Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kielemeznétek nekem ezeket a mixeimet? (Leginkább a hibákra vagyok kíváncsi.)


Dark Energy

Kérdés

Lehet, hogy nagy kérés, de szeretnék külső, és leginkább hozzáértő véleményt kapni a munkámról, mert ha minden igaz, most már hivatalosan is belevágtam a zeneszerzésbe. Éppen ezért jó lenne a mixelés és a masterelés témakörben is kicsit fejlődnöm. Én nem tudom elfogulatlanság nélkül megítélni a saját munkámat, és ebben kérném a segítségeteket. Nagyon kíváncsi vagyok mit mondtok. Három darab teljesen eltérő hangszerelésű alkotásomat választottam, nagyon hálás lennék, ha legalább pár szót mondanátok, főként a mixing/mastering részéről, de a hangszerelésbe is bele lehet kötni adott esetben. :) 
Ha vállalkozik valaki rá, annak előre is köszönöm! Lehet rosszat írni, nem fogok megsértődni, felnőtt emberek vagyunk, ha minden igaz. 

 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Szia!

Brave new world:

Szerintem sok jó ötlet van benne!

Így első hallásra amit esetleg át lehetne gondolni:

Hangszerelés: hegedűk (1. pult :) ) és az e. gitár frekvencia viszonya. Esetleg a gityót lehetne másra cserélni, de lehet csak eq, és dinamika módosítás. 

Keverés: Kicsit fárasztó hallgatni. Szerintem lehetne szellősebb. A helyedben sokkal jobban kiemelném a főtémákat, ellen szólamokat finomabbá tenném. Olyan mintha mindent egyszerre akarnál megmutatni, így elvész a "zenekar" mélysége, és a fókusz. Itt jobban kísérletezhetnél az eq-dinamika reverb hármassal. Kicsit koszol számomra a különböző reverbek együtt használata. (Legalább is így hallom)

A csellók-brácsák attakját van ahol átgondolnám, néhol zavaró a sablonos dagasztás. 

 

Maszter vagy mix: Nekem túlzás a basszus. Fülesbe fáraszt, de biztos van akinek ez bejön. Sajnos most jobb cuccon nem tudom meghallgatni.

Ja még annyi, hogy precízebb atomatizálással lehetne még emelni a szintet.

 

Choir: A ütő nekem nagyon effektes. Gondolom szándékos, de szerintem nem passzol a környezetbe, ráadásul magában is elég gyéren szól. Ez a "szám" is szólhatna szellősebben.

 

Total metal: Én a dob mintát cserélném. Azzal lehetne valamivel természetesebbé tenni a hangzást.

 

Sok sikert, türelmet kívánok! Nagy fába vágtad a fejszédet. Ezekkel bármeddig el lehet pepecselni. Remélem van valamennyi számodra használható dolog a hozzászólásomban! 

Link to comment
Share on other sites

50 perccel ezelőtt írta Gamda:

"Sok sikert, türelmet kívánok! Nagy fába vágtad a fejszédet. Ezekkel bármeddig el lehet pepecselni. Remélem van valamennyi számodra használható dolog a hozzászólásomban! "
Köszönöm szépen, van használható sőt... Nálam a gitár és a hegedű elég tisztán elkülönül de lehet, hogy neked van ezzel kapcsolatban igazad. Ha jobban belehallgatok, akkor tényleg valahogy többet kellett volna foglalkozni az eq résszel a hegedű és a gitár esetében. A basszus lehet, hogy sok ezt aláírom. Bár hozzá kell tenni, hogy kb. 15 éve a rettentőbasszus a menő, úgyhogy ez egy trend is, és a zene elég komor hangulatú. Bár tény, hogy nagyon szubos, és így fárasztóbb a fülnek. Valóban picit vissza kéne húzni a mellékszólamokat, amúgy is nagyon hangos lett a mix, sokat nem lehetett játszani a master eq-val. 
"Kicsit koszol számomra a különböző reverbek együtt használata. (Legalább is így hallom)"
Ezt a részt  nem teljesen értem, mert egyféle reverbet használok FX channelen és sendelem a különböző csatorna group-okra. Ez a plugin pedig a 2cAudio Aether. 
A choir esetében a dobokat nagyon hátra helyeztem, ez tény ez hiba volt. Így az abszorpció miatt elég sok magas is lejött belőlük, és ennek okán kissé tompán szólnak. Amúgy a minta maga nagyon jó minőségű. 
Ezt a szellősebb dolgot ki tudnád fejteni? Mire gondolsz pontosan? 

