Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

YAMAHA MOXF6 Csere (?)


Koródi Csaba

Kérdés

Nem akartam meghirdetni, mert egyelőre megint csak agyalok. Itt topikban legalább lehet beszélni is róla, ötletelni.

Van egy jó kis MOXF6-om. Mindig ilyen jól kezelhető, jó hangú, egyben lévő dologra vágytam. A számítógépes editorral szuperül együtt működik. USB-n MIDI interface is és hangkártya is, ergó tud és nyújt mindent amit kell. Önmagában már a Program hangszín 8 oszcillátoros, a hangszeren is jól editálható, de az editorban még átláthatóbb (ha nem utálnék PC-t használni). A Pattern mód király, símán kiváltja a Song módot, fele annyi munkával.

Aztán mégis agyalok már megint, valószínűleg leginkább kalandvágyból. Cserélném Roland FA06-ra, vagy egyszerűbb szinti + VA-ra (Boutique, egyéb?) vagy egyszerűbb szinti + iPad-re (?).

A MOXF6 akusztikus hangjai nagyon bejönnek, viszont szinti hangokat nem sound-dizájnolok vele, leginkább azért, mert nem állok neki 8 oszcillátorból új álmokat megálmodni, egyrészt nem vagyok benne nagy mágus, másrészt nincs hozzá elég fantáziám. Marad a Preset hangszínek túrása, amihez meg idegem nincsen :)

Egy VA szintit meg épp ellenkezőleg, szinte mindig szétcsavarnék, kevés dolog valósulna meg preset hangszínnel.

Most az történik, hogy a legjobb barátom az iPad-es KORG Gadget a saját kis VA szinti moduljaival. Meg próbálok ilyen-olyan samplert igénybe venni szintén az iPad-ről, meg a Cubasis-t, meg a…, meg a… kiskutya fülét is. Gyakorlatilag megtelt az iPad-em már a programokkal, és hol vannak még a projektek fájlméretei.

Röviden mittomén mit szeretnék, valószínűleg a megfejtés az, hogy most van egy darab drágább PCM szintim, bővíteni nincs pénzem a hangszerparkot vas VA-val, ezért jobb lenne költséghatékonyan megoldani és egy olcsóbb vas PCM-re és egy vas VA-ra váltani.

Erre szívesen fogadok ötleteket, tanácsokat, ajánlatokat egyaránt, ha van kedvetek dumálni róla :)

(Csere érték 230 ezer Ft)

large.moxf6.jpg.82d729f7470070630a4a1ba0437b050e.jpg
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
2 órája írta grantat:

Köszönöm a sok infót, az elmúlt napokban annyit olvastam és hallgattam az FA-ról, hogy már zsibbadok :) Egyetlen kérdőjel maradt már csak bennem..Valamelyik fórumon arról írt valaki, hogy színpadon, hangosítva erőtlen a soundja. A Modx-et volt szerencsém hallani színpadi környezetben, az FA-t sajnos nem. Nekem pedig 80%-ban színpadra kellene. Erről van tapasztalatotok?

Csabának van. Szerinte is erőtlen kicsit... Igaz ő jórészt csak zongorát és e.orgonát használt...

Nekem még nincs (sajnos) :(

Szerkesztette LiPI
Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 órája írta grantat:

Ajjaj...na, ettől féltem. A DS-t hallottam színpadon szólni, meghalt szegény 6 másik hangszer mellett. Ezek szerint az FA is hasonló lehet. Akkor marad a MODX

Azért az igazsághoz hozzá tartozik szerintem, hogy egyrészt azért sok minden múlik a hangosításért felelős mesteren, másrészt az adott studio set beállításán. EQ beállításokon, a hangszerben lévő kompresszor beállításán (Csaba pl. tudtommal sosem piszkálta ezt a részt) vagy éppen a hangosításhoz használt keverőn való kompresszor alkalmazásával, stb...

