnak csengősebb hangja van. A pengetés jobban cseng. Fényesebb. Szívesen meghallgatnám énekkel is a mikrofonokat.

Link to comment
Share on other sites

Van egy nagymembrános kondenzátor mikrofonom, bizonyos Hitec Audio Fat One, leánykori nevén Nady SCM900, de lehetne akár Gauge ECM-87, CAD GXL2200 vagy MXL 909 is. Nem egy nagy történet, anno a Musik Produktiv árulta. Kapásból mondanád rá, hogy egy kínai gönc. Komolytalan.
Van egy ember pesten, bizonyos Karaszek Zoltán, aki többek között mikrofonok építésével és tuningolásával foglalkozik. Akinek van olyan mikrofon amihez neki köze volt az nagyon szokta szeretni. Lényeg, hogy az enyém is hozzá került. Ami a mikrofon tuningolhatóságát adja, az a K67-es kapszula, mint tudjuk az U67/U87 kapszulája, a világon tudomásom szerint a leginkább másolt nagymembrános kapszula. Feltételezéseim szerint nagy szórást mutat ezeknek a minősége, de ha az ember egy jobbat fog ki az komoly tuningpotenciál lehet. Maga a kapcsolástechnika se gagyi, írtak valahol hogy ez a része a Schoeps-től származik. Ami a kényes pont, az az alkatrészek minősége és a munkapontok megfelelő beállítása, itt történt jelen esetben a tuning, illetve még annyi módosítás történt hogy a mélyvágó kapcsolóból PAD lett.

Ő kapott ellenfélnek egy Audio Technica AT4050-et mely szolgáltatásait tekintve (3 karakterisztika, mélyvágó, pad) az AKG C414 és a Neumann U87 konkurense szeretne lenni.
A felvételek egy Furch akusztikus gitárral és egy Roland Studio-Capture hangkártyával készültek, a mikrofonok nagyjából fél méterre voltak a gitár lyukától kicsit feljebb a nyak felé, picit alulról véve. Nem történt semmilyen processzálás, csak normalizálva van.

Várom a tisztelt fórumtársak hozzászólásait, véleményeit, hogy kinek melyik mikrofon milyen.

karaszek.wav

4050.wav

Első hallásra nagyon egyformának tűnik a két felvétel. És ha azt veszem figyelembe, hogy az egyik az AT viszonylag drága mikrofonja, a másik meg egy egy (számomra) alig ismert márka ám tuningolva, akkor azt kell mondjam, hogy szeretném megismerni Karaszek Zoltán urat, mert baromi jó munkát végzett. Jobban megfigyelt hallgatózásba csak később kezdek. De talán picit dinamikusabb a tuning miksi első hallásra is. Grat a munkához!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...