Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ének felvétele / leveler kérdés


Blank

Kérdés

Sziasztok!

Adva vagyon egy Focusrite Saffire Pro40 és egy AT4050-es mikrofon. A felvételi szoba akusztikailag már kezelve vagyon, elégedett is vagyok vele, ám az énekfelvételekkel még sok gondom van. Esetleg tudtok trükköket/eszközöket ajánlani az énekfelvételek dinamikájának kezelésére? Nem szeretnék hangkártyát sem mikrofont cserélni, egyelőre ezekkel kell főznöm. :) Ugyanakkor az énekesünk elég tág dinamikatartománnyal adja elő a nótákat, így hol nagyon halk, hol pedig kiengedi a hangját, és ezt én speciel szeretem is, csak a kivezérlésmérő nem. :D

Egy szó mint száz, a kérdésem tömör lényege: létezik élet az LA-2A alatt? Van bármilyen olcsóbb, kevésbé professzionális megoldás? Ha kész a nóta, úgyis rendre stúdióban kötünk ki, de szeretnénk a demókat is jobb minőségben készíteni. Nagyon rossz, hogy vagy zajból van sok, vagy clipping-ből. Jelenleg annyit tudunk tenni, hogy alacsonyabb jelszinttel dolgozunk, így viszont iszonyatosan zajosak a felvételeink. Van bármi olcsóbb megoldás?

Előre is köszönöm szépen!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

57 perccel ezelőtt írta Blank:

Sziasztok!

Adva vagyon egy Focusrite Saffire Pro40 és egy AT4050-es mikrofon. A felvételi szoba akusztikailag már kezelve vagyon, elégedett is vagyok vele, ám az énekfelvételekkel még sok gondom van. Esetleg tudtok trükköket/eszközöket ajánlani az énekfelvételek dinamikájának kezelésére? Nem szeretnék hangkártyát sem mikrofont cserélni, egyelőre ezekkel kell főznöm. :) Ugyanakkor az énekesünk elég tág dinamikatartománnyal adja elő a nótákat, így hol nagyon halk, hol pedig kiengedi a hangját, és ezt én speciel szeretem is, csak a kivezérlésmérő nem. :D

Egy szó mint száz, a kérdésem tömör lényege: létezik élet az LA-2A alatt? Van bármilyen olcsóbb, kevésbé professzionális megoldás? Ha kész a nóta, úgyis rendre stúdióban kötünk ki, de szeretnénk a demókat is jobb minőségben készíteni. Nagyon rossz, hogy vagy zajból van sok, vagy clipping-ből. Jelenleg annyit tudunk tenni, hogy alacsonyabb jelszinttel dolgozunk, így viszont iszonyatosan zajosak a felvételeink. Van bármi olcsóbb megoldás?

Előre is köszönöm szépen!

Szia! Olyan nagy dinamika-különbségekkel énekel, hogy ha ahhoz állítod a bemeneti érzékenységet, akkor "iszonyatosan zajos" lesz a felvétel? Az azt jelentené, hogy élőben is nehezen hallgatható. A zajosság mindenképpen furcsa nekem. Ha a leghangosabb dolgokhoz állítod az érzékenységet, akkor elvileg pluginekkel kezelhetőnek kell lennie később a dinamikának, zaj nélkül.

Link to comment
Share on other sites

8 perccel ezelőtt írta igatos:

Szia! Olyan nagy dinamika-különbségekkel énekel, hogy ha ahhoz állítod a bemeneti érzékenységet, akkor "iszonyatosan zajos" lesz a felvétel? Az azt jelentené, hogy élőben is nehezen hallgatható. A zajosság mindenképpen furcsa nekem. Ha a leghangosabb dolgokhoz állítod az érzékenységet, akkor elvileg pluginekkel kezelhetőnek kell lennie később a dinamikának, zaj nélkül.

Lehet, hogy a hangkari előfoka a szűk keresztmetszet?

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta Blank:

Lehet, hogy a hangkari előfoka a szűk keresztmetszet?

Maradjunk annyiban, hogy a hangkártya úgy ahogy van :) De ettől még nem kellene ennyire rossz szitunak lenni.
Próbáld úgy beállítani, ahogy fentebb írta IGATOS kolléga. Amikor már kiereszti a hangját akkor állítsd be úgy az érzékenységet, hogy véletlenül se vezéreld túl. Kb. mennyi erősítést szoktál beállítani?

