Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Fizikai modellezés?


+Vader

Kérdés

Üdv mindenkinek!

Gondoltam, körbekérdezek, mit érdemes közelebbről megszaglászni ebben a témában? Elsődleges szempontom hardveresen kiváltani a Reason-féle KONG drum designert, de nem bánom, ha fúvósok és húrosok is beleférnek a dobozba... semmiképp sem akarok nagy, billentyűs workstationt, inkább groovebox vagy rackes formátumot céloznék, és persze előnyt jelent, ha több sávon lehet hajtani a kicsikét (MPC Live lenne a sequencer).

Amiről eddig tudok (de nem eleget):

1. Nord Drum 3p - ideálisnak tűnik a kezelőfelület és a több sáv, de a programozása inkább a TR-szériára hajaz az attack/decay megközelítésével - és alig találni olyan videót, ahol akusztikus jellegű dolgokat kreálnak vele

2. Elektron Machinedrum - itt is a fellelhető források hiányába ütköztem, mivel az ismertetők csak a sokszínűsége kiemeléséig jutnak, a videókon meg 808-at játszanak vele. Látszatra ez tűnik a legjobbnak, mivel van benne 808 klón is, meg valamennyi FM is (bár az a Nordban is előfordul, ha jól értettem) - és persze 16 sávon hajtható. Valaki elmesélhetné azt is, hogy mi mindent enged meg, ha a bemenetekbe dobpadokat dugok

3. KORG Prophecy - erre a minap bukkantam, de túl sokat nem tudtam meg róla, hacsak nem annyit, hogy itt együtt vannak a fúvósok-vonósok is, meg talán átmentették az egészet a Trinity Rack változatába (ez igaz???)

4. ROLAND Integra-7 - a bemutatók alapján igen meggyőző az a supernatural hangkészlet, de a demonstrációkból rendre kimaradnak a finoman ütött cinek (ez sajnos gyanús), és az sem világos, hogy mennyire lehet ezeket továbbtekergetni

5. Mutable Instruments Rings és Elements - és a végére egy kis modularitás... ezek első blikkre is pont azok, amikre szükségem lenne, de ebből felépíteni egy legalább 8 sávos rendszert komoly összegekért kiált, és egyelőre a MIDI to CV témakör is homályos számomra..

Szívesen meghallgatok mindenfélét, ami kimaradt, de a fenti cuccok tulajdonosaira is kíváncsi lennék

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 66
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Folytatásként érdeklődöm, hogy van-e valakinek tapasztalata a Yamaha PLG bővítőivel? Elsősorban az érdekelne, hogy milyen különbség lehet a 100-as és a 150-es széria között? (A VL kártyák manualjai szerint azonos engine csücsül bennük, de nem vagyok elárasztva forrásokkal).

Ha már Yamaha, akkor rákérdezek a MU szériával kapcsolatban felmerülő aggályokra is, hátha van ilyen... mert ezekbe akár 3 ilyen PLG kártya is befér, szóval a sávok száma és az áruk alapján ők a nyerők - legalábbis jelen topicunk maradéktalan felgöngyölítésében

 

(ui: a Nord nagyon megérte, már a gyári hangok közt megtaláltam, amit eredetileg kerestem)

Link to comment
Share on other sites

No, halad az ügy, Machinedrum már az asztalon van, Nord várja, hogy postázzák:)

A MD tényleg elég karakteres hangú, nehéz kilépni vele a mederből (olyan karcolós, mintha mindenen lenne egy bitráta butító), de már csavargattam eleget, hogy feltáruljon előttem a valódi mélysége... a P-I machine tényleg nem egészen olyan, mint a neve alapján gondolhatnánk, de minden machine-nel lehet izgalmas hangokat csiholni, csak szokni kell, hogy hova nyúljak.

A Nord pofátlanul olcsón lett az enyém, majd nyöszörgök arról is, ha ideér

Ez viszont eddig majdnem elsikkadt:

Ekkor: 2018. 07. 22. at 11:41 írta djuice:

Ami ilyen volt, az a Yamaha Motif Rack ES pl. Abba dughatsz VL expansion boardot vagy akár FM bővítőt is

Erről is néztem pár demót azóta, és a hangja alapján tényleg kiváló megoldás a régi böszmék helyett, no de nem láttam a hangszínszerkesztő felületet... tud valaki ilyet mutatni (élőben, a főváros környékén)??? Összehasonlítottam a centizhető paramétereket a régi VL-1 kézikönyvével, és megegyeznek.... :D

A PC-s hangszínszerkesztőn is látszanak azok a kiegészítő kártyák???

