A tegnapi nap során fogtam a motyóm és kimentem dobolni egyet abból a célból hogy kipróbáljak néhány dob overhead és room pozicionálást. Összesen 6 overhead pozicionálást próbáltam ki valamint 2 terem/ambience beállítást. A teszthez egy pár Neumann KM184-et és az Apollo Twin hangkártyámat használtam, a mikrofonok minden esetben a lábdobközép-pergőközép tengelyre illeszkedtek. Ami számomra fontos hogy a pergő hogy szól az adott beállításnál mert talán ez a legfontosabb dobhangzás szempontjából, illetve fontos vizsgálati szempont a sztereó szélesség illetve a cinek szélessége. A hat beállításból három koincidens és három elosztott, a teremmikrofonozásból 1-1. Az overhead poziciók mind koppra húzott standard K&M állvány magasságában készültek
Overhead, koincidens: ORTF, X/Y, szűk ORTF: ORTF beállításban a cinek (lábcin-ride) egész szélesek, jól érzékelhető honnan szólnak, a szűkebb verzióban is némileg ez megmarad, ellenben élesebb, kevésbé tompa lesz a pergőnk. AZ X/Y esetében a lábcin szól határozottabban, szűk ORTF esetén a pergő, viszont az X/Y-t szűkebbnek érzem a 90 fokjával mint a kb 60 fokra nyitott ORTF-szerű beállítást.
Overhead, elosztott: A/B, szélesebb A/B, Glyn Johns: Az A/B a képzeletben elfelezett dobcucc két felének közepán, a széles a dobcucc szélén elhelyezett mikrofont takar, a Glyn Johns meg a pergőtől kb 80cm távolságba elhelyezett mikrofonokat. Az A/B hasonló széles mint az ORTF, mégis más, a pergő viszont kevesebb. A széles A/B-nek nagyjából akkor van értelme ha főleg a cineket akarjuk megcsinálni vele, A Glyn Johns pergő soundja baromira nem tetszik, az oldalsó mikrofonba igen sok a lábdob ami nálam megborítja a stereot, és hülyén szól benne a kísérő is.
room/ambience - A/B, ORTF: az ORTF esetében kevesebb magasa lesz a pergőnek, és más a térérzet mint A/B esetén, de nem jól leírhat a differencia, csak más a sound.
Ha valakit érdekelnek a sávok, szívesen megmutatom.
Kérdés
rootkiller
A tegnapi nap során fogtam a motyóm és kimentem dobolni egyet abból a célból hogy kipróbáljak néhány dob overhead és room pozicionálást. Összesen 6 overhead pozicionálást próbáltam ki valamint 2 terem/ambience beállítást. A teszthez egy pár Neumann KM184-et és az Apollo Twin hangkártyámat használtam, a mikrofonok minden esetben a lábdobközép-pergőközép tengelyre illeszkedtek. Ami számomra fontos hogy a pergő hogy szól az adott beállításnál mert talán ez a legfontosabb dobhangzás szempontjából, illetve fontos vizsgálati szempont a sztereó szélesség illetve a cinek szélessége. A hat beállításból három koincidens és három elosztott, a teremmikrofonozásból 1-1. Az overhead poziciók mind koppra húzott standard K&M állvány magasságában készültek
Overhead, koincidens: ORTF, X/Y, szűk ORTF: ORTF beállításban a cinek (lábcin-ride) egész szélesek, jól érzékelhető honnan szólnak, a szűkebb verzióban is némileg ez megmarad, ellenben élesebb, kevésbé tompa lesz a pergőnk. AZ X/Y esetében a lábcin szól határozottabban, szűk ORTF esetén a pergő, viszont az X/Y-t szűkebbnek érzem a 90 fokjával mint a kb 60 fokra nyitott ORTF-szerű beállítást.
Overhead, elosztott: A/B, szélesebb A/B, Glyn Johns: Az A/B a képzeletben elfelezett dobcucc két felének közepán, a széles a dobcucc szélén elhelyezett mikrofont takar, a Glyn Johns meg a pergőtől kb 80cm távolságba elhelyezett mikrofonokat. Az A/B hasonló széles mint az ORTF, mégis más, a pergő viszont kevesebb. A széles A/B-nek nagyjából akkor van értelme ha főleg a cineket akarjuk megcsinálni vele, A Glyn Johns pergő soundja baromira nem tetszik, az oldalsó mikrofonba igen sok a lábdob ami nálam megborítja a stereot, és hülyén szól benne a kísérő is.
room/ambience - A/B, ORTF: az ORTF esetében kevesebb magasa lesz a pergőnek, és más a térérzet mint A/B esetén, de nem jól leírhat a differencia, csak más a sound.
Ha valakit érdekelnek a sávok, szívesen megmutatom.
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.