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Maradjunk annyiban, hogy a hangkártya úgy ahogy van :) De ettől még nem kellene ennyire rossz szitunak lenni.
Próbáld úgy beállítani, ahogy fentebb írta IGATOS kolléga. Amikor már kiereszti a hangját akkor állítsd be úgy az érzékenységet, hogy véletlenül se vezéreld túl. Kb. mennyi erősítést szoktál beállítani?

Ez ugye mikrofononként nagyon változó. A mérőmikrofonhoz pl telibe ki kell tekerni 10-esig a potit, az AT-nél pedig ahhoz, hogy ne clippeljen, 4-6 között, de ez vélhetőleg nem mond így sokat. :)

Link to comment
Share on other sites

9 perccel ezelőtt írta Blank:

Ez ugye mikrofononként nagyon változó. A mérőmikrofonhoz pl telibe ki kell tekerni 10-esig a potit, az AT-nél pedig ahhoz, hogy ne clippeljen, 4-6 között, de ez vélhetőleg nem mond így sokat. :)

Ha nem a mérőmikrofonnal veszel fel, akkor az teljesen irreleváns. A hangkártyádnak és a mikrofonodnak ezt simán tudnia kell minden gond nélkül. Mind a kettő teljesen elfogadható minőséget tud otthon.

Link to comment
Share on other sites

40 perccel ezelőtt írta Blank:

Ez ugye mikrofononként nagyon változó. A mérőmikrofonhoz pl telibe ki kell tekerni 10-esig a potit, az AT-nél pedig ahhoz, hogy ne clippeljen, 4-6 között, de ez vélhetőleg nem mond így sokat. :)

A szoftver nem mutatja valahol az erősítést? Általában 30dB elég szokott lenni még halk hangú férfiaknak is.
Hallani kellene azt a zajt. Azt írod, hogy a helyiség kezelve van akusztikailag, tehát az kilőve. Csinálj egy tesztet. Vegyél fel úgy, hogy nem dugsz be mikrofont, de kitekered az érzékenységet kb. annyira, amennyire szoktad énekfelvételnél. Ha van zaj, akkor a kártyád zajos (valamennyinek talán lennie kellene, de nem túl soknak), ha nincs, akkor valami a mikrofontól a kártyáig a bibis. Ergo kábel is lehetne, de ennek azért elég kevés esélye van. 

Link to comment
Share on other sites

Anno volt ff saffire pro40-em. Viszonylag sok énekes, mikrofonos felvetelt csináltam vele. Az biztos, hogy az előfokjai és a konverterei azért nem a legerősebb mezőnyben játszanak, de azért lehet vele elfogadható minőséget csinálni. Ahogy ismerem az általad említett AT mikrofont, elég nagy az erzékenysége, tehát kevés előerősítéssel és kevés zajjal be lehet lőni a szükséges szintet. Persze az is biztos, hogy a saffire pro40 nagyon rosszul kezeli, ha bele szaladsz egy egy peakbe.. Ezektől besokalva vettem egy átmeneti megoldásnak egy focusrite twin trak pro channel stripet, amiben hasonló olcsókategóriás előfok van, illetve egy gagyibb kompresszor, amivel nagyon pro felvételeket ugyan nem tudsz csinálni, de kezelhetőbb hangképet kapunk. Hasonló channelstrip a dbx286s is, amit főleg kisebb rádiókban használnak és személyszerint nekem jobban tetszik a hangja. Lowbudget környezetben elég jó ;)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta biczokrecords:

Anno volt ff saffire pro40-em. Viszonylag sok énekes, mikrofonos felvetelt csináltam vele. Az biztos, hogy az előfokjai és a konverterei azért nem a legerősebb mezőnyben játszanak, de azért lehet vele elfogadható minőséget csinálni. Ahogy ismerem az általad említett AT mikrofont, elég nagy az erzékenysége, tehát kevés előerősítéssel és kevés zajjal be lehet lőni a szükséges szintet. Persze az is biztos, hogy a saffire pro40 nagyon rosszul kezeli, ha bele szaladsz egy egy peakbe.. Ezektől besokalva vettem egy átmeneti megoldásnak egy focusrite twin trak pro channel stripet, amiben hasonló olcsókategóriás előfok van, illetve egy gagyibb kompresszor, amivel nagyon pro felvételeket ugyan nem tudsz csinálni, de kezelhetőbb hangképet kapunk. Hasonló channelstrip a dbx286s is, amit főleg kisebb rádiókban használnak és személyszerint nekem jobban tetszik a hangja. Lowbudget környezetben elég jó ;)

Köszönöm szépen a tippeket! Ezt a DBX-et egyszer megpróbálom valahogy, hátha. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...