Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha MODX


markcoldberg

Recommended Posts

1 órája írta idioty:

Szóval ez a Port 3 amit ír, az USB-n megy vissza a hangszerbe és onnan tovább megy (elvileg) az 5 tűs MIDI kijáraton.

Ezt olvastam ki belőle magam is. Ez egy köztes megoldás végülis, de ha már pc is be van iktatva amit az usb használat feltételez, akkor ennek a félig megoldásnak mennie kell. (Bár számora is érdekes logika ez a port kiosztás a Yamaháknál, így már nem világos amúgy miért ne működhetne szimultán is full.) :wacko:
Bad Mister, alias Phil Clendeninn mint terméktámogatási szakértő írja viszont, nem hiszem hogy ne lenne oké. :) 
A DIN-IN-re kötött eszközök jeleit már amúgy nem hinném én sem hogy emellett átvenné a hangszer.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Bocs!

Port 3 - connect one external device via standard 5-pin MIDI I/O Ports. Items routed from the computer on "MODX Port 3" will be passed through the MODX and go OUT the 5-pin jack on the back panel. And conversely, any information arriving at the 5-pin MIDI IN of the MODX will be routed through to the DAW as "MODX Port 3". 

Tehát átviszi egy DAW-ra a DIN-IN jeleit is, csak a MODX nem tudja magára alkalmazni belsőleg az üzeneteit, azaz csak tovább engedi, mint egy szoftveres thru.

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 órája írta djuice:

Bocs!

Port 3 - connect one external device via standard 5-pin MIDI I/O Ports. Items routed from the computer on "MODX Port 3" will be passed through the MODX and go OUT the 5-pin jack on the back panel. And conversely, any information arriving at the 5-pin MIDI IN of the MODX will be routed through to the DAW as "MODX Port 3". 

Tehát átviszi egy DAW-ra a DIN-IN jeleit is, csak a MODX nem tudja magára alkalmazni belsőleg az üzeneteit, azaz csak tovább engedi, mint egy szoftveres thru.

Most ahogy így leírtad, most jöttem rá, hogy mégiscsak működhet. Viszont ha még ez igaz is, és működik is, akkor sem oldja meg teljesen a problémámat. Ugyanis ez csak akkor igaz, ha a számítógép közbe van iktatva. Vagyis az 5 PIN MIDI IN bemenetet továbbküldi a számítógépnek, ott a jelet vissza kell küldeni eleve a Port 3-on és a külső szinti jelét is vissza küldi a port 3-on és már meg is szólaltatja a MODX-et. Viszont ha nincs számítógép, akkor nem fog megszólalni a MODX. Viszont legalább nem kell állíttatni csak egyszer-egyszer, ha épp rákötöm a számítógépre vagy épp anélkül akarok játszani. Ez így már nem annyira kényelmetlen. Ettől függetlenül valószínűleg hangkártyán keresztül fogom összekötni, mert akkor sosem kell állítani a szintin semmit sem, csak a DAW-ban.

Szerkesztette idioty
Helyesírási hibák javítása
Link to comment
Share on other sites

19 órája írta djuice:

Vhol 1x olvastam, hogy a Yamik eléggé csontig szeretik kihasználni a cpu-t, azaz szoftveres frissítésként sincs sok tartalékuk már, persze ez még a Motifok idején volt hír... Biztos fejlettebb a mai hardverük, hisz már a Montagenál jelezték hogy az XF-hez képest is jelentősen nőtt a dsp teljesítmény, de amennyi featuret nyomnak real time ezek vagy épp stabilitási okokból, simán el bírom képzelni, hogy ennek biztonsági okai vannak inkább náluk.

Fura volt nekem is a Korgok után pl, hogy a Yamiban a csak 4 Voiceos építkezési struktúra (Performance), még a Korg 8-as (Combi) multi-channel megvalósításával szemben is csak 1 midi csatornát kezelt abban az üzemmódban. Persze Master módban már lehetett 4 független csatorna ott is, de ezt azzal magyarázták, hogy teljesítmény/polifónia gazdálkodási okai vannak, amiért nem mehet minden mindenhol mindig egyszerre. Ebből gondolom, hogy az usb/midi is ilyeneken múlik náluk logikusan meg hogy külön vezérlőt igényel a protokolluk.
Tény és való hogy ezt usb-s Korgokban sem ellenőriztem sosem pl, hogy a 2 egyszerre ment-e, de én a Yaminál ezen nem lepődök meg a fentiek értelmében. Bosszantó lehet nem vitás, ott ez van! 

