Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Juno DS vagy FA workstation?


DeMarco

Kérdés

Nézegetem ennek az új DS-nek a videóit, nem tűnik rossznak számomra. Korg Krossal összehasonlítva ami hasonló árban, nekem jobban is tetszik.

Kérdés, hogy a már korábbi FA szériához hasonlítva, ami kb. 2x annyi árban, a tudás (plussz szolgáltatás) és hangszínek vonatkozásában mennyivel érheti meg jobban esetleg?

Ill. a Juno széria combosabb szinti hangjai talán mégis a DS javára billentené a mérleget? Ki hogy látja, tapasztalta már esetleg?

Pardon! A Juno G, Gi mintájára esetleg váható egy "turbósabb", ezzel analóg módon, egy Juno "GS" modell is esetleg majd? :)

Egy technikai kérdés a végére: az FA vagy DS szintikben van aux busz effekt csatornákra? Azaz 1 effekt rootolható akár több midi csatornára is, mint mondjuk a Korgoknál?

Szerkesztette DeMarco
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
13 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Na,  most akkor MODX vagy FA?

Hát, ez már túl szubjektív. Lehetetlen válaszolni, okoskodni és észt osztani még úgy is, hogy az FA már itt csücsül az asztalomon :)

A MODX okossága az FM, az FA okossága a VA.

Mindkettőben van egy jókora workflow tényező, már ez nagyon megoszló hogy kinek mi áll kézre. Mindkettőnek van egy jókora PCM szintije, ami megintcsak full szubjektív.

Számomra az FA az egyetlen olyan szinti, ami adja a tonewheel orgona klónt, ami nekem fontos, másnak meg a háta közepére nem kell egy Hammond klón.

Az FM szintézist nem értem, soha nem is értettem. A MODX vagy megszeretné velem és kiderülne hogy mennyire szükségem van rá, vagy megerősítené bennem, hogy nem értem és továbbra sem kell az FM. Ezzel szemben az FA SN-S szintimotorját értem, szeretem és tudok benne újat alkotni, olyan dolgokat, ami még nem volt.

Szerintem ez az a pont, ahol nem hangszert kell hasonlítani egymáshoz, hanem önvizsgálatot tartani és lefektetni egy irányt, amik mi vagyunk.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Hát, ez már túl szubjektív. Lehetetlen válaszolni, okoskodni és észt osztani még úgy is, hogy az FA már itt csücsül az asztalomon :)

A MODX okossága az FM, az FA okossága a VA.

Mindkettőben van egy jókora workflow tényező, már ez nagyon megoszló hogy kinek mi áll kézre. Mindkettőnek van egy jókora PCM szintije, ami megintcsak full szubjektív.

Számomra az FA az egyetlen olyan szinti, ami adja a tonewheel orgona klónt, ami nekem fontos, másnak meg a háta közepére nem kell egy Hammond klón.

Az FM szintézist nem értem, soha nem is értettem. A MODX vagy megszeretné velem és kiderülne hogy mennyire szükségem van rá, vagy megerősítené bennem, hogy nem értem és továbbra sem kell az FM. Ezzel szemben az FA SN-S szintimotorját értem, szeretem és tudok benne újat alkotni, olyan dolgokat, ami még nem volt.

Szerintem ez az a pont, ahol nem hangszert kell hasonlítani egymáshoz, hanem önvizsgálatot tartani és lefektetni egy irányt, amik mi vagyunk.

