Jump to content
  • 0

Pro Tools Delay Compensation nem OK


PropaneB

Kérdés

Létrehozva

Segítsetek kérlek!

Próbálkozom, próbálkozom, ezzel az ADC-vel (Automatic Delay Compensation) de valami még mindig nem működik rendesen.

Elkezdem beszúrni a plugin-eket (ProTools DSP és Native UAD2), csinálom a rootingokat (Dob, Gitár, stb BUS-ok, Effekt Aux...), a mix ablak alsó sorában látom a késést és a kompenzálási értékeket a sávoknál, be van kapcsolva az ADC, de az eredeti takt jelhez képest jelentősen később szól az egész mix, ami editálásnál nem kicsit zavaró. 

Először a PTHD 8.1.1-en próbáltam, ott még érthető lenne, mert azt mondják nem működik rendesen (pedig az általános közhiedelemmel szemben már ebben is van ADC...). Emlékszem még Silk kolléga UAD okosításán is minden sávra ,amin UAD plugin volt be kellett tenni egy Digirack Delay plug int is... de most 10.3.10-en dolgozom, amin elméletileg már nem kellene szórakozni.

MacPro 1.1, 16Gb RAM, OsX 10.6, ProToolsHD 8.1.1/ 10.3.10, Apogee 16x, X-HD bővítővel, digisnake kábellel

Értem én, hogy "a ProTools a legnagyobb király", nagy kedvvel tanulom és használom és tényleg tök jó, de egyre több bosszantó dolgot fedezek fel, melyek keverésnél nem hogy gyorsítanák, inkább lassítják a munkafolyamatokat. Most úgy csinálom, hogy OMF-be kimentem a session-t behívom a jó öreg, többek által "lesajnált" Cubase6-ba és ott keverek minden gond nélkül. De azért szeretnék dolgozni végig a ProTools-ba, ha egy mód van rá :) 

Nagyon köszönöm előre is az építő tanácsokat!

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Válaszolta
1 órája írta Csuzlee:

Én most próbálok átállni Cubase-ről Pro Tools-ra, mert hát mindig abba ütközöm, hogy a nagy stúdiók azt használják, meg hát a gyári pluginek csak annak elfogadottak, meg nem is sokat midizek.

Szóval fogtam magam és annak rendje módja szerint elő is fizettem a Pro Tools-ra. Mondjuk ez a havi előfizetéses módszer nagyon bejön. Aztán kb. 4 órámba tellett mire az iLok progija felment windows 7-re, mert hát írták, hogy az csak akkor megy fel, ha az összes update fel van telepítve. De miután kiírta, hogy nincs új frissítés, kénytelen voltam tovább googlezni és meg is találtam az a packaget, amit külön fel kellett tenni (hozzá teszem, hogy nagyon értelmesen le volt írva a Pro Tools oldalán).

Ezek után jött a nagy pofán vágás, mert az Istenért nem akart működni, vagy iszonyat lassú volt, szó szerint szétesett a program. Megint google és mindenhol azt találtam, hogy Pro Tools utálja a Focusrite hangkártyákat, és hogy MixConsoleban előre be kell állítani a sample ratet, amiben majd dolgozni akarsz, különben Pro Tools bácsi elszáll, ha nem azzal a sample ratel csinálsz új projektet.

Mondom ok, semmi gond, ezt még ki lehet bírni. Ezek után rájöttem, hogy buffer méretnek nem kettő hatványát meg sem lehet adni Pro Tools-ban, mert csak azokat fogadja el. Mondom, ok, remélem belefér a monitoringnál. De a 44k-n 2MB bufferrel meg pattog a hangkártya. Mondom ok, talán elég lesz mindenhova a 1024.

Ezek után most hétvégén már volt is szerencsém tesztelni egy kis projektben, egy gitár, egy bass gitár, egy ének. Azon felül, hogy teljesen random, 30-60-90 percenként elszállt a Pro Tools és újraindult, olyat tapasztaltam, hogy a 3 csatornán UAD pluginek, monitoring bekapcsolva, vagy REC bekapcsolva és az ének csúszik, de valami iszonyatosan. Leveszem a plugineket (monitor marad, hogy másik sávon menjen ki), semmi, törlöm a sávot, hozzá adom még egyszer semmi...Nyitok egy új projektet, hozzá adom a három sávot, beállítom az ouptputokat, felrakom a plugineket és teljesen jó....

