Jump to content
Ménemszól.hu

Kijött a Behringer Deepmind 12 analógszinti!


draco draconis

Recommended Posts

3 órája írta A/D:

 az EU-ban nem lehet kiskerben nettó árakat feltüntetni, míg az USÁban ez a bevett szokás.

Hm, ez uj, azon a szinten, hogy fel sem kell tuntetniuk? Vagy tenyleg annyira nettoban ¨beszel¨ mindenki, hogy fel sem tuntetik?  Koszi az infot, az AFA elteres-rol meg nem a behringer tehet. Igazabol ez mar meg is magyarazza, hogy korabban az USD meg EUR ar ugyanannyi volt, lasd a korabbi 1.3 keresztarfolyam.

Link to comment
Share on other sites

22 perccel ezelőtt írta A/D:

Elnézést, teljesen igazad van, így helyes. De a Mély Elme 12 is elég béna. Vannak szavak, amik idegenek adott kontextustól. Egy ostoba szintetizátor és az elme kapcsolódását semmilyen szinten nem értem. A dizájnt kopizták, mintha az lett volna a legértékesebb. Annyira jó szinti nevek léteztek (az Andromeda pl. nagyon jó név volt, a Virus is szuper név, Moog Prodigy, de ennyire rosszat, mint a DM12, ami akar valamilyen lenni még nem láttam). Ugyanakkor befogom a szám, mert nem érzem helyesnek,  ha az én ebbéli véleményem frusztrálná azokat, akiknek ezekkel semmi baja nincs, de tetszik a hangszer hangja. Olcsó fecsegés volt részemről, valójában engem se érdekelne ez a véleményem kivülállóként.

Szerintem ennek a hangszernek nem különösebben vastag a hangja.  Arról van szó, hogy a legtöbb ember mikor basszusra gondol, akkor leginkább egyfajta Moog hangra asszociál. De hogy ebből a hangszerből Moog basszust nem fogunk hallani, az nem kérdés. Na én róluk beszéltem, én is közéjük tartozom. Ha valaki erre a boltban rákérdez, nagyon szívesen megmutatom miben áll ez, eléggé specifikus vagyok ebben a kérdésben.

Ja, tényleg alig vastagabb helyenként mint egy Virus. De helyenként meg elég jó analogish atmoszférájú dolgok jönnek ki. De akár az analogue brass: ebben pölö forever.

Amire biztos jó lesz: brass, pads, leads, seqs, keys, fx, innovatív de analóg zajok.

A basszust meg megnézzük/meghallgatjuk. A basszus sokszor a sok feature szintikben azért nem jön ki, mert szét van moddolva, minimum két szűrő vagdossa. Egy átlag basszusnak elég a 12dB/oct LP szűrő is, változó Q értékkel. Egy analóg zajforrással lehet még rajta kavarni, főleg ha nincs analóg torzító. Ebben meg digit DSP torzítja.

Link to comment
Share on other sites

ps.: én hallgatgatom bass tekintetében ezt a vackot - plusz vodka és sör -, de amiben biztosan ütős lesz az a 24 analóg oszcillátoros basszus. A 2000-es években a trance fanatikusok odáig lettek volna érte. Meglátjuk hogy ezt most megeszik vagy sem. 

A modulár matyik meg azt sem tudják hogy ezt eszik -e vagy megisszák. Szenvednek az 1+1 oszcillátorral meg tekerőpotis stepseq-el hogy vmi zajon kívüli dolog kijöjjön :D:D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 órája írta draco draconis:

ps.: én hallgatgatom bass tekintetében ezt a vackot - plusz vodka és sör -, de amiben biztosan ütős lesz az a 24 analóg oszcillátoros basszus. A 2000-es években a trance fanatikusok odáig lettek volna érte. Meglátjuk hogy ezt most megeszik vagy sem. 

A modulár matyik meg azt sem tudják hogy ezt eszik -e vagy megisszák. Szenvednek az 1+1 oszcillátorral meg tekerőpotis stepseq-el hogy vmi zajon kívüli dolog kijöjjön :D:D

Azert szeretsz am Te is provokalni... :)

Igazabol ugye 1 oszcillator is eleg egy basszushoz. Ha jol tudom az egyik legnagyobb basszus-gep-legendanak nem is volt tobb. Meg a modular dolgok is tok jok, es hasznalhatok hangszerkent is, csak akik modularoznak, azok jobbara nem hasznaljak ugy. Szamomra is erthetetlen, hogy miert nem, dehat mindenkinek megvan a hobbija, elvezzek csak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No akkor BÚÉK 2017-ben! :)

Bizonyos típusú basszusokhoz elég. De az kb. olyan mintha nem volna négyszögjelem PWM-el, hanem csak statikus szinusz, háromszög és fűrész. Sok mindenre elég, de nekem a kedvencem a pulzusmodulációs lead és basszus. Meg szőnyeg. Meg szekvenciák. Meg minden :D 

Ennél csak az Analog Four/Keys háromszögjelének PWM-je érdekesebb nekem (mert másban ez igen ritka).