Illetve érdekelne, hogy pl egy iPad-en miként működik a multitimbralitás? Elindítok egy programot többször, vagy annyit nem bírnak ezek?

 

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta djuice:

Ipadon 1 alkalmazás futhat egyszerre. Én is ezért adtam el

Azért ez nem teljesen így van. Több alkalmazás is létezik iPad-en a szoftszintik összekapcsolására. Én speciel az AUM-et használom. Több szoftszintit be tudunk nyitni, mindegyiket külön MIDI csatornázni, útvonalakat kiválasztani a bejövő eszköz (kontroller) számára, útvonalakat az audio kijáratnak. Egyetlen iPad-en belül is egyazon midi billentyűről több felé zónázhatjuk a szoftszintiket és eltérő alkalmazások, eltérő csatornáira küldhetjük az audio kimenetet. Az hogy 4, vagy 16 MIDI csatornát tudunk kiszolgálni, az az iPad-ünk teljesítményén múlik. Ha felvételt készítünk a programban, akkor mindegyik csatornát külön WAV fájlba rögzíti, tehát mindjárt megvalósul a multitrack recording is egy menetben.

A csatolt képen az is látszik, hogy az egyes csatornákba effekt blokkokat is inzertálhatunk az iPad-ünkön fellelhető effektprogikból tetszőlegesen, értelemszerűen az iPad teljesítményének határáig. De az speciel símán megoldható, hogy 4 (16) szoftszintit levezérel egy Machine szekvenszere 4 (16) külön MIDI csatornán.

 

aum.jpg

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta +Vader:

Illetve érdekelne, hogy pl egy iPad-en miként működik a multitimbralitás? Elindítok egy programot többször

Ha az alkalmazás alapból nem az, akkor AudioBus. A párhuzamosan futtatható és kompatibilis App-ok listája itt. Amennyiben Multi-Out-ot is szeretnél, akkor MiMix.

iOS eszközökhöz tökéletes választás az iConnectivity iConnectAudio4+ Audio&MIDI interfész (szabadon konfigurálható Audio&MIDI Matrix, iOS Port-on 3 Stereo Audio I/O).

Amennyiben további kérdésed lenne az iConnectivity termékekkel kapcsolatban, az elérhetőségeken megtalálsz.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Van vmi Yamaha Studio Manager vagy mi a szösz ezekhez. Ez egy keretprogram és mint modulokat tudod bele letölteni a mindenféle hangszerek saját editorait. Jókora monitor kell hozzá mert aprók a gombok, feliratok. http://motifator.com/index.php/support/es_downloads/

Vagy ott a MidiQuest (nem csak Yamahákra!)

Ipadon 1 alkalmazás futhat egyszerre. Én is ezért adtam el. :(

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2018. 09. 04. at 13:07 írta Koródi Csaba:

Azért ez nem teljesen így van. Több alkalmazás is létezik iPad-en a szoftszintik összekapcsolására.

Na ezt jó így utólag megtudni, pedig veséztük ezt itt a fórumon... Mindegy, kicsit se sajnálom most se az Air2-m hogy elment. Valahogy nekem se tablet, se okostela nem jött be eddig más fronton sem és zenéléshez sem hosszú távon, pedig még az Alesis dockot is megszereztem hozzá (meg el is adtam azt is). :) Csak szórakozni drága mulatság volt nekem, meg vhogy az Apple nem feküdt bárhogy szerettem volna.

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta +Vader:

fullos dobszerkót meg úgysem fogok építeni köréjük

No, nekem is ez a sor dobott fel pár gondolatot :) Nem kell fullos dobszettben gondolkozni, a triggereléshez bármilyen piezzó lapka vagy kontakt mikrofon megfelel, de akár szinti kimenetéről érkező perkusszív hang is, akár csak egy klikk.

