Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Alapkérdés: kb 16 out...hogyan vegyem fel dawban?


Arnoux.

Kérdés

Üdv,

Mindig adódik a kérdés szeretnék egy két tippet, megoldást kapni az alábbi dilemmára:

  • Daw (Live)
  • Két dobgép 2x12 out
  • 1 szinti 2 out
  • 1 Sampler 4 out

Elsősorban az egyik dobgépnél szeretném a VST nyújtotta effekteket használni, ehhez és ugye alapból a mixing miatt jó lenne - az eddigiekkel elllentétben - nem muteolgatni a druminstrumenteket  sávonkénti felvételhez, hanem egyszerre. Az megoldható lenne egy keverővel hogy groupokat hozzak létre, mert nem kell azért mind a 12 hang külön csatira.

Szóval amire szükség lenne, Ableton Live-ba rögzítés legalább 10-12 sávon. Alapból viszont lenne kb 28 outputom az instrumentekből.

Mire lenne érdemes beruháznom low budget 100 és 200k között?

Néztem a Tascam U-16x20 16 inputos usb-s hangkártyáját, csak olvastam komoly latency problémákkal vele kapcsolatban.

Van egy régi EMU1212m-em amihez vehetnék ADAT-ot, pl egy Focusrite Octopre-t, de az is csak 8 csatorna.

Néztem még a Soundcraft MTK12  keverőt ami 12 csatornát tud küldeni a DAW-ba.

Szóval vannak opciók..., de még nagyobb kérdés lenne, hogy mivel fűzzem össze a sok outputot? A patchbay-jel lehet ilyet művelni? Pl, egy dobgép 4 hangját összekapcsolni hogy ne "fogyasszon" annyi bemenetet a hangkártya inputjába továbbítva?

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

11 órája írta Tetsuo:

A dobgép belső mixerét abszolút nem is használnád? :-O

Milyen dobgépekről van szó "mellesleg"?

De használnám...Az egyik egy MFB Tanzbar. A masteren minden más szól amit nem kötöttél be külön. Annnyi, hogy sztereo jack-kel kell csatlakoztatni ami két monot tartalmaz pl. Snare/Rim, így muszáj olyat is routoulni amit különösebben nem szeretnél. (Pl. Rim ezesetben)

Mellé még egy régi Casio RZ-1 10 outtal, de azt még le sem teszteltem, hogy lehet-e csak egy-két instrumentet routuolni, azaz marad-e a többi a masteren. 

Link to comment
Share on other sites

22 perccel ezelőtt írta NeoC:

En mar eleg reg a "rockzenekari" felallasbol indulok ki, bar elektronikus zenet csinalok. 5-8 dobsav, 1 bass, 2-4 dallamhangszer 1-2 enek, azt' jonapot. Sokkal tobbel mar elvesziti az erejet, "barokkossa", tullihegette valik az adott dal. Gitarbol is boven eleg pl a max ket sav, ha tisztessegesen tudunk gitarozni. Ha nem, akkor valoban 10-20-bol kell osszerakni.... valami hallgathatot.

Ez 14, ennyivel számoltam én is kb., :) ezalatt viszont nem úszhatom meg.

Valószínű veszek egy ADA8200-at az jó lesz az EMU1212M mellé ADAT-tal... az így 10 IN. Meg még egy Mackie 1642VLZ-t amivel 16 CH-t groupokra szedem, csökkentve így az ADA-ba beküldendő sávok számát.

Elektronikus zene lévén, amit a DAW-ba akarok küldeni az kb így nézne ki a 8 mono

Bassdrum1  - Bassdrum2 - Snare - Clap - OpenH/Cym - ClosedH - Bass - Synth/Sampler...stb.

