Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Multi FX samplerhez :: MILYET?


DeMarco

Kérdés

Egy Emu Ultra E6400-hez milyen külső multi effektet javasolnátok? TC FireWorks esetleg?

(lényegét tekintve a samplerben nincs komoly effekt és ezt kéne megoldani, mint pl. a Korgokban stb. van, tehát midi parameter control is jó lenne + Hammond mintákhoz jobb leslie szimuláció, meg ilyenek...)

Várok ötleteket! RFX32 nem játszik! Drága + ritka! :)

Köszi!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

49 perccel ezelőtt írta FLman:

Üdv! én inkább Vst pluginban gondolkodnék... vannak nagyon komoly reverb-ek nem csillagászati áron.. 

Ja igen, ha már így belefolytam a topikba, akár meg is említhettem volna, hogy én spec mit használok :) 

Nálam iPad és iPhone is használatban van effektnek. iPhone 4S-be Stereo IN, láncban egymás után az AUFX Dub és AUFX Reverb. Ennél kisebb effektet nehezen tudnék elképzelni és (számomra legalábbis) maximálisan kielégítő. Ha összetettebb effekt kell, akkor pedig iPad-be megyek, ott vannak komolyabb multieffektek is.

Link to comment
Share on other sites

A régebbi LEXICON-ok között van egy kedvencem az olcsóbb kategóriából (használt piaci ár: 60-80EzerFt) Ez Az MPX1 elég sokmindent ki lehet hozni belőle és meglepően "warm" hangja van. Teljeskörűen tudod midin keresztül vezérelni, van rajta spdif, szimetrikus és aszimetrikus ki és bejárat is. Ha jól emlékszem analog devices konverterei vannak. Egyik kollégámnak van is a rack-jében egy ilyen. Ha küldesz egy két száraz mintát, akkor szívesen át küldöm pár beállításon, hogy bele tudj hallgatni. 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 02. 15. at 17:40 írta bozobreak:

De akkor, hogy már történelmileg is találjon, legyen Alesis Quadraverb!

Quad van itthon is rackben, de csak hangosításhoz és elég fostos minőség az már a maga korával + ahhoz képest amilyen zajos!!!
Ha ezt a kort nézzük, a Kurzweilnek is volt vmi fél rack cucca anno, sőt akkor még a Korgnak is.

Link to comment
Share on other sites

Hát, olyat is hallottam már hogy a PCM is gagyi (nyilván mihez képest), de egy haver pl. évekig megvolt a 91-esével, még nem vett egy Bricastit. Persze ő csak akusztikus felvételekben utazik, tehát ott a reverb a lényeg, nem a multi-FX.

A Korg szintiket írtam példaként, talán azt a minőségi szintet az MX400 is megüti akkor és tényleg jó ára van + hogy nem egy szimpla 2 csatornás proci, az eleve előny.
Ha hangkártya, oda meg talán az UAD-ok ami jobb minőség FX szinten is ahogy hallottam...

Link to comment
Share on other sites

19 órája írta DeMarco:

Ő mondjuk menniyvel van beljebb vagy kiljebb egy Lexi. PCM80, 81-től, TC Fireworxtől???

Mindenképp az árában vagy beljebb. Az MX400 dupla procis, tehát 4in 4out van rajta kapásból. VST pluginként a kezelő felületet be tudod hívni a DAW projektjébe, és el tudod az aktuális állásokat menteni. Viszont szerintem minőségben kiljebb vagy. Nyilván jobban szól mint egy plugin, de nem szól úgy mint egy TC vagy a PCM-ek. Én 70k-ért jutottam hozzá az enyémhez.

Link to comment
Share on other sites

Ha rohadtul szoros a budget, akkor én vennék egy régebben jónak számító, de ma már gombokért dobált hangkártyát (főleg ha még találni hozzá up to date drivereket), majd nekiesnék letorrentelni egy waves, egy eventide meg egy valhalla pakkot - persze csak elméletben :)  gyakorlatban válogatnék a megannyi jó minőségű ingyenes plugin között.  

