Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha MODX


markcoldberg

Recommended Posts

19 órája írta Hobkins:

A hangszínek kategóriája nem áll hozzám közel, de a minősége kategórián belül (amennyire én értek ehhez) teljesen renbe' van!

Ezt bóknak veszem :) Mármint gondolom túl elektronikus számodra ez a hangzás. A napokban egy ismerősöm is azt mondta, hogy meg nem mondta volna, hogy ez a hangzás a MODX-ből származik...

Ez számomra két dolgot jelent: egyik, hogy teljesen mindegy hogy milyen hangszer PCM, VA vagy analóg kerül a kezem alá, mostanra mindegyikből nagyjából ugyanazt a hangzásvilágot "tekerem ki"... a másik, hogy a MODX-nek is mindegy hogy milyen arc nyomkodja, ha kell elektromos, ha kell akkor akusztikus oldalát domborítja. 

 

20 órája írta Hobkins:

Bármi, akármi, amit a MODX-szel csinálsz, légy szíves töltsd fel :)
Köszönöm előre is!
Gratulálok a munkádhoz!

És köszönöm... ahogy tudok újabb dolgot megosztani, megteszem :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bocs, hogy idetolakszom ezzel, csak azt szeretném mondani, hogy a Yamahák a tapasztalatom szerint mindig tudtak jól szólni. Ezt '89-ben 15 évesen csináltam SY77-tel és csak preset hangszínekkel. Egyszerűen el is feledkeztem róla, valószínűleg csak próbálgattam az új hangszert és most 30+ év után megtaláltam a floppyt, ami még olvasható volt, így betöltöttem és felvettem mindenféle master és akármi nélkül. Sztem '89-hez képest nem szól rosszul.
https://www.dropbox.com/s/cmwxtjqqmvbsm9x/UnderwaterWorld.mp3

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Van egy érdekes problémám. Van egy több layerből álló Performance. Ehhez hozzáadtam az FM Vibraphone-t. Ez négy partból állt, de nekem csak az elsőre volt szükségem, így kitöröltem a maradék hármat. És itt jön, amit nem értek, hogy a Volume csúszka egyáltalán nincs rá hatással a Dry Level-t ha leveszem, annak van rá hatása, de a jelszint kijelzés ugyanúgy folytatódik, és nem jelzi a valóságot. Az effektre gondoltam (a dry level miatt), mint ha pre faderként lenne beállítva. De egyáltalán nem találtam semmi hasonló beállítást. Ráadásul már az effektet is kikapcsoltam, de mégis szól tovább a Vibraphone. Erről készítettem videót is (bocs a minőségért). Szerintetek hogyan lehetne ezt megoldani, mitől lehet ez a hiba?

 

szerk:

Így utólag, ha a Vibraphone helyett (ugyanúgy a 6 Part) kipróbálok mást, ott minden ok. Ha visszaváltok az FM Vibraphone-ra, ugyanúgy rossz. Tehát egyértelmű, hogy valahol a "hangszínben" kell keresni a bibit.

Szerkesztette idioty
Link to comment
Share on other sites

Egyébként akkor is érdekes a dolog abból a szempontból, hogy a kivezérlés az majdnem maximumon volt, míg egyáltalán nem is volt hallható az adott sáv.
Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a szoftver nincs frissítve a legújabbra, mert ott a leírás alapján olyat javítottak, amit nem is használok.

Kicsit más téma: pár napja végre kiadta a Steinberg az újabb USB drivert macre, amelynek már van támogatása macos11-re. M1 procinál rosettával... https://www.steinberg.net/en/support/downloads_hardware/yamaha_steinberg_usb_driver.html

Ugyanakkor itt az érdekes az, hogy a MODX oldalán ez nincs feltüntetve még. Viszont Inteles macen a MODX szinti tökéletesen működik Logic Pro X alatt. Hozzátenném azt is, hogy nem kizárt, hogy driver telepítés nélkül is ment volna, de csak driver telepítése után néztem meg, hogy működik-e egyáltalán.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Roppant banális kérdésem van a hangszerről. 
Ti leszedtétek a MODX-ről a reklám matricát?

Oké, guszta hogy olyan mintha új lenne, meg ha tovább adja az ember, az új tulaj is újnak érzi. De ha sokáig rajta hagyom, lehet hogy rosszabbat teszek vele, mert ráépülhet a nyoma a hangszerre.

