Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

YAMAHA MOXF6 Csere (?)


Koródi Csaba

Kérdés

Nem akartam meghirdetni, mert egyelőre megint csak agyalok. Itt topikban legalább lehet beszélni is róla, ötletelni.

Van egy jó kis MOXF6-om. Mindig ilyen jól kezelhető, jó hangú, egyben lévő dologra vágytam. A számítógépes editorral szuperül együtt működik. USB-n MIDI interface is és hangkártya is, ergó tud és nyújt mindent amit kell. Önmagában már a Program hangszín 8 oszcillátoros, a hangszeren is jól editálható, de az editorban még átláthatóbb (ha nem utálnék PC-t használni). A Pattern mód király, símán kiváltja a Song módot, fele annyi munkával.

Aztán mégis agyalok már megint, valószínűleg leginkább kalandvágyból. Cserélném Roland FA06-ra, vagy egyszerűbb szinti + VA-ra (Boutique, egyéb?) vagy egyszerűbb szinti + iPad-re (?).

A MOXF6 akusztikus hangjai nagyon bejönnek, viszont szinti hangokat nem sound-dizájnolok vele, leginkább azért, mert nem állok neki 8 oszcillátorból új álmokat megálmodni, egyrészt nem vagyok benne nagy mágus, másrészt nincs hozzá elég fantáziám. Marad a Preset hangszínek túrása, amihez meg idegem nincsen :)

Egy VA szintit meg épp ellenkezőleg, szinte mindig szétcsavarnék, kevés dolog valósulna meg preset hangszínnel.

Most az történik, hogy a legjobb barátom az iPad-es KORG Gadget a saját kis VA szinti moduljaival. Meg próbálok ilyen-olyan samplert igénybe venni szintén az iPad-ről, meg a Cubasis-t, meg a…, meg a… kiskutya fülét is. Gyakorlatilag megtelt az iPad-em már a programokkal, és hol vannak még a projektek fájlméretei.

Röviden mittomén mit szeretnék, valószínűleg a megfejtés az, hogy most van egy darab drágább PCM szintim, bővíteni nincs pénzem a hangszerparkot vas VA-val, ezért jobb lenne költséghatékonyan megoldani és egy olcsóbb vas PCM-re és egy vas VA-ra váltani.

Erre szívesen fogadok ötleteket, tanácsokat, ajánlatokat egyaránt, ha van kedvetek dumálni róla :)

(Csere érték 230 ezer Ft)

large.moxf6.jpg.82d729f7470070630a4a1ba0437b050e.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 128
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

6 órája írta Koródi Csaba:

Szerintem ez egy nagyon izgi utazás volt és most újra itt vagyok a MOXF6-al

Kijártad a magad indián ösvényét. :) 
Az FA birtokában és a jó tapasztalataiddal vele én amúgy nemigen fogadtam volna rá hogy leváltod és hogy pont MOXF köszön vissza, hisz amennyire jó patternekben, a hangszíneditálásra vagy rááll az ember agya benne vagy nem, de talán az extrákat nem számtva, valahogy pcm szinten ua. az architektura mint a Rolandoké.
Sok sikert vele, de azért én kíváncsi vagyok mi lesz 6 hónap múlva! :D 

Link to comment
Share on other sites

43 perccel ezelőtt írta grantat:

Bár nem MOXF, hanem MODX6 vásárlásán tépődök, de elbizonytalanodtam az olvasottak alapján. FA szintit még nem tudtam kipróbálni, a ModX hangzása az üzletben nyomkodva nagyon meggyőző volt. De lehet, hogy az FA-n is ilyen alaposan el kéne gondolkodnom? Főleg synth-pad-ek, szőnyegek, lead-eket kell játszanom, mert a bandában van egy Nord-os zongorista is. És ha jól veszem ki a szavaitokból, erre a célra a Roland jobb választás lenne?

Nekem nehéz elfogultság nélkül válaszolni, mert mindig arra húz a szívem amerre épp tartok a hangszeremmel. Most épp MOXF-nél tartok, így a MODX jobban csiklandozna, de nem sounddizájn lesz az első dolgom a MOXF-el sem.

