Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kurzweil DEMÓK


A/D

Kérdés

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Skacok. En 10 eve nem tartoztam a PCM szintisek taboraba, nem tartottam trendinek. most vittek haza a B Stockos pc3-t es azota azzal szorakozom. Nagyon inspirativ hangszer, vissza kell fognom magam komolyan, h a szabadidombol jusson a csaladnak it. Kb 10 eve nem volt a KORG Trinitym ota PCM szintim, de uj szinfolt otthon a hangszer. Ujra felfedezem a pcm feelt, nagyon elvezem es meg a kore64 benne sincs a vasban. Ha mintat kellett raknom mixbe az analog es VA vasaim melle, szoftokbol tettem, de egyik sem szolt ugy, mint ez a kurzweil. Ezt tapasztalni kell...

Link to comment
Share on other sites

Remek példa, köszi!!!!

Na én erről beszélek kedves Davidovics Ádám és Kurzweil funok, hogy az itt hallottak alapján sincs olyan kimagaslóan eget verő hang amit egyértelműen csak egy Kurzweilhez lehet kötni. Persze aki ismeri pontról pontra a hangszert az nyilván másként látja, én is megismerek nagyon sok Korg szinti hangot akármilyen zenében, de laikusnak sem lehet különbség szerintem itt a Kurzi.

És még mielőtt ismét a torkomnak esnétek, ezzel nem Bendi művészetét vagy hangszerét akarom ócsárolni, egyszerűen csak ha nem lenne hozzá mondva hogy ez Kurzweil PC3, számomra bármi más cuccból is szólhatna, csakúgy mint a jelzett időknél a megnevezett más-más hangszerek. Szóval nekem csak annyi a bajom a Kurzweilekkel hogy annyira misztifikálva vannak mint szintetizátor, mint ha földöntúli képességekkel rendelkeznének. Nyilván aki imádja annak erről is szól a dolog bizonyosan, én meg azt mondom, ugyanúgy megvan a helyük a többi gyártó termékei között és nem nézem hülyének sem a Yamaha, sem a Roland sem a többi gyár tervezőmérnökeit, mert ők máshogyan képzelik el a termékeiknél, hogy milyen fejlesztési irányban (új hangminták, feature, stb.) mozogjanak. Ennyi! ;)

A történeti hűség kedvéért annyit hozzá kell tennem (kapcsolódva tsoka mondandójához is), hogy ezek a "hangok" gyakorlatilag érintetlenül jöttek ki a PC3-ból, és szinte semennyit nem kellett "gépészkedni" ahhoz, hogy elfogadható "összkép" (mix) alakuljon ki. Valahogy minden hang "megtalálta a helyét a mixben" elsőre.

Meg még annyit, hogy zenekari hangzásban ennyire (jó értelemben vett) "édes hangzást" még nem hallottam mástól/másból. ( Na jó, kivéve a Zeneakadémiát ;) )

Link to comment
Share on other sites

Kurzweil pc2 rack vs octatrack vs jp. Mondjuk, csak az a baj, hogy ezt a popzonográt ilyen qualitásban egyik korgban rolandban sem tudtam fellelni. Szerintem a kurziknak pont az az erőssége, hogy nem a "jellegzetességgel" gurigáznak, általános soundot kapsz kézbe, ami minden ma szintitől markánsabb dinamikával elég "kellemes", gyors, hatékony megoldást kínál. Nincs bullshitgombnyomogatás, meg kezelőfelület, csak szól osz kész.

Link to comment
Share on other sites

Elkészült egy nótám, amiben szinte minden hang a Kurzweil PC3-ból jön. (Kivéve a dobokat kb.0:45-től, amik az iElectribe-ból, és a végén egy szóló szinti a Korg Legacy Wavestationből, valamint a legvégén az arpeggio a Halion4-ből...)

Egy régebbi nótámat "frissítettem"

 

Remek példa, köszi!!!!

