Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Teenage Engineering... az OP vajon mi?


Koródi Csaba

Kérdés

Sziasztok!

Van a Teenage Engineeringnek két igen guszta, igen kompakt és igen drága kütyüje, az OP-1 és az OP-Z.

Bármennyi videót nézegetek, próbálom megérteni ezeket a berendezéseket, de nem sikerül. Hogy- s mint működnek? Rengeteg videón úgy szól az OP-1, mintha egy komplett szintisarokban készült alkotás jönne belőle. Kinézni meg úgy néz ki mint valami játékszer.

Tudna valaki kicsit képbe hozni a működésmechanizmusáról? Mennyire komoly egy ilyen kütyü? Az OP-1 oké hogy szinti, meg sampler, de hogyan? Hogyan lesz benne egy mintából hangszín? Vagy mit tud benne egy szinti motor? Mit tud az a szalagos audio felvevő benne, az több sávos? MIDI szekvenszer van benne? És hasonló kérdésekre érdekelnének válaszok, kedvcsináló gondolatok :)

 

8603546_800.jpg

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1

Ugyanaz az előadó. Amilyen aláfestést a bal kezével megszólaltat itt az nagyon tetszik.

Vagy itt van ez az orosz hölgy, aki különböző fizikai hangszereket szólaltat meg és formálja azok hangjait egy dallá.

Esetleg ez a szintén orosz bácsi, aki egy szakadt zongorán kelt életre gyönyörű hangokat.

Mindegyiket szívesen megnézem újra és újra, mert nagyon jó kedvre tudnak deríteni. Csak az szomorít el, hogy én meg maximum egy kukán tudok dobolni, aminek hallatán sokan inkább egy tömegverekedésre gyanakodnának.

Link to comment
Share on other sites

  • 1

Szóval akkor egy részletesebb beszámoló.

Mi az OP-1?

Egy ilyen mindenes kis izé. De tényleg, nagyjából amit egy stúdióban megtennél, azt ezen megcsinálhatod, nyilván kicsiben, limitáltan, de azért elég szabadon.

  • Vannak különböző szintijeid, hozzájuk envelope, egy választható effekt, egy választható lfo.
  • Tudsz sampling-elni (sample-t rögzíteni mikrofon, line-in, beépített rádió vagy internal forrásokból, és utána szeletelés, pitchelés, loop pointok kijelölése stb.) Működik a re-sampling is, hiszen a magnóról kivágott szelet a sampler-be is rakható és viszont.
  • Használhatsz különböző szekvenszereket a hangszerek vezérlésére, de lehet simán csak billenytűzni.
  • Akárhány layer-t fel tudsz venni a négysávos magnóra. Az a timeline, csak nem midi, hanem hangsávokkal. Tudsz loopokat kreálni rajta, copy-paste (a maga módján), komplett tracket készíthetsz vele. A magnóra felvehetsz akár külső hangforrásból is.
  • Van egy mastering szekció, level, EQ, egy darab master effect és egy drive/compressor.
  • És a kis performance-od mindenestül, impróstul, magnóstul, masteringestül rögzítheted egy virtuális lemezre, ami egy hangfájl persze. Ezt később kimentheted, aztán azt csinálsz vele, amit akarsz. Természetesen a magnó négy sávja is egy-egy hangfájl, azokat is gyúrhatod más eszközökkel tovább.

Egy fontos apsektusa még a kütyünek a Do-And-Forget vagy hogyan írjam megközelítés. Vagyis megcsinálod a tracket, felveszed, lemented, és jön a következő. Nem tárolsz rajta sokezer hangszínt és több száz projektet. A következő számhoz már minden bizonnyal törlöd a magnót, és új presetek veszik át az előzőek helyét.

Miért jó?

Mert inspiráló. Mert jó ránézni. Mert muszáj nyomkodni :) Mert annak ellenére, hogy egy ilyen kis hordozható stúdió, valójában ízig-vérig hangszer. Mivel nem midit rögzítesz, hanem hangot, muszáj játszanod a zenét. Nem tudod még a szekvenszerekkel sem leprogramozni a legtöbb futamot, hiszen, bár az indítás pontosan időzíthető, a váltásokat már neked kell manuálisan triggerelned menet közben egy adott loopon belül. Pl. egy hosszabb leprogramozott futam közben a pitch váltást. Vagy a dupla szekvenszer esetén a két komponenst irányítani. És akkor már persze jön hozzá az imprózás, meg amit nem akarsz leprogramozni, mert annyira jók a billentyűk ezen a kütyün, hogy inkább felbohóckodod. Szóval kell hozzá ritmusérzék, meg az is, hogy érezd, amit csinálsz. Mint egy klasszikus értelemben vett hangszeren.