Kiváló okfejtés! Nekem pl. sokkal fontosabbak az EP-k basszusok, dobok, es azakusztikus hangszerek osszessegeben. De...nem zarkozom el az elektronyos vilagtol sem. En sosem szerettem tekergetni hangszineket, max picit csinositgatni valami meglevot, de ujat alkotni nem letszukseglet. Sokkal fobtosabb az, h. inspiraljon, vigyen afele, h. azzal a hangszerrel, hangszinnel akarjak valamilyen dalt, vagy dal kezdemenyt csinalni. Sot, ha mar csak annyit er el a hangszer, h. bekapcsoljam, es szeressek rajta jatszani, mar fel siker. Szoval kinek a pap... 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
25 perccel ezelőtt írta Hobkins:

En sosem szerettem tekergetni hangszineket, max picit csinositgatni valami meglevot, de ujat alkotni nem letszukseglet. Sot, ha mar csak annyit er el a hangszer, h. bekapcsoljam, es szeressek rajta jatszani, mar fel siker.

Na, nekem pont ezért jön be az FA.

Korábban az RS5, RS50-en szocializálódtam, amik az ég világon semmit nem tudtak, csak bekapcsoltam és játszottam rajtuk, nem vesztem el a részletekben és szerettem rajtuk játszani. Kerestem az ürügyet, hogy elvihessem őket magammal zenélni, vittem jazz suliba, vittem a zenetanár fellépéseire beugrani 1-2 számba funkyzni stb. Ezt nyújtja számomra az FA PCMS motorja is, sőt nyilván már magában is jobban szól mint a két RS, de az EXP bővítők is telis tele vannak olyan hangokkal, amiken élvezet játszogatni.

Ugyanakkor nekem van igényem új hangok létrehozására is, viszont nincs annyi szabadidőm, hogy egy teljesen ismeretlen platformot újratanuljak (mint pl. az FM). Az SN-S szintimotor bárki számára érthető aki látott valaha VA szintit. Szóval az FA partner az örömzenélésben is és az új dolgok létrehozásában is, legalábbis az én mércém szerint.

A DS csak az egyik oldalt szolgálná ki: a játék élvezetét, de új hangszínek létrehozásában nem nagy segítség. Nyilván a PCM motor 4 oszcillátorával is lehet új dolgokat létrehozni, de elég babra az SN-S szintimotor VA gondolkodásmódjához képest.

Apropó, tudtátok, hogy az FA PCMS motorjában van 4db MOD mátrix is? :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Nyilván a PCM motor 4 oszcillátorával is lehet új dolgokat létrehozni, de elég babra az SN-S szintimotor VA gondolkodásmódjához képest.

Kérem, pont ezt demonstrálja a korábbi hozzászólásomban található videjó :) És nagyon baba a dolog :) 

Én annak idején SC-55-ön csináltam új hangszíneket, amiket felhasználói helyek híján system exclusive üzenetek formájában kellett elmenteni / visszatölteni.

Na az pöcsölés volt a javából :D

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Koródi Csaba:

Na, nekem pont ezért jön be az FA.

Korábban az RS5, RS50-en szocializálódtam, amik az ég világon semmit nem tudtak, csak bekapcsoltam és játszottam rajtuk, nem vesztem el a részletekben és szerettem rajtuk játszani. Kerestem az ürügyet, hogy elvihessem őket magammal zenélni, vittem jazz suliba, vittem a zenetanár fellépéseire beugrani 1-2 számba funkyzni stb. Ezt nyújtja számomra az FA PCMS motorja is, sőt nyilván már magában is jobban szól mint a két RS, de az EXP bővítők is telis tele vannak olyan hangokkal, amiken élvezet játszogatni.

Ugyanakkor nekem van igényem új hangok létrehozására is, viszont nincs annyi szabadidőm, hogy egy teljesen ismeretlen platformot újratanuljak (mint pl. az FM). Az SN-S szintimotor bárki számára érthető aki látott valaha VA szintit. Szóval az FA partner az örömzenélésben is és az új dolgok létrehozásában is, legalábbis az én mércém szerint.

A DS csak az egyik oldalt szolgálná ki: a játék élvezetét, de új hangszínek létrehozásában nem nagy segítség. Nyilván a PCM motor 4 oszcillátorával is lehet új dolgokat létrehozni, de elég babra az SN-S szintimotor VA gondolkodásmódjához képest.