Na én erről beszélek kedves Davidovics Ádám és Kurzweil funok, hogy az itt hallottak alapján sincs olyan kimagaslóan eget verő hang amit egyértelműen csak egy Kurzweilhez lehet kötni. Persze aki ismeri pontról pontra a hangszert az nyilván másként látja, én is megismerek nagyon sok Korg szinti hangot akármilyen zenében, de laikusnak sem lehet különbség szerintem itt a Kurzi.

És még mielőtt ismét a torkomnak esnétek, ezzel nem Bendi művészetét vagy hangszerét akarom ócsárolni, egyszerűen csak ha nem lenne hozzá mondva hogy ez Kurzweil PC3, számomra bármi más cuccból is szólhatna, csakúgy mint a jelzett időknél a megnevezett más-más hangszerek. Szóval nekem csak annyi a bajom a Kurzweilekkel hogy annyira misztifikálva vannak mint szintetizátor, mint ha földöntúli képességekkel rendelkeznének. Nyilván aki imádja annak erről is szól a dolog bizonyosan, én meg azt mondom, ugyanúgy megvan a helyük a többi gyártó termékei között és nem nézem hülyének sem a Yamaha, sem a Roland sem a többi gyár tervezőmérnökeit, mert ők máshogyan képzelik el a termékeiknél, hogy milyen fejlesztési irányban (új hangminták, feature, stb.) mozogjanak. Ennyi! ;)

Link to comment
Share on other sites

Elkészült egy nótám, amiben szinte minden hang a Kurzweil PC3-ból jön. (Kivéve a dobokat kb.0:45-től, amik az iElectribe-ból, és a végén egy szóló szinti a Korg Legacy Wavestationből, valamint a legvégén az arpeggio a Halion4-ből...)

Egy régebbi nótámat "frissítettem"

Link to comment
Share on other sites

Én azért nem vagyok ennyire vehemens, de már valóban lexikális tény, hogy a Kurzweil a K2k óta semmilyen hangszínfejlesztést nem hoz akusztikus vonalon, pedig igencsak ráférne, legelőször is egy normális, nazalitás mentes grand pianoval! Nem azért mint ha most a Krome - Kronos vagy bármelyik VST giga mintái falat bontanának, tök érdektelen hogy loopless vagy sem a minta, de szólna már végre egy ilyen WS is legalább fele úgy mint egy akusztikus, hogy ne kellene magyarázkodni, hogy ez zongora csak nem annak hangzik és cérna vékony amit tűbe lehet fűzni (ezt úgy általában a szintik zongoráiról). Nem, hiszem hogy 2013-ban ekkora "űrtechnológiák" mellett ez ekkora probléma volna, csak neki kéne fogni, ahogy anno pl. a Northstar és társaik.

Rám nem lehet mondani, hogy Kurz fan vagyok, de nem hallottam olyan zongorahangot, ami pop vagy jazz zenekarban jobban szólna. A híres gyártók agyon okoskodott zongorái egy pillanat alatt tűnnek el a mixben vagy szinpadon és  csak erős küzdelem árán lehet előre hozni. Ezzel szemben a Kurzweil zongorái szépen, fényesen csillognak anélkül, hogy elnyomna bármit is. Lehet, hogy erre tervezték? 

Link to comment
Share on other sites

LP-Filter, abból kiindulva, hogy én rosszul vagyok attól, amiket te linkelsz be, maradjunk annyiban, hogy ezeknek a videóknak pont az az értelme, hogy mindenki el tudja dönteni, hogy inspirálja-e amit látt vagy hall vagy sem (már ha annyira lusta, hogy nem próbálja ki maga). Te tényleg azt hiszed, hogy nem Kurzweil felhasználóként ezek után itt bárki kíváncsi a véleményedre? Nem sértegetni akarlak, de gondold már végig, nem vagy te ennyire buta gyerek! Vagy ha mindenképp trollkodni akarsz, szólj, akkor nem kezdek bele felesleges litániába... Csak mondom zárójelben, hogy tök sok Kore 64-et adtunk el, az emberek szeretik. Pl. ők azért jönnek ide, hogy ötleteket merítsenek ahhoz, amit vettek vagy terveznek. Muszáj elvenni a kedvüket? Vagy komolyan gondolod, hogy a gyártóknak most itt fogod megmondani a frankót? Mi a célod, ember? Vagy csak nincs kivel vitakozni?