...viszont a két dobgép 22 kimenet szóval muszáj lesz keverőt venni mellé. (Bár való igaz nem szeretném széteffektezni, de mute-olgatós, összerakós felvétel helyett jobb lenne egy gyorsabb élvezetesebb rögzítés)

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta InfraRedCombat:

Saját M-audio ASIO drivere van és dsp mixere. A belső szinkronért spdif daisychain felel.  Xp alatt használom a logic5 export miatt, de kipróbáltam win7 alatt is, stabilan teszi a dolgát. Nekem tökéletes a felvétel minősége (vonalbemenet, sok szinyó és dobgép). Sok időt spórolok meg vele. Nyilván komolyabb mikrofon előfokos, vagy outboardos felvételekre mást használnék, de ez a veszély nem fenyeget. 10-12ropiért vettem darabját ennyit megért. :-)

És mi az az Spdif daisychain? Valami szoftver ami felismeri és összeköti őket szoftveresen? Vagy valami kábellel vannak összekötve a PCI-on felül?

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta Arnoux.:

És mi az az Spdif daisychain? Valami szoftver ami felismeri és összeköti őket szoftveresen? Vagy valami kábellel vannak összekötve a PCI-on felül?

Sima 75ohmos spdif rca kábel. Ezeket a kártyákat erre találták ki, hivatalosan egyszerre 4 kártyát lehet egy gépbe tenni. Oldschool cucc. :-)

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta InfraRedCombat:

Sima 75ohmos spdif rca kábel. Ezeket a kártyákat erre találták ki, hivatalosan egyszerre 4 kártyát lehet egy gépbe tenni. Oldschool cucc. :-)

Kifigyelek az ebay-en valami jó deal-t és megnézem, tuti. Köszi az infót :)

Link to comment
Share on other sites

42 perccel ezelőtt írta Arnoux.:

...viszont a két dobgép 22 kimenet szóval muszáj lesz keverőt venni mellé. (Bár való igaz nem szeretném széteffektezni, de mute-olgatós, összerakós felvétel helyett jobb lenne egy gyorsabb élvezetesebb rögzítés)

A dobgép belső mixerét abszolút nem is használnád? :-O

Milyen dobgépekről van szó "mellesleg"?

Link to comment
Share on other sites

Egy jó headroommal megáldott keverő megoldhat több dobgép vagy szinti belső mixer gyengeséget. Pölö Arturia Drumbrute-nak elég gyenge az egyes hangok dinamikájához mérten a mixere, vagy az Analog Keys is multi outtal nálam nem reccsen be még overba tolva sem. De az Analog Rytm is totál más multi outban. Néha elég csak a Bdrumokat külön szedni és máris csoda történik. Szóval az internal mixing nem mindig ad olyan jó hangot mint ami a hangszer valós lehetősége. 

 

Sok poliszinti vérzik el itt, mert EZEN spórolnak.

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta Arnoux.:

Valószínű veszek egy ADA8200-at az jó lesz az EMU1212M mellé ADAT-tal... az így 10 IN. Meg még egy Mackie 1642VLZ-t amivel 16 CH-t groupokra szedem, csökkentve így az ADA-ba beküldendő sávok számát.

Ha maradsz az E-MU hangkártyánál, szerezz be egy AudioDockot, és mindjárt lesz 16 jó inputod (8 analóg + 8 ADAT).

ADAT bővítéshez megfontolható egy Scarlett 18i20. Picit drágább, mint az Octopre, de nyersz vele annyit, hogy önálló kártyaként is tudod használni, ha akarod. Lehet, hogy most nincs rá szükséged, de jól jöhet a későbbiekben (ha egyszer átszerveznéd a setupot).

Link to comment
Share on other sites

En mar eleg reg a "rockzenekari" felallasbol indulok ki, bar elektronikus zenet csinalok. 5-8 dobsav, 1 bass, 2-4 dallamhangszer 1-2 enek, azt' jonapot. Sokkal tobbel mar elvesziti az erejet, "barokkossa", tullihegette valik az adott dal. Gitarbol is boven eleg pl a max ket sav, ha tisztessegesen tudunk gitarozni. Ha nem, akkor valoban 10-20-bol kell osszerakni.... valami hallgathatot.

