Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség milyen PreAmp-ot vegyek?


Csuzlee

Kérdés

Sziasztok,

szeretnék vásárolni a közel jövőben egy jobb minőségű PreAmp-ot, főleg ének felvételhez. Jelenleg van itthon egy Saffire Pro 26-os hangkártyám, aminek a 6 bemenetéhez 4 állítható preamp tartozik, tehát az újonnan vásárolt preampot, valamelyik nem állítható bemenetre (5-6) tenném. Ezt jól gondolom? :)

Egyébként általában éneket és egy gitárt veszek fel itthon, ezért talán szóba jöhet a több csatornás preamp is.

Jelöltjeim:

- Focusrite Isa One (erről nagyon sok jót hallottam, az állítólagos "pop-os" hangzás miatt lehet érdekes) - 150.000 HUF
- Lindell Audio 6X-500 - 60k (ehhez venni kellene egy 500 tápot házzal (80k - 6 helyes), viszont elindulnék az 500-as irányba, és a Lindell EQ és Comp 90k-90k, vagyis össze tudnék rakni egy channel stripet egész elfogadható áron - csak a Preamp házzal 140.000 HUF, fullos channel strips 320.000 HUF
- RME QuadMic (itt lenne 4 csatorna preampom, nem tudom milyen minőségben) - 177.000 HUF
- ISA Two (itt ki tudnám használni mind a két sávor, akár mic+gitár, akár mic+mic-re, és lenne szép pop-os hangzás? :) ) - 258.000 HUF
- Focusrite Octo Pre MkII Dynamic (itt lenne 8 új preampom, akár később dobot is tudnék felvenni, ráadásul mind a 8 comp-al van, viszont nem tudom milyen minőségben...) - 192.000 HUF

 

Vélemény?

Köszönöm,
Csuzlee

 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

UA kínálatból néztem a Twinfinytit, de 260k-ért egy csatorna...ahhoz nagyon nagyot kellene ütnie a többin :) Bár az első UAD kártyámmal is így voltam, nagyon nagyot ütött :) 

Ha nem 500-as, akkor én ISA-ban gondolkodnék. De van egy lehetőség a HS-ben,vagy legalábbis volt. Mondjuk elhozol egy ISA-t kipróbálod, azt mondod nem tetszik, vagy nem üt akkorát,visszaviszed, és elviszel helyette egy UA-t. És úgy már tudsz döntetni. Mert mégis csak a füled fog dönteni, ami a legjobban tetszik, és ha te énekelsz benne, akkor a te hangodnak "álljon jól" a sound. Meg mondjuk nem utolsó sorban, ha csinálsz teszt felvételt, aztán belenyúlsz EQ-val rögtön tudni fogod, hogy melyiket válaszd. Ha újonnan vásárolsz, akkor ez szerintem egy járható út. Feltéve, ha van még ilyen lehetőség a HS-ben.
De az is tuti, hogy ha veszel ISA-t nem fogsz rosszul választani. Az egy olyan előfok, (szvsz), amire bármit rádugsz jót tesz neki :) . 

Link to comment
Share on other sites

26 perccel ezelőtt írta Cziczkány:

Szia!

Tehát az at2035-nek teljesen megfelel a steinberg vagy az m-audio hangkártya és egy isától, ha ebből a szempontból tekintem a dolgokat nem nagy jelentősége lesz a láncban. Jobb lesz, de nem ez fogja valószínűleg meghozni a kívánt változást. Tehát váltanom kéne hangkártyát és mikrofont is, hogy az isával kiegészülve szintet lépjek, ha jól értem. Ebben az esetben mit ajánlanál az isa mellé mikrofonnak és hangkártyának? Gondolom mikinek az sm7b amit itt is olvasok és nagyon dicsérnek. Ha megengedsz még egy utolsó kérdést. Ha maradna az at2035 és csak hangkártya csere történne meg, valamivel többet kitudnék-e hozni a felvételkor. Ha igen, akkor mire váltanál a helyemben? Köszönöm a válaszod előre is!

Előfok+Hangkártya csere lényeges előrelépés. Apogee/Vagy AVID Duet -re voksolnék. Avid Duet alapból windows kompatibilis, Az Apogee meg most hozza ki a win 10 drivert. Esetleg Focusrite Forte, ha elég a 2IN /2 OUT. Ezeknek jó konverterei vannak. De akár az RME házatáján is szétnézhetsz. Tudni kell, hogy USB-s kell, vagy FW, esetleg PCI, PCIe, stb. És amit leírt PropaneB olvasd el figyelmesen :) ! És hallgasd meg a mintákat, le tudod szűrni a konzekvenciát.

