Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Dupla pár monitor? Behringer2031A+YamahaHS50 egyszerre!


Arnoux.

Kérdés

Üdv Mindenki,

A minap vásároltam itt a ménemszólon keresztül egy pár Behringer2031A monitort. A helyzet az hogy nekem nagyon tetszik a hangja, jól részletezett a mély és szubtartomány, a közép és mély frekvenciák nagyon szépen adják vissza a hangot, viszont ott relatíve nem elég erőteljesen. Emellett van egy HS50-es yamaha párom. A mély ott ugye gyakorlatilag nulla. A magas frekvenciák kissé harsányak de mégis ha melléeresztem halkabban a Behringer mellé, azt érzem, hogy igen megszületett! A yamaha tolakodóbb közepe és magasfrekijei mintha csak pont az a kicsit adnák meg amire még szükségem lenne.

Szóval a kérdésem az, hogy lehetséges-e hogy a kettő (azaz két pár) nagyon jól kiegészíti egymást? Szoktak ilyet csinálni??? Vagy ez csak ilyen sufnituning lehet? Én nagyon részletesnek és minden frekvenciát kellőképpen megjelenítve hallom. Lehetséges ez, hogy így jó?

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

 

Köszönöm a hasznos tanácsokat mindenkinek! A patchbay-jel kapcsolaban gondolkodt el leginkább, de mivel abszolut nem látom át az lenne a kérdésem hogyha van 5 inputom, és mindezt rá akarom küldeni egy monitorra plusz még 3 kimenetre az megoldható e vele? illetve különbőznek e valami speciális kell e erre vagy sem? mert úgy tudom többféle van....

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a hasznos tanácsokat mindenkinek! A patchbay-jel kapcsolaban gondolkodt el leginkább, de mivel abszolut nem látom át az lenne a kérdésem hogyha van 5 inputom, és mindezt rá akarom küldeni egy monitorra plusz még 3 kimenetre az megoldható e vele? illetve különbőznek e valami speciális kell e erre vagy sem? mert úgy tudom többféle van....

Inkább a másik threadbe válaszolok, oda inkább talál...

Link to comment
Share on other sites

Elgondolkodtató amit mondasz. Bár nincsenek nagy tapasztalataim, viszont személyes véleményem szerint a basszusa érthetőbb mint egy ADAM A7X-en teszem azt. A linearitása jó, ha rákeresel, vagy Gyuricza Ferencz : Mastering digitális környezetben c. könyvében. Low budget kategóriában nem olyan rossz véleményem szerint. Ezt  limiter szerű témát nem tudtam, utánanézek. Köszönöm megfontolom az infót. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Ezt az erősítő problémát én is tapasztaltam amikor egyik ismerősömnél jártam aki a passzív KRK monitorjait egy TV-ből kiszerelt (!!) végfokra kötötte, hiszen jó az. Aztán elmagyaráztam hogy nem jó mert szar. Egy ilyen koppintás Behringernél azt kell nézni, hogy mi az amit aránylag jó minőségben le tudtak koppintani és mi az ahol spóroltak. Azt látom például a saját monitorjaim okán (Dynaudio BM5A) hogy generációról generációra növelték a frekvenciatartományt egy ilyen kis ládán. Nálam vannak azok a mélyek amikkel túlzottan nem is foglalkozom pont ezért, másrészt fogom aztán elcipelem a zenémet olyan motyóra ahol olyan subok vannak mert megtehetem.

Olvastam itt a kommenteket, vannak akik azt írják hogy ha neked így tetszik. Én nem tudnám elképzelni hogy 2031-em vagy hasonló cuccom legyen. Olyan amilyen az a Yamaha, de ők nem szoktak göncöt árulni a másik márkával ellentétben. Ahogy belegondolok tiltakozás jön rám a dologgal kapcsolatban hogy két különböző hangfal. Ez a falusi megfejtőket idézi akik mindenféle lomot összehordanak, és azon próbálnak falunapokon hangosítani. Legyen egy, és ha választani kell akkor a Yamaha.