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Isten Nyila:

Ha maradsz az E-MU hangkártyánál, szerezz be egy AudioDockot, és mindjárt lesz 16 jó inputod (8 analóg + 8 ADAT).

ADAT bővítéshez megfontolható egy Scarlett 18i20. Picit drágább, mint az Octopre, de nyersz vele annyit, hogy önálló kártyaként is tudod használni, ha akarod. Lehet, hogy most nincs rá szükséged, de jól jöhet a későbbiekben (ha egyszer átszerveznéd a setupot).

Volt egy dockom használtam vettem, de valami nem volt okés vele, viszont lehet rámegyek mégegyszer.... Sőt az Emu belsőn is van ADAT, meg a dockcon is...ki tudja lehet akkor mind a két egységre lehet 8-8 ADAT preampot varázsolni :) 

Link to comment
Share on other sites

Én is hasonló témán pörgök mostanában és az lenne a kérdésem, hogy az ilyen keverőbe épített hangkártya/interface megoldásokkal van valakinek tapasztalata?
 

Soundcraft MTK22 
300k alatt 22 sávon multitrack recording. NEkem valami nagyon hasonlóra lenne szükségem, de így  túl jól hangzik, hogy tökéletes megoldás legyen :) http://www.soundcraft.com/products/signature-22-mtk

Feature-ökben ez elég jónak tűnik, de sok gyártónak van már hasonló rendszere: 
Mackie Onyx, A&H Zed, Behringer Xenyx... 

Szóval az lenne a kérdésem, hogy ezek mennyire használhatóak, analóg szintik multitrack felvételére? Hol/Miben kell kompromisszumot kötni? 

 

D. 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta DavidTollner:

Én is hasonló témán pörgök mostanában és az lenne a kérdésem, hogy az ilyen keverőbe épített hangkártya/interface megoldásokkal van valakinek tapasztalata?
Soundcraft MTK22  ...

Hangminőségben ezek az olcsó keverők természetesen nem versenyezhetnek a jobb interfészekkel. Konkrétan pl. zajosak és nagy a csatornaáthallás.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 30. at 11:12 írta Arnoux.:

Volt egy dockom használtam vettem, de valami nem volt okés vele, viszont lehet rámegyek mégegyszer.... Sőt az Emu belsőn is van ADAT, meg a dockcon is...ki tudja lehet akkor mind a két egységre lehet 8-8 ADAT preampot varázsolni :) 

Kétféle alapkártya van (v1 és v2) és kétféle dock (Audio és Micro), és az első fajta csak az elsővel, a másik meg a másikkal megy együtt. Nem hinném, hogy mindkét ADAT bemenetet bírná használni egyidőben, mivel akkor nem 1616M-nek, hanem 2424M-nek nevezték volna el. ;) Az új dockra csak azért tették ki őket, mivel az még eredetileg a laptop (Cardbus) verzióhoz készült.

Link to comment
Share on other sites

20 órája írta DavidTollner:

Én is hasonló témán pörgök mostanában és az lenne a kérdésem, hogy az ilyen keverőbe épített hangkártya/interface megoldásokkal van valakinek tapasztalata?
 

Soundcraft MTK22 
300k alatt 22 sávon multitrack recording. NEkem valami nagyon hasonlóra lenne szükségem, de így  túl jól hangzik, hogy tökéletes megoldás legyen :) http://www.soundcraft.com/products/signature-22-mtk

Feature-ökben ez elég jónak tűnik, de sok gyártónak van már hasonló rendszere: 
Mackie Onyx, A&H Zed, Behringer Xenyx... 

Szóval az lenne a kérdésem, hogy ezek mennyire használhatóak, analóg szintik multitrack felvételére? Hol/Miben kell kompromisszumot kötni? 

 

D. 

Igen azt én is néztem...megérne egy tesztet.

