Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha MODX


markcoldberg

Recommended Posts

Ekkor: 2019. 02. 19. at 9:18 írta Bendi:

Én úgy tudom - ha nem igaz, javítsatok ki -, hogy igazából a sávok felvételénél van értelme a minél finomabb felbontású felvételnek, majd az ilyen felbontással történő mixnél, mert ott sokat számít a matematikának, hogy milyen felbontású nyersanyaggal dolgozik. A "végtermék"-et tekintve jobb lesz a 44.1 kHz / 16bitre lekonvertált anyag, mintha a sávok maguk 44.1 kHz/16 biten lettek volna rögzítve.

Én ezzel egyetértek. Annál is inkább, mert egy-két éve méréseket is végeztem kíváncsiságból. (Mikor még megvolt a Kronos.) Addig minden sáv 24/48-on volt felvéve. Egyszer unalmamban úgy döntöttem, ereszd el a hajamat, vegyünk fel valamit 192 kHz-en. A Kronos szól úgy kb 35-ig (a digit kimeneten), de a vst-k közül is némelyik elszalad 40-ig, de a többség teteje nagyjából 30-40 kHz közé esik. Az én konklúzióm innentől az, hogy 192-vel felvenni felesleges, mert csak a semminek biztosítjuk a sávszélt, a 96 kHz viszont teljesen oké. (Persze ezekkel az imputokkal, amit használtam/mértem.)

Ekkor: 2019. 02. 19. at 19:07 írta DutchFlowers:

A vegtermek minimum 44.1/16, de kb 48/24-nel el fogja erni a befogadhato maximumot. Teszteld magad nyugodtan, megbuksz... :) Ertsd nem fogsz hallani kulonbseget a 192/24, 96/24 es 48/24  kozott, probald ki. :)

Egyedül marha nehéz AB tesztet végezni, mert tudom, melyik szól, így nem igazságos.   :-)  A fenti esetben mintha hallanék különbséget, de lehet hogy azért, mert "akarom hallani"...  :-)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Hobkins:

csak keves idore volt szerencsem a MODX-hez, ilyen szempontbol nem hasznalhato annyira, mint a MOXF

Arpeggio abban is kismillió van és 8 scene (itt 2x4 gomb variáción), ami  összességében több az 5 arp gombnál mint a MOX, Motif vasakon a kijelző alatt (amúgy azokban is volt már vmi scene funkció, de talán szűkebb lehetőségekkel mint a MODX, Montage vonalon).

"The SCENE buttons can be used to change Arp Phrases, Motion Sequences, and various mix parameters…" https://yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-performance-basics-i

+1 most nézem, hogy amúgy a kijelzőn itt is elérhető alul az arp select és ugyancsak 8 lehetőség választható, tehát bőven többet ad így a MODX egy másik koncepcióban.
https://yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-rhythm-pattern

image011.png

Ha gondolom pc-n előkészíti az ember a saját patternjeit rá, mint a Motifok esetén a pattern mód volt erre, akkor valóban teljes performance szintit valósíthat ez meg ahogy tervezték. Az ilyen editálást meg másodlagosnak tekintik (persze a puding próbája még mindig az evés marad...) :) 

 

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Hobkins:

Igen, én a kísérő automatas stylusra gobdoltam. A MOXF-ben jo nehany ARP olyasmi volt, mint egy “stylus". Meg csak keves idore volt szerencsem a MODX-hez, ilyen szempontbol nem hasznalhato annyira, mint a MOXF. 

Egyébként tényleg nem tudtam, hogy a kísérőautomatika az a stylus-ként van angolul. Ugyanakkor visszanéztem és az "eredeti" kérdés az általam írt válasz a stylus ceruzára vonatkozott, hiszen a képernyő lassúságáról és kezeléséről volt szó:

Ekkor: 2019. 02. 16. at 18:50 írta DutchFlowers:

Az jo. Azt nem ertem, miert van screen transition effect ON opcio, de jo hogy legalabb van OFF ... :) Stylus-ra hogy reagal? Mert azzal vegulis lehet akar popec is... :)

És @Hobkins ezek után kérdeztél rá, hogy mit értünk alatta, majd kérted a videó linkelését.