Apropó, tudtátok, hogy az FA PCMS motorjában van 4db MOD mátrix is? :)

Rólam tudni kell, hogy anno "lagzis zenész" voltam, és Rolanddal indult a pályafutásom, azon "nevelkedtem fel" mondhatnám. Aztán nagyon elhúzott mellette a Yamaha. Nyilván más egy kísérő automatikás és egy Workst. hangszer, de a Rolandban az elmúlt 10-13 évben csalódtam, kivételt képez a digit zongik. Abban elég jól domborítottak mindig. Nem tudom, Rolandéknál hogy van , hogy mindig a zászlós WORK-ból merítgetik a haknis szintikbe is a hangszíneket, vagy teljesen más a mizéria náluk?
Azt tudom, hogy Yamaha háza táján mindig van egy nagy WORK jelenesetben a Montage, abból csinálnak egy nagy "haknist" ami a Genos, aztán jön a kis WORK ami most a MODX és utána van a közép kategóriás haknis, a PSR-S széria (még most). 
MODX-szel nagyon szemezgetek, de nem tudott az sem teljesen meggyőzni. Mindenképp kell vele egy személyes talit összehozni, lehetőleg úgy, hogy ott van mellette még másik két esélyes versenyző is, mondjuk az FA és a Kross2. 


 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta Koródi Csaba:

az EXP bővítők is telis tele vannak olyan hangokkal, amiken élvezet játszogatni.

Pl melyik ilyen bővítőt értékeled legtöbbre?

3 órája írta Koródi Csaba:

vagy megerősítené bennem, hogy nem értem és továbbra sem kell az FM

Ha a Prophecyt értetted valamennyire, szerintem ebben is kreatív lennél :), de azt mondja haverom aki múlt héten nyomkodta a MODX8-at, hogy van abban annyi szép hang, hogy akinek még az is kevés (+ hogy egyszerűen a GUI felületen ripsz-ropsz layereket gyártson kész soundokból, akár FM hangokból is, mert erre is kitértünk), az szerinte sose fog magának tökéletes hangszert találni, ill. jobb ha a VST-kben nézelődik... :) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 órája írta Koródi Csaba:

Nem, ezt úgy kell elképzelni, mint a YAMAHA CS1X-et.

Nem volt ilyen CS1x cucc előttem még. De ha az egész okfejtésből egy pici videót tudnál csinálni vmi jobb elképzelt hangzásra és hogy miként építed fel, ha persze akad erre 1/4 óra időd, azt megköszönnénk! 👍

Link to comment
Share on other sites

  • 0
12 órája írta Hobkins:

MODX-szel nagyon szemezgetek, de nem tudott az sem teljesen meggyőzni. Mindenképp kell vele egy személyes talit összehozni, lehetőleg úgy, hogy ott van mellette még másik két esélyes versenyző is, mondjuk az FA és a Kross2. 

Nem akarlak elkeseríteni, de még a személyes próba is kevés. Mire odaérsz hogy kipróbálod valamelyiküket, már tudnod kell, hogy milyen hangzásvilágra van szükséged, mik a fő preferenciáid, milyen workflow-ra vágysz.
FA-m van, a KROSS-t vágom, a MODX-et pedig a Music Expo-n próbálgattam, de csak néztem ki üvegesen a fejemből... Nem csináltam előtanulmányokat, így nem tudtam hol mi van, mit hallok és ha lenne egy MODX-em, akkor mit szeretnék kihozni belőle. Bevallom férfiasan, 26 év szintizés, kb. 12 év tesztírás van mögöttem, tematikus honlapot csinálok és nem voltam képes a MODX-et letesztelni.

Annó pont így jártam a MOX6-al is az első találkozásunkkor. Aztán mikor hozzám is bekerült egy a szobába, nem győztem egy új cikket írni róla, hogy mennyire állat hangszer. Később még egy MOXF6-ot is kihasználhattam. Aztán megismertem az FA-t és minden addigit leváltott. Ez persze nem azt jelenti, hogy az FA jobb, hanem hogy annak a workflow-ja, hangi adottságai találtak be nálam.

