Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha MODX


markcoldberg

Recommended Posts

58 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Csak hogy ezzt eddig senki nem mutatta be (legalábbis én nem láttam), és amikor én próbáltam én sem találtam ezt a lehetőséget, ellenben a MOXF-fel, ott egyből tudtam így játszani vele.

Mármint ezek vélhetően nincsenek benne a hangszerben alapból (vagyis csak nagyon kevés van benne), hanem bárki csinálhatott ilyet magának. De amúgy a legjobb példa erre pont a yamaha oldalán a letöltéseknél az egyéb kategóriában található library, ahol a motif xf-ből kinyert ilyen performanceok vannak.

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta idioty:

Mármint ezek vélhetően nincsenek benne a hangszerben alapból (vagyis csak nagyon kevés van benne), hanem bárki csinálhatott ilyet magának. De amúgy a legjobb példa erre pont a yamaha oldalán a letöltéseknél az egyéb kategóriában található library, ahol a motif xf-ből kinyert ilyen performanceok vannak.

Ohhh! Köszi az infót. Igaz nincs MODX-em, de így már megfontolom.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Hobkins:

ellenben a MOXF-fel, ott egyből tudtam így játszani vele.

Lehet hogy vannak olyan gyári performanceok a MODX-ben is (az MO-ban én is véletlenül vettem észre), ahol az arpeggiok képesek lefogott akkord érzékelésére. 3 féle akkordérzékelést lehetett beállítani a menüjében. A srác szerintem innen indulhatott el a fejlesztésükben itt is.

Kicsit tényleg fából vaskarika érzése van az embernek, mert akinek varrógép kell, az vesz egy Genost. A Montageoknak azért tényleg nem ez a fő területük, de poénnak jó. :)

 

Link to comment
Share on other sites

8 perccel ezelőtt írta djuice:

Lehet hogy vannak olyan gyári performanceok a MODX-ben is (az MO-ban én is véletlenül vettem észre), ahol az arpeggiok képesek lefogott akkord érzékelésére. 3 féle akkordérzékelést lehetett beállítani a menüjében. A srác szerintem innen indulhatott el a fejlesztésükben itt is.

Kicsit tényleg fából vaskarika érzése van az embernek, mert akinek varrógép kell, az vesz egy Genost. A Montageoknak azért tényleg nem ez a fő területük, de poénnak jó. :)

 

Ha lenne 1.4 millám feleslegesen, hidd el, Genost vennék :D Gondolkodás nélkül, de sajna nincs.
De teljesen igazad van!

Link to comment
Share on other sites

Igen, ezek csak simán arpeggiátorra épülő témák. A hangszer nyilván nem erről szól, de megvalósítható valamilyen szinten hasonló "élmény". A baj csak annyi, hogy két scene között nincs átmenet, hanem egyikből hirtelen vált át a másikba. Persze nyilván megoldás az, ha egy vagy több scene-t felhasználunk fill, intro, outro, stb-re, de akkor "sima" témának alig marad scene. Nyilván egyéb trükökkel lehet kicsit csalni, hogy amolyan fill érzete legyen az embernek valójában csak egy paraméter változtatással lehet dúsítani mondjuk a dobot...

Viszont ellenben ezzel, ha egy full dalt szeretne ezzel a hangszerrel írni és előadni "élőben", akkor ezt meg lehet tenni. Nyilván ezek alapján egy-egy konkrét dalt fel lehet építeni. Nekem van olyan saját performance-om, hogy egyetlen egy sceneből áll, a két assignable button + modulációs kerék + superknob kombóval olyan szinten tudom variálni az egyetlen scene-t, mint ha mind külön témák lennének. De ember legyen a talpán, aki meg tudja jegyezni több száz dalnál, hogy melyik gombból lehet előcsikarni éppen azt a fill-t, amit szeretnénk abban a pillanatban.