Hozzád hasonlóan én is a dobdizájn témája körül keringek egy ideje, de az én összes mozgásterem egy iPad, mert a vas eszközökből amit megengedhettem magamnak és ami a céljaimat szolgája, az ki van maxolva. És ha már fizikai modellezés és dobdizájn témakörben vagyunk, engedd meg hogy megmutassam egy korábbi videómat. Itt egy iPad-es Impaktor VA (fizikai?) modellezős dobszintiről van szó, amit egy KORG hangológép mikrofonnal triggerelek. Akár ez is közelebb vihet téged a megoldáshoz, kicsit olcsóbban mint egy Integra7 :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta +Vader:

dobszerkót úgysem fogok építeni köréjük, így egy részük veszendőbe menne

Csak mint hangmodul szinten is megállják a helyüket és nem kell rögtön egy TD50-et venni 800 kilóért. De pl. azért írtam a Wavedrumot is (egyszer én is bevállalok egy ilyet, mert millió lehetőséget ad még feljátszani is valamit jobbat mint a billentyűk), szóval szerintem többet ér mint a Nord Drum, de nyilván igazad van, ezt Te döntsd el, menj és próbálkozz, érdeklődj!
A lényeg, hogy nem biztos (sőt biztos hogy nem) 1 dologban fogsz mindent megtalálni a széleskörű céljaidhoz, ezzel is számolni kell és akkor talán hatásosabban lehet válogatni is.

Link to comment
Share on other sites

Azok a dobagyak is csinosak, de jóval drágábbak az Integránál, és fullos dobszerkót meg úgysem fogok építeni köréjük, így egy részük veszendőbe menne (vagyis a ráköltött pénzem), míg az Integrás hangszerkedések jól jöhetnek, ha jazzre vágyom

De talán jövőhéten eljutok a galériába, ott majd mindent átfésülök, megütögetek satöbbi (azaz terhükre leszek órákon át)

Link to comment
Share on other sites

43 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Mert vegulis az integran is megoldhato, hogy legyen egy 16 midi csatorna = 16 dobhang, aztan mar csak a megfelelo inputrol kell gondoskodni (es lehet "aftertouch"-od is).

Na és ha dobra pl. háznál maradva pont a Roland dob-agyakat kezdené el vizsgálgatni? Ott is van tán az ufo-k hangjáig bezárólag minden, csak még mindig nem tudjuk hogy milyen zenéhez akar a kolléga fizikát modellezni!

Link to comment
Share on other sites

22 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

... es nem is biztos, hogy konnyebben jobb dobhangot es dob-kontrollt kitekersz rajta (mint pl az ND-n, a machinedrumon, de akar az integran).

Persze megertem, hogy az ilyen cuccok meginditjak az ember nyalelvalasztasat. Jomagam az ASR-10-zel vagyok igy...

Nos, itt két kérdés ütközhet egymással: amikor gyorsan akarom összerakni, amit már kigondoltam, meg amikor csak úgy a játék kedvéért kísérletezgetek egy "hangszerrel" (bár itt szabad ilyet mondani idézőjelek nélkül is...)

A Technics és a Yamaha cuccok egyértelműen az utóbbi igényeket elégítik ki - elég volt csupán átfutnom a manuálokat, a belső struktúrájuk épp elég szokatlan ahhoz, hogy még a környékére se tévedjünk a szokásosnak.... a programozásuk persze lehet agyrém, de ilyesmivel szerintem türelemmel ül le az ember.

A fenti szempontok alapján viszont a nord és az elektron azért tud nyerő maradni, mert a rugalmas belső motor könnyű kezelhetőséggel párosul, így mindkét végletből kapunk valamit.

Persze a magunkfajta számára ez elsősorban a beszerzés sorrendjét módosítja, nem a lista rövidülését, hehe

Link to comment
Share on other sites

35 perccel ezelőtt írta +Vader:

Ragyogóan kiveséztük az Integrát, most már valaki nyöghetne ezt-azt az elektromos dobok képességeiről is... az eladó EX5r-ek és WSA1-ek pedig megfigyelés céljából listára kerültek (csak sajnos drágábbak egy machinedrumnál is)

... es nem is biztos, hogy konnyebben jobb dobhangot es dob-kontrollt kitekersz rajta (mint pl az ND-n, a machinedrumon, de akar az integran). Ezzel nem a fent emlitett legendak erdemeit kivanom elvitatni.

Mert vegulis az integran is megoldhato, hogy legyen egy 16 midi csatorna = 16 dobhang, aztan mar csak a megfelelo inputrol kell gondoskodni (es lehet "aftertouch"-od is). Ebbol a szempontbol ezek a regebbi legendas WS-ok ugyanott allnak, mint az integra. A masik ketto dob szintjen messze elorebb gyakorlati hasznalhatosagban. Ez az en (valoszinuleg utolso) ket centem.

