Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Mikrofon stúdióba, koncertre


efa98

Kérdés

Sziasztok!
Eddig beruháztam egy "Focusrite Scarlett Solo Studio 2nd Generation"-re, otthon ezzel gyakoroltam, próbáltunk. 

Az interface jónak tűnik, de szeretnék a mikrofonon fejleszteni... Csak vokálra használnám!
Az egyik gondolatom, hogy beszerzek egy Shure SM58-at, vagy beta58-at (sokan mondják hogy stúdiózni is jó, de főleg élőben használnám) és mellé egy AT 2035/Shure PGA27/Rode NT1A/AKG P420 kondenzis mikit a stúdiózáshoz. 
Csak elég megoszlóak a vélemények a 60-70 ezres kondenzis mikrofonokkal kapcsolatban... 
Így lehetséges, hogy "csak" inkább egy Shure SM7B-t vennék. 
A keretem 140.000 körül van legfeljebb. 
Stílusban rock, blues, hard rock és metal is előfordul, inkább bariton hangom van, amit szeretek is használni, de a magasakat is próbálom egyre feljebb tornázni. 

Akik jártasabbak a témában mit ajánlanak? Mi éri meg a legjobban ár-érték arányban? 

Előre is köszönöm a segítséget!
 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Helló!

Én eldönteném,mi a fő cél,aztàn választanék.Ezt úgy értem,hogy szerintem az anyagi keretedből,mindkettőt megfelelő minőségben nem tudod megvenni.Ha élőzni kell akkor,ebből egy csúcs dinamikus mikrofont tudsz venni.Kondist pld.színpadra gyártott Neumannt is tudsz venni.Ezek viszont stúdióban csak "félmegoldások".Bár ezekkel már lehet jó anyagot készíteni.Ha stúdiózni szeretnél,szerintem sm7b.Ha nem akarsz drágábbat.Ahhoz viszont Isa one előfok kell.Minimum.Volt Art csöves előfokom,plusz az általad említett Behringer és társai szerintem nem elegek.

Valószínűleg bármit veszel,a felsoroltak közül,bármilyen kombinációval,(pld.Sm7b+olcsó előfok)jobbnak fogod érezni ,mint amit most használsz.De ha hosszú távra tervezel akkor szerintem érdemes lassabban de hatékony cuccokat vásárolni.Ami nem csak jobb mint amit eddig használtál,hanem ténylegesen alkalmas profi felhasználásra,Még ha csak belépő szinten is.

Persze kompromisszumokkal lehet egy eszközt venni mindkét célra.Minden előnyével és hátrányával.:-)

Írd majd meg hogyan döntöttél!:-)

 

Link to comment
Share on other sites

Rendben! Köszönöm! Tényleg sokat segítettél! :)

Bocs hogy zargatlak, de még egy kérdésem lenne...
A kábelozással bekavarodtam... A mikrofon XLR kábele megy a preamp-ba, aztán a preamp és az interface összekötéséről sok mindent írnak...
Én úgy gondoltam hogy másik XLR viszi tovább a jelet a két egység közt, de elvileg nem jó mert több lesz a zaj. Szóval "balansztol" csatlakozást kéne biztosítanom, azaz XLR female - TRS male, vagy normár TRS kábellel kell dolgozni az előfok és az interface közt ha jól értem?

Jah, és ha így a line-ba vezetem összességében, akkor nem lesz kevesebb az elérhető gain-em ?

Link to comment
Share on other sites

21 órája írta rootkiller:

Az SM58 jó választás. Megszokott, korrekt hangja van, nem gerjedékeny, strapabíró. Nem kell félni attól, hogy a helyi hangos emberke majd nem tud vele mit kezdeni, nem tudja monitorozni, mert ha nem sikerül az abszolút nem a mikrofon hibája lesz, hanem a monitorláda/környezet/ő alkalmatlanságát fogja jelenteni. Az SM58 mindenhol profi megoldásnak számít a sarki rockkocsmától kezdve Mick Jaggerig.