Tény és való és el is ismerem, hogy azért egy modx vagy moxf processzor teljesítmény igénye nem hozható egy lapon az általam emlitettekkel... 

No és főleg a Waldorf után mondom, inkább a stabil polifónia fok mint a párhuzamosan használható MIDI portok! ;)

Link to comment
Share on other sites

17 órája írta idioty:

Viszont ha nincs számítógép, akkor nem fog megszólalni a MODX.

Ha nincs szgép. akkor nem is használod az usb-t csak a hagyományos midit. :) 

17 órája írta idioty:

Ugyanis ez csak akkor igaz, ha a számítógép közbe van iktatva.

Ühüm!
Valóban ez kicsit a Yamaha hülyesége, hogy a hangszer nem tud belül rootolni csak szgéppel abban a környezetben, de végülis performance szinti, nem is erőltetik annyira a DAW-ot vele.
Én még mindig azt csinálnám, hogy midi patch bay vhonnét a netről, ami mondjuk már usb-n kommunikál a pc vagy ipad stb felé, de ez is mondjuk akkor érdekes ha a MODX-en kívül még 2-3 cuccot használnál. Egy modullal vagy második szintivel simán el kell boldoguljon magában is és szgépes környezetben is...

9 órája írta LiPI:

Tény és való és el is ismerem, hogy azért egy modx vagy moxf processzor teljesítmény igénye nem hozható egy lapon az általam emlitettekkel...

Az az érdekes, hogy a Yamaha Genos viszont tudja a szimultán 2 külön kommunikációt csak az audio i/o-t nem, mint a MODX.
De végülis a MODX esetében tényleg vmi olyat olvastam indokként, mikor felróják a felhasználók ezt a csiki-csuki működést, hogy minden plusz funkció növeli a költségeket és a bonyolultságot, tehát szívatják is a népet. :D 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

10 órája írta djuice:

Ha nincs szgép. akkor nem is használod az usb-t csak a hagyományos midit. :) 

Itt arra gondolsz, hogy ha beallitom az USB midit alapnak, viszont ha nincs számítógép, akkor átáll automatikusan az 5 PIN MIDI-re, majd ha megint van számítógép, akkor ismét átáll automatikusan USB-re a MIDI? Mert ezen még nem gondolkoztam, nem láttam erre utaló szöveget a user manualban. De ha működne ez is (meg az 5 PIN MIDI In az USB-re kiküldése), akkor ez is egy jó megoldás lenne. Na ha megérkezik a szinti ezeket végig ki fogom próbálgatni. 

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta idioty:

Itt arra gondolsz, hogy ha beallitom az USB midit alapnak, viszont ha nincs számítógép, akkor átáll automatikusan az 5 PIN MIDI-re, majd ha megint van számítógép, akkor ismét átáll automatikusan USB-re a MIDI?

Nem áll át automatikusan. A hangszer menüjében át kell kapcsolni. Kb. 3 kattintás.

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta idioty:

Nos remélem ezekre a kérdésekre hétvégén választ tudok adni, ugyanis 2 héttel korábban hozzák a hangszert. Már futárnál van, remélem holnapra ideér hozzám és hétvégén nyomogathatom. :)

Zsír! Gratula! Kíváncsian várjuk a beszámolót :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 órája írta idioty:

remélem holnapra ideér hozzám és hétvégén nyomogathatom

Az lesz a legjobb, a puding próbája az evés! :) Persze jól ki kell vesézni gépkönyvileg is majd hogy tisztán láss, mielőtt vmiről eldöntöd hogy az nem működhet... Sztem amit leírtunk azt tapasztalni is fogod most már.

Link to comment
Share on other sites

16 perccel ezelőtt írta djuice:

Az lesz a legjobb, a puding próbája az evés! :) Persze jól ki kell vesézni gépkönyvileg is majd hogy tisztán láss, mielőtt vmiről eldöntöd hogy az nem működhet... Sztem amit leírtunk azt tapasztalni is fogod most már.