Persze megertem, hogy az ilyen cuccok meginditjak az ember nyalelvalasztasat. Jomagam az ASR-10-zel vagyok igy...

Link to comment
Share on other sites

13 perccel ezelőtt írta LiPI:

Pontosítok: nem a supernatural hanem a PCM drumkit-eknél működik így az FA (és könnyen ehet hogy az Integra is?) és nem az adott PCM lecsengését, hanem a "Semitone" paraméterét -24 alá tekerve kezdi el visszafele játszani az adott PCM-et ;) De sajnos ez csak a drumkit programoknál működik a sima PCM programoknál nem... ? Pedig ha még azt is tudná..... ;)

No, hát lényegében tök máshogy van mint írtam... (ennyire emlékeztem :) ).

Link to comment
Share on other sites

20 órája írta Koródi Csaba:

Ráadásul egy zenész barátom felfedezett egy kis húsvéti tojást az FA-ban: hogy ha a SuperNatural dob hangokat editálod és valamelyik dobhangnak a lecsengését max-ra állítod, akkor azt a hangszínt reverse fogja lejátszani. (Azthiszem így magyarázta :) ) Ez egy samplerben nem kunszt, de egy ROMPLER hangszerben azért ad némi lehetőséget pluszban.

Pontosítok: nem a supernatural hanem a PCM drumkit-eknél működik így az FA (és könnyen ehet hogy az Integra is?) és nem az adott PCM lecsengését, hanem a "Semitone" paraméterét -24 alá tekerve kezdi el visszafele játszani az adott PCM-et ;) De sajnos ez csak a drumkit programoknál működik a sima PCM programoknál nem... :/ Pedig ha még azt is tudná..... ;)

Link to comment
Share on other sites

13 órája írta +Vader:

Szerintem én nem fogok sokáig áhítozni, csak míg gyűlik a pénz :D De lehet, hogy félúton elcsábulok egy kettes nord drumnak.....

Hogy visszakanyarodjak a témaindító felvetésedhez, annyit akartam hozzáfűzni a fenti irományaimhoz, hogy az ömlengésem ellenére nem vagyok meggyőződve arról, hogy az Integra7/FA06 lenne az üdvözítő megoldás a számodra. A Nord Drum annál inkább... akár a kettes is :)

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta Koródi Csaba:

De valószínűleg Te is arra szeretnéd őket használni, ami miatt nálam is az áhított kategóriába tartoznak. :)

Szerintem én nem fogok sokáig áhítozni, csak míg gyűlik a pénz :D De lehet, hogy félúton elcsábulok egy kettes nord drumnak.....

Mindent egybevetve még mindig szép dolog az Integra (az itt felsorolt limitációkról már az első termékprezentációk is szót ejtettek, az nem nagy meglepetés), de mostanában inkább a szintetikus dolgok felé megyek, így az várhat.

Ellenben a méltató szavak hatására feltúrtam a netet a Technics kütyü használati utasításáért, most azt próbálom integrálni. Egyelőre mégis ígéretesnek tűnik, de még keresek valami hangzatos videót is - ha ez rendes mintákból lett anno megépítve, akkor pont nekem való játszótér lenne

Link to comment
Share on other sites

19 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Ráadásul elég intelligens is, mert ha egy hangszínünket kiszerkesztünk egy SLOT-on található hangszínből, majd kicseréljük a SLOT-ot egy másik virtuális kártyára, akkor nem zagyván fog szólni a hangszínünk, hanem egyszerűen elnémul a hiányzó minta... aztán ha visszatöltjük a lecserélt virtuális kártyát, akkor a hangszínünk is helyreáll. Itt nem történik olyan, mint a KORG-okban, hogy ha egy hangszínkészletet kicserélsz, akkor a COMBI úgy összekavarodik, hogy a bírkabégetéstől a zongoráig bármi előfordulhat egy sima analóg PAD hangszínben

Na ez eszembe se jutott leírni még a többihez, hogy az ilyen régről származó szervezetlenséget mennyire kéne még ignorálni a hangszerekből és elvetni végre a hangbankok eddigi gátakat emelő strukturáltságát!
A Trinityben még nekem is a legutolsó fix sample a madárcsicsergés szólalt meg adott hangszínekben, a flashből hiányzó minták esetén. Az M3-ban már szerencsére ez is a némított verziót választotta adott esetben (ha üres volt a RAM). Persze ha egy full más minta került ugyanarra a memóriaterületre sorszámilag a betöltéssel, akkor volt meglepetés adott Programoknál...

