Jump to content
Ménemszól.hu

Recommended Posts

A 4-5 éve a Behringer tulajdonában lévő cég, a legendás live pultokat gyártó Midas testvére az angol Klark Teknik kihozta a saját kópiáját az UREI/Universal Audio legendás Peak Limiter-jéből, a 1176-ból. Ránézésre kísérteties hasonlóságot mutat az eredeti gyártmányú "blackface" modellel, aztán majd az idő eldönti hogy hangminőségben és viselkedésben mennyire mutat korrelációt a két termék.

1176.jpg

Klark Teknik sajtóközlemény

honlap

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 166
  • Created
  • Last Reply

Én nagyon gáznak tartom ezt a cuccot. Ami túl jó Behringernek azt majd eladjuk nagy haszonnal Klark Teknik néven, ez az első ilyen jellegű eszköz, gondolom majd követni fogja az LA-2A és az EQP-1A meg még kitudja mi. Jó árazás, jól csengő márkanév, kínai SMD tömegtermelés, aztán majd a paraszt örül neki hogy neki is van egy szinte ugyanolyan 1176-ja harmad áron. Illúzió és marketing vastagon!

Jogi kérdéseket is felvet a dolog, mert ugyan léteznek kópiák mint a Purple MC76/MC77 ami igazából nem kópia színvonal, van a piacon Warm Audio modell, létezik néhány 500-as verzió belőle meg vannak faragott példányok is azért, de most egy nagy multicég akar nagy pénzeket kicsikarni egy régi legendából.

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta rootkiller:

Jogi kérdéseket is felvet a dolog, mert ugyan léteznek kópiák mint a Purple MC76/MC77 ami igazából nem kópia színvonal, van a piacon Warm Audio modell, létezik néhány 500-as verzió belőle meg vannak faragott példányok is azért, de most egy nagy multicég akar nagy pénzeket kicsikarni egy régi legendából.

A purple audio szerintem jó eszköz!
Azért a régi 1176 hoz képest a most kapható ua 1176LN se ugyan az ....

Én úgy hallotam hogy a most kapható LA2A se ugyan az mint ami 40 évvel ezelött kapható volt. 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta A/D:

Ez annyit jelent, hogy a Klark Teknik az új Behringer

Ilyen cégfelvásárlásoknál azért gondolom nem az a cél, hogy lehúzzák a sárba magukkal, a jó névvel rendelkező céget. Minden Behringer gyűlöletem ellenére azt kell mondanom, hogy az X32-es Midas pultjuk pl. teljesen jó azért a pénzért és meglepő módon még működik is. Maga a Klark Teknik soha nem a stúdiókban volt elterjedt, nincs is rá semmi ok, hogy így legyen, hanem a hangosító cuccok között. Oda jó volt, mert oda azért ritkán raknak ki egy szekrény 1176-ot, vagy LA2A-t, vagy Manleyt. Láttam már persze ezt-azt ezekből is, de csak az egészen nagy zenekaroknál. Szóval amíg az analóg hangosító cuccok mentek, addig a Klark okkal volt népszerű azon a területen. Nagyobb stúdiókban régen pedig mindenhol ott volt amúgy a spektrum analizátoruk. Vélhetően azért mert nem nagyon létezett más hasonló. De amúgy pro stúdiós szempontból valóban "nem létezik" a cég, ez tény.

Link to comment
Share on other sites

Kövezzetek meg, de én azt mondom, először " nézzük meg" a hangját, aztán ha nem jó, lehet ócsárolni. Ha meg nem jó, akkor pro környezetbe úgy sem fog kerülni,mer' nem veszi senki. Ha meg nem pro környezetben elterjedt lesz, akkor aki megveszi úgy is örülni fog neki, mint majom a fülének, mert van egy 1176 "klónja" vagy akármi. Ha meg jó, és még olcsó is, akkor majd sokan örülnek, hogy van ilyen.