Link to comment
Share on other sites

53 perccel ezelőtt írta idioty:

ember legyen a talpán, aki meg tudja jegyezni több száz dalnál, hogy melyik gombból lehet előcsikarni éppen azt a fill-t, amit szeretnénk abban a pillanatban.

Az MO8-nál ahol tuti pattern seq volt 16 sessionnel, 1-1 gombbal közvetlenül elérve (+5 arp lehetőség még a display alatti soft gombokra), ott én is szórakoztam hasonlókkal. De lényegében a sessionöket chainbe is lehetett szervezni, ami ezt automatizálttá tette. Végén felépült egy dal, mint egy lejátszható midi fájl ha kellett, szóval ott még rendkívüli szabadság volt a komponálásra. Ha már akkor tudta volna azt is az a hangszer specifikációban, mint most egy Montage vagy MODX, sztem sose adom el...

Na, mindegy. Hogy Csabit idézzem, az egy dolog a hangszerünk milyen korlátokkal bír, a kreativitás a mi kezünkben van! (Egy Korg M1 idején sztem a fél világ tökönszúrta volna magát egy Montage láttán és azon is tekergettek hangszíneket nem is rosszakat, meg írtak dalt a 8 sávos sequencerén 16 hang polifóniával...) :D

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 órája írta djuice:

De lényegében a sessionöket chainbe is lehetett szervezni, ami ezt automatizálttá tette.

Igen, itt is már megvan ez a lehetőség, a Pattern Sequesncertben felvett "sceneket" sorrendbe rakva Song lesz belőle. De akkor már itt nincs meg az "élő" játék érzés, mint az auto kíséretnél.

Amúgy van egy Korg N264-ben gyártott hangszínem. Ezt valahogy nem sikerült kicsikarnom még a hangszerből. Mármint nem találtam meg a megfelelő alapot, hangszínt a hasonló hatás eléréséhez. De itt már az én tudásom kevés ehhez. De hogy mennyire hiányzik az az egy, az nem kifejezés! :)

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta idioty:

Amúgy van egy Korg N264-ben gyártott hangszínem. Ezt valahogy nem sikerült kicsikarnom még a hangszerből. Mármint nem találtam meg a megfelelő alapot, hangszínt a hasonló hatás eléréséhez. De itt már az én tudásom kevés ehhez. De hogy mennyire hiányzik az az egy, az nem kifejezés!

Megértelek. Nálam egy Triton Extreme járt 1x egy MOSS kártyával és azóta is üldözök belőle egyetlen egy bitang jó hangszínt. Szinte másra nem is volt használható nekem az a bővítő, csak arra az 1 soundra. Mégis akkor csak átsiklottam több száz közt felette, mikor lesamplingelhettem volna magamnak simán, most meg oda vagyok érte... Aztán hiába kaptam ígeretet is Korg Z1 tulajtól erre, azóta no reply. :(

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2021. 05. 04. at 22:10 írta djuice:

Nálam egy Triton Extreme járt 1x egy MOSS kártyával és azóta is üldözök belőle egyetlen egy bitang jó hangszínt.

 