Miért szar?

Mert kitéped a hajad néha, amikor véletlenül letörölsz (kivágsz) a magnóról vmit, és későn veszed észre. Undo ugyanis nincs rajta. Ha időben észreveszed, persze, még vissza tudod tenni, de utána annyi.

És azért is, mert néha túl körülményes egy-egy művelet.

És mert néha könnyű egy funkciógombot megnyomni mondjuk egy hangbillentyű helyett.

Meg a szintikből kicsavarni vmi használhatót sem egyszerű. Egyáltalán az egész OP-1 hangzása könnyen gagyinak tűnhet, de gyakorlással, odafigyeléssel elég jól tud szólni azért. Mondjuk én ezzel még mindig szenvedek :D

És mert a support kritikán aluli. Én két éve(!) jeleztem egy rendkívül bosszantó szoftveres hibát a TE-nek. Tényleg gáz volt. Videót küldtem róla, hogyan lehet reprodukálni. Örültek neki. Aztán szartak rá. Időnként rájuk írtam, azt se tudták, mi van, párszor elküldtem még a videót. Mindig örültek. Aztán annyi. Mondom, két éven keresztül csináltuk ezt. És csak most sikerült előállniuk egy új firmware-rel, amiben végre orvosolták. Persze most megint örülök :) De ez a hozzáállás nagyon is jellemző a TE-re. Nem reagálnak, ha meg esetleg válaszolnak, az a legtöbb esetben semmitmondó. A gyártási minőség is megkérdőjelezhető náluk az utóbbi időben, saját tapasztalatból is mondom.

De megéri-e?

Nagyon nehéz kérdés. Mielőtt vettem, a hivatalos fórumon teljesen hasonló kérdéseket tettem fel, mint itt @Koródi Csaba, kicsit direkt provokatívan is. Végül nem bántam meg a vásárlást, persze én még a mostaninál értelmesebb áron vettem. A sok bosszankodás mellett sok örömöt szerzett már nekem ez a kis hangszer.

Egy dolog fontos: ne várd azt, hogy valóban mindenes és egyben teljes értékű DAW lesz. Ha nem ezt várod el tőle, hanem hangszerként tekintesz rá, amin akár önálló tracket is létre tudsz hozni, akkor sokkal nagyobb az esélyed, hogy jól kijöttök egymással. Ha komplex, kommerszebb projekten akarsz dolgozni, válassz inkább egy igazi DAW-ot. Ezen egyszerűen csak játssz :) 

 

Szerkesztette iramrezso
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudom, milyen videókat néztél, de ez egy elég jó tutorial egy elég jó fazontól:

Ezenkívül az online manual böngészése is hasznos.

Jó kütyü, komoly kütyü, de nem adja magát könnyen, viszont beszippant. Profin szóló track-et nehéz egyből kihozni belőle, bár van, akinek sikerül, általában azért elkél az utómunka. Sokan inkább scetch-eléshez meg loopok készítéséhez használják leginkább. Én mondjuk csináltam már vele pár full tracket, persze utómunkával (eq, mastering, ahogy bennfenntes körökben ezt mondják), de mondjuk én nem a like-okra gyúrok, engem egy kerek l'art pour l'art már boldoggá tesz :)

Viszont most, hogy hosszú készlethiány után újra piacra dobták új kijelzővel, a jelenlegi ára már pofátlanul horribilis, förtelmesen sértő :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jó cucc, nézegetem már pár éve. Amire összespóroltam rá a pénzt addigra nem gyártották, most meg sikeresen megemelték az árát kb 450k huf-ra amit már nem vesz be a gyomrom.
Ilyen végtelen sample és egyéb layerezős workflownak látszott így kívülről, ami tetszett, a szekvencer része meg gyengének tűnik, úgyhogy rengeteg mindent fel kell játszani.
Vettem egy op-z-t végül, ami a következő "flagship"(remélem), azt látom hogy fejlesztik rendesen és támogatni fogják, jön majd ahhoz is sample modul amit a hátuljába lehet bekattintani, viszont ennél meg szekvencer van a középpontban, ami nekem kicsit jobban testhez áll.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 02. 22. at 17:20 írta iramrezso:

Nem tudom, milyen videókat néztél, de ez egy elég jó tutorial egy elég jó fazontól

Való igaz, nem vágtam bele ilyen 50 perces tutoriálba, gondoltam, nincs a kezem alatt egy ilyen eszköz, így azt sem tudom hogy miket nyomkod. Inkább demókat néztem. De köszönöm, erre most a gyerek mellett sok részletben rászántam az időt.