Link to comment
Share on other sites

Az én szubjektív véleményem röviden:

Brave New World: Végig nagyon furcsa "room" reverb hatást érezni, számomra zavaró, vagy úgy is fogalmazhatnék, hogy nem ezt szokta meg a fülem. Olyasmi hatása van mint amikor lejátszod a mixet egy nagy teremben és közben felveszed újra egy mikforonnal. Ez a hatás nélkül jóval tisztább lenne szvsz. A gitár és a bass nem "olvad" eléggé egybe a szimfonikus résszel.

A Choir-on és a Total Metal-on is rajta van ugyanez az elmosó reverb hatás. A Total Metal-t egységesebbnek érzem hangszerelés szemponjából. A dobok valóban nagyon hátul vannak, jobban kellene "húzniuk".

Amúgy zenei szempontból vannak jó ötletek a zenéidben. Technikai oldalról viszont biztosan van még tovább.

Nem vagyok nagyon komoly stúdiós arc, ennek megfelelően kezeld a véleményem :)

 

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta zsírfeka:
12 órája írta Gamda:

"Kicsit koszol számomra a különböző reverbek együtt használata. (Legalább is így hallom)"
Ezt a részt  nem teljesen értem, mert egyféle reverbet használok FX channelen és sendelem a különböző csatorna group-okra. Ez a plugin pedig a 2cAudio Aether. 


Ezt a szellősebb dolgot ki tudnád fejteni? Mire gondolsz pontosan? 

Reverb: A hangszereken nincs rajta a saját reverbjük? Arra gondoltam, hogy a különböző hangmintákon, különböző reverbek vannak, és erre rájön még a send reverb. Főleg az eltérő stílushoz tartozó hangszercsoportoknál. Ha nem ez akkor az is lehet, ahogy Brevis is írta, hogy csak furcsa a send reverb, vagy csak a küldés mennyiségét kellene átgondolni. Javasolnék egy konvolúciós zengetőt szimfonikus hangzáshoz: Altiverb ha natívban utazol.  

Szellősebb: Főleg az expandáltabb hangszer-dinamika viszonyra gondoltam. Lélegezhetne jobban a szimfonikus zenekar. Persze ezt nagyon nehéz megcsinálni hangmintákkal. Itt jön be az automatizálás minősége.  Illetve, lehet, hogy sokat fog a maszternél a kompresszor-limiter is. Az ilyesfajta filmzenét a klasszikus zenekari hangzásból kell eredeztetni szerintem (mivel az dominál benne), melybe ügyesen kell elhelyezne a modern hangmintákat, effekteket, hangszereket, vagy mondjuk ráültetni egy domináns basszusra (már mint nem a funkcionálisan  domináns :)). És nem fordítva pl. elektronikus zenéből, vagy ... eredeztetni a hangzást, és abba beleilleszteni a szimfonikus hangzást. (Nem mondom, hogy nálad ez utóbbi van, de az sem, hogy az előbbi. Szerintem ezen még nem gondolkoztál.) Ez a fajta megközelítésnek is van helye, de ott, ahol a másik műfaj dominál, Pl: Muse: Supermacy. De ez egy magánvélemény.

Link to comment
Share on other sites

55 perccel ezelőtt írta Gamda:

Reverb: A hangszereken nincs rajta a saját reverbjük? Arra gondoltam, hogy a különböző hangmintákon, különböző reverbek vannak, és erre rájön még a send reverb. Főleg az eltérő stílushoz tartozó hangszercsoportoknál. Ha nem ez akkor az is lehet, ahogy Brevis is írta, hogy csak furcsa a send reverb, vagy csak a küldés mennyiségét kellene átgondolni. Javasolnék egy konvolúciós zengetőt szimfonikus hangzáshoz: Altiverb ha natívban utazol.  

Szellősebb: Főleg az expandáltabb hangszer-dinamika viszonyra gondoltam. Lélegezhetne jobban a szimfonikus zenekar. Persze ezt nagyon nehéz megcsinálni hangmintákkal. Itt jön be az automatizálás minősége.  Illetve, lehet, hogy sokat fog a maszternél a kompresszor-limiter is. Az ilyesfajta filmzenét a klasszikus zenekari hangzásból kell eredeztetni szerintem (mivel az dominál benne), melybe ügyesen kell elhelyezne a modern hangmintákat, effekteket, hangszereket, vagy mondjuk ráültetni egy domináns basszusra (már mint nem a funkcionálisan  domináns :)). És nem fordítva pl. elektronikus zenéből, vagy ... eredeztetni a hangzást, és abba beleilleszteni a szimfonikus hangzást. (Nem mondom, hogy nálad ez utóbbi van, de az sem, hogy az előbbi. Szerintem ezen még nem gondolkoztál.) Ez a fajta megközelítésnek is van helye, de ott, ahol a másik műfaj dominál, Pl: Muse: Supermacy. De ez egy magánvélemény.