Ugyanilyen 2+2(szub) oszcillátoros vagy 3+1 oszcillátoros séma. Amelyet aztán "unisonozhat" az ember. Nagyon totál brutál tud lenni. Ezért nem adom el az A-keyset sem, mert ott is 16 oszcillátor tud szólni, nagyon nagyot, főleg a 2 szűrővel.

Lehet hogy van ilyen modulár izé, node az hány szekrény, és hány millió? És mennyi idő míg összerakja az ember? Egy Modal 08-al vagy MatrixBrute-al hamarabb ér el az ember bármit vagyis értelmes és használható dolgokat. 

Akinek meg nincs ennyi pénze, annak pont jó a DM12 és esetleg mellé a Korg MS20 mini, ami szvsz a legértelmesebb megoldása ennek a moduláris mániának, csak sajnos kissé zajos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Draco - a Modal szintik is állítólag brutál ZAJOSAK - LOL - ki gondolná, hogy ebben az árkategóriában is probléma lehet ez - mindenesetre már többen jelezték, hogy éppenhogy tolerálható a csudaelit Modalok zajszintje.

Szerkesztette _cutoff
Link to comment
Share on other sites

26 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Draco - a Modal szintik is állítólag brutál ZAJOSAK - LOL - ki gondolná, hogy ebben az árkategóriában is probléma lehet ez - mindenesetre már többen jelezték, hogy éppenhogy tolerálható a csudaelit Modalok zajszintje.

Mindig megtud valami újat az ember. Ez bizony szomorú hír.

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

Csak nekem tűnt fel, hogy a Behringer Midas és Klark-Teknik cuccokat pakol a dolgaiba (a márkák tulajaként), és pont ezért ez már rég nem a régi 20e Ft-os szürke virágállvány "Béringer" compressorok világa, hanem bőven középkategória  (ha nem jobb)?

Uli Behringer elég komoly márkákat tulajdonol ma már. A Midas Engineering team, és a K-T mérnökei is keresztbe dolgoznak egymással, ahogy a TC Electronic csapata is, rendszeresen posztolnak videókat. Nekem ez elég ahhoz, hogy ne a régi "Behringer" felfogásban álljak oda egy-egy új cuccukhoz.

 

ScreenHunter_66 Jan. 01 16.57.jpg

Szerkesztette djtones
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djtones:

Csak nekem tűnt fel, hogy a Behringer Midas és Klark-Teknik cuccokat pakol a dolgaiba (a márkák tulajaként), és pont ezért ez már rég nem a régi 20e Ft-os szürke virágállvány "Béringer" compressorok világa, hanem bőven középkategória  (ha nem jobb)?

Uli Behringer elég komoly márkákat tulajdonol ma már. A Midas Engineering team, és a K-T mérnökei is keresztbe dolgoznak egymással, ahogy a TC Electronic csapata is, rendszeresen posztolnak videókat. Nekem ez elég ahhoz, hogy ne a régi "Behringer" felfogásban álljak oda egy-egy új cuccukhoz.

Nem csak neked tunt fel, de ugy nez ki sokakban meg mindig el a regi beidegzodes. Aztan hogy ok csak nem eleg korultekintok vagy menthetetlen sznobok azt a kutya sem tudja. :)

Link to comment
Share on other sites

A "régi" beidegződés a Behringer cég jelenlegi termékeire is jellemző sajnos - lásd a a fröccsöntött 2 pálcás gitárpedáljaikat. Ez nem sznobság. Hiába ugyanaz a cégcsoport, mint a jobban csengő nevű társai, a minőség vajmi keveset javult. Ettől még ez a szinti lehet kivétel persze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta _cutoff:

A "régi" beidegződés a Behringer cég jelenlegi termékeire is jellemző sajnos - lásd a a fröccsöntött 2 pálcás gitárpedáljaikat. Ez nem sznobság. Hiába ugyanaz a cégcsoport, mint a jobban csengő nevű társai, a minőség vajmi keveset javult. Ettől még ez a szinti lehet kivétel persze.

Azok uj cuccok, vagy sok ev ota gyartott termekeik? Nem csak ez a szinti lehet kivetel: a midas cuccaik baromira hozzak, amit kell. Es akkor meg nem is annyira ar/ertek viszonyban nezzuk. De mindegy, mivel nem fekszik penzem a behriben ezert nem gyozkodok en senkit. :)

Link to comment
Share on other sites

Várjuk meg amíg kijön a hangszer, nézzük meg, fogjuk meg, hallgassuk meg - hamar ki fog derülni mi újság. Remélhetőleg ennyiért nem a 10 ezer forintos pedáljaik minősége fog visszatükröződni, legalábbis én bízom benne.