Csak egy apró észrevétel, hogy a KORG KROSS2 a mai workstation felhozatalban a leggyengébb építésű hangszer. A billentyűzete annyira gagyi, hogy nem tudtam rajta pontosan játszani.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 órája írta djuice:

Ha a Prophecyt értetted valamennyire, szerintem ebben is kreatív lennél

Ez egy érdekes dolog. Volt Prophecy kártyám a Trinityben, így annak a szép nagy kijelzőjén értettem hogy mi történik (nagyjából). Meg volt rendes Prophecy-m is, annak a kis kijelzőjén viszont egyetlen kukkot sem értettem a hangszerből, még annak dacára sem, hogy egyszer már átláttam a hangszert, semmire sem tudtam asszociálni a korábbi ismereteimből. Ezért rendkívül fontos a UI. Persze a MODX jó nagy kijelzője optimizmusra ad okot ami az érthető megjelenítést illeti :)

13 órája írta djuice:

Pl melyik ilyen bővítőt értékeled legtöbbre?

Az EXP-05 Electric Piano Collection-t például nagyon bírom, abban van sok Wurly, meg Rhodes, amikkel jó érzés Jammelni.
Az EXP-09 Complete Piano Collection-t néha betöltöm zongorázgatni. Bár a hangszer saját zongorái maximálisan kielégítőek, de legutóbb egy műsorban kórus alatt kellett zongoráznom és oda ebből a bővítőből editáltam hangszínt.

A hangszer 2 SLOT-jában egyébként állandóra az EXP-02 Keys Collection-t és az EXP-03 World Collection-t tartom. A Keys-t azért, mert az összes EXP bővítőből ez tartalmazza a legtöbb multisamplét a jó kis Wurli-tól kezdve a Hammond-on, az elektromos és akusztikus basszusokon át egészen az elektromos gitárokig. A World-ben pedig nagyon sok egzotikus hangszín van, különös tekintettel a perkusszív, meg húros hangszerekre, amik nagyon jól hangzanak Chill zenében egy ZOOM MS-70CDR-en keresztül.

Apropó, fontos részlet, hogy az FA-nak van egy sztereó SUB kimenete és egy sztereó AUX bemenete, ide nekem be van sztereóban hurkolva a ZOOM MS-70CDR, vagyis minden egyes Studio Set-ben eltérően tetszőleges PART-okat tudok erre küldeni, ami a végén a hangszer MASTER kimenetén összegezve jelenik meg. Olyan finomságokat lehet így létrehozni, amiről azelőtt csak ábrándoztam.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 órája írta djuice:

Nem volt ilyen CS1x cucc előttem még. De ha az egész okfejtésből egy pici videót tudnál csinálni vmi jobb elképzelt hangzásra és hogy miként építed fel, ha persze akad erre 1/4 óra időd, azt megköszönnénk!

Nagyon sok videó téma van már a fejemben, de a két éves gyerkőc mellett a kamera állványt sem tudom felállítani, nemhogy felvenni és még narrálni is :). De erről megpróbálok valami gyors, mobilos felvételt készíteni, a magyarázatot meg majd szövegesen megírom hozzá.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta Koródi Csaba:

A Keys-t azért, mert az összes EXP bővítőből ez tartalmazza a legtöbb multisamplét a jó kis Wurli-tól kezdve a Hammond-on, az elektromos és akusztikus basszusokon át egészen az elektromos gitárokig.

Ismerős! Nekünk a G70-esben van az SRX07 Ultimate Keys bővítő detto. Amit hiányolok, egy két jobb fúvóst meg egy jó dobkészletet rakhattak volna rá, mert ami rajta van + pár groove az nem sok semmire jó amúgy, de mellesleg kitűnő válogatás. Viszont azt mondja akinek SRJV bővítői voltak, hiába azokból tartalmazzák az SRX-ek, EXP-k is a dolgokat, koránt sem mindent!