Ha pedig tényleg garázszenélésről van szó, akkor felesleges itt SM7B-be gondolkodni meg hozzá ISA One-ba vagy más egyéb drága, legalább 300 € körüli preampba. Ha szeretnél egy kondit, akkor vegyél egy t.bone SC400-at, ezt a haveroknak megmutatjuk meg felrakjuk a youtube szintet bőven tudni fogja. Lényeg, hogy ezekből mindenképp olyat kell venni amibe 1" arany membrán van mert amibe nem az nem nagymembrános hanem csak messziről arra hasonlít. Állítható karakterisztika meg egyéb okosságok teljesen feleslegesek és megnyugtatlak hogy az esetleg jobban csengő márkák is ugyanezt fogják árulni csak legfeljebb picit más a ház meg más a színe meg a logo, persze a neves márkákra nem vonatkozik ez.

Köszönöm! :)

Megfogadom a tanácsod!

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta efa98:

Köszönöm az új válaszokat! Egyik végpontból a másikba estem.... Még elrágódom a dolgon egy ideig úgy látszik :)

Egyelőre még csak garázspróbákról lenne szó, koncertek majd később, és gondolom kocsmák, klubok lennének....
Szerintem egy SM58 megüti azt a szintet egy jó ideig, ami szükséges hozzá.

Az SM58 jó választás. Megszokott, korrekt hangja van, nem gerjedékeny, strapabíró. Nem kell félni attól, hogy a helyi hangos emberke majd nem tud vele mit kezdeni, nem tudja monitorozni, mert ha nem sikerül az abszolút nem a mikrofon hibája lesz, hanem a monitorláda/környezet/ő alkalmatlanságát fogja jelenteni. Az SM58 mindenhol profi megoldásnak számít a sarki rockkocsmától kezdve Mick Jaggerig.

Ha pedig tényleg garázszenélésről van szó, akkor felesleges itt SM7B-be gondolkodni meg hozzá ISA One-ba vagy más egyéb drága, legalább 300 € körüli preampba. Ha szeretnél egy kondit, akkor vegyél egy t.bone SC400-at, ezt a haveroknak megmutatjuk meg felrakjuk a youtube szintet bőven tudni fogja. Lényeg, hogy ezekből mindenképp olyat kell venni amibe 1" arany membrán van mert amibe nem az nem nagymembrános hanem csak messziről arra hasonlít. Állítható karakterisztika meg egyéb okosságok teljesen feleslegesek és megnyugtatlak hogy az esetleg jobban csengő márkák is ugyanezt fogják árulni csak legfeljebb picit más a ház meg más a színe meg a logo, persze a neves márkákra nem vonatkozik ez.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Köszönöm az új válaszokat! Egyik végpontból a másikba estem.... Még elrágódom a dolgon egy ideig úgy látszik :)


Egyelőre még csak garázspróbákról lenne szó, koncertek majd később, és gondolom kocsmák, klubok lennének....
Szerintem egy SM58 megüti azt a szintet egy jó ideig, ami szükséges hozzá.

Link to comment
Share on other sites

Hali!
Rootkiller kolléga megmondta a tutit. Én hallgatnék rá.
Olyan mikrofont, ami otthonra is felvenni, és színpadra is megfelel nehezen találni...
Közepesen megfelelő felvételt csinálni otthoni körülmények között már eléggé költséges, jót meg kimondottan. De ha a közepes minőség árát inkább arra fordítod, hogy stúdióba menj, sokkal előrébb leszel, mert ott az igazán profi megoldásokat is használhatod.. (pl U47+1073 előfok). 

Link to comment
Share on other sites

23 órája írta efa98:

Köszönöm a válaszod! Sokat segített!


A stódiózás számomra most az elsődleges, így inkább erre fúkuszálok akkor :)
Maradok az SM7B-nél, és egy korrektebbnek mondható, de olcsó előfokra beruházok, mert a focusrite 2i2-esem édes kevés llesz magában ahogy látom... addig szokom a mikrofont és gyakorlom a mixelést.
Ha pedig gyűlik a pénz, jön egy jobb előfok és interface, de az még arrébb lesz :)

A Behringer mic2200-ason morfondírozok, remélem egy kicsivel használhatóbb lesza hang mint eddig :)


Még egy kérdés, vokálkeveréshez milyen DAW-ot ajánlanál ? Javarészt instrumental sávra keverem, vagy egy akusztikus gitárra ha jön a haverom próbálni... Nekem eddig az Adobe Au. jött be a legjobban, de lehet csak azért mert hamarabb átláttam a platformot mint a többinél :D

Gyakorlatilag teljesen mindegy melyik daw-on mit keversz. Nem ezen áll, vagy bukik a munka. Keverj azon, ami tetszik, amit megszoktál. Vedd figyelembe milyen pluginokkal keversz, kevernél, használsz- e vasakat, amik miatt ki kell gyere a gépből és vissza. Ezeket milyen hatékonyan kezeli a program.

