Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Hangkártyákról általánosságban (Hibakeresésre NE ide írjatok!)


danylandster

Kérdés

Sziasztok!

Ezt a témát azért indítottam, hogy a hangkártyák specifikációi és mások tapasztalatai alapján segítséget kapjon mindenki, aki szeretné tudni, hogy az egyes tulajdonságok/paraméterek mit jelentenek és ezáltal közelebb kerüljenek a megfelelő interfész kiválasztásához!

A témaindító kérdésem a következő:

Egy hangkártya kiválasztásakor, amikor már tudjuk, hogy nagyjából mire van szükségünk (kimenetek/bemenetek, előfokok száma, stb.), akkor melyek azok a paraméterek, amikkel találkozhatunk egy specifikáció végigböngészése közben és ezek a számok, hol jelenhetnek meg a gyakorlatban. Elsősorban a következőkre lennék kíváncsi: THD, THD+N, Dynamic range.

Sokszor nem tudom, hogy érdemes-e ezekkel foglalkozni, mert pl. egy EMU 1212M, ami 120 Db-es AD/DA konverzióra képes nem hiszem, hogy jobban szól, mint mondjuk egy Orpheus, aminek "csak" 115, persze saját tapasztalataim sajnos nincsenek!

Előre is köszönöm a segítségeket!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 131
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!

Kérdeznék én is, ha lehet. Az S/PDIF és az ADAT digitális be/kimenetek közt mi a különbség, és általánosságban melyik mire jó?

Az S/PDIF kizárólag sztereó tud lenni, az ADAT pedig a mintavételi frekvencia függvényében 2-8 csatornát tud. (48kHz-en 8 csatorna, 192kHz-en mindössze 2).

Link to comment
Share on other sites

Az előző kérdésem talán megoldódott. Mivel output-ra az iMac beépített hangkártyája volt beállítva, ezért okozott problémát a késés. A Külső hangkártya output-jába kötve a hangfalakat, késés már egyáltalán nem tapasztalható.

Viszont újabb probléma merült fel: Most ha elindítok egy iTunes-t pl. akkor ugyan a jel átmegy a külső hangkártyán de nagyon doboz módon szól. A kártyához kapott saffire mixcontrol programon nem találok semmi output-ra vonatkozó EQ beállítást.

Erre van valami megoldás?

Köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

MINDENKINEK!!!

A Roland Octa-Capture nagyon jó!!! Nagyon!!! Próbáljátok ki!

Ez nem reklám,egyszerűen csak segíteni akarok a friss USB hangkártya vásárlás előtt állóknak!

Kipróbáltam a Zoom-24-et a Focusrite 18i6-ot, a Tascam 600-ast, de mindegyik színezte a hangot. Szóval egyszerűen nem az jött ki belőle, ami bement!

Arról nem is beszélve, hogy mindegyik hangkártya rendkívül zajos! A Roland nem! És egy muslicafing különbséggel ugyan, de pontosan azt hallom kijönni, ami bemegy.

Nem akarok most a technikai részletekkel senkit untatni, hisz ezeket mindenki megnézheti a gyártók weboldalain. Úgyis mindegyik hazudik! Olvassátok el.

Egyszerűen csak tudni akartam, hogy melyik a legjobb hangminőségű! Bár egy kicsit vérzik a szívem a Zoom-24 rengeteg funkciójáért, de a hangja pocsék.

A Zoom-24 borzalmasan zajos, és annyira szétveri az eredeti hangképet, hogy hangtechnikus legyen a talpán, aki visszaekuzza!

A Focusrite 18i6 már lényegesen jobb volt, de egyáltalán nem mondható zajtalannak, és a színezés ott is jelentős volt.

Lényeges minőségi ugrás, a Tascam 600-as nál volt, ami specifikációk szerint jobb mint a 800-as. Szép színezetlen hang, de még mindig van egy pici zaj.

És leborulok a Jóisten előtt! Végre megkaptam azt, amit el akartam érni! Tökéletesen zajmentes hang, és ahogy már írtam, egy muslicafing mennyiségű hangelszíneződés.