Rolandék amúgy csináltak a 90-es években brutál dolgokat, kár hogy ezeket a samplingeket nem eszik a mai hangszereik! Nyilván vannak rajta ma megmosolyogtató témák is, de itt-ott rendesen belekanyarítottak azért annak idején (nyilván a Specrtrasonics). :)  Akinek van ideje, hallgassa...

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

Nekem is FA-m van és én inkább a szintis oldal felől közelítem a hangszert... Nekem kevésbé fontosak az akusztikus finomságok.
Az FA-val két aprócska kis bajom van a saját szemszögemből: marha jók az EXP kiegészítések, de egyikben sem erősödik meg a kórus PCM készlet... Férfi, női, fiú, lány, digitális, stb... nem igazán van választék. Van kb kétféle kórus PCM készlet ami GM-hez kellett és -sajnos- eddig egyik EXP sem hozza azokat a PCM mintákat amikkel olyan finomságokat lehetne kreálni mint pl. egy Trinity-vel. Ugyanez igaz olyan loop-olt PCM mintákra amik esetlegesen ambient zenékhez feküdnének igazán.

A másik hiányossága az FA-nak az én szememben az egyetlen ARP motor. Már a KORG Triton LE/TR-ben is 2 volt amit nagyon szerettem - sokkal összetettebb pad-eket, atmoszférákat lehetett velük összeállítani. A MOX/MOXF széria 5 ARP motorja külön kényeztetés volt számomra e szempontból 😄 Az FA egyetlen - ráadásul kicsit sajátos ARP motorja nem teszi lehetővé hasonló "percekig mesélő" pad-ek kreálását. Ugyanakkor igazság szerint két ARP motor van benne, de abból az egyik fixen le van kötve a dobok, ritmusok számára - itt azonban megint csak előnyként kell megemlítenem, hogy ezt viszont félig-meddig pattern szekiként kell elképzelni és nem klasszikus ARP vezérelt dobokként, ami által -legalábbis a dobok terén- bőven hozza a MOX/MOXF ARP vezérelt dob képességeit illetve pótolja azok ARP variáns képességeit! 

Mindezeket leszámítva azok számára akiknek ez nem számít "érvágásnak" csak ajánlani tudom a hangszert!

Az SN-S motor igen finoman megalkotott VA rendszer egész jól lemodellezi a klasszikus Roland analóg "örökséget". Más VA-khoz viszonyítva szép meleg, bársonyos, vastag hangja van.

A PCM motorja az XV sorozat óta nem sokat változott - itt leginkább csak a PCM minták azok amik újabbak, kicsit csiszoltabbak. Ugyanakkor a PCM motor pl. több modulációs lehetősget rejt magában mint az SN-S motor (pl. fura módon a PCM motor rendelkezik szabadon "drótozható" modulációs mátrix-al míg az SN-S nem).

Az SN-A (supernatural acoustic) része pedig 1:1 Integra7. Kevesebb presettel, de 1:1 megszólalással.

A szekvenszere könnyen kezelhető a többfunkciós pad-eknek, és gyorsan, könnyen átlátható a vizuális felületnek köszönhetően. Ráadásul stabil :) Manapság már ez is "kiemelkedő" - nincsenek benne rejtett bug-ok. Teszi a dolgát pontosan ahogyan kell. Az egy szem -de legalább sztereo- kiegészítő kimenetnek és bemenetnek köszönhetően akár a Koródi Csaba féle plusz FX út megoldás is megoldható külső FX eszközzel, ugyanakkor egy audió kábellel összekötve ezt a kimenetet a bemenetével a TotalFX-et is lehet külön FX útként kezelni - így nem az egész mix-re csupán a külön oda küldött part-okra vonatkozó hatással. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Összehasonlítottam a DS és az FA pcm wave felhozatalát a gépkönyvek alapján. Azt gondoltam, hogy több hasonlóságot fogok találni, de nem :)