A gyerkőc mellett egyre kevesebb időm jut zenélésre és keresgélem a lehetőséget, hogy ügyes ki vas eszközön zenélgessek amikor egy pici időm van, de azért használható és tovább dolgozható produktum jöjjön ki belőle. Arra voltam kíváncsi, hogy ebben az OP-1-ben mi kerül 300-450 ezer Ft-ba? Őszintén szólva nem derült ki a számomra az 50 perc megtekintése után sem. Élő, magyar nyelvű felhasználók benyomásaira voltam kíváncsi, akik nem kiállításon látták, vagy Youtube videón, hanem konkrétan használják.

Most hogy sikerült részleteiben belemenni a tutorial-ba, illetve pár mondatban választ kapni, így már azt sem értem, hogy miben jobb például egy AKAI MPC Live-nál? Vagy miért ne egy Elektron Analog Fourt vegyen inkább ennyiért az ember? De azt sem látom, hogy miért lenne jobb egy 60 ezer Ft-os iPad-nál, amin rajta van egy 10 ezer Ft-os KORG Gadget? Sőt tovább megyek, mostmár azt sem értem, hogy egyáltalán miért kerül ez a berendezés 70-80 ezer Ft-nál többe? :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2019. 02. 23. at 18:33 írta Cortez:

Kedves iramrezso,

feltehetnék néhány kérdést az eszközzel kapcsolatban? Akár itt vagy új témát indítva, esetleg privátban? Hosszú idő óta ez a legfrissebb megnyilvánulás az eszközről magyarul.

Persze, kérdezz. Ha tudok, szívesen válaszolok :) És egyetértek Csabával, folytassuk ezt a diskurzust itt, ebben a topikban, mindannyiunk okulására :)

Szerkesztette iramrezso
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta Koródi Csaba:

[...] Sőt tovább megyek, mostmár azt sem értem, hogy egyáltalán miért kerül ez a berendezés 70-80 ezer Ft-nál többe? :)

Gyors válaszként egy másik videó ebben a témában :) A hosszabb válasz majd később. Még magam sem tudom, pontosan mi lesz :D Igazából nagyon nehezet kérdezel.

 

 

Szerkesztette iramrezso
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 perccel ezelőtt írta +Vader:

Jól értem, hogy egyszerre két sequencer sávunk van, és ezért kell hozzá a négysávos megoldás? (Most a munkahelyen nem tudok videózgatni, de a manuálból kb ezt szűrtem le)

 

Nem, a szekvenszereknek és a magnónak ilyen szinten nincs köze egymáshoz. A kiválaszott szekvenszer meghajtja az aktuálisan aktív szintit vagy "dobot", ha úgy akarod.

A magnóra ugyanakkor azt veszel, fel amit akarsz. Ráadásul overdub külön minden sávon, szóval végeredényben annyi layert hozhatsz össze a magnón, amennyit nem szégyellsz :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Eszetekbe se jusson privátban :D Itt van ez a topik, tanuljunk másoktól :)

Sajnálom, nem tudtam. Éppen csak megvolt a regisztráció. Régóta követem nyomon az eszközt. Legelőször a Swedish House Mafia klippjében láttam. Akkor úgy gondoltam, hogy biztos irtó drága kütyü lehet, amit csak hangstúdiók engedhetnek meg maguknak. Későbbiekben ismét felbukkant az eszköz és akkor hirtelen nem kapcsoltam, de sok videó megnézése után kiderült, hogy ugyanarról van szó közel elérhető áron.

Kicsit szerintem képmutató volt a Teenage Engineering részéről, hogy mindenkit óva intettek attól, hogy a termék felfüggesztése miatti drasztikusan megemelkedett árakat kifizessék néhány használt vagy akár bontatlan termékért, amikor ők is ugyanazt tették, bár kisebb mértékben.

