Jump to content
Ménemszól.hu

A TRILÓGIA TELJES: Arturiáék bejelentik a RACKBRUTE-ot


A/D

Recommended Posts

  • Válaszok száma 242
  • Created
  • Last Reply
3 órája írta Bendi:

Biztosan ebből is nagyon érdekes hanghatások jönnének ki! Javasolandó a kísérleti zenével foglalkozóknak. Az alábbiak után bármi elképzelhető performanszként:

 

Ez egyebkent az a Sarosdi muveszno, aki a hazai meetoo kampany elinditoja?

ha igen, akkor nem hiszem el, hogy a bevadolt rendezo barmit is akart volna....

max “sodrodott”....

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta NeoC:

Ahogy az egész modular-workflow egy szintiszex... Kis pöckök, kerülnek kis lyukakba, erősen szabados jelleggel. (bármit, bárhova...)

Lehet, hogy ezen liberális-libertinus jelleg miatt istenítik sokan, és idegenkednek tőle a konzervatívabb fajták...?....

Ki tudja ezt?....

"Isten, (és az emberi elmebugyrok) útjai kifürkészhetetlenek...."

Lószart, már bocs érte. ;) Ez szimplán racionalizmus kérdése, annak kell alávetni. Melyik a zenélés legértelmesebb  leghatékonyabb megközelítése eszköz tekintetében?

Vannak eszközök amelyek zenére készítenek, és vannak eszközök amelyeket meg a hangszerkészítés alapjaira és amelyek legfeljebb egy zene alapjáig jutnak el, mert azt már rohadt fáradságos dolog volna megcsinálni.

Az is rossz hasonlat hogy a modulár a nem összragasztott legó. Megnézem azt a modulár monstrumot amelyiket annyi modulációs mátrix fut egyszerre mint egy jól kihasznált Analog Fouron. Eléggé számos a modulációs mátrixa, lehet kötögetni, csak virtuálisan. És még el is lehet négyezer helyre menteni. És a négyezer hangot steppenként váltogatni, egyszerre modulálni rajta minden lószart, akár MIDI-n keresztül DAW-ból.

Az moduláció, a modulár meg csak egybites kezdeménye a modulációnak.

De egy Virus b-t is eléggé nehéz volna modulárból megcsinálni.
 



Egy Korg Kronost meg lehetetlen.  

Régebben azért volt modulár, mert nem nagyon volt más lehetőség egyedi hangokra. Meg néha egyáltalán egy hang megszólaltatására a kezdetben.

Nézegetem a Bo Beats nevű fickót és új demóit, neki van új A4 II., Matrixbrute, Minibrute2, meg Moog Mother raktáron. És melyik "first touch" demoja volt zenének nevezhető? Az A4-é. Na vajon miért?
 

 

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta 3o3:

Itt aztán van művészet, meg modular is! El kell olvasni, hogy vannak elolvadva a lelkes műértő  kommentelők...  Hiába no, a művészet az művészet!

Ja nem! Menjenek a picsába! :)

B+, tényleg mindenki meghülyült, vagy én megyek szembe a sztrádán:

Berlin Oriental Group
- wow So cool! And this guitar player!
 
synthcat A
This is fantastic! Is there anywhere I can buy this track?
 
Sam Schofield
real music

 

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta 3o3:

B+, tényleg mindenki meghülyült, vagy én megyek szembe a sztrádán:

Berlin Oriental Group
- wow So cool! And this guitar player!
 
synthcat A
This is fantastic! Is there anywhere I can buy this track?
 
Sam Schofield
real music

 

Semmi garancia nincs rá, hogy nem az együttes tagjai kommenteltek - nagyjából annyi a kommentek száma is, ahányan vannak :))

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta 3o3:

B+, tényleg mindenki meghülyült, vagy én megyek szembe a sztrádán:

Ebben az egészben az az egyik legszomorúbb, hogy összepakolnak nagyjából 2-3 millió forint értékű hangszert, ezért. A villanyért kár volt, nem hogy a hangszerekért!