A másik meg ez a tascam 16 sáv multitrack.  Gyakorlatilag ennyit tud, tovább már nem bővíthető. 100k alatt. Itt viszont rossz latency-kről olvastam egy két értékelőnél, de csak a közvetlen megjelenés utániaknál, utána nem nagyon voltak panaszos hozzászólások.

http://tascam.com/product/us-16x08/

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta Isten Nyila:

Kétféle alapkártya van (v1 és v2) és kétféle dock (Audio és Micro), és az első fajta csak az elsővel, a másik meg a másikkal megy együtt. Nem hinném, hogy mindkét ADAT bemenetet bírná használni egyidőben, mivel akkor nem 1616M-nek, hanem 2424M-nek nevezték volna el. ;) Az új dockra csak azért tették ki őket, mivel az még eredetileg a laptop (Cardbus) verzióhoz készült.

Már régebben is kaptam tőled részletes infókat az EMU-kkal kapcsolatban, de sikerült megtudni még valami újat. Köszi! Mindenképp szerzek sztem egy jól működő dockot. 30 körül + 6 vagy 8 sáv....jó minőségben,....nem érdemes kihagyni :)

Link to comment
Share on other sites

20 órája írta DavidTollner:

Én is hasonló témán pörgök mostanában és az lenne a kérdésem, hogy az ilyen keverőbe épített hangkártya/interface megoldásokkal van valakinek tapasztalata?
 

Soundcraft MTK22 
300k alatt 22 sávon multitrack recording. NEkem valami nagyon hasonlóra lenne szükségem, de így  túl jól hangzik, hogy tökéletes megoldás legyen :) http://www.soundcraft.com/products/signature-22-mtk

Feature-ökben ez elég jónak tűnik, de sok gyártónak van már hasonló rendszere: 
Mackie Onyx, A&H Zed, Behringer Xenyx... 

Szóval az lenne a kérdésem, hogy ezek mennyire használhatóak, analóg szintik multitrack felvételére? Hol/Miben kell kompromisszumot kötni? 

 

D. 

Olcsó, de minőségi megoldás az ART Splitmix 4 full passzív kis doboza is sztem ha mondjuk kevés lenne akár a 22 sáv.  4 stereo vagy 4 mono sávot összegezhetsz, és küldhetsz ki 1 stereo vagy mono sáv formájában a keverő egyik csatornájára. Érdemes használni olyan sávokhoz amik külön processz nélkül groupolva is elférnek.

Mivel passzív semmit nem vesz el vagy tesz hozzá, nem kell neki áram. 

Egyedüli hátránya hogy a 4 bemeneti jel negyedelődik az osztás miatt, viszont egy kis trimmel pótolható a keverőn :)

http://artproaudio.com/mixers/product/splitmix4/

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Új vagyok még és nem találtam megoldást az ötletemre de látom itt vannak hozzáértők, akik tudnak segíteni. Apollo8 hangkártyám van és egy Drawmer1973 outboardom. Kevert hanganyagot kívánok kiküldeni, majd felvenni DAW-ban. Sajnos, a sokadik youtube videó és próbálgatások után sem tudom elérni azt, hogy ha beteszek egy mixelt aynagot a DAW-ba, azt kiküldhessem az outboardra, majd egy másik sávon visszahalljam és visszavehessem a már "megtekert" jelet. Vannak itt virtuális sávok is, amit mindenki használ de én elvesztem az I/O mátrix útvesztőjében. Segítségeteket köszönöm előre is.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Arnoux.:

Köszi a részletes véleményt, talán a legjobb megoldás valóban a 8as hangkártya+ 8as Adat meg mellé egy 16-os groupolható mixer és nekem annyi elég.

(Csak az van hogy ez a dobgép beújítás nem kifizetődő I/O szinten ha valami újat szerezne be az ember)

Nem akarok külön mindent a DAW-ba küldeni meg valószínűleg egy időben a 4-5 sávos felvétel bőven elég, viszont szeretném ha flexibilisen működne, ne kelljen ki/be húzogatni átkötni stb. Plusz  VST effekteket tudjak ráküldeni akármire...kb ez így akkor működne is.