Én a zenéléshez teljesen analfabéta vagyok. Soha, semmilyen hangszeren nem tudtam játszani olyat, ami egy kicsit is hasonlítana bárminemű zenére, dallamra. Talán a gyerekkori fújós billentyűs valamin el tudtam játszani a boci boci tarkát. De még egy rendezvényen előkerült gitáron sem tudtam lefogni néhány húrt úgy hogy ne azt érezzem, hogy most konkrétan ki akarják tekerni a kezemet. Mindazonáltal ritmusérzékem sem igazán van. Miután pedig közeli barátokból is kevés van, olyan pedig egy sem, aki tud hangszeren valamennyire játszani, így elég különleges körülményekkel indulok. Magát az alkotás folyamatát szeretem csinálni, mint egy meglévő rendszert fenntartani. Ezért lennék újra szívesen kutató - fejlesztő, mint pénztáros vagy jegykezelő. Eddigi kreálmányaim leginkább számítógép programokban öltöttek testet, de szeretnék elmozdulni kicsit az önmegvalósítás irányába. Az analitikus gondolkodásmódot és a problémamegoldó készséget szeretném kiegészíteni szép érzékkel, hangulatkeltéssel és mindennel, amit a zenélés adhat.

Zenei téren nem ismerek alapvető fogalmakat, mint a midi, szólam, hanglejtés és egyebek, így talán próbáljuk megközelíteni technológiai szemmel. Mindenképp olyan eszközt szeretnék beszerezni:

  • ahol a teljes zenekart helyettesíteni lehet. Rétegenként tudnám egymásra pakolni a dobost, a gitárost, a szintetizátorost stb. Talán erre a workstation (munkaállomás) a helyes kifejezés?
  • Ahol a hiányosságaimat pótolni képes az eszköz.
  • Szinte bármilyen hangot, effektust, zenei irányzatot meg lehet szólaltatni.

Ezért tűnt jó választásnak az OP-1. Láttam sok videót, ahol szépen hangszerenként építi fel az előadó a zenéjét: rak alá ritmus dobolást, szisszenő hangot, szintetizátoros aláfestést, stb. Azt is láttam, hogy a ritmusérzék elősegítése érdekében be lehet kapcsolni ezt az ingát vagy mit. A rossz helyen leütött hangot korrigálja a függőleges vonalakhoz.

A legfontosabb számomra az lenne, hogy bármilyen hangot életre lehessen hívni vele. Lehet, hogy álmomban hallottam valamit és azt szeretném megszólaltatni (ezért is lenne jó ez az önmegvalósítás, mert másképp ezt nem tudnám létező dologgá tenni. Mint mikor hallottál valahol egy klassz dallamot és sehogy nem tudod megismételni beazonosítás céljából). Vagy esetleg egy játékhoz szeretnék egy lövés hangot vagy háttérzenét készíteni. Esetleg csengőhangot a telefonra vagy csak simán valami zenének nevezhető valamit készíteni, amit visszahallgathatok.

A videókból kiderült, hogy rengeteg mindenre alkalmas az OP-1. Rengeteg alap hangot képes megszólaltatni és temérdek modulációs eszköz áll rendelkezésre annak torzítására. Az árát én is sokallom, így keresnék valami alternatívát. Amivel nem vagyok korlátozva, sok segítséget ad az eszköz (az OP-1 kijelzője ebből a szempontból nagyon hasznos), kicsi, kompakt. Nézegettem az Akai MPC eszközt is, de az méretben jóval nagyobb és körülményesebb volna vele kiülni a teraszra. Árban valahol ugyanott van, de állítólag szebben szól és több minden tud, de kérdés, hogy korlátozza-e az alkotói szabadságot. Jókat mulattam Seth Everman videóin is, aki egy Yamaha PSR-S670-essel rendkívül szórakoztató dolgokat ad elő:

Méretében ugye lényegesen nagyobb az OP-1-nél és úgy vettem észre, hogy a legtöbb hang különböző irányzatokra épül és itt talán ki is fújt a dolog. Máshol, régebbi fórumbejegyzésben olvastam, hogy sokan nem vennének OP-1-et  komoly hangeszköznek. Nem tudom belépőszintnek megfelelne-e. Mondjátok meg ti ha kérhetem.

Köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ami legjobban zavar az árban, hogy ennek ellenére fosnak az ember arcába ha vásárlói panaszokról van szó, várhatsz 2 hónapot amire válaszolnak az emailekre majd a végén közlik hogy pótalkatrészt sem árulnak, szervizük meg nincs, szóval ha lejárt az itteni bolti garid(ha itthon vetted), akkor onnan időzített bomba érzés. (facebook csoportban olvastam sokszor)

Szerintem akkor is jó cucc, mondjuk nem tudom ki az aki tényleg kiül vele a parkba, de abban biztos vagyok hogy közben videózza magát :D

Belépőcuccnak meg hát te tudhatod csak, de itt egy videóválasz az egyik populáris youtubeostól aki erre építette a karrierjét:


Amúgy ha már ilyen "groovebox-ot" keresel, akkor én ilyen kategóriában még a synthstrom deluge-ot nézegetném vagy egy ipad-et valami kis fasza midi kontrollerrel, mert mindkettő hordozható és többet tud mint ez, csal nem olyan cukik. Ha esetleg nem akarsz beleugrani rögtön ebben az árkategóriában, de nagyon TE a vonal, akkor egy po33-mat is vehetsz meg zoomot mint kvázi audio interface/resampler és az is hordozható. Meg hát van aki esküszik arra hogy ez az op1-es ui, meg a limitációi micsoda kreatív pluszt adnak. Én mint utolsó hobbista suttyó biztos nem szorulok limitációkra, mert saját magam limitálom.

Mondom ezt az egészet úgy hogy én biztos nem értek a témához, de hasonló hozzáállással kezdtem egy-két éve és sokat tanultam egyedül azóta(gitározni meg, music theory/solfézs, szintik stb. a netről). Egy ipad + midi kontrollerrel kezdtem, meg van egy po33,po32 meg op-z, amit hordozgatok magammal és amit itt-ott kipötyögök magamból azt úgyis ableton-ba pakolom be otthon. Ezekből a leghasznosabb a sima, nem pro ipad (annak ellenére hogy nem vagyok apple fan) korg gadgettel, beatmakerrel és társaival, de a legszórakoztatóbb a po33 talán, az op-z meg valahol a kettő között van. OP-Z-t meg PO33-mat előveszem még metrón meg kávézó sarokban, de OP-1-et már nem venném.

Teljes zenekar helyettesítés meg = ableton + laptop és sok gyakorlás, tanulás, tapasztalat meg tehetség. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Cortez, ahhoz, amiket leírtál, sztem inkább keress egy szimpatikus DAW-ot (Live, Reason vagy bármi más) meg egy midi controllert. Aztán meglátod, elég-e, szereted-e, abban sok mindent megtanulsz, és aztán eldöntheted, akarsz-e speciálisabb kütyüt mellé vagy helyette.

Jó és izgalmas indulás lehet pl. egy Live és mellé egy Push 2. Meg persze külső hangkártya. Máris ott egy érdekes, hangszerként is használható kontroller, néhány szoftveres szinti és egy profi sampling framework.

Szerkesztette iramrezso
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Cortez, mindazonáltal javaslom, ne offoljuk ezt a topicot, javaslom, nyiss egy külön társalgást a kezdéssel kapcsolatos kérdéseiddel, biztosan sok hasznos infót fogsz kapni, és nem kell más hozzászólások között visszakeresned, ha később szükséged van rá :) Ettől függetlenül, ha az OP-1-gyel kapcsolatos további kérdések vagy gondolatok merülnek fel benned, ne habozz megosztani itt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

"Ami legjobban zavar az árban, hogy ennek ellenére fosnak az ember arcába ha vásárlói panaszokról van szó, várhatsz 2 hónapot amire válaszolnak az emailekre majd a végén közlik hogy pótalkatrészt sem árulnak, szervizük meg nincs, szóval ha lejárt az itteni bolti garid(ha itthon vetted), akkor onnan időzített bomba érzés. (facebook csoportban olvastam sokszor)"

"Ha esetleg nem akarsz beleugrani rögtön ebben az árkategóriában, de nagyon TE a vonal"

Már csak emiatt sem vagyok elköteleződve feléjük.

"Szerintem akkor is jó cucc, mondjuk nem tudom ki az aki tényleg kiül vele a parkba, de abban biztos vagyok hogy közben videózza magát "

Az biztosan nem én vagyok. A bokorban horkoló csöves, a mázsányi kutyapiszok apró részletekben körülöttem és a hangszer ára miatti folyamatos aggodalom miatt nem volna alkalmas alkotási folyamatra. Én csak nyári meleg időben vonulnék ki a kertbe élvezni a jó időt és a hangoskodást :).

"Amúgy ha már ilyen "groovebox-ot" keresel, akkor én ilyen kategóriában még a synthstrom deluge-ot nézegetném vagy egy ipad-et valami kis fasza midi kontrollerrel, mert mindkettő hordozható és többet tud mint ez, csal nem olyan cukik. "

Ezek számomra új fogalmak: groovebox, synthstrom deluge, midi kontroller. Utóbbira próbáltam rákeresni, de tárgymeghatározó helyett egy csomó üzlet linkje jött be. Nem kell nekem, hogy cuki legyen, csak valamennyire hordozható, könnyen tanulható és sok oldalú. Az OP-1 felületét eléggé letisztultnak gondolom.