Egyébként személyes kapcsolatom nem volt még a Steinberg-gel, de jókat olvastam róla. Minden láncszem erősítése előrelépés, ezt leszögezhetjük. Az igazi különbséget akkor fogod észre venni, amikor valamit kezdeni akarsz majd a nyers hanggal, és beletekersz EQ-ba...ott fog majd kikerekedni a szemed, hogy hm...ez biza faszább. Ne ugorj fejest egyből mindenbe. Vegyél egy fasza előfokot, az mindig kell, mert a mikrofon és a hangkártya legjobb barátja. Aztán, ha nem leszel megelégedve a várt minőséggel az előfok problémát 100%-ban kizárhatod, mert az hót ziher, hogy fasza. Onnan kezdve elindulhatsz a hangkártya irányába. Ha abból veszel egy otthoni szinten PRO kategóriát, akkor abban is biztos lehetsz, hogy már csak a mikrofonnal lehet a probléma, ami a felvételi láncot illeti (esetleg az ember, aki a mikrofon előtt áll, de azt most hagyjuk, mert nem hardver). 

Link to comment
Share on other sites

Kis story ehhez, mintákkal :-):

Egy lemezfelvétel bizonyos spórolási faktorának okán, pont most teszteltünk.

A gitáros otthon szeretné feljátszani az összes gitársávot. Komoly gitárjai, erősítői, cuccai vannak, tehát az alapanyag remek.

Csakhogy neki egy iMac-je van ,amibe nem lehet Pcie kártyát rakni, így vett egy egyszerű M Audio MTrack-et és annak rendje-módja szerint rögzítette a gitár mankót.

A lánc: Charvel Guthrie Govan model-Kemper Profiler (reverb-bel a jelútban)-M-Audio MTrack-Logic ProX (Hangminta neve: Kemper wet_Mtrack.wav) Lett, amilyen lett. Kértem, hogy jöjjön át a stúdióba...

- Itt a következő volt az első setup: Charvel-Kemper-88RLB(line in)-Apogee AD-16x-ProTools (minta: Kemper wet_88RLB_Apogee16x.wav) Nem volt kérdés, nagyon karakteres hang, óriási a különbség hangminőségben.

- Kerekedik a szeme, mondom neki, hogy a preamp túl jó, de próbáljuk ki az ISA(line in-nel) is. (minta: Kemper wet_ISA_Apogee16x.wav). Tök más, de ez is sokkal jobb, mint az övé. Elkezdte nézegetni az eladó Neve, illetve ISA One-okat, az ISA-ra majdnem le is csapott, de kicsit visszafogtam:

- Ne legyünk igazságtalanok, nekem van egy M-Audio Fast track pro-m is, USB-vel összekötve. Kipróbáltuk ezt is: (Kemper wet_FastTrack.wav). Teljesen más hangkép, pedig ezu is M-.Audio. Az előzőekhez képest "borzasztó", de pl ez neki jobban tetszett, mint a saját MTrack-jével rögzített...

- Majd elé kötöttem az ISA-t: (Kemper wet_ISA_FastTrack.wav). Hát... Persze jobb lett, mert a FastTrack előfokának érzékenységét a minimumra állítottuk, de azért ez sem az igazi, mert így is beleszól a végeredménybe a FastTrack gyenge előfoka!

A legjobb, ha olyan hangkártya-konverter van a lánc végén, amiben meg tudjuk kerülni az opcionális előfokot. Így van a legnagyobb értelme jó előfokot vásárolni.

Tehát ROHADTUL nem mindegy milyen előfokon veszel fel!

Minták: https://www.dropbox.com/sh/r0wch3qtkodfaga/AAC8g8dsQqg3I_mu3lWtkudQa?dl=0

 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Hobkins:

Szia!

Először is egy aranyköpést szeretnék megosztani veled: A hangot mindig a lánc leggyengébb láncszeme fogja behatárolni. Ergo nagyon jó hangot csak akkor tudsz csinálni, ha mindened nagyon jó a mikrofontól a hangkártyáig/konverterig. Ha a kettő között valami is gyenge, akkor a végeredmény olyan gyenge lesz, mint az a bizonyos láncszem. Ennek fényében kezdj el gondolkodni. Csodát nem kell várni az AT 2035-től, az M-Audio kártyától sem, sem a Steinbergtől, bár én a kettő közül inkább a Steinbergre szavaznék. Az ISA egy olyan darab, ami a legjobb stúdiókban is megállja a helyét, és sok helyen ott is van. Inkább a több csatornás kivitelben, de valahol a ONE is ott figyel. Nem biztos, hogy először érteni fogod, hogy miért kellett, ha megveszed. Összességében, ha veszel egy ISA-t nem kidobott pénz, csak először nem biztos, hogy érteni fogod, hogy miért is adtál ki 100+ ezer forintot. Dobni fog a minőségen, csak nem biztos, hogy annyit, amennyit vársz tőle :) Ha hosszú távon tervezed a felvételezgetést, akkor mindenképp vedd meg az ISA-t, aztán szépen lassan törekedj mindenből a legjobbra.