Triton VSTi-ben elég sok minden benne van, azt hiszem csak a Z1 kártya nincs benne.
Ami a MODX-t illeti: az SY-okon szocializálódtam, és még az EX5-ben is megvan a Voice vs Multi felosztás, igaz, az EX-ben már van hasonló, mint a Modx-ben a kbd ctrl, és több hangszínt (voice-t) lehet layerelni a Multi módban. A Modx-ben megbékéltem azzal, hogy a Multi mode-ot úgy tudom praktikusan elérni, ha a single part hangokat használom. Ha nagyon akarok multi layer hangszíneket, akkor a MIDI I/o-nál hybridre kapcsolok, de az már túl sok kapcsolgatás. Az elképesztően zavaró nekem, hogy a sok partos hangok egyszerre 4, 6, 8 MIDI csatornán is tolják ki a jeleket, így master keyboardnak csak figyelemmel lehet használni, mert a vezérelt szintin ugyanilyen sok hangot akar megszólaltatni. Bennem az alakult ki, hogy ez a sok layeres cifraság arra van, hogy hatásos kíséreteket, arpeggiokat lehessen csinálni, de túl sok gyakorlati hasznát annak nem látom, ha a gép zenél helyettem (ezzel más biztos máshogy van), ráadásul a rengeteg remek arpeggio áttekinthetetlen, főleg a dobok. Amikor az egyik gyereknek itthon először mutattam meg, hogy mit tud az arpeggio, azt mondta, hogy olyan, mint a csengőhangok a telefonján. És tényleg van benne valami bazári, szerintem a kreatív zenéléshez nem kell ez a típusú túlhajtott arpeggio szekció.
Azt hittem, ha megveszem a John Melas editor pakkot, átláthatóbb lesz a rendszer, de valójában csak bonyolított, mert ő viszont használ számozást. De a hangszínek szerkesztésében nagyon sokat segít, pl. ha konvertált DX patcheket akarok kicsit módosítani, kiegészíteni, effektezni (az effekt szekció önmagában ragyogóan használható sztem). A szekvenszert, úgy, ahogy van, hagyom a fenébe. Az SY-ok és az EX szekvenszerei is sokkal jobbak, használhatóbbak, de mondjuk azokat is csak a régi cuccok bejátszására használom ma már.

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta turorudi:

Triton VSTi-ben elég sok minden benne van, azt hiszem csak a Z1 kártya nincs benne.

Hát igen... pont ez a lényeg! :D

Érdekes, hogy a Gadget is sok mindent tartalmaz, de vhogy a Prophecy/Z1 cuccokat még nem klónozták pluginként nekünk Korgék.

13 órája írta turorudi:

elképesztően zavaró nekem, hogy a sok partos hangok egyszerre 4, 6, 8 MIDI csatornán is tolják ki a jeleket, így master keyboardnak csak figyelemmel lehet használni, mert a vezérelt szintin ugyanilyen sok hangot akar megszólaltatni

Hát ilyen komplex szintiket sztem már nem arra terveznek, hogy külső modulokat stb. használjanak velük. Legkorábban pl. a Korg Trinitynél döbbentem meg, hogy nem tudtam róla bankot váltani kifelé, mert már azt is úgy tervezték hogy "elég legyen önmagában" és mással már szóba se álljon. De legjobban egyébként a mai master keyboardokat nem értem! Világít mind színesben, de egy numeric pad, oktáv shift, bank change már luxus rajtuk...

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta djuice:

Hát ilyen komplex szintiket sztem már nem arra terveznek, hogy külső modulokat stb. használjanak velük.

Szerintem pedig ez volna a legalapabb. Ezzel is megoldható, átnyomom egy single hangra, de azért elég bosszantó, hogy megszólal egy billentyű lenyomására ugyanaz az 5 hang a hangmodulból, ha egyáltalán bírja a polifóniája.
Nekem még az aftertouch hiánya is fájó, meg ezek a pille billentyűk (Modx 6-7). Elég nyomi érzés egy normális szinti mellett ezen játszani.

Link to comment
Share on other sites

34 perccel ezelőtt írta turorudi:

megszólal egy billentyű lenyomására ugyanaz az 5 hang a hangmodulból

Na de arra régen is az volt az orvosság hogy az adott csatornákat tiltani kellett a fogadó készülékben amit nem akartál használni.

Csabi felfedezte, hogy a régi Yamahákkal ellentétben, az MODX/Montage-ban a partok midi csatornáit sem lehet átállítani már, tehát világos a képlet, hogy ezt főleg nem más külső hangszerekkel való együttműködése tervezték. Még csoda, hogy a hagyományos midi aljzatok nem tűntek el végleg az usb-vel kiváltva, mint azt egyszerűbb hangszereknél már látni.