A többiről nem teljesen értem, hogy hol mit mire kell rakni és abból hogyan áll össze egy "hangszer". Ezek a Pocket Operátorok lényegben a OP-1 funkcióinak a kivonatai? Tehát ha mindet megveszed, akkor fogsz tudásban ott tartani, mint az alapgép? Az OP-Z kezelése valamivel nehezebbnek tűnik számomra. Tudom, hogy kijelzőt lehet hozzá csatlakoztatni utólagosan. De ha jól értesültem, akkor csak is Apple termékekkel és bluetooth-on. A felület ezzel együtt is elég minimalista. Ha már nem korlátoz a képernyő mérete annyira és a tudása, akkor csak kipakolnám a legtöbb információt, ami segít, de nem zavaró módon. Az OP-Z tudása egyébként eléri az OP-1-ét, ha nem is most, de néhány frissítést követően?

Ja még egy dolog amit említesz, hiányzik és nem ártana ha van: a tehetség.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta Cortez:

A videókból kiderült, hogy rengeteg mindenre alkalmas az OP-1. Rengeteg alap hangot képes megszólaltatni és temérdek modulációs eszköz áll rendelkezésre annak torzítására. Az árát én is sokallom, így keresnék valami alternatívát. Amivel nem vagyok korlátozva, sok segítséget ad az eszköz (az OP-1 kijelzője ebből a szempontból nagyon hasznos), kicsi, kompakt.

Sokmindent írtál, viszont amiket csatoltál kivétel nélkül élő zenei felvételek, örömzenélés, a zene és a hangszer szeretete a hangszeres játék szeretete és persze tudása. Az OP-1 nagyon nem ez a világ. Nem tudhatom biztosan, de 99%-ban merem állítani, hogy nem erre van szükséged :)
Sokkal inkább egy iPad-re és egy Masterkeyboard-ra lehet szükséged szerintem is.

Én régóta iPad-ben utazom és a szinti zenétől kezdve a HD felvételig sokmindenre használom. A jelenlegi iPad-emet kezdem kinőni, meg félek hogy a kijelzőjét egyszer matchbox, meg labda hajigálás közben betöri a két éves gyerkőc. A "nagy" hangszereimhez meg nem jutok oda a gyerkőc hiperaktivitásától. Ezért nézelődök ilyen irányban, de nekem elsősorban az elektronikus chill alap az irány, amire alkalmas egy ilyen OP.

Viszont közelébe sem ér annak amit egy iPad-el el lehet érni, így inkább maradok és inkább vigyázok a kijelzőre :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Sokmindent írtál, viszont amiket csatoltál kivétel nélkül élő zenei felvételek, örömzenélés, a zene és a hangszer szeretete a hangszeres játék szeretete és persze tudása. Az OP-1 nagyon nem ez a világ. Nem tudhatom biztosan, de 99%-ban merem állítani, hogy nem erre van szükséged :)
Sokkal inkább egy iPad-re és egy Masterkeyboard-ra lehet szükséged szerintem is.

Én régóta iPad-ben utazom és a szinti zenétől kezdve a HD felvételig sokmindenre használom. A jelenlegi iPad-emet kezdem kinőni, meg félek hogy a kijelzőjét egyszer matchbox, meg labda hajigálás közben betöri a két éves gyerkőc. A "nagy" hangszereimhez meg nem jutok oda a gyerkőc hiperaktivitásától. Ezért nézelődök ilyen irányban, de nekem elsősorban az elektronikus chill alap az irány, amire alkalmas egy ilyen OP.

Viszont közelébe sem ér annak amit egy iPad-el el lehet érni, így inkább maradok és inkább vigyázok a kijelzőre :)

Kedves Csaba,

tehát Ön azt állítja, hogy egy mezei iPad-ddal (ahol egy darab fizikai eszközről beszélünk) is sokféle hangzásvilágot meg lehet idézni? Ez a Masterkeyboard egy fizikai billentyűzet vagy sokkal inkább egy applikáció? Csak, mert szoktam nyomogatni az érintőképernyős telefonomat és egy gomb vagy tekerő érzékelése fizikálisan sokkal jobb már a játék esetében is, mint egy lapos felületet tapogatni. Zenei irányzat terén nekem most nagyon bejönnek ezek a retro synth wave és társai.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
5 perccel ezelőtt írta Cortez:

tehát Ön azt állítja, hogy egy mezei iPad-ddal (ahol egy darab fizikai eszközről beszélünk) is sokféle hangzásvilágot meg lehet idézni?