Mind mennyiségre, mind kiosztásra nagy különbség van a két szinti hullámforma tára között. Jó lenne a kettőt egymás mellett meghallgatni, a hasonló (pcm alapú) patch-eket egymással összeereszteni. Nincs a fórumon senki, akinek van/volt Juno DS? FA tulajokból jó néhány van, de a Juno gazdik nem tolonganak  :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta LiPI:

Nekem kevésbé fontosak az akusztikus finomságok.
...marha jók az EXP kiegészítések, de egyikben sem erősödik meg a kórus PCM készlet... Férfi, női, fiú, lány, digitális, stb... nem igazán van választék.

Ezeket a vokál dolgokat én akusztikushoz sorolom, vagy Te szintetikus vokálra, padre gondolsz?

5 órája írta LiPI:

egyik EXP sem hozza azokat a PCM mintákat amikkel olyan finomságokat lehetne kreálni mint pl. egy Trinity-vel

Erre nincs pár demód mire gondolsz?

5 órája írta LiPI:

A másik hiányossága az FA-nak az én szememben az egyetlen ARP motor.  A MOX/MOXF széria 5 ARP motorja külön kényeztetés volt számomra e szempontból

Ebben elég jó a Yamaha, de van akinek pont ezek voltak olyan "magának zenél a gép" dolgok, kevesebb használati értékkel. Itt Te motion szekvenciákhoz, meg szűrő, effekt vezérléshez is kihasználod, nem csak mint pattern lejátszó? Hisz a Yamiban ezek úgy tudom kontroller paraméterek futtatására is beállíthatók, ill. ilyen kategóriájú arp-k is vannak...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 perccel ezelőtt írta djuice:

Ezeket a vokál dolgokat én akusztikushoz sorolom, vagy Te szintetikus vokálra, padre gondolsz?

Is-is... Olyasmi lo-fi dolgokra is mint pl a régebbi AI2 korgokban is voltak illetve olyan "tényleg jó" vokalos mintakra mint amik a Mox-okban vannak....

Erre nincs pár demód mire gondolsz?

Ebben elég jó a Yamaha, de van akinek pont ezek voltak olyan "magának zenél a gép" dolgok, kevesebb használati értékkel. Itt Te motion szekvenciákhoz, meg szűrő, effekt vezérléshez is kihasználod, nem csak mint pattern lejátszó? Hisz a Yamiban ezek úgy tudom kontroller paraméterek futtatására is beállíthatók, ill. ilyen kategóriájú arp-k is vannak...

 

Igen, főleg ilyesmire gondolok. Vagy pl. olyan turpisságra amit a TR-ben meg lehetett csinálni: az első arp "meghajtotta" a másodikat... :) Szóval nem kísérő automata megközelítésben hiányzik hanem mint motion szekvenszer vagy hasonló... Sok mindent lehet persze lfo-ókkal is megoldani... Csak sokszor egy egy arp-al sokkal könnyebb :)

pad-ek alatt olyan izgő-mozgó folyamatosan fel-, le-, ide-, oda fejlődő komplex timbreket értek amikben az ismétlődő elemek min. 20 mp-en belül nem jönnek elő... 

azt hiszem épp' te tettél fel ide az oldalra egy ilyen trinity timbret ami 2 percen át "mesélt" :)

ilyesmire gondolok amikor arról "nyafogok", hogy miben gyengébb az FA ;) valójában persze ez nem igazi nyafi inkább csak óhaj :) "jobb lenne ha...." Persze tökéletes mindenben mindenre jó szinti nincs... Szerencsére... Igy többet is haza tudunk hozni 😄 van rá indokunk, "észérvünk" a családtagok előtt miért kell mindig még egy... 😄

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta LiPI:

olyan turpisságra amit a TR-ben meg lehetett csinálni: az első arp "meghajtotta" a másodikat...

