Jump to content
Ménemszól.hu
power32

Yamaha CP88

Recommended Posts

Kiváncsi leszek rá, hogy tényleg milyen élőben 🙂

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
12 órája írta power32:

Kiváncsi leszek rá, hogy tényleg milyen élőben

A demók alapján elég vézna yamahás zongorahangok jönnek ki belőle. :huh: Amúgy meg egy Nord Stage klón feketében. :D

A Korg baromságait már végig se néztem!

9c03690636b46dd52a34faf7522d3a36_pc.jpg

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)

Azért az 57 hangszínért benne, jóval drágábban a MODX8-nál, 3/4 milkóért én nem biztos hogy ezt választanám! :wacko:

https://hu.yamaha.com/files/download/other_assets/7/1180527/cp88_cp73_en_om_b0.pdf

UPDATE!
os 1.1 = hirtelen lett benne flash memory új soundoknak! Így már ehte Nord Stage koppintás feketében. https://www.yamahasynth.com/yamaha-synth-rss/introducing-the-yamaha-cp88-and-cp73-stage-pianos

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)

Megnéztem pár videót, illetve a specifikációkat.

Az utóbbival kapcsolatban érdekesnek találom a hangmotorját. Legjobb tudomásom szerint eddig a yamahánál a CP sorozatot az scm, tehát a saját fejlesztésű modellező technológiája hajtotta mind elektromos, mind akusztikus zongorák terén. Pár éve kiadták a reface cp-t, ami szintén scm hangkeltést használ. Az S, illetve P sorozat épül az awm2 szintézisre.

Mivel leginkább a rhodes hangszínek érdekelnek, így erre koncentráltam itt is. A CP88 és CP73 a leírás alapján awm2 szintézist alkalmaz, tehát pcm mintákkal töltik fel. Ebben az esetben csak úgy tudom elképzelni, hogy az scm modellezésű rhodes-okat mintavételezik valamilyen velocity mennyiségben és azt töltik be a cp88/73 romjába.

Ha így van, tök hülyeség, hogy a cp-hez sorolják ezt a terméket. Ha rendelkezésre áll az scm, miért nem azt használja, ha már a cp sorozatba szánták a zongorát? Tuti, hogy a cp sorozat elektromos zongorái szólnak ebből, a többi (motif, montage stb.) mintavételezett patch teljesen más karakterisztikájú. Illetve az ebben alkalmazott modellek elnevezése (rd73 rd75 rd78, stb) is az scm alapokra utal. Így épp a modellezés nyújtotta legnagyobb előny (nincs velocity váltás) veszik el az egészből.

Más: a leírás alapján az orgonákra, mint sub kategóriára az egyetlen effektslotban vagy rotary effektet tudsz tenni, vagy distrortion-t. A kettő együtt nem lehetséges. Ez ebben az árkategóriában szerintem nagy hiányosság.

Bár részletkérdés, de mindenhol, mint Nord Stage kihívóra hivatkoznak, ami szerintem tévedés. A Stage-ben ott a Hammond és egyéb orgona modellezés, illetve a Lead, én inkább a Nord Piano versenytársának érzem.

Szerkesztette bazookabill
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
4 órája írta bazookabill:

én inkább a Nord Piano versenytársának érzem.

Elfogadható meglátás, bár azon túlmenően én azon az SCM hangkeltésen sem vágtam hanyat magam a CP4, CP5 kapcsán amiket volt szerencsém tüzetesebben is gyomrozni. A Roland kitalálta a Supernatural szintézist, válaszul a Yamaha az SCM-et, de a sound, a minták nem lettek falat bontóak annyira. A Korg SV1-ét ebben a kategóriában, volt alkalmam egy Inline koncerten hallani testközelből Nagy Jani keze alatt (még élt Vasvári akkor) és hihetetlenül jól szólt a zenekarban. Ha behunytam a szemem már-már elhittem volna, hogy egy jó akusztikus zongit hallok. (Mondjuk a hangosítás is jó volt.) 1 számot játszott Rhodes hangszínen is, s annak a Korg hangszínnek van egy érdekes bája, s ugyanígy a Yamaháknak is, de valahogy a Nordban tetszenek mégis ezek a hangok (is) leginkább. Azért egy jó állapotú SV1-et még szívesen elnyomkodnék itthon az Electro 3 mellett. :) 
A CP88-ért viszont vétek annyi pénz. Akkor már inkább MODX8 jóval olcsóbban egy szakajtó hangszínnel, atomig editálással, még ha fosabb is a mechanikája szvsz!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
9 órája írta djuice:

 A Roland kitalálta a Supernatural szintézist, válaszul a Yamaha az SCM-et, de a sound, a minták nem lettek falat bontóak annyira.