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta bozobreak:

Az egész felvetés eléggé furcsa

Az a furcsa, hogy még egy Korg workstationben egy jó multi-FX procit megkapsz presetekkel, addig az E6400 egy talp nélküli cipő ezügyben.
Aki megkért hogy segítsek neki ebben, annak meg egy Fatarja meg egy E6400 ultrája van slussz, mint induló szerkó (amúgy bőgős) és nincs stúdiója csilliárdos outboardokkal, SSL pulttal, viszont vannak rádiós munkái, szignálok stb., de nem ecsetelném.
Értem én a hitspace által belétek nevelt mélyfilozófiát, hogy mindent csak Abbey Roads minőségben van értelme, de ezt hagyjuk...
PC-pluginek sztem megint nem játszanak, ahhoz még normi hangkártya is kéne fél százért minimum...
Na, majd nézelődünk még tovább az ebayen. Köszi mindenkinek!

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta upstream:

Akár hogy is nézzük, a mai napig a legjobb samplerekről beszélünk, ha az EMU sorozatot nézzük. Akár az ultráról akár az EMAX-okról beszélünk! Az, hogy ennyi az ára, csak annak jó, aki jó minőségű frankó samplert szeretne venni.

Na jó, ezzel (is) egyetértek :)

Link to comment
Share on other sites

DeMarco azt írta az RFX32-re hogy drága (és persze ritka). Külföldön kutakodva 120 ezer - 150 ezer Ft közötti áron találtam róla említést. Tehát ha ez a 120-150-es intervallum a drága kategóriába tartozik, akkor az Eventide H9 MAX a maga 260 ezer Ft-os árával, a drága kategória duplája :)

Félre ne értsetek, értem, értékelem és tiszteletben tartom a minőségi holmik használatát, és persze aki megteheti használja. Csak azt furcsállom mindig (és ebben próbálok a realitások talaján maradni), hogy mikor valaki próbál egy ár/érték arányban megfelelő eszközt találni, láthatóan a 120 ezer Ft-ot sokallja, erre kap 160-260-600 ezer Ft-os tanácsokat. Természetesen nem DeMarco nevében szeretnék nyilatkozni csak, így elmehetünk a csillagos égig is teljesen parttalanul. 

Mellesleg most elolvasva marhául tetszik ez az Eventide H9 MAX :)

Link to comment
Share on other sites

Az egész felvetés eléggé furcsa, reklámzenét stúdióban írnak, oda outboardot venni akkor érdemes, ha többet/mást nyújt mint a native/dsp pluginek.
Behringert venni reklámzenéhez teljesen felesleges, élőzéshez, próbaterembe akár lehetne.

De ha már ajánlani kell akkor Eventide H9 MAX.

 

Link to comment
Share on other sites

46 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Valóban sokak számára elrettentő a Behringer név. Természetesen az igények és az árérzékenység is fontos tényező és próbáltam az E6400-hoz lőni az árkategóriát, a MIDI lehetőség figyelembevételével. A hasonlat egyébként teljesen helytálló, de fordítva is igaz: egy Behringer DSP-2024-hez már egy láda sör áráért hozzá lehet jutni :)

Természetesen a minőségi felvetésekkel maximálisan egyetértek, de megkülönböztetném a PRO Studió és a hobbizenész kategóriát. A Quantec-et 600 ezer Ft-ért leltem, amit egy 60 ezer Ft-os samplerhez kis túlzásnak találok, de csodás álom :) Én ha álmodozhatnék, akkor Bigsky-t tartanám a legjobb és legkreatívabb megoldásnak, ami sajnos még mindig 160 ezer Ft. Ha kicsit leljebb engedek az igényeimből, egy BlueSky-tól még mindig összepisilném magam gyönyörűségemben 105 ezer Ft-ért. Eventide Time Factor pedig 150 ezer Ft. Úgy tudom, árkategóriájuk ellenére ezekből csak a BigSky kontrollálható MIDI paraméterekkel.