És szerény véleményem szerint attól, mert valamit X cég csinál még lehet jó termék, ha hozzáértő mérnökök csinálják, akik tudják, hogy mire való, nem csak amolyan "parasztvakítás". Meg egyébként is, ami nem kínai, az már hamisítvány...
Minden eszköznek megvan a megfelelő helye, minőségi szintje. Nyilván Jóska Pista sem vesz 32 sávos Tascam pultot a falusi hörpintőbe, meg hozzá Lexicon MX400 effekt procit az 1db szinithez, meg 1db shure PG48 mikrofonhoz, amit Ödön bácsi úgyis telibe okád 1L kannás bor elfogyasztása után, mikor a "majd ha nékem sok pénzem lesz" c. eposzt fogja énekelni a jóképű muzsikus legény előtt, aki amúgy is pendrive-ról tolja a midi fájlt. Erre való a Behringer UB1222FX. Az oda van kitalálva, azt a szintet tökéletesen hozza is.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Loop:

A purple audio szerintem jó eszköz!
Azért a régi 1176 hoz képest a most kapható ua 1176LN se ugyan az ....

Én úgy hallotam hogy a most kapható LA2A se ugyan az mint ami 40 évvel ezelött kapható volt. 

"én úgy hallottam"

illetve

690 dolláros eszköz ez a klón, amit olyan cég gyárt, aki nem biztos hogy tudja, hogy a 1176 esszenciája miben áll, vagyis hogy mitől lesz 1176 a 1176. Ha már nem olyan valaki szerint.  A háza viszont tényleg hasonlít.

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta deneverstudio:

A Behringer már vagy 20 éve él szó szerint a lopásból.

Úgy 6-7 éve stratégiát változtattak. Azóta nem másolják a dizájnt, hanem cakli-pakli felvásárolják, bedarálják a céget (lásd az "új" TC gitáreffekt széria).

Amúgy vannak jó és használható Behringer termékek, ezért állok értetlenül a jelenség előtt.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta AudioWorks Hangtechnika:

Amúgy vannak jó és használható Behringer termékek

Hát ezzel megleptél. Mondanál párat?
Az én kezemben sok minden megfordult régebben, de az összes rettenet gagyin szólt és nagyon megbízhatatlan volt.
Minden szempontból a legalja, amire nem érdemes pénzt kidobni.
Egy-két kivétel talán lehet köztük, de most nem nagyon jut eszembe ilyen.
 

Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Hát ezzel megleptél. Mondanál párat?
Az én kezemben sok minden megfordult régebben, de az összes rettenet gagyin szólt és nagyon megbízhatatlan volt.
Minden szempontból a legalja, amire nem érdemes pénzt kidobni.
Egy-két kivétel talán lehet köztük, de most nem nagyon jut eszembe ilyen.
 

Ilyet én is tudok. BCR2000. Nem a saját tapasztalatom írom, jelzem.

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Olyan Behringer cuccot keresünk, amin átmegy a hang és az valami hasznos dolgot csinál vele. :)

x32? meg x-air? Az újabb midas előfokos digi mixereik... Az új szintijük is elég jól sikerült.

Vagy arra gondoltál, hogy a hang csinál valami hasznosat a behringer cuccal? Mert a megfogalmazás nem igazán egyértelmű... :) 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta A/D:

"én úgy hallottam"

illetve

690 dolláros eszköz ez a klón, amit olyan cég gyárt, aki nem biztos hogy tudja, hogy a 1176 esszenciája miben áll, vagyis hogy mitől lesz 1176 a 1176. Ha már nem olyan valaki szerint.  A háza viszont tényleg hasonlít.

A/D 100%-ban megegyezik a 40 éves LA2A a most kapható LA2A-val?