Egyébként nem szőrszálhasogatásként írtam le, csak nekem sem volt tiszta, hogy tényleg ennyire félreértettem volna én is a kérdést. Mindegy, legalább én is tanultam ebből, hogy a stylus mást is jelent :D.

Link to comment
Share on other sites

19 órája írta wolf:

Egyedül marha nehéz AB tesztet végezni, mert tudom, melyik szól, így nem igazságos.  🙂 A fenti esetben mintha hallanék különbséget, de lehet hogy azért, mert "akarom hallani"...  🙂

Ja...

meg egy csomo interfesz (D/A konverter) kicsit mashogyan szol mas-mas felbontason (holott nem szabadna), de azt is ki lehet iktatni a kerdesbol, ha egyszeru konverzioval felkonvertalod a 48-as savot 96-ra es 192-re (akar ellenorizd is, hogy valoban 2 illetve 4 mintanyi lepcsok vannak a vegtermekben, ami ugy 96 vagy192 kHz, hogy kozben 48; nem tudom erthetoen irok-e). Hogyha sajat mix-szel probalkozol, akkor meg elotte vegezd el ugyanezt forditva, vagyis 192-n szamold le (nagyon sok plugin tok mashogy szol mas-mas felbontason), es onnan konvertald le (mivel bitmelyseget nem kell konvertalni ezert mondjuk a voxengo r8brain-je is megteszi), ha nem vagy denever, akkor nem szabad hallanod kulonbseget. Igazabol ha barmi kulonbseget hallasz, akkor gyakorlatilag biztos lehetsz benne, hogy nem korrekt az osszevetes, vagy hogy megviccel pl egy D/A konverter.

Es ne erts felre, szamolni van ertelme nagy felbontason (nem veletlen, hogy a DAW-ok nagy resze 32bit float-on szamol, meg, hogy vannak pluginek amik belso upsampling-gel dolgoznak), ezert rogziteni is van. Nem a rogzitett sav hangminoseget illetoleg (44.1/24 minimum persze), hanem a mogotte dolgozo szamitasok miatt. De a vegeredmeny is nyugodtan jol van 44.1/24-ben, bar ha modern master es effektiv 6-10 dB dinamikaval operal, akkor a 24bit is folosleges.

Anno heteket kiserletezgettunk egy audiofil ismerosommel (nem a tapkabelforditgato fajta, hanem mernokember, a sajat cuccat epitette eppen), es mi is rengeteg hibaba futottunk bele, pedig -mivel ketten voltunk- tudtunk hiteles A/B vaktesztet csinalni. Meg felszereles is volt am (profi gigahertzes oszcillator es oszcilloszkoptol elkezdve az osszes meglevo studio-kutyumig, tobb monitor, tobb DAC, stb), szoval kiserletezz, de ha eleg korultekinto vagy a kiseleti modszereidet illetoen, akkor valoszinusitem, hogy ugyanarra a kovetkeztetesre jutsz.

A nagyfelbontason valo keveressel az a baj, hogy ugy zabalja az eroforrast, hogy az a gyakorlatban sokszor eletkeptelen otlet. Bar teny, hogy nem studioztam mar evek ota, szoval lehet, hogy most ez az uj sarkanyfu... :) 

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

Arpeggio abban is kismillió van és 8 scene (itt 2x4 gomb variáción), ami  összességében több az 5 arp gombnál mint a MOX, Motif vasakon a kijelző alatt (amúgy azokban is volt már vmi scene funkció, de talán szűkebb lehetőségekkel mint a MODX, Montage vonalon).