Szerkesztette _cutoff
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 órája írta draco draconis:

És mi újság a hangkártyáikkal? Azok low budget kategória vagy alsó közép? Megütik -e pölö a 1820m szintjét? 

Én aztán egyáltalán nem vagyok Behringer ellenfél, de szerintem a 1820m szintjét (annak ellenére, hogy milyen régi már) még a mai napig nem sokan ütik meg. Nagyon sajnálom, hogy a support megszűnt hozzá és nem fejlesztették tovább egy icipicit. Nekem volt, de igazából azóta sincs annyira jó all in one kártyám.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Erdekes, hogy en az elso szerias saffire-t (a feher) sirom vissza. Sokan fikaztak, hogy nem stabil, de engem nem zavart az az 1-2 hetente bekovetkezo drop-off. Azt a 10 masodperc kenyelmetlenseget elviseltem a minden masert cserebe. Persze, ha valakinek gyakrabban esett le, az cumi, de nekem eleg ritka volt. Viszont azok a ¨szaraz¨ elofokok, meg a fejhallgato-erositok (!!! igen: 2db) azota is konnyeket csalnak a szemembe. Nem volt olyan suket zenesz akinek 50-60%nal jobban meg kellett volna hajtani (a fuleserositot).

EMU-bol csak 1620M-mel volt szerencsem dolgozni, de nem szerettem meg.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta DutchFlowers:

Erdekes, hogy en az elso szerias saffire-t (a feher) sirom vissza. Sokan fikaztak, hogy nem stabil, de engem nem zavart az az 1-2 hetente bekovetkezo drop-off. Azt a 10 masodperc kenyelmetlenseget elviseltem a minden masert cserebe. Persze, ha valakinek gyakrabban esett le, az cumi, de nekem eleg ritka volt. Viszont azok a ¨szaraz¨ elofokok, meg a fejhallgato-erositok (!!! igen: 2db) azota is konnyeket csalnak a szemembe. Nem volt olyan suket zenesz akinek 50-60%nal jobban meg kellett volna hajtani (a fuleserositot).

EMU-bol csak 1620M-mel volt szerencsem dolgozni, de nem szerettem meg.

Ezt az EMU-t nem ismerem. Nem 1616m akart lenni? Az egyel kisebb verzió, ami már az újabb kiadású volt?
Én a Focusrite régi szériáit nem ismerem, jelenleg van többek között egy Focusrite Forte-m is. A fejhallgató erősítője ennek elég gyenge akár az EMU-hoz képest, akár egy Apogeehoz képest is. Az EMU1820m-ben a patchmix fantörpikus volt, én nagyon szerettem a DSP effektjeit, pláne azt, hogy realtime hallhattam is éneklés közben úgy, hogy az nem került rögzítésre. A mikrofon előfokok szerintem baromi jók és az A/D konverterei is. Ha megnézed a specifikációt, A/D konverter dinamikatartományban csak egy Apogee körözi le. Lehet hogy van más is, de értsd árkategóriájában pl, scarlett, URXX, stb. low budget home kártyák sehol nincsenek hozzá képest (és akkor ezekben nincs is DSP, ezt értettem all in one alatt).

Link to comment
Share on other sites

Nekem volt egyszerre Focusrite Saffire 56 és Emu 1820m. Az utóbbi maradt. 

Az analóg Allen&Heath gs3-m előfokjai nem csak imitálják az analóg karaktert, szóval még ezért sem kellett Saffire 56.

Egyszerűen nem értem miért nem csinálnak hasonló szolgáltatásokkal és minőségben kártyát mint a 1820m

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

23 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Nekem volt egyszerre Focusrite Saffire 56 és Emu 1820m. Az utóbbi maradt. 

Az analóg Allen&Heath gs3-m előfokjai nem csak imitálják az analóg karaktert, szóval még ezért sem kellett Saffire 56.

Egyszerűen nem értem miért nem csinálnak hasonló szolgáltatásokkal és minőségben kártyát mint a 1820m

Nem hiszem, hogy technikai korlátok lennének, hiszen a 1820m elég régi dolog, azóta a technika jócskán fejlődött. Szerintem szimplán nem érdekük hasonlót/ilyen jót/jobbat csinálni. A focusrite meg a Steinberg eléggé elterjedt lett home szinteken, viszonylag jó áron vannak. Nem beszélve arról, hogy van olyan, akinek elég egy sztereó be, egy sztereó ki és csókolom, mert minden mást szoftver hangszerrel oldanak meg, nincs szükségük jó előfokra vagy DSP-re. Soknak elég egy 2i4 azért, hogy otthon tekergessenek ezt, azt, amazt. Aki meg pro szinten van és kell jó előfok+A/D konverter, annak valószínű nem kell DSP és tudja, hogy jobban buxtárcába kell nyúlni, és bele is tud nyúlni annak érdekében, hogy megvegye az ISA előfokokat vagy NEVE-eket, hozzá meg valami ütős Apogee konvertert, esetleg a mostanában divatos UA Apollo széria valamelyikét (ami igazság szerint lehetne az EMU utódja, mint all in one, de lényegesen drágább kiadásban. De ha jól láttam specifikációban még az sem éri el az EMU paramétereit, legalábbis amit számokkal írnak az adatlapon). 

