Jump to content
Ménemszól.hu

Korg Prologue


bart42

Recommended Posts

Nem ér!!!!

Le akarják nullázni a bankszámlámat a hangszergyártók! Arturia, Korg... mi jön még?

Ez meg különösen érdekes (még csak ízlelgetem, mi is ez igazából...):

Another novelty, and not least, this new engine MULTI ENGINE offers a USER mode that allows you to load oscillator programs of your own creation (and yes!) You can develop on the dedicated software (available in early spring 2018 ). There are sixteen slots for this parameter.

http://www.korg.com/au/products/synthesizers/prologue/

 

Link to comment
Share on other sites

Tényleg gyönyörű.

És divatos is.

Egyszerre akar versenybe szállni a Rolanddal (JDXI ill. JDXA hibrid szinti  - remélhetőleg kevesebb konstrukciós hibával), a Behringerrel (olcsó valódi analóg, remélhetőleg jobb hírű alkatrészekből ) és a Moog-gal (polifon analóg!, de remélhetőleg földi halandó számára is elérhető áron) ???

Hajrá!

Lesz mire gyűjteni,

mire ez év, mi most még oly fiatal,

újra fáradtan hanyatlik az ünnepi dömpingbe,

és utóján fekete péntek virrad.

Link to comment
Share on other sites

Király, hogy végre nagy billentyűket raknak bele, mert sokak emiatt nem vették meg az amúgy teljesen jó Minilogue-t vagy a Monologue-t.

A Minilogue-t továbbra se váltja ki, mivel nincs benne motion sequencer rész, ami annak a hangszernek szerintem a fő vonzereje.

Ami ennél is nagyobb gond, hogy 1 LFO-ja van csak. Ha a második oszcillátort LFO-ba kell kapcsolni emiatt, az sokaknak dealbreaker lesz.

Hangra egyébként egyértelműen a kistesó logue-okra emlékeztet.

Namost azért poli szintiből is rendesen el vagyunk látva: ott a Minilogue, a Deepmindok, a Novation Peak, Rev2, P6, P12, OB6, JDX-A vagy a Deckard esetleg Omega. Ja, és nemsokára érkezik a Waldorf Quantum amit már személyesen próbáltam.

Egyelőre nem látom, hol lehet ebbe olyat tenni, ami eddig nem volt, a poli funkció miatt. A monó hangokban lehetne. Meg modulációban, de ott meg a DSI cuccok vagy a Peak túl izmosak. 

Szóval összefoglalva ez egy nagybillentyűs hangszer, aminek a digit részében az oszci algoritmusok cserélhetők. Itt szerintem az utóbbi rész a döntő. A nyerő az lenne, ha a digit rész nem csak az oszcikra korlátozódna, mert akkor komplex szintiket is lehetne belőle építeni analóg front enddel.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Mészáros Nándor:

Behringerrel (olcsó valódi analóg, remélhetőleg jobb hírű alkatrészekből )

A Behringer Deepmind mely alkatrészeivel van probléma szerinted?

A billentyűzetből valami olcsót raktak bele, ezt tudjuk. De azon kívül?

Link to comment
Share on other sites

15 perccel ezelőtt írta A/D:

Király, hogy végre nagy billentyűket raknak bele, mert sokak emiatt nem vették meg az amúgy teljesen jó Minilogue-t vagy a Monologue-t.

Jó dolog, de személyes tapasztalatomból kiindulva meg kell osszam, a hideg rázott sokáig a mini billentyűktől és múltkor hogy járt nálam egy microStation, abszolút lerombolta ezt az előítéletet bennem. Így a hordozhatóság/használhatóság szintjén szerintem továbbra is mehetnének a mini billentyűsök is gyártásba. Lényegében a kritikus keresztmetszet jegyében a fehér billentyűk 2,5 mm-el keskenyebbek egy normál (Korg) szinti billentyűzetétől, a feketék meg 2-vel! (Bocs, Nord Electrohoz képest 1-el – 8 vs 9 mm!) Ebből fakadóan teljesen játszhatók még ezek, icipici megszokás kérdése, a rövid billentyűhosszak miatt.
Amúgy nekem egy harmónikás ismerősöm hívta fel a figyelmem, hogy azon hangszerek esetében sem alkalmaznak sokkal nagyobb billentyűket sokszor és világszinten rengetegen játszanak igen nagy virtuozitással azokon is. Nálam így ez a "tied mekkora" mítosz szépen megdőlt, mert csak alkalmazkodási készség kérdése mindössze sok minden, a valamit valamiért elv jegyében.
Hát nem tudom ezt más hogy látja, aki akarja majd leírja... ;) 