Úgy néz ki nem érkezik meg ma :(

Viszont pont a héten elolvastam az egész User Guide-ot részletesen (70+ oldal), a reference manualt csak nagyjából (200+ oldal). Ezért is vettem észre, hogy nem megy egyszerre a két midi.

Link to comment
Share on other sites

Nos megérkezett ma reggel a szinti, nem tudtam kipróbálni egyből, mert párás volt, nem mertem így bekapcsolni. Így munkából hazaérve próbáltam ki.
Persze a kicsomagolás már megvolt reggel. Ami furcsa volt, hogy az adapter egyből fel volt szerelve az európai dugóval és nem adták hozzá a többit, persze ez engem nem zavar, csak furcsa. Kinézetre persze semmi különös nincs, tényleg jól néz ki, tényleg masszív, viszont elég "vastag" főleg az előző Korg N264 képest, de a súlya meg ugyanaz :). Ja, persze USB kábel az nincs mellékelve. Legalábbis a gépkönyves nájlont még nem szedtem szét, nem tudom mi rejtőzhet benne, de tippre ott sincs. Szerencsére van itthon. :). No meg persze a plusz szoftverekkel sem foglalkoztam még idáig, mint az iOS-hez kapható Cubase (mivel nincs is kamera connection kitem sem még). Viszont elvileg ingyen adnak hozzá Bosendorfer zongorát, de azt sem próbáltam még, mert azt külön le kell tölteni és ráoperálni.

Nos első bekapcsolásnál semmi extra, megjelent a kijelzö, majd a gombok is felvillantak. Persze tudtam, hogy melyik menü fog fogadni. Persze egyből nem fértem hozzá, hiszen az asszony egyből lerabolta. De nem is baj, mert amúgy is ki akartam próbálni pár dolgot. A végleges setup még várat magára, mert kiderült, hogy egy midi kábellel kevesebb van itthon + hiányzik még két szimmetrikus jack is, amit csak reméltem, hogy van itthon. Mindegy, mert a szinti állvány sem érkezett még meg, így össze sem tudom kötni a régi szintivel és a Yamaha monitorokkal.

Persze ilyen hangzás, meg milyen hangszínek vannak benne, meg mit tud, ezeket nem fogom leírni, úgy is tele van a youtube vele. Ami viszont kicsit csalódás, hogy nem lehet állítani a sustain pedál polaritását. Mikor olvastam a gépkönyvet, ezt el is felejtettem megnézni. Szerencsére a pedálom állítható, de akkor is egy kis csalódás. A másik persze amit mindenki mond, hogy lassúak a képernyő effektek és laggol. Ez igaz is nagyrészt. Persze ahogy nézem attól függ melyik menüből hova lépünk. Szóval az animációk nincsenek jól kidolgozva. Emiatt ki is kapcsoltam egy az egyben: animációk, blur és a csipogás. Csipogás is zavaró, mert azt a szinti adja, nyilván, hogy véletlenül se menjen ki élőbe vagy felvételen. Szóval jó, hogy van, csak nem nekem, hiába csak itthoni használatra lesz :D.

2015-ös MBP, MacOS 10.14.4 rendszerre először felraktam az oldalukon elérhető Steinberg drivert. Újraindítást követően egyből meg is jelent Logicban és működött is. Mondjuk nem készítettem felvételt midivel, hogy lássam azt vissza tudja-e játszani vagy a beállításokon változtatni kell-e, mint ahogy a gépkönyvben van írva. A lényeg, hogy nem csak a Midit, de az Audio hangkártyaként is szépen felismerte és mindenféle állítgatás nélkül egyből tudtam használni.
Majd feltelepítettem a MODX Connect programjukat, ami elvileg beépülő AU vagy VST pluginként működik. Nos ez már egyből nem ismerte fel (azt írta ki a szoftver, hogy Offline), ki kellett húznom az USB kábelt meg visszadigni. Így már megjelent. Viszont azóta meg nem működik hangkártyakéne egyáltalán. Midi persze ugyanúgy átmegy rajta. Lehet a MODX Connect programban kellene állítani hozzá valamit, még nem sikerült kideríteni mi a baj. Persze amúgy azon gondolkodom, hogy meg sem nézem, hiszen úgy is más tervem van az összekötésre és az USB-t teljesen ki is hagyom.