Szóval leszedtétek? :)

Link to comment
Share on other sites

Nekem már lassan két éves a hangszer, de még rajta van. Most megnéztem, és nem látom jelét sem annak, hogy elkezdene felválni. Bár igaz, hogy nem szoktam piszkálni csak rendszeresen áttörlöm a hangszert. De most megpiszkáltam egy kicsit, de nem akart picit sem felválni. :)

@Csaba: mikor kapunk beszámolót, hogy milyen a szinti? Én nem voltam hajlandó arra, hogy bármit is feltöltsek két év alatt :D . (bár én csak hobby "zenész" vagyok, nem is tudnék felmutatni érdemlegeset...)

Link to comment
Share on other sites

Amúgy akkoriban írtam szerintem sok dolgot, de lehet érdekesebb így két évvel később is leírnom az érzéseimet...

Röviden: nagyon szeretem, imádom, főleg úgy, hogy megvásárlás után jött két fő verzió, ahol iszonyat szuper dolgokat pakoltak bele és korábban szó sem volt, hogy tudna ilyet... Lehet több negatívumot fogok írni, de tényleg semmi pénzért sem adnám oda senkinek sem!!! :)

Hosszabban:

Negatívumok, bár szerintem elhanyagolhatóak:

1. Bár nagyon szeretem. Az is igaz, hogy legfőképpen az ár/érték verhetetlen a tudása. Hozzá tenném azt is, hogy évek alatt amit hangszer kiállítások alapján tapasztaltam az az, hogy talán a Yamahánál érzem a legjobbnak az akusztikus hangszereket, amik nekem amúgy fontosak, egyáltalán nem vagyok jártas elektronikus zenében. Ugyanakkor annak idején, azaz a 2001-ben vettem Korg N264-et, ami ugyebár szinti hangokban erős és emlékszem, hogy iszonyatosan inspiráló dolgok voltak benne. Persze mai füllel hallgatva nem is értem, hogy szerettem, de akkoriban rettenetesen inspirált. Nos ezt nem érzem a Yamaha hangjaiban. Nem rossz, sőt vannak kifejezetten jók amik tetszenek, de ezt mégis hiányolom belőle. Vagy csak az, hogy nagyon hobby szintre került nálam azóta a zene és lehet ehhez is köze van.

2. Billentyűzetét előtte dicsérték. Mármint nekem a MODX8 van. Nincs semmilyen más kalapács mechanikás billentyűm, sőt hosszú távú tapasztalataim sincsenek más szintiknél. Szeretek rajta játszani, tényleg könnyű, nem rossz alapjában véve, mégis minőségben nem érzem csúcsnak, mint ha már a "gyakrabban" használt billentyűk kicsit csörögnének.

3. A sima MIDI recording az szuper, de az új pattern recordingban csak replace vagy overdub rekord típus van, nincs olyan, hogy egy adott ütemtől szeretnéd csak lecserélni a dolgokat. Jártam már úgy, hogy egy korábbi felvétel elveszett, mert csak egy ütemnyit szerettem volna kicserélni és pont valami iszonyat jót töröltem. Van visszavonás, de mire rájötte, hogy eltűnt, késő volt... Ráadásul ha már elkészítettem egy song-ot, azaz, hogy melyik scene mennyi ütemig szóljon, majd utána egy-egy adott scenehez tovább felvételt csinálni vagy cserélni kész rémálom, mert felvétel leállítása után mindig az első scenere ugrik az elejére és megint kezdheted elölről, hogy melyik scenet akarod felvenni és ott melyik ütemtől. Volt, hogy már emiatt töröltem a song beállításokat inkább és még egyszer újra összeraktam. Szóval tudom, hogy nem egy Workstation, nincs is benne kimondottan sequencer. Így nem is igazán lehet megírni vele egy dalt teljesen. Bár azért nagyrészt igen, de nagyon körülményesen. De ez a szinti mondjuk nem is erre való... Szóval marad a DAW felvétel... Ami annyira nem gáz.