Szia!

Tehát az at2035-nek teljesen megfelel a steinberg vagy az m-audio hangkártya és egy isától, ha ebből a szempontból tekintem a dolgokat nem nagy jelentősége lesz a láncban. Jobb lesz, de nem ez fogja valószínűleg meghozni a kívánt változást. Tehát váltanom kéne hangkártyát és mikrofont is, hogy az isával kiegészülve szintet lépjek, ha jól értem. Ebben az esetben mit ajánlanál az isa mellé mikrofonnak és hangkártyának? Gondolom mikinek az sm7b amit itt is olvasok és nagyon dicsérnek. Ha megengedsz még egy utolsó kérdést. Ha maradna az at2035 és csak hangkártya csere történne meg, valamivel többet kitudnék-e hozni a felvételkor. Ha igen, akkor mire váltanál a helyemben? Köszönöm a válaszod előre is!

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Cziczkány:

Üdv!

Kifejezetten csak ének + rap felvételekre lenne szükségem. Szeretném kihozni a maximumot a nyersanyagból. Egy AT2035 és egy Steinberg UR22 vagy egy M-Audio M-Track állt eddig rendelkezésemre a felvételhez. Most képbe jött az ISA. Nagyon gondolkodóba estem, hogy megvásároljam a drágaságot, kíváncsi lennék, mennyire érné meg. Szeretném megkérdezni, hogy szükséges lenne a mikrofon és a hangkártya leváltása is, hogy megmutassa a foga fehérjét vajon? 

Szia!

Először is egy aranyköpést szeretnék megosztani veled: A hangot mindig a lánc leggyengébb láncszeme fogja behatárolni. Ergo nagyon jó hangot csak akkor tudsz csinálni, ha mindened nagyon jó a mikrofontól a hangkártyáig/konverterig. Ha a kettő között valami is gyenge, akkor a végeredmény olyan gyenge lesz, mint az a bizonyos láncszem. Ennek fényében kezdj el gondolkodni. Csodát nem kell várni az AT 2035-től, az M-Audio kártyától sem, sem a Steinbergtől, bár én a kettő közül inkább a Steinbergre szavaznék. Az ISA egy olyan darab, ami a legjobb stúdiókban is megállja a helyét, és sok helyen ott is van. Inkább a több csatornás kivitelben, de valahol a ONE is ott figyel. Nem biztos, hogy először érteni fogod, hogy miért kellett, ha megveszed. Összességében, ha veszel egy ISA-t nem kidobott pénz, csak először nem biztos, hogy érteni fogod, hogy miért is adtál ki 100+ ezer forintot. Dobni fog a minőségen, csak nem biztos, hogy annyit, amennyit vársz tőle :) Ha hosszú távon tervezed a felvételezgetést, akkor mindenképp vedd meg az ISA-t, aztán szépen lassan törekedj mindenből a legjobbra.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2015. 11. 03. at 6:59 írta Hobkins:

SM7B+ISA jó páros! Dinamikus nagy membrános, kell neki jó nagy erősítés. Az ISA meg teljesen jól teszi azt amit egy ilyen mikrofonnal tenni kell. Ha nem akarsz nagy pénzt költeni majd 500-as tápegységre, keress meg nyugodtan, és elmondom a tapasztalataimat. Ha neked meg lesz az ISA+SM7B, akkor légy szíves te oszd meg a tapasztalataidat AT2020-hoz képest :). És a krach is érdekelne.

Üdv!

Kifejezetten csak ének + rap felvételekre lenne szükségem. Szeretném kihozni a maximumot a nyersanyagból. Egy AT2035 és egy Steinberg UR22 vagy egy M-Audio M-Track állt eddig rendelkezésemre a felvételhez. Most képbe jött az ISA. Nagyon gondolkodóba estem, hogy megvásároljam a drágaságot, kíváncsi lennék, mennyire érné meg. Szeretném megkérdezni, hogy szükséges lenne a mikrofon és a hangkártya leváltása is, hogy megmutassa a foga fehérjét vajon? 