Link to comment
Share on other sites

5 perccel ezelőtt írta djuice:

Jó dolog, de személyes tapasztalatomból kiindulva meg kell osszam, a hideg rázott sokáig a mini billentyűktől és múltkor hogy járt nálam egy microStation, abszolút lerombolta ezt az előítéletet bennem. Így a hordozhatóság/használhatóság szintjén szerintem továbbra is mehetnének a mini billentyűsök is gyártásba. Lényegében a kritikus keresztmetszet jegyében a fehér billentyűk 2,5 mm-el keskenyebbek egy normál (Korg) szinti billentyűzetétől, a feketék meg 2-vel! (Bocs, Nord Electrohoz képest 1-el – 8 vs 9 mm!) Ebből fakadóan teljesen játszhatók még ezek, icipici megszokás kérdése, a rövid billentyűhosszak miatt.
Amúgy nekem egy harmónikás ismerősöm hívta fel a figyelmem, hogy azon hangszerek esetében sem alkalmaznak sokkal nagyobb billentyűket és világszinten rengetegen játszanak igen nagy virtuozitással azokon is. Nálam így ez a "tied mekkora" mítosz szépen megdőlt, mert csak alkalmazkodás kérdése sok minden, a valamit valamiért elv jegyében.
Hát nem tudom ezt más hogy látja, aki akarja majd leírja... ;) 

Üdvözlöm a normál billentyűket! Igaz, nagyon érdekes dolog ez, mert nekem pl disznó dagadt kezeim vannak és jobban tudok terpeszkedni egy full size billentyűn, viszont a mini változatokon valahogy biztonságosabban, sokkal gyorsabban tudok játszani. Lényegesen kevesebb félreütés, etc. Más kérdés, hogy én nem zenész vagyok, csak egy szobakontár, és az is tény, hogy nem tíz ujjra írt darabokat bűvölök, max "Just can get enough"-okat, de szerintem minden méret szokható és egyáltalán nem zavaró. Sőt, ha nem a haverok közti cerkaméregetés a cél (egyébként nálam sokszor az, be is látom - bár haverjaim sincsenek, szóval nem értem miért :D), akkor bizony a mini billentyűs gépek praktikusak tudnak ám lenni. Nem egyszer, ha csak komponálgatok, azon kapom magam, hogy az egyik fotelben ücsörgök, ölemben a minilogue-gal.

No, és hogy ne off-oljam mindjárt rommá a témát: ez a cucc állati ígéretes, nálam ugye behúz a Korg faktor is, szóval a beépített effektek zaj-parájára leszek kíváncsi, mert a mininél engem speciel nagyon zavart. Hagyták volna inkább ki belőle. Itt meg ha jól látom, van valami reverb féle is, kíváncsi vagyok rá, de nagyon.

Nem mellesleg az én ízlésvilágomnak állatira bejön ez a design, nagyon jópofa. Az a kis nautilus kuplungtárcsafolyadékhőszintmérő meg az a fajta bóvli, amivel bármikor meg lehet venni kilóra, szóval már csak amiatt is kell. :D

Link to comment
Share on other sites

11 perccel ezelőtt írta Blank:

szóval a beépített effektek zaj-parájára leszek kíváncsi

Na ez az amit a Korg régen csinált már, pontosabban "kiépített" azaz rack effekt procit! :) Szerintem még evvel dobhatának egy 6-ost! (Esetleg még egy rack samplerrel...) :D 

Link to comment
Share on other sites

Én a user osc és a user effekt slotokban látok lehetőséget. A mellé kiadott SDK-val lehetne sok okosságot csinálni, persze mondom ezt úgy, hogy nem ismerem a hangszer fizikai korlátait.
Az osc slot nem újdonság, láttunk már ilyet a Waldorf Xtk-nál is, csak nagyon sokan ezt a lehetőségét nem is ismerték a hangszernek. Viszont az effekt annál érdekesebb lehet.

Kíváncsi leszek...

 

Link to comment
Share on other sites

Djuice harmonikás hasonlata tetszett, arra nem is gondoltam. Viszont itt nem praktikussági okokból kicsi a billentyű, hanem véleményem szerint az árazás miatt.

Tömegcikké akarják tenni az analóg szintit (ezt tévesztették össze többen azzal, hogy videókban szintiző nők is megjelentek).