A Supernatural nem tudom mióta van. Tudomásom szerint a Yamahánál az EX5-el jött be a modellezés a pcm mellé (akkor még talán nem scm-nek hívták), aztán hagyták a francba és folytatták az állandó rom bővítéses Motiffal, amit az EX5 szellemi utódjaként tartanak számon. Szerintem van potenciál az scm-ben, egy reface cp-t már nagyon régóta ki szeretnék próbálni.

Illetve anno az Alesis Fusion-ben, mint workstationben szintén volt modellező technológia, és abból meglepően jó, korát meghaladó rhodes hangok tudtak kijönni.

9 órája írta djuice:

 1 számot játszott Rhodes hangszínen is, s annak a Korg hangszínnek van egy érdekes bája, s ugyanígy a Yamaháknak is, de valahogy a Nordban tetszenek mégis ezek a hangok (is) leginkább. 

Ezzel tökéletesen egyetértek, bár nem tudom mennyire elfogultság :). Ez különben lehetne egy külön topik, hogy a Nord hangszínek miért működnek annyira. Azt gondolom, hogy mára egy csomó, papíron a Nord rhodes-okat meghaladó megoldást alkalmaznak már a versenytársak a hangszereikben, azaz nagyobb méretű, részletesebb, több velocity rétegű mintákat szólaltatnak meg. Zeneiségben, dinamikában mégsem hallottam még igazi kihívót, ami a Nordhoz hasonlóan bármilyen környezetben megállná a helyét. Illetve a Nord bennehagy a hangszíneiben valami pontatlanságot, koszosságot, hibát, amitől sokkal inkább olyan érzésed van, mintha élne az egész. A többi, akár mostani hangszer rhodes alap mintái sterilek, műanyag hatásúak, amiket neked kell effektezéssel, editálással "bekoszolni".

Mindazonáltal a témával kapcsolatban, mint laikus teszem fel a költői kérdést: Ha a Yamaha képes volt kihozni a reface-eket, amik azért elég sikeres termékek lettek, miért nem gyúrja őket bele egy kalapácsos cuccba, a cp88-hoz hasonló kezelőfelülettel? Na az lehetne Nord Stage kihívó, talán méltóbb is, mint amilyen a leírás alapján most a CP88/73. Kipróbálni persze még nem volt alkalmam, így a károgók közé tartozom, de valahogy akkor is elhibázottnak tartom ezt a koncepciót ezzel az ár- és marketing politikával.

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
8 órája írta bazookabill:

Tudomásom szerint a Yamahánál az EX5-el jött be a modellezés a pcm mellé (akkor még talán nem scm-nek hívták)

Az a Korg Prophecy szintű (amúgy azt megelőző) VL1 monofónikus fizikai modellező cuccukban debütált 1993-94-ben igazából még Yamiéknál. Az teljesen más volt: a Standford egyetem matematikusa, Julius O. Smith kidolgozta ún. Wave Guide modell elvén alapult, ami csak a fúvós, pengetős hangszerek diff.egyenletrendszerekkel való leírásán működött elsőnek, majd jöttek ugye az AN szériás analóg modellezések vele. Ezt az eljárást tehát megvette a Yamaha és ő dolgozta tovább egyszerűsített formában az akkori elérhető hardverekre optimalizálandó, meg ugye a Korgnak is így jutott a koncból, mert akkor még volt némi közös együttműködésük. Ez azonban még nem foglalkozott akkoriban az elektromos zongorákkal. Ilyen elven a Korg Z1-ben jelent meg az a modell először, de az olyan is volt még. :) 
A Roland a Supernaturallal meg a 2000-es évek vége felé jött ki a V-piano hangszerben. Előtte ők is erősítőmodellezésekben meg ugye a VK7 orgona modellezésben ténykedtek. Persze állítólag a Yami is 10 évig fejlesztgette az SCM-et a CP1-hez...