Alapvetően nem általánosítanék 1 vagy 2 eset kapcsán mert egy koncerten, fellépésen a hangszer adottságain kívül még legalább fél tucat tényező szerepet játszik/játszhat abban, hogy az kiszól e a zenekarból avagy sem...

Az viszont abszolút és objektív igazság hogy a yamahák hangja sokkal reprezentatívabb, erőteljesebbnek tűnő ha A/B összehasonlítás alapján nézzük. Gyanítom hogy már maga a PCM készlet is jobban kompresszált mint a rolandok esetében. Pl. a korgoké egészen biztosan... 

Szóval, igen... a helyzet az hogy ha tehetnéd ki kellene próbálnod "tét" nélkül hogy magad is biztos lehess abban, hogy a gyári alap programokat menniyre kell/lehet megfelelően erőteljessé tenni egy zenekaron belül a studio set és/vagy a keverő beállításaival...

p.s.: ismerem a hangmérnököt aki Csabiékkal dolgozik - így felteszem nem a hangosításon múlik elsősorban ;)
 

Szerkesztette LiPI
Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 órája írta grantat:

Köszönöm a sok infót, az elmúlt napokban annyit olvastam és hallgattam az FA-ról, hogy már zsibbadok :) Egyetlen kérdőjel maradt már csak bennem..Valamelyik fórumon arról írt valaki, hogy színpadon, hangosítva erőtlen a soundja. A Modx-et volt szerencsém hallani színpadi környezetben, az FA-t sajnos nem. Nekem pedig 80%-ban színpadra kellene. Erről van tapasztalatotok?

 

13 órája írta LiPI:

Csabának van. Szerinte is erőtlen kicsit... Igaz ő jórészt csak zongorát és e.orgonát használt...

Lipivel irgalmatlan sokat beszélgetünk a hangszereinkről és bizonyos kontextusban valóban beszéltünk erről is, de azért nem ennyire fekete-fehér a dolog, valójában a hangszer legfeljebb 50%-ban tehet erről. Ahogy második hozzászólásában írta Lipi, nekem az FA-n soha nem volt bekapcsolva a MASTER kompresszor, nem értek a beállításához. És szerintem a MASTER EQ sem.

Az FA-t én az otthoni Chillout zenéléshez szerváltam, nem terveztem színpadra vinni, nem azért mert nem jó, hanem mert vigyázni akartam rá, nem akartam hogy porosodjon, meg összeverjék. Ellenben évekig nagy megelégedéssel használtam színpadon a ROLAND VR09-et, ami azért nem áll távol az FA-tól.

Az FA-t végül egyetlen koncertre vittem magammal a kényelmi funkciói miatt, mert egy kicsit összetettebb műsort vállaltunk. A "nagy bibi" abban volt, hogy míg a VR09-ben évek munkája volt és be volt állva a zenekarra, addig az FA-ban nulla. Az FA-t a főpróbára vittem először és másnap koncert volt vele... nem volt benne évek finomítgatási munkája, csak amennyire lehetett próbáltam átmásolni a VR09 paramétereit... (nálam ezért is volt létfontosságú a hangszerben a húzóregiszteres orgona jelenléte). Ha több idő lett volna dolgozni vele és még a MASTER kompresszorhoz is értettem volna a hangszeren, akkor valószínűleg nem éreztem volna erőtlennek. Plusz még a technika, a technikus ízlése... hát ez meg már bármilyen hangszer is lehet a kezünk alatt, sosem fog rajtunk múlni. Az pedig már 24 éves színpadi tapasztalatom, hogy ami nincs a kezünkben, azt semmilyen hangszer nem fogja kihozni onnan, és fordítva is igaz: ami a kezünkben van, azt semmilyen hangszer nem tudja elnyomni :)

Ez az egyetlen koncert amin az FA-val játszottam:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta LiPI:

Az viszont abszolút és objektív igazság hogy a yamahák hangja sokkal reprezentatívabb, erőteljesebbnek tűnő ha A/B összehasonlítás alapján nézzük. Gyanítom hogy már maga a PCM készlet is jobban kompresszált mint a rolandok esetében. Pl. a korgoké egészen biztosan... 