Viszont a praktikusságon túl van egy élmény faktor, és a többség egyértelműen a nagy billentyűket kedveli, én is ebbe a táborba tartozom.

Viszont ha szerényebb összegből kellene szintit vegyek, nem tartana vissza a mini billentyű, de úgy tűnik, az emberek jó részét igen. Talán azt hiszik hogy játék vagy nem tom.

 

 

Link to comment
Share on other sites

44 perccel ezelőtt írta A/D:

Viszont ha szerényebb összegből kellene szintit vegyek, nem tartana vissza a mini billentyű, de úgy tűnik, az emberek jó részét igen. Talán azt hiszik hogy játék vagy nem tom.

Teljesen igazat adok, annyit hozzá téve, hogy a Novation megmutatta, hogy lehet low budget-ből is profi analóg cuccot összerakni nagy billenytyűvel. Lásd BSII. Most készül vele egy demó, ha kész van megosztom a nagyérdeművel, és lehet savazni :) 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Blank:

Lényegesen kevesebb félreütés, etc

Aki hosszú évtizedekig játszott normál billentyűvel (hogy ne mondjam, azon "nőtt fel", mint én), annak "szenvedés" a mini billentyűzet. Minimum oda kell figyelni, mert a kéz és az agy egyértelműen "megtanulta" a távolságokat. Zavaró az eltérés. Tudok játszani rajta, teljesen jó a Novation Mininova, de "oda kell figyelni".

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta Bendi:

Aki hosszú évtizedekig játszott normál billentyűvel (hogy ne mondjam, azon "nőtt fel", mint én), annak "szenvedés" a mini billentyűzet. Minimum oda kell figyelni, mert a kéz és az agy egyértelműen "megtanulta" a távolságokat. Zavaró az eltérés.

Abszolúte el tudom képzelni, egy pillanatig nem is vitatom. Programozásnál én is sokat szenvedek, ha billentyűt kell cserélni. Nálam az van "besülve". Sajna hangszernél nincs ilyen mélységű jártasságom, kvázi könnyebb egyiket a másik után "használnom".

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta A/D:

A Behringer Deepmind mely alkatrészeivel van probléma szerinted?

A billentyűzetből valami olcsót raktak bele, ezt tudjuk. De azon kívül?

Nem konkrét problémára utaltam, hanem a Behringer hírnevére. "Rossz hírű" alkatrészek - ez nem azt jelenti, hogy az alkatrészek rosszak, hanem hogy a hírük rossz, akár indokoltan, akár indokolatlanul. :D

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta djuice:

Jó dolog, de személyes tapasztalatomból kiindulva meg kell osszam, a hideg rázott sokáig a mini billentyűktől és múltkor hogy járt nálam egy microStation, abszolút lerombolta ezt az előítéletet bennem. Így a hordozhatóság/használhatóság szintjén szerintem továbbra is mehetnének a mini billentyűsök is gyártásba. Lényegében a kritikus keresztmetszet jegyében a fehér billentyűk 2,5 mm-el keskenyebbek egy normál (Korg) szinti billentyűzetétől, a feketék meg 2-vel! (Bocs, Nord Electrohoz képest 1-el – 8 vs 9 mm!) Ebből fakadóan teljesen játszhatók még ezek, icipici megszokás kérdése, a rövid billentyűhosszak miatt.
Amúgy nekem egy harmónikás ismerősöm hívta fel a figyelmem, hogy azon hangszerek esetében sem alkalmaznak sokkal nagyobb billentyűket sokszor és világszinten rengetegen játszanak igen nagy virtuozitással azokon is. Nálam így ez a "tied mekkora" mítosz szépen megdőlt, mert csak alkalmazkodási készség kérdése mindössze sok minden, a valamit valamiért elv jegyében.
Hát nem tudom ezt más hogy látja, aki akarja majd leírja... ;) 

Nem csak a méret a gond, hanem a minőség, tipikusan pl. a Mininova esetében. Számos tulajdonos panaszkodik, hogy a kis billentyűk rigidek, és a kis tapadási / érintkezési felület miatt könnyebben - tehát gyakran - törnek. Egy külföldi ismerősöm egy mininova face csoportban bevallotta, hogy  ő már régóta csak kontroller billentyűzettel tudja használni a sajátját, annyiszor kellett szervizelni.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta Mészáros Nándor:

Nem konkrét problémára utaltam, hanem a Behringer hírnevére. "Rossz hírű" alkatrészek - ez nem azt jelenti, hogy az alkatrészek rosszak, hanem hogy a hírük rossz, akár indokoltan, akár indokolatlanul. :D

oké, szemantikailag nem volt egyértelmű (számomra).