Helyedben MODX-et akkor választanék ha oroszlán vagy sounddizájnban. Ha egyszerű, de nagyszerű VA szinti a Te világod, akkor egyértelműen FA, hiszen egy (pontosabban 16) rendkívül könnyen kezelhető GAIA van benne. Ez az SN-S szinti motor. Sokáig használtam az FA-t, sok jót tudok elmondani róla, színpadi kontextusban is. Az FA-nak van még egy brutális Keyboard Group funkciója is, amit semmi más szinti nem tud, még a KRONOS sem! Élőben nagyon hasznos.

Ha van konkrét kérdésed, vagy valamilyen megoldásra szeretnél fejtegetést, megfejtést, belemehetünk részletekbe is. Amíg még emlékszek az FA-ra :)

Link to comment
Share on other sites

5 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Nekem nehéz elfogultság nélkül válaszolni, mert mindig arra húz a szívem amerre épp tartok a hangszeremmel. Most épp MOXF-nél tartok, így a MODX jobban csiklandozna, de nem sounddizájn lesz az első dolgom a MOXF-el sem.

Helyedben MODX-et akkor választanék ha oroszlán vagy sounddizájnban. Ha egyszerű, de nagyszerű VA szinti a Te világod, akkor egyértelműen FA, hiszen egy (pontosabban 16) rendkívül könnyen kezelhető GAIA van benne. Sokáig használtam az FA-t, sok jót tudok elmondani róla, főleg színpadi kontextusban. Az FA-nak van még egy brutális Keyboard Group funkciója is, amit semmi más szinti nem tud, még a KRONOS sem! Élőben nagyon hasznos.

Ha van konkrét kérdésed, vagy valamilyen megoldásra szeretnél fejtegetést, megfejtést, belemehetünk részletekbe is.

Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményed. Nem mondanám, hogy oroszlán vagyok sounddizájnban :)) vagy inkább fogatlan oroszlán.. :) És az a baj, hogy 4-5 project mellett kevés időm és energiám marad nagyon beleásni magam a hangszer lelkébe. Jól használható presetekből kell összeállítanom a performokat és indulás a színpadra. AMi most kell nekem: lágy, buja pad-ek, néhány izgő-mozgó szőnyeg.. :) És szóló lead-ek

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 06. at 2:19 írta djuice:

Ez? https://www.origo.hu/itthon/20131218--az-mtva-26-5-milliot-fizetett-akos-cegenek.html Nem is tudtam idáig!

Hát azért a cimbalmoknak más karaktere van szerintem, azt nem szokták tépni sem, de ez egy full szintetikus hangzás nekem és nagyon összetett + részletgazdag, nem hinném azért hogy sample alapú Ákost ismerve. Lehet akár vmi Nord A2 kompozíció, vagy soft plugin stb... A Korg V3 bővítőjében is volt egy ilyesmi megfejthetetlenül izgalmas digital clavi hangzás, az is különös volt.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 08. at 21:50 írta grantat:

...

Jól használható presetekből kell összeállítanom a performokat és indulás a színpadra. AMi most kell nekem: lágy, buja pad-ek, néhány izgő-mozgó szőnyeg.. :) És szóló lead-ek

Nos, ami a buja pad-eket és a szólóhoz való lead-eket illeti az FA bőven lefedi a kívánalmaidat. 
Ha korg féle kombikra gondolsz izgő-mozgó pad-ek esetén akkor viszont csalódást okozna. Vannak persze motion pad-jei de azok nem olyan összetettek mint pl. egy Trinity pad ... Inkább csak az LFO-k és a STEP phaser mint FX használatával kelti életre a hangot... Nem az az ARP-os megoldás mint amit a KORG-oknál vagy YAMAHA-áknál tapasztal az ember.