Link to comment
Share on other sites

Elgondolkodtató amit mondasz. Bár nincsenek nagy tapasztalataim, viszont személyes véleményem szerint a basszusa érthetőbb mint egy ADAM A7X-en teszem azt. A linearitása jó, ha rákeresel, vagy Gyuricza Ferencz : Mastering digitális környezetben c. könyvében. Low budget kategóriában nem olyan rossz véleményem szerint. Ezt  limiter szerű témát nem tudtam, utánanézek. Köszönöm megfontolom az infót. ;) 

Szerintem Gyuricza Ferenc a mastering Bodnár Attilája. Abban biztos vagyok benne hogy szakmailag nem elég felkészült (finoman fogalmaztam), de abban nem, hogy van neki rendes cucca, pl. monitor hangfala. (Kicsit sajnálom hogy szóltam neki anno hogy a könyv reklámvideójának a hangját hogy elbaszta, akkor rögtön mindenki vágta volna hogy mire számítson.). A konstruktivitás jegyében javaslom neked Bob Katz könyvét, vagy bármelyik Sound On Sound, Lynda.com, Macprovideo oktatóanyagát. Bármit, csak ezt a könyvet ne.

A témánál maradva pedig az A7x-nek sokkal érthetőbb basszusa van. Próbáld ki ezeket egy helyen egymás mellett A/B-ben, és figyeld meg azokat a szempontokat, amiket fentebb íram. Vagy ha van 2031-ed, csapd a hónod alá egy százas papírzsepivel, és nézd össze a többi hangfallal ami most kapható.

"A linearitása jó" -  melyik linearitására gondolsz?

Két különböző hangfalnak akkor van értelme, ha tudod, hogy melyik miben jó. A 2031-en +szerintem+ minden rossz amit el lehet képzelni. Minden. Iszonyat dinamikátlan, bufla, érthetetlen, aránytalan hangja van. Most ha valakinek ez tetszik, azzal nincs bajom, de a pontosságát objektíve meg lehet ítélni. Veszed a felvételt, berakod valami nagyon jó rendszeren, amiből tudni fogod minek KELLENE szólnia (függetlenül attól, hogy te mit gondolsz arról hogy minek kellene szólnia), és megnézed hogy a többi hangfal ahhoz képest mit mutat. El kell dönteni, hogy olyat akarsz venni, ami tetszik, vagy olyat ami pontos. Az utóbbi kritérium alapján én megígérem neked hogy a 2031 a létező legrosszabb választások egyike.

Link to comment
Share on other sites

Ezt az erősítő problémát én is tapasztaltam amikor egyik ismerősömnél jártam aki a passzív KRK monitorjait egy TV-ből kiszerelt (!!) végfokra kötötte, hiszen jó az. Aztán elmagyaráztam hogy nem jó mert szar. Egy ilyen koppintás Behringernél azt kell nézni, hogy mi az amit aránylag jó minőségben le tudtak koppintani és mi az ahol spóroltak. Azt látom például a saját monitorjaim okán (Dynaudio BM5A) hogy generációról generációra növelték a frekvenciatartományt egy ilyen kis ládán. Nálam vannak azok a mélyek amikkel túlzottan nem is foglalkozom pont ezért, másrészt fogom aztán elcipelem a zenémet olyan motyóra ahol olyan subok vannak mert megtehetem.

Olvastam itt a kommenteket, vannak akik azt írják hogy ha neked így tetszik. Én nem tudnám elképzelni hogy 2031-em vagy hasonló cuccom legyen. Olyan amilyen az a Yamaha, de ők nem szoktak göncöt árulni a másik márkával ellentétben. Ahogy belegondolok tiltakozás jön rám a dologgal kapcsolatban hogy két különböző hangfal. Ez a falusi megfejtőket idézi akik mindenféle lomot összehordanak, és azon próbálnak falunapokon hangosítani. Legyen egy, és ha választani kell akkor a Yamaha.

Meglehet én magam is egy falusi megfejtő vagyok, de mentségemre legyen mondva, hogy egy általam-, respektált előadó kizárólag ezzel dolgozik, és igen tetszik a soundja a zenéinek. Bár ez inkább ilyen tompa lo-fi detroit house hangzás. Persze ez nem jelenti azért...

Na mindegy. Elnézést mégegyszer a tajparaszt véleményért, meg hogy a lomomról untattalak volna...

Hjjjaj messze még az F1 liga :)

 

Link to comment
Share on other sites

Valami magyar nyelven olvasható, hallható anyagot esetleg tudnál javasolni? Nem mindenki perfekt angol.

Sajnos tudomásul kell venni, hogy a hangtechnika szakmai (és - nagyon sajnos - egyre több más terület) nyelve az angol. Ez van.

Vedd rá Silket, hogy írjon néhány könyvet. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...