Mindenképpen ezt állítom. Az OP-1 csupán szintetizátor algoritmusokat tartalmaz a szinti motorjai között, illetve egy rendkívül alap samplert, ami egy hangból képes pár hangmagasságot kihozni, ami véleményem szerint akusztikus hangmintáknál max. 1 oktávig élvezhető, szintetikus hangmintáknál pedig max. 2 oktávig.

Az iPad-en ezzel szemben van sok-sok Virtuál Analóg szinti, hasonlóan az OP-hez, de azon felül vannak kifejezetten értékelhető Akusztikus zongora utánzatok, Sample Tank gyűjtemény, Grand piano Sample hangszerek és komplett workstation megoldások.

Az egyik ilyen alkalmazás a KORG Gadget. Ez tartalmaz önmagában is sok-sok modult, de vásárolni is lehet vele, akár 2GB-os akusztikus zongorát is. Itt természetesen szoftverekről beszélünk és mindegyikért fizetni kell, viszont 100 ezer Ft-ból össze lehet hozni egy iPad Mini 4-et egy Fullos KORG Gadget-el.

Ezzel kapcsolatban ajánlom az egyik alapozó cikkemet elolvasásra:
http://www.szintimania.hu/szmipad.html

 

11 perccel ezelőtt írta Cortez:

Ez a Masterkeyboard egy fizikai billentyűzet vagy sokkal inkább egy applikáció?

A Masterkeyboard egy szintetizátor billentyű, önálló hang nélkül, de rengeteg tekerővel és nyomógombbal. 30-40 ezer Ft-ért már értékelhetőt tehetünk az iPad mellé.

Most nagyon úgy fest hogy szétOFF-olom a saját topikomat az iPad-el, de szerintem fontos látni, hogy mivel versenyeztetjük az OP-t. Nekem legalábbis kellettek (kellenek) a benyomások más, aktív felhasználóktól, akik ismerve az OP-t tudnak viszont válaszolni az iPad-es hasonlítási alapomra.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Mindenképpen ezt állítom. Az OP-1 csupán szintetizátor algoritmusokat tartalmaz a szinti motorjai között, illetve egy rendkívül alap samplert, ami egy hangból képes pár hangmagasságot kihozni, ami véleményem szerint akusztikus hangmintáknál max. 1 oktávig élvezhető, szintetikus hangmintáknál pedig max. 2 oktávig.

Az iPad-en ezzel szemben van sok-sok Virtuál Analóg szinti, hasonlóan az OP-hez, de azon felül vannak kifejezetten értékelhető Akusztikus zongora utánzatok, Sample Tank gyűjtemény, Grand piano Sample hangszerek és komplett workstation megoldások.

Az egyik ilyen alkalmazás a KORG Gadget. Ez tartalmaz önmagában is sok-sok modult, de vásárolni is lehet vele, akár 2GB-os akusztikus zongorát is. Itt természetesen szoftverekről beszélünk és mindegyikért fizetni kell, viszont 100 ezer Ft-ból össze lehet hozni egy iPad Mini 4-et egy Fullos KORG Gadget-el.

Ezzel kapcsolatban ajánlom az egyik alapozó cikkemet elolvasásra:
http://www.szintimania.hu/szmipad.html

 

A Masterkeyboard egy szintetizátor billentyű, önálló hang nélkül, de rengeteg tekerővel és nyomógombbal. 30-40 ezer Ft-ért már értékelhetőt tehetünk az iPad mellé.

Most nagyon úgy fest hogy szétOFF-olom a saját topikomat az iPad-el, de szerintem fontos látni, hogy mivel versenyeztetjük az OP-t. Nekem legalábbis kellettek (kellenek) a benyomások más, aktív felhasználóktól, akik ismerve az OP-t tudnak viszont válaszolni az iPad-es hasonlítási alapomra.