Ugyanakkor olyan lehetőségek vannak benne ami az élő játék során kézenfekvő és roppant kényelmes megoldásokat kínál; pl. a keygroups funkció. A rendelkezésre álló 16 timbre-det tudod 16 különböző group-ba szervezni amelyek egyaránt lehetnek akár layer-ek, akár split-ek, akár ezek kombinációi. Így egyetlen gomb (pad) nyomással tudsz pl. váltogatni az adott számon belüli előre gyártott layere-id, split-jeid között amelyekhez a sampler-ből külső mintákat is bejátszhatsz akár billentyűzetről is (velocity-vel) vagy pad-ről (velocity nélkül).
A keygroup-ok váltása közben természetesen nem cut-ol a leváltott hang... 

A hang... a PCM motorja az XV5080-é noha maguk a pcm minták természetesen már többnyire mások, míg az SN-S motorja a Juno/Jupiter örökséget hozza... Ahogy a gyári hangszínek is.  Ahogy Csaba is mondta kb egy GAIA SH-01. Viszont a 16 part az 16 part... és tényleg a 16x16 variációban lehet split-elni, layer-ezni anélkül hogy a polifónia korláttal foglalkoznod kellene bármelyik típusú timbre-t (SN-S, SN-A,PCM, Drumkit (amiből szintén kétféle van)) .  

Ugyanakkor a rengeteg gyári hangszín legtöbbje egy adott hang tucatnyi variációja... Ami önmagában nem lenne baj, csak amikor csak úgy keresgetsz egy hangszínt - magad sem tudod konkrétan milyet vagy melyiket - akkor bizony sok időt elvesz mire átugrabugrálsz pl. a 2 tucatnyi SAW lead-en... :)

Egy ARP-ot (ami RADIAS) és az éttermi atmoszférát kivéve minden FA-ból szól..  A polifónia korlát közelébe sem került a hangszer az egész szám alatt...


 

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta djuice:

Én azokat hallom MODX tulajoktól, hogy a hangszer annyi penge hanggal van tele szintetikusból, hogy nem kell mit kitalálni pluszban rajta

Igazolom. Már a MOXF-nél is így van. Tartalmaz a hangszer ezernyi presetet, amiben kategória szerint rengeteg színt megtalálhatsz. Ha szerencséd van megtalálod amire szükséged van. Ha nincs szerencséd, akkor már oroszlánnak kell lenned sounddizájnban. MODX-nél különös tekintettel az FM editálásához kell különösen nagy affinitás és épp ez az FM az, ami miatt több a MODX a szokásos PCM szintiknél és még különösebb tekintettel ezt a hangkeltést kell ügyesen kombinálnod a PCM-el ha buja, izgő-mozgó pad-okat és organikus lead-eket szeretnél.

Az FA-ban is ott van az ezernyi preset és ahogy Lipi írta, itt bizony sok SN-S preset abból áll hogy egy Saw Lead-nek 20 variánsa sorakozik egymás után nüansznyi különbséggel, aztán ugyanez analóg padokkal és így tovább... Itt is ha szerencséd van megtalálod azt az árnyalatot amire szükséged van. Ha viszont nincs szerencséd, akkor neki tudsz esni az SN-S szintimotornak, aminek a használatához elég ha egyszer láttál már VA szintit, nem kell oroszlánnak lenni, elég egy józan paraszti logikával belemenni a dologba.
Ráadásul nem kell egy darab SN-S hangszínben gondolkodnod, hiszen ahogy Lipi írta, a Keyboard Group-ban 16 hangszín tudsz egymással kombinálni, tehát több SN-S és több PCM motor szólhat egyidejűleg egy "hangszínként".

Az alábbi videómban az első izgőmozgó padot egy darab SN-S hangszínből hoztam ki. Ilyenekből 16-ot tudsz egyszerre megszólaltatni.