4. Ha már DAW, akkor tök jó a Remote funkciója, tök jól működik a Logickal alapból, persze mégsem olyan jó, mint volt a Novation Automap szoftvere, de nem rossz. De ennek is vannak hibái, amivel együtt lehet élni, de nem érzem annyira kiforrottnak ezt a funkciót sem. De legalább van! :) Amit itt nagyon hiányolok, hogy van egy plugin mód, amikor a scene gombokat is fel lehetne használni funkciókra. Itt nem tudok létrehozni ki/bekapcsoló típusú gombot, azaz pl ha halványan világít a scene, nyomva tartom, akkor világít a scene gomb és elküldi a 127 értéket, de ha felengedem, akkor visszaáll halványra és 0 értéket elküldi (nem jut eszembe, hogy hívják az ilyen gombokat). És ugyebár én azt szeretném, hogy ha megnyomom egyszer, akkor 127-et küldjön, ha még egyszer, akkor 0-t. (Arról már nem is beszélve, hogy az értéket is jó lenne állítani ...). Egyébként a Logic vezérlését felülírva biztos ki lehetne találni egy jó beálíltást, hogy a legfőbb pluginokat tudjam a szintivel közvetlenül kezelni, de ehhez nincs türelmem, plusz nem is használom annyiszor, hogy foglalkozzak vele. :). Erről jut eszembe, Logicban lehet meg tudnám fogni midi scripttel ezt a ki/bekapcsoló gombot ... Mindegy. Majd egyszer. :)

5. Superknob nem teljesen szuper. itt csak annyi a gond, hogy meglévő potmétert/vezérlőt lehet hozzárendelni. Ha épp egyik potmétert mondjuk drasztikusan eltekerem, majd utána mozdítok picit a superkonbon, akkor természetesen felülírja a potmétert és nem relatív állítja az értéket, hanem absolute módon. Szóval ez amúgy logikus, de mégis kicsit sajnálom, hogy emiatt oda kell erre figyelni. Plusz ami nagy bánatom, hogy villog a superknob, csilivili, de legalább ütemre villogna. Azaz szegénykém megpróbálna, de hogy annak a villogásából nem lehet érezni a tempót, ezt sajnálom. Konkrétan csináltam olyan scene-t, ahol megnyomás után lassan magától elkezdem növelni a Superknob értékét. És a scene elején még nem hallható az arpeggiátoros/ütemes hang. És a villogásra próbáltam meg rájátszani, de nem lehet, mert mondjuk nem minden egyes beatre lesz full kialudva. Nah, szerintem ebből senki sem értett semmit sem. :D Mindegy. A lényeg, hogy kikapcsoltam a villogását emiatt, ne fárassza magát, ha semmire sem jó csak látványnak ...

Pozitívumok:

1. Iszonyatosan jó az érintő képernyő elrendezése, menüje, logikus, átlátható, ha valamit még sosem állítottál át, akkor egy kis gondolkodással simán ki lehet találni, hogy hol található az adott beállítás.

2. Gombok bár kevés van belőle, azért törekedtek arra, hogy átlátható legyen. Ami félig sikerült is, félig nem, lenne pár gomb, amit felcserélnék vagy áthelyeznék. De összességében szerintem egész jól sikerült a gombok elrendezése, dizájn, megvilágítás, színek, hogy mikor mit jelent, stb...

3. Először kevésnek találtam, hogy csak 2 programozható gombom van és (2 x) 4 forgó potméter, amit tudok programozni bármire, így a scene váltásokkal, automatizálásokkal, pedálokkal még soknak is tűnik. Főleg úgy, hogy ott van még hozzá a Super knob. Amit ha tényleg jól beállítunk, akkor tényleg elég az az egy is. Van olyan performanceom, hogy 1 scene van csak, és a két gomb + Superknob + modulációs kerékkel szinte egy egész dalt el tudok játszani úgy, hogy közben változatosnak érzi az ember. Pop szám szerű "szöveg-refrén-szöveg-refrén-szóló-refrén-refrén" típusú változásokat kell elképzelni és nem csak apróságokról beszélek.

4. Superknob. Ez tényleg super (kivéve amit fent írtam). És tényleg ódákat lehetne zengeni vele, hogy mi mindenre jó. Vagyis önmagában semmire, egy már létező vezérlőt kell ráaggatni, és abból többet is lehet.

Egyébként legtöbbször csak Midi recordinggal rögzítek bármit. Pillanatok alatt fel tudom venni a hirtelen jött ötleteimet. Még az FM hangszínek létrehozását kellene megtanulnom. Mármint ötletelgetni vele. Pl. annyira megtanulni, hogy ha van a fejelben egy elképzelt hang, akkor azt meg is tudjam valósítani. Ott van a Morph, ami lehet tök jó, de számomra hasztalan. :) De azért örülök (informatikusként), hogy megjelent a Mashine Learning a szintiben is (mármint a szintiben számol mashine learning ... zseniális ...).

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta idioty:

(nem jut eszembe, hogy hívják az ilyen gombokat).  (Arról már nem is beszélve, hogy az értéket is jó lenne állítani ...).