A mixert kihagynam ebbol...

akinek nem eleg 16 elo sav, az komponaljon ujra.....:)))

Link to comment
Share on other sites

41 perccel ezelőtt írta Arnoux.:

Ez sem rossz ... És hogyan kapcsolódik egymáshoz a három hangkártya? Asio4All? Az Asio4All minőségben nem vagyok biztos, azt viszont biztos, hogy ennél nehéz lenne kevesebből kihozni :) ....de mindenképp érdekelne!

Saját M-audio ASIO drivere van és dsp mixere. A belső szinkronért spdif daisychain felel.  Xp alatt használom a logic5 export miatt, de kipróbáltam win7 alatt is, stabilan teszi a dolgát. Nekem tökéletes a felvétel minősége (vonalbemenet, sok szinyó és dobgép). Sok időt spórolok meg vele. Nyilván komolyabb mikrofon előfokos, vagy outboardos felvételekre mást használnék, de ez a veszély nem fenyeget. 10-12ropiért vettem darabját ennyit megért. :-)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 28. at 11:06 írta NeoC:

Low-budgetből nem igazán fog menni a korrekt, sávonkénti felvétel... A szumma sávjaid alapján ez egy 32 sávos A/D felvevő, vagy kisebb megalkuvásként egy 24-es, ami szinte csak ADAT kapcsolatos külső konverterekkel mehet, de már a legalapabb szett (ami azért egyáltalán nem rossz, és atombiztos, latency-mentes) is ott kedődik, hogy egy RME RayDat kártya, (már ha a PCIe egyáltalán szóba jöhet), ami folyamatos építkezés esetén végül lehet 32+2+2 ki/be, és legalább egy 8-as A/D konverter, akár az ADA8200 is, vagy egy Octopre. Ezzel lesz I/O-d, és tartasz 280 ezernél., Igaz, (pl.) az ADA8200-ak folyamatos beszerzésével 80 ezrenként kapsz következő nyolc I/O. Nyilván, az ADA helyett lehet bármi más is, a határ a csillagos ég, bár sztem nem annyira gáz dolog a 8200-as, korrekt, használható, stabil, nekem semmi bajom nincs vele.

Így új áran cca 520 pénzért lesz egy 32+2+2-es korrekt A/D-D/A-d, illetve -80 ezrenként a nyolc-nyolc sávval kevesebbed.

Ezzeh azért számolj még egy cca 100-ast a kábelezéshez is.

A B-eset az az, hogy végiggondolod, hogy a 16 korrekt I/O nem elég-e hosszú távon, mert ezzel sokkal szélesebb lehetőségek nyílnak meg, egy 8-as hangkártya, + egy 8-as ADAT bővítő összerakásával. Erre egy klasszikus kombó egy régebbi Focusrite Octopre, mint ADAT bővítő, és egy 8-as hangártya, pl a Saffire sorozatból, vagy bármi egyéb, ami stabilabb, és legalább egy ADAT I/O-ja van, az Octopre-hez, ami megfelelő. (A rizikós Saffire-vel ellentétben) Ez a szett kis szerencsével kijöhet 200-ból szekondhend, de 16 I/O a vége. Nagyon ritka az az önálló 8-as kártya, aminek 2 ADAT I/O-ja van, tehát 24-ig fel lehet vinni az egyidejű bemenetek számát, a későbbiekben beszerehető pl 2 ADA8200-vel, vagy 2 db Octopre-vel (ebből ritkán van a piacon egyébként, mert mindenki szereti. Én amikor cca két éve feldobtam ide egyet, 5 perc alatt ment el...), most éppen csak Ádáméknál a Liquid Saffire ilyen, de az önmagában 210.

Egyébként, ha elfogadsz egy személyes véleményt, akkor nagyon meg kell gondolni a sok sáv egyidejű komplett, vagy inkább kevesebb sáv egyidejű, de mute-olgatásos szisztémát. 8 korrekt minőségű, stabil I/O-t megkapsz cca 200-ért, de csak a legolcsóbb AD8200-esekkel is minimum fél milla a 32 I/O, nyilván, a világ pénzét is el lehet költeni konverterre. És közben a sok sáv egyidejű felvételét akkora "mérnökösködés" előzi meg, hogy lefáradsz, mire elkezdenél zenélni, főleg, ha egyedül csinálod. Nekem itt áll a 32 I/O-s, régi analóg keverővel történő mixelési lehetőséget is adó rendszer, de felvételkor nem is tudom mikor vettem fel egyszerre négy sávnál többet....

