hejdzso Létrehozva December 15, 2017 Share Létrehozva December 15, 2017 Sziasztok! Most akadtam eme téma boncolgatására! Én egy abszolút amatőr vagyok!Egy ifjú barátom szerint,"majdnem síkhülye vagyok" az egészhez!S teljesen felesleges nekem ilyen motyó! Későn érő vagyok!68 évesen szeretnék produkálni!Nem érdekel mi mennyibe került! Mások elmondásai alapján összeraktam egy elfogadható motyót! De!!!! Alap kezelési,használati problémáim vannak!Ezért próbálom összeszedni az igazságot ilyen fórumokon! Az alap! - iMac- Logic Pro X - Apollo Thunderbolt! Milyen a jó alapbeállítás felvételhez! - és a lehallgatáshoz!!?? Mellékelek egy képet,hogy mire gondolok!Ebből talán kivehető a problémám! Mert kérdezni is tudni kell! Én nagyon megköszönném,a tényleg építő jellegű tanácsokat! S hogy még érthetőbb legyen a kérdésem! Gitárt és éneket veszek fel az Apollo segítségevel! A többit a Logicon belül oldom meg Midi-vel! Komplett hangszerelést csinálok! Na ennyi lenne! Bizonyára sokaknak van tapasztalata ezen a téren! Köszönöm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta December 15, 2017 Share Válaszolta December 15, 2017 Az egyik "ökölszabály", hogy valós idejű felvételhez a lehető legkisebb latencyt állíts be. (Ehhez az 512 ms kicsit sok. 256 a max., ami már elfogadható. Ez főleg 0 attackkal induló "hangoknál" érezhető. Dob, zongora. "beúszó" padeknél nem érdekes igazából.) Viszont minél kisebb latencyt állítasz be, és minél több - nem az Apollón futó UAD - plug-int - használsz, annál hamarabb fog megjönni a "pattogás, sercegés". Viszont ha a sávok felvétele már megtörtént, akkor a mixhez nyugodtan állíts be magas latencyt, akár 2048 ms-ot is. Ekkor már nem szempont a "valós idő", mert nem kell "takkra" feljátszani a szólamokat. Nekem az a tapasztalatom, hogy - függetlenül mindenféle "áthidaló megoldásoktól", pl. "track freez" -, igazából akkor lehet jól dolgozni, ha nagyon erős gépet tesz az ember a "projekt feneke alá", sok rammal, bikaerős CPU-val, stabil és gyors hangkártyával. (A THB Apollo ebből a szempontból jó választás.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hejdzso Válaszolta December 15, 2017 Szerző Share Válaszolta December 15, 2017 25 perccel ezelőtt írta Bendi: Az egyik "ökölszabály", hogy valós idejű felvételhez a lehető legkisebb latencyt állíts be. (Ehhez az 512 ms kicsit sok. 256 a max., ami már elfogadható. Ez főleg 0 attackkal induló "hangoknál" érezhető. Dob, zongora. "beúszó" padeknél nem érdekes igazából.) Viszont minél kisebb latencyt állítasz be, és minél több - nem az Apollón futó UAD - plug-int - használsz, annál hamarabb fog megjönni a "pattogás, sercegés". Viszont ha a sávok felvétele már megtörtént, akkor a mixhez nyugodtan állíts be magas latencyt, akár 2048 ms-ot is. Ekkor már nem szempont a "valós idő", mert nem kell "takkra" feljátszani a szólamokat. Nekem az a tapasztalatom, hogy - függetlenül mindenféle "áthidaló megoldásoktól", pl. "track freez" -, igazából akkor lehet jól dolgozni, ha nagyon erős gépet tesz az ember a "projekt feneke alá", sok rammal, bikaerős CPU-val, stabil és gyors hangkártyával. (A THB Apollo ebből a szempontból jó választás.) Köszönöm a választ! De a 2048-at nem tudom beállítani,mert a maximum 1024! De a lényeg ,hogy felvételnél 256 legyen,míg a lejátszásnál,keverésnél mehet a maximum 1024! Köszönöm mégegyszer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta December 15, 2017 Share Válaszolta December 15, 2017 22 perccel ezelőtt írta hejdzso: Köszönöm a választ! De a 2048-at nem tudom beállítani,mert a maximum 1024! De a lényeg ,hogy felvételnél 256 legyen,míg a lejátszásnál,keverésnél mehet a maximum 1024! Köszönöm mégegyszer! Úgy korrigálnám, hogy 256-nál lehetőleg ne legyen nagyobb. Ha simán viszi a 128-at, akkor annyi, ha a 64-et, akkor annyi. (Ha esetleg még a 32-t is tudja, hadd szóljon!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hejdzso Válaszolta December 15, 2017 Szerző Share Válaszolta December 15, 2017 1 órája írta Bendi: Úgy korrigálnám, hogy 256-nál lehetőleg ne legyen nagyobb. Ha simán viszi a 128-at, akkor annyi, ha a 64-et, akkor annyi. (Ha esetleg még a 32-t is tudja, hadd szóljon!) HU!!! Akkor most!! - ha jól értem,annál jobb a felvétel,minél lejjebb megyek vele??De csak felvételnél?! Mert tudja 64-et és 32 -t is! Meert ez most nekem új!!! Bocs ha értetlen vagyok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta December 15, 2017 Share Válaszolta December 15, 2017 5 perccel ezelőtt írta hejdzso: HU!!! Akkor most!! - ha jól értem,annál jobb a felvétel,minél lejjebb megyek vele??De csak felvételnél?! Mert tudja 64-et és 32 -t is! Meert ez most nekem