Talán a part mute/solo opciók is megvoltak a Yamaháknál régóta a különböző midi csatornák némítására, de szerintem a MODX is eleve már annyira komplex magában, hogy el sem tudom képzelni mivel lehet még ezt kiegészíteni napjainkban más hangszerekből, amilyen hangzást az ne tudna. (?)

Link to comment
Share on other sites

Az a helyzet, hogy értem a Yamahánál, hogy mi volt az elképzelés. Meg akarták reformálni az egész eddigi szemléletet...

Eddig és az összes gyártónál a PROGRAM hangszín körül volt a figyelem és a PERFORMANCE módot rábízták a júzerre. Nyilván sok-sok preset példa van a hangszerekben a Performance-okra is, de azok inkább technikailag érdekesek, semmint használhatóak bármire is :) Meg amúgy logikus is, mert nem lehet mindenki szájízének megfelelő Performance-okat készíteni és komplikáltabbak is mint egy PROGRAM hangszín.

Szóval egyébként a Performance módban bármelyik gyártó bármelyik hangszerével szinte bármit meg tudtunk (volna) valósítani eddig is már vagy 10 éve... de ehhez tanulni kell a hangszert, ismerni és olyan tartósan használni, ami nem jellemző a mai emberre... rám sem. Millió dolgot tudnak a PERFORMANCE vagy COMBI módban a hangszerek azt' mégis az összes bemutatóban a SPLIT-et, meg a LAYER-t mutatják be még mindig. Ha meg belementünk a COMBI vagy PERFORMANCE módba, akkor előjöttek azok a problémák, hogy akkor most a PROGRAM hangszínben felépített effekt szekciót hogyan üzemeltessem a COMBI módban? Erre egyébként a Roland és a Yamaha egészen jó lépéseket tett már az előző hangszereikben is, a KORG meg még máig nem tett semmi újítást.

Nnna és itt jön, hogy a Yamaha viszont most ezen a területen tett egy baromi nagy újítást, aminek látom, értem a lényegét és még tetszik is, csak sajnos óhatatlanul kaptunk az új szemlélettel egy halom (nem várt) felmerülő új issue-t. Az első két hétben nemhogy szokatlan volt a MODX, hanem egyenesen gyűlöltem... aztán megszoktam. Ez sajnos a mi dolgunk hogy megtaláljuk és bejárjuk a kerülő utakat... van ami baromi egyszerű és van ami körülményesebb. Szerintem manapság már nem is annyira a hang, hanem inkább az UI miatt lehet márka csatákat vívni. Például:

Ekkor: 2021. 05. 11. at 20:00 írta djuice:

Csabi felfedezte, hogy a régi Yamahákkal ellentétben, az MODX/Montage-ban a partok midi csatornáit sem lehet átállítani már

Nem túl nagy felfedezés a részemről és a Yamaha a legtöbb hangszerében lefixálta az 1-16 PART és az 1-16 MIDI csatorna kapcsolatát. Ellentétben a KORG-al, ahol minden egyes PART-nál meg lehet adni, hogy IN, OUT vagy BOOTH, tehát saját hangforrást, külsőt, vagy mindkettőt meghajtsa az adott PART és hogy azt melyik MIDI csatornán tegye...

 

Ekkor: 2021. 05. 11. at 13:23 írta djuice:

Legkorábban pl. a Korg Trinitynél döbbentem meg, hogy nem tudtam róla bankot váltani kifelé, mert már azt is úgy tervezték hogy "elég legyen önmagában" és mással már szóba se álljon.

Ezzel nem teljesen értek egyet... a Trinity olyan mélységig képes volt mással szóba állni (az előbb említett MIDI beállításoknak köszönhetően), hogy én a Trinity-t konkrétan úgy használtam 4-5 más hangszer meghajtására, hogy a saját hangja nem is kellett adott esetben. Oké, a BANK change üzenet az már egy más tészta... de erre bármelyik korszakból és gyártótól megvizsgálhatunk hangszereket és nem minden hangszer alkalmas rá... sőt talán kevesebb mint gondolnánk.