 

Nem lebeszélni akarlak a YAMAHA-ról. Mindkét hangszerről csak jókat tudok mondani, én spec most a MODX-et választanám. De ismerem magamat, számomra a hangszínbe belenyúlni, és azt érthetően tenni, rendkívül sarkallatos pont abban hogy megmarad-e nálam a hangszer. Egyszer már beleugrottam a MOX-ba és nem értettem, aztán beleugrottam a MOXF-be és megint nem értettem és most másodszor ugrok bele a MOXF-be és most kezdek megvilágosodni... ez kb. 6 évembe telt. Az FA-t meg megvettem és abban a pillanatban használatba vettem és editáltam a józan paraszti ész logikájával. Csak azért írom, mert ha hozzám hasonlóan intuitív emberke vagy, akkor első körben agyf.szt fogsz kapni egy MODX-től... Viszont ha nálam türelmesebb és kitartóbb vagy és még rengeteg szabadidőd is van, akkor második körben már bele lehet mélyülni a MODX-be.

Link to comment
Share on other sites

15 perccel ezelőtt írta grantat:

Nem mondanám, hogy oroszlán vagyok sounddizájnban

Én azokat hallom MODX tulajoktól, hogy a hangszer annyi penge hanggal van tele szintetikusból, hogy nem kell mit kitalálni pluszban rajta, de ha mégis akkor meg ott a samplere. És adott vélemények szerint bármelyik patentabb VST mellé odaállítható. :) 

8 perccel ezelőtt írta Zoleeka02:

Na, ezt jól elnyomkodtam.

Lehet szerkeszteni itt visszamenőleg is hsz-eket!

Link to comment
Share on other sites

24 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Na, pedig erre én is kíváncsi lennék hogy mi hiányzott és mi tartotta meg a MOXF-et?

Ezen a mai napig gondolkodok. Opciók:

1 a Moxf-et készségszinten sikerült működtetni, és még így sem tökéletesen, ergo a Modx-nél kezdődne minden előlről. 

2 a Moxf-nél az első találkozás (ismerkedés) azonnali szerelem volt, most ezt nem éreztem. 

3 a hangok csábítóak voltak, az apró kütyük elvarázsolták az elmét, - zongorából egy tekeréssel folyamatos átmanettel gyönyörű el. zongora, - ez nagyon tetszett, de 2-3 nap múlva azt kérdeztem magamtól, de mihez is kell ez nekem??? 

4 probalgattam a szekvenszerét! Ósdi, amatőr zenész vagyok, jó a Cubase, de nekem ez még fontos, bíbelődni a hangzással. Háát, megintcsak a Moxf... 

5 uj generáció, előbb utóbb mindenkinek ez lesz, én miért legyek kivétel? Igen, de miert is vegyem meg, ha a Moxf még mindig szerelemben tart, a kettő pedig anyagilag nem megy? 

Az igazi ok talán még ezek mellett is rejtve van előttem, de próbáltam megmagyarázni, amit igazából nem lehet. Egyszer lehet, hogy mást írok erről, mert a Modx elisnerem, gyönyörűen énekel, és mert az élet maga is örök változás! 

 

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta djuice:

Az FA birtokában és a jó tapasztalataiddal vele én amúgy nemigen fogadtam volna rá hogy leváltod és hogy pont MOXF köszön vissza, hisz amennyire jó patternekben, a hangszíneditálásra vagy rááll az ember agya benne vagy nem, de talán az extrákat nem számtva, valahogy pcm szinten ua. az architektura mint a Rolandoké.
Sok sikert vele, de azért én kíváncsi vagyok mi lesz 6 hónap múlva!

Való igaz, az FA nagyon beépítette magát. De nagyon idegesített, hogy a 2 éves gyerek mellett semmi időm nincs foglalkozni vele. Annyira jutottam vele, hogy esténként cél nélkül nyomogattam 10-20 percig amíg a gyerek megnézte az esti mesét. És mivel mindig ugyanazt a 2-3 hangszínt használtam (ennyit sikerült magamnak megalkotni), végül sehova sem jutottam vele.  Felmerült az igény, hogy az alatt a 20 perc alatt egy COMBI-n improvizáljak, kapjak kíséretet amivel tudok harmonizálni, élvezkedni, gyakorolni, majd kikapcsolni a hangszert. A KROME-al kapcsolatban fenntartásaim voltak, közelebbről kipróbálni sem sikerült, a MOXF pedig egyszer már tetszett.