Tudom én, hogy Focusrite meg Windows meg ilyenek...de ehhez képest felteszem a Cubaset és működik...nem száll el projekt közben, és tudom állítani a dolgokat és működnek.

Félre ne értsetek, nem a Pro Tools akarom bántani, ezek csak tapasztalatok, egy kezdő, laikus szemével. Ezektől függetlenül fogom még használni, erőltetem, mert kíváncsi vagyok, lehet hogy megszokom, lehet hogy "rájövök" dolgokra, de lehet hogy kivágom a gépem a ...-ba :D

Melyik verziót használod?

Kezdek félni egyre jobban! ? Annyira atom a jelenlegi új rendszer, hogy már csak a Protools piszkálhat bele! ?

Válaszolta

Használ-e valaki Avid által windowshoz ajánlott HP workstationöket, esetleg Intel Xeon-ECC-RAM alapú konfigurációkat?Vajon ezeknél az ajánlott konfigurációknál stabilitás terén tapasztalható-e változás,pláne MIDI+audio eggyüttes használata esetén?

Válaszolta
20 órája írta upstream:

Mester, akkor ez kb a megoldása külső outboard-ok használatakor létrejövő latency-re is?

Attól függ, hogy az micsoda.

Pédául jó lehet, ha rá akarsz szúrni egy vas kompit a sávra, s amíg fel nem veszed , szinkronban tudod hallgatni.

Viszont nem megoldás mondjuk egy reverbnél, ami ugye sok sávra menne egyidöben.

Viszont mindkét esetben megoldás a direkt monitoring a hangkarin.

Válaszolta
13 órája írta upstream:

Mester, akkor ez kb a megoldása külső outboard-ok használatakor létrejövő latency-re is?

Nem.

A HD rendszer eleve kicsi roundtrip latency-vel dolgozik, alacsony buffer értékeknél.Ezért fasza vele felvenni,tök jó a direct monitoring

 

Válaszolta

Nos...azoknak akik nem olvasták el a gépkönyvet...

A PT maximum 16384 mintáig kompenzál (ez ott van a könyvben)...ha ezt túlléped, akkor kézzel kell ügyeskedni. Tapasztalatom szerint UAD-on például a multiband kompi majdnem kapásból ennyi, szóval az után nem sok mindent tudsz felrakni sorosan. MIDI-t nagyon hülyén kompenzálja. Nincs gond, amig virtual instrumentek vannak bent, de külsö midi-s hangszereket csak trükkösen lehet felvenni "pontosan". Ime a trükk:

Mikor felvételre kerül a sor, egyszerüen kapcsold ki az egész kompenzációs engine-t (ez menüböl egyetlen gombnyomás), ilyenkor ugyan szetesik az egesz nota, de az mindegy is, amit felveszel a helyen lesz. Ha kesz a record kapcsold vissza. 

Néha kell, hogy realtime menjen mondjuk egy basszus szinti a sessionnel, hogy be tudd állítani a hangszint. Ilyenkor azt csináld, hogy nézd meg a teljes session delayt (megtalalod a session setupban, MAC-en command+2 a numerikus padon). Ezt atszamolod msec-be, s ezt az értéket megadod negatív delaynek a midi savon. (Persze mikor fel akkarod venni, akkor ezt allitsd vissza, s csinalj mindent az elsö pont szerint)

 

Azt, hogy ez miert van igy arra csak tippjeim vannak. Az tuti, hogy a sajat DSP-s rendszerükön 4-5 mintat kesik egy plugin, ergo a 16384-es határ szinte átléphetetlen. Az UAD a nagy DSP bufferek és a driver interface miatt sajnos nagy delayekkel dolgozik, ott át lehet lépni ezt könnyedén. Nagy latency-t gyártó pluginek pölö az összes "phase linear" cuccos, a különbözö zajfelismerö és zajtalanitó szoftverek, némelyik IR-es plugin és brickwall limiter. Ezeket csak ovatosan...