Szóval nem látom hogy a Korg cuccok és a Behringer között lenne különbség. Vagy legalább annyi van az egyik ellen és mellett mint a másik esetében.

2 perccel ezelőtt írta Mészáros Nándor:

Számos tulajdonos panaszkodik, hogy a kis billentyűk rigidek, és a kis tapadási / érintkezési felület miatt könnyebben - tehát gyakran - törnek.

Én nem hallottam erről. (Ez nem jelenti hogy ez nincs így). Nem lehetséges, hogy ezek szállítás közben sérülnek? Kicsik, és bedobják egy táskába, elreped, aztán játék közben eltörik.

Eltört nagy méretű billentyűről már hallottam, ami hirtelen beugrik hogy pár évvel ezelőtt egykét Arturia midikeyboard széria meglehetősen defektesre sikerült,  félig-visszahívással kezelték. Vagyis nem a dimenzió miatt sérül meg valami, hanem hogy ki gyártja és hogy. Értelemszerűen attól nem lesz valami kevésbé rigid mert kicsi. A nagy billentyűknek pedig nagyobb strapát is kell kibírnia (nagyobb forgatónyomaték)

Így ezt a következtesét sem tapasztalat, sem elmélet miatt nem érzem megalapozottnak.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta A/D:

Nem lehetséges, hogy ezek szállítás közben sérülnek? Kicsik, és bedobják egy táskába, elreped, aztán játék közben eltörik.

Nincs kizárva. De a Mininova és hasonló miniszintik pont arra lennének jók, hogy könnyű legyen őket gyakran hurcolászni. Pár embertől azt is hallottam, hogy tíz-húsz éves Roland MC-?0? grooveboxokkal járkál, sose hallottam, hogy bármelyikükön eltört vagy tönkrement volna valami (pedig pl. a motoros faderektől pont ilyesmit várna az ember).

1 perce írta A/D:

Vagyis nem a dimenzió miatt sérül meg valami, hanem hogy ki gyártja és hogy.

Igen, persze. Nem kívánom azt állítani, hogy a kis billentyűk eleve, valamely fizikai törvény alapján szerkezetileg instabilak. De a gyártók gyakran leszarják a minőségüket, mert "úgyis csak minibillentyű ... kit érdekel"? Gondolom, az ok emögött, hogy a miniszintit eleve olcsóra tervezik, tehát egy csomó dolgon spórolni kell. És a "csomó" mindenekelőtt a billentyűzetet jelenti, hiszen azon viszonylag könnyű spórolni: ha pl. a tápegységen vagy más lényegi alkatrészen spórolnak, és nem indul be a szinti, vagy recseg a hang, az nagyobb gáz, mintha egy billentyű letörik. Persze csak találgatok, nem tudom a valódi okot, hogy a minibillentyűzetek miért ócskábbak, de nekem az a tapasztalatom, hogy általában ócskábbak. Persze én nem ismerek olyan sokfajta szintetizátort, lehet, hogy ebben is tévedek.

image.png

Link to comment
Share on other sites

A kompresszor érdekes mostanában a szintik végén: szerintem is lehet vele vmit kezdeni, de a minőség a kérdés, no meg a zaj. Nekem egy DBX1066 van itthon, ami pont nem arra jó, amire szánták, viszont szintikre meg dobokra meg igen. Ha gyenguszt meg semmire jót - pl. TL Audio 5021 -  raknak rá, akkor csak ront vele az ember. Ugyanígy a poliszinti analógok az internal mixingen hasalnak meg, főleg ha két szűrő is van benne. Ugye az Andromeda is egy dróton küldve mindent azonnal csúnya torzítást művelt pont ott, ahol érdekes kellett volna hogy legyen, de az A4 is ezeket csinálja a két szűrős struktúra miatt. Poliban pláne. Az A Keysen legalább megoldható, hogy a multi outtal máris a keverője lesz az embernek a szűk keresztmetszet.

Szóval kérdés mennyire jók poli üzemmódban ezek a poliszintik? Kéne egy összehasonlító: DM12-DSI Rev2-Prologue. Esetleg Novation Peak. Meg ha megvan a Quantum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...