Három barnább bőrű honfitársunk egy vödörrel, egy pár kanállal és egy "kidőlt-bedőlt" Jolana gitárral ennél sokkal-sokkal értékesebbet, magasröptűbbet produkál csak úgy séróból, minden felkészülés nélkül! (Nem a szórakoztató "Muzsika TV" kaliberű förmedvényekre gondolok, természetesen. ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 órája írta apart man:

Eat static linket köszönöm. Óriási. :)

Hát belehallgattam: kb. egy olcsó szoft szintjén szól. Borzalmasan digit hatású. És ez nem vicc, a basszus tartomány mintha nem létezne, tényleg olyan mint egy régebbi Reason tákolmány, mert a mostani Reason szebben szól.

A 70-es évek modulárjai legalább analogishabbak voltak, mondjuk a Roland System 100m, ott legalább kövér volt a basszus és zsíros a szűrő. 

A modulart sohasem a hangja miatt szidtam, de ha a hangja EZ a fos, akkor elkezdem a hangminőség miatt is szidni. Mi a szent szar van: megtette a 56 kbps mp3 a hatását? Bakelit szar meg ez a divat??? Ez a jövő?

Link to comment
Share on other sites

9 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Bakelit szar meg ez a divat

Ez a "vinyl" őrület (mert hogy teljesen hibás a bakelit elnevezés, ugyanis semmi köze a bakelithez a mikrobarázdás hanglemeznek. Nem is értem, miért nem maradt meg az LP elnevezés. Rövid, frappáns, egyszerű...) szóval ez a vinyl őrület engem is elképeszt. Egy baromság az egész. Divat. Ugyanis ma már - ezt vehetjük alapvetésnek - a zeneanyag (minden zeneanyag) digitálisan készül. Namármost egy vegytisztán digitális anyagot áttenni egy alapvetően ezer sebből vérző hordozó-formátumra a legnagyobb marhaság. 

http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM1313.HTM

http://audiolife.blog.hu/2014/04/12/fetis_vagy_minoseg_a_vinyl

És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a vinyl minden egyes lejátszással sérül. (Kopás, egyéb apróságok...)

A vinilnek akkor van igazából értelme, ha nagyon jó analóg hanganyagot hallgatunk. (mondjuk a 70-es évek végéig. A 80-as évek elején már kezdett terjedni a digitális hangrögzítés a stúdiókban, onnantól már nem garantált, hogy teljesen analóg anyagot hallunk.)

Nekem otthon van egy elég jó LP gyűjteményem (holland, német préselések), és egy elég jó lemezjátszóm (Dual CS-505 MK3 + Ortofon MC10S-MK2 + Ortofon T5 trafó), és havonta egyszer-kétszer odaülök lemezt hallgatni, de - sajnos vagy szerencsére - a mai nagyon jó studói-felvételek kenterbe verik a hajdani LP-ket. (Az is tény viszont, hogy nagyon máshogy szól egy klasszikus LP, mint egy mai CD. Néhány lemelzen hallok olyan dolgokat, amiket nagyon szeretnék visszahallani a mai felvételekből: van egyfajta finom, bársonyos melegség az LP-k mélyeiben, ami nem olyan, mint a CD-k hangja. Lehet, hogy csak placebó, az is lehet, hogy más a szemlélet.)

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta Bendi:

Ez a "vinyl" őrület (mert hogy teljesen hibás a bakelit elnevezés, ugyanis semmi köze a bakelithez a mikrobarázdás hanglemeznek. Nem is értem, miért nem maradt meg az LP elnevezés. Rövid, frappáns, egyszerű...) szóval ez a vinyl őrület engem is elképeszt. Egy baromság az egész. Divat. Ugyanis ma már - ezt vehetjük alapvetésnek - a zeneanyag (minden zeneanyag) digitálisan készül. Namármost egy vegytisztán digitális anyagot áttenni egy alapvetően ezer sebből vérző hordozó-formátumra a legnagyobb marhaság. 

http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM1313.HTM

http://audiolife.blog.hu/2014/04/12/fetis_vagy_minoseg_a_vinyl

És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a vinyl minden egyes lejátszással sérül. (Kopás, egyéb apróságok...)