 

Link to comment
Share on other sites

Mindenki baromi nagy SM7B fetisiszta itt úgy látom. Én vennék egy tisztességes színpadi mikrofont azt figyelembe véve hogy az adott környezetbe megfeleljen. Ha sokat klubozol, hangos a színpad meg kis pici helyeken kell játszani akkor a kondit élből felejteném, amúgy meg teljesen egyértelműen Neumann KMS 105. Van a Shure-nak új mikrofonja, KSM8, ami ilyen dupla membrános dinamikus, és az a lényege, hogy a kondi és a dinamikus mikrofon előnyeit egyesíti, jobban monitorozható és kevesebb bleed-et szed a színpadról, viszont olyan hangi tulajdonságai vannak amit a kondikban szoktunk szeretni.

Gondoljuk végig ezt az SM7B sztorit még egyszer, más szempontból. fogsz tudni egy erős demó színvonalánál jobb felvételeket csinálni? Megvan hozzá a környezet és a tudás? Mi a célközönség? Kik fogják hallgatni a felvételeidet? Azt gondolom, hogy ha komolyabb munkát csinálsz, úgy is rendes stúdióba kell menjél, akkor meg felesleges az SM7B és színpadon meg használsz mindenféle eléd rakott ilyen-olyan teliköpködött göncöt, ha átlagos vagy jobb szolgáltatóba futsz akkor mondjuk akad SM58 vagy esetleg Beta58A.

Én azt gondolom, hogy home szinten bármelyik jobbféle színpadi mikrofonnal lehet elég korrekt éneket felvenni. Ha mindenképpen akarsz kondit, akkor ezen a szinten egy t.bone SC400-at vennék 59€-ért, mert ennél nem igazán jobbak az általad felsoroltak se, és ez legalább olcsó, de a te általad felsoroltak közül az NT1-A a legjobb választás szerintem.

Link to comment
Share on other sites

Nem vagyok szakértő de az általános előfokokba,xlr vagy jack dugóval kötöd rá a mikrofont.Aztán innen úgyanúgy tovább xlr vagy jack a hangkártyába.Természetesen vannak kivételek,lehet pld.az előfoknak digitális kimenete is,azt akkor a hankártya digitális bemenetére kell csatlakoztatni.Ilyenkor a konvertálást már az előfok elvégzi.Szerintem minden előfok generál zajt.Nyilván ami többe kerül az kevesebbet.Véleményem szerint nem lesz kevesebb a gained,sőt...

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a válaszod! Sokat segített!


A stódiózás számomra most az elsődleges, így inkább erre fúkuszálok akkor :)
Maradok az SM7B-nél, és egy korrektebbnek mondható, de olcsó előfokra beruházok, mert a focusrite 2i2-esem édes kevés llesz magában ahogy látom... addig szokom a mikrofont és gyakorlom a mixelést.
Ha pedig gyűlik a pénz, jön egy jobb előfok és interface, de az még arrébb lesz :)

A Behringer mic2200-ason morfondírozok, remélem egy kicsivel használhatóbb lesza hang mint eddig :)


Még egy kérdés, vokálkeveréshez milyen DAW-ot ajánlanál ? Javarészt instrumental sávra keverem, vagy egy akusztikus gitárra ha jön a haverom próbálni... Nekem eddig az Adobe Au. jött be a legjobban, de lehet csak azért mert hamarabb átláttam a platformot mint a többinél :D

Link to comment
Share on other sites

Hm, stúdiózni a legjobb minőséget nyújtaná ebben az árkategóriában?

De próbálni vagy előadni alkalmas ? Vagy oda kismembrános dinamikus miki kéne ?

Nincs nagy tapasztalatom, sajnálom ha hülye a kérdés...

És lesz elég erős a mikrofon jele a 2i2-ben ? nem túl gyenge az interface ? :/

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...