Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ének monitorozása fejhallgatóval, kérdés


Zongilog

Kérdés

Amikor bevásároltam a cuccaimat akkor vettem egy Sure  Sm7b mikrofont, egy nyitott AKG K701 és egy zárt audio-technica ATH-M50 fejhallgatót, amit az ének monitorozására ajánlottak. Az AKG-t azért vettem, mert akusztikus hangszerekhez, zongorához az nagyon szép. Amikor énekelni akarok, vagy csak ötletelek, akkor természetesen a zárt ATH-val monitorozom az éneket és nagyon tetszik. Baromi jó hangom van benne :)  de aztán amikor a felvételt visszahallgatom az AKG-n ami már úgy adja vissza a hangot ahogy van, akkor már kevésbé tetszik.  Azért is tudom, hogy az ATH hozzá tesz bizonyos frekvenciákat, főleg a mély tartományban, mert pl. bizonyos zongora darabokat amiket játszom, ATH-n a mély tartományban zörögnek, az AKG és akusztikus zongorán meg nem. Szóval ki hogyan oldja meg ezt a problémát? Baromi zavaró, hogy kitalálok valamit, ami még az ötleteléskor az ATH-ban tök jól szól(ének hang), aztán amikor visszahallgatom a monitor hangfalon, vagy az AKG-n, akkor meg már nem.

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

6 órája írta Zongilog:

Amikor bevásároltam a cuccaimat akkor vettem egy Sure  Sm7b mikrofont, egy nyitott AKG K701 és egy zárt audio-technica ATH-M50 fejhallgatót, amit az ének monitorozására ajánlottak. Az AKG-t azért vettem, mert akusztikus hangszerekhez, zongorához az nagyon szép. Amikor énekelni akarok, vagy csak ötletelek, akkor természetesen a zárt ATH-val monitorozom az éneket és nagyon tetszik. Baromi jó hangom van benne :)  de aztán amikor a felvételt visszahallgatom az AKG-n ami már úgy adja vissza a hangot ahogy van, akkor már kevésbé tetszik.  Azért is tudom, hogy az ATH hozzá tesz bizonyos frekvenciákat, főleg a mély tartományban, mert pl. bizonyos zongora darabokat amiket játszom, ATH-n a mély tartományban zörögnek, az AKG és akusztikus zongorán meg nem. Szóval ki hogyan oldja meg ezt a problémát? Baromi zavaró, hogy kitalálok valamit, ami még az ötleteléskor az ATH-ban tök jól szól(ének hang), aztán amikor visszahallgatom a monitor hangfalon, vagy az AKG-n, akkor meg már nem.

Erre a jó megoldás a JÓ monitoron keverés. Fülesen teljesen mindegy, mi szól. Ötletelj fülesen, amikor az ötletből nóta lesz, akkor keverj normális monitor hangfalon. Az lesz közelebb az igazsághoz. Ha az ötlet jó, csináld meg a nótát végig fülesben, aztán ráérsz kikeverni monitoron. Néha az ember kedvét teljesen elveszi alkotás közben a sound design. Ha meg van minden téma, keverés közben már tudsz hangszereket cserélgetni,feltéve ha valami miatt még sem sikerül kikeverni egy adott soundot, és muszáj a hangszert cserélni.

Link to comment
Share on other sites

Egyet értek Hobkinsszal. 

A jó sound alapja a jó hangszerelés.

Ezért érdemesebb rögtön az elején minél lineárisabb lehallgatással dolgozni.

Úgy kell hangszerelni, hogy különösebb eq-zás nélkül is jó legyen a sound!

Akkor a keverés nem arra megy el, hogy valami elfogadható sound kijöjjön majd a végén, -ami nem fog ha gyenge a hangszerelés.

Legalább is így tapasztaltam.

 

Link to comment
Share on other sites

17 órája írta Gamda:

Egyet értek Hobkinsszal. 

A jó sound alapja a jó hangszerelés.

Ezért érdemesebb rögtön az elején minél lineárisabb lehallgatással dolgozni.

Úgy kell hangszerelni, hogy különösebb eq-zás nélkül is jó legyen a sound!

Akkor a keverés nem arra megy el, hogy valami elfogadható sound kijöjjön majd a végén, -ami nem fog ha gyenge a hangszerelés.

Legalább is így tapasztaltam.

 

de hát itt most alapvetően csak az énekhangról volt szó. A hangszerelés illetve az ének mellett megszólaló dolgok az egy teljesen más kérdés.  