Bocsánat a kicsit rövid tesztért, de ez a lényeg amit írtam. A franc enné meg a gyártókat, hogy mindig hazudnak!

Segítségnek szántam ezt a kis irományt annak, aki most akar venni hangkártyát, és tutira a legjobbat akarja!

(Roland Octa-Capture is the BEST!)

Link to comment
Share on other sites

Üdv!

Talán elég amatőrnek tűnik majd a kérdésem, de az a helyzet, hogy nem nagyon van lehetőségem drága hangkártyákat tesztelgetni, úgyhogy mások tapasztalatából szeretnék okosodni.

A latencyre lennék kíváncsi, mennyivel működik jobban egy drágább hangkártyánál. Régebben alaplapi integrált kártyáról váltottam toneport gx-re, majd egy emu 1212m-re. Azt hittem, hogy drasztikusabb lesz a latency változás, de végülis nem ért az a meglepetés, hogy végre tökéletes lett minden. Mégpedig az a lényeg, hogy egy sáv elmegy kis latencyvel is, de ahogy növelem a sávok számát, a virtuális hangszereim tömegét, a 60-70-edig sáv környékén már az emu maximum latencyje is kezd kevésnek bizonyulni néha. Nagyon kíváncsi lennék, hogy működik ez egy rme-nél, vagy egy még profibb apogee-nél. A hangkártya marketingben elég fontos paraméter a latency, és egyre csökken az érték, minél drágább a hangkártya, na de az a helyzet, hogy én tökéletesen elégedett lennék az emu-m által produkált 7-10ms-el, mert azzal már lehet virtuális hangszereket vagy akár gitárt feljátszani vonalból, de az volna ugye a királyság, ha mondjuk 80 sávnál is tudnék real time feljátszani. (Elég szopás a vége felé rájönni, hogy valamit még fel kéne játszani.)

Azt tudom, hogy a processzor is sokat számít ebben a dologban, de az viszont zavarja az agyam, amikor látom, hogy a négy magom 20% körül van leterhelve, de a lejátszás már pattog, emelni kell a latencyn. Szóval nem tudom, hogyha beruháznék akár egy 12 magos i7-es rendszerbe, akkor jobban működne-e a dolog. (Talán még az fsb-től vagy a memória órajeltől is függhet?)

Vagy egyszerűen egy jobb hangkártya a megoldás? Dicsérik az rme-t a jó latency miatt, meg még a focusriteokat is, na de sok sávval is elboldogulnak? Mi a tapasztalatotok erről?

Link to comment
Share on other sites

Kedves Adur!

Köszi a válaszod, már én is látom! :-)

Nos, szívesen szóltam volna többet is már az elején, de ahogy megnéztem a hangkarid a neten és próbáltam értelmezni a hibajelenséget, úgy értékeltem, hogy mindent jól csináltál és semi érdemlegeset nem tudtam volna mondani, csak feleslegesen belekotyogni :-)

Most is csak kotyogok, mert már egy ideje nem vagyok naprakész a számítógépes zenélésben. Nekem mindenesetre annyi tippem lenne, hogy a szoftver és a hangkari nem pendülnek egy húron és a szoftver nem két különálló mono sávnak, hanem egy sztereo párnak veszi a két bemenetedet. Talán innen a kavarodás.

Amúgy úgy érzem, hogy téged is sokkal jobban érdekel maga a zenélés, mint a számítógépes háttér... úgy gondolom, nem gyerekes, ha valaki nem ért minden ilyen apróságot... sőt nem kell, hogy a számítógép elvegye a figyelmet a zenéléstől. Szerintem nincs ezzel baj.

Viszont megemlítenék valamit, kíváncsi lennék a véleményedre. Gondoltál rá, hogy egy egyszerűbb többsávos rögzítővel dolgozz számítógép helyett? Én a falra másztam a számítógéptől, annak ellenére, hogy billentyűs vagyok és így kézenfekvő, hogy ki tudtam (volna) használni a technika adta minden lehetőséget. Én egészen odáig elmentem a számítógép útálatában, hogy beszereztem egy használt Roland VS-1680-as deszktop felvevőt és ma már minden "komolyabb" munkámat abban csinálom.