Igen és ez volt az a kontextus, amiben Lipinek erőtlenebbnek mondtam az FA06 hangját. Viszont ez sem olyan egyszerű... az én jelenlegi kedvenc színpadi hangszerem a YAMAHA MX61... ezt a hangszert érzem én most erősebbnek a többinél... de nem csak az FA-nál, hanem az MOXF-nél is!

Az FA és az MOXF hangja sokkal részletezőbb, hiszen nagyobb, részletesebb mintatár van bennük és sokkal több layeresre vannak programozva a hangszínek, ez főleg fülhallgatóban és otthon nyom a latban. Azonban ha kivisszük ezeket a hangszereket a színpadra, akkor ez a részletes hangzás vajmi keveset segít nekünk a zenekari katyvaszban. Az MX61 egy lebutított mintatárral rendelkező hangszer, kevesebb részletezéssel, a layerezésben kevesebb "felesleges sallanggal" és ezért ha feldobbantjuk a színpadra, alapból jobban kiszól, mint az FA vagy az MOXF, amikre időt kell szánni.. például FA-ban a megfelelő zongora kiválasztásában effektezésében és a MASTER kompresszor konfigurálásában... ilyet meg az MX61 nem tud. Ez is egy aspektus szerintem.

Hogy a MODX hol helyezkedik el ezen a palettán, azt nem tudom megítélni mert csak fülesben hallottam, de gyanítom hogy az MX61 és az MOXF között félúton, mármint ami a "zenekarból kiszólást" illeti.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta LiPI:

Gyanítom hogy már maga a PCM készlet is jobban kompresszált mint a rolandok esetében. Pl. a korgoké egészen biztosan... 

Mikor M3-am volt, fülesben mindig olyan nyeszledt hangjai voltak. Aztán egy haverom egyszer eljött a QSC K12-eseivel és megdörgettük rendesen és csak a gyári demók szóltak. Hát olyan töke lett a Korgnak hirtelen, hogy nem hittük el!!! :) (semmi + effekt meg dinamikai hóka-móka nem volt pluszban, lineárban kevergető nélkül volt bedugva az aktív QSC-kbe és csak hangerőt kapott!)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nagyon érdekes volt hallgatni country "kiadásban" a Jackson számokat, de szerintem nagyon szuper lett.:)

Bár én tényleg az erősen laikus kategóriának számítok az ezen az oldalon hozzászólók között, de én annyira ezen a felvételen nem éreztem a problémát az FA "erejével" nekem valahogy pont annyit és pont úgy és pont olyan erővel stb. szólt, hogy beleillett az összképbe...de ez privát vélemény.

Mellesleg tényleg vmi közös chilles projektet én is szivesen hallgatnék töletek:)))

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 órája írta djuice:

Kicsit nekem az énekes-hegedűs csaj hamiskás, mintsem az FA-nak lenne problémája, de alapvetően inkább a gitár-ének dominál legjobban az előtérben.

De ugye nem a hegedűre gondoltál.. :) A csapat viszont jól szólt együtt! 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De nehany szót írnék az eredeti témánkban is! Én azt vettem észre, hogy az utóbbi időben a MOXF-et túlértékelik az FA-hoz képest. Kétségtelen, hogy jó hangszer (miután mindkét hangszert használtam, volt rálátásom, és fentebb le is írtam a véleményem), azonban most mondok egy meglepőt, lehet vele vitatkozni! Véleményem szerint a Moxf nagyobb dobás a kevésbé felkészült és  kreatív zenészek számára (én is ide számítom magam)! A jó zongoristáknak az FA a nagyobb ünnep (SN zongora, complett szekvenszer, kifogyhatatlan számú hangszínkészlet, logikus, átlátható szerkesztések, címzett nyomógombok, stb, stb.)! Nekem ebben a pillanatban mindkét cég hangmotorja hiányozna a munkához, most épp ezirányban indult el valami, ha minden korrekt módon alakul... E. Sz. M. Sz: (Egy szó több mint 99 helyett - Rejtőtől szabadon) nekem Moxf8-FA06, jobb zenésznek FA08-Moxf6. 

