Próbálom fejleszteni magam a groove-ok, swing és valamiféle "analog circuit behaviour" létrehozásában Ableton/DAW sequnceren belül.
A témában szívesen várom az ötleteket ha van valakinek akár az eljárás, vst, vagy külső eszköz tekintetében.
Nem mondanám hogy jól képzett vagyok a témában, de próbálom mind közelebbről megismerni.
Elsőként jó lenne tudni hogy valójában mi is az "Analog Circuit". Tudjuk, hogy pl egy TR-909 4/4 kick esetén lépésenként kissé másképp szólal meg a hangszín.
Kérdés: Miben rejlik ez a különbség? Kis különbségek lesznek az ADSR-ben vagy a detune érték módosul, dinamika??? ----- Vajon milyen módon lehet leginkább ezeket a különbségeket egy sample-lel DAW-ban reprodukálni? Én az Arturia minifilterét próbáltam ahol van egy "effektszekvenszer" vagy mi, plusz lfo és így próbálok finom változásokat kieszközölni. Ezen kívül finom detune automatizálást rakok akár a kick-re is.
Egyéb ötlet e téren?
Swing téma: Mi is a swing valójában? a note lépéséinek és velocity értékének finom randomizálása adott algoritmus szerint? Vagy csinál még valami egyebet?
Olvastam a témával kapcsolatban valamiféle PPQ értékről. Nem igazán értettem, de valami olyasmiről szól hogy a swing algoritmusának felbontása DAW esetén jóval részletesebb PPQ 960 vagy afölött, míg régi hardwareknél mint MPC3000, Linndrum 48 körüli ez az érték. - Valami reprodukciós ötlet?
Mostanság alkalmazott módszerem, hogy kiválasztok egy meglévő zenéből egy nekem tetsző drumloop-ot, azt Abletonban átkonvertálom midibe, a hangokat meg behelyettesítem saját hangmintaállományból. Így kb ugyanazt hallom egy hihat esetén mint az eredeti muzsikában.
Szóval ez lett volna a kissé kesze-kusza gondolatmenet.
Előre is köszi ha valaki megosztja saját worklowját, eszköztippjeit a témát illetően.
Kérdés
Arnoux.
Üdv.
Próbálom fejleszteni magam a groove-ok, swing és valamiféle "analog circuit behaviour" létrehozásában Ableton/DAW sequnceren belül.
A témában szívesen várom az ötleteket ha van valakinek akár az eljárás, vst, vagy külső eszköz tekintetében.
Nem mondanám hogy jól képzett vagyok a témában, de próbálom mind közelebbről megismerni.
Elsőként jó lenne tudni hogy valójában mi is az "Analog Circuit". Tudjuk, hogy pl egy TR-909 4/4 kick esetén lépésenként kissé másképp szólal meg a hangszín.
Kérdés: Miben rejlik ez a különbség? Kis különbségek lesznek az ADSR-ben vagy a detune érték módosul, dinamika??? ----- Vajon milyen módon lehet leginkább ezeket a különbségeket egy sample-lel DAW-ban reprodukálni? Én az Arturia minifilterét próbáltam ahol van egy "effektszekvenszer" vagy mi, plusz lfo és így próbálok finom változásokat kieszközölni. Ezen kívül finom detune automatizálást rakok akár a kick-re is.
Egyéb ötlet e téren?
Swing téma: Mi is a swing valójában? a note lépéséinek és velocity értékének finom randomizálása adott algoritmus szerint? Vagy csinál még valami egyebet?
Olvastam a témával kapcsolatban valamiféle PPQ értékről. Nem igazán értettem, de valami olyasmiről szól hogy a swing algoritmusának felbontása DAW esetén jóval részletesebb PPQ 960 vagy afölött, míg régi hardwareknél mint MPC3000, Linndrum 48 körüli ez az érték. - Valami reprodukciós ötlet?
Mostanság alkalmazott módszerem, hogy kiválasztok egy meglévő zenéből egy nekem tetsző drumloop-ot, azt Abletonban átkonvertálom midibe, a hangokat meg behelyettesítem saját hangmintaállományból. Így kb ugyanazt hallom egy hihat esetén mint az eredeti muzsikában.
Szóval ez lett volna a kissé kesze-kusza gondolatmenet.
Előre is köszi ha valaki megosztja saját worklowját, eszköztippjeit a témát illetően.
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.