Nincsen a hangszereken saját reverb. Szerintem a Virtual Sound Stage 2 szól így, azt kombinálom reverbbel. Viszont szerintem azt fogom csinálni, hogy sima delay-jel és eq-val fogom megoldani a térérzetet. (A mélységet delay segítségével az abszorpciót pedig eq-val.) Nyilván, mint ahogy eddig is több send reverbet küldök arra, ami távolabb van a mixben. Így nem lesz ez a doboz szerű utóérzete a dolognak. A zengető predelay funkcióját pedig kikapcsolom. Meg is csinálom így a mixet, kíváncsi vagyok, hogy mit tudok kihozni belőle ilyen eljárással. 

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta zsírfeka:

Csináltam egy új mixet és mastert, ez jobb lett? Talán egy kicsit nyitottabb. 

Nekem jobban tetszik, főleg a bevezető rész. Sokkal tisztábban szól. A reverb mennyiségeket, friss füllel majd talán lehet emelni, de csak a hangminták miatt. Pl  az énekes "hölgy" droidos beütését kicsit el kellene takarni.  

A bevezetőben kicsit (mondjuk 3db) sok a repetíciós szinti (nekem),

Viszont az azt követő gityós résznek lett egy hangulata. Tök jól állna neki, (17-53 mp)-ig ha a basszus dinamikáját is automatizálnád ebben a részben, hol előjönne hol eltűnne a vonósakkal összhangban, ezzel érdekesebbé tennéd. 

Aztán az "énekes" egy kicsit agressziv, a kürtöket merészebben automatizálhatnád, az tök jó mikor a kürtök néha áthasítanak a zenekaron.

Az első" énekes" rész után eshetne a vonósok dinamikája kicsit, de a trombiták kiemelkedhetnének, azaz maradhatnának ahol vannak (a basszusé 2.54-től 3.12 ig megint hullámozhatna), hogy aztán egy lendülettel még ütősebb legyen a befejezés. Úgy jobban érvényesülne a fokozás, és nem csak a triolás szinti miatt érzném annak. Tetszik a szintis keretes szerkezet!

A dobon nekem még így is fura ez a csörgővisszhang szerű valami. Ez koncepció?

UI: A végén 3.30-tól Morricone-éra emlékeztető dallamtöredékeket, fordulatokat vélek felfedezni. Csak nem szereted, vagy hallgatod :) ?  Kívánom, hogy annyira bejöjjön neked is a zeneszerzés, mint neki!  

Link to comment
Share on other sites

4 perccel ezelőtt írta Gamda:

Nekem jobban tetszik, főleg a bevezető rész. Sokkal tisztábban szól. A reverb mennyiségeket, friss füllel majd talán lehet emelni, de csak a hangminták miatt. Pl  az énekes "hölgy" droidos beütését kicsit el kellene takarni.  

A bevezetőben kicsit (mondjuk 3db) sok a repetíciós szinti (nekem),

Viszont az azt követő gityós résznek lett egy hangulata. Tök jól állna neki, (17-53 mp)-ig ha a basszus dinamikáját is automatizálnád ebben a részben, hol előjönne hol eltűnne a vonósakkal összhangban, ezzel érdekesebbé tennéd. 

Aztán az "énekes" egy kicsit agressziv, a kürtöket merészebben automatizálhatnád, az tök jó mikor a kürtök néha áthasítanak a zenekaron.

Az első" énekes" rész után eshetne a vonósok dinamikája kicsit, de a trombiták kiemelkedhetnének, azaz maradhatnának ahol vannak (a basszusé 2.54-től 3.12 ig megint hullámozhatna), hogy aztán egy lendülettel még ütősebb legyen a befejezés. Úgy jobban érvényesülne a fokozás, és nem csak a triolás szinti miatt érzném annak. Tetszik a szintis keretes szerkezet!

A dobon nekem még így is fura ez a csörgővisszhang szerű valami. Ez koncepció?

UI: A végén 3.30-tól Morricone-éra emlékeztető dallamtöredékeket, fordulatokat vélek felfedezni. Csak nem szereted, vagy hallgatod :) ?  Kívánom, hogy annyira bejöjjön neked is a zeneszerzés, mint neki!  

Sok jó tippet adsz, köszönöm! Morricone-t annyira nem szoktam hallgatni, de a szép lead dallamokat szeretem, és általában a hallgatóság is csipázza, mert könnyen megjegyezhető és fülbemászó. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...