És még van hangszer ezeken kívül is!!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 04. 12. at 21:28 írta Zoleeka02:

én annyira ezen a felvételen nem éreztem a problémát az FA "erejével" nekem valahogy pont annyit és pont úgy és pont olyan erővel stb. szólt, hogy beleillett az összképbe...de ez privát vélemény.

Apró dolgokat hiányolok, de csupa olyat, amiről nem a hangszer tehet. Ha kicsit dolgoztam volna a hangszer MASTER kompresszorával és MASTER EQ-jával, kicsit direktebbé és fényesebbé tehettem volna a hangszer hangját, de ugyebár amit hallunk azt a technikus csinálta, vagyis ő is megtehette volna... és fordítva is, tehettem volna én a hangszert fényesebbé, ha a technikus úgyis letompítja. Dinamikai hiányosságaim is vannak, én sokkal nagyobb dinamikai változásokat csináltam volna a versszak és refrén között, meg a riffekben, de ezt már a koncert előtt egy zenekari belső ellentét letörte. Az orgonát is tehettem volna világosabbá, karatkeresebbé, meg talán még Drive is elfért volna rajta, és azon is elfértek volna kicsit nagyobb dinamikai mozgások, de ezt is lerendezte az említett belső ellentét.

Összességében ez egy 24 éves, összeszokott banda, így bármilyen hangszerrel is játszhatok, mindig egyben van (volt) a hangzás, legyen az MOXF6, vagy FA06, a dolgok szerintem nem itt dőlnek el. Szerintem ezekkel a hangszerekkel már mindent meg lehet valósítani, mindegyikben lehet EQ-zni a hangszínt, kompresszálni, kivenni vagy betenni layereket satubbi, satubbi... amit szerintem sokkal fontosabb mérlegelni, az egyrészt az ízlés dolga, hogy melyik hangszer fedi jobban az ízlésünket, avagy mennyi lehetőséget nyújt a palettán válogatni, másrészt pedig hogy mennyire szimpatikus a hangszer menürendszere, mennyire kínálja számunkra könnyen a fenti funkciókat.

Persze, miután eldöntöttük hogy mire akarjuk a hangszert használni, színpadra, otthonra, chillre vagy rockra.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 04. 13. at 9:22 írta djuice:

alapvetően inkább a gitár-ének dominál legjobban az előtérben

Ez nem is baj, ettől country zene(kar). :) A nagyobb baj hogy mindig, mindenhol és minden körülmények között így van, versszaktól, refréntől, sorvégtől vagy halkabb résztől függetlenül. Szerintem a közös zenélés arról szól hogy mindenki akkor jön előre és akkor vonul vissza a hangképben, amikor a funkciók megkívánják. Én legalábbis így szeretném használni a hangszeremet. Nálunk a koncert elején be van állítva minden, azt' le kell "popszegecselni" a műsort egy hangerővel... így aztán tehetek bármit az FA-val... ha hangosodni akarok, visszaveszik, ha halkulni akarok felhangosítják és a végén le vagyok b.szva hogy ne nyúlkáljak a hangerőmhöz. Ha valakinek nem kell ilyenekkel foglalkoznia, akkor szépen be lehet a hangszert állítani, fényes lesz, erős lesz és együtt lehet dinamikázni, lélegezni a muzsikával.