Masik jotanacs...ha mixelsz, tedd a PT bufferét 1024 vagy 2048 mintára, különben "pattog".

Elvileg a ugye van low-latency monitoring szoftveresen is, de ez nem igazan "realtime", szoval enekelni nem tul jo pölö. Ezert inkabb hasznalj hardver monitoringot a hangkartyan ilyen esetben.

Remelem ez nemileg segitett...

Válaszolta
13 perccel ezelőtt írta upstream:

PropaneB: Megpróbálok segíteni, remélem menni fog.

 

Nagyon köszi. Holnap reggel ránézek, mára már bezártam a "bazárt".

 

Válaszolta

PropaneB: Megpróbálok segíteni, remélem menni fog. Nálam Apollók vannak beállítva gályázni. A delay comp. függ a HW buffertől. Nálam ez felvételnél 64 ms, mixingnél maximumra 1024 ms-re van állítva. Ezen kívül az option-ben a delay comp be van kapcsolva, a Low latency monitoring viszont ki van kapcsolva mert hw-ból megy a monitoring.

Esetleg, ha összeraksz egy alap session-t ami nálad nem jó, kipróbálom hogy nálam frankó-e. Azért állok értetlenül a probléma előtt mert nálam nem jelentkezett ilyen probléma...

 

Válaszolta

Nagyon szeretlek benneteket :-)!... szívesen megvitatom a "hitvitákat" is, de a kérdésemre nem kaptam még választ.

(off):

- Pro Tools HD 10.3-at használok

- Váltanék nagyobbra (HD 12), de az most kedvezménnyel, csak nekem 510 000Ft-ba kerülne. Ez most nem működik.

- Ez egy HD rendszer, nagyon alacsony latenciáéval, direkt monitoring, tracking extra jól működik vele.

- Főként soksávos élő, hangszeres felvételeket készítek (dob, gitárok, ének, vonósok, fúvósok, stb...) ezért fontos a jó tracking, és a gyors editálás, erre a Pro tools az ász (szerintem)

- Gondoltam én is a natív verzióra, de ahhoz, hogy ugyanilyen legyen a munkafolyamat, sokkal nagyobb teljesítményű gép kellene (jelenleg egy 8 magos MacPro 3.1-esem van 16Gb memóriával) 

- Köszönöm, de nem érdekel a Logic, 25 éve Cubase/Nuendo-t használok, ez és a Pro tools pluszban tökéletesen elég, dolgozni- pénzt keresni - most nem fér bele egyéb szoftver betanulása.

- A Pro Tools egy tök jó program. szeretem, ugyanúgy, mint a Cubase/Nuendót. (korábban már írtam, hogy a két DAW keveréke lenne a nyerő)

(on): Tudom, hogy meg lehet csinálni a delay kompenzáció feletti késést manuálisan, adatok beírásával, erre vonatkozik a kérdésem. Azért tettem fel itt a kérdést, mert bár biztosan rájövök, de gondoltam nem cseszek el órákat erre feleslegesen :) 

 

 

Válaszolta

Miert nem Logic-ot hasznal mindenki?...

amiket itt irtok, szamomra mind ismeretlen problema....

nyilvan, annak is vannak bajai, de inkabb csak kenyelmetlensegek (amire altalaban kesobb rajossz, hogy dedikalt gomb van arra, amit addig nyakatekerten oldaottal meg), mint munkat akadalyozo tenyezok.

on.

Válaszolta
13 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Látom, PT alatt is van gond rendesen akkor.
A Cubase/Nuendo ilyeneket szerencsére nem nagyon csinál, de cserébe minden részegysége hibás lett mára és rettenet az egész,
de a MIDI-sek jól el vannak vele így is.