Demózásra pedig egy KORG SOS-t használok... talán ez a legolcsóbb mulatság és abban is van bar/ütem/negyed üzemmód, szóval tökéletesen lehet metronómra használni, van rajta gitár bemenet, vonal bemenet és mikrofon bemenet, de van beépített sztereó kondimikije is és természetesen multieffektprocesszor is... Minden vázlatomat abban kezdem el, de amióta használom, minden elkezdett számomat abban is fejeztem be eddig, mert végtelen számú felvételt lehet készíteni egymásra. A kész felvételeket pedig megőrzi sávonként WAV-ban, így attól sem kell tartani, hogy elvész az ember munkája, hiszen a külön sávokat be lehet számítógépen tenni egy editorba (akár az általad használtba) és gyakorlatilag elölről masterelni, de legalább a zenélés folyamatából ki lehetett hagyni a számítógép zúgását és a sok-sok egerészést.

Ezek csak ideák és több eszköz is szóba jöhet olcsóbb és drágább kategóriában, de nekem mindenesetre nagyon sok örömet és kedvet ad így a zenéléshez ez a módszer.

Link to comment
Share on other sites

Kedves korgcsa!

A probléma megoldása azért volt gyerekes, mert most se tudom, mi miért van. Kattintottam ide-oda.

Az Audition 1.5-öt használom, mert megszoktam az audiosávok gombjainak számomra áttekinthető látványát. A későbbi változatok túlzagyváltak. Meg aztán nem használok mixert, elég nekem, ha a sávokra kattintok meg vissza az effektek, szűrők ügyében. Oda-vissza megcsinálom a dolgokat, mert nem stúdiózni akarok.

Az új hangkártyán két bemenet van, a gitár/Line1/, a mikrofon/Line2/. Na most! Ha a gitárt szerettem volna felvenni audió sávra, akkor egy sztereo formát mutatott a feljátszás, aminek az egyik felén voltak jelek. Annak ellenére, hogy én az egész programban beállítottam monóra a feljátszást.

A megoldás, ami nekem elég! Azon az audio sávon belül, melyre felveszek, és csak az egyik felén van jel, van három kattintási lehetőség az inputban. Jobb, bal, sztereo. Ha rákattintok arra a felére a sztereónak, amelynek a felén a jel megjelenik, az egész felvétel monóvá válik. Ha az ellenkezőjére kattintok, akkor sztereoban jelenik meg a jel. A mikrofon az egyik felén tűnik fel, a gitár a másikon. Mondtam az elején, fogalmam sincs, mi miért van a kütyük ügyében. Hogy lehet az, hogy Line1-et küldök, és azt a Leftre teszi. És ha a Leftre kattintok, akkor mono lesz a feljátszás. És ha Rightre kattintok, akkor megmarad a Left is. Sztereo lesz. Bocs, ha olyan programokról beszéltem, amelyek nem ide valók. Csak válaszoltam.

Ez az egész mittudoménmi a gyerekes. Nem tudom, mi hogyan, de működik. Megköszönöm, ha valaki elmagyarázza ezt az egészet nekem. Mondom, én csak betanultam a kattintásokat, és ez nekem elég volt eddig. És elég is lesz.

Köszönöm a kérdésed, kedves Korgcsa! Te legalább szóltál hozzám.

Üdv: Adur

Link to comment
Share on other sites

A driver sokat segített, nagy a diffi a korábbihoz képest, habár még mindig nem az igazi. A KX-be ismét belegabalyodtam, mint majom a házi cérnába, így azt le is vettem a telepítés és próbálkozás után.

ASIO4ALL panelt megnyitva tudod állítani a latency-t, ahogy az ASIO-s kártyáknál... ilyenkor a CPU-t terheled, szóval minél erősebb a géped annál jobb latency érhető el.