 

Javaslatom: menj, és vegyél magadnak olyan hangszert amit akarsz. Őszintén kívánom, hogy legyél vele boldog! Nem is tudom miért nem tetted még meg...Talán mert nem találtad meg a megfelelőt még? Akkor attól tartok itt valami más gond lesz...

 

(FYI: a múltkor belinkeltél szerinted jó zongorahangokat, azt hittem sírógörcsöt kapok mikor felfogtam mit hallasz jónak, mégsem szóltam be. Csak azt akartam mondani, hogy ez a szubjektív véleményerőltetés kezd rettentő fárasztó lenni. Másképpen is leírom, nehogy félreértsd, nem az a topic témája, hogy kinek tetszik a Kore 64 vagy a Kurzweil. Nekem a kétmillió hangszerem mellett is az egyik kedvencem, magasról lefosom ha valakinek nem tetszik, főleg ha az illetőről tudom, hogy az ellentáborban van. Ha javasolhatom, hagyj fel ennek a topicnak az olvasásával, nem hiszem, hogy tudnál olyat írni, ami nagy hasznunkra válna. Mondom, nem sértegetni szeretnélek, ne vedd személyesnek, tényleg meg se említem, ha amúgy nem öltene már zavaró  mértéket a Kurzweil topicban anti Kurzweilesként kifejtett tevékenységed.)

 

Röviden:

- ezen írásod abszolút személyeskedő (valamivel beléd tiporhattam már a múltkor, az új Ménemszólhoz kapcsolódó véleményem folytán asszem - elnézést érte!)

- van ugye 2 tábor, akik mindenek felett csak a Kurzweilért élnek-halnak, akár divatból is, de ezzel itt senkit megvádolni nem szeretnék, csak sejtésként írom a fogalmazványod alapján, ill. tehát azok akik mást is tartanak a Kurzweil mellett hangszernek és nem egyedül azt! (hozzáteszem, egy szóval nem mondtam hogy a Kurzweil hangszerek bűn rosszak, csak az én igényeimet nem elégítik ki, ahogy esetleg másét sem akik nem Kurzweilt vásárolnak, ismét jelzem, elsősorban akusztikus minták kapcsán aggályaim, a többi meg ugyanúgy megtalálható x db másik vasban is, de lehet hogy csak a Kurzikban, ezt majd eldönti aki akarja...)

- hogy mi rólam és ízlésemről a véleményed, most kimondtad, de engem különösebben nem izgat, mert szuverén ízléssel bírok, nem divatot követek

- ha ellenedre vagyok, nyugodtan tilts ki a fórumról, ha esetleg a boltodnak negatív reklámot okoztam volna, bár ennek cáfolata talán mégis abban áll, hogy rekord Kore64 és Kurzweil eladásokat döntögettek elmondásod alapján, tehát nem kell tőlem félni szerintem

- ha más igényt tart a véleményemre és tapasztalataimra, megfelelő formában és módon mindenki segítségére szívesen állok rendelkezésre, aki hitelt lát meglátásaimban, ellenben jómagam is hasonlóan kívánom tudásom gyarapítani, hogy "adhassak abból amim van" - pusztán e tényező vezérel, s a többit vádra nem reagálnék, még ha a fórum egy nyílt szakmai kör is lenne papíron, hisz a cenzúra nyilvánvaló!

Link to comment
Share on other sites

Én azért nem vagyok ennyire vehemens, de már valóban lexikális tény, hogy a Kurzweil a K2k óta semmilyen hangszínfejlesztést nem hoz akusztikus vonalon, pedig igencsak ráférne, legelőször is egy normális, nazalitás mentes grand pianoval! Nem azért mint ha most a Krome - Kronos vagy bármelyik VST giga mintái falat bontanának, tök érdektelen hogy loopless vagy sem a minta, de szólna már végre egy ilyen WS is legalább fele úgy mint egy akusztikus, hogy ne kellene magyarázkodni, hogy ez zongora csak nem annak hangzik és cérna vékony amit tűbe lehet fűzni (ezt úgy általában a szintik zongoráiról). Nem, hiszem hogy 2013-ban ekkora "űrtechnológiák" mellett ez ekkora probléma volna, csak neki kéne fogni, ahogy anno pl. a Northstar és társaik.