Vagy pl. ott volt az olaszoknál is a Gem ProMega zongorákkal való próbálkozgatás fiz.mod. alapon. (Szerintem elég gáz volt amúgy. Az eredeti utánzásához képest zsákutca, saját karakterét tekintve meg kb. langyos víz.)

8 órája írta bazookabill:

papíron a Nord rhodes-okat meghaladó megoldást alkalmaznak már a versenytársak a hangszereikben


A Nordnál pl. a gyengébb akusztikus zongora PCM minták is már 8 layeren futnak, igaz nem minden fekvésben félhangonkénti mintavétellel, de a smoothing playback elég jól el van találva a rétegek észrevehetetlen váltásánál. A Rhodesokat pont nem analizáltam még e téren, de észrevehetően is 3-4 tónust a legkisebb méretű multisamplejük is tud dinamikailag. És pont ez a zseniális bennük szerintem, hogy pl. az Elektro 3-ba is betölthetők azok a mintabankok (persze helykihasználás miatt a kisebb méretű változatban), mint akár a legújabb 6-osba. Magyarul semmi nem szenved csorbát, az is úgy tud megszólalni alapból. :) 

8 órája írta bazookabill:

amiket neked kell effektezéssel, editálással "bekoszolni".

És még a Nord is hogy tud az effektekkel "mocskolódni"! :D 

8 órája írta bazookabill:

miért nem gyúrja őket bele egy kalapácsos cuccba, a cp88-hoz hasonló kezelőfelülettel?

Na ez az igazi kérdés! Én is inkább ezt vártam volna a CP88-ban. :wacko:

Szerkesztette djuice
  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szerintem az alapvető különbség a Nord és az összes többi márka között (talán a kurzweil kivételével)  az EGO.  Aki billentyűs révén rátorzult a különböző zongorahangokra simán felismeri a "tipikus"  Roland, Yamaha, Korg zongora sample-ket. Alakítgatják, javítgatják, sőt jó hangosítással és EQ-val meg is tudnak olykor szólalni, de sztem direkt felismerhetőnek hagyják őket pont azért h felismerhető legyen, nyilván nem a laikusnak... A nord az EGYETLEN gyártó, ahol tényleg teljesen különbözőek a zongoraminták, és igen, vannak benne hibák, hogy direkt vagy sem nem tudom, de hallhatóan tök más zongora volt az alany. Ez semelyik más gyártónál nincs így, hiába nevezték German vagy Japanese zongorának. Én is végigjártam gyakorlatilag az összes nagyobb márkát, mindig más tetszett, de végül tényleg odajut az ember h nord...

A CP 88-ról csak annyit h egy 2019-es hangszer, ami mechanikában jobb, de se funkcióban, se szólásban nincs ott, mint az én 2008-as (!!!)  Nord Stage EX-em!

  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
4 órája írta Armando:

 

A CP 88-ról csak annyit h egy 2019-es hangszer, ami mechanikában jobb, de se funkcióban, se szólásban nincs ott, mint az én 2008-as (!!!)  Nord Stage EX-em!

Nyilván ki kell majd próbálni először, de most a cp88 is rágyúrt 2-3 más karakterű akusztik pianoval + az upright zongorával! És szerintem a Yamikban pont jobbak a Rhodesok. Igaz lehet hogy sterilebbek, de a Nordon meg meghal a felső pár oktávban a hang, a szar bemikrofonozás miatt hallhatóan zuhan a dinamika! Most kitalálták ezeket az új filtereket rá, kennyük be sárral alapon kvázi újra eq-zzák, amit eleve beállít, korrigál a fedélzeti eq-n is mindenki. De nem is ezért balfaszok a svédek! 40 hang polifónia??? Meg ha nincs Staged csak Pianod vagy Electrod a korábbiakból, egy mezei piano+strings preset nem hozható össze rajtuk, a Korg M1 meg bár fos zongorát adott, de 8 layeres combija volt 1988-ban az akkori dsp teljesítménynél!!!