Ami furcsa, hogy a Motion Seq Hold gomb az nem megállítja a Motion Sequencert, hanem egyszerűen ignorálja a paramétereket. Mint ha inkább "skip"-ként működne "hold" helyett. Ugyanis ha kikapcsolom, akkor odaugrik, ahol a sequencer jár és nem ott ahol abbahagyta. Persze ez lehet előny is, hátrány is.

Az USB MIDI -ről nem áll át automatikusan 5 PIN MIDI-re, mint ahogy sejteni lehetett. A másik kérdés még várat magára, mert még nem érkezett meg az új állvány, így nem tudom visszarakni a régi szintit. No meg még hiányzik vagy 3-4 kábel, szeretnék venni még 2 pedált és legalább egy jó fülest, hogy teljes legyen a boldogságom. Valamint még meg kell tanulnom a kezelést, hogy mit hol találok és nyilván azért még rejteget újdonságokat :).

Várom, hogy kipróbáljam a plusz letölthető szoftvereket, a soundmondot-t, hogy keresgéljek új szuper hangzásokat!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Egyébként tetszik nagyon, hogy egy gomnak négy "állása" lehet. Kikapcsolt, Bekapcsolt (teljesen világít), Félig világít, Villogó. A félig világít állapotnál általában azt jelzik, hogy melyik gombhoz van rendelve funkció. Pl az Assigned gombok közül ha valamelyik Dimmelt módban van, akkor jelzi, hogy arra programoztak valamit. Na, most itt kivétel a Scene gombok, ugyanis azok mindig dimmelve világítanak, ha van scene hozzárendelve ha nincs. Persze mondhatnánk azért világít, mert több partból áll a performance. De ez sem igaz, mert ha csak 1 partból áll, akkor is világít a másik három dimmelve.

A másik dolog, amit elrontottak szerintem, azaz nem egységes a felület az az Assigned Knobok váltó gombja. Ugyanis ha 1-4 ig vezéreljük az Assigned Knobokat, akkor folyamatosan világít, ha 5-8-ig, akkor pedig villog. Inkább tettek volna mellé két ledet: 1-4, 5-8, mint ahogy mondjuk a fadereknél van. Persze egyébként sötétben pont ezeket a ledeket nem lehet tudni, hogy melyik állapotban vannak, jobban látható a villogás. Ugyanakkor ha a Part 9-16 vezéreljük a fadereket, akkor a Fader gombja villog (azt hiszem dimmelt állapotban). Ez utóbbi megmagyarázza azt, hogy miért van két led a faderek mellett. Persze ttől függetlenül az Assigned Knob váltó mellé is tehettek volna két ledet. Egyébként ha meglennének a ledek, akkor a villogásos funkcióval együtt 16 Assigned Knob-ot meg lehetett volna oldani 8 helyett. Bár szerintem azért a 8 is elég általában :).

Amúgy még azt nem értem, hogy mire jó a 9-16 part? Ugyanis csak az első 8 szólal meg. Ha átváltok a 9-re, akkor azt az egy hangszínt meg tudom szólaltatni, há átváltok a 10-re, akkor azt. De ha visszalépek az 1-8 valamelyikére, akkor ezek már nem szólalnak meg. Persze lehet, hogy csak annyi a lényege, hogy ha mondjuk egy 5 partos performancehoz a 6- partra megnyitok egy másik performance-t, ami több, mint 3 partos, akkor attól még az összes partot kirakja sorban, és így kerülnek a 9 part fölé a hangszínek. Szóval talán csak annyi lehet a lényege, hogy így tudhatjuk, hogy mit vesztünk el a második Performanceból? És csak ennyi lenne a funkciója?

Egybként sötétben nyilván sok gombot nem lehet látni, ezek nagy részére nincs is szükség általában. Ugyanakkor nekem jól jött volna tegnap este, ha mondjuk az összes gomb legalább 10%-on világít. Mert volt, hogy navigálás helyett az Inc gombot nyomtam meg és volt, hogy ilyenkor véletlenül performance-t váltottam és elveszett amit addig csináltam.