Szegény MOXF korábban azért volt kénytelen távozni, mert nem volt affinitásom a VOICE editáláshoz. Most sincs sokkal több, de az esetek 90%-ában úgyis a Deepmind 12-höz fogok nyúlni, ami korábban nem volt adott. A PERFORMANCE megértésében pedig az MX61-em sokat segített.

Szóval köszönöm! Aztán majd 6 hónap múlva megint írok ide hogy hol tart a hangszer :)

Link to comment
Share on other sites

Bár nem MOXF, hanem MODX6 vásárlásán tépődök, de elbizonytalanodtam az olvasottak alapján. FA szintit még nem tudtam kipróbálni, a ModX hangzása az üzletben nyomkodva nagyon meggyőző volt. De lehet, hogy az FA-n is ilyen alaposan el kéne gondolkodnom? Főleg synth-pad-ek, szőnyegek, lead-eket kell játszanom, mert a bandában van egy Nord-os zongorista is. És ha jól veszem ki a szavaitokból, erre a célra a Roland jobb választás lenne?

Link to comment
Share on other sites

18 órája írta djuice:

Ezt most úgy kell érteni, hogy szólhat egyben mind a 16 is és/vagy kinémíthatsz belőle elemeket?

Igen, egyrészt szólhat egyszerre akár mind a 16 track is (16 layer-es sound-ként) másrészt a pad-eknek ilyen funckicója is van (SOLO/MUTE) de konkrétan a group funkció meg képes csoportos mute/solo -zásra, ahol a csoportokat te magad válogatod össze a saját igényeidnek megfelelően.
Ebben a videóban tök jól szemlélteti Ed Diaz:

Ráadásul két lehetőséged is van a layer-ezésre:
1. KBD switch-el - ekkor úgy szólal meg a layer, hogy noha az egyes track-ek külön MIDI csatornákon vannak, az FA KBD minden csatornára kimegy ami be van kapcsolva ezzel a funkcióval; Ennek az az előnye, hogy noha amikor játszol rajta egyszerre szól az egész layer, MIDI-vel meg tudod szólaltatni külön-külön is az egyes timbréket layer-en belül egyedül is ;)
2. Hagyományos MIDI csatorna csoportosítással; Pl. 1-4 track-ek az 1-en, 5-6 a 2-en, 7-9 a 3-on stb...

És ehhez jön ugye hogy noha track-enként "csak" egy timbre FX van, ez 16 timre-nél akár 16 különböző FX is lehet. No meg track-enként saját EQ. Aztán az egész egyveleg így megy be a megfelelő dry/wet arányokkal a chorus és reverb master fx-be, onnan tovább a master EQ-ba, majd a master compresszor-ba. Ha nincs szükséged a master compressor-ra, átkapcsolhatod hogy IFX-ként működjön. Legvégén pedig van egy Total Fx amit én mondjuk megkerültem, hogy ne total FX-ként működjün hanem egy újabb FX csatornaként :) Mindösszesen tehát 20 FX-et használhatsz kimaxolva a lehetőségeket és 17 EQ-t...
A középkategóriás korg kombikhoz képest ezek óriási előnyök amiket le is amortizál az FA azzal, hogy  csupán egy ARP motort tudsz használni egyszerre (noha abban lehet saját szekvencia/ARP képlet is), meg egy ritmus pattern szekit mellette, de azzal csak Drumkit-eket tudsz meghajtani. 
A másik hátrány, hogy a beépített sample player nagyon fapados. De erre is ráküldhetsz azért egy FX-et a master chorus/reverb-en túl is.

Vannak dolgok amik nem azonnal kézenfekvőek, nem "verik ki a szemed" első pillantásra és eleinte gondolkodni/manual-t olvasni kell hozzá de alapvetően jól átgondolt, rugalmas rendszer.

Azt mondjuk nehéz volt megszokni, hogy ha eltekersz egy hangot akkor azt külön el kell menteni, majd a studio set-et és utána a song-ot, de a többi előny kárpótol és őszintén szólva 1-2 hónap után már automatikusan menteget az ember ha kell ha nem :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...