Személy szerint költséghatékony kategóriába inkább a Behringert sorolnám, a BlueSky-t az optimum kategóriába, a BigSky-t a ideál kategóriába. A Lexicon MX400-at speciel a melegen ajánlott kategóriába :)

Az első hasonlat megnevettetett :D Köszi, találó! :) Viszont... Nem értek egyet azzal, hogy egy 60K-s samplerhez a ne vegyünk Quantec-et. Akár hogy is nézzük, a mai napig a legjobb samplerekről beszélünk, ha az EMU sorozatot nézzük. Akár az ultráról akár az EMAX-okról beszélünk! Az, hogy ennyi az ára, csak annak jó, aki jó minőségű frankó samplert szeretne venni. Nem csoda, hogy szinte senki sem akar tőle megszabadulni. Viszont megjegyeztem én is, hogy nem biztos, hogy ahhoz a projekthez ajánlott amihez DeMarco kolléga keresi. A múltkoriban volt fent Bigsky ha jól emlékszem egész jó árban, de elkapkodták gondolom. TC-hez nem volt még szerencsém, az egy köztes megoldás lehet..

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta upstream:

Minden tiszteletem mellett... mindent vehetsz, de Behringert NE! :) Volt hozzá szerencsém. Nem az enyém volt, hanem a zenekar társamé, de nagyon gyorsan elcserélte egy láda sörért.. :) Nagyon gáz a hangja, a mixet teljesen összekuszálja ...
Nekem most egy Lexicon mx400-am van, de ez is hagy némi kívánni valót maga után. Okosat nem tudok mondani.. illetve amit tudnék, azt szerintem nem erre a projektre találták ki. 

Ha jó multi kell akkor egyértelműen Quantec. Hallottam Silket áradozni róla, illetve volt szerencsém általa meghallgatni egy régebbi modellt.
Ha költséghatékony reverb kell akkor Bigsky, delayre ajánlom az Eventide TimeFactort. Multiba...hááát... tényleg nincs nagyon ötlet.. Nekem is pont ugyan ez a dilemmám. E-synth ultra mellé kéne effekt.. 

up

Valóban sokak számára elrettentő a Behringer név. Természetesen az igények és az árérzékenység is fontos tényező és próbáltam az E6400-hoz lőni az árkategóriát, a MIDI lehetőség figyelembevételével. A hasonlat egyébként teljesen helytálló, de fordítva is igaz: egy Behringer DSP-2024-hez már egy láda sör áráért hozzá lehet jutni :)

Természetesen a minőségi felvetésekkel maximálisan egyetértek, de megkülönböztetném a PRO Studió és a hobbizenész kategóriát. A Quantec-et 600 ezer Ft-ért leltem, amit egy 60 ezer Ft-os samplerhez kis túlzásnak találok, de csodás álom :) Én ha álmodozhatnék, akkor Bigsky-t tartanám a legjobb és legkreatívabb megoldásnak, ami sajnos még mindig 160 ezer Ft. Ha kicsit leljebb engedek az igényeimből, egy BlueSky-tól még mindig összepisilném magam gyönyörűségemben 105 ezer Ft-ért. Eventide Time Factor pedig 150 ezer Ft. Úgy tudom, árkategóriájuk ellenére ezekből csak a BigSky kontrollálható MIDI paraméterekkel.

Személy szerint költséghatékony kategóriába inkább a Behringert sorolnám, a BlueSky-t az optimum kategóriába, a BigSky-t a ideál kategóriába. A Lexicon MX400-at speciel a melegen ajánlott kategóriába :)

Link to comment
Share on other sites

Minden tiszteletem mellett... mindent vehetsz, de Behringert NE! :) Volt hozzá szerencsém. Nem az enyém volt, hanem a zenekar társamé, de nagyon gyorsan elcserélte egy láda sörért.. :) Nagyon gáz a hangja, a mixet teljesen összekuszálja ...
Nekem most egy Lexicon mx400-am van, de ez is hagy némi kívánni valót maga után. Okosat nem tudok mondani.. illetve amit tudnék, azt szerintem nem erre a projektre találták ki. 

Ha jó multi kell akkor egyértelműen Quantec. Hallottam Silket áradozni róla, illetve volt szerencsém általa meghallgatni egy régebbi modellt.
Ha költséghatékony reverb kell akkor Bigsky, delayre ajánlom az Eventide TimeFactort. Multiba...hááát... tényleg nincs nagyon ötlet.. Nekem is pont ugyan ez a dilemmám. E-synth ultra mellé kéne effekt.. 

up

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...