De térjünk vissza a MODX aspektusára. Ezen meg pont hogy a fent említett MIDI beállításokkal nem tudunk élni. Cserébe viszont a PERFORMANCE-ban készül el minden, abban kerül az effekt a hangszínünkre, egyúttal lehet élő Performance-ról beszélni, vagy a Pattern szekvenszer hangszereléséről. A KORG-ban meg ha frankón kidolgozunk egy PROGRAM hangszínt, az meg COMBI-ba behívva elveszíti minden erejét és lényegét és kezdhetjük elölről a logisztikát, meg a hangszerelést. Hát, el kell döntenünk hogy melyik a kényelmesebb nekünk.

Talán vannak még olyan hibák, hiányosságok, ami a firmware frissítésével orvosolható, vagy plusz funkcióként belekerülhet... de ki tudja hogy milyen újabb felhasználói nyökögést vagy hibalehetőséget idéz elő, ha például lehetővé teszik a MIDI csatornák átszabhatóságát? Így is elég sok sebből vérzik ez a szisztéma a PROGRAM mód kiírtásával... látszik hogy az újra és újra felmerülő problémákra milyen válaszokat adtak a tervezők, ezért lettek a több PART-os COMBI-k kék színnel, az egy PART-osak zöd színnel jelölve, plusz a sok-sok szűrési kategória... aztán a JOB funkció gomb legváratlanabb helyen és módon felbukkanása stb. stb. Ez csak úgy lakható be, ha az ember tartósan kezd gondolkozni egy-egy hangszer használatában és megtartásában.

 

Ekkor: 2021. 05. 11. at 19:16 írta turorudi:

Szerintem pedig ez volna a legalapabb. Ezzel is megoldható, átnyomom egy single hangra, de azért elég bosszantó, hogy megszólal egy billentyű lenyomására ugyanaz az 5 hang a hangmodulból, ha egyáltalán bírja a polifóniája.

Ez szerintem úgy következhetett be, hogy az 5 PART KEYBOARD LINK-je be van kapcsolva és egyszerre szólnak a MODX-en. Erre tiszta logika alapján szerintem más választ nem is adhatna egy külső eszköz. Ki kell venni a KEYBOARD LINK-et a nem kívánatos PART-ok mellől és nem valósul meg ez a hibalehetőség. Nyilván lehet olyan szituáció, amikor szeretnéd ha mindezek a rétegek egyszerre szólnának a MODX-ből, de a külső modul csak a billentyűjátékra reagáljon, ez esetben a fogadó modulban kell kikapcsolni hogy melyik MIDI csatornákra NE reagáljon... ezt szerintem nem a MODX feladata kivédeni, hiszen az ő dolga kiadni magából az információkat... ezt inkább a fogadó eszközben kell menedzselni. Az hogy ez lehetséges-e a fogadóeszközben, az pedig a fentebb említett UI-n múlik :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

Szerintem manapság már nem is annyira a hang, hanem inkább az UI miatt lehet márka csatákat vívni.

Hát ezaz! Ezért győz a szélső pályán egy iPad mondjuk...

Sztem nektek az lenne az absz problémamentes, ha odáig fejlődnének a hangszerek, mint egy ismerősöm most vett Dexibell zongorája is, hogy 320 hang polifónia, 24/96 sample playback és főleg ezen túl, hogy mondjuk a Yamaha képes volna 16 vagy 32 elements Program felépítésre mint a Kurzweilek. Akkor megmaradhatnának az alap hangszínek is ugyanúgy, ahogy már nem volna szükség külön Performance-ekre sem. Minden egyben volna, egy területbe integrálva.