Röhely amúgy ez a szinti ipar innen nézve. Nem véletlen voltak anno sampler hegyek a studiokban régen, bár az szent igaz, hogy autentikus piano soundot mégiscsak a "vörös proletárok" hozták a szintis köztudatba. Emlékszem a Tritonok külön zongora kártyája is milyen szánalmas villanyciteraként szólt zongora helyett és akár milyen Super Natural szintézis van a Rolandnál is, bármelyik cd felvételen természetesebben felvett hangra az eredeti zongora! Hallom a testet, a fát belőle és valósan lágyak a pianok és zengőek a fortissimok! Na és az akkor ott hogy sikerül mégis??? ;)

 

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Azt nem tudom, hogy milyen lehet a yamaha élőben, mert még nem hallottam, de nekem most egy dexibel van és annak nagyon megvagyok elégedve a zongoráival. Tudom, valahol itt leszólta, hogy egy nagy rakás szar, de nekem még is nagyon bejön.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
Ekkor: 2019. 01. 19. at 23:39 írta djuice:

1 számot játszott Rhodes hangszínen is, s annak a Korg hangszínnek van egy érdekes bája, s ugyanígy a Yamaháknak is, de valahogy a Nordban tetszenek mégis ezek a hangok (is) leginkább.

 

8 órája írta djuice:

És szerintem a Yamikban pont jobbak a Rhodesok.

 

fejvakarós

Szerkesztette bazookabill
  • Thanks 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)

:) Sterilebbek a hangjai mint írtam legutóbb a Yaminak ugyan, a Nordnak meg macsósabbak, nyersebbek, de még a Yamiban van attack mindenhol és dinamika is, a Nordban ez kifúj fent a felső oktávokban. Ettől eltekintve a Yamikban jobban kidolgozottak a Rhodesok most is ezt mondom (pláne a Montage óta), jobbak az effekt + szintézis lehetőségek, de a Nord nyerssége meg hordoz olyan finomságokat is a megfelelő régiókban, ami a többibe nincs benne (csak ha a samplerébe bele nem lopjuk). 
Na most hogy lehet dönteni akkor? Ill. kell dönteni? Fekete fehér alapon nem lehet szerintem. 1 mondatban nehéz minden szempontot megemlíteni. Itt jön be ekkor a polifónia, egyéb szolgáltatások stb.
Ma én lehet a CP88-at választanám (de nem mondom hogy ezt ne lehetne megbánni később!) kíváncsiságból ahogy újabb videókat is látni már a cuccról. A Nordot is meg lehet unni. Hol az igazság? Odaát? Szerintem mindenkinek a saját ízlésében lakozik. Ezek nem defacto örökérvényű dolgok. Beszélgetünk olyanokról amit alig lehet megfogalmazni. Miért szebb egy fekete hajú nő egy szőkénél? Szebb? Kinek? Ezek itt ilyen kategóriák ha már szőrszálhasogatunk és A-B összehasonlítunk.

Szerkesztette djuice
  • Like 3

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
8 órája írta djuice:

Miért szebb egy fekete hajú nő egy szőkénél? Szebb? Kinek? Ezek itt ilyen kategóriák ha már szőrszálhasogatunk és A-B összehasonlítunk.

Maximálisan igazat adok. Viszont amíg a YAMI CP88-ban nincs Hammond klón mint a Nord-ban, addig nálam esélytelen a CP88, pedig a feketék a gyengéim nem a vörösek :)