Toggle switch üzzemmód a Cubase-ban. "bentragad" és nem nyomógomb.
Nagyon köszi a sok  tapasztalat megosztást! Régen én is akartam venni, de nem győzött meg mégsem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta idioty:

nagy bánatom, hogy villog a superknob

Állítólag azt menüből teljesen ki is lehet kapcsolni hogy ne is világítson. Nem?

2 órája írta idioty:

mégsem olyan jó, mint volt a Novation Automap szoftvere

Az a szoftver nekem semmit nem csinál a Zero Remote-ommal! Ultra idegesítő hogy az egész programot nem értem mit is akarna valójában csinálni, de még az eszközt se látja! :blink: :wacko: :blink:

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta idioty:

egy már létező vezérlőt kell ráaggatni, és abból többet is lehet.

De a többi Yankónál is úgy volt, hogy volt 6 control beállítási setup, de ha mind a 6 ment a mod. kerékre (effekt, zengetés, filter stb.) az is efféle super knob lehetett. Remélem a gyárnak nem attól super, hogy villog mint a gurulós talpú cipők a gördeszkásokon? :)

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 perce írta djuice:

Én kíváncsi lennék hogy a népszerű MX sorozat után, csinálnának-e valamit a MODX alá hasonlóan?

Yamaha logika azt kívánná meg, hogy igen, de ki tudja...ez hamarosan kiderül. Én azt gondolom, hogy idén kidobják a Genos 2-t is, igaz ez más kategória, de általában olyankor (esetleg valamivel később) dobank ki még valamit a "studió" kategóriában is. Montage is már elég régóta van, és talán közeleg a Montage 2 vagy F...X.... akármi.

Igaz nagyon megoszlanak a vélemények az új száriákkal kapcsolatban mind a két fronton. Kísérteties ótómatikában és a stúdejó szegmensben is. Kíváncsian várom, hogy a Yamaha mennyire hallja meg a felhasználók "segélykiáltását" és mennyire fogja megvalósítani az elvárásokat/kívánságokat. 

SUPERKNOB:

Extrán idegesített engem is, hogy villog mindenhogy, csak jól nem. Max epilepsziát előidézni marha jó.  Meg ok, programozható akármire is, de igazából ha ez tényleg úgy van, ahoyg írod, hogy a mod kerékre is rá lehetett programozni mindent IS, akkor nem nagy was. De persze poénos. Én azon gondolkodtam, mikor terveztem vásárolni, hogy ha menüben nem lehet kikapcsolni én isten bizony leragasztom :D 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta djuice:

Állítólag azt menüből teljesen ki is lehet kapcsolni hogy ne is világítson. Nem?

Félreértetted amit írtam, bár tudom sokszor nem tudok úgy fogalmazni, hogy érthető legyen, főleg, ha fáradt vagyok! :)
Szóval én kikapcsoltam menüből szóval kikapcsolható. Engem az idegesített benne, hogy nem ütemre villogott és így inkább zavaró volt. de csak emiatt, amikor játszottam vele, nem volt gondom vele, ha nem néztem rá. :) Koncerten a sötét színpadon viszont biztos baromi látványos, már ha elég közel vagy a színpadhoz! :D

12 órája írta djuice:

Az a szoftver nekem semmit nem csinál a Zero Remote-ommal! Ultra idegesítő hogy az egész programot nem értem mit is akarna valójában csinálni, de még az eszközt se látja! :blink: :wacko: :blink:

Pedig baromi jól működött nekem Novation Remoze ZERO SL-lel. Konkértan azt csinálta, hogy ha Logicban kiváalsztottam egy plugint, akkor beállt az összes controller az adott plugin szerint és nem kellett semmit sem programozni. Persze néhányat felülírtam, de alapból zseniális volt a működése. Bár maga az eszköz minőségileg gyenge volt, de szoftveres és tudásilag meg zseniális...

12 órája írta Hobkins:

talán közeleg a Montage 2 vagy F...X....

Montage 2 már megjelent. A nagyon nagy tudása az, hogy fehér színű! (Plusz asszem a MODX-től örökült valami plusz gombot, ami az első nem volt rajta, azaz kényelmi funkcióban egy fokkal jobb lett úgy emlékszem.)