"The SCENE buttons can be used to change Arp Phrases, Motion Sequences, and various mix parameters…" https://yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-performance-basics-i

+1 most nézem, hogy amúgy a kijelzőn itt is elérhető alul az arp select és ugyancsak 8 lehetőség választható, tehát bőven többet ad így a MODX egy másik koncepcióban.
https://yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-rhythm-pattern

image011.png

Ha gondolom pc-n előkészíti az ember a saját patternjeit rá, mint a Motifok esetén a pattern mód volt erre, akkor valóban teljes performance szintit valósíthat ez meg ahogy tervezték. Az ilyen editálást meg másodlagosnak tekintik (persze a puding próbája még mindig az evés marad...) :) 

 

Ez, kérem szépen egy tökéletesen teljes performance synthesizer

 

Szerkesztette markcoldberg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 perccel ezelőtt írta idioty:

Egyébként nem szőrszálhasogatásként írtam le, csak nekem sem volt tiszta, hogy tényleg ennyire félreértettem volna én is a kérdést. Mindegy, legalább én is tanultam ebből, hogy a stylus mást is jelent :D.

Bocsi, ha zavart okoztam :D Igen: a toll-alaku potyogoeszkozre gondoltam a kezdetektol fogva. A VSTi biztos nem johetett ide, azt meg, hogy stylus-nak hivnak nemely szintikben kisereteket (vagymiket?) azt meg nem is tudtam. Nekem ez a jelentes volt az alapertelmezett...

Viszont stylus-szal meg kikapcsolt transition effect-tel mar vegulis lehet, hogy valoban akar egy 20 (30?) %-kal is haladosabba teheti a munkat az osokhoz kepest, ami vegulis fejlodes.

Valaki meg tudja magyarazni, miert nem lehet sajat mintat hasznalni?

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta idioty:

Egyébként tényleg nem tudtam, hogy a kísérőautomatika az a stylus-ként van angolul. Ugyanakkor visszanéztem és az "eredeti" kérdés az általam írt válasz a stylus ceruzára vonatkozott, hiszen a képernyő lassúságáról és kezeléséről volt szó:

És @Hobkins ezek után kérdeztél rá, hogy mit értünk alatta, majd kérted a videó linkelését.

Egyébként nem szőrszálhasogatásként írtam le, csak nekem sem volt tiszta, hogy tényleg ennyire félreértettem volna én is a kérdést. Mindegy, legalább én is tanultam ebből, hogy a stylus mást is jelent :D.

Én meg azt nem tudtam, hogy azt a ceruzát hívják stylusnak, és azt gondoltam, hogy a leírtakban volt egy hirtelen gondolat váltás a ceruzáról az általam ismert stylusra. :D 
Én is tanultam! THX

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Generacios szakadek? :D

Nem feltétlenül. Inkább ismeretlen terület, tájékozatlanság, stb.
Nem igazán volt dolgom érintős hangszerrel (sőt workstat. egy darab sem volt, csak arranger keyboard). A telefonom tapizós, ok, de ahhoz ott az ujjam :D 

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta Hobkins:

Nem feltétlenül. Inkább ismeretlen terület, tájékozatlanság, stb.
Nem igazán volt dolgom érintős hangszerrel (sőt workstat. egy darab sem volt, csak arranger keyboard). A telefonom tapizós, ok, de ahhoz ott az ujjam :D 

Akkor meg is válaszoltad: generációs szakadék. :)

Ugynis az érintőképernyős telefonok korszaka előtt a PDA-kat csak stylusszal lehetett vezérelni.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 órája írta markcoldberg:

Ez, kérem szépen egy tökéletesen teljes performance synthesizer

Hááát őszintén nem is tudom ez nem-e egy screenshot alá vágott grovve gyűjtemény fake! Ha mutatná mit hogy irányít a cuccon, talán hihetőbb is lehetne (számomra legalábbis). Van 1-2 gyanús mozzanat ugyanis amikor más patchre vált és még szól alatta az előző vagy némelyeken belül is radikálisan más dolgok szólnak amihez kevés lehet a 8 programos struktúra is. Jó volna ennek mélyebben is utánanézni + abszolút egyedi minták, dobok is szólnak, ami Yamahákban sosem volt!