Mint mondtam ez max szükség megoldásnak jó, pl utazás közben bohóckodni a laptopon... ha feljátszani szeretnél közel realtime, akkor mindenképp szükséged lesz egy erre alkalmas hangkártyára... és még azzal sem lesz rózsás mindig minden... de megtanulod a határait, és kompromisszumokkal elleszel, amíg jön egy jobb - márha első hangkártyának nem pl egy RME-t tervezel :)

Link to comment
Share on other sites

Szia,

Nagyon köszönöm, azonnal kipróbálom a drivert. A KX-et korábban próbáltam, de nekem is volt némi install problémám vele.

Üdv

A driver sokat segített, nagy a diffi a korábbihoz képest, habár még mindig nem az igazi. A KX-be ismét belegabalyodtam, mint majom a házi cérnába, így azt le is vettem a telepítés és próbálkozás után.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Van egy gagyi Audigy PCI hangkártyám, amit még nem tudok sajnos lecserélni, ezért némi trükköt, ill. beállítást szeretnék hozzá kitalálni, mivel szinte használhatatlan a nagy latency miatt. Win7 alatt használom. Van esetleg valami tippetek?

Köszi

Szia!

Az egyik az ASIO4ALL driver, amivel elég jó latency érhető el, gyakorlatilag minden hangkártyával elmegy.

http://www.asio4all.com/

A másik amit sztem mindenképp érdemes megnézned a KX Project féle driver.

Ez kimondottan a Creative néhány kártyájához megírt driver (pl régebbi EMU kártyákhoz is használható).

http://kxproject.lugosoft.com/down.php

Mindkettőhöz volt szerencsém... szükség megoldásként teljesen használható, bár a KX driver beüzemelése kicsit körülményesebb (vagy legalább is az EMU-hoz anno utána kellett olvasnom a hogysminteknek), de az oldalon minden szükséges info megtalálható.

Üdv,

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm az eddigi tanácsokat!

256-os bufferrel pattogott. csak audio és midi sávokkal. néha önszántából átváltott 44, 1 khz-ről 96-ra, én meg csak pislogtam, h WTF? A Cubase biztosan a Mackie ASIO drivert használja. Egyébként egy Onyx 1620i. Feltettem hozzá az alap drivert cdről, majd frissítettem a legújabbra, de a jelenség nem múlt el.

Link to comment
Share on other sites

Szia!

A sync card sajnos már nem kapható, anno a 1820m-hez járt, úgyhogy csak használtan lehetne beszerezni ilyet! Viszont van egy bökkenő, hogy csak a régi 1212m-hez, a sima pci verzióhoz lehet csatlakoztatni, ami önmagában nem lenne baj, csak már nem írnak rá új drivereket, így sajnos windows 7-tel már nem kompatibilis!

A word clock-ot elméletben én is ismerem, csak arra lennék kíváncsi, hogy mit jelent ez a gyakorlatban.

Szia!

Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy működik Windows 7 alatt a Vista driverrel, csak néha session váltásnál akadékoskodik (egyszerüen nem szólal meg), vagy ha 48kHz-ről 44.1kHz-re váltok (legalábbis nálam). Ha mindig 48kHz-en van használva, akkor semmi gondja. Ja és még annyi, hogy pl. Cubase-ban nem lehet használni a plug-injeit egy egyszerű telepítéssel. Meglévő XP-ből kell kimásolgatni a fájlokat,azokat a Windows 7 megfelelő könyvtárába kell visszamásolni és csak utána hajlandó működni.Jelenleg Win 7 64bites oprendszeren használom.

Link to comment
Share on other sites

Üdv!

Elméleileg meg tudod venni hozzá a kiegészítő kártyát, amin rajta van a world clock csatlakozó amivel, ha jól tudom a külső eszközök mintavételezési frekvenciáját lehet szinkronizálni (remélem, nem írtam nagy hülyeséget, még sosem próbáltam). A 1820m-hez alapból járt a kártya(nekem ilyen van).

Szia!