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Ha ez így volna, akkor nem lett volna olyan sikeres a 1820m és még nem lenne ma is kitartó használója. Nem magamra gondoltam. :D

Persze, van még aki ma is használja. Pl. tesóm is, mert én az enyémet neki adtam, nagyobb szüksége volt rá, mint nekem :)  De én nem tudok értelmes okot a kérdésedre, hirtelen a fentiek jutottak eszembe.

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Hobkins:

esetleg a mostanában divatos UA Apollo széria valamelyikét (ami igazság szerint lehetne az EMU utódja, mint all in one, de lényegesen drágább kiadásban. De ha jól láttam specifikációban még az sem éri el az EMU paramétereit, legalábbis amit számokkal írnak az adatlapon). 

Szerintem eléri és meg is haladja. a DSP effektek és a konverterek mindenképp. persze drágább is. A 1820m azért elég érdekes állatfajta volt. A felvételi része eléggé rendben volt, a latency alacsony, a D/A konverzió volt az achillese. Patchelésben, routingben üti az Apollót, ami vicces, figyelembe véve hány év telt el.

Link to comment
Share on other sites

13 perccel ezelőtt írta A/D:

Szerintem eléri és meg is haladja. a DSP effektek és a konverterek mindenképp. persze drágább is. A 1820m azért elég érdekes állatfajta volt. A felvételi része eléggé rendben volt, a latency alacsony, a D/A konverzió volt az achillese. Patchelésben, routingben üti az Apollót, ami vicces, figyelembe véve hány év telt el.

A DSP az UA-nál azért kicsit más dolog, én azt gondolom. Ott fizetni kell mindenért. Értem én, hogy nevezzük DSP-nek azt is, de mégis kicsit azért más. Tény, hogy ha DSP minőségét nézzük, akkor valóban abban jobb az UA. Az is tény, hogy D/A-ban volt gyenge az EMU. Ugyan én nem vagyok szakember, csak a specifikációkból szemezgetek adatokat, és 2dB-vel nagyobb az
EMU: 

Dynamic Range 120 dB (A-weighted)

UA Apollo FW:
 

o                                         Dynamic Range 118 dB (A–weighting)

 


Ezt most másoltam, azért néz ki ilyen gázul a szövegszerkesztés, nem látszik ugyan, de mind a kettő érték az A/D konverterre vonatkozik. 

Szerkesztette Hobkins
Link to comment
Share on other sites

5 órája írta Hobkins:

Ezt az EMU-t nem ismerem. Nem 1616m akart lenni? Az egyel kisebb verzió, ami már az újabb kiadású volt?
Én a Focusrite régi szériáit nem ismerem, jelenleg van többek között egy Focusrite Forte-m is. A fejhallgató erősítője ennek elég gyenge akár az EMU-hoz képest, akár egy Apogeehoz képest is. Az EMU1820m-ben a patchmix fantörpikus volt, én nagyon szerettem a DSP effektjeit, pláne azt, hogy realtime hallhattam is éneklés közben úgy, hogy az nem került rögzítésre. A mikrofon előfokok szerintem baromi jók és az A/D konverterei is. Ha megnézed a specifikációt, A/D konverter dinamikatartományban csak egy Apogee körözi le. Lehet hogy van más is, de értsd árkategóriájában pl, scarlett, URXX, stb. low budget home kártyák sehol nincsenek hozzá képest (és akkor ezekben nincs is DSP, ezt értettem all in one alatt).

De, 1616m volt. Ertem, hogy patchmix, de nekem nem tetszett, es ez teljesen szubjektiv. A kimenet katasztrofa volt, de nekem az elofokoknak is volt egy amolyan alapbol disco smiley erzese. Bizonyos esetekben baromi jol johet, de nekem (szinten szubjektiv) nem. Az elso szerias saffire-ral is tudtad magad hallgatni real-time dsp effektelve. A dinamikatartomany meg nem minden. 90 folott eleg jo vagy, oszt jonapot. Ugy ertem meg ma is jo vagy, nemhogy akkor. A saffire-nak nem annyira a statisztikaiban volt az elonye, semmint a kurvajol hasznalhatosagaban es semlegessegeben. Nomeg a fejhallgato erositoiben. :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...