12 órája írta Hobkins:

SUPERKNOB:

Extrán idegesített engem is, hogy villog mindenhogy, csak jól nem. Max epilepsziát előidézni marha jó.  Meg ok, programozható akármire is, de igazából ha ez tényleg úgy van, ahoyg írod, hogy a mod kerékre is rá lehetett programozni mindent IS, akkor nem nagy was. De persze poénos. Én azon gondolkodtam, mikor terveztem vásárolni, hogy ha menüben nem lehet kikapcsolni én isten bizony leragasztom :D 

Nem csak, hogy ki lehet kapcsolni a villogást, hanem állíthatsz a fényerőn vagy totál ki is lehet kapcsolni, hogy egyáltalán ne világítson. Körülötte ött jelzi az értéket, szóval a világítás csak tényleg extra és az egyedi vagy modern kinézet miatt rakták bele. Bár amúgy néhány hangszínnél tényleg látványos, hogy ide oda változik a színe és tényleg epliepsziát is okozhat, olyan gyors és villogó tud lenni. Amúgy ez csak arra jó, hogy érzékeltetheti a szemnek is az adott hangszínt...
Modulációs kerékre külön még nem próbáltam meg több dolgot rátenni egyszerre. Bár amúgy! Minden egyes forgó potméterre egyenként azt hiszem 8 paramétert lehet programozni. Szóval a modulációs kerékre is szinte biztos, hogy ennyit rá lehet tenni. Plusz Motion Controllerből is azt hiszem van négy külön sequencia ... A lényeg, hogy a Superknobra közvetlneül a kontrollereket lehet megadni, hogy melyiket vezérelje, magára nem lehet programozni közvetlenül semmit sem. És így, hogy rámegy akár 8 forgópotméter 8 paramétere, plusz motion plusz még nem tudom mi, állítólag így a Superknobbal valami 128 paramétert lehet egyszerre vezérelni. Szóval azért ez tényleg szuper lehet, szerintem ez sokkal több, mint bármikor valaha ki is tudná használni (és lenne is értelme).

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta idioty:

 

Montage 2 már megjelent. A nagyon nagy tudása az, hogy fehér színű! (Plusz asszem a MODX-től örökült valami plusz gombot, ami az első nem volt rajta, azaz kényelmi funkcióban egy fokkal jobb lett úgy emlékszem.)

 

Én úgy tudom, hogy csak szoftver frissítést kapott a Montage, ahogy a Genos is. Én nem tudok róla, hogy lenne montage-nak ténylegesen új verziója a firmware updaten kívül. Valóban van fehér kivitelben is, de én úgy emlékszem, hogy az is csak annyiban különbözik, hogy az új FW-vel és kész. De ha van rajta plusz gomb...akkor én kérek elnézést, bár nagyon akkor nem erőltették meg magukat,ha csupán ennyi az update. 

Link to comment
Share on other sites

22 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Én úgy tudom, hogy csak szoftver frissítést kapott a Montage, ahogy a Genos is. Én nem tudok róla, hogy lenne montage-nak ténylegesen új verziója a firmware updaten kívül. Valóban van fehér kivitelben is, de én úgy emlékszem, hogy az is csak annyiban különbözik, hogy az új FW-vel és kész. De ha van rajta plusz gomb...akkor én kérek elnézést, bár nagyon akkor nem erőltették meg magukat,ha csupán ennyi az update. 

Azért írtam egyébként, hogy úgy emlékszem, hogy van egy apró különbség. De lehet keverem azzal, hogy a MODX-en van dedikált Rythm Pattern gomb és az nincs Montagen...
Mindenesetre elfelejtettem megjelölni szarkazmus taggel, hogy megjelent a v2 verzió. :) 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 perccel ezelőtt írta idioty:

Azért írtam egyébként, hogy úgy emlékszem, hogy van egy apró különbség. De lehet keverem azzal, hogy a MODX-en van dedikált Rythm Pattern gomb és az nincs Montagen...
Mindenesetre elfelejtettem megjelölni szarkazmus taggel, hogy megjelent a v2 verzió. :) 

Rá se ránts! Annyira nem fontos dolog ez úgysem! :) A "szarkazmus tag" viszont király :D ! 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta idioty:

kiváalsztottam egy plugint, akkor beállt az összes controller az adott plugin szerint és nem kellett semmit sem programozni.

  zseniális volt a működése

Én arra akartam rávenni, hogy ha van ilyen template fájl, amiből látható a mit és hogyan, akkor behelyettesítem az aktuális vas szintik funkcióihoz, de még a midi learnt se tudja, ill nem kapcsolódik a géppel.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2021. 04. 16. at 17:53 írta idioty:

@Csaba: mikor kapunk beszámolót, hogy milyen a szinti?