Jellemzően amúgy a nagy multi varázslatokat a JM. Jarre szintű nagy művészek preferálják, a zenészek többségének még mindig elég egy zongora, orgona, szinti hangszín a zenekarban. A Mega Gitárokat stb. egy gitáros úgyis kiröhögi... :)

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

Oké, a BANK change üzenet az már egy más tészta

Igen csak épp ez az alap "tészta" létszükséglet lett volna hogy jól lakjak vele. :D

Nevezetesen volt egy Emu hangmodulom (is) mellette, amit nem tudtál a Trinyó A-B-C-D bankjaival  megszólítani és ezek a bankok meg nem voltak összeegyeztethetők a modul erre adott válasz üzeneteivel. :( Maradt a modulhoz ugrálás és gombnyomkodás. Ez egy élő szituációban elég röhejes lett volna a nagy Trinityvel sztem, és mindössze nekem erre lett volna szükségem, mindenféle egyébb varázslás, touch screen, meg ribbon control nélkül. (Az Omegában is pl. egy Atari szgép irányította külsőleg Benkő Korg szintijeinek hangszínváltásait, ezt a technikusától tudom konkrétan!) :P

Mindegy... elmúlt a "tavalyi" hó azóta... A Trinya kontrollerei is mellesleg fix értékeken közvetítettek, nem voltak átprogramozhatóak. S ez a midivel a legnagyobb probléma, illetve a gyártókkal konkrétan, egy ismerősömet idézve, ugyanis ez nem szabványosított dolog, hanem csak egy ajánlás, amiből minden gyártó annyit valósít meg, meg annyit gondol másképp ahogy ő szeretné, ahogy meg mi nem szeretnénk. :lol:

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

Sztem nektek az lenne az absz problémamentes, ha odáig fejlődnének a hangszerek, mint egy ismerősöm most vett Dexibell zongorája is, hogy 320 hang polifónia, 24/96 sample playback és főleg ezen túl, hogy mondjuk a Yamaha képes volna 16 vagy 32 elements Program felépítésre mint a Kurzweilek

Szerintem félreérted a panaszaink természetét... nem még több, még jobb, még nagyobb kell, nem a mennyiségen van a hangsúly, hanem a hogyan-on.

Az alsó kategóriás KORG X5D-ben már 1996-ban testre lehetett szabni a COMBI (Performance) PART-jainak MIDI csatornáit és hogy belső vagy külső hangforrást hajtsunk meg vele... PART-onként és nem COMMON beállításként. A Yamaha MODX ezt 2021-ben nem tudja.

Ellenben a Yamaha már 10-15 éve használja a 8 oszcillátoros Motif hangforrást és a Pattern szekvenszert, a KORG pedig még mindig 2 oszcillátoros Program hangszíneket használ és a 16 PART-os Pattern szekvenszer helyett 2 polifónikus Arpeggiátort plusz egy dob sávot.

A Kurzweil pedig már 15-20 éve egy program hangszínen belül lehetővé teszi a VA szinti hangforrás és a PCM multisample keverését. A KORG és a Yamaha pedig még máig sem.

Persze a Yamaha MODX által kínált FMX hangforrással már rálép erre az ösvényre, vagyis túlmutat a PCM hangforráson, csak sajnos az FM-et nem VA szintin szocializálódott átlagembernek találták ki. Bevallom, január óta egyetlen értelmes FM hangot nem sikerült kiadnom a MODX-ből... max kábé kettő darab presetet ami tetszett.