  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Nekem vagyok márka sznob, tényleg vannak olyan rhodes presetek a nordban, amik felül gyengébbek (pl Mark 1)  viszont nem mindegyik olyan...és amit most kidobott a Nord, a javított rhodes minták (nem a filterek, azokat én se használom)  pont azon javítottak! Ki lehet próbálni, összehasonlítani akár a Mark 1-est, akár a shallow Mark II-est, hallható a különbség! Ez is melyik gyártónál van még így?? Ja és még egy dolog, nem tudom hányan játszottatok igazi rhodes-on, nekem volt szerencsém egy Mark 2-esen, hát gyerekek azt nyak mögül kellett verni felül h szóljon :D   . Szóval lehet vitatkozni h a tökéletesen kijavított, steril minták a jobbak, vagy a tényleg, a hibáival együtt mintavételezett "igazi" minták. Az biztos, hogy stúdió felvételen nulla EQ-val meg kompresszálgatással a nordé a vasak közül a legélőbb zongorahang!  A hibákról meg annyit h simán mutatok olyan felvételt ahol Horowitz, vagy Rubinstein játszik, és hallható h 1-2 billentyű nem olyan mint a többi...pedig azok nem játszottak szar zongorákon... :) 

Ja és még egy dolog, aztán befejezem az okoskodást :D  már a netes demók úgy vannak feljátszva h tetsszen! A gyengeségeket elfedve. Nézzük meg: 

Az alsó lágéban már mindegyik márka szépen szól, (némelyik indokolatlanul döng alul pl Roland) még a közepén is, főleg pianoban. A vízválasztó, ahol minden kiderül az a "közép-magas" lágé, ott hallatszik a legjobban h mi digitális és mi nem. Nekem a Dexibell-el is az a bajom, ha már korábban szóba jött, hogy az a lágé nagyon hangkártya érzetű nekem, ahogy a többi márkánál...persze ízlés kérdése. És az utolsó dolog, ha szólóban használod, majdnem mind használható, szépen szól, ennek a közép-magas résznek akkor van jelentősége, ha zenekarban játszol, mert a szólók nagy része ott történik. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

A polifóniáról meg annyit, hogy nekem volt Triton extreme-em, imádtam amúgy!! De a 120 hang polifóniája elfogyott egy 2 kezes hármashangzat futam alatt, mire felértem nem szólt az alja! Nem vicc, próbálja ki akinek van! A Nordnak lehet h 40 (és 60 között amúgy) hang, de ilyet sose tapasztaltam, pedig higgyétek el, rámentem a dologra :P 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

A Triton-ban a 120 oszci szét van osztva: a klasszikus Triton 32 MiB ROM-nak és a hangminta RAM-nak az egyik 60, az egyéb 128 MiB ROM-nak a másik 60.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
14 órája írta Koródi Csaba:

Viszont amíg a YAMI CP88-ban nincs Hammond klón mint a Nord-ban, addig nálam esélytelen a CP88

Ez valóban nagy hiány a Yaminál, habár már YC Refacet csináltak, de végülis egy stage pianonál nekem nem fontos a Hammond, sőt kalapácsmechanikára nem is való. Szerintem pont ezért nincs B3 szekció a Nord Pianokban sem. Orgonára orgonát! Vagy ott a Roland VR730, ill. 09 e célra végső esetre. Persze ez mind többletköltség is tudom. Amúgy ha már itt tartunk, bár elég vacak szerintem a Korg orgona emulációja ami ebben is megtalálható, de ez a hangszer 750 ezernél indult 1-2 éve!!! Marhára nem vihetik hogy már fél áron van!
https://www.thomann.de/hu/vox_continental_73_keyboard.htm

13 órája írta Armando:

amit most kidobott a Nord, a javított rhodes minták (nem a filterek, azokat én se használom)  pont azon javítottak!

Na ezt jó tudni, bár az E3-amra ez az update valszeg nem fog már kijönni, hogy a macska rúgja meg! :(
 

13 órája írta Armando:

nem tudom hányan játszottatok igazi rhodes-on, nekem volt szerencsém egy Mark 2-esen, hát gyerekek azt nyak mögül kellett verni felül h szóljon

Leharcolt lehetett! Ezek az analógok, mint a Hammondnál is, ahány darab annyiféleképp szól, magyarul tök egyedi hangzásaik vannak meg műszaki állapotuk és a Rhodes alapból egy kényes jószág hogy jól is szóljon. De oké Nordban is hiába ott a varázslatosan csengő nevű Nefertiti EP, ahogy feltöltöttem 1 órán belül már tettem is vissza a Low Deep MKI-t... Gyakorlatilag az egyetlen használható Rhodes mintájuk számomra, csak sajnos döglött a teteje. :( 
Meg kéne erőltetni magukat és végre kinyitni a piano library részt is a felhasználói mintáknak, hogy tudnánk multi layeres saját dolgokat betölteni. Itt is kőkorszaki szinten tart,  sampler téren a Nord (direkt)!