Persze, ha zenekarról van szó, ott lehet ilyen igény.

Köszi a részletes véleményt, talán a legjobb megoldás valóban a 8as hangkártya+ 8as Adat meg mellé egy 16-os groupolható mixer és nekem annyi elég.

(Csak az van hogy ez a dobgép beújítás nem kifizetődő I/O szinten ha valami újat szerezne be az ember)

Nem akarok külön mindent a DAW-ba küldeni meg valószínűleg egy időben a 4-5 sávos felvétel bőven elég, viszont szeretném ha flexibilisen működne, ne kelljen ki/be húzogatni átkötni stb. Plusz  VST effekteket tudjak ráküldeni akármire...kb ez így akkor működne is.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 28. at 16:29 írta draco draconis:

Egy Mackie 8 bus pult olcsón megoldja a problémát. És elég egy kis hangkártya is mellé, ami mondjuk über minőségben vesz fel, de csak 2-4 sávon. 

Szóval vannak itt megoldás hegyek, nincs lehetetlen.

Manapság nem divatosak amatőr szinten a soksávos felvételek. Mondjuk régebben se. Mert akkor meg még nem volt hozzá megfizethető  használt cucc. Csak gadget cuccok. 

Jaja, egyre jobban kikristályosodnak a lehetőségek. Bár ez nem az a bemegyek a boltba és megveszem kategória, nagyon kitalálós :)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 28. at 20:10 írta gabo:

Én árulok egy Mackie 32-8-2-es keverőt méterhíddal
Plusz 2 db Echo Audiofire 12 AD/DA konvertert/interfészt.
Összes kábellel együtt.
Ezzel a rendszerrel 24 sávot tudsz felvenni egyszerre stabilan.
8 évig működtünk ezzel a rendszerrel a stúdióban. ( Echo Hangstúdió: http://echorecording.com )
300 ezer Ft-ért egyben el tudod vinni a rendszert.
 

Egyelőre feltérképezem az opciókat, de ha úgy van jelentkezem, köszi az ajánlatot!

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 28. at 17:17 írta InfraRedCombat:

Az előző megoldásokhoz képest az én megoldásom low budget ligában játszik. Összeraktam egy oldschool C2Q gépet, 3db Delta1010lt került bele. 24i/24o, spdif és midi szinkronnal tökéletesen muzsikál. 

Ez sem rossz ... És hogyan kapcsolódik egymáshoz a három hangkártya? Asio4All? Az Asio4All minőségben nem vagyok biztos, azt viszont biztos, hogy ennél nehéz lenne kevesebből kihozni :) ....de mindenképp érdekelne!

Link to comment
Share on other sites

én ugyan ezt akartam régen és végén apogee symphony lett a vége....

Minden mással szenvedés volt. Nagy volt a késés, rossz volt a minőség stb....

Mostmár az Apollo is jó megoldás és "olcsó" a smyphony hoz képest. Én biztos egyszer nyulnék zsebbe és utána tudom hogy egy ideig nem kell mint holmi vackokat vennék (keverő, olcsóbb hangkártya stb...)

Link to comment
Share on other sites

Én árulok egy Mackie 32-8-2-es keverőt méterhíddal
Plusz 2 db Echo Audiofire 12 AD/DA konvertert/interfészt.
Összes kábellel együtt.
Ezzel a rendszerrel 24 sávot tudsz felvenni egyszerre stabilan.
8 évig működtünk ezzel a rendszerrel a stúdióban. ( Echo Hangstúdió: http://echorecording.com )
300 ezer Ft-ért egyben el tudod vinni a rendszert.
 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...