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Elég esélyesnek tartom, hogy most ebből egy Isa One lesz, talán beszerzek egy SM7B-t is mellé aztán majd szépen lassan elkezdek össze rakni egy Lindell láncot. Sajnos én már nem nagyon énekelek, 18 évig toltam, aztán beütött a krach, és két éve csak küzdök (bár ez az én hibám is), erről egyszer talán kicsit részletesebben, most annyi, hogy hangképzés, fonoátrai :) 

SM7B+ISA jó páros! Dinamikus nagy membrános, kell neki jó nagy erősítés. Az ISA meg teljesen jól teszi azt amit egy ilyen mikrofonnal tenni kell. Ha nem akarsz nagy pénzt költeni majd 500-as tápegységre, keress meg nyugodtan, és elmondom a tapasztalataimat. Ha neked meg lesz az ISA+SM7B, akkor légy szíves te oszd meg a tapasztalataidat AT2020-hoz képest :). És a krach is érdekelne.

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Elég esélyesnek tartom, hogy most ebből egy Isa One lesz, talán beszerzek egy SM7B-t is mellé aztán majd szépen lassan elkezdek össze rakni egy Lindell láncot. Sajnos én már nem nagyon énekelek, 18 évig toltam, aztán beütött a krach, és két éve csak küzdök (bár ez az én hibám is), erről egyszer talán kicsit részletesebben, most annyi, hogy hangképzés, fonoátrai :)  

Link to comment
Share on other sites

UA kínálatból néztem a Twinfinytit, de 260k-ért egy csatorna...ahhoz nagyon nagyot kellene ütnie a többin :) Bár az első UAD kártyámmal is így voltam, nagyon nagyot ütött :) 

az UA preampok azert eleg nagyot utnek...:)

a felsorolasban szereplokhoz kepest az azert egy kovetkezo szint, talan az ISA-t kiveve.

Link to comment
Share on other sites

FF octo pre szerintem ezek közül a leggyengébb..

Nekem volt RME OctoMic szerintem nem egy jó darab. 

ISA one és Two nekem nincs de van isa 430 MKII és ISA 428 MK1 azok iszonyat jók

Lindell Audio-ból nekem az EQ van meg. Nem egy csoda darab de azért az árát megéri. (bár én akcióba vettem 60 ért.)

Erről az EQ-ról kicsit írhatnál többet is, akár priviben is. Megköszönném! Nekem a 7X-500 van. Bocs kicsit az OFF-ért.
Viszont a témához annyit, hogy ha egy kicsit valaki ért az elektronikához, akkor az 500-as ház/táp megoldható 10e Ft-ból is. Ilyen szempontból akár 500-as előfokban is lehet gondolkodni, bár abban szerintem Neve 88RLB a nagyon tuti. Azt már hallottam és...jujj, de nagyon jujj. 

Link to comment
Share on other sites

A UA kinalatat is nezd meg sztem.

a fentiekbol en az 500-as iranyba indulnek el.

azon is gondolkodj el, hogy esetleg a konverziot is a preampra bizod es digitalisan mesz be a focusrite-ba. Pl az ISA ONE+ digit opcio is jo irany lehet.

UA kínálatból néztem a Twinfinytit, de 260k-ért egy csatorna...ahhoz nagyon nagyot kellene ütnie a többin :) Bár az első UAD kártyámmal is így voltam, nagyon nagyot ütött :) 

Link to comment
Share on other sites

Bocsánat a mikrofon valóban lemaradt. Az jelenleg a rommá csépelt AT2020, de én szeretem, főleg mert szerintem a következő lépés kondi mikiben 300k körül van. De addig is egy SM7B tervben van, talán a preamp vételével egy időben. Amivel nem is az AT2020-at szeretném lecserélni, hanem szeretnék egy másik mikrofont, ami szerintem karakterisztikájában teljesen más mint a szokásos kondi mikrofonok.

Link to comment
Share on other sites

FF octo pre szerintem ezek közül a leggyengébb..

Nekem volt RME OctoMic szerintem nem egy jó darab. 

ISA one és Two nekem nincs de van isa 430 MKII és ISA 428 MK1 azok iszonyat jók

Lindell Audio-ból nekem az EQ van meg. Nem egy csoda darab de azért az árát megéri. (bár én akcióba vettem 60 ért.)

Link to comment
Share on other sites

Szia Csuzlee!

A felsoroltak közül mindegyik jó valamiért.

Nem írtál arról, hogy milyen mikrofonnal akarsz felvenni. Ez egy fokkal fontosabb, mint a preamp. 

A focusrite-nak van sound-ja, ami jót tesz az éneknek. A többi is jó, de inkább transzparens előfokok. A Focusrite Octo-t nem ismerem. Jól gondolod, célszerű a vonal bementekere irányítani a külső előfokot és a többit tudod használni másra. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...