 

Köszönöm a megszólítást, és bocsi, de nagyon nehezen jutok el az íráshoz, a MODX-ről pedig túl sokat kéne írnom.
Próbálom a honlapomat is gyarapítani a hangszerleírásokkal, de a MODX-ről még az első mondatig sem jutottam, úgyhogy ne lepődjetek meg, ha azt amit itt írok, majd belefoglalom a későbbi cikkembe. :)


Szóval... én utálom ezt az UI-t és a kijelzőt. Mindenhol lehulló, meg felugró menük..., van amikor kiválasztás után eltűnik, van amikor nem és van amikor félig eltűnik de a fele ott marad és be kell csukni.  Lassú, bizonytalan, van hogy egy funkciót 2-3-szor is meg kell nyomni hogy megtörténjen. És ez nem az én hangszerem hibája, így működött a Trinity érintője, de a KRONOS-é is... és látom a Yamaha bemutató videókban is, hogy miközben a demonstőr nagy ívben magyaráz a MODX vagy a MONTAGE fölött, közben jól elsumákolja, hogy vannak pillanatok, amikor 2-3-szor is megnyom egy-egy gombot a kijelzőn amiről magyaráz, hogy végre megcsinálja a hangszer amit akart. A szövegeléssel elfedi de én látom :)


A MOXF menüiben és a hardvergombokkal izommemóriából úgy szaladgáltam mint az ördög. Most van egy Korg KROSS2 is a MODX mellett és azon is 10 perc után izommemóriából toltam a navigálást, ahogy ROLAND Juno Stage-en vagy FA06-on is. A MODX-en nem lehet izommemóriát kialakítani, el kell találni a kijelzőn egy kis felületet és már nyúlnék is a következő funkcióért amikor észreveszem, hogy nem vette a lapot és újra el kell találnom az előző kis felületet, megvárni, hogy ezúttal bevette-e... és van hogy 2-3-szor is meg kell nyomnom valamit. Már egy régi pocket pc ceruzájával nyomkodom a kijelzőt. Ez van megtetézve azzal, hogy minden funkcióért többet és többet kell nyomkodni, szóval hatványozottan lassít a rendszer egy MOXF-hez képest. Legalábbis ez az én szemléletem.


A másik óriási fájdalmam hogy kiírtották a PROGRAM hangszíneket. Oké, értem én hogy rámentek a Performance-ra és valószínűleg a programozók kaptak egy ukaszt hogy szüntessék meg a konkurencia gépeihez hasonló Program kontra Performance (Combi) issue-t. Az nagyon frankó is hogy a hangszínen végzett módosításokat a Performance-ban menti el, de ez eddig is megvolt a MOXF-ben. Másik oldalról viszont a hangszerelés folyamatában annyi problémás kérdést vet fel az ötlet hogy na. Kezdődik a probléma azzal, hogy nincsenek bankok és nincsenek sorszámok, minden ömlesztve van és csak kategóriaszűréssel lehet eljutni a kívánt hangszínhez, amihez ha nem tudjuk pontosan a keresett hangszín nevét, akkor lehet 16-osával léptetgetni akár 20-30-40-szer.

Egy látássérült ismerősöm az ölébe vette a Korg Trinity-t, tudta hogy a 123-as hangszín egy jó lead, vakon beütötte, nyomott egy entert és már játszott is rajta... ugyanez a MODX-en: 1. kattintás a névre (ami nekem néha 2-3-dik nyomásra valósul meg, 2. kattintás a Category Search-re, 3. Szűrés a BANK-ra, 4. Szűrés az attribútumra, 5. Szűrés a MAIN kategóriára, 6. Szűrés SUB kategóriára és alul a PAGE gombon még vagy 5-10-20 kattintás... ha abban a bankban nincs amit keresek és kicserélem a BANK szűrést, akkor a MAIN és SUB kategória is lenullázódik.... MÉ?... hát szóval ..nyád Yamaha.


Persze ha tudom pontosan egy hangszín nevét, akkor beírhatom, de az is egy csomó kattintás és egy hangszerelési folyamat közepén, amikor hangszíneket keresek, akkor nem túl életszerű.