A ROLAND ZEN-CORE hangforrása ezúttal üde színfolt lehet(ne), csak az idióták az egészet a számítógépes Zenology és a havi díjas konstrukció köré építették fel. Nincs egy értelmes vas a legújabb hangforrásukkal. Ott van az FA06, ami még a SuperNatural Synth-nél tart és nincs jogutódja. Van ZEN-CORE-al az MC-101, ami rohadtul nem egy szinti és Roland Cloud PRO előfizetés nélkül nem tudod szerkeszteni. Ott van az MC-707... na ez már szerkeszthető magában, csak még mindig rohadtul nem egy szinti. Ami egy élhető és normális szinti lehetne, az a Juno DS61, de abban még nem a ZEN-CORE van, sőt még a SuperNatural Synth sem található meg benne. Ez után csak olyan ZEN-CORE hangforrású hangszerek jönnek, amik irgalmatlan drágák azt mégis tizedét tudják egy MODX-nek... például AX Edge-ben több mint 300 rugóért nem editálható a ZEN-CORE... fizess elő, RD-88 400 rugóért nem editálható... fizess elő, Jupiter Xm 500 rugóért ugyan editálható, de kis billentyűs... Jupiter X 820 rugó... na, ezt fizesd meg... és akkor az eddig említettek MIDI csatorna számát ne firtassuk a Jupiterek 5 Timbráljával, az MC-707 8 timbráljával, az MC-101 és az Edge 4 timbráljával, és az RD-88 3 timbráljával.

Na és akkor hol lyukadunk ki, ha egy normális, modern 16 PART-os hangszert szeretnénk elérhető áron? YAMAHA MODX. És amikor totál beledugjuk a fejünket és elkezdünk(nénk) dolgozni vele, akkor feltesszük ezeket a kérdéseket: Miért nem lehet átszabni a MIDI csatorna kiosztásokat, mint egy KORG-ban már 1996-ban? Vagy miért nem lehet benne egy VA oszcillátor, mint egy KURZWEIL-ben már 1996-ban, vagy a ROLAND-ok SuperNatural Synth hangszereikben? Amit pedig tök frankón megvalósítottak a MODX-ben, az meg miért nyögvenyelősebb mint a MOXF-ben volt?

Jut eszembe, máig 16/44,1-ben csinálok mindent...

Szóval szerintem nem a mennyiség a gondunk, hanem a hogyanság :)

 

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta djuice:

Nevezetesen volt egy Emu hangmodulom (is) mellette, amit nem tudtál a Trinyó A-B-C-D bankjaival  megszólítani és ezek a bankok meg nem voltak összeegyeztethetők a modul erre adott válasz üzeneteivel. :( Maradt a modulhoz ugrálás és gombnyomkodás.

Abszolút értem az elvárást és jogos hogy ezeket a funkciókat a drága Workstation-oknak tudniuk kéne. De ezt szerintem nagyon kevés hangszer tudja évjárattól függetlenül.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

A KORG és a Yamaha pedig még máig sem

Na erre gondoltam, legfeljebb nem volt követhető ahogy számomra gondolatban. Szóval 1 platform lenne és az messzemenőkig lehetne összetett, ahogy egy Kontakt szoft samplerben is tucat layered stb lehet 1 patchben. A másik midi csatornán meg lehet egy másik hasonlóan komplex külön hangszíned. Nem volna értelme midi csatikat átállítani, mert multitimbral mind tudná egymaga is amit kell, de pl. a Yamahának még ide vonatkozólag olyan baja is van, én a Motifoktól a kis MX-ig láttam, hogy ha több part midi csatiját azonosra állítottad egy Performance-ben, akkor ha elmásztál az első partról, amin a fő midi csati volt eredetileg, akkor már a 2, 3, 4 stb. partokon némák voltak a hangszínek, s mindig vissza kellett ugrani az elsőre, hogy aktív legyen rájuk a keyboard note on/off esemény, ha mondjuk több partos Perf. összerakásához épp hangszíneket kerestél adott sávokra. Szóval 1 midi csatorna mindig csak 1 fő parton keresztül lehetett aktív, hiába volt összelinkelve több part, a társult partokon némák voltak a keyboard üzenetek, ha ez így érthetőbb. A Korgnál ennek pl. nem volt ilyen megkötése.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

Abszolút értem az elvárást és jogos hogy ezeket a funkciókat a drága Workstation-oknak tudniuk kéne. De ezt szerintem nagyon kevés hangszer tudja évjárattól függetlenül.