Olyan szempontból jó ilyeneket olvasni, hogy legalább nem vágyom a ProTools-ra. Logic Pro X alatt maximum olyan problémám szokott lenni hogy az I/O plugin nem működik, de ez is jellemzően megoldódik egy Apollo újraindítással, mert előfordul hogy látom a hangkártyán hogy van input, de a console szoftverben már nem jelenik meg.

Válaszolta

Látom, PT alatt is van gond rendesen akkor.
A Cubase/Nuendo ilyeneket szerencsére nem nagyon csinál, de cserébe minden részegysége hibás lett mára és rettenet az egész,
de a MIDI-sek jól el vannak vele így is.

Válaszolta

Én most próbálok átállni Cubase-ről Pro Tools-ra, mert hát mindig abba ütközöm, hogy a nagy stúdiók azt használják, meg hát a gyári pluginek csak annak elfogadottak, meg nem is sokat midizek.

Szóval fogtam magam és annak rendje módja szerint elő is fizettem a Pro Tools-ra. Mondjuk ez a havi előfizetéses módszer nagyon bejön. Aztán kb. 4 órámba tellett mire az iLok progija felment windows 7-re, mert hát írták, hogy az csak akkor megy fel, ha az összes update fel van telepítve. De miután kiírta, hogy nincs új frissítés, kénytelen voltam tovább googlezni és meg is találtam az a packaget, amit külön fel kellett tenni (hozzá teszem, hogy nagyon értelmesen le volt írva a Pro Tools oldalán).

Ezek után jött a nagy pofán vágás, mert az Istenért nem akart működni, vagy iszonyat lassú volt, szó szerint szétesett a program. Megint google és mindenhol azt találtam, hogy Pro Tools utálja a Focusrite hangkártyákat, és hogy MixConsoleban előre be kell állítani a sample ratet, amiben majd dolgozni akarsz, különben Pro Tools bácsi elszáll, ha nem azzal a sample ratel csinálsz új projektet.

Mondom ok, semmi gond, ezt még ki lehet bírni. Ezek után rájöttem, hogy buffer méretnek nem kettő hatványát meg sem lehet adni Pro Tools-ban, mert csak azokat fogadja el. Mondom, ok, remélem belefér a monitoringnál. De a 44k-n 2MB bufferrel meg pattog a hangkártya. Mondom ok, talán elég lesz mindenhova a 1024.

Ezek után most hétvégén már volt is szerencsém tesztelni egy kis projektben, egy gitár, egy bass gitár, egy ének. Azon felül, hogy teljesen random, 30-60-90 percenként elszállt a Pro Tools és újraindult, olyat tapasztaltam, hogy a 3 csatornán UAD pluginek, monitoring bekapcsolva, vagy REC bekapcsolva és az ének csúszik, de valami iszonyatosan. Leveszem a plugineket (monitor marad, hogy másik sávon menjen ki), semmi, törlöm a sávot, hozzá adom még egyszer semmi...Nyitok egy új projektet, hozzá adom a három sávot, beállítom az ouptputokat, felrakom a plugineket és teljesen jó....

Tudom én, hogy Focusrite meg Windows meg ilyenek...de ehhez képest felteszem a Cubaset és működik...nem száll el projekt közben, és tudom állítani a dolgokat és működnek.

Félre ne értsetek, nem a Pro Tools akarom bántani, ezek csak tapasztalatok, egy kezdő, laikus szemével. Ezektől függetlenül fogom még használni, erőltetem, mert kíváncsi vagyok, lehet hogy megszokom, lehet hogy "rájövök" dolgokra, de lehet hogy kivágom a gépem a ...-ba :D

Válaszolta

Nem hiszem el, hogy még mindig itt tart a Protools, hogy ezzel kell kínlódni.
Ennek tök automatán kellene menni, még csak a létezéséről sem kellene tudnunk.
A Steinberg jelenleg borzalmasan rossz, de ezzel ez egy dologgal soha nem volt náluk baj.

Válaszolta

Megértem, hogy bosszantó! Nem tudsz frissíteni újabb verzióra? Mára csak megoldották ezt a problémát.