De ha már itt tartunk, nézzünk egy életszerű helyzetet hangszerelés közben: épül a zeném, van már 8 sávom, a 10-ediken a dob és a 9-edik sávra keresek egy basszust... elkezdem a kategory search-et és találok egy basszus hangot ami tetszik, de kiderül, hogy amúgy 2 PART-ból áll...(mellesleg itt nem derül ki hogy hány PART-ból áll, csak ha már behívtuk és teleszórta a hangszerelésünket 1 PART helyett mondjuk 5-el)... szóval jelen szituban hogy teszi be? sehogy... beteszi az első PART-ot a 9-es PART-ra és kész, a többit ignorálja... Oké, így nem jó, akkor oldjuk meg és ne a 9-es, hanem a 11-es PART-ra tegyük, hogy legyen helye kibontakoztatni az összes PART-ot... oké, kiteszi... csak épp nem tudja egyszerre megszólaltatni őket. Úgy tud több PART-ból álló performance-ot megszólaltatni a hangszer, hogy a PART-okon van egy zöld "Kbd Ctrl" gombocska, amit ha bekapcsolunk, akkor amelyikeken él, azokat egyszerre tudunk a billentyűzetről megszólaltatni... MIDI-ről viszont nem, és amúgy is csak az első 8 PART-on él. A KORG már az M1 COMBI-jában megoldotta, hogy a PART-oknak a MIDI csatornáját át lehet állítani és amelyik azonos csatornán áll, az egyszerre szól... a MODX-en erre nincs lehetőség... de ha van, akkor bocsi és valaki segítsen ki ezzel az információval :)


Ja és ez a bajom még, hogy a hangszer kezeléséhez nem elég a MANUAL, információkat kell gyűjtögetni és meg kell még nézni hozzá 62 órányi Yamaha SynthTalk videót... Ha valakinek nincs ideje végignézni, akkor nem fog funkciókról tudni. Vannak információk, aminek Jóska és van aminek Pista van a birtokában. A MANUAL olyan dolgokat ír le, amik ott vannak előttem a hangszeren és már megfejtettem.


Szóval biztosan van még millió frankó dolog a hangszeren, csak még nem sikerült összeszednem az információt róluk. 


Például valaki próbált már valamit rögzíteni az audio felvevővel? Gondoltam elindítom a felvételt, majd elindítom a pattern szekvenszert és rögzítem az előadásomat...hát, nem... bármilyen gombot nyomok meg, kiírja, hogy állítsam meg a felvételt, még a LIVE SET ablakot sem nyitja fel hogy hangszínt tudjak váltani menet közben, pattern szekiből indított performance-ról meg ne is álmodjunk. Szóval van egy audio felvevőnk, amivel fel lehet venni amit az épp aktuális hangszínen szerencsétlenkedek. Na, azt még nem néztem meg, hogy a Cubase-ről rá tudok-e küldeni egy teljes számot... de gyanítom hogy igen. Csak aztán hogyan nevezzük el és mentjük el a fájlt? Nincs JOB funkció, nincs mód az átnevezésre, nincs az Utility/Save módban audio rec menü... van viszont egy "NewAudioRec" nevű felvételünk, amit nem tesz le 1-es sorszámmal, hogy a következőt 2-essel rögzítse, hanem felül akarja írni az előző felvételemet ha újat akarok rögzíteni. De ha erre van megoldás, itt is elnézést kérek és valaki segítsen ki az infóval :)


Mindenesetre a KORG KROSS2 audio felvevője úgy működik, hogy elindítom a felvételt és kilépek a menüjéből, a hangszer meg felvesz mindent audio-ban ami ezután történik, akár egy hangszín editálást, vagy Song létrehozást is elkezdhetek INIT-ből, a hangszer csak veszi, veszi amíg le nem állítom... Lépegethetek PROGRAM, COMBI, SEQ között, végezhetek közben mélyszerkesztést a hangszeren, elmenthetem, csinálhatok belőle SONG-ot... az egész song-ot meghangszerelhetem és az AUDIO felvevő csak vesz-vesz mindent. Azután újra elindíthatom a felvételt és a felvevő overdubbal rávesz például narrációt akár, majd újra és újra, végtelenszer meg lehet ezt tenni. Ugyanezen elv mentén komplett zenét is ötletelhetünk az AUDIO felvevőben a MIDI szekvenszer nélkül. A végén pedig elnevezhetem a fájlt és egyben kiexportálhatom.


Tovább is van mondjam még? Nincs több időm, de mégegyszer ennyi bosszúságot össze tudnék szedni.