Nyílván meg kell tanulnom azért még mit hol találok a felületen, mégis tegnap este kíváncsi voltam, hogy hogyan lehet torzítást tenni az egész performance-ra. Persze valamiért a masterfx-nél találtam egy distortion + delay-t, ami hirtelen jó is volt. És akkor mondom próbáljuk meg vezérelni a superknobbal a két effekt erősségét. Persze még pontosan nem tudom milyen lehetőségek vannak, de két assigned knobra-ra rá tudtam tenni az effektet, a két assigned knobot meg rá tudtam húzni a super knobra. Na most közben kitaláltam egy jó témát ezzel a performance-szal. Na, akkor, hogy reggelre el ne felejtsem, vegyük fel. Na, de azt hogy kell. A lényeg, hogy mivel nem volt még USB pendrive bedugva a szintibe, így audioban nem tudtam rögzíteni. MIDIben vettem fel. Viszont mivel MIDI, ezért ahhoz, hogy vissza tudjam játeszani ugyanazzal a hangszínnel, el kell mentenem a Performance-ot is. Na, azt hogy kell? Mármint ez a kérdés éjszaka merült fel bennem. És persze pár gombnyomással rájöttem.
Szóval ezzel a kis "sztorival" azt akartam mondani, hogy szerintem elég jól és átláthatóan van felépítve a felület a rengeteg paraméter ellenére. Ha valamit meg akarok csinálni, azt valószínűleg gépkönyv nélkül is ki fogom tudni találni, hogy hol kell.

Ami még nagyon tetszik az Audition gomb. Tetszik, hogy szinte minden Performance-hoz rendeltek egyedi MIDI felvételt, hogy meg tudjuk hallgatni az adott hangszín mire lehet jó. Viszont ami vicces ezzel kapcsolatban, hogy az Audition MIDI-re ugyanúgy hat az Arpeggiátor és így érdekes godlogkat lehet belőle kihozni. Valamint persze mivel ez is MIDI, így a MIDI kimeneten (akár USB) ki is megy ez a midi jel is. Persze ezek az Audition szösszenetek tartalmazzák a Super Knob állapotát is, meg az összes többi állítható paramétert is, így pl az Assigned Button is világít, ha az Audition előadásban a feljátszó személy bekapcsolta. Szóval ez a része is elég jól ki van találva.

Szerkesztette idioty
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

5 órája írta idioty:

Amúgy még azt nem értem, hogy mire jó a 9-16 part? Ugyanis csak az első 8 szólal meg. Ha átváltok a 9-re, akkor azt az egy hangszínt meg tudom szólaltatni, há átváltok a 10-re, akkor azt. De ha visszalépek az 1-8 valamelyikére, akkor ezek már nem szólalnak meg. Persze lehet, hogy csak annyi a lényege, hogy ha mondjuk egy 5 partos performancehoz a 6- partra megnyitok egy másik performance-t, ami több, mint 3 partos, akkor attól még az összes partot kirakja sorban, és így kerülnek a 9 part fölé a hangszínek. Szóval talán csak annyi lehet a lényege, hogy így tudhatjuk, hogy mit vesztünk el a második Performanceból? És csak ennyi lenne a funkciója?

A scenek némítani is tudják az előző partokat vagy épp layerként bekapcsolva hagyhatják a felhasználó igényei szerint.

Pár ötletadó és tisztázó értekezés:

https://www.yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-modx-midi-settings-explained

https://www.yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-performance-basics-i

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nos igen, több dolgot sem vettem figyelembe, mert úgy gondoltam, hogy alap.

Ekkor: 2019. 04. 30. at 12:21 írta djuice:

Tipikusan ez, hogy majdnem 2020-ban még mindig több professzionális gyártó a múltban él. Mert egy az, hogy még mindig jack kimenetet használnak, ráadásul ezek nem szimmetrikusak. Őszintén megmondom, nem is feltételeztem volna, hogy nem szimmterikusak a MODX kimenetei. Egyáltalán nem jut eszembe egy indok se, hogy miért ne legyen szimmetrikus egy ilyen hangszer kimenete.