Én még nem vettem rá magam, hogy felrakjam a nativ 12.7-et, amelyet jó sok pénzért vettünk. Meg szeretném tanulni használni, de egy teljes zenekart nem fogok hamar bevállalni vele, hanem elsőként csak egy rappert. ? Aztán lassan jöhetnek a soksávos projektek. Valamiért az az érzésem, hogy a Reaper stabilitását nem érte el a nativ verzió...

Válaszolta

Nagyon kedves ProTools tudósok!!!

Kérem segítsetek.

Nagyon szeretnék a Pro Tools 10HD-ben, UAD-pluginekkel lekeverni egy tisztességes anyagot, de állandóan szétesik a mix, késnek a sávok. Egy darabig OK, de több plugint használva a  Delay Compensation értékek sok sávnál vörösen "égnek". 

(A neten olyan idióta tanácsokat olvasok, hogy belepirulok)

Tudom, hogy meg lehet csinálni, tudom, hogy körülményes, de kérem valaki magyarázza el értelmesen milyen értéket és hova írjak, mert szerintem ez egy vicc.

Most a Cubase-ban keverek, (omf import-tal) mert ott végtelen mennyiségű pluginnál is tökéletesen együtt vannak a sávok.. de ezt szeretném egyszerűsíteni, ha már Pro Tools a fő DAW-m.

Nagyon köszönöm.

Válaszolta
7 órája írta deneverstudio:

 

Kíváncsiságból amúgy csinálhatnánk egy egyszerű tesztet, hogy adok egy gitársávot és helyre rakjuk minden egyes hangját,
persze úgy, hogy ne hallatszódjanak a vágások. És akkor megnézzük, hogy ki mennyi idő alatt végez vele
a két különböző szoftverben.

 

Rendben, jöhet :) 

Azért léteznek emberek a barátaim között, (egyelőre :) ) akik gyorsabbak még a PT-vel, pl. Szendőfi Peti. Az egyik zenekarát LoopDoctors-nak hívják: annyira gyorsan tudnak editálni a PT-ben...

Válaszolta

Köszi, de ebben semmi olyan nem látok, ami ne működne a Steinbergnél is legalább ilyen hatékonyan.
Engem ami nagyon zavar még benne, hogy nem működik az ALT gombbal vagdosás.
Az hihetetlen gyors, hogy nem kell eszközt váltogatni állandóan, hanem csak "vág-vág-arréb rak".
Ezzel gyakorlatilag szemmel alig követhető, ahogy editál az ember.
Lehet, hogy van rá megoldás, de én nem találtam, amikor egyszer próbáltam.
Meg nem a görgős zoomra gondoltam, hanem amikor a timlinera kattintunk és le-föl húzzuk az egeret.
Annál gyorsabb megoldás nincsen. Nem értem, miért nem használják a többi szoftverben.

Kíváncsiságból amúgy csinálhatnánk egy egyszerű tesztet, hogy adok egy gitársávot és helyre rakjuk minden egyes hangját,
persze úgy, hogy ne hallatszódjanak a vágások. És akkor megnézzük, hogy ki mennyi idő alatt végez vele
a két különböző szoftverben.

A megjelenítés valóban sokat romlott mára Cubase/Nuendo alatt.
A Cubase konkrétan katasztrófa azzal, hogy negatívba fordítja, amin éppen dolgozol.
A Nuendo szerencsére nem ilyen, az lényeges jobb ebből a szempontból.
Az viszont agyrém, hogy a fekete hullámformákra fekete betűkkel írja rá a fájl nevét, így az teljesen olvashatatlan.
És ez csupa olyan dolog, ami régen hibátlan volt. Sokat dolgoztak rajta, hogy elrontsák, sok egyéb dologgal együtt.
A rétegkezelés például katasztrófa a N5/C6 óta. Hibásan kezeli a sorrendet, pedig előtte az is tökéletes volt.
Ezzel hazavágták az egész editálást.