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta djuice:

Hááát őszintén nem is tudom ez nem-e egy screenshot alá vágott grovve gyűjtemény fake! Ha mutatná mit hogy irányít a cuccon, talán hihetőbb is lehetne (számomra legalábbis). Van 1-2 gyanús mozzanat ugyanis amikor más patchre vált és még szól alatta az előző vagy némelyeken belül is radikálisan más dolgok szólnak amihez kevés lehet a 8 programos struktúra is. Jó volna ennek mélyebben is utánanézni + abszolút egyedi minták, dobok is szólnak, ami Yamahákban sosem volt!

Van ráció abban, amit írsz, én is meglepődtem, hogy baromi  dolgot hallok, amit eddig ilyen formában még nem hallottam sem MODX-ból, sem MONTAGE-ból. És nekem is feltűnt, hogy nincs szinkronban a videó a hangi változásokkal. 

Link to comment
Share on other sites

21 órája írta Hobkins:

Csak azt nem tudom, hogy miért mindig ugyanazokat a dalokat csinálják meg minden szintivel....

Szerintem azért, mert ezeket rengetegen ismerik. Rengetegen tudják hogy kell szólnia. És emiatt érezni lehet, hogy ha a szinti többet ad vagy sem.

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta idioty:

Szerintem azért, mert ezeket rengetegen ismerik. Rengetegen tudják hogy kell szólnia. És emiatt érezni lehet, hogy ha a szinti többet ad vagy sem.

Én ezt is megértem, de ezek mind mind olyan régi dalok, hogy atya úr isten. Régi szinti korszak, amikor az volt a menő. Engem konkrétan kicsit sem hoz lázba. Ezt már egyszer valaki megcsinálta, örülök neki, gratulálok neki, nagyon ügyes volt. 2019-et írunk, a hangszerben rengeteg lehetőség van és NINCS megmutatva, hogyan is tud szólni. Ezt már hallottuk ezelőtt 20 évvel. 20 évvel ezelőtt meg tudták csinálni, nyilván 20 évvel később meg pláne meg tudják csinálni. Ez csak az én véleményem, lehet érte szidni is, de értelmét nem látom az ilyen jellegű hangszer bemutatásnak. Az előnyei és a jobbnál jobb tulajdonságai ezzel nem kerülnek elő. Hangsúlyozom, szerintem!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Hobkins:

de értelmét nem látom az ilyen jellegű hangszer bemutatásnak

Ez csak arra volt példa, milyen mikor a user "saját" samplingeivel dolgozik egy Yamiban, nem pedig arra példa, hogy a belső hangjai mennyire fantasztikusak és ki lehet-e hozni belőle, ami a dal kivitelezőjének kedvence. Ilyen téren mondjuk én se értem miért nem a cd-t hallgatjuk meg inkább, miért kell trackekre bontva ugyanazt előállítani, hisz egy buliban ez így már nyilván playbacknek tűnne. De a lényeg mégis az szerintem, hogy a mai hangszerekben nincs meg az a tűz minden téren, amit ezeknek a 80-as évek slágereinek hangzásai tükröznek.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 02. 22. at 13:29 írta djuice:

Hááát őszintén nem is tudom ez nem-e egy screenshot alá vágott grovve gyűjtemény fake! Ha mutatná mit hogy irányít a cuccon, talán hihetőbb is lehetne (számomra legalábbis). Van 1-2 gyanús mozzanat ugyanis amikor más patchre vált és még szól alatta az előző vagy némelyeken belül is radikálisan más dolgok szólnak amihez kevés lehet a 8 programos struktúra is. Jó volna ennek mélyebben is utánanézni + abszolút egyedi minták, dobok is szólnak, ami Yamahákban sosem volt!

Egy iPad-en futó Cubasis-el viszont (szerintem)  akár működőképes is lehet a dolog. Legalábbis tök jó lenne... 

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...