Korg TR? Mert a Trinityben tuti nem voltak arp-k csak a Tritonokban jelentek meg... Egymást nem is tudom hogy tudják hajtani, azok talán párhuzamosan futtathatók függetlenül. (Én általában kinyomtam az ARP gombot rajta hogy ne zavarjon, de 1-2 adott jó ihleteket is.) :) 

2 órája írta LiPI:

azt hiszem épp' te tettél fel ide az oldalra egy ilyen trinity timbret

Erre emlékszem, de az egy TR-Rackből szólt gyári Combi (nem én csináltam), ami egy kibővített Trinity modul jóval ötletesebb hangkészlettel. Viszont abban sem volt arp, csak effektek, meg az egyes hangokra midi delay csatornánként.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 órája írta djuice:

Korg TR? Mert a Trinityben tuti nem voltak arp-k csak a Tritonokban jelentek meg... Egymást nem is tudom hogy tudják hajtani, azok talán párhuzamosan futtathatók függetlenül. (Én általában kinyomtam az ARP gombot rajta hogy ne zavarjon, de 1-2 adott jó ihleteket is.) :) 

No igen a trükk combi módban működött és igen KORG TR-ben.
Ennek a számnak az elején hallható egy ilyen ARP kombináció: Retrogene by LiPI Nyilván meg lehet csinálni FA-ban is 2 lépésben, MIDI-izgetve :) 

Az említett Trinity hangszín az amit nem igazán lehet FA-ban megvalósítani, és ez az ami nekem kicsit hiányzik, de az eredeti témához visszatérve ettől függetlenül nagyon jó kis workstation az FA. Nekem bevált. Mint mondtam nem igazi "nyafogás" ez részemről inkább csak adalék más felhasználói szemmel/szokásokkal arra, hogy mit tud és mit nem az FA :) 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta LiPI:

Ennek a számnak az elején hallható egy ilyen ARP kombináció

Gratulálok, nagyon kellemes muzsika! A TR-en kívül más hangszer is szól benne? - szerk. most olvastam az album infóknál, hogy más is :)

Az FA arpeggiatora nekem valahogy nagyon "katonás" volt, a használata közben nem éreztem azt az inspirációt, amit sok más régebbi workstationnél. De ebben a Roland hangszerek (legalábbis az általam ismertek) soha nem voltak túl dominánsak, mintha a fejlesztők nem tartották volna fontosnak ezt a funkciót...

Szerkesztette Szodike
Későbbi infók
Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 órája írta djuice:

Én általában kinyomtam az ARP gombot rajta hogy ne zavarjon

Na, ebből is látszik, hogy ugyanannak a hangszernek a megítélésénél mennyire eltérő az egyéni ízlés. Az ARP nálam is az első gomb amit kikapcsolok bármilyen hangszeren, ne zavarjon már a játékban  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
40 perccel ezelőtt írta Szodike:

Gratulálok, nagyon kellemes muzsika! A TR-en kívül más hangszer is szól benne? - szerk. most olvastam az album infóknál, hogy más is :)

-Köszi! :)

Az FA arpeggiatora nekem valahogy nagyon "katonás" volt, a használata közben nem éreztem azt az inspirációt, amit sok más régebbi workstationnél. De ebben a Roland hangszerek (legalábbis az általam ismertek) soha nem voltak túl dominánsak, mintha a fejlesztők nem tartották volna fontosnak ezt a funkciót...

Egyetértek. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy saját frázisokat beimportálhatsz az FA arp-ba és onnantól azokat tudod használni mint arp-okat ;) Így nyersz vele egy kvázi stepsequencer-t amit felhasználhatsz akár élő játék közben is (performance) kisebb riff-ek, szekvenciák alájátszására...
Ugyanez igaz a dob "arp"-ra is...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...