Viszont ettől függetlenül működik szimmtertikus jack kábelekke!. Nyílván így viszont van zaj.
USB kábel bedugáskor (a Logic szerint) +12dB Gain mellett még mindig -60dB alatt van. Ugyanakkor kipróbáltam sima, nem szimmetrikus kábelekkel is, akkor már Gain emelés nélkül kicsivel -60dB felett volt a zaj. Fülhallgatón keresztül teljes hangerőre véve már hallható volt a különbség. Egyébként biztos, hogy a szinti felől jön a zaj, mivel ha kihúzom a hangkártyából a kábelt, egyből megszűnik.
Ugyanakkor eszembe jutott, hogy ez a zaj nem kizárt, hogy az USB kábel miatt van. Amint kihúztam az USB kábelt, egyből csökkent a zaj "mennyisége". Óriási a különbség a kettő között.
Fel is töltöttem pár példát, hogy lehessen hallani a zaj mértékét, a komment végére beszúrom.

Nos a következő problémám, hogy ugyancsak rosszul feltételeztem, hogy a KorgN264 a MIDI thru kimenetén ki fogja adni a saját MIDI Out jelet is. Csak a MIDI In-re érkező megy ki a MIDI Thru-n, ahogy persze lenni szokott, de reméltem, hogy a hangszerből ez állítható lesz. Ugyanakkor most pár nap után kezd körvonalazódni, hogy a régi szintire nagyon ritkán lesz csak szükség. Szóval így nem nagy gond, ha nem működik. Ha nagyon kell, akkor bekötöm. Sőt valószínűleg felvételkor lesz majd rá szükség csak, akkor meg be tudom majd dugni a MIDI kábelét a régi Novation Remote Zero SL-be.

 

Ekkor: 2019. 04. 23. at 23:00 írta djuice:

Port 3 - connect one external device via standard 5-pin MIDI I/O Ports. Items routed from the computer on "MODX Port 3" will be passed through the MODX and go OUT the 5-pin jack on the back panel. And conversely, any information arriving at the 5-pin MIDI IN of the MODX will be routed through to the DAW as "MODX Port 3". 

Tehát átviszi egy DAW-ra a DIN-IN jeleit is, csak a MODX nem tudja magára alkalmazni belsőleg az üzeneteit, azaz csak tovább engedi, mint egy szoftveres thru.

Nos ezt a dolgot meg tudom erősíteni. Kipróbáltam és tényleg műkodik. Úgy működik, hogy ha a külső szintivel játszok valamit, azt bekötöm a MODX 5pin MIDI bemenetére majd rögzítem a DAW-ban a MIDI-t, akkor a DAW az USB Port 1-es csatornán ugyanúgy megkapja a MIDI jeleket. Tehát az USB Port 1-esre átviszi az 5pin MIDI In bemenetet mint MIDI Thru. Viszont az USB Port 1-esen visszaküldött MIDI jeleket a DAW felől már csak a MODX kapja meg. Viszont ha az USB Port 3-ason küldöm ki a DAW-ról a MIDI-t, akkor azt csak és kizárólag tovább küldi MIDI Thru-ként az 5pin MIDI Out-on és megkapja a külső szinti a midi jeleket. De szerintem ez a működés szuper így, az tetszik, hogy nem kell külön MIDI csatornákon küldeni, nem kell odafigyelni a számozásra. Logicban ha kell, akkor tudok csinálni "Track Stacket" és azzal meg tudom oldani, hogy ugyanúgy mind a két szinti megszólaljon egyszerre ugyanazzal a MIDI sávval. De általában nekem nem a Korg hangjára lesz szükségem, hanem a billentyűzetére csak.

 

Ekkor: 2019. 04. 30. at 17:56 írta Hobkins:

Csinálj vele valami dalt légy szíves! Lehetőleg ne csümbörgős diumvisumot.

Na hát igen, ez még várat magára, mert ahhoz, hogy tudjak érdemben csinálni bármit is, ahhoz meg kell ismernem még a hangszert, a lehetőségeket, meg végre rá kell jönnöm, hogy mi az a setup, amivel a legkényelmesebben fel tudom venni az ötleteimet.

 

Ami még nagyon tetszik nekem, hogy legalább 3 Library-t ingyen adnak a hangszerhez. Ebből az egyik egy Bösendorfer zongora hangzás, ami szerintem piszok jó. Szerintem még jobb is, mint az alap zongora.
Továbbá természetesen minél többet használom a hangszert, annál egyértelműbb mit hol találok, mit hol kell keresni valamint a felület is szerintem zseinálisan jó lett.