Na de ha ennyi bajom van a hangszerrel, akkor miért ezt használom? Mert ezt a hangminőséget, sokoldalúságot semmilyen másik hangszerrel nem tudnám elérni. Az akusztikus hangszínek számomra a Yamahában a legélvezhetőbbek. A 8 Elements-es hangszín struktúra nagyon sok szabadságot ad, főleg a beépített sample memóriával. A Program hangszínek hiányoznak, de a PERFORMANCE mód így is jól használható azzal hogy mindent magában ment el, még a dobszett módosításokat is, és egy-egy dobszettbe fél perc betenni saját sampléket. Ezen kívül a Steinberg Yamaha driverrel és az ingyen kapott Cubase Ai 11-el az ég világon mindent meg tudok valósítani és a MODX-en teljes értékkel meghangszerelni. Ezt egyetlen másik márka nem biztosítja a számomra... még az előbb dicsért KROSS2 sem jelenik meg a Cubase-ben hangforrásként. Arról nem is beszélve, hogy egy KROSS2 hangminősége fasorban sincs egy MODX-hez képest.


Mindez röviden összefoglalva: úútálom a MODX UI-t mint a franc, de mivel ez az egyetlen elérhető hangszer a piacon ami ilyen minőségben kiszolgál és együttműködik a munkamódszeremmel, ezért imádom használni :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

(mellesleg itt nem derül ki hogy hány PART-ból áll, csak ha már behívtuk és teleszórta a hangszerelésünket 1 PART helyett mondjuk 5-el)

Ja igen, tudom hogy erre mit fogtok írni: Igen ezt meg lehet előzni ha az attribútumoknál "SINGLE" hangszínekre szűrünk. De ezzel kizárunk több száz MODX-re készült új hangzást és használhatjuk azokat, amiket az 5-10-15 éves Yamahákból Single performance-ként importáltunk mi, vagy mások. Természetesen ezzel a kompromisszummal hangszerelem a zenéimet... Szóval van egy zsír új MODX-em és az 5 évvel ezelőtti MOXF-em hangszíneit használom benne.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

Mindenhol lehulló, meg felugró menük...

Az animációkat is ki lehet kapcsolni!

Amúgy érdekes dolog ez a GUI. Win95-nél, de még XP-n is, marha gyorsan ment a GUI ablakkezelés. Most win10-nél néha 5 percig ülök a céges laptopommal szemben és bámulom a mindig más és más háttérképekkel basztató "maximális felhasználói élményt", miközben türelmesen várom, hogy végre beadja a login szövegmezőt, hogy egyáltalán beléphessek! Aztán egy fing ablakot megnyit az ember, vagy csak rábök a start menüre, kb. megnézhetek egy youtube videót, mire történik valami. A fájlkezelőben úgy jelennek meg lassan egymás után az elemek, grafikák és ikonok, mint mikor w95 idején 1MB RAM-ra futotta csak a gépbe, miközben itt semmi program nem gyilkolja a gépet, irodai célokra van, 4GB RAM bőven elég kéne legyen. Max egy böngésző fut, de mondjuk nincs még megnyitva egy weboldal se benne, ami terhelne... Ja, hogy közben a proci 110%-on pörög a win updatetől, miközben én csak dolgoznék a géppel, hát az kit érdekel?! :lol:

2 órája írta Koródi Csaba:

Például valaki próbált már valamit rögzíteni az audio felvevővel? Gondoltam elindítom a felvételt, majd elindítom a pattern szekvenszert és rögzítem az előadásomat...hát, nem... bármilyen gombot nyomok meg, kiírja, hogy állítsam meg a felvételt

Sztem ez abból adódik, hogy a MODX/Montage alapvetően performance hangszernek lett elsőre tervezve és nem workstationnek. Aztán sokan hiányolták a funkciót és vmit belefaragtak a cpu teljesítőképessége határáig, hogy a GUI is még futni tudjon. Csak visszaemlékezve: a Korg Oasys 2007 körül már 8 sávos audio recordingot is tudott 16 midi sáv mellé, vagy ott volt a Juno Gi asszem vagy Di 4 sávos felvevővel, belépő hangszernek. Szóval talán ezek nem akkora cpu igényű dolgok volnának, manapság kiváltképp nem, de hogy alapból mire terveznek egy hardvert, az lehet hogy többet befolyásol mintsem utólag még ezt-azt beleszuszakoljanak funkciót. A Korg mondjuk már rég egy Intel architektúrás alaplapot építget a nagy gépeibe, azokkal szinte bármit meg lehet valósítani a hardver kapacitáshatáráig, de  még a Yamaha a hangszínekkel nyomul, addig ezen az oldalon kicsit lemaradásban lehet.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...