Válaszolta
54 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

A Cubase/Nuendo sok szempontból egy borzalom lett mára. Lehet, hogy a MIDI-s embereknek tök jó, de számunkra, akik főleg élő hangszerekkel dolgozunk, egy katasztrófa az egész manapság. Viszont a plugin delay kompenzációval soha nem volt gond az elmúlt 15 évben. A Protoolst sokan szidták emiatt korábban is, sőt nagyon sokáig nem is volt benne egyáltalán kompenzáció, azóta meg ezek szerint nem igazán megbízható. Ez elég aggasztó, mert már egy ideje fontolgatom, hogy feladom a küzdelmet a Steinberg vackaival és átállok Protoolsra. Szerintem amúgy pont az editálás volt verhetetlen a Cubase/Nuendo-ban korábban, mert minden másnál gyorsabban lehetett vele dolgozni. Mára ebből sajnos semmi nem maradt, annyira elrontották. Én sosem értettem egyébként, hogy miért dicsérik a Protoolsban az editálást, amikor még az sem működik, hogy az egérrel zoomolok. Márpedig editálás közben ez sokezer alkalommal kell egy nap alatt és csak ez az egy dolog is piszkosul lelassítja a munkát, hogy billentyűkkel kell zoomolgatni apránként. Persze lehet, hogy van rá megoldás, de én nem tudok róla. Valaki árulja már el végre, hogy miért olyan klassz benne audiót editálni, mert már nagyon kíváncsi vagyok rá.

Nagyon hamar meg kell tanulni a billentyű parancsokat, ami valami érdekes algoritmus miatt nagyon hamar el is sajátítható és akkor baromi gyorsan lehet vele dolgozni.

Pl.: -Létezik egy "smart tool" funkció, ami három szerszámot foglal magába úgy ,hogy a track különböző részére mutatva, különböző funkciókat aktivál (megfogod-mozgatod, méretezed, kijelölöd, illetve negyedikként a sarkára mutatva megcsinálod a fade-eket, plusz a crossfade-et is.).

- Nagyon gyorsan tudsz kijelölni egy részt, kivágni, mozgatni, sokszorosítani...

- A track-eket (regions) különböző módokon összecsoportosíthatod, így minden funkció az adott csoportra vonatkozik (dob/gitár/ének... csoportok, egyszerre és ugyanúgy vágod, fade-led, mozgatod

- létezik az egeres nagyítás is, de a gombos is tök gyors, ráadásul a Mac egerének a scroll potija jobbra és balra is forog, így vertikálisan is tök gyorsan scroll-orsz pl.

- Nagyon jól látod a felvett mintákat, jó a megjelenítés, jól színezi alapból a sávokat.

- klassz, hogy a keverője igazi old school, úgy "drótozod" össze, mint egy analóg pultot

Tudod, hogy én is 14 éve cubase/nuendo felhasználó vagyok, de egyszerűen meg kellett tanulnom a Pro Toolst, mert a legtöbb stúdió (főleg Magyarországon kívül) ezt preferálja. Megjegyzem semmi ördögtől való nincs az OMF export-importban. A PT 10-es már alapból tudja, a Cubase4-5-6/Nuendo simán fogadja. Én jelenleg így keverek, tök jól működik. Hátránya, hogy sok hely kell a meghajtón, mert így duplikálod a file-okat.

Én megálltam a Cubase 6-nál, az még teljesen jól működik nálam. 

Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy a PT11-12-t nem ismerem delay kompenzáció viszonylatában!

és még mindig szeretem a Cubase-t, dalt összerakni szerintem sokkal jobb rajta.

Nem fogsz rosszul járni egy ProTools-sal hidd el. Csak meg kellene már fejtenem ezeket a nekünk már megszokottan jól működő dolgokat...:-)

 