LP-Filter, abból kiindulva, hogy én rosszul vagyok attól, amiket te linkelsz be, maradjunk annyiban, hogy ezeknek a videóknak pont az az értelme, hogy mindenki el tudja dönteni, hogy inspirálja-e amit látt vagy hall vagy sem (már ha annyira lusta, hogy nem próbálja ki maga). Te tényleg azt hiszed, hogy nem Kurzweil felhasználóként ezek után itt bárki kíváncsi a véleményedre? Nem sértegetni akarlak, de gondold már végig, nem vagy te ennyire buta gyerek! Vagy ha mindenképp trollkodni akarsz, szólj, akkor nem kezdek bele felesleges litániába... Csak mondom zárójelben, hogy tök sok Kore 64-et adtunk el, az emberek szeretik. Pl. ők azért jönnek ide, hogy ötleteket merítsenek ahhoz, amit vettek vagy terveznek. Muszáj elvenni a kedvüket? Vagy komolyan gondolod, hogy a gyártóknak most itt fogod megmondani a frankót? Mi a célod, ember? Vagy csak nincs kivel vitakozni?

 

Javaslatom: menj, és vegyél magadnak olyan hangszert amit akarsz. Őszintén kívánom, hogy legyél vele boldog! Nem is tudom miért nem tetted még meg...Talán mert nem találtad meg a megfelelőt még? Akkor attól tartok itt valami más gond lesz...

 

(FYI: a múltkor belinkeltél szerinted jó zongorahangokat, azt hittem sírógörcsöt kapok mikor felfogtam mit hallasz jónak, mégsem szóltam be. Csak azt akartam mondani, hogy ez a szubjektív véleményerőltetés kezd rettentő fárasztó lenni. Másképpen is leírom, nehogy félreértsd, nem az a topic témája, hogy kinek tetszik a Kore 64 vagy a Kurzweil. Nekem a kétmillió hangszerem mellett is az egyik kedvencem, magasról lefosom ha valakinek nem tetszik, főleg ha az illetőről tudom, hogy az ellentáborban van. Ha javasolhatom, hagyj fel ennek a topicnak az olvasásával, nem hiszem, hogy tudnál olyat írni, ami nagy hasznunkra válna. Mondom, nem sértegetni szeretnélek, ne vedd személyesnek, tényleg meg se említem, ha amúgy nem öltene már zavaró  mértéket a Kurzweil topicban anti Kurzweilesként kifejtett tevékenységed.)

Link to comment
Share on other sites

Ilyen ízléstelen Setupokkal demózni, a hányinger kerülget (és az összes Korg64 videóban ugyanezeket erőltetik, pf..) A dobok fainok, a többi olyan felemás érzés (Brass - artikulációk teljes hiánya!; Gitár - normális akusztikus minták kellettek volna, idióták!; Harpsichord - többen is kérték, szartak bele; French Horn - a PC3 legsilányabb hangszíne, úgyhogy minek is új minta).

 

Érdekesség: a PC3-as Harpsichord (47-es prog) nekem gyanúsan halk volt, élőben sem jött át. Cseréltem a keymapot egy kHarpsichord nevezetűre és láss csodát, egyből akkorát szólt, hogy úgy kellett visszahúzni a beállításokat.

 

Visszatérve a Korg64-re: nekem teljes csalódás, egy fabatkát nem érne, ha nem lenne szükségem dobokra. 

 

Ez viszont úgy fasza, ahogy van:

 

 

Én azért nem vagyok ennyire vehemens, de már valóban lexikális tény, hogy a Kurzweil a K2k óta semmilyen hangszínfejlesztést nem hoz akusztikus vonalon, pedig igencsak ráférne, legelőször is egy normális, nazalitás mentes grand pianoval! Nem azért mint ha most a Krome - Kronos vagy bármelyik VST giga mintái falat bontanának, tök érdektelen hogy loopless vagy sem a minta, de szólna már végre egy ilyen WS is legalább fele úgy mint egy akusztikus, hogy ne kellene magyarázkodni, hogy ez zongora csak nem annak hangzik és cérna vékony amit tűbe lehet fűzni (ezt úgy általában a szintik zongoráiról). Nem, hiszem hogy 2013-ban ekkora "űrtechnológiák" mellett ez ekkora probléma volna, csak neki kéne fogni, ahogy anno pl. a Northstar és társaik.