A sync card sajnos már nem kapható, anno a 1820m-hez járt, úgyhogy csak használtan lehetne beszerezni ilyet! Viszont van egy bökkenő, hogy csak a régi 1212m-hez, a sima pci verzióhoz lehet csatlakoztatni, ami önmagában nem lenne baj, csak már nem írnak rá új drivereket, így sajnos windows 7-tel már nem kompatibilis!

A word clock-ot elméletben én is ismerem, csak arra lennék kíváncsi, hogy mit jelent ez a gyakorlatban.

Link to comment
Share on other sites

Üdv!

Elméleileg meg tudod venni hozzá a kiegészítő kártyát, amin rajta van a world clock csatlakozó amivel, ha jól tudom a külső eszközök mintavételezési frekvenciáját lehet szinkronizálni (remélem, nem írtam nagy hülyeséget, még sosem próbáltam). A 1820m-hez alapból járt a kártya(nekem ilyen van).

Link to comment
Share on other sites

A lényeges szó itt az elvileg. Mert az esetek 95százalékában csak a konverter chipet ismerjük. Az persze egy jó kiindulási pont, de egy konverter hangja nagyban függ a körülötte lévő dolgoktól (analog stage). Így ha minden teljesen megegyezik, akkor nem lesz különbség a kettő közt, de ha valami differencia van, akkor lehet különbség. Vagy írni kell az rme-nek, hátha válaszolnak (vagy a fórumokon), vagy le kell tesztelni személyesen.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Engem érdekelne, hogy a hangkártyák digitális csatlakozásai között van-e minőségbeli különbség. Adott egy emu 1212m, aminek ha az s/pdif kimenetére rákötök egy rme adi-2-t, akkor ugyanazt a minőséget kapom, mintha fireface 800-at használnék? Elvileg ugyanazok a konverterek vannak a fireface 800-ban, mint az adi-2-ben.

Link to comment
Share on other sites

Szia!

Az egyik az ASIO4ALL driver, amivel elég jó latency érhető el, gyakorlatilag minden hangkártyával elmegy.

http://www.asio4all.com/

A másik amit sztem mindenképp érdemes megnézned a KX Project féle driver.

Ez kimondottan a Creative néhány kártyájához megírt driver (pl régebbi EMU kártyákhoz is használható).

http://kxproject.lugosoft.com/down.php

Mindkettőhöz volt szerencsém... szükség megoldásként teljesen használható, bár a KX driver beüzemelése kicsit körülményesebb (vagy legalább is az EMU-hoz anno utána kellett olvasnom a hogysminteknek), de az oldalon minden szükséges info megtalálható.

Üdv,

Szia,

Nagyon köszönöm, azonnal kipróbálom a drivert. A KX-et korábban próbáltam, de nekem is volt némi install problémám vele.

Üdv

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Van egy gagyi Audigy PCI hangkártyám, amit még nem tudok sajnos lecserélni, ezért némi trükköt, ill. beállítást szeretnék hozzá kitalálni, mivel szinte használhatatlan a nagy latency miatt. Win7 alatt használom. Van esetleg valami tippetek?

Köszi

Link to comment
Share on other sites

sziasztok,

motu 828mkII cseréjén gondolkodom

m-audio ProjectMix I/O-ra cserélném, viszont érdekelne - ha valakinek van tapasztalata -, hogy

érdemes-e a csere.

- minőségi eltérések

- kezelhetőség

- mennyire hibásodnak a potik

- stb., bármi ami fontos lehet a döntésnél

nagyon köszi!

Link to comment
Share on other sites

Hangkártyámhoz szeretnék segítséget kérni, a nálam tapasztaltabbaktól!

Nemrég vásároltam egy Mackie onyx-i hangkártyát, és azt vettem észre, hogy a Cubase-ben nagyon pattog, nem ad tökéletes hangminőséget.

Valaki erre azt tanácsolta, hogy a Device Setup/Control Panelben módosítsam a Driver Buffer Size-t.

Alapból 256-on volt.

Feltoltam 1024-re - a pattogás megszűnt, viszont brutális késése lett a hardverek hangjának.

Levettem 64-re a késés megszűnt, viszont baromira pattogott.

Any advice?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...