A lényeg, hogy ezt egy-két gombnyomással tudod a hangszeren megtenni, vagy menük halmazában kell lépkedned hozzá. Szerintem az FA-n ezt egyszerűbb megvalósítani, és akár zenélés közben is megteheted bal kézzel... a YAMAHA-kon kicsit nehezebb ugyanez, legfeljebb két szám között, vagy a koncert elején teheted meg.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én is azt érzem, amit djuice is írt, hogy az ének és a gitár dominál, pedig szerintem kifejezetten jót tett volna a számoknak, amiket te akartál, még változatosabbá, érdekesebbé tette volna az előadást.

Azt lehet érezni, hogy régóta együtt vagytok, nagyon szépen, egységként szól a banda...gratulálok hozzá, hiszen a mai világban 24 évig egyben tartani bármit - nemhogy egy znekart -  nagy dolog.

Nyilván ez kompromisszumokkal is jár, mint amit írtál is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 órája írta MOXI:

...most mondok egy meglepőt, lehet vele vitatkozni! Véleményem szerint a Moxf nagyobb dobás a kevésbé felkészült és  kreatív zenészek számára (én is ide számítom magam)! A jó zongoristáknak az FA a nagyobb ünnep

Én egyetértek ezzel. Ezért cseréltem vissza az FA-t a MOXF-re. Kreatívkodni szeretnék, de kell a hangszer segítsége is. A 4 ARP, és a pattern SEQ nekem segítség ebben. Az FA-t akkor választottam, amikor chill zenéhez sounddizájnolni akartam, és erre tökéletes is volt, csak utána zenélni is kellett volna vele, de nem volt hozzá időm, affinitásom.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ez így van, abszolut egyetértek azzal, hogy a zenélés erről szól, és ettől lehet mégjobb egy banda, ha mindenki megmutathat valamit magából, hiszen az is tudomány, ha valaki szólózik és közben a többiek "alá simítanak" és utána a másik hangszer lép előtérbe és te segíted, kiemeld őt azzal, hogy finoman aládolgozol, lágyan kíséred stb.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta Koródi Csaba:

Hát, ez még soha senkit nem zavart annyira, mint az hogy én mennyire dinamikázok a hangszeremmel... :)

Ez nem is baj, ettől country zene(kar). :) A nagyobb baj hogy mindig, mindenhol és minden körülmények között így van, versszaktól, refréntől, sorvégtől vagy halkabb résztől függetlenül. Szerintem a közös zenélés arról szól hogy mindenki akkor jön előre és akkor vonul vissza a hangképben, amikor a funkciók megkívánják. Nálunk a koncert elején be van állítva minden, azt' le kell "popszegecselni" a műsort egy hangerővel... így aztán tehetek bármit az FA-val... ha hangosodni akarok, visszaveszik, ha halkulni akarok felhangosítják és a végén le vagyok b.szva hogy ne nyúlkáljak a hangerőmhöz. 

Ha valakinek nem kell ilyenekkel foglalkoznia, akkor szépen be lehet a hangszert állítani, fényes lesz, erős lesz és együtt lehet dinamikázni, lélegezni a muzsikával. A lényeg, hogy ezt egy-két gombnyomással tudod a hangszeren megtenni, vagy menük halmazában kell lépkedned hozzá. Szerintem az FA-n ezt egyszerűbb megvalósítani, és akár zenélés közben is megteheted bal kézzel... a YAMAHA-kon kicsit nehezebb ugyanez, legfeljebb két szám között, vagy a koncert elején teheted meg.

 

1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Apró dolgokat hiányolok, de csupa olyat, amiről nem a hangszer tehet. Ha kicsit dolgoztam volna a hangszer MASTER kompresszorával és MASTER EQ-jával, kicsit direktebbé és fényesebbé tehettem volna a hangszer hangját, de ugyebár amit hallunk azt a technikus csinálta, vagyis ő is megtehette volna... és fordítva is, tehettem volna én a hangszert fényesebbé, ha a technikus úgyis letompítja. Dinamikai hiányosságaim is vannak, én sokkal nagyobb dinamikai változásokat csináltam volna a versszak és refrén között, meg a riffekben, de ezt már a koncert előtt egy zenekari belső ellentét letörte. Az orgonát is tehettem volna világosabbá, karatkeresebbé, meg talán még Drive is elfért volna rajta, és azon is elfértek volna kicsit nagyobb dinamikai mozgások, de ezt is lerendezte az említett belső ellentét.