 

Link to comment
Share on other sites

Így van! Majdnem sehogy! Ahhoz nagyon meg kell tanulni mind a két lehallgató eszköz soundját, hogy tudd, mi fog szólni A-n, ha B-n kevered és így fordítva.
Jobb lenne MDR 7506-on, de az nem olyan, mintha pl. genelecen kevernéd.
Becsapós a magas/középmagas tartománya a Sony-nak. Sony-val éneklek, és ötletelek, de a keverés a Genelec 8030-on megy. Az sokkal közelebb van az igazsághoz, mint a Sony. Ha Sony-n keverek, és meghallgatom 8030-on az van, hogy húha..hát itt bibi van. Ha nem törődök a Sony soundjával, és kikeverem a 8030-on, akkor tetszik Sony-ban is az ének. De...a legfontosabb mégis az, hogy az összkép jó legyen :) Úgyhogy innen kezdve felesleges CSAK az ének soundról beszélni, ha nem pásszol a muzsikához. Összességében keverj monitoron és ne azzal foglalkozz, hogy mi szól jól az ATH-n vagy az AKG-n.

Link to comment
Share on other sites

8 órája írta Gamda:

Kikevered egyszer geneleken, és aztán meghallgatod Ath-m50-en, és megjegyzed a soundot. :)

Amúgy leginkább sehogy.

(Ha muszáj fülessel kikeverned, egy Sony 7506-al jobban járnál, lineárisabb, és sokkal részletgazdagabb.)

 

de én nem fülessel akarom kikeverni! tök mindegy mivel keverem kis csak a hang olyan legyen mint a fülesben

Link to comment
Share on other sites

Így már értem. A választ nem tudom, de valószínűleg tartom, hogy a zárt fejhallgató "varázsa" az ami megfoghatott. Biztosan nem csak a frekvenciákròl van szó. Azt ami egy zárt fejhallgatóban történik nem lehet modellezni egy nyitott lehallgatàsban. 

Link to comment
Share on other sites

A héten volt egy hasonló élményem. Az énekes hölgy elkezdett énekelni és miután beállította magának a zene, ének arányát (Sony MDR 7506-os fejhallgatón), jelezte, hogy egy kicsit tompának hallja magát. Elég meglepő volt, mert eddig senki nem érezte így, én sem, amikor énekeltem a rendszerünkön.
Ok, adtam a Totalmix FX-en egy kis magasat, amitől rögtön vidám lett! ?
Csináltuk a felvételt, visszahallgattuk közben stb.
Aztán kijött a végén, hogy meghallgassuk együtt is monitor hangfalakon.
Hallgatja, majd egy kis idő múlva mondja, hogy neki jobban tetszik fejhallgatón! ?( ATC SCM 45A hangfalaink vannak).
Beemeltem egy kis magasat, amitől jobban tetszett neki, de még mindig a fülest tartotta jobbnak.
A producer mondta neki, hogy nyugodjon meg, mert a keverésnél még több magas lesz és frankó lesz! ?

Szóval, vannak ilyen esetek. Az a lényeg, hogy a felvételnél jól érezze magát az énekes! A többi megoldható utólag is!  ;-)
 

Link to comment
Share on other sites

ok értem, köszönöm a válaszokat. és akkor viszont kéne vennem még egy ének fejhallgatót. Tehát kettő kéne hogy egy időben ketten halhassák ugyan vissza.  Gondoltam rá hogy lehet hogy eladnám ezt az ATH-M50-et és esetleg vennék valami mást, 2 db-ot.   Mert ez az M50 elég drága volt. Használtat akkor nem találtam belőle. Nekem jó lenne a használt is. Milyen fejhallgatót ajánlotok, amit használtan is be tudok szerezni és amiben az ének kb. olyan dögös lesz mint az M50-ben?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem egy picit az is fontos, hogy nem az a lényeg itt igazán, hogy sosem lesz olyan a fülesben mint a monitor hangfalon, hanem, hogy fülesben valójában nem lehet jó mixet készíteni, hiszen pont az a lényege a mixnek majd később a masternek, hogy az emberi fülnek egy kényelmes, hallgatható, szerethető dolgot adjon át (mielőtt megköveztek, vannak kivételek). Na most a füles eleve természetellenes, hiszen túl közel van a füledhez, vagyis sosem fogod benne "jól" hallani a dolgokat. Remélem átment, amit írni akartam :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...