új!!! Bocs ha értetlen vagyok! Nem, nem a felvétel lesz jobb, hanem kisebb lesz a "késés" a billentyű leütése és a hang megszólalása között, ezért "pontosabban" fogod tudni feljátszani a sávokat egymás után. Nem tudom, hogy templomi orgonán játszottál-e valaha, de ott nagyon erősen jelen van ez a fajta jelenség. Lenyomod a billentyűt, és mire a megnyíló szelepen keresztül a levegő "odaér" a síphoz, eltelik kb fél mp (építéstől függően több vagy kevesebb lehet ez az érték). A digitális hangrögzítésben nagyjából hasonló jelenség játszódik le, és minél "jobb, erősebb" egy rendszer, ez a késleltetés annál jobban csökkenthető úgy, hogy ne "fektesse meg" a rendszert. Próbálj meg úgy MIDI-vel játszani, hogy felviszed maxra (1024ms) a késleltetést (latency), válassz egy zongora (szerű) hangot, és rögtön hallod, miről írok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hejdzso Válaszolta December 15, 2017 Szerző Share Válaszolta December 15, 2017 Épp most írta Bendi: Nem, nem a felvétel lesz jobb, hanem kisebb lesz a "késés" a billentyű leütése és a hang megszólalása között, ezért "pontosabban" fogod tudni feljátszani a sávokat egymás után. Nem tudom, hogy templomi orgonán játszottál-e valaha, de ott nagyon erősen jelen van ez a fajta jelenség. Lenyomod a billentyűt, és mire a megnyíló szelepen keresztül a levegő "odaér" a síphoz, eltelik kb fél mp (építéstől függően több vagy kevesebb lehet ez az érték). A digitális hangrögzítésben nagyjából hasonló jelenség játszódik le, és minél "jobb, erősebb" egy rendszer, ez a késleltetés annál jobban csökkenthető úgy, hogy ne "fektesse meg" a rendszert. Próbálj meg úgy MIDI-vel játszani, hogy felviszed maxra (1024ms) a késleltetést (latency), válassz egy zongora (szerű) hangot, és rögtön hallod, miről írok. Értem!De én csak gitárt és éneket veszek fel.Tény ,hogy ezeknél is fontos a latency! Én általában eddig a felvételeknél mindíg az 512-t használtam!S nem észleltem késést! De! Ha leviszem 64-re,vagy 32-re? Az felvétel minőségét nem befolyásolja?! A számok bűvöletében élve,minél nagyobb,annál jobb alapon,én mindent minél nagyobb alapon kezeltem. Mert én azt hittem,minél fentebb viszem,annál jobb minőségű lesz a felvétel. Akkor én teljesen más "cipőbe" jártam eddig. Hiába,nem folytam bele ezekbe a relytelmekbe. Jól értelmezem akkor most! Továbbra is bocsánat,ha értetlennek tűnök!De ezt egyszer s mindenkorra tisztáznom kell magamban! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta December 15, 2017 Share Válaszolta December 15, 2017 A felvétel minőségét a latency - ha az eszköz tudja - nem befolyásolja. A minőséget - mármint a digitalizálás minőségét - viszont befolyásolja a bitmélység és a mintavételezés. A standard CD minőség 16 bit 44,1 kHz. Ha "igényes" felvételt szeretnél, akkor érdemes a trackeket legalább 24bit/96kHz-es beállítással felvenni, mert a mix során "jobb" eredményt kapsz, ha "bővebb információból" merít a DAW. Viszont ehhez már nagyobb latency fog csak problémamentesebben üzemelni. (Lehet, hogy egy ilyen beállításnál már a 32ms túl "kemény dió". ) Itt egy elég jó "ismeretterjesztő anyag" a latencyről. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grausza János Válaszolta April 18, 2018 Share Válaszolta April 18, 2018 A latency értéket figyeld, nincs szabály buffer méretre. Ez mindig a drivertől függ. Nem megyek bele az informatikai hátterében szoftverfejlesztő vagyok, hosszú lenne. Felvételkor az emberi agy már nem tud megkülönböztetni késést olyan 8ms-nál. Vagyis erre állítsd. Lejátszásnál ahogy fentebb is mondták...elég az 1024 buffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
hejdzso
Sziasztok!
Most akadtam eme téma boncolgatására!
Én egy abszolút amatőr vagyok!Egy ifjú barátom szerint,"majdnem síkhülye vagyok" az egészhez!S teljesen felesleges nekem ilyen motyó!
Későn érő vagyok!68 évesen szeretnék produkálni!Nem érdekel mi mennyibe került!
Mások elmondásai alapján összeraktam egy elfogadható motyót!
De!!!! Alap kezelési,használati problémáim vannak!Ezért próbálom összeszedni az igazságot ilyen fórumokon!
Az alap! - iMac- Logic Pro X - Apollo Thunderbolt!
Milyen a jó alapbeállítás felvételhez! - és a lehallgatáshoz!!??
Mellékelek egy képet,hogy mire gondolok!Ebből talán kivehető a problémám!
Mert kérdezni is tudni kell!
Én nagyon megköszönném,a tényleg építő jellegű tanácsokat!
S hogy még érthetőbb legyen a kérdésem!
Gitárt és éneket veszek fel az Apollo segítségevel!
A többit a Logicon belül oldom meg Midi-vel!
Komplett hangszerelést csinálok!
Na ennyi lenne!
Bizonyára sokaknak van tapasztalata ezen a téren!
Köszönöm!
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.