Összességében ez egy 24 éves, összeszokott banda, így bármilyen hangszerrel is játszhatok, mindig egyben van (volt) a hangzás, legyen az MOXF6, vagy FA06, a dolgok szerintem nem itt dőlnek el. Szerintem ezekkel a hangszerekkel már mindent meg lehet valósítani, mindegyikben lehet EQ-zni a hangszínt, kompresszálni, kivenni vagy betenni layereket stubbi, satubbi... amit szerintem sokkal fontosabb mérlegelni, az egyrészt az ízlés dolga, hogy melyik hangszer fedi jobban az ízlésünket, avagy mennyi lehetőséget nyújt a palettán válogatni, másrészt pedig hogy mennyire szimpatikus a hangszer menürendszere, mennyire kínálja számunkra könnyen a fenti funkciókat.

Persze, miután eldöntöttük hogy mire akarjuk a hangszert használni, színpadra, otthonra, chillre vagy rockra.

Nehéz, kis hazánkan megoldhatatlan problémát érintettél! Most bizonyára sok kollégának kinyílik az a bizonyos bicska a zsebében attól, amiket mondok: A technikus fontosabb, mint a gitáros, szintis... Mindent tönkre tehet, vagy - és ezt a nagyérdemű észre sem veszi - lemegy a buli, "oszt kész"! Ha szerencséd van, jó fülű, a divatos (nyugati vagy egyszerűen "csak" divatos) hangzásra nyitott technikust kapsz, az égig repíthet! Csak hol van ő? És nagyon sok studióban majdnem ugyan ez a helyzet, kelet-európai a hangzás! Persze vannak azért kivételek  Csakhogy: miközben a tengeren-túlon közepes bandákból a profi menedzsment világsztárt farag, itt a tehetségek jó esetben a Petőfi rádióig jutnak, mert sok sztárunk mielőtt a rádióban énekelni kezd, már halljuk a zene hangzásából, hogy ez csak itthon készülhetett.. Persze le a kalappal előttük ezért is, csak ezek a siralmak arról jutottak eszembe, amiket leírtál, és hangosan kezdtem ezt tovább gondolni (képzavar)! 

Szóval, E.Sz.M.Sz: a zenekar teljes jogú tagja, a testének része a technikus! Te hiába csavargatod fel a szinti potiját, ő lehúzza, és csak ő győzhet, mert a Mute gomb is nála van! :)  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 04. 13. at 22:48 írta MOXI:

Szóval, E.Sz.M.Sz: a zenekar teljes jogú tagja, a testének része a technikus! Te hiába csavargatod fel a szinti potiját, ő lehúzza, és csak ő győzhet, mert a Mute gomb is nála van! :)

Igazat adok. És mi olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy fix technikusunk van, tizenéves együttműködéssel, és nem akárki, mert nagy zenekarokat hangosít. Tényleg családtag.

De sajnos a zenekarban nincs egyetértés, nincs elképzelés az együttzenélés mikéntjéről... nincs egységes megegyezés a hangszerek szerepéről a dalok felépülése közben, a beszélgetésekben/vitákban nem az ésszerűség számít vagy a hangszer sajátosságairól felhozott érvek, hanem hogy ki mondja hangosabban a véleményét ellentmondást nem tűrő stílusban.

És itt ezen a ponton ad a zenekar 100% szabad kezet a technikusnak, mert ő mindent sokkal jobban tud, ettől lesz kerek egész és egységes az ami a felvételen hallatszik és tűnik rendben lévőnek a zenakar. De a technikus nem tudja hat zenésznek a hangerejét folyamatosan szabályozni, soronként, sorvégenként mindegyik hangszert a megfelelő időben és helyen feltolni, meg visszahúzni... ez nem csak fizikailag lehetetlen, de szerintem nem is ismerheti az összes zenész összes szándékát..  ez viszont a zenész dolga.