13 órája írta Armando:

volt Triton extreme-em, imádtam amúgy!! De a 120 hang polifóniája elfogyott egy 2 kezes hármashangzat futam alatt, mire felértem nem szólt az alja!

Double oscillator módban lehetett a Korg, a stereo zongora hangszínek miatt akkor. De amúgy 60 hang még tartott pedálnál is hány oktávra jön ki alapból számoljunk csak? Ha mind a 7 hangot lefogom pacsival oktávonként, az 7 oktávra is csak 49 hang és elfogyott a klaviatúra szinte.
3-as hangzatú kromatikai menetnél már, mondjuk 2 kézzel, vannak érdekességek a CPU számára meghiszem! :)  Az 72 hang a 2 kézre 1 oktávnyi mozgásnál. Mondjuk keresni is kéne ilyen extrém zongoradarabokat. Ettől eltekintve a Nord elvolt sokáig a 40 note polyval... Kb. a 90-es években volt divat 32 hang poly a hangszerekben. Aztán hirtelen 64, meg 128 lett. Ma meg van olyan szimpla pár hangszínes dig. zongora talán Yamaha, meg Kawai, ami 256 hang polyt tud! Aminek már igazán nincs értelme nem multitimbrális hangszereknél.

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Én még sohasem próbáltam ez a Vox Continental. Mi lehet a gond vele, hogy ennyire lement az ára? Ezt a korg gyártja? Vagy csak félreértettem?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
10 órája írta djuice:

Ez valóban nagy hiány a Yaminál, habár már YC Refacet csináltak, de végülis egy stage pianonál nekem nem fontos a Hammond, sőt kalapácsmechanikára nem is való.

Ezt abszolút aláírom. Nálam is sok varia volt ezzel a múltban. De amikor a repertoár 95%-ában csak zongorázok akkor abban az 5%-ban azt kibírom hogy kalapácsoson kell orgonázni, azt viszont nem ha szar orgona hangon kell tennem. A 95%-ért viszont érdemes klafa zongorabillentyűvel klafa zongorahangon játszani.

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
5 órája írta Koródi Csaba:

De amikor a repertoár 95%-ában csak zongorázok akkor abban az 5%-ban azt kibírom hogy kalapácsoson kell orgonázni

Igen, ez is egy fontos szempont!

Csinálhatná a Yamaha a P-szériában is, hogy a mára már normálisnak mondható zongorahangok mellé, tennének 1-1 rendes Rhodes, Wurli és Hammond hangot is, mert így hiába az a 18-20 "akármilyen" hang és hogy olcsó a cucc, valami csak hiányzik mellé. Pl. a kis Reface CP képességeivel meg lehetne oldani egy ilyen kis könnyű kalapácsmechanikás olcsó hurci cuccot a P-sorozatban is. Akinek meg fa billentyűk, tekerők fontosak ugyanúgy vehetné a CP88-at is.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

A Nord rhodes mintáinál pont az a lényeg, hogy különböző karakterű hangszerekről vannak mintavéve, nem pedig eq és kompresszor segítségével áthangszínezve. Én két eredeti Rhodes tulajdonosa vagyok, az egyik erősített, a másik Stage. Mindkettő Mark II, mégis ég és föld van a hangjuk között. Az eredetiek birtokában magabiztosan ki tudom jelenteni, hogy a piac egyik, ha nem a legjobbja Rhodes tekintetében a Nord. Vannak zenék, ahol az egyik jobb, van ahol a másik. Az új filterek is zseniálisak, ha ismeritek a korai 80-as évek Al Jarreau és társaival fémjelzett stílusát, akkor muszáj, hogy halljátok, hogy mennyire jól sikerült. Szenzációs hangszer, a Yamaha demóján azonnal hallani, hogy egy-két mintából gyártották a presetek többségét. És még valami, amikor zenekarral játszom, és cipeléskímélés miatt mondjuk Kontaktot használok Scarbee mintával, ami azért elég jó, azután megnyomom a Nordot, és a nagy sampling elmehet a p-ba. A kollégáim szerint is.