A vinilnek akkor van igazából értelme, ha nagyon jó analóg hanganyagot hallgatunk. (mondjuk a 70-es évek végéig. A 80-as évek elején már kezdett terjedni a digitális hangrögzítés a stúdiókban, onnantól már nem garantált, hogy teljesen analóg anyagot hallunk.)

Nekem otthon van egy elég jó LP gyűjteményem (holland, német préselések), és egy elég jó lemezjátszóm (Dual CS-505 MK3 + Ortofon MC10S-MK2 + Ortofon T5 trafó), és havonta egyszer-kétszer odaülök lemezt hallgatni, de - sajnos vagy szerencsére - a mai nagyon jó studói-felvételek kenterbe verik a hajdani LP-ket. (Az is tény viszont, hogy nagyon máshogy szól egy klasszikus LP, mint egy mai CD. Néhány lemelzen hallok olyan dolgokat, amiket nagyon szeretnék visszahallani a mai felvételekből: van egyfajta finom, bársonyos melegség az LP-k mélyeiben, ami nem olyan, mint a CD-k hangja. Lehet, hogy csak placebó, az is lehet, hogy más a szemlélet.)

 

 

Nálunk nevezik bake-elitnek, de ha egyszer ez a közkeletű elnevezése...  Bármelyik legjobb minőségű LP a legolcsóbb cd-re feldigizhető itt bármelyikünk számára elérhető árú hangkártyával. És ha a kettőt egymás mellé teszed ugyanazon a lehallgatón nem tudod megkülönböztetni egymástól. Mondom, egy 50e körüli hangkártyáról beszélek. Míg a lemezjátszóból a normális 200e feletti.

A több tartalmazza a kevesebbet: az LP lemez és lejátszója mind freki mind dinamika tartományban elmarad a 16 bit 44.1 kHz alap CD minőségtől. Az hogy "melegebb hatása van" az kb. pont az mint ha veszel egy DSLR fényképet, szuperül maximális tartományokkal és 14 bit színmélységben majd ráteszel egy divatos facebook szűrőt. Ami nem más mint bizonyos színcsatornák kinyírása vagy dinamikájának csökkentése. Szóval szarabb lesz a képminőség, de mégis.

Vagy a fekete-fehér fénykép dettó. Sajnos az a helyzet néha az van hogy szarabb-gyengébb minőségű tetszik, mert az égett be alapvetésként. De akkor is az a kevesebb.


 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta draco draconis:

Hát belehallgattam: kb. egy olcsó szoft szintjén szól.

Pontosan, de én sejtem miért - agyon van verve pluginekkel az egész anyag - tisztán hallatszik. Ez nem modular sound, hanem plugin sound. Ilyen zenére tök felesleges modulárt használni, sem a struktúrája, sem a hangzása nem indokolja.

Link to comment
Share on other sites

28 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Nálunk nevezik bake-elitnek, de ha egyszer ez a közkeletű elnevezése...  Bármelyik legjobb minőségű LP a legolcsóbb cd-re feldigizhető itt bármelyikünk számára elérhető árú hangkártyával. És ha a kettőt egymás mellé teszed ugyanazon a lehallgatón nem tudod megkülönböztetni egymástól. Mondom, egy 50e körüli hangkártyáról beszélek. Míg a lemezjátszóból a normális 200e feletti.

A több tartalmazza a kevesebbet: az LP lemez és lejátszója mind freki mind dinamika tartományban elmarad a 16 bit 44.1 kHz alap CD minőségtől. Az hogy "melegebb hatása van" az kb. pont az mint ha veszel egy DSLR fényképet, szuperül maximális tartományokkal és 14 bit színmélységben majd ráteszel egy divatos facebook szűrőt. Ami nem más mint bizonyos színcsatornák kinyírása vagy dinamikájának csökkentése. Szóval szarabb lesz a képminőség, de mégis.