Válaszolta

A Cubase/Nuendo sok szempontból egy borzalom lett mára. Lehet, hogy a MIDI-s embereknek tök jó, de számunkra, akik főleg élő hangszerekkel dolgozunk, egy katasztrófa az egész manapság. Viszont a plugin delay kompenzációval soha nem volt gond az elmúlt 15 évben. A Protoolst sokan szidták emiatt korábban is, sőt nagyon sokáig nem is volt benne egyáltalán kompenzáció, azóta meg ezek szerint nem igazán megbízható. Ez elég aggasztó, mert már egy ideje fontolgatom, hogy feladom a küzdelmet a Steinberg vackaival és átállok Protoolsra. Szerintem amúgy pont az editálás volt verhetetlen a Cubase/Nuendo-ban korábban, mert minden másnál gyorsabban lehetett vele dolgozni. Mára ebből sajnos semmi nem maradt, annyira elrontották. Én sosem értettem egyébként, hogy miért dicsérik a Protoolsban az editálást, amikor még az sem működik, hogy az egérrel zoomolok. Márpedig editálás közben ez sokezer alkalommal kell egy nap alatt és csak ez az egy dolog is piszkosul lelassítja a munkát, hogy billentyűkkel kell zoomolgatni apránként. Persze lehet, hogy van rá megoldás, de én nem tudok róla. Valaki árulja már el végre, hogy miért olyan klassz benne audiót editálni, mert már nagyon kíváncsi vagyok rá.

Válaszolta
8 perccel ezelőtt írta Wheel:

Az első tanácsom, hogy editálni mindig effektek nélkül kell. 

A routingok miatt nem lesz semmilyen késés, tehát azokat megcsinálhatod előre. 

A pro tools audio editálásban szerintem verhetetlen. 

Csak a takt sáv szól korábban vagy más is?

 

 

 

Köszi

Természetesen effektek nélkül editálok, de van olyan szituáció, amikor a keverés szakaszában bele kell nyúlnom később, (újra veszünk valamilyen hangszert, kerül bele valami új, stb...)

Csak a takthoz képest késik.

Ráadásul, amikor beszúrok egy új plugin-t, (pl. kicserélem a Harison EQ-t egy 1081-re :) ) akkor a session a kurzor pontjától  újraindul. Ez is nagyon idegesítő tud lenni

Szerintem is nagyon klassz vele audiio-t editálni! :)

{/(A Cubase-ben soha sem szívtam ilyenekkel...)/}

 

 

Válaszolta
10 órája írta PropaneB:

Segítsetek kérlek!

Próbálkozom, próbálkozom, ezzel az ADC-vel (Automatic Delay Compensation) de valami még mindig nem működik rendesen.

Elkezdem beszúrni a plugin-eket (ProTools DSP és Native UAD2), csinálom a rootingokat (Dob, Gitár, stb BUS-ok, Effekt Aux...), a mix ablak alsó sorában látom a késést és a kompenzálási értékeket a sávoknál, be van kapcsolva az ADC, de az eredeti takt jelhez képest jelentősen később szól az egész mix, ami editálásnál nem kicsit zavaró. 

Először a PTHD 8.1.1-en próbáltam, ott még érthető lenne, mert azt mondják nem működik rendesen (pedig az általános közhiedelemmel szemben már ebben is van ADC...). Emlékszem még Silk kolléga UAD okosításán is minden sávra ,amin UAD plugin volt be kellett tenni egy Digirack Delay plug int is... de most 10.3.10-en dolgozom, amin elméletileg már nem kellene szórakozni.

MacPro 1.1, 16Gb RAM, OsX 10.6, ProToolsHD 8.1.1/ 10.3.10, Apogee 16x, X-HD bővítővel, digisnake kábellel

Értem én, hogy "a ProTools a legnagyobb király", nagy kedvvel tanulom és használom és tényleg tök jó, de egyre több bosszantó dolgot fedezek fel, melyek keverésnél nem hogy gyorsítanák, inkább lassítják a munkafolyamatokat. Most úgy csinálom, hogy OMF-be kimentem a session-t behívom a jó öreg, többek által "lesajnált" Cubase6-ba és ott keverek minden gond nélkül. De azért szeretnék dolgozni végig a ProTools-ba, ha egy mód van rá :) 

Nagyon köszönöm előre is az építő tanácsokat!

Az első tanácsom, hogy editálni mindig effektek nélkül kell. 

A routingok miatt nem lesz semmilyen késés, tehát azokat megcsinálhatod előre. 

A pro tools audio editálásban szerintem verhetetlen. 

Csak a takt sáv szól korábban vagy más is?

 

 

 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...