 

 

Elolvastam a link alatt található leírást. Nagyon hasznos információkat tartalmazott, köszönöm. Azonban felvetett bennem néhány kérdést:

  • Mi lehet az oka, hogy a zenei programok nagyobb táptalajra leltek az iOS-es platformon, mint mondjuk Androidon? Az Apple kizárólagos jogot tart fent ezekre, mert valljuk be a portolás elég elterjedt dolog? Ha megjelenik az egyik rendszerre egy alkalmazás és az sikeressé válik, akkor készítenek belőle egy változatot más területekre is. De ezt például más fórumban is olvastam: "inkább egy olcsóbb ipadet vennék. zenélni meg itt a mac."
  • A zenei eszközök között is van-e olyan márka vagy termék, amelyet jobb messziről elkerülni? Ár/érték arányban rosszak? A hangzása katasztrofális? Nehéz őket kezelni? A garancia lejárta után 1 perccel kigyulladnak?

Az iPad-ról történő zenélés furcsán ellentmondásos számomra:

  • Egyrészt nem tetszik az Apple üzletpolitikája, illetve a tartalomkezelése. Előbbinél bosszant, hogy egy billentyűzetet nem lehet úgy rádugni a tabletre, hogy ne kelljen külön megvásárolni egy átalakítót, amivel ez lehetséges volna. Ez tetten érhető az alkalmazások esetében is, hogy hiába vásároltam azt meg, még azon belül is költekeznem kell. Utóbbinál kényelmetlen, hogy az elkészített zenéket ilyen körülményesen lehet átvinni egyik eszközről a másikra vagy legalább is az Apple termékcsaládon kívülre. Ha pedig még több zene szerkesztő alkalmazás is van a tableten, amelyek osztoznak a zenéken, akkor ez hatványozottan igaz. Bár ezeken manapság már nem szokás fennakadni.
  • Viszont pozitívum, hogy ha egy olyan hasznos funkciót találsz, amire szükséged lenne, akkor elég azt letölteni és nem kell esetenként egy új eszközt beszerezni. Mondjuk ezeket a frissítéseket az OP-1 esetében is megoldották.

Volna még egy olyan kérdés, hogy a legtöbb demó videóban csak drum készleteket mutattak be (zongorák, gitárok, stb.). Ezek mellett van például fúvós hangszerelések? Például furulya vagy szaxofon?

Szerkesztette Cortez
Link to comment
Share on other sites

  • 0
32 perccel ezelőtt írta Cortez:

Mi lehet az oka, hogy a zenei programok nagyobb táptalajra leltek az iOS-es platformon, mint mondjuk Androidon?

Az Android op.rendszere annyira "laza latency"-vel dolgozik, hogy nincs értelme megpróbálni normális zenei szoftvert fejleszteni rá. Tehát ha leütök egy billentyűt, akkor "azonnal" szólaljon meg a hang, ne fél mp múlva. (Zenészek számára már 0,1 mp-es késleltetés is katasztrófális. Kivéve azoknak, akik templomi orgonán játszanak, mert azok már "beálltak" ennek a kezelésére játék közben. :) ) 

Egyszerűen kernel szinten pocsék az audio támogatás. Márpedig egy szoftver szintinél alapkövetelmény, hogy a valós idejű játék során legfeljebb 5-10 ms között legyen a latency, és az "atomstabil" legyen. Az Apple nem a jogot tartja fenn ezekhez, hanem az alapokat teremti meg hozzá

Link to comment
Share on other sites

  • 0
46 perccel ezelőtt írta Bendi:

Az Android op.rendszere annyira "laza latency"-vel dolgozik, hogy nincs értelme megpróbálni normális zenei szoftvert fejleszteni rá. Tehát ha leütök egy billentyűt, akkor "azonnal" szólaljon meg a hang, ne fél mp múlva. (Zenészek számára már 0,1 mp-es késleltetés is katasztrófális. Kivéve azoknak, akik templomi orgonán játszanak, mert azok már "beálltak" ennek a kezelésére játék közben. :) ) 

Egyszerűen kernel szinten pocsék az audio támogatás. Márpedig egy szoftver szintinél alapkövetelmény, hogy a valós idejű játék során legfeljebb 5-10 ms között legyen a latency, és az "atomstabil" legyen. Az Apple nem a jogot tartja fenn ezekhez, hanem az alapokat teremti meg hozzá

Így érthető. Ugyan ez a helyzet az asztali PC-knél is? Ugye most nem a MAC-re gondolok, hanem mondjuk a Windows 10-re. A kutakodás közben találtam rá az FL Studio-ra. A sok gombtól zavarba jöttem, így gyorsan letettem erről és inkább a letisztult, átlátható kezelő felületet preferálnám, csak kíváncsi lennék, hogy azon a platformon mi a helyzet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...