27 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

valamelyik dobhangnak a lecsengését max-ra állítod, akkor azt a hangszínt reverse fogja lejátszani.

Először reverse sample playinget 93-ban láttam egy Emu Vintage Keys hangmodulban. Utána minden másban is kerestem ezt a funkciót, de a Korgoknál is csak a Tritonoktól kezdték alkalmazni asszem. Az emunál meg még olyan extra is volt, hogy millisec. alapon lehetett megadni, a mintát honnét kezdve játsza leütéskor, de ez nem a Korgoknál használatos sample delay érték volt, ami csak késleltette, de az elejétől játszotta.... Szóval vannak jó technikák és ebben a Roland sem panaszkodhatott sosem!

Link to comment
Share on other sites

23 perccel ezelőtt írta djuice:

Köszi! Pongyolán is fogalmaztam akkor, mert hisz erre gondoltam és nekem ezt a Roland Zenegalériában említették, arról viszont már elfeledkeztek amit jó részletesen bemutatsz, hogy ezen belül is vannak másfélék és nem annyira összetettek...

Lehet vennem kéne egy Integrát? :) Mellesleg kicsit gondolkoztam is, hogy az FA-ban meg akkor hogy mehet a 2 slot a belső motorral, mikor az elvileg kisebb kapacitású is az Integrától. Akkor lassan körvonalazódik ez. Mindenesetre nem dobnám ki ezek után az ablakon, ha itt hagyna valaki belőle egyet. :) 

Nekem hatalmas pozitív élmény az FA06 is. Az egész abból indult ki, hogy van egy színpadi, hurcolászós VR09-em, amiben értelemszerűen a zongora/EP/orgona kap hangsúlyt, de azért editorral belekukkantottam a SuperNatural Synth motorba is és egy olyan finom, meleg VA szintit ismertem meg benne, olyan józan paraszti ésszel felfogható logikával felépítve, hogy kedvem szottyan a hangszert nem csak koncertre vinni, hanem otthon is használatba venni. De ez csak 1 timbrál a sokból, ami igen karcsú zenét szerezni, ezért néztem rá az FA06-ra.

Az FA06 16 timbrális, amiből akár mind a 16 lehet egyszerre SuperNatural SYNTH, vagy akár SuperNatural Acoustic hangszín vagy PCM. Ezek benne vannak a hangszerben. A 2 bővítő SLOT csak ezek után jön, amik a PCM készletet bővítik és ezekből is akár mind a 16 timbrálon szólhatnak egyszerre. A virtuális bővítőkártyákon található hangszínek pluszban kerülnek elő és nem programhelyeket foglalnak, a multisampléket meg úgy kezeli a hangszer, mint az összes többi, a hangszerben megtalálható multisamplét, amiket teljesen mixelve felhasználhatunk a PCM hangszín 4 oszcillátorára amikor hangszínt editálunk. Ráadásul elég intelligens is, mert ha egy hangszínünket kiszerkesztünk egy SLOT-on található hangszínből, majd kicseréljük a SLOT-ot egy másik virtuális kártyára, akkor nem zagyván fog szólni a hangszínünk, hanem egyszerűen elnémul a hiányzó minta... aztán ha visszatöltjük a lecserélt virtuális kártyát, akkor a hangszínünk is helyreáll. Itt nem történik olyan, mint a KORG-okban, hogy ha egy hangszínkészletet kicserélsz, akkor a COMBI úgy összekavarodik, hogy a bírkabégetéstől a zongoráig bármi előfordulhat egy sima analóg PAD hangszínben :)

Ugyanezt az egészet tükrözhetjük az Integra 4 SLOT-jára és 16 timbréjére.

Ráadásul egy zenész barátom felfedezett egy kis húsvéti tojást az FA-ban: hogy ha a SuperNatural dob hangokat editálod és valamelyik dobhangnak a lecsengését max-ra állítod, akkor azt a hangszínt reverse fogja lejátszani. (Azthiszem így magyarázta :) ) Ez egy samplerben nem kunszt, de egy ROMPLER hangszerben azért ad némi lehetőséget pluszban.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...