Link to comment
Share on other sites

Azzal a "cica"-nyakkendővel tök idétlen a srác. Ebben a Kore64-ben amúgy mi a nagy megfejtés? A hallottakat már eddig is tudták a szintik! Sőt a Karma még többet is!

 

Ilyen ízléstelen Setupokkal demózni, a hányinger kerülget (és az összes Korg64 videóban ugyanezeket erőltetik, pf..) A dobok fainok, a többi olyan felemás érzés (Brass - artikulációk teljes hiánya!; Gitár - normális akusztikus minták kellettek volna, idióták!; Harpsichord - többen is kérték, szartak bele; French Horn - a PC3 legsilányabb hangszíne, úgyhogy minek is új minta).

 

Érdekesség: a PC3-as Harpsichord (47-es prog) nekem gyanúsan halk volt, élőben sem jött át. Cseréltem a keymapot egy kHarpsichord nevezetűre és láss csodát, egyből akkorát szólt, hogy úgy kellett visszahúzni a beállításokat.

 

Visszatérve a Korg64-re: nekem teljes csalódás, egy fabatkát nem érne, ha nem lenne szükségem dobokra. 

 

Ez viszont úgy fasza, ahogy van:

 

Link to comment
Share on other sites

Hm, ha régebben rábukkanok erre a videóra lehet most lenne egy Kurzweil-em... :)

Végre egy átfogóbb demo, ahol nem csak az agyonsztárolt piano soundokat erőltetik..

Nem mellesleg érdemes a srác többi videóját is megtekinteni, bemutat jó néhány szintit!!

1) ezek gyári presetek. ha kipróbálod a hangszert, neked is hallanod kell, ezért nem kell youtube-ra menni

2) ezek alapján nem biztos hogy kurcit vennék (Nord?)

3: nem ez az egyetlen jó videó. biztos elfogult vagyok, de szerintem ez jobban talál:

http://youtu.be/Z1XZuHSIFYc

Link to comment
Share on other sites

Hm, ha régebben rábukkanok erre a videóra lehet most lenne egy Kurzweil-em... :)

Végre egy átfogóbb demo, ahol nem csak az agyonsztárolt piano soundokat erőltetik..

Nem mellesleg érdemes a srác többi videóját is megtekinteni, bemutat jó néhány szintit!!

Link to comment
Share on other sites

Ez a srác pl. elég király patcheket gyártott:

No ez tényleg jó kis demó a K2600-ról. A "frissesség" ha úgy érted ma is megállják a helyüket, akkor OK, de mint a szinti kora is mutatja, ez nem a 2010-es évek új felfedezése.

(sajnos az orgona rész hagy kívánnivalót maga után, bár elismerés a Kurznak hogy anno ő volt az első aki implementálta a workstationbe a virtuál orgona modellt)

Mellesleg nekem a szinti soundok a jó öreg 90-es évek feelingjét idézik. Akusztikusan már nem voltam annyira beájulva a Kurztól, de szintinek kétségtelenül inspiratív!

(kíváncsi leszek hőn áhított Yamaha MOX-em mennyire fog inspiratív hangszínekben pompázni ha már elérhető lesz, a SY-EX-Motif vonal is már adta magát hasonlóan a 2600-hoz...)

Link to comment
Share on other sites

Ez a srác pl. elég király patcheket gyártott:

Meghallgatható jobb minőségben itt.

A demóban hallható hangok pedig letölthetők inet.

Megjegyzés: 1) a K2600 "nem mai gyerek", mégis a hangok szerintem elég frissek és ütősek 2) ezek valszeg működnek PC3k-val is (ha nincs mint a PC3x-szel és LE-vel is).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...