De nagyon elkanyarodtunk, csak annyit akartam ezzel az egésszel kifejezni, hogy végső soron mindegy milyen hangszeren játszunk, úgyis a technikuson és a zenésztársakon fog múlni hogy az mennyire fog kiszólni a zenéből, ne ez legyen a választási szempont, hanem hogy mennyire tudunk azonosulni a hangszer kezelésével.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 04. 12. at 21:28 írta Zoleeka02:

Nagyon érdekes volt hallgatni country "kiadásban" a Jackson számokat, de szerintem nagyon szuper lett.:)

Köszi! :)

Ha már így belelendültünk, pár éve Freddie Mercury-t is megdolgoztatták velünk :)

 

 

 

Ezen egy Nord Electro2 Rack modul hallható. Szerintem lehetett volna ott egy FA06, vagy egy MOXF6 is, ugyanez lett volna a végeredmény. Viszont a Nord baromi jól kezelhető, és azon a YAMAHA KX88 midibillentyűn marha jó volt játszani, szerintem ez sokkal többet hozzátett mint a hangszer márkája.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 04. 12. at 13:41 írta djuice:

'sztán mikor lesz a 2 mesternek közös projektje is? :) 

(amúgy meg irigykedem!) :P 

Réges régen egy messzi messzi galaxisban egyszer-kétszer volt már rá példa... ;)
Ebben pl. Csabának köszönhető a ritmus szekció, a basszus szekció és még a vége-lead ötletadója is ő volt:
https://lipi.bandcamp.com/track/bluesong 
Ebből van egy élő verzió is, amit 2x sikerült annó prezentálnunk...
Ez volt az első Tatabányán a szabadtéri múzeum Falézázban:
Az esőzés és a kocsi indtás hangja sample volt  a TR61 "adta be" minden más élő/MIDI seq... Egy HDR-ünk volt egy KORG SOS, azzal vettük fel az egészet :D

Aztán néhány éve megpróbálkoztunk megint valamivel ("Impro project"), de az egyszeri alkalomra sikeredett... Főleg az én zenei hiányosságaim miatt, de aztán a magánélet is közbeszólt rendesen ahogy' szokott...

Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni: (mondjuk ez most pont nem annyira "chill")
https://www.dropbox.com/s/9rqcxywuyal8eo1/Mixdown(9).wav?dl=0
(alap 4x4 loop+downmix LiPI (blofeld+MC-808+FA-06+RADIAS), a zene "lelke", dallama, Csaba (DP12)
Csak hát idő kellene jó sok, hogy aztán ezeket tényleg össze is rakjuk akár egy egész estés műsorrá... A legnagyobb baj pedig az, hogy tényleg csak időnk nincs... Minden más meglenne...

Szerkesztette LiPI
filecsere
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 perccel ezelőtt írta LiPI:

Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni

Valójában ez úgy történik, hogy a Lipi komoly melókat öl bele, ő racionális, rendszerben gondolkozik és a hangszereit is rendszerben használja, én meg csak ösztönösen belenyekergek a munkájába, amit ügyesen beilleszt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Na..végül Modx7 lett belőle :) És mivel a zenekarban van még egy +zongorista, így ő vett a kalapácsosa mellé egy FA-06 ot. De ez a yami...még nem tértem magamhoz a gyönyörűségtől :) Brutál jó hangszer, az AWM2 és FM-X összegyúrt presetjei hihetetlen soundot adnak. Sőt..korábban Hammond klónokat használtam (XK-1, 2, VR760, VR09, SK1) de a modx orgona hangszínei (kicsit megpiszkálva) semmiben nem maradnak el az elődjeiktől. Szóval még ismerkedünk egymással, de azt már most érzem, hogy ez egy jó kapcsolat lesz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...