Amúgy az ára a Montage szintihez képest jóval kedvezőbb. Nyílván van sok olyan plusz, amiben a Montage jobb, persze kinek mi számít. Így pár nappal később is még mindig azt mondom, hogy ez a hangszer tökéletes lesz, amire szeretném használni a pár nehézség (vagy hiány) ellenére. Egyébként találtam egy oldalt, ahol jobban összehasonlítják a fő dolgokat, hogy miben másabb, mint a Montage. (És persze itt is látszik, hogy nincs Balanced kimenete ellentétben a Montage-zsal).
http://sandsoftwaresound.net/yamaha-modx-vs-montage/

 

A korábban említett zajok:

 

Szerkesztette idioty
Hibás feltételezést kivettem, következő hozzászólásban javítom.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Újratelepítettem a Yamaha Steingberg USB drivert, így újratelepítéskor láttam meg, hogy a Privacy résznél engedni kellett volna a yamaha aláírását, hogy működjön a driver. A lényeg, hogy újratelepítés és újraindítás után most már működik hangkártyaként is a hangszer, nem csak a MIDI.

Viszont így, hogy ebben a formában semmilyen zaj sincs, lehet újra kell gondolnom azt, hogy mi mivel lesz összekötve. Mert az fontosabb számomra, hogy 0 zajjal rögzítsem a szintit. Szóval nem kizárt, hogy a hangszert fogom használni hangkártyaként és a külső Focusrite hangkártyát fogom visszakötni a szintibe. Persze így nem kizárt, hogy több lesz a zaj a Focurite felől, mint ha a Focusrite-ot kötném egyből a gépbe hangkártyaként. Mindegy, szóval az egészet át kell még gondolnom. Ha nem lenne választásom, akkor egyszerűbb lenne az életem. :D

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta idioty:

még mindig több professzionális gyártó a múltban él. Mert egy az, hogy még mindig jack kimenetet használnak, ráadásul ezek nem szimmetrikusak

A Montageban szimmetrikusak! Ez csak üzletpolitika, hogy pro környezetbe vedd a drágábbat. :) 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta idioty:

rosszul feltételeztem, hogy a KorgN264 a MIDI thru kimenetén ki fogja adni a saját MIDI Out jelet is

Ez marginális tévedés sajnos, mert a THRU-n mindig az IN jele megy tovább, azért is továbbfűzésre használják első perctől, hogy adott hangszer így ne szólhasson bele másik 2 kommunikációjába(különben muxolni kéne a jeleiket = plusz költség és bonyolítás). Amire Te gondoltál, az a duplikált MIDI OUT. Na ez már ezer éve nincs az biztos a hangszereken! Legutóljára ilyet a Proteus 2000 modulban láttam még (MIDI A + B, ill. talán volt még 1-2 cucc ahol a THRU kimenetet át lehetett OUT2-re kapcsolni, esetleg THRU nélkül az OUT-ot THRU-nak felhasználni szoftveresen átkapcsolva, mindegy is ez itt most...)

Sorry, végigolvasva látom hogy ezeket magad is megválaszoltad, hogy rájöttél, csak én meg in situ olvasva szoktam válaszolni is... Pffff! :wacko:

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

BANG!!!

Megjött a 16 track pattern seq. és egyéb update nyalánkságok (pl. új VA szintézis!, DAW Remote), meg egy szép Montage White Edition is! 

http://www.synthtopia.com/content/2019/09/22/yamaha-intros-montage-3-0-modx-2-0-montage-white/

https://hu.yamaha.com/hu/products/music_production/synthesizers/montage/update.html

https://www.yamahasynth.com/montage-category/introducing-montage-white-and-os-v3-0

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

11 órája írta djuice:

BANG!!!

Megjött a 16 track pattern seq. és egyéb update nyalánkságok (pl. új VA szintézis!, DAW Remote), meg egy szép Montage White Edition is! 

az új VA szintézis alatt mit értesz?
sehol sem találom a leírásokban, csak az új FX-eket

Szerkesztette LiPI
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...