  • Like 3

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
6 órája írta igatos:

Kontaktot használok Scarbee mintával, ami azért elég jó, azután megnyomom a Nordot, és a nagy sampling elmehet a p-ba.

Nord Pianod vagy Staged van? Vennél fel 1-2 demót a sajátjaidat A-B összehasonlítandó ha megkérlek? Nordban melyik Rhodes modellt szereted egyébként?

Ez a Rhodes pl nekem nagyon tetszik és semmiben nem találtam még hasonló részletességűt!

https://clyp.it/mxd5y4wn

Ezek még az MO8 (Yamaha Motif) kreálmányaim voltak, ami abból akkor kihozható volt, de szerettem ezeket a hard tone dolgokat is. Az Elektro 3-am viszont akárhogy tekerem csavarom, ilyeneket nem kapok belőle vagy inkább csak másabbakat, ami karakterekből nekem hiányzanak dolgok... :(  

https://clyp.it/mjqjmjeb

Szerkesztette djuice
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Ezek nagyon jó soundok, ha ezt a Motifból magából egyedül ki tudtad hozni, akkor őszintén gratulálok! Ettől függetlenül élő játék esetén mégis jobban működik nekem a Nord. Amúgy Stage 3-as a mostani hangszerem, felvételt készíteni nincs időm most ezért külön, de itt egy link, ez még stage 2, ha jól emlékszem. De tényleg gratulálok, felvétel alapján valóban nagyon jók ezek a patchek. Főleg a szaturáció tetszik.

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
Válaszolta (szerkesztve)
3 órája írta igatos:

Főleg a szaturáció tetszik.

Ez alatt mit értesz konkrétan? Amúgy nagyon köszi az elismerést! (Leesett közben ki az hogy "igatos"). :) 

Igen, a nevezett felvételben csakis az MO8 gyári mintáival és effektjeivel alkotta hangszíneim szerepelnek, így jön ki a hangszerből. Nagyon jó dolgok vannak a Yamahákban, melyek a factory patchekben nincsenek felszínre hozva, de kell velük gyurmázni, szerkesztgetni azért még elérünk vmi eredményt. Amúgy elég kopogósak, kompresszáltak ma már nekem így. El tudnék képzelni alapból árnyaltabb, lágyabb, de odamarkolva mégis harapós soundokat, meg az a phaser effekt nekem már vicces most, szóval biztos nekiesnék ennek mégegyszer ha itt lenne a hangszer, pl. hogy a velocity másabb hatással legyen a tube amp effektre. Az a baj hogy ezt sok soundnál el kell játszani az MO-Motif szintiken, mert gyárilag nem egy hajde minden soundjuk, viszont megvan a cuccban a lehetőség (leszámítva mondjuk a Hammondokat).

Itt még kiemelném, azt is szerettem volna megvalósítani és sikerült is (ehhez tök jó volt a Yamaha 4 elements, azaz 4 ROM wave minta alkotta hangszín architektúrája), hogy talán egyik gyári Rhodes hangszínén sem volt a klattyogás, azaz a jellegzetes "glup-glup" effekt az MO-ban, ami a billentyűk az hirtelen elengedésénél jelentkező release noise. Érdekes mód a Nordban is ez csak a csemballó hangszíneknél tetten érhető mint release noise, a Rhodesoknál csak a lenti mély hangoknál van némi utó-decay, de nekem nem természetes. A Yamiban ezt bárhogy tudtam szerkeszteni, hangolni, véletlenszerűen egy random oszcillátorral bolondítani, hangerőben kiemelni, régiókra különbözőképp befolyásolni stb. Ezért is szeretem a workstationöket, csak hát ez elvileg a gyári sound designerek munkája lenne. :) 
Az jó kérdés persze hogy élőben ez mit mutatna a színpadon. Én csak otthoni hobbista vagyok a 4 falnak... :D 

Szerkesztette djuice
  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

×