Vagy a fekete-fehér fénykép dettó. Sajnos az a helyzet néha az van hogy szarabb-gyengébb minőségű tetszik, mert az égett be alapvetésként. De akkor is az a kevesebb.


 

Itt azért nagyon külön kell választani a két témát és a két oldalt, hogy valamit jól felvenni/masterelni és kiadni, ami technikailag a lehető legkevesebb hibát tartalmazza és az, hogy mit keres a zenehallgató. A kettő nem feltétlen találkozik egymással. Én speciel szeretem a vinyl hangját, bár hallom, hogy "rosszabb" a hangminősége. Mégis ott van benne valami, ami miatt emberek milliói szeretik. Ugyanez az elektroncsöves erősítők kérdése. Tudjuk, hogy torzít, harmónikusokat ad hozzá, és valaki máson meg sem bír hallgatni zenét, mert ezt a hangzást szereti.

Fontos, hogy a zenét nem hangmérnökök és producerek hallgatják elsősorban.

Link to comment
Share on other sites

Ahogy én tudom az elektroncső használata még nem fog a végeredmény vonatkozásában minőség csökkenést jelenteni, miként az analóg torzító - bár rongálja a hangot - sem jelent jó felvételnél azt.

De az vinyl az a végső eredmény, a teljes onnan szól.

Ha beküldöm a legjobb Roland analóg torzítóba is a legjobban masterelt és felvett hangot - a teljes felvételt - az egy híg fos lesz. HA csak egy hangszert küldök bele, a többit meg nem, más a helyzet. Ha a vinylbe mondjuk beküldök egy darab basszust, hogy azzal megrongáljam a hangját mint egy effekt - mert az effekt mindig rongál - akkor teljesen más a helyzet. A cső így dettó.

Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Pontosan, de én sejtem miért - agyon van verve pluginekkel az egész anyag - tisztán hallatszik. Ez nem modular sound, hanem plugin sound. Ilyen zenére tök felesleges modulárt használni, sem a struktúrája, sem a hangzása nem indokolja.

Hát én nem tudom mi szól ott, de itt és máshol is szoftver huszárok sokkal különbeket csinálnak.

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Ahogy én tudom az elektroncső használata még nem fog a végeredmény vonatkozásában minőség csökkenést jelenteni, miként az analóg torzító - bár rongálja a hangot - sem jelent jó felvételnél azt.

De az vinyl az a végső eredmény, a teljes onnan szól.

Ha beküldöm a legjobb Roland analóg torzítóba is a legjobban masterelt és felvett hangot - a teljes felvételt - az egy híg fos lesz. HA csak egy hangszert küldök bele, a többit meg nem, más a helyzet. Ha a vinylbe mondjuk beküldök egy darab basszust, hogy azzal megrongáljam a hangját mint egy effekt - mert az effekt mindig rongál - akkor teljesen más a helyzet. A cső így dettó.

Már nagyon off, de még vinylre se kell vágnod, ha effektként akarod használni, van rá célhardware :D http://www.hexeguitar.com/pedals/mel3

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta apart man:

Belinkelnél egy saját, példaértékű felvétetelt, aminek meghallgatásán keresztül tapasztalhatjuk az általad leírtakat? Csak mert a Reason említése a linkelt album kapcsán nálam eléggé kiverte a biztosítékot, de lehet hogy én tévedek! Köszönöm előre is.

Figyu, már elégszer megtettem, utálom magam ismételni.

Ismert a nevem, de vagyok electro-music-tests-ként 200-300 követővel, akik nem a haverjaim, szerintem legalább a felük szakmabéli.

És akkor most jössz te, mert én téged mondjuk így apart manként csak ingatlan hirdetésekben véllek felfedezni... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...