Link to comment
Share on other sites

Én kb. 80 koncertet toltam le egy év alatt az X32-vel és nem sziszegett.
Teljesen tisztán szólt minden, de nálunk a színpadon voltak az előfokok.
Az sem mindegy, hogy kikerül a rendszerből több száz méter kábel.
Meg hát milyen falra van dugva. Nálunk Martin cucc ment.
Nyilván nem szól úgy persze, mint a 6-8 millás nagyobb pultok, de a sok helyen használt rettenet Yamaháknál bőven jobb volt.
Legfőképpen azért, mert sokkal gyorsabban lehet vele dolgozni és nem kell állandóan a menüben kotorászni a beálláskor.
Behringeres hangja szerintem amúgy nem nagyon lehetett, ha egyszer ez Midas, átfeliratozva.
A lényeg, hogy szerintem messze kimagaslik a jelenleg elterjedt kisebb pultok közül a használhatóságát tekintve.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta deneverstudio:

Hát ezzel megleptél. Mondanál párat? ... Egy-két kivétel talán lehet köztük, de most nem nagyon jut eszembe ilyen.

Így van, ezekre a kivételekre utaltam, mint például a már említett BCR vagy X32 család. Ezek nem másolatok. Ezek saját tervezésű, véleményem szerint jó termékek.

Link to comment
Share on other sites

11 perccel ezelőtt írta AudioWorks Hangtechnika:

Így van, ezekre a kivételekre utaltam, mint például a már említett BCR vagy X32 család. Ezek nem másolatok. Ezek saját tervezésű, véleményem szerint jó termékek.

A BCR2000 egy USB/MIDI kontroller (nem nagy kunszt, semmi audió), az X32 pedig az akkori hírek (és szakemberek tapasztalatai szerint) egy MIDAS fejlesztés.

Ezek érdemeit nem vitatja senki, a kérdés az, hogy a Behringer csapata maga fejlesztett-e valamit, ami jó? Mondjuk még a felvásárlások előtt?

 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Tetsuo:

X32 pedig az akkori hírek (és szakemberek tapasztalatai szerint) egy MIDAS fejlesztés.

Így van, rá is van írva. Szó sincs Behringer fejlesztésről.
Soha életükben nem csináltak semmi hasonlóan használható dolgot, ezt is megvették készen.
Pontosabban végre egyszer megvették és nem lemásolták sokkal rosszabb kivitelben.
Gyártja a Midas is amúgy, picit más kinézettel, de a lényege ugyanez.

Link to comment
Share on other sites

Még annyit ezekről a digit pultokról, ha már szóba kerültek, hogy sokszor nem is a tényleges minőség a lényeg ezeknél.
Nem hiszem ugyan, hogy az általam utált Yamahák elvi szinten jobban szólnak ennél, de ki sem zárhatom,
mert arra nincsen lehetőségem, hogy egymás mellett teszteljem őket.
Az viszont biztos, hogy ugyanannyi idő alatt az X32-ből sokkal jobbat rakok össze, mert sokkal gyorsabban használható.
Ez főleg igaz egy fesztiválra, ahol percek alatt kell profin megszólalni, sokszor valódi beállás nélkül.
Aki saját pulttal jár, annak persze mindegy, mert az megtanulhatja gyorsan kezelni,
de én minden alkalommal más-más cuccon vagyok manapság, így nagyon fontos, hogy gyorsan átlátható legyen,
az EQ összes paramétere nagyon gyorsan elérhető legyen, stb.

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta A/D:

Ismer bárki legendás vagy akárcsak jó Klark Teknik terméket?

DN360 illetve DN370 grafikus EQ-t: hegyekben álltak még az analóg korszakban a különböző jelentős hangosítócégek raktáraiban. Meg persze minden buliba ki is tolták őket :D

A Klark-Teknik a Midas testvére, live cuccokat gyártanak, gyakorlatilag ami "midas" de outboard/signal processing/egyéb segédeszköz az Klark-Teknik néven fut.

Az hogy az X32 egy Midas vagy az M32 egy Behringer fejlesztés az kb teljesen mindegy mert ugyanaz a termék két eltérő minőségben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...