Az MO8 már Master módban tudott partonként megadható MSB, LSB bank change üzeneteket küldeni, azaz valós masterkeyboard funkciót megvalósítani. Ezért fogalmaztam úgy, hogy sok hangszer szart az ilyesmire, mert nem úgy gondolták a gyártóik, hogy amellé majd mindenféle más hangszereket fognak még venni vagy használni, hisz a "mindig a legújabb a legjobb" elv kellett hogy érvényesüljön. Gőzük nincs arról hogy ma valaki egy MODX-el még SY99-et vagy EX5-öt akar együtt használni. (5 év elteltével már egy HP laptopra sincs hasonlóan pl. támogatás, bármi még megválaszolható technikai kérdésem lenne vele kapcsolatban.) Szóval leszarják hogy van aki még régebbi cuccokkal akar bajlódni. Vegyél újat, költsd a pénzed, csak ennyi a jelszavuk!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta djuice:

Az Omegában is pl. egy Atari szgép irányította külsőleg Benkő Korg szintijeinek hangszínváltásait, ezt a technikusától tudom konkrétan!

Bocsk az offért ...

Erről nekem az jutott eszembe, hogy még mikor aktívan játszottam zenekarban Macbook Pro + MainStage kombóval, akkor fellépéskor a többiektől mindig megkaptam, hogy ez milyen hangosan szól, az milyen hangosan szól, vegyem halkabbra, mert üvölt ... és nem értették meg, hogy én ugyanarra a hangerőre állítottam mindent, mint próbák alatt és minden ugyanúgy szól, ahogy kell, csak más monitor rendszer miatt minden színpadon másképp hallják, nekem fülmonitorom volt, szóval mindig mindent ugyanúgy hallottam...
Egy időután megelégeltem és írtam egy saját programot macre, minden egyes számhoz előre részenként beállítottam az összes midi üzenetet, ami beállította a megfelelő bankot, volume-ot, effektet, azaz mindent, ahogy abban a pillanatban meg kellett szólalnia. És az egészet összekötöttem egyetlen egy pedállal. Szóval miközben játszottam a billentyűkkel, menet közben elég volt a pedált megnyomnom és úgy szólt minden a következő pillanatban, ahogy kellett. Iszonyat kényelmes volt, egy gombhoz sem kellett nyúlnom sem a master billentyűn, sem a laptopon, sehol sem.
De kérdem én: akkor miért voltam én fent a színpadon, nem lett volna elég helyettem egy sampler (aki ráadásul tutira sosem hibázik ??? ) :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 órája írta Koródi Csaba:

Talán vannak még olyan hibák, hiányosságok, ami a firmware frissítésével orvosolható, vagy plusz funkcióként belekerülhet... de ki tudja hogy milyen újabb felhasználói nyökögést vagy hibalehetőséget idéz elő

Most néztem, hogy az új Kronos OS frissítés, szinte minden területén csak bug fix-ekkel foglalkozik! 2011-től létező hangszernél!!!!!!!! :stuff:

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk az is érdekes kérdés, hogy melyik hangszerhez (akár mondjuk gitár erősítő szimulátor) jönnek ki utólag nem csak bug fixekkel, nem csak plusz presetekkel, hanem valódi kibővítő funkciókkal. Mikor megvettem a MODX-et, nem gondoltam volna, hogy kapni fogok utólag bármiféle plusz dolgot. Három fontos és nagy dolgot kaptam azóta, hogy megvettem: morph (bár én ezt nem használom, mégis érdekes a mashine learning technika miatt), pattern seq és daw remote. És ezek nem kis újítások, kis finomhangolások. Más hangszereknél van ilyen akár jamin belül maradva? Valamint szerintetek